Zrób jeszcze tak, popuść śrubkę regulatora, obróć jego oś do oporu w lewo , czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, dźwignię daj maksymalnie w stronę gaźnika, tak aby przepustnica była całkowicie otwarta i dokręć śrubkę. Sprawdź jakie będą obroty, jeżeli bez zmian, to uszkodzony będzie mechanizm odśrodkowy, w silniku. Do jego naprawy trzeba rozbierać...
Silnik jak każdy inny spalinowy. W tym wariancie bardzo uproszczony i stąd łatwy w naprawie jeśli się zna zasady pracy silnika i jest dostęp do części zamiennych. Na uszkodzoną uszczelkę od gaźnikiem trudno wpaść, bo to raczej rzadki przypadek, jeśli ktoś nie grzebie w silniku. Uszczelki kolektora wydechowego pracują w trudnych warunkach i ich wypalanie...
chodzi mi o serwis naprawy do tego modelu silnika na głównej stroni riggs & Stratton po numerze silnika ściągnąłem tylko ogólną instrukcję co jest w zestawie z traktorkiem do silników Tecumseh jest bez problemu oto link i chodzi mi o taki sam service manuale tylko do tego modelu 12 hp
Jeżeli silnik bierze olej w takim stopniu to oznacza że " odchodzi do krainy wiecznego koszenia " i naprawa jest nieopłacalna. Cylinder w tych silnikach wyciera się zawsze w owal. Założenie nowych pierścieni do tak wytartego cylindra tylko pogorszy sprawę i poniesiesz tylko niepotrzebne koszty. Jest jeszcze możliwość że olej przedostaje się do cylindra...
Tam niema żadnego uszczelnienia, po prostu wyrobił się otwór w korpusie silnika. Jakakolwiek próba naprawy wiąże się z koniecznością rozbierania silnika.
Hej. Mam pytanie do bardziej wtajemniczonywch w temacie. Dostalem od znajomego ciągnik MTD z silnikiem tecumseh formula 12,5hp do naprawy. Okazało się, że oderwały sie magnesy (wewnetrzne) w kole zamachowm przez co uszkodził sie alternator(ten zespół cewek od ładowania pod kołem zamachowym). Jak wiadomo ciężko jest z doborem części a natrafiam tylko...
Kol. niutat ma rację. Pierścienie i prowadnice zaworów pewnie już zużyte, Założenie nowych pierścieni, do tak wyeksploatowanego silnika może tylko pogorszyć sprawę. Prowadnic zaworów w tym silniku nie wymienisz, w silnikach Tecumseh można wymienić tulejki, w tym ich po prostu niema. Przy nieszczelnych prowadnicach zaworów, będzie wyrzucało olej na zewnątrz...
Witam Mam problem . Otóż mam do naprawy kosiarkę . Przestaje pracować gdy opuszczamy noże . Według mnie nie ma ładowania . Napięcie na akumulatorze w czasie pracy wynosi około 12V . Nie wiem jakie powinno być napięcie ładowania w amerykańskim sprzęcie .Obwód zasilania dzieli się na ładowanie i zasilanie lamp. Jeżeli ma ktoś podobny problem to proszę...
Ten temat narusza regulamin tego forum. Tu sie pomaga w naprawach a nie konstruuje maszyny "niebezpieczne". Proponuje zamknąć i przenieść do kosza!
Silnik na złom, nieopłacalna sprawa. Koszt naprawy, tego wszystkiego, może przekroczyć ceną nowego. Praktycznie, wszystko do wymiany.
Naprawa magnesów to jeden problem, drugi to wyważenie koła zamachowego. Wymiana koła będzie łatwiejsza niż skonstruowanie zamiennika magnesu.
Witam Dostałem kosiarkę Aero Star V48H z silnikiem Tecumseh 2.4KW. Kosiarka ma dołączany napęd oraz możliwość rozruchu elektrycznego. Niestety nie odpala tzn brak iskry. Wymontowałem świecę i cewkę zapłonową? Mam taką samą jak na zdjęciu. Mam pytanie jak sprawdzić tą cewkę na stole? Do czego służy ten moduł obok? Czy to przypadkiem nie jest moduł ładowania?...
Wrzucę Wam taką ciekawostkę - rozebrałem dziś silnik kosiarki kupionej prawdopodobnie w 1998r (nie pamiętam dokładnie), silnik to Tecumseh Vantage 35. Kosiarka miała zarejestrowane 560 motogodzin od momentu założenia licznika + nieznana ilość wcześniej. Do kosiarki zawsze były lane najtańsze oleje SAE30, raz na jakiś czas trafił się się jakiś lepszy...
Niestety ale producent nie podał żadnych danych odnośnie wymiaru tego sworznia, nigdy w sprzedaży nie było zestawu naprawczego, Ale widzę że poradziłeś sobie. No to powodzenia i zdaj relację po naprawie. Pozdrawiam
W jaki najprostszy sposób można sprawdzić czy jest krzywy wał ? a jeżeli jest krzywy to istnieje możliwość naprawy ?
Bo przeważnie problemem nie jest rozrusznik a dekompresator w silniku. Niestety malutki rozrusznik nie jest wstanie bez dekompresji zakręcić silnikiem około 500ccm w jednym cylindrze (ta sama pojemność pojedynczego tłoka co w 2 litrowej benzynie) z mniejszym kołem zamachowym. Niestety dekompresator to precyzyjne ustrojstwo i gołym okiem nie sposób stwierdzić...
To dymienie z odmy nie wróży zbyt dobrze. Niejednokrotnie "garażowi mechanicy" zapominają wlać olej do silnika po naprawie, tak spieszy się im do wypróbowania. Zanim się połapią jest już po sprawie. Dla świętego spokoju spróbuj zmienić świecę, wlej troszkę benzyny bezpośrednio do cylindra i spróbuj odpalić, oczywiście na zimnym silniku.
Zrobisz jak uważasz. Podałem tylko kierunek, w jakim ja poszedłem w tym wypadku. Miałem i mam sporo sprzętu ogrodniczego (kupowanego jako nowy lub używany) i mogę stwierdzić na podstawie własnych doświadczeń: zakup używanego sprzętu za każdym razem wiązał się z mniejszą lub większą (przeważnie większą) koniecznością naprawy w mniej lub bardziej krótkim...
Kolego poszukaj taki wał na szrocie tj. w punktach złomu, gdzie można nabyć stare kosiarki, szczególnie z uszkodzonymi nadwoziami lub same silniki z innymi defektami. Ja nabywałem taki sprzęt za 20 - 30 złotych, a czasem drożej ( cena zależna od wagi "złomu użytkowego") i będzie to właściwa naprawa kosiarki, niż wstawianie tulei. Dawniej w taki sposób...
Po odgięciu blaszki w lewo obroty się zwiększy, ale i kosiarka po rozgrzaniu znów sama zwiększa obroty. Chyba będę musiał przemęczyć się z tym do końca tego sezonu. Od następnego sezonu trzeba będzie rozejrzeć się za czymś innym. Co polecacie jakie kosiarki są godne uwagi a jakich unikać. Czy kosiarka z ręczną regulacją obrotów na dźwignię jest lepsza...
Nie wiem jaki to model, oznaczenia zatarte, ale wygląda jak bv153, problem polega na tym, że po odpaleniu z odmy cieknie olej, do tego olej przepala (siwy dym) - chciałem zapytać, czy warto brać się za naprawę, na pewno walnięta jest uszczelka pod głowicą, a ten olej sugeruje, że pierścienie do wymiany, albo cylinder już wyszlifowany, silnik swoje lata...
Odnośnie falujących obrotów, to może nieco zwiększ obroty biegu jałowego (wkręt na śrubokręt krzyżak). Dysze muszą być drożne, filtr powietrza czysty i uszczelki gaźnikowe raczej nowe (po takim przestoju) a gaźnik starannie/równomiernie dokręcony. W tym typie gaźnika niewiele można poregulować, zwróć uwagę na sprężynki gaźnikowe tj. ich prawidłowe zamocowanie...
Z tego co piszą na aukcji to tak ale sprawdź te dwa wymiary jak to się zgodzi to otwory zawsze można dowiercić nowe nawet jak był by inny rozstaw. Średnica wału - 25,4 mm Długość wału - 80 mm Silnik LC1P92F z powodzeniem można stosować zamiast silników Briggs & Stratton, Tecumseh, Kohler, Honda o mocach 10-17 KM porównałem kilka marek silników co do...
Jak zajrzałem do tego tematu, poczułem się jakbym dostał obuchem w głowę. Zawsze uważałem silniki "NAC" za marketowy chłam, zresztą widziałem dwie takie kosiarki w akcji i obie strasznie kulały praktycznie od nowości, jedna regularnie gasła po 5, max 10 minutach i właściciel robił sobie wtedy przymusową przerwę na fajkę albo kawę :-) Natomiast silniki...
Witam. Mam problem z traktorkiem do trawy z silnikiem MTD Enduro XL/C 12.5 Tecumseh. Problem polega na tym, że gość przywiózł mi go do naprawy bo nie ma iskry. Iskrę zrobiłem (czujnik szwankował). Próbując go zapalić nie odezwie sie, dając mu dawkę paliwa pod świece, to tylko strzeli w gaźnik i tyle - nie zapali. Sprawdziłem klin koła zamachowego, rozrząd...
Witam, przyszedł czas na wymianę kosiarki do tej pory miałem kosiarkę Tecumseh Prisma 37 i ostatnio były z nią same problemy. Co polecacie jakie kosiarki są godne uwagi a jakich unikać. Czy kosiarka z ręczną regulacją obrotów na dźwignię jest lepsza niż ta automatyczna odśrodkowa, która jest w mojej kosiarce? Z jakim silnikiem szukać kosiarki Briggs&Stratton,...
Oddaj do zakładu naprawczego wymienią ci co trzeba łącznie z gaźnikiem oryginały są do zakupienia (koszt około 270PLN -wpisz w google "Tecumseh gaźnik" ) -skoro sam nie poradziłeś. Dzięki, ale ja nie z tych co za wszelką cenę ładują więcej pieniędzy w naprawę rupieci niż one same są warte, tylko po to żeby przywrócić stan fabryczny. To nie jest samochód...