Żadna z porad nie jest właściwa. Masz skorodowane lub poluzowane masowe kabeloczko w okolicy lewego błotnika wewnętrznego, nim jest masowana lampa przednia lewa i sterownik silnika.
Gaźnik do czyszczenia, regulacje, kable i świece do wymiany. To prosty silnik, poszukaj poradników w necie
położenia wału ale gdzie on jest? No nie.... co to za silnik- czy to honda ? To juz nie poznasz silnika rodziny K? Nie widziałeś nigdy K14 w polonezie?
To może jednak silnik krokowy + zawór sterowania powietrzem biegu jałowego, może jakiś syf się zebrał :?
witam.mam pytanie odnosnie popmy paliwowej w moim atu rocznik 97.czasami zdarza sie ze krecac kilkakrotnie rozrusznikiem silnik nie zapala(paliwo w baku jest).dopiero po jakims czasie wszystko wraca do normy i auto odpala.podczas jazdy tez zdarza sie ze gasnie i szarpie.auto na gazie.od czego zaczac poszukiwania usterki?poradzcie.dzieki.
Witam, Czasami przy dodawaniu gazu czuję lekką utratę mocy, co do obrotów to przy nagrzanym silniku mają około 900. Stojąc na skrzyżowaniu, zanim zapali się kontrolka check engine, lekko podciaga obroty. Przy zimnym silniku, zaraz po ruszeniu i przejechaniu około 1 kilometra, przy podłączonej sondzie lambda silnik lekko szarpie. Po odłączeniu sondy,...
sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach na zimnyn silniku a następnie na ciepłym i porównaj odczyty.
Jest jakas elektronika do instalacji gazowej. Sonda lambda pracuje? Nie szarpie? Tylko muł? Może faktycznie wydech zatkany! Kompresja sprawdzona?
A od czego są te luzy bo właśnie mi szarpie przy ruszaniu sprzęgłu się uszkodziło? Luzy się robią z różnych powodów, strzelanie ze sprzęgła, palenie gumy itd. Sprawdzałeś sprzęgło? W jakim stanie jest tarcza i docisk? Kiedy dokładnie szarpie?
jeszcze jedna sprawa. na zimnym silniku gasnie ne zalancza sie takzwane ssanie(podwyzszone obroty) dzieje sie to na benzynie i na gazie.
Sprawa dotyczy Poloneza GLE 1.6 na gaźniku. Po odpaleniu zimnego silnika na ssaniu , jest ok. Silnik ma ok 3 tys obrótów (na ssaniu). Maszyna się rozgrzeje , ssanie się wyłącza i wtedy pojawia sie problem. Obroty silnika wachają sie od ok 800 do 3000 obrotów. Poza tym pojawia sie jeszcze jeden dziwny efekt , moze nie związany z tymi wachaniami obrotów...
WITAM problem w tym że jak silnik jest ciepły to gaśnie i nie wchodzi na obroty powyżej 3000. Za kazdym razem jak zgasnie i go zapale jest coraz gożej obroty spadają i tak aż się wcale nie da jechać szarpie itp. POMOCY bo zgradzik jest potrzebny jak nigdy
Dobra problem rozwiązany sam sobie odpowiadam w temacie. Na przyszłość dla innych jeśli nie możecie ustawić na lampę poloneza bądź ciągle wam się przestawia zapłon. A jesteście pewni że macie wszystko sprawne. Sprawdźcie czy zgrane są kropki na kołach zębatych rozrządu. U mnie w ogóle małe kółko było ścięte i trzeba było je wymienić wraz z półksiężycem(klinik)....
Miejsc potencjalnego zapowietrzania jest całkiem sporo. Zdarza się cofka paliwa na postoju przez nieszczelny zawór dławiący na powrocie paliwa. Bywa, że nieszczelna jest któraś z uszczelek miedzianych na śrubach na pompie, wtedy zapowietrza się w bardzo perfidny sposób, gdyż po dłuższym postoju nie ma w dopływie i przelewach powietrza, a pompa mimo...
Podobne objawy powodowało kiedyś mi zanieczyszczenie koła "koronowego" i czujnik położenia wału nie sczytywał sygnału prawidłowo (strzelał) przeczyszczenie pomogło. Ale tu podmienione i drugi silnik i nie ma zmiany. Czy wszystkie połączenia/ciągłość na lini czujnik położenia wału - sterownik - cewka sprawdzone ?
Właśnie rozruch miał wspaniały a masa nie łączyła wytrzymałem w serwisie kapusty 3 lata więc coś tam wiem wyciekający płyn ze zbiorniczka eleancko wyżera mase główną ale nie przejmuj sie w WV . Audi.Seacie rok.prdukcji98-2000. po włączeniu wycieraczek silnik szarpie i przerywa -cytat z Auto Elektro sprawdziłem tak się zdarza więc co tu chcieć od poloneza
Wtrysk jednopunktowy Bosh, jak odpali szarpie silnikiem jakby bylo za malo badz za duzo paliwa(cos jakby sie zalewal). A jak zczytac bledy z komputera i jaka to procedura??
Dokładnie, te przewody możliwe że juz się gdzies wypaliły, a moze w nocy anwet świecą ;) Co do obrotów na biegu jałowym to polecam sprawdzic i przeczyscic silnik krokowy, ja mia.łem problem ze poj poldek nie chciał jezdzic na zimno, przeczysciłem silniczek krokowy i smiga :)
Wymieniłem pompę i pojawił się problem auto ciężko odpala nie trzyma obrotów i szarpie silnikiem czy powodem tego może być filtr paliwa oczywiście kupiłem nowy tylko gość w sklepie dał mi od poloneza bo do citroena nie mieli .
na wolnych obrotach nie
Witam. Mam poloneza 1.6 gli 1996. Mam podobny problem. Samochód odpala na benzynie, przełączy sie na gaz i działa wszystko dobrze. Ale jeżeli podczas jazdy przełącze na benzyne, to zgaśnie całkowicie silnik. Jak odpale i nie przełącze na gaz, to na benzynie nieda się jeździć, szarpie i przerywa. Pompa paliwa została wymieniona, poprawy niema.
maluch na jałowym chodzi równo tylko przy całkowicie wkręconej śrubce do regulacji mieszanki ale wtedy gdy daje gazu to gaśnie Kolego pomyśl logicznie. Jak masz całkowicie wkręconą śrubkę od składu mieszanki i chodzi równo, a gaśnie przy jej wykręcaniu, to świadczy nie o lewym powietrzu tylko o tym że gdzieś bokiem dostaje benzynę, akurat tyle, że...
Ok dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Jackkall tak jak mówiłem wcześniej na gazie pracuje dobrze, na benzynie chodzi nie równo, brak mu mocy i bardzo mocno szarpie. Marti mnie ta kontrolka Check engine, ale kolega ma Citroena C4 i również mu się pali ta kontrolka, a silnik pracuje idealnie u niego.
Witam jak w temacie polonez na gaźniku rocznik 1996 odpala normalnie i jeździ a jak się zagrzeję to szarpie nim. Dzieję się to w okolicach 2-3tyś obr. Co to może być za przyczyna? Na co zwrócić uwagę, zapłon? układ zasilania ?
Dzięki za odpowiedź nie stety emulatora nie mam zamontowana jest VOILA ale nawet po restarcie kompa nic nie jest lepiej . Jeśli chodzi o trzepanie silnikiem to to że buda sie trzęsie to przesada ale szarpie zaówarzyłem że jak sonda pokazuje ok500mV to jest lepiej a jak spada to bardziej trzęsie ciekawe jest to że gaz i bena wszystkie obiawy są identyczne...
no wlansie to wszystko mnie dziwi ze na gaziwe odpala i jezdzi bez problemu a na benzynie nie moge odpalic na zimnym silniku a jak sie zagrzeje to i na benzynie sa sie jezdzic i odpalac wiec co moze byc przyczyna jelsi ktos wie?? Dodano po 2 byc moze jak zimny to nie puszcza paliwa z wtryskiwacza a jak sie zagrzeje to puszcza chociaz tez szarpie czasami...
Jeszcze jedna uwaga zanim faktycznie zamkną ten temat. Piszesz że jeszcze czuć delikatne szarpanie to może byc wina samego aparatu. Kiedy jeździłem gaźnikowcem silnik pracował ok ale czasami mkiedzy 2500 a 3000 obrotów dało się odczuć delikatne szarpaie a wskazówka obrotomierza wachała się poniżej 2500 i powyżej 3000 obr. wszystko było ok. silnik pracował...
Tak, wiem jak sie sprawdza te błedy. Ostatnio mi wysmigał sonde lambda ale jest nowa wiec uznałem ze to przez to ze pali troche oleju. Cisnienie sprezania tez jest takie sobie... Po kolei od pierwszego gara: - 9.5 - 8.5 - 9.5 - 8.5 podane w barach. Sadzilem ze bedzie gorzej np na tym pierwszym około 3 - 5 barow ze wzgledu ze sie swieca olei i myslalem...
Po przejechaniu około minuty lub dwóch, Poloniez Caro 1.6 z LPG zaczyna sie jakby dusic, obroty strasznie skacza, po chwili samochod gasnie. Probuje znow odpalic, wciskam gaz, obroty rosna i po chwili znowu gasnie(Cały czas mam wcisniete sprzeglo). Jedyna mozliwosc przytrzymania go na chodzie to wcisniecie gazu na full, odpuszczenie, a gdy obroty beda...
Ten sam objaw miałem w lanosie 1,5. Czujnik temperatury był ok bo po wymianie na 2 inne to samo. Podłączyłem w szereg do czujnika temp. potencjometr 10Kohm Przy zapalaniu przekręcam na ok. pół obrotu - silnik pali na cyk nie szarpie i idzie jak rakieta. po rozgrzaniu skręcam potencjometr na 0 tak jak by go nie było. Mechanik stwierdził że prawdopodobnie...
WITAM Jeżdżę POLONEZEM CARO PLUS 1.6 gli (1-punkt BOSH) z instalacją gazową RENZO LANDI (typ reduktora SE 81 VITON) Zapalam go zawsze na benzynie na gaz przełączam gdy silnik osiągnie temperaturę 50-70st. Tankuję tylko na BP i tylko na 2-3 stacjach w Krakowie, do baku leję zawsze Pb98. Nedawno wymienione: -filtr powietrza 500km -świece i kable 6000km...
Ja kiedyś w polonezie przy 20-sto stopniowym mrozie polewałem wrzątkiem z czajnika :spoko: Parownik, znaczy się. Bo se dobrą benzynę zalałem i zamarzła :bad-words: Ale to tylko jeden raz.:D A teraz mam astrę 1.4 8V z instalacją Lo gas (włoska oczywiście, taką już kupiłem) i właśni przestała mi chodzić na wolnych. JA jej nigdy na zimnym nie paliłem z...
Witam wszystkich serdecznie na forum. Postaram się opisać mój problem ze wszystkimi szczegółami. Zacznę od tego, że jestem mechanikiem z wykształcenia. Od małego kajtka grzebałem w silnikach spalinowych czy to w motocyklach czy w samochodach. W słynnym „maluchu”, wieki temu i jakże wtedy pożądanym małym komunistycznym autku, poprawiałem...
Ma i to bardzo dużo. Silnik dostaje za dużą dawkę paliwa, gaśnie szarpie przerywa, coś jak polonez na ssaniu, a na gazie gaśnie maglowałem to 1000tysiac razy kolego, przyznaj sobie ostrzeżenie ,bo nie masz racji. 3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą...
Witam . Mam kłopot z niedawno nabytym poldkiem caro plus 1997 r . Stwierdziłem że silnik nie osiąga odpowiedniej temperatury w czasie jazdy. Oczwiście przyczyna się znalazła. Po wymianie termostatu samochód osiąga ok. 90 stopni i tak utrzymuje w czasie jazdy. Jednak przy tej temperaturze nagle silnik zaczyna nierówno pracować szarpie itpjak by miał...
Witam, Posiadam Poloneza Caro rocznik 95 1.6 GLI abimex z instalacją LPG Landi (coś pomiędzy 2001-2003r montowane). Problem jest dość durny, gdy jadę normalnie bez szaleństw silnik chodzi jak marzenie, obroty pięknie trzymają ok. 1000, nic nie gaśnie nie stuka nie szarpie, lecz problem zaczyna się gdy postanawiam wyjść za to zielone pole na obrotomierzu...
Mam Poloneza 1.6 GLI Abimex 97rok. Jak jade na zimnym silniku szarpie na benzynie, nieraz nie da się nim jechać, ja mu gaz a on zwalnia. Wymieniłem wszystkie czujki, sonde, krokowy, potencjometr przepustnicy - tak wskazywał komputer(zapalał się CHECK ENGINE) Dalej to samo, nie mam już pomysłu co to może być????
Tak! Takiego kupiłem. Od lat siedzę w autach ale zabytkowych. Zastavy 750, Fiat y 600, 500, Pandy itd... Wyżej SPI nie wychodzę. Elektronika to dla mnie terra incognita. Zajmuję się renowacją takich małych zabytków, głównie blacharki ale mechanika czy elektryka nie jest mi obca. Tylko, że nigdy nie robiłem i nie miałem diesla. Z dieslem miałem tyle...
Poldek ma gaz BRC najprostsza instalację, ze śrubą regulacyjną na przewodzie od parownika do miksera, bez komputera. Jeżeli chodzi o reset kompa to nie pomagało. Poza tym obroty nie falują, tylko gwałtownie spadają, więc musi się dziać coś chwilowego... np zwarcie. Gdzieś tam wyczytałem jeszcze, że może to być uszkodzenie wiązki ogrzewania tylnej szyby....
Posiadam poloneza atu 97' podczas dluzszej jazdy zaczela mi tak jakby skrzynia stukac i przy ruszaniu strasznie szarpala galka od zmiany biegow ale tylko na wzniesieniach na prostej drodze nie bylo tego problemu, no i oczywiscie na biegu jalowym dziwne stuki jak wcisnolem sprzeglo to bylo cichutko. Dodam jeszcze ze na zimnym silniku ciezko biegi sie...
Witam. Silnik 1500 lub 1600 wywodzi się od konstrukcji silnika 115C montowanego w FSO 125P.Z tym że w polonezach i niektórych nowszych FSO 125P zmieniono nieco układ smarowania i zapłonowy i wprowadzono zamiast łańcuszka pasek rozrządu. Powstało kilka odmian tego motoru a polonezy w zależności co miały przykręcone do kolektora ssącego oznaczano GLE...
Witam szanownych forumowiczów. Wiem, ze tematów podobnych było juz bardzo wiele na tym i innych forach. Siedzę juz cały dzien i wertuje fora w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu - dlatego tez prosze, nie krzyczcie odrazu, zebym poszukał, bo juz szukałem:-) Otóż kilka dni temu Poldek zaczał pracowac na 2 gary ( nie pracował 2 i 3 cylinder)....okazało...
Witam, Mam następujący problem z moim polonezem 1.6 GLE wersja z 93: Po pierwsze cofa mi paliwo jak dłużej postoi i muszę długo kręcić, żeby paliwo doszło do silnika, albo dopompować ręczną pompką wbudowaną w pompę paliwa. Myślałem najpierw, że to jest problem z pompą paliwa, więc ją wymieniłem na nową, ale nic się nie poprawiło. Jak się ręcznie dopompuje...
1. mam tylko benzynę (sorki coś nie załapałem o co chodzi...); 2. kąta jeszcze nie sprawdzałem; 3. napięcie na cewce OK, świece 5 tys. km; 4. kable i rosa - bywały dni, że cały czas lało, auto w środku zaparowane, a palił normalnie. Dziwi mnie również, że to się stało z dnia na dzień; 5. Kable na ACCU są OK, rozrusznik kręci bardzo szybko, zresztą klemy...
Witam wszystkich. Borykam się z problemem szarpania mojego samochodu na wolnych obrotach. Szukam odpowiedzi po różnych forach ale nie moge znaleźć odpowiedzi na mój problem. Kupiłem passata b5 1,8 125KM rok 1998 kombi. Samochód był bez instalacji gazowej wszystko było ok. Po zakupie jakieś 3 tyg postanowiłem założyć inst. LPG sekwencja oczywiście. I...
Jakie auto bym nie wpisał na forum: Punto II, 206, Corsa C, Golf IV, Astra U wszystkich na pierwszej stroine jest po kilka watków, na temat: Gaśnie po odpaleniu, szarpie, nie odpala, za niskie obroty na biegu jałowym. Jedynie przy samochodach mniej popularnych, takich których jest mniej na rynku tych wątków jest mniej. Ale to już chyba tak z każdym...
Sprawdź przepływomierz powietrza intercoolera, przetarte kable, wtyczka jak nie będzie dawał sygnału dalej nie ma turbo. To wszystko już sprawdzałem kabelki i wtyczka są całe,poza tym gdyby przepływka siedziała to w zakresie 2000-3000obr. też by były takie objawy lub całkiem mocy by nie miał,ale nie wykluczam że przepływomierz jest sprawny w 100%....
Witam. Od miesiące męczę falowanie obrotów. Nie wiem czy to wina LPG czy BP. Więc od początku. Mam gaz od 3 lat i zrobiłem na nim 40kkm. Jest to kme bingo-m na miekserze i aculatorze. Silnik to 1.8 8v 90km monowtrysk boscha. Rozkręciłem cały dolot do bloku silnika. z racji, że nie mogłem dostać uszczelek nowych pod przepustnice kupiłem nowe od poloneza...
Właściwie każdy silnik w samochodzie, który miałem pozwalał na jazdę bez gazu nawet nawet na drugim biegu z gaźnikowym Polonezem włącznie. Najwięcej problemów ma z tym jednak 1.2 TSI VAGa. Dopiero po dobrym rozgrzaniu jest możliwa jazda bez gazu, bo inaczej szarpie. Tak więc nie podejrzewałbym usterki w przypadku 1.8T, a raczej konstruktorów silników...
Witam wszystkich. Moje problemy z corsa zaczęły się w ubiegłą niedzielę. Jechałem sobie pełny uśmiechu późnym popołudniem, jedną z obwodnic mojego miasta (70km/h), aż zacząłem słyszeć na wysokich obrotach wycie. Myślałem że to chwilowe, tymczasem każdy kolejny kilometr to co raz gorsze wycie. Moc samochodu bardzo spadła, gaz w podłodze, a samochód ledwo...
bylo by to bardzo mozliwe jednak jesli sie jezdzi caly czas na beznynie to jest oki, nic nie przerywa, szarpiw itd. Jedynie tak sie dzieje jak sie przelacza z gazu na benzy badz podczas uruchomiania silnika...
Witam, mam poldka ostatnio miałem awarie, nie było iskry na 2 i 3 garze, wymieniłem cewkę, problem ustąpił, po dwóch dniach miałem problem z uruchomieniem silnika. Po długim kręceniu zapalił podjechałem pod sklep (jakieś 3 km) zgasiłem auto wyciągałem kluczyki, i ku mojemu zdziwieniu auto chodziło dalej, włożyłem kluczyk do stacyjki przekręciłem na...
polonez szarpie silnik pralka szarpie silnik mitsubishi silnik szarpie
połączenie szeregowy grzałka linde silnik jazdy powolne narastanie
power saver wskaznik wychylowy
Udrożnienie odpływów wody w samochodzie - porady i narzędzia Antena wewnętrzna 5G: Jaką wybrać?