szlifierka na niskich obrotach jest zasłaba do tego potrzebna jest polerka a na zbyt dużych obrotach to lakier sie przypali
szlifierka składa się z - włącznika ktory jest najczęściej zwykłym stycznikiem . -Sterownika drogiego startu nazywanego komutator szlifierka go posiada w zależności od jej mocy. -zabezpieczenia (kondensatora monolita) reaguje na zakłocenia w sieci -stojana -wirnika to sa glowne elmenty szlifierki
Pomierzyłeś wirnik twierdząc, że spalony? Może to układ sterowania się uszkodził? Układ ok bo po odlączeniu silnika nie wyzwala bezpieczników, podpiąłem zwykly silnik i też było ok tylko silnik nie ruszał. Na komutatorze brak przejścia pomiędzy 2 płytkami Dodano po 4 230 V DC 5600obr/min 1100W A na zdjęciu silnika widzimy 240V/50HZ/600W. Na innym zdjęciu...
Kolega pytał o komutator a nie o uzwojenie. A ja dopytam jeszcze o szczotki - nowe? dotarte? Jak wyżej - zamień przewody szczotkotrzymacza i sprawdź.
Jak tarcza bez załączenia szlifierki luźno się kręci to na 99 % silnik uszkodzony
Kondensator jest przeciwzakłóceniowy, możesz dać go równolegle z silnikiem.
Nie ma takiej możliwości od strony technicznej, wymagałoby to przerobienia obudowy. Może napisz co chcesz zbudować, nie możesz użyć czegoś innego niż szlifierka kątowa?
przyjrzalem sie temu bardzo dokladnie i nie wiem jak to jest mozliwe ale mialem minimalnie krzywo wbite lozysko na wal... :P postukalem postukalem i jeszcze nie jest idealnie ale zszedlem ponizej 1A :D
Witam. Szukam odpowiedzi w jaki sposób można sprawdzić poprawność działania układu miękkiego startu od szlifierki kontowej. Mam na myśli sprawdzenie np. multimetrem. Podłączenie silnika w celu sprawdzenia działania nie wchodzi w grę.
Witam, jak w temacie mam problem z silnikiem w szlifierce. Jest to standardowy silnik komutatorowy 230V, popularny w szlifierkach, wiertarkach i innym sprzęcie. Początkowo wyzwalało RCD, ale sam silnik się kręcił przez jakieś ułamki sekundy. Sprawdziłem rezystancje na komutatorze i wszędzie było 0.8-0.9 Ohma(przeciwległe pręciki), a z tego co wiem to...
Po bardziej pylących pracach warto przedmuchać szlifierkę sprężonym powietrzem. Pył drewniany potrafi kompletnie zakleić kratki chłodzenia silnika.
Wydaje mi się że czerwony i niebieski to zasilanie a czarne to silnik ale nie jestem pewny
Witam - szkoda, bo na Allegro można kupić nowy w cenie 200 zł. Silnik? Czy całą szlifierkę kątową?
Prawdopodobnie naprawa będzie nieopłacalna. Trzeba się spodziewać iż wirnik ma przebicie.
Rozumiem a jeśli chodzi o sterowanie prędkością obrotową silnika w szlifierce kątowej?
Witam - to jest silnik bezszczotkowy ( proszę go dokładnie przejrzeć możliwe że sterownik BLDC ma na płytce silnika )?
Komutator nie wygląda tragicznie. Jeżeli wydaje dziwne odgłosy sprawdź łożyska w pierwszej kolejności przy tarczy. Pomimo że w ręku da się obracać może na obrotach dawać spory opór. Pracując tak można spalić całkiem silnik.
A to nie był MOSFET i regulator PWM do silnika szczotkowego?
Witam - na płytce PCB w silniku bezszczotkowym są trzy hallotrony , proszę zamieścić fotkę silnika to zaznaczę .
Skrócenie osi silnika nie jest problemem. Ja robię to szlifierką kątową. Pracujący silnik mocuję np. w imadle i tarczą szlifierki ( można " z ręki " ) odcinam zbędny odcinek osi. Końcówka osi jest idealna, cięcie prostopadłe. Oczywiście twardość osi silnika nie ma znaczenia.
Witam sprawdzić można w ten sposób niebieski i czerwony to są wyjścia szczotko trzymaczy biały i szary uzwojenia stojana te przewody trzeba połączyć szeregowo wtedy silnik wystartuje, dwa żółte nie interesują to jest tachometr, co do pytania o szlifierkę to na zwykłą tarczę do szlifowania odradzam on ma obroty jak odkurzacz jedynie tarcza od diaksa...
Ja częściowo zeszlifowałem małą szlifierką kątową.
Jeśli to szlifierka kątowa z silnikiem F-3 to powinna być zasilana z przetwornicy częstotliwości. Po podłączeniu bezpośrednio do sieci 3x400V 50Hz będzie bardzo wielkie buuum!!
Witam Mam silnik ze szlifierki kątowej, moc 650W. Chciał bym dobrać potencjometr do płynnej regulacji prędkości obrotowej tego silnika. Jaka powinna być jego rezystancja i moc? Pozdrawiam JarGol
To,ze nie ma żłobków, nie znaczy, że nie może mieć uzwojenia. Widziałeś silnik wiertarki, szlifierki kątowej, lub odkurzacza? Jest pewne podobieństwo, z tą różnicą że w tym silniku jest uzwojenie w wirniku, a w tamtych, wcześniej wspomnianych w stojanie, gdzie też nie ma żłobków. Pomiar oporności uzwojenia i pomiar oporności uzwojenia względem masy...
Duze szlifierki katowe maja zrealizowany lagodny rozruch za pomoca duzej mocy rezystora. Caly proces zwierania rezystora po wlaczeniu realizuje przelacznik - dzieki czemu potrafi kosztowac ponad 100zl. (np zobacz sobie szlifierke bosch'a gws-23 http://etli.bosch-pt.com/main_frame.asp)
Nie rozumiemy się :sm37: Mi nie chodzi o napęd tylko o wytworzenie prądu żeby świeciła sobie żaróweczka. Posiadam taką szlifierkę więc nie chce kupować silnika. W szlifierce jest nawet gwint więc od razu bym przykręcił śmigło. Chcę przerobić szlifierkę na prądnice a nie wydawać pieniądze na silnik.
Czy zmiana predkości obrotowej szlifierki kątowej za pomocą wbudowanego pokrętła zmienia moc silnika tej szlifierki?
Ta szlifierka jak i inne narzędzia Parkside nie nadają się do pracy ciągłej. Po prostu to są do amatorskich prac, a nie jakichś "heavy duty". Jeżeli chcesz coś polepszyć to kup baterie 6Ah albo lepiej 8Ah i szlifuj aż się silnik zjara.
Otrzymałem od znajomego uszkodzony element DS15A, pracujący szeregowo z silnikiem szlifierki kątowej. W obudowie z radiatorkiem jest trochę elektroniki kilka kondensatorów elektrolitycznych +BTA16+BT169. Pierwsze skojarzenia idą w kierunku jakiegoś ogranicznika z triakiem (2kabelki) ale zalewa z żywicy uniemożliwia rozpoznanie. Proszę o pomoc w wyjaśnieniu...
Gotowców jest bardzo dużo. Nawet wałek od szlifierki kątowej daje się przystosować. Jest całe mnóstwo sposób połączenia tulei z wałkiem. Najprostszym jest zawleczka. Nakładasz tuleję na wałek, oba elementy przewiercasz prostopadle do osi obrotu na wiertarce stołowej (ręczna raczej odpada, z uwagi na konieczność zachowania linii wiercenia). Przez otwór...
Witam serdecznie! Jako, że temat się nie przyjął dalej pociągnąłem projekt sam. Postanowiłem wyprostować napięcie z trzech faz za pomocą mostka prostowniczego (trójfazowego) i sprawdzaniu poszczególnych odbiorników. Silnik ustawiłem na najniższych możliwych obrotach przy których stabilnie pracuje regulator obrotów a napięcie na 210V. Można uznać pełen...
Hmm. Myślałem, że będzie miał więcej mocy. Po grubości uzwojeń na komutatorze i stojanie przypomina silnik ze szlifierki kątowej o rzekomej mocy 2500W Szlifierki mają potężne chłodzenie, ale powodujące hałas - w pralkach takie rozwiązanie odpada...
Witam, Zamierzam zbudować go karta z silnika od kosiarki jednak jest problem ze ten silnik pracuje pionowo, więc mam pomysł aby zastosować przekładnie z szlifierki kątowej. Moje pytanie brzmi czy ta przekładnia nie jest za słaba do tego silnika(3,5KM).
Witam, Szukam zamiennika silnika do szlifierki kątowej akumulatorowej Bosch GWS 18-125Li 18v. (Symbol silnika rz-8bawa-awg19.5x9). Wiem, że są dostępne oryginalne, ale kosztują prawie połowę ceny nowej szlifierki, a szlifierka już swoje przeżyła i szkoda wydawać tyle pieniędzy na nową. Może być wysyłka z chin, zębatkę mogę przełożyć od swojego. Z góry...
Jak masz dwa stare takie mechanizmy to poświęć jeden żeby sprawdzić co ma w środku. Użyj np szlifierki kątowej. Ja kiedyś miałem taki przypadek i tam nie było żadnych hamulców tylko silnik z przekładnią gdy nie był zasilany pełnił rolę hamulca. Czy regulowałeś ten punkt zatrzymania o którym pisałem wyżej? U mnie ta regulacja pomogła. Roleta z czasem...
Czyli tak jak mówiłem silnik ze szlifierki kątowej bedzie dobry ma najmniej 500W mocy i obroty na tarczy ok 11000 a tam jest jeszcze przekładnia czyli sam silni bedzie miał jeszcze wiecej obrotów.
Te małe silnik z szlifierek kątowych to istny szajs! Chwila nie uwagi i już spalona. Jak tam Ci poszło przezwajanie wirnika? Ma to jakiś sens? , czy tylko na złom? Chciałbym umieć przezwoić taki wirnik więc pytam, komuś się udało?
Witam. Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego. Chcę podłączyć ten układ do szlifierki kątowej. Proszę o sprawdzenie rysunku czy jest poprawnie podłączone. http://obrazki.elektroda.pl/5262821600_1... Już podłączyłem tak jak jest na rysunku i działa.
W szlifierce kątowej Einhell 850 W 230 V, silnik elektryczny ma falujące obroty ale nie traci mocy Jaka może być przyczyna.
Archeolog hehe :P. Swoją drogą jakim cudem szlifierka kątowa ruszyła przy 12V (zmiennego) ?? chyba że ruszyła tak że dotkniecie tarczy zatrzymywało silnik
W tej chwili wykorzystuję silnik od szlifierki kątowej ze zmienionym kierunkiem obrotów. Niestety tak jak we wskazanym wątku występuje niszczenie szczotek i komutatora wraz z silnym iskrzeniem, dlatego zasilam je z obniżonego napięcia. Przy zdjętej przekładni i obniżonym napięciu otrzymuję 11tyś ns wałku. Ale to dopiero połowa...
Jeśli chodzi o prowadnice to oczywiście nieodzowny element. Ale na razie nie udało mi się przekonać do tego silnika po lewej stronie. Mam jakieś wewnętrzne wątpliwości że nie będę zadowolony a problem w tym że nie mam jak tego sprawdzić. Z przyzwyczajenia zawsze odchylam tułów oddalając się od prawej ręki którą trzymam elektronarzędzie i zaglądam czy...
Tylko nie właczyłeś do gniazdka, to i efektów brak. Do gniazdka oczywiście podłączyłem. ale po założeniu szczotek zapomniałem uzbroić sprężynkę dociskającą jedną z nich do wirnika ;) Po włączeniu szlifierki, sprzęt lekko brzęczał i obracając tarczą żarówka świeciła cały czas, bez mrugania. Zauważyłem jednak, dość mocne opory przy kręceniu tarczą. Rozkręciłem...
Szlifierki kątowe akumulatorowe to sprzęt dużej mocy, ten akurat model Parkside pewnie ok. 300-400 W, czyli w czasie pracy ma zapotrzebowanie 15-20 A. Dla zobrazowania, tutaj potrzebny byłby transformator o mocy 400-500 VA, a zakup takiego kompletnie nie ma sensu. Najtaniej będzie zakup na promocji ładowarki z akumulatorem, jednakże zanim zainwestujesz...
szlifierki kątowej /duże obroty Bardzo ciekawy sposób na samobójstwo. Taki drewniany pieniek rozkręcony do 13000rpm pewnie da radę przebić się przez słabszą ścianę, o Twojej głowie nie wspominając. Zamontuj sobie jeszcze jakąś kamerkę bo chętnie obejrzę tą masakrę - potrzebne mi oryginalne ujęcia do prezentacji o BHP. tylko nie wspominajcie o falownikach...
Tak, tak będzie dobrze. "Pierwszy" przewód zasilania silnika zostaje tak jak jest, tylko dopinasz do niego niebieski przewód z soft-startu. "Drugi" przewód zasilania silnika musi zostać wypięty z włącznika i podpięty do czarnego przewodu z soft-startu, zaś czerwony przewód z soft-startu trzeba podpiąć w miejsce wypiętego z przełącznika drugiego przewodu...
Ten układ to tylko zabezpieczenie przed przeciążeniem. Można obejść, ale ryzykuje się spaleniem silnika. Ja tak obszedłem w jednej szlifierce kątowej. Działała nawet lepiej bez tego układu, ale silnik niestety się spalił przy cięciu aluminium. Normalnie układ by odłączył przy przeciążeniu a tutaj poszedł dym i tyle.
Dzień dobry Mam problem z agregatem HC40-250/BOT. Produkcja Germany (chyba produkcja Chiny). Problem polega na tym, iż jak podłączę do gniazda 230V odbiornik z silnikiem komutatorowym (szlifierka kątowa mała lub duża), to działa. Ale po podłączeniu silnika na napięcie 230 V z wirnikiem stałym, np. silnik od kompresora, to jest tylko brzęczenie i w ogóle...
Dar.El, szlifierka kątowa ma silnik komutatorowy. Ziguś, może przedstaw schemat tego układu na U2008b.
Kolego prościej i szybciej będzie stary stojan przezwoić niż nowy znaleźć, teraz pytanie czy wirnik sprawny bo zazwyczaj najpierw siada wirnik potem stojan, rzadko kiedy wirnik jest cały gdy spaleniu ulega stojan. dlatego polecam przejść się do zakładu przezwajającego silniki lub naprawiającego rtv i elektronarzędzia, sprawdzą wirnik, i stojan za niewielkie...
Ale naukę może zacznij od silnika asynchronicznego 1-faz Powodzenia
Ta szlifierka jest zasilana z 230V? Najprosciej zbudować jakis regulatorek z kitu. Jednak warto zauważyć że charakterystyka mechaniczna będzie mniej sztywna (mniejszy moment silnika).
Pomysł fajny, jednak te tanie szlifierki mają to do tego że potrafią nawalić w ważnym momencie, wiem coś o tym, ponieważ 3 takie posłałem na złom. Kiedyś wykonałem wiele podobnych projektów, ale z racji hałasu jaki wytwarza szlifierka i kilku awarii przestawiłem się na silnik, pasek, wałek.
Zębatka od silnika elektrycznego 1016Z wygląda podobnie. Na stronie sklepu magmy są wymiary podane to można by sprawdzić. Bodajże za kilkanaście zł sprzedawali. Mam taką zapasową zębatkę bo jedna była nieco niedorobiona. Przysłali nową ale ja w międzyczasie obrobiłem swoją szlifierką kątową.
A czy pracowal ktos satyniarką? Czy wygodniej jest założyć ją na szlifierkę kątowa czy może trzpieniową? Chociaż patrząc na inne satyniarki występują chyba tylko głównie w wersji kątowej? Teraz widzę że jest jeszcze tani parkside PWS125 Edit: czytam same pozytywne recenzje tej 17-125. A czy wiadomo czym się rozbi wersja CIT od CIE? Moc silnika?
http://obrazki.elektroda.pl/3430710600_1... Witam. Chciałbym przedstawić pewien projekt, który realizowałem w wolnych chwilach. Zajęło mi to około półtora roku z przerwami. Konstrukcję robiłem samodzielnie od podstaw, w pełni amortyzowana (wahacze czteropunktowe, zamiast tulejek użyłem ogniw od dużego łańcucha; jak na razie tanie i...
Oczywiście że spadnie, w końcu regulacja odbywa się poprzez zmianę napięcia zasilającego.
Ten czarny element to jest filtr przeciwzakłóceniowy. Powinien mieć "przejście" (ale nie do przewodu żółtozielonego). Poza tym sprawdź, czy jest napięcie na szczotkach silnika oraz przejście na uzwojeniu stojana.
Możesz spróbować falownika do silnika jednofazowego (nie mylić z falownikiem zasilanym z jednej fazy) np.: https://www.falownik.eu/show,54,157,wyjs... Te regulatory ze zdjęć są zbudowane na triaku i lepiej się sprawdzają do silników szczotkowych jak np. w wiertarce czy diaxie (szlifierce kątowej)
ja ten układ łagodnego startu też w szlifierce kątowej boscha po prosu wywaliłem a silnik podłączyłem bezpośrednio pod wyłącznik. szlifierka chodzi już ponad osiem miesięcy bez żadnych problemów choć wiem że silnik przy każdym włączeniu dostaje znaczy prąd rozruchowy i bezpieczniki poniżej 16A nie zawsze wytrzymują . z kolei w szlifierce hilti był uszkodzony...
Wiem ile kosztuje sprzęt firmowy i napewno nie dam 1500 zł za młot który będzie używany sporadycznie przy domowych remontach. Do kwoty 1000 zł są tylko młotowiertarki a ja chcę urządzenie z pionowym silnikiem
Silnik mixera zamocuj i włącz zasilane.Następnie szlifierką kątową zeszlifuj wałek do wymaganej średnicy. Sprawdzone w praktyce.
Poczekaj żeby nie popsuć regulatora, czarny idzie z brązowym czyli zasilanie a niebieski do silnika, czerwony natomiast do zasilania przyglądałem się uważniej ale to tylko zdjęcie. do tego czarny musi być podłączony do silnika z drugiej strony. Sprawdź dokładnie to zdjęcie jak podłączysz odwrotnie to spalisz regulator. Pozdrawiam. Dodano po 9 https://obrazki.elektroda.pl/3929435900_...
Regulację prędkości obrotowej w wiertarce masz zrealizowaną na drodze elektronicznej (fazowa za pomocą triaka), zmianę kierunku uzyskuje się w prostym przełączniku mechanicznym. Zasmucę cię bo szlifierki kątowe źle reagują na regulację fazową :podczas polerowania szlifierka jest obciążona (pobiera dość duży prąd), a silnik wolno się obraca, przez co...
Ja ostatnio kupiłem szlifierkę kątową 115mm z Castoramy za bagatela 45zł. Jestem z niej zadowolony, co prawda żadna ekstra firma, ale wytrzymała cięcie ścian, co prawda trochę się grzeje ale się nie spaliła choć mocno dostała po silniku :)
Zamontowałem już pręt gwintowany napędzany silnikiem od pompy abs z przekładnią od szlifierki kątowej, steruję przechyłem belki i chciałem zrobić jej stabilizację.
Potwierdzam oszustwo na wielkości silnika w szlifierce kątowej kupionej na Al... ro. Silnik nie wiele większy jak stosowane w młynkach do kawy w latach minionych, szlifierka bardo lekka, bardzo szybko nagrzewała się. Drut na stojanie aluminiowy, wirnika nie sprawdzałem, włącznik pojedynczy. No przyznam szczerze, że takiego "wałka" to jeszcze nie widziałem....
Kolego Keseszel elektronarzędzia to nie tylko firma TOPEX zaopatrująca sklep "wszystko po 4zł" w przypadku szlifierki kątowej firmy Makita za którą zapłaciło się 1500zł koszt przewinięcia wirnika nie wydaje się abstrakcją i ekstrawagancją dla domowego garażu. Ponadto kolego Keseszel a jakich wielkości są wirniki od elektronarzędzi, mało który jest większy...
Problem pojawia się po jego podłączeniu zgodne ze schematem na obudowie: Ja tam nie widzę zgodności ze schematem. Zasilanie powinno być na niebieski i czerwony, a silnik niebieski i czarny.
Po kupnie sprawdziłem na transformatorze i działała. i Elektroniki we wnętrzu nie ma żadnej. Kolego nie napisałeś jaka jest moc tej szlifierki i moc tego inwertera bo jak piszesz żadnej elektroniki niema więc soft startu też niema chyba że we włączniku, wyglądało by na to że w momencie startu jest pobierany za duży chwilowy prąd i inwerter odcina zasilanie...
Żarówka ledowe mrygaja dlatego że ciągle zmieniają się bieguny i raz działa raz nie. Jak podłączam bezpośrednio do agregatu żarówkę tradycyjna z wkładem wolframowym to świeci dobrze ale nie ma to znaczenia bo kolejność połączenia zarowki tradycyjnej jest obojętna więc nawet nie mryga. Czy Ty rozumiesz co to jest prąd przemienny? To właśnie okresowa...
Oczyść silnik, sprawdź szczotki i komutator. łożyska tez wymień... Gdyby to było takie proste. To dla czego w wielu urządzeniach, z silnikami komutatorowymi choćby w szlifierkach kątowych bardzo często spotyka się urządzenie" łagodny rozruch" ?
Ja założył bym DDU, bo tylko takie zakładamy do silników w firmie w której pracuję.
Witam Chciałbym zapytać jak zdjąć te metalowe elementy z silnika aby wymienić go na nowy Pozdrawiam i dziękuję za poświęcony czas https://obrazki.elektroda.pl/9801338200_... https://obrazki.elektroda.pl/8412377500_... https://obrazki.elektroda.pl/5612544300_...
Na krotko czyli na silnik 230V podac?
Do kolegi c64club jak zamierzasz napędzić sprężarkę szlifierką kątową ? Czy wiertarką ? Kup sobie mały silnik na 230V ok 2,5kW i nie kombinuj z czymś co nie ma prawa działać.
Mam starą zepsutą szlifierkę z boscha i chciałem ją przerobić. Źle się na początku wyraziłem bo chciałem pomocy w odnalezieniu odpowiedniego silnika i akumulatora.
Polecam również technicolla, sprawdzona metoda. Najwiekszy wpływ na wytrzymałość spoiny ma miejsce przylegania. Ja wyprofilowałem za pomocą szlifierki kątowej o cienkiej tarczy odpowiedni rowek, wykonałem kilka otworów, i rozprowadziłem ww klej za pomocą opalarki. Chodzi o to, żeby klej dokładnie się rozpłynał i wszedł we wszystkie szczeliny, zakamarki,...
Fakt, to jest problem z którym niejednokrotnie się spotkałem... Tu już trzeba trochę "kombinować". Można próbować ściąć główkę nita lub odkręcić mocowanie silnika do boku (wówczas można obrócić wałek razem z podstawą silnika). W ekstremalnej sytuacji pozostaje szlifierka kątowa lub piła i przecięcie piasty/obsadki. Niestety trzeba kupić nową za kilka/kilkanaście...
Nawinąłem stojan silniczka wentylatora od migomatu. Początek pierwszej i drugiej cewki pod L i N a końce zwarłem.Tak zawsze robiłem w silnikach komutatorowych np.w wiertarkach lub szlifierkach kątowych. Nie było problemu. A tu jest, poszedł dymek. Może ktoś wie co źle zrobiłem. Inny rodzaj silnika? Jak podłączyć ten stojan?
Połączenie kondensatora na regulację obrotów nie ma żadnego znaczenia. Jest to kondensator przeciwzakłóceniowy. Nie widać na fotografii do których zacisków dołączone są przewody od strony sieci i do których przewody od silnika. Proszę napisać to wskażę jak przełączyć.
Witam kolegów ,regulator z szlifierki HSW 126E zasilanie- styki zewnętrzne, na silnik- styki wewnętrzne schemat:http://documentation.hidria-perl...
Witam. Otóż posiadam szlifierkę kontową celmy (ma ona już ładnych kilka lat) i ostatnio przy próbie włączenia zauważyłem, że silnik nie kręci się z należytą prędkością, lecz o wiele wolniej(urządzenie nie ma żadnej regulacji obrotów). Co może być tego przyczyną, jak to sprawdzić i usunąć usterkę ? Dziękuję za wszelką pomoc :D
Równolegle do silnika na styki wyłącznika , "0 " pozostanie wolne .... pozdro
Co chcesz ciąć? Na modelarnie może być ok. Na coś grubszego to silnik 4-5 kW.
Regulator proponowany przez pawem1 nadaje się tylko do silników komutatorowych - np. wiertarka, szlifierka kątowa itp.
Prawda jest taka, że 600-800W szlifierka nie uradzi tarczy 230mm, szybko zniszczysz albo silnik, albo przekładnię kątową. Sam mam szlifierkę 1400W do tarcz 180mm i z tarczą 230 radzi sobie średnio.
Prawdopodobnie jest to wina przełącznika.Sprawdz czy jego obudowa nie jest nadpalona.Sprawdz Sobie szczotki na silniku ,bo to jest częsta awaria szlifierek.
Witam. Jeżeli agregat będzie wykorzystywany jako 1-faz i 3-faz i bedzie miał 6KW mocy to moc w układzie 1-faz dostepna będzie tylko 2KW. Całe 6KW rozkłada się na 3-fazy po 2-KW na każdą. Jeżeli podłączymy silnik komutatorowy typu "szlifierka kątowa" 2000-2300 WAT to bez problemu ją rozkręci, natomiast podłączając silnik klatkowy o tej samej mocy będzie...
Witam. Posiadam szlifierkę Bosch PWS 13-125CE. Zepsuł się w niej regulator prędkości. Pytanie brzmi: czy mogę pominąć regulator i podłączyć silnik bezpośrednio z przełącznika?
Witam Cewki na stojanie tak jak napisał RychoT powinny mieć jednakową oporność natomiast wirnik nie dysponując elektromagnesem najlepiej sprawdż w zakładzie przezwajania silników bądż tam,gdzie naprawiają elektronarzędzia.Pozdrawiam.
teraz sprawa wrzeciona wygląda nieco inaczej taki maly blad sie wdal w opis wrzeciona niechodzi o 18 obr/min zalezy mi na predkosci w przedziale 2.000-18.000 obr/min moc pozostaje raczej bez zmian ok 3kW masz dwie możliwości silnik asynchroniczny 3 fazowy ( max obr ok 3000 )+ odpowiednia przekładnia + falownik lub wysokoobrotowy silnik komutatorowy...
Witam was. Na początek prosiłbym o przyjzenie sie mojemu nickowi... ;) Powiem szczeże że kompletnie sie nie znam na elektronice a jedyne co zrobiłem w życiu z pradem to zamontowałem włącznik światła w pokoju (i to tak że do dziś jak sie wyłączy to miga) :-) Ale prosiłbym mimo to o pomoc Otuż: Chciałbym zrobić pradnice z silnika od szlifierki kątowej...
To chyba ze szlifierki kątowej będzie najlepszy ????
Ten moduł musi też "czytać" magnes który powinien być zamontowany na końcu wirnika. Inaczej nie uruchomisz tego. Niekoniecznie , te regulatory mogą wykonywać pomiar BEMF na cewkach . O rzesz w mordę nie widziałem jeszcze elektronarzędzi 230 V bezszczotkowych dla tego podpowiedziałem koledze , że można podłączyć silnik modelarski .
Otóż mam pojęcie, bo w szlifierkach kątowych jest stosowany silnik uniwersalny tzn z komutatorem a nie żaden indukcyjny. Jaką gęstość prądu się przyjmuje?
wygląda to tak, jakby była zbyt wysoko i nie była zgrana w płaszczyźnie z małym wirnikiem Wskazywało by na to że przesunął się wirnik silnika. Sprawdź osadzenia łożysk.
https://obrazki.elektroda.pl/7217492300_... Czy mógłbym użyć takiego łożyska jak na zdjęciu (oczywiście wymienię oba),jest to łożysko Cying Z 809 pochodzi od szlifierki kątowej? W silniku odkurzacza mam łożyska: Indosesia NSK 608DW, wymiary są takie same jak te od szlifierki.
gadek 80 jest muzykiem i na forum zwraca się z prośbą o radę, jak doprowadzić iskrzącą szlifierkę do pełnej sprawności jak najmniejszym (jak każdy rozsądny)kosztem. Rady potrzebuje ten, kto w danej dziedzinie ,,siedzi" płytko lub wcale. Post pomocny to taki, który podpowiada ,KONKRETNEMU potrzebującemu, jak częściowo lub całkowicie rozwiązać jego problem...
silnik szlifierki kątowej silnik elektryczny szlifierki kątowej wirnik szlifierki kątowej
urwany kabel cewki wentylator klimatyzatora wtyczka angielska
alternator rozładowuje akumulator skasować citroen
Jak zresetować piekarnik Electrolux? Router 4T – gaśnięcie po dodaniu gazu, klekot jak diesel, regulacja gaźnika i zaworów