Zawór ma swoje krańcowe położenia. Max to otwarcie, min to zamknięcie. Pomiędzy max i min jest jakiś kąt pracy osi zaworu z nią będzie połączony krokowiec, możliwe, że przez przekładnię aby poradził z oporami ruchu. Trzeba wybazować układ, zapamiętać krańcowe położenia i kąt obrotu przeliczyć na kroki silnika.
Nie wiesz jaki jest silnik, nie wiesz co było zrobione i bierzesz się za projektowanie?
jeżyk sterowany jest z urzadzenia sterujacego silnika na podstawie sygnału o temperaturze silnika , ecu steruje jeżem przez przekaznik
Obejrzyj PDF
w ktoryms chipie byl opis takiego czegos tyle tylko ze wykorzystany termometr to jakies urzadzenie za 20 pln to bylo 2004 roku zdaje sie nie pamietam konkretnego numeru
Ecu steruje na pod. temp silnika...
Witam, Tak, to jest wlasciwa temperatura otwarcia i jest to termostat sterowany elektrycznie. Silnik pracuje przy temperaturze ok 105°, ale wskazania na tablicy sa ograniczone do 90° zeby nie niepokoic klientow. Jesli wskazowka idzie wyzej, to znaczy, ze silnik przekracza 105°. Pozdrawiam, Georges
1. I wtedy histereza = zakres zmian napięcia na wyjściu X opornik z * / opornik 1M; będzie trochę mała, bo napięcie na wyjściu bez opornika Rb będzie się zmieniać może od 0,2V do 0,7V. 2. I uwaga na kierunek diody - ma być katodą do +zasilania, żeby nie przewodziła, kiedy tranzystor jest włączony. 3. Może te migające mają jakieś swoje dziwactwa - lepiej...
http://obrazki.elektroda.net/10_11802661... Dodano po 1 To jest czujnik temperatury układu sterowania silnika.
To jest termistor do zabezpieczania przed wzrostem temperatury. Sterowany w silnikach lub jako łagodny start. Przy wzroście temperatury rezystancja rośnie lawinowo. Kup ntc1 lub ntc1,5 Co to za kocioł z takim dziwnym czujnikiem? Z reguły ntc10 są stosowane https://obrazki.elektroda.pl/6464556400_...
Przypuszczam, że ten silnik jest zasilany z sieci, więc pewnie łatwiej będzie użyć przekaźników, niż np. optotriaków (+ triaków, jeśli prąd może przekraczać około 100mA) - do tego przekaźniki mogą mieć wiele styków, i można to wykorzystać - gdyby się użyło optotriaków, to do każdego połączenia, które ma się zmieniać, byłby potrzebny osobny optotriak...
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
Jeżeli ma KE-Motronic to zaworem steruje ECU .Jeżeli ma K-Jetronic,albo KE-Jetronic-to te urządzonko
to poprostu kokretne zastosowanie . w sktrucie automatyka to nauka o sterowaniu np. silnik czy temperatura i tp
Miło mi, że mogłem w jakiś sposób pomóc. Sam konstruuję podobne urządzenie. Będzie to sterownik laminatora. Pomiar temperatury z dwóch miejsc (grzałka oraz silnik), wyświetlanie aktualnej temperatury, ustawienie zadanej temperatury, sterowanie grzałką i silnikiem. Narazie mam ten projekt w głowie i analizuje wszystkie szczegóły. Kupiłem już trochę części:...
Czujniki oba od temperatury, pierwszy dwu-stykowy steruje wtryskiwaczem rozruchu(chodzi o zimny silnik)drugi to czujnik temperatury płynu podaje sygnał do ECU Jeśli błędnie opisałem to proszę o poprawienie lub usunięcie postu.
A jak to chcesz sterować z COM-a lub LPT bez mikrokontrolera? Przecież ramps to tylko 3 MOSFET-y i ponad 50 pinów które wymagają podłączenia do mikrokontrolera aby odczytywać krańcówki, temperaturę lub sterować silnikami, MOSFET-ami itp. Pozdrawiam
Potrzebuje pomocy skąd jest podłączona masa do w/w pinu. Sterownik silnika jak potrzebuje zagrzać świece steruje tym przekaźnikiem wystawiając masę. Zależnie od temperatury płynu jaką widzi sterownik silnika.
Termostat szczelinowy jest przy chłodnicy oleju. A teraz jeszcze powiedz czy wentylator masz stały czy sterowany. Powinien być sterowany.
Jako sterownik można użyć: https://adarex.com.pl/Sterownik_temperat... Dwie niezależne nastawy; np. powyżej górnej - rozścieła markizy, poniżej dolnej - zwija. Przy silniku lub na torze markizy muszą być wyłączniki krańcowe, które odcinają zasilanie silnika w skrajnych położeniach.
Czujnik temperatury zewnętrznej nie ma nic wspólnego. A czujnik temperatury płynu to oddzielne sterowanie, odczytaj błędy silnika
Uszkodzony silnik/siłownik sterowania klapą temperatury V68. Konkretnie potencjometr podający info zwrotną o położeniu klapy w nim. Wyciera się i nie już rezystancji liniowej tylko przerywa i od tego głupieje sterownik. We wczesnej fazie pomaga zgaszenie i ponowne odpalenie. Wymiana wg serwisu wymaga zdjęcia całej deski rozdzielczej. Ale można znaleźć...
Jest to rezystor grzewczy . W tym silniku układ chłodzenia jest regulowany przez sterownik silnika według zaprogramowanej charakterystyki. Podstawową cechą nowego układu jest termostatyczna regulacja temperatury silnika z różną temperaturą zadaną oraz sterowanie pracą wentylatora chłodnicy w zależności od obciążenia silnika.
Silnik który steruje wentylatorem nadmuchu ? Czy może chodzi ci o silnik wentylatora nadmuchu. Jest to silnik prądu stałego komutatorowy.
Trochę bez sensu rozładowywać akumulator żeby od razu go ładować i tracić przy tym dużo energii. Lepiej już grzałkę na 230V. Po za tym taka 200W raczej nie będzie w stanie nawet utrzymać temperatury silnika na mrozie.
Problem ze sterowaniem obrotami polega na tym iż oba wentylatory są sprzężone na jednym silniku. Wentylator skraplacza (zewnętrzny) mógłby być sterowany temperaturą (ciśnieniem) skraplania. Z kolei wentylator wewnętrzny mógłby być wielobiegowy ale to też wpływa na wydajność. Zatem zmiana prędkości obrotowej w tym wypadku jest nie do zrealizowania. Jedyne...
Niebieski to Sterowanie silnika. Czerwony lampka kontrolna- jest w nim switch. Czarny od spodu wskaźnik.
jest to wartość średnia obliczeniowa ECU oszukuje sam siebie. Nie oszukuje tylko kalkuluje żeby w miare sterować pracą silnika i nic nie uszkodzić.
Sterownik silnika na podstawie odczytu temperatury z czujników, np. płynu, steruje czasem grzania. Zalezy mi , jak dokładnie jest w tym silniku
Z tego co napisali , kontrolka zapala się zawsze a tylko czas świecenia zależy od temperatury silnika - steruje tym ECM
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Jeśli szukasz włącznika wentylatora,to steruje nim komputer silnika poprzez moduł na podłużnicy poniżej filtra powietrza,a jak czyjnika temperatury silnika to na termostacie.
jezeli robi ci sie to na zimnym silniku tylko-wymien czujnik temperatury silnika ktory steruje ssaniem automatycznym
W pdf'ie, który zamieściłeś są bardzo fajne 2 zdania : "Dzięki wyższej temperaturze silnika w zakresie obciążenia częściowego uzyskuje się następujące korzyści: *zmniejszenie zużycia paliwa *redukcja zawartości CO i HC w spalinach" oraz "Podstawową cechą nowego układu jest termostatyczna regulacja temperatury silnika z różną temperaturą zadaną oraz...
Czujnik wygląda więc na sprawny. Masz tam takie pudełko koło wiatraka ? tam powinny byćprzekaźniki załączania wiatraka (zakładam że jest dwubiegowy). Jeżeli tam OK to niestety tylko ktoś "z kompem" i test elementów wykonawczych. Bo wiatrakiem sterownik silnika ("kalkulator wtrysku" po peżotowemu) steruje.
Tak jak wspomniałem, w obwodzie zasilania silnika, jest termistor. Po osiągnięciu zadanej temperatury, zaczyna przepływać prąd i silnik się kręci. Sterowanie sterownikiem.
Komputer steruje dawkowaniem posiłkując się odczytami m.in. obrotów wału, temperatury silnika, pomiarem ilości zasysanego powietrza (przepływomierz), położenia pedału Jak nie masz możliwości odczytania komputera, sprawdź jakość połączeń do tych elementów
Załączaniem świec steruje edc (sterownik silnika), stacyjka nie ma nic do tego. Warto było by sprawdzić vcds-em jaką temperaturę silnika "widzi" sterownik
W kompresorach śrubowych silnik pracuje a "sprężanie" jest załączane/wyłączne zaworem więc nie ma potrzeby za każdym razem uruchamiać i wyłączać silnik napędowy. Sterowanie to już inna sprawa - trzeba badać smarowanie, temperaturę, ciśnienie i może kilka innych parametrów. Do tego niezależne zawory bezpieczeństwa o odpowiednim przepływie w stosunku...
Czy tam jest wentylator sterowany ze sterownika silnika (przez przekaźnik?) Jeżeli tak, to prawdopodobnieprzerwa w obwodzie czujnika temperatury. Sterownik wtedy włącza wentylator "na wszelki wypadek". Jak byś miał schemat tego cuda to wrzuć.
No i przypuszczam, że właśnie o to tu chodzi - aby płynnie sterować obrotami silnika w okolicy zadanej temperatury. Wyobraź sobie, że taki sterownik steruje silnikiem dmuchawy w piecu CO. Jeśli temperatura niewiele odbiega od zadanej silnik załącza się i pracuje na wolnych obrotach. To może wystarczyć do tego żeby podnieść temperaturę i jednocześnie...
Daewoo tico 97r. Na desce rozdzielczej nie działa wskaźnik temperatury silnika. Jak jest on sterowany czy z jakiegoś czujnika temp. przy silniku, gdzie on jest?.
Witam kolegów. Temat to Peugeot 308 1,6 benzynka 2010, problem jest w ciągłej pracy wentylatora, niezależnie od temperatury silnika. Sterownik widzi temperaturę prawidłowo, wg AD wentylatorem steruje ECM poprzez BSI, po drodze mając sterownik klimatyzacji. Wymieniłem BSI, lecz bez skutku. Oczywiście wentylator załącza się nawet po wyłączeniu klimatyzacji,...
Jakie if? Nawet jeśli już zaparł sie na tak idiotyczne rozwiązanie, to switch, case a nie if. Co do stałych założeń, to film "Apoll 13" mi sie przypomina, macie to, to i to, i zrobić z tego to. Dobrze, że nie trzeba sterować silnikiem od odkurzacza.
czujnik temperatury silnika steruje automatycznym ssaniem
Czym steruje ten czujnik temperatury? Dawką, zegarem, EGR etc.
Mój miał sterowanie tego przekaźnika (obudowa typowy przekaźnik samochodowy) poprzez termistor NTC - wiem że mi posłał kilka różnych wariantów z opisem który na jakie progi temperatur działały I szły 3 przewody na LED 2 kolory pokazujące stan pracy -czeka/grzanie/zagrzany oraz mruganie błąd napięcia - za mało jeszcze dawał alternator. Jak mi się uda...
Schemat masz ogólny dotyczący silnika dCi11-z jedynką w kółku lub dCi6-z dwójką.Twój silnik to dCi6-270kM a więc 2,sterowanie przekaźnika na przewodzie 292 z "15" oraz na 1058 "-" z pinu B11 EECU. Proponuję podpiąć komputer i sprawdzić jakie temperatury widzi sterownik silnika. Nawet przy temperaturach sugerujących załączenie podgrzewacza po odpaleniu...
Racja, temperatura radiatora nie wzrośnie, ale chłodzonego elementu już tak.
Na jaką temperaturę jest czujnik termiczny. Należy go wpiąć w obwód sterowania stycznika
-do równoległego można podłączyć LCD wyświetlający parametry pracy komputera (częstotliwość, zajętość pamięci, chwilowy transfer siecią itd), -zestaw kilku termometrów na DS18B20 podłączonych przez RS232 i MAX232 rejestrował mi przez zimę temperatury w kilku pokojach i na zewnątrz domu, -przez równoległy i klucze tranzystorowe sterowałem 2 silnikami...
No i to jest kolejny punkt programu dla Ciebie :) , zintegrować z tym wyświetlanie lambda. PS: potem temperatura dolotu, temperatury chłodziwa w kilku punktach. Dalej fly-by-wire czyli sterowanie przepustnicą główną przez silnik krokowy albo serwo i możemy myśleć o prostym sterowaniu silnika ;) . Może temperatura oleju, tak dla formalności.
Całym chłodzeniem steruje komputer silnika, pojezdzij trochę i zobacz czy wskazuje poprawną temperaturę. Tak to są właściwe temperatury, ciesz się że masz termostat na 92'C są takie auta co otwiera się w 102'C .
Bo to pompa sterowana mechanicznie. Był do niej prosty sterownik oparty o czujnik temperatury silnika który sterował tym zaworem.
A docelowo można dać na stałe tak duży Ah czy coś może się stać? Można tylko założyć że silnik i instalacja nie jest przygotowana pod tak wydajne źródło prądowe oraz dodatkowe obciążenie w postaci dużego akumulatora. Pojazd tam gdzie na poprzednich aku miał problem na tym aku nie będzie miał. Może to w skrajnych przypadkach uszkodzić sterowanie silnika,...
jeżeli czujnik jedno przewodowy, to steruje tylko zegarem na desce, a jak dwa piny to steruje sterownikiem silnika
Silnik krokowy to inaczej ssanie działa gdy silnik jest zimny przy ciepłym nie musi. Rozepnij sinik krokowy i na zimnym silniku włącz zapłon sprawdź na wtyce napięcie. Jeśli jest to walnięty jest silniczek krokowy a jak nie ma napiecia to sterowanie. Może również być uszkoazony czujnik temperatury.
Czy ja dobrze rozumiem, że chcesz zbudować układ, który chce sterować prędkością wirowania silnika w zależności od temperatury? Ja proponuję Ci poczytać o sterowaniu fazowym - ja sam teraz robię podobny projekt tyle, że z oświetleniem. I wtedy nie trzeba korzystać z komparatorów, tylko wystarczy zbudować prosty układ na jakimś timerze (może być 555,...
Jeżeli napięcie dochodzi do sprężarki to są dwie opcje albo sprężarka do wymiany albo zawór lub cewka jest uszkodzona. Jedno z dwóch. A jaka tam jest sprężarka? Ta informacja dużo powie. Można sprawdzić rezystancję zaworu lub cewki jak cewka to musi być przekaźnik, jak zawór to sterownik np. silnika steruje nim w miarę potrzeby wysterowania zaworu na...
Nie mówie o klimatronicu ale o czymś takim jak termotronic w vw. W niektórych modelach ustawiamy zadana temperaturę wnetrza i silnik krokowy otwiera lub zamyka klapke regulacyjna od ciepłego powietrza tak że utrzymuje zadaną temperaturę. Moje pytanie jest takie czy ktos ma jakiś schemat układu który sterował by silnikiem krokowym uwzględniając zadaną...
Tyle to i ja wiem pytanie tylko dlaczego? Dwa uszkodzone termostaty, które zachowują się tak samo? To jest termostat fazowy może problemy z jego sterowaniem tylko co i na jakiej podstawie nim steruje
jest komputer do EGRa, on jest w zasadzie nie potrzebny, ale steruje też czasownikiem świec żarowych... Chyba mylisz z DW8B. W DW8 przekaznik swiec radzi sobie sam (ma czujnik temperatury). EGR-em zajmuje sie modul temperatury silnika, ktory steruje wentulatorami.
Witam, jako początkujący postanowiłem poszukać pomocy na forum, otóż, chcę skonstruować sterownik, który przy pomocy silnika krokowego będzie zamykał lub otwierał zawór przepływu cieczy, chodzi o to aby zawór nie zamykał/otwierał się całkowicie ale tylko proporcjonalnie do uchybu od zadanej temperatury tej cieczy. Dlatego też pomyślałem o silniku krokowym,...
Nie, wejdź w listę parametrów silnika, tam gdzie masz temperaturę, naciśniecie pedału gazu.
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
W przybliżeniu: U=Vnom - I*R Vnom - napięcie baterii bez obciążenia I - prąd pobierany z baterii R - oporność baterii. Podsumowując. To zależy całkowicie od użytej baterii, jej stanu naładowania, temperatury i paru innych rzeczy, oraz oczywiście prądu pobieranego przez silniki.
Wentylator sterowany elektrycznie jest kontrolowany przez sygnały z modułu sterującego. Jednostka sterująca pracą silnika otrzymuje sygnały z czujnika temperatury płynu chłodzącego, czujnika temperatury powietrza doładowującego i jednostki sterującej retardera, a następnie steruje obrotami wentylatora za pomocą bieżącego sygnału PWM (o zmiennym wypełnieniu...
podtrzymywac ma mniejszymi prądami w czasie pracy silnika (zależnymi od obrotów). Przepraszam za Off-Top, ale w silniku spalinowym ze świecą żarową służy ona tylko do rozruchu. W czasie pracy silnika, jej temperatura jest podtrzymywana przez proces spalania w cylindrze, więc nie ma sensu jej zasilać czymkolwiek.
Taki błąd jest generowany kiedy usterka jest pochodna od przepływomierza,błędu wskazania czujnika temperatury ,zanieczyszczoną lub uszkodzona sondą,uwalonym TPS,nieszczelnością kolektora dolotowego,wtryskami lub ciśnieniem paliwa.Uszkodzeniem PCV (nie pamietam czy w tym silniku jest) Część masz zrobioną. Wtryski są sterowane minusem,sprawdź zatem czy...
Poszukaj na chłodnicy czyjnika temperatury, który steruje pracą silnika. On przwdopodobnie uległ awarii.
W tym roku pojawił się problem z zapalaniem na zimnym silniku No właśnie po czterech latach, to i tak "kawał" czasu :D Ja jednak nie o tym chciałbym pisać. Bo: Gaźnik i świeca wyczyszczone Jak najbardziej ok. Która to dysza od ssania? Z tego co mi wiadomo to nie ma tam dyszy od ssania, ale jest prawdopodobnie przepustnica która to otwiera się i i zamyka,...
Mondeo wentylatorem steruje modul silnika - PCM , na podstawie wskazan czujnika temperatury silnika- czujnik na obudowie termostatu.
Najpierw wypadałoby abyś napisał jakie są objawy usterki. Wentylator sterowany jest sygnałem ze sterownika silnika. Czujnik temperatury znajduje sie w bloku silnika i raczej nie jest on przyczyna nie działającego wentylatora.
ECU steruje silnikiem krokowym biorąc pod uwagę temperaturę silnika. Podejrzewam, że może też być problem gdzieś na stykach i stąd takie wahanie obrotów. Zawsze takie objawy miałem w momencie zabrudzonego silnika krokowego. Przepustnica to jedno, ale pozostaje krokowiec.
Problem banalny: wymian żarówek w panelu sterowania ogrzewaniem w hondzie (dwudrzwiowa). Panel to dwa suwaki: sterowanie silnikiem dmuchawy i temperaturą oraz przyciski do sterowania kierunkiem nawiewu. I trzeba wymienić żaróweczki. Udało mi sie dobrać do wszystkich tych w tym panelu. Może ktoś ma przepis, jak się do nich dostać?
Spotkałem sie z sugestjami wielu forumowiczów aby nie wstawiać zadnych styczników ,wylaczników itp. pomiedzy falownik a silnik. Gdzie lezy prawda?
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
Tak dochodzi, dmuchawę można normalnie włączać, zwiększać i zmniejszać prędkość. Przyciskami też niby można sterować kierunkiem nadmuchu diody na przyciskach zapalają się ale silniki nie reagują tak samo temperatura z jednej strony dmucha ciepłe z drugiej zimne powietrze, bo tak ustawiły się silniki i nie da się tego zmienić 3.1.13 - Popraw pisownię,...
Silnik krokowy tak, sterowany albo dedykowanym sterownikiem, albo samodzielnie wykonanym, bo z samego procesora sie nie da. Czujnik temperatury byle jaki, np termistor oraz oczywiście program. Tylko jedna rzecz - mikrowyłącznik na końcu lub początku zwijania rolety, po to by system WIEDZIAŁ gdzie w danym momencie znajduje się koniec lub początek zwijania....
O widzisz, dzięki za wyjaśnienie. Czyli dobrze rozumiem, że to sterownik silnika steruje wentylatorem na podstawie odczytu z czujnika temperatury? A jeśli nie włącza się w ogóle wentylator, to problem może być po stronie czujnika lub braku zasilania przez np. uszkodzoną wiązkę?
To jest tak wisko jest sterowane elektrycznie przez FFR za pomocą PWM. Wisko bez prądu jest zasprzeglone. Sterownik może sterować wisko tak by posiadało odpowedni poslizg. Zależnie od temperatury silnika. Nie ma sensu chłodzić zimnego silnika. Jak wisko nie jest sterowane to wiatrak robi huragan a spalanie rośnie szczególnie w zimie. Wisko kręci sie...
a właśnie że kabelek pomógł. rozwiązałem problem mojego samochodu. Uszkodzone są zegary lub coś co nimi steruje. U mnie na zegarach trzyma 90C a nagle coś nimi steruje i skaczą do 110C (dzieje się to przeważnie gdy podnosi się temperatura w chłodnicy a później włącza się wiatrak). Ogólnie Ci co twierdzą że temperatura tego silnika to105C to mają racje....
Wygląda to na jakiś Motronic Boscha z początku/połowy lat 90-tych. Z tego co pamiętam, to tam największą słabością były ścieżki oporowe TPSa, przez co ECU nie potrafił utrzymać biegu jałowego. Czy to dlatego chcesz utrzymywać jałowe na poziomie 1100rpm? Czy może silnik jest dłubnięty na rozrządzie i potrzebujesz tak wysokie jałowe? ECU steruje tym przez...
Ze względu na warunki pogodowe w pomieszczeniu wydzielonym w bloku znajduje się sterownik do którego podłączona jest pogodynka zabudowana na zewnątrz bloku.Sygnał z pogodynki wchodzi w sterownik który w zależności od temperatury występującej na zewnątrz budynku steruje przekładniami na których są zabudowane silniki.Całość przekładnia wraz ze silnikiem...
Nagrzewnica to przecież mała chłodniczka. Żeby się do niej dostać trzeba ściągać deskę rozdzielczą, a potem dochodzisz do "puszki" w której jest nagrzewnica. Ta "puszka" to cała obudowa nawiewu wraz z mocowaniem silnika dmuchawy, klapami sterowania i regulacją temperatury. Powiem tobie ze Peugeot 306 to bliźniak Xsary i nie widziałem nigdy przypadku...
Piszę jeszcze raz, bo moja wczorajsza na ten temat wypowiedź jakimś cudem znikła. Moim zdaniem słyszysz pracujący silnik wentylatora chłodnicy. Jest niezależny od silnika głównego i sterowany czujnikiem temperatury cieczy chłodzącej. Pracuje niezależnie od stacyjki i lubi straszyć po wyłączeniu zapłonu.
Witam Ciepłym silnikiem steruje sonda i niebieski czujnik temperatury. Sprawdż oporność niebieskiego czujnika na ciepłym silniku,powinna wynosić 200 - 300 om.Silniczek krokowy masz nowy , czy inny?.Sondę sprawdż woltomierzem. Pozdrawiam.Andrzej.
B4 1.9 TDI, VCDS na pewno "przeczyta" wszystkie sterowniki. Warto sprawdzić, jaką temperaturę silnika widzi ECU. Następnie, nic nie napisałeś, czy ten samochód posiada klimatyzację - wtedy może być inne sterowanie wentylatorami chłodnicy (WAŻNA INFORMACJA).
Dwa podstawowe parametry to prędkość obrotowa i obciążenie silnika, do tego sterownik dodaje korekty na temperaturę silnika, paliwa itp. Przy czym kąt sterowany jest przez komputer, natomiast dawka paliwa regulowana jest mechanicznie, jest to wypadkowa stopnia wciśnięcia pedału gazu i prędkości obrotowej pompy.
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Za ssanie steruje komputer, a on steruje z czujnika temperatury. Są dwa czujniki, jeden do zegarów, drugi do kompa. Oba są obok siebie w bloku za termostatem. Silnik 1.1 w tej budzie, nie ma to mocy, ani nie rozpędzisz się tym. 1.4 ledwo pasuje do tego auta.
taki zakres to prawidłowa temperatura. Chyba ze bardzo powoli temperatura rośnie, to termostatem steruje czujnik temperatury wody
Tak, wygląda tak samo jak szary czujnik. Jak ten niebieski czujnik steruje silnikiem ??
No to wepnij sie jakas kontrolka i zobacz czy dochodzi napiecie do zaworu kata wtrysku. Steruje nim miedzy innymi czujnik temperatury.
Witam, sterownik wentylatorów jest z przodu silnika na obudowie chłodnic sterowany jest przez kalkulator wtrysku a ten ma namiary z czujnka, czujnik temperatury nad obudową sprzęgła przy głowicy, filtr zapchany powoduje że kalkulator wtrysku próbuje go wypalić i w tym trybie podnosi temp spalin poprzez wtrysk dodatkowej dawki paliwa w końcowej fazie...
Wg.mnie są dwa czujniki zielony (powinien być z tyłu silnika) - do komp. niebieski na chłodnicy - steruje wentylatorem
Dzięki za odpowiedź.Więc mam zacząć od zbudowania robota który np. będzie poruszać się po linii czy coś jeszcze prostszego? Spróbuj od czegoś bardzo prostego. Np. sterowanie silnikiem wentylatora (takiego komputerowego) w zależności od temperatury chłodzonej części. Może to być np. blok aluminium podgrzewany nawet świeczką. Później możesz to np. rozbudować...
W tym mechanicznym oczywiście jest czujnik temperatury bo musi zamykać klapę. W przypadku ucieczki czynnika klapa jest zamknięta z czym masz do czynienia obecnie. Ta elektronika korzysta z czujnika temperatury w komorze chłodziarki i steruje silnikiem krokowym do poruszania klapą, wszystko oczywiście odbywa się przewodowo a tych przewodów u ciebie brakuje...
To nie jest silnik krokowy. W środku jest silnik elektryczny prądu stałego i czujnik dotknięcia zderzaka przepustnicy. Nastawnik jest sterowany przez kalkulator zależnie od temperatury silnika. Kalkulator steruje wysunięciem trzpienia poprzez element wykonawczy jakim jest silnik elektryczny, co powoduje uchylenie przepustnicy. Tak więc sprawdź: nastawnik...
Witam i pozdrawiam wszystkich! Moi drodzy, mam problem ze sterownikiem/konwerterem SEVCON Gen4 w Renault Twizy. Pewnego dnia nagle przestał normalnie działać. Problem polega na tym, że dioda miga 6 razy. Sterownik sam odczytuje różne poziomy wciśnięcia pedału gazu oraz temperaturę silnika, nie działa sterowanie światła cofania. Dzieje się to tak, że...
sterować temperatura suszarka wentylator sterować temperatura szklarnia sterować temperatura
z18xe wymiana silnika elizabeth sanyo wymiana kostka stacyjki
obdii interfejs obdii interfejs
Radioodbiornik Bartek - historia, specyfikacja, konserwacja Dziwne dźwięki przy ruszaniu myszką - przyczyny