Witam. A jakaś tabliczka znamionowa to jest? Tak zewnętrznie to widać że wilgoć go jadła. Zanim go podłączysz to sprawdź omomierzem czy nie ma przebicia na obudowę. Na pierwszym zdjęciu widać wyprowadzenia uzwojeń podłączone pod zaciski. Rezystancje pomiędzy nimi powinny być takie same a względem obudowy brak przejścia. Wygląda to na silnik 3-fazowy...
Podłączasz zasilanie pod te zaciski gdzie widzisz przewody, żadnych mostków nie trzeba, połączenie gwiazdy jest wewnątrz silnika.
Wróciłem do zdjęcia z pierwszego postu i zmieniłem zdanie. Przyjrzałem się zdjęciom i zdaje się, że w puszce zaciskowej jest specjalne miejsce na kondensator, a kostka zupełnie nie przypomina zacisków silnika trójfazowego. Podłącz nowy kondensator i daj znać o wynikach.
Podejrzewam, że przedstawione są wyprowadzenia z silnika do tabliczki zaciskowej. Dla gwiazdy nie ma to znaczenia ale w trójkącie jest to już ważne. Rozłącz mostki i kondensator, zmierz rezystancję uzwojeń i podaj jak wyprowadzenia są dołączone do zacisków.
Tu schemat podłączenia tego wyłącznika .
Witam . Myślę że należy sprawdzić wtyczkę zasilającą betoniarkę, wyłącznik, zaciski silnika. Wskazany pomiar napięcia na silniku multimetrem.
Witam . Najlepiej było by gdybyś wkleił zdjęcie płytki z zaciskami tego silnika , bo jeśli jest to silnik trójfazowy przystosowany do zasilania jednofazowego to najprawdopodobniej wystarczy zmiana podłączenia zasilania zacisku 3 i 1 ( 2 zostaje jak jest) . Ale lepiej wstaw zdjęcie . Pozdrawiam.
I do tych zacisków podłączasz U,V,W silnika.
Przypuszczam, że nikt tu nie mieszał. Zaciski są od silnika trójfazowego. W tym nie ma W2, bo to jednofazowy. Po prosty przyjęli, że oznaczenie na zaciskach W2, to na schemacie Z2 i tyle.
Kupiłem niedawno silnik 120W trójfazowy i bez problemu przełączyłem go w trójkąt (normalne zaciski), używany z falownikiem 3x230V. Jeśli kupujemy silnik to warto przejrzeć katalog lub wysłać zapytanie. Jeśli już są to zajrzeć do puszki zaciskowej, czy jest możliwość przełączenia w trójkąt. Nie mniej jednak falowniki 3x400V są nieco tańsze niż modele...
Witam - proszę napisać czy jest to silnik trójfazowy , jeśli tak to czy do zacisków ( tabliczki ) silnika dochodzą trzy fazy ?
Witam, wygląda na to że silnik ktoś podłączał do 230V z kondensatorem. Według tabliczki na 380V powinien być połączony w gwiazdę tzn. przewody z jednej strony kostki razem i do pozostałych zasilanie. --- A tak w ogóle to wygląda mi na to że ktoś wyprowadził dodatkowe przewody z tego silnika, oryginalnie pewnie był połączony wewnątrz i stąd tabliczka...
Zaciski 1, 3, 5 to zasilanie. Zaciski 2, 4, 6 odejście na silnik.
Jeśli podane dane z tabliczki są prawdziwe i pełne, to ten silnik nie jest silnikiem trójfazowym. Cztery zaciski podłączeniowe o tym nie stanowią. Maksymalne obroty wskazują na na silnik szeregowy lub bocznikowy, ale przy takiej mocy? Pozostałe cechy sugerują moim zdaniem współpracą z jakimś specjalnym napędem.
Tu masz link i odpowiedz zarazem to powinno ci wyjaśnić jak sprawdzić uzwojenia i jak podłączyć czy trójkąt czy gwiazdę. I waki sposób podłączone są uzwojenia. http://silnik-elektryczny.com.pl/silniki...
Potrzebuje pomocy w podłączeniu silnika jednofazowego firmy geko. Schemat nie zgadza się z podłączeniem na zaciskach. Bo na kostce są nieco inne oznaczenia z silnika trójfazowego, to już taki problem? Spójrz jednak na rysunek połączeń. Co widzisz? W pierwszej pozycji połączone są zaciski Z2 i U2 oraz U1 i V1. A to pomiędzy nimi w parach to zworki....
Powiększyłem zdjęcie i stwierdziłem że jest to silnik trójfazowy. Górne 3 zaciski są oznaczone UVW, co do dolnych być może jest to wyjście jakiegoś czujnika itp.
tylko jak to w domu pełno elektroniki a teraz jeszcze zamontowana pompa ciepła która na pewno chce być zasilana stabilizowanym prądem. Zespoły prądotwórcze Frigoblock są zaprojektowane do współpracy z agregatami chłodniczymi. Gdzie odbiornikami są silniki trójfazowe, zasilane napięciem 400V. Brak wyprowadzonego zacisku N z prądnicy. Dlatego moim zdaniem...
Zdjęcia kartki pod tabliczką i zacisków
9 zacisków na tabliczce znamionowej. Zwykły silnik trójfazowy PIERŚCIENIOWY. 6 zacisków do kojarzenia stojana w ntrójkąt lub gwiazdę, a 3 pozostałe do podłączenia zasilania do wirnika. Albo w przypadku maszyny dużej mocy do wirnika podłącza się 3 fazy przez rozrusznik. Najczęściej oporowy.
Pod zaciski R S T podłączasz zasilanie a pod zaciski U V W silnik.
Tak podłączony jak na zdjęciu, będą wyższe obroty. Jeśli zdejmiesz mostki i w ich miejsce do tych zacisków podłączysz zasilanie to będą niskie obroty. Przy niskich obrotach nie montuje się mostków.
Odpowiedzią jest "ten" opis na rysunku: "Ground terminal" - zacisk uziemiający, lub zacisk do podłączenia uziemienia. Taaa, uziemienie przez posadowienie bez zacisku ochronnego. Dobre. A silnik nie ma takowego przypadkiem ?
To jest silnik trójfazowy podłączony do jednej fazy. Proszę zobaczyć na zaciski połączeniowe. Są trzy uzwojenia, tzn trzy cewki. Na tabliczce znamionowej jest mało danych ale może jest opcja podłączyć go np w gwiazdę pod trzy fazy?
na zaciskach silnika pisze: U1, U2, V1, V2 W1, W2, podłączasz je do przełącznika według oznaczeń. L1, L2, L3 to zasilanie, zero do obudowy. Pamiętaj o wymontowaniu mostków z silnika. Gdyby na zaciskach nie pisało to masz obrazek:
Witam, silnik od frani; biały i niebieski - sieć, biały i czerwony - kondensator 7,5µF. ten drugi rzeczywiście wygląda na trójfazowy, pomierz oporności pomiędzy zaciskami.
Czy do przekaźnika potrzebne jest dodatkowe zasilanie 230V Tak przekaźnik czasowy działa na 230 V. Ale to nie przeszkadza, wystarczy, że weźmiesz zasilanie do niego z jednej z faz dochodzących do urządzenia. Schemat podłączenia przekaźnika jest na stronie którą podlinkowałem. Tylko że dodatkowo na zacisk nr 3 przekaźnika dajesz włącznik zasilania,...
W silnikach trójfazowych zawsze występuje napięcie międzyfazowe o wartości 400V. Nie zawsze, jeśli silnik jest opisany w ten sposób: D/Y 230/400V To napięcie międzyfazowe wynosi w polaczeniu w gwiazdę max 400V natomiast przy polaczeniu w tójkąt max 230V. Zbychu: zobacz są np. silniki trójfazowe o mocy np. 200W które posiadają 6 zacisków po to aby można...
Ten silnik, może bezpośrednio w naszej sieci 230/400V pracować tylko w gwiazdę. Z tego względu, że cewki są przystosowane do pracy na 230V, a podłączenie w trójkąt daje nam 400V na zaciski cewki. czy jak połączę go w zły sposób to silnik się uszkodzi? Tak.
Wygląda to tak jakby wał obracał się o pół obrotu w prawo, następnie troszkę w lewo, dalej pół obrotu w prawo i cykl się powtarza. Po podłączeniu innego silnika do tego falownika problem dalej występuje. Wygląda to na typowy objaw uszkodzenia stopnia końcowego. Na wszelki wypadek sprawdź jeszcze, czy połączenia SMD-silnik (listwa zaciskowa SMD, kabel,...
Do tych górnych zacisków dochodzą wyprowadzenia z uzwojeń, a do tych dolnych, połączonych mostkami, nic nie dochodzi. Przyjrzyj się dobrze, nawet na zdjęciu to widać.
A w przypadku, gdy w podobnym silniku (silnik 3 fazy, 3 wyprowadzenia) Większość silników trójfazowych ma 6 wyprowadzeń. śruba obok była wykręcona natomiast jedna faza byłą zwarta z przewodem ochronnym i podłączona do jednego z zacisków? Po doprowadzeniu napięcia do wystającego przewodu z silnika silnik po krótkiej pracy bardzo się zagrzał. Dopuszczalne...
Termik(wyłącznik silnikowy) jest do wymiany - widać przepalony zacisk
Jest to "uniwersalny" silnik, jeśli zasilasz go bezpośrednio z sieci trójfazowej to jedynym poprawnym połączeniem jest właśnie gwiazda.(...) Aby podłączyć ten silnik do pracy w gwieździe musisz w zewrzeć ze sobą końce uzwojeń tego silnika (zaciski: U2, V2, W2) natomiast zasilanie podłączyć do początków uzwojeń silnika (zaciski: U1, V1, W1)
Tabliczka znamionowa jest? Jest to zapewne silnik 3-fazowy, więc powinieneś go zasilić trójfazowym napięciem. Czyli jak to napisałeś tak zwaną siłą. W silnikach uzwojenia są najczęściej połączone w trójkąt, zatem podłączasz kolejne fazy do kolejnych zacisków. Przewodu neutralnego nie podłączasz. Ochronny przewód na obudowę - powinien być zacisk. Kierunek...
No właśnie ich nie ma. Wychodzą same kable-nie ma zacisków.
Witam Najważniejszy jest przewód żółto-zielony, podłączasz go do obudowy silnika, pozostałe trzy przewody podłączasz pod zaciski z nakrętkami na tabliczce zaciskowej, jeśli obroty nie będą Ci pasować to zamieniasz dwa przewody miejscami (tylko najpierw odłącz napięcie), obojętnie które. Życzę sukcesów.
Niestety, ale Twoja teza może być nieprawidłowa, jako że ten kawałek starego kabla który jest na fotografii silnika B to przewód trójfazowy 4 żyłowy. Dodatkowo są 3 zaciski+masa, na żeberkach chłodzących obudowy nie ma śladów mocowania kondensatora rozruchowego.
Od kiedy w trójfazowym silniku asynchronicznym indukcyjnym można sterować prędkością obrotową za pomocą zmiany napięcia? Ale jak ktoś sie uprze i podłączy do autotransformatora, obniży napięcie to prąd będzie większy, tutaj sie zgadzamy. Załączam rysunek http://obrazki.elektroda.pl/1476494600_1... który staram sie zrozumiec Czego tu...
Witam, posiadam stary silnik trójfazowy bez jakiejkolwiek skrzynki z zaciskami po prostu wychodzą z niego 3 żółte przewody.Czy można(na czas sprawdzenia) złączyć te przewody z przewodem siłowym listwą zaciskową(tą pomarańczową) lub jakąś złączką WAGO?
Hmm, ten układ to chyba co innego niż myślisz. Po pierwsze, silnik nie jest połączony tak jak myślisz Podłączony od razu w gwiazda/trójkąt. tylko ma wyprowadzone wszystkie zacisku uzwojeń i na ich bazie możesz go połączyć w gwiazdę lub trójkąt. https://pl.wikipedia.org/wiki/Prze%C5%82... Gdyby był wewnętrznie połączony...
W tym silniku jest 6 zacisków i wszystkie mają przejście
Na tych obrazkach są dwa różne silniki jeden jednofazowy z uzwojeniem wzbudnym zasilanym przez kondensator , drugi silnik trój fazowy podłączony w gwiazdę i nic więcej na temat silnika trójfazowego się nie powie - musisz zajżeć do puszki silnika - jeżeli są tylko trz zaciski silnik jest na stałe podłączony w gwiazdę i jedyne wyjście to wymiana silnika...
Co tu jest do rysowania ? Jeśli nie ma RCD to po co podłączać wyjście N jeśli silnik trójfazowy go nie potrzebuje. Zacisk wyjściowy N można wykorzystać do podłączenia cewki stycznika jeśli cewka jest na 230 V. Fazowy zacisk wyjściowy na styk roboczy i drugi koniec cewki stycznika.
Jest to silnik trójfazowy i dlatego ma trzy zaciski. Zerknij na troche teorii: http://www.elektronikab2b.pl/content/vie... Powodzenia...............
Oznaczenia na przykrywce, to ogólna symbolika do wszystkich silników, ale trójfazowych. A jaki napisy są na koszulkach przy zaciskach, bo odczytałem tylko "2", na środkowym zacisku.
Jeżeli masz wyprowadzone zaciski wirnika - możesz za ich pomocą zmieniać charakterystykę maszyny. Podejrzewam (z teog co piszesz) że jest to maszyna asynchroniczna. Co rozumiesz pod pojęciem jaki prąd będziesz musiał regulować (w którym obwodzie)? Jaki jest układ sterowania?
Tabliczka zaciskowa typowa dla silnika trójfazowego ale to niczego nie dowodzi. Może to być silnik całkowicie nawrotny i wówczas zmianę kierunku wirowania dokonuje się przez przełączenie kondensatora z zacisku U1 na zacisk W1, a górne zaciski są wolne /niepodłączone. Bez pomiarów rezystancji uzwojeń trudno o poradę.
Witam. Chciałbym podłączyć wyłącznik gwiazda trójkąt. Mam silnik trójfazowy, z którego wychodzą przewody. Brak jest zacisków i oznaczeń, wszystkie przewody są niebieskie. Po zmierzeniu omomierzem wyczaiłem pary. Jak sprawdzić, który przewód jest odpowiedni do oznaczenia U, V, W, a który będzie np. U1 przy parze?
Samo podłączenie przewodów jest prawidłowe. Podłączenie silnika, ale czy silnik ma był połączony w gwiazdę, to zależy od wysokości napięcia miedzy fazowego,a jakie jest tam u Ciebie? Ile jest zacisków w gnieździe, czy wtyczce trójfazowej 4, czy 5?A jak rozumieć , że silnik tylko obróci się o jeden stopień? Wyłączają zabezpieczenia? silnik buczy? czy...
Ostatnio w pracy montowałem silnik trójfazowy z hamulcem w pewnej maszynie, oryginalnie prostownik podłączony był do zacisków U1 i W2 silnika, ja musiałem sterować hamulcem "z zewnątrz". Na tabliczce silnika umieszczona byla informacja ze hamulec zasilany jest napięciem 100V DC, na prostowniku umieszczona byla następująca informacja: P2R 150...250 V...
Witam. Chciałbym podłączyć silnik trójfazowy do wyłącznika elektromagnetycznego KEDU KAO8. Podłączyłem zasilanie pod zaciski 7 5 3, a silnik pod 8 6 4. Po uruchomieniu silnik buczał. Oglądałem schematy i nadal nie wiem jak podłączyć.
Pierwsza podstawowa sprawa to pomiary :rezystancja izolacji, uzwojeń oraz do obudowy. Jeśli pomiary ok to zasilanie L1;L2;L3 podajemy na zaciski gdzie podłączone są pojedyncze przewody natomiast tam gdzie spięta jest gwiazda ( trzy przewody pod jeden zacisk ) nic nie podłączamy. Ochronny PE podłączamy na obudowę silnika. Jeśli kol. ma problem z tymi...
Termik (wyłącznik silnikowy) trójfazowy należy łączyć z silnikiem jednofazowym następująco: -zasilanie doprowadzamy do zacisków 1 i 3 -odpływ do silnika z zacisków 2 i 6 -zaciski 4 i 5 łączymy kawałkiem przewodu Daje to tyle, że przez pojedynczy wyzwalacz oraz przez dwa połączone szeregowo płynie prąd o takiej samej wartości i na układ wyzwalacza mechanicznego...
Witam. Zaciski z przełącznika L1 L2 L3- przewody fazowe,dopływ. Zaciski U1 V1 W1 początki uzwojeń faz silnika. U2 V2 W2- końce uzwojeń. Co do silnika to prawdopodobnie C1 C2 C3 to odpowiednio U1 V1 W1,zaś C6 C4 C5 to odpowiednio W2 U2 V2 jeżeli jest to zwykłe uzwojenie jak w normalnym silniku trójfazowym. Zobacz na tabliczkę co tam napisane. Dodano...
Rozrysuj najlepiej - co Ci przychodzi od strony zasilania (jakie żyły), co wychodzi na silnik i jakie masz zaciski na wyłaczniku. Zamotałeś trochę, a o pomyłkę i nieporozumienie nietrudno.
Bardzo cenna uwaga Kolegi Fuutro. Jeżeli silnik jest oryginał z fabryki lub dobrze przewinięty to początki i końce są po przeciwnych stronach (i tak właśnie założyłem). Napisz jakie masz napięcia na trójkącie (na zaciskach silnika). Pozdrawiam
Wyglada na polaczenie w gwiazde. Może w gwiazdę - może w trójkąt - wszak środka gwiazdy nie widać. A może główne i pomocnicze połączone w szereg. Zrob pomiar uzwojen. Pomiary rezystancji między zaciskami mogły by rozjaśnić trochę sytuację. Sposób podłączenia sugeruje zasilanie trójfazowe więc chyba jednak (cytując klasyka) majstrowane było.
Nie ma znaczenia, tylko prąd będzie √3 razy większy w trójkącie. Chyba ma bo na gwieździe jest większy amper. Tylko jak to obliczyć tego nie wiem. Nie może być większy w gwieździe niż przy połączeniu w trójkąt przy zasilaniu takim samym napięciem, pokaż fotkę wyprowadzeń na zaciski.
Rozumiem ze silnik jest trójfazowy. Lecz jest tu trochę pomieszania z poplątaniem .Zaciski 1,3i5 są to zaciski do których dołączamy zasilanie natomiast zaciski 2,4i6 są to zaciski do których dołączamy odbiór tzn. w twoim przypadku silnik. Skąd wziąłeś oznaczenia przewodu do gniazdka ???? Nie lepiej L1.L2 itd. >???. Po drugie to nie kabel lecz przewód....
Silnik jedno fazowy/trójfazowy? Potrzebny osobny stycznik? Można tym zabezpieczyć zarówno silnik jednofazowy, jak i trójfazowy. W obu przypadkach potrzebny jest dodatkowy stycznik odpowiednio dwupolowy lub trójpolowy. Odnośnie podłączenia: A1 i A2 dołączyć trzeba do napięcia +24 V. Może to być dołączone na stałe lub napięcie to może być np. również...
Co jest wpięte na czerwonych przewodach u góry (zaciski?), czy czerwone przewody to mostki?
Sprawa z podłaczeniem zasilanaia silnika wyjaśniona został w postach powyżej. Teraz hamulec. Sprawdź omomierzem rezystancję pomiedzy wyprowadzeniami uzwojeń hamulca. Jeśli są takie same to najprawdopodobniej jest to hamulec trójfazowy. Bez problemu możesz podpiąć te wyprowadzenia pod zaciski zasilające silnik. Polscy producenci stosują hamulce na różne...
Dodatkowo w tym ,automacie" silnik jest podłączony niewłaściwie. Najprościej to można ująć że tory załączania stycznikow są zgodne z położeniem blaszek-mostków na silniku. Tu widac coś innego. Ja tam nie widzę niewłaściwego skojarzenia faz silnika. Połączenia są prawidłowe. Dodano po 14 A czy przy załączeniu poprzez przełącznik manualny pojawia się...
Zobacz, że wyprowadzenia w tym silniku nie są oryginalne, więc raczej był przezwajany, a dołączone dwa czterożyłowe przewody do zacisków mogą świadczyć,że był stosowany przełącznik gwiazda/trójkąt.
Gość z rosyjskiego forum sugeruje to samo co ja, że tabliczka znamionowa może nie być oryginalna. Najłatwiej sprawdzić czy silnik jest trójfazowy mierząc rezystancje uzwojeń. Najlepiej rozłączyć zworki (te blaszki łączące górne zaciski na fotografii) i to co jest podłączone do pozostałych zacisków. Jeśli silnik ma trzy uzwojenia o jednakowej rezystancji...
Drugie pytanie czy przewód N może być tak podpięty do obudowy? Nie może. W puszce połączeniowej na silniku jest zacisk (śrubka) do którego można połączyć przewód ochronny.
Kolega elserwis już Ci dobitnie wyjaśnił co zrobiłeś ale powtórzę. Gniazda siłowe czterostykowe służyły i służą do przyłączania odbiorników trójfazowych niewymagających obecności przewodu zerowego. Dawniej produkowane były w obudowach metalowych bo nie było tworzyw o odpowiedniej wytrzymałości. Gniazda oznaczne były jako 3P+Z (Z - od ziemia). Zacisk...
Najprościej - odpinasz odpływ w kierunku silnika, za stycznikiem obecny trójfazowy, a bierzesz tylko jedną fazę na nową pompę. Oczywiście neutralny (N)do zacisków pompy też potrzebny , no i obowiązkowo przewód ochronny, jak widzę na schemacie ochrona to "zerowanie".
Ponieważ silnik jest "zerowany" , należy we wtycczce zewrzeć PE z N i podłączyć do 0. Po co? Gdzie na schemacie tego urządzenia występuje przewód N i do czego ma służyć? Autor chce podłączyć zacisk "0" (jako obudowę silnika) do przewodu PE co jest poprawnym rozwiązaniem. Do tego dochodzą trzy fazy, które też trzeba jakoś podłączyć. Urządzenie nie korzysta...
A mi się wydaje że po prostu ktoś wziął tabliczkę zaciskową z silnika trójfazowego i założył do jednofazowego. I ilość zacisków się zgadza, 1 para na uzwojenie robocze, 2 para na uzwojenie rozruchowe, 3 para wyłącznik odśrodkowy.
Witam Wszystkich Mam pytanie dotyczące urządzeń do kontroli stanu izolacji. Jeżeli zastosujemy urządzenie takie np. do silnika trójfazowego zasilanego z sieci IT. Podłączamy jego zaciski kontrolne do jednej z faz powiedzmy L1 i do zacisku ochronnego (takie podłączenie znalazłem na stronie jednego z producentów takiego sprzętu) to czy urządzenie zasygnalizuje...
Jak dla trójfazowego dobierze się kondensator to impedancje uzwojeń są symetryczne.
Na zdjęciu widoczna jest zwora. A przy jednym z zacisków nie widać przewodu. Stąd wątpliwości, czy jest to silnik trójfazowy. Dlatego prośba o pomiar i idetyfikację uzwojeń. Niewykluczone również, że ten silnik był przewijany.
Jeżeli do silnika trójfazowego na jeden z trzech zacisków podłączysz jedną fazę i dokonasz pomiaru napięć. To na każdym z zacisków będziesz miał napięcie względem punktu neutralnego "N" - 230V a miedzy zaciskami napięcia nie będzie. Wyjątkiem jest silnik połączony w gwiazdę z wyprowadzonym punktem neutralnym, tam nie powinno być napięcia 230V ani międzyfazowego....
Niepokoi mnie niska wartość rezystancji uzwojeń U,W. Przy mocy 11 kW bardziej powinna niepokoić rezystancja uzwojenia V1-V2, jest zbyt wysoka. Jeśli jednak silnik pracuje prawidłowo, to przyczyny bym szukał na styku zacisków i wyprowadzeń uzwojeń silnika. Zrób pomiar dołączając sondy miernika do wyprowadzeń, a nie do zacisków. Czasami dolna nakrętka...
Kolego sosna90, JA tu widzę najbardziej typowy silnik trójfazowy jednobiegowy. Jeśli połączysz trzy fazy do niebieskich zacisków, a zewrzesz ze sobą wszystkie różowe zaciski, to silnik będzie pracował w połączeniu w "gwiazdę". Jeśli natomiast połączysz lewy niebieski z lewym różowym, środkowy niebieski ze środkowym różowym i prawy niebieski z prawym...
Witam Silnik trójfazowy (około 1 kW) przestał działać po spawaniu maszyny, którą napędza. Miejsce które było spawane znajdowało się około 20cm od silnika. Co mogło się stać z tym silnikiem? Jak można zdiagnozować usterkę? Napięcie dochodzi do zacisków przy samym silniku. Są wszystkie 3 fazy.
Wszystkie zaciski są fazowe. Podepnij je pod trójfazową sieć
Czyli już inny przełącznik zmiany obrotów ,przeznaczony do silnika jednofazowego będzie się nadawał ? Twój też się nadaje. (at)zyzy52 Ci opisał. Z twojej drugiej fotki - demontujesz mostki i w te zaciski wpinasz ten swój trójfazowy przełącznik. Tylko nie wykorzystujesz z niego styku L1 /U.
Dziwny brak reakcji moderatorów na szkodliwą poradę. Po pierwsze silnik trójfazowy nie potrzebuje przewodu N, nie ma zacisku do którego można by go podłączyć. Gdyby zamiast silnika potrzeba by było włączyć np. szafę gdzie przewód N jest wykorzystany, mogło by to skutkować uszkodzeniem aparatów na napięcie 230V. Tak na przyszłość ,wystarczy wcisnąć przycisk...
Jeśli ma możliwość pracy na 380 i 230, to moc będzie miał taką samą - zapewne inaczej musisz podłączyć zaciski - gwiazda lub trójkąt. W Twoim przypadku, moc spada w przypadku gdy silnik trójfazowy podłączasz z kondensatorem na jedną fazę.
Po oznaczniach na zaciskach silnika wygląda na to że jest to silnik trójfazowy zaadoptowany na zasilanie jednofazowe poprzez dodanie kondensatorów do wytworzenia przesunięcia fazowego.Jakie oznaczenia są na tablicy znamionowej?
Czyli jeśli dobrze rozumiem, zaciski "zerowe" zwieram, a do pozostałych daję fazę, zero i fazę lub zero przez kondensator? W takiej konfiguracji silnik będzie pracował tylko na dwóch fazach (tak mi się wydaje :D ), bo oba zaciski jednego uzwojenia będą podłączone do zera. Jeśli chodzi o zdjęcia, to jakoś we wtorek postaram się zamieścić.
To jest silnik trójfazowy 380V, więc kondensatora rozruchowego nie znajdziesz (chyba że ktoś przerobił ale tak podłączony silnik nie będzie miał sprawności). Skoro betoniarka stała pod chmurką, to sprawdź czy nie skorodował wyłącznik silnikowy (widoczny na zdjęciu FAEL M611), wyłącznik betoniarki, przewody we wtyczce. Generalnie sprawdź czy masz trzy...
A to co innego z przeminnego trojfazowego 380V na przemienne jednofazowe 230V prosta sprawa , Podłaczenie silnika w gwiazde zacis 1 na neutralny(zero) zacisk 2 na skrajny(faza) zacisk 3 podłaczyc z zaciskiem 2 przez kondensator 10-20uF nadaje sie od pralki automatycznej.
jak mam zaciski na tabliczce to jak podłączyć? u1 v1 w1 u2 v2 w2
Rysunek od lewej: 1 poprawny tak ma być U V W każde kolejne 1-2 2 listwa silnika i N zacisk na obudowie bo nie występuje jak w gwieździe z końców trzech uzwojeń 3 nie bardzo rozumiem napis sofstart zasilanie do niego załączane jest przez stycznik a resztę czas prąd załącza sofstart
Witam. Ta kostka to mostek diodowy, dobrze by było sprawdzić czy jest sprawny, a następnie, podłączyć jak na pierwszym zdjęciu czyli: 1) Silnik spięty w gwiazdę 2) Przewody hamulca pod zaciski na kostce +,- 3) Zaciski oznaczone ~, jeden pod zwarte końce uzwojeń gwiazdy (czyli mostek), drugi pod obojętnie którą z faz zasilających silnik.
:idea:To jest silnik trójfazowy trzy uzwojenbia czyli sześć zacisków, trzy z nich zwarte (połączone) do pracy w tzw. gwiazdę. Inaczej nie będzie pracował bo napięcie uzwojeń z tego co podałeś wymosi 220V (230 po nowemu). :!:Ergo, żeby to odpalić musisz mieć instalację trójfazową i podłączasz fazy R, S, T (czy jak kto woli L, L2, L3) do trzech wolnych...
To jest silnik z tabliczką zaciskową w amerykańskim standardzie NEMA. Sześć uzwojeń wyprowadzonych niezależnie na zaciski. Przy 220 V masz po dwa uzwojenia połączone równolegle ze sobą, układ połączeń w gwiazdę. Jest to silnik trójfazowy, przerabianie go na jedną fazę może okazać się nieskuteczne, wymaga odpowiedniego dopasowania pojemności kondensatora....
Witam.Posiadam silnik trójfazowy czeski i chciałbym podłaczyć włacznik gwiazda trójkąt. Silnik posiada 6 zacisków z czego trzy są zwarte. Do tej pory pracował podłaczany na ostro. Na tabliczce pisze 5,5KW , Y/^ 380/220 . Z innych postów wyczytałem ze nie moge połaczyć tego silnika w ^bo sie spali. Czy stosując przełącznik y/^ musze rozewrzeć zworkę?Czy...
Na 99%powiedzmy :) jeśli silnik jest z oryginalnym uzwojeniem i robiony według zasad to 12/6 bieguny to jest uzwojenie dzielone Y/YY a osobne uzwojenie jest dla 2p=4 . Podłączasz tylko zaciski 3U, 3V, 3W
ale napięcia pomiędzy zaciskami nie są równe i wynoszą 225V (1,2), 240V (2,3) oraz 168V (1,3). Czy silnik może pracować w taki sposób, czy spowoduje to jego uszkodzenie? Taki rozkład napięć, jest zupełnie prawidłowy. Jeśli silnik startuje prawidłowo i nie grzeje się, to wszystko jest w porządku.
Dokupiłem do zestawu: Stycznik 400 V 25 A i włącznik 400 V do 6 amper. Czy będzie poprawnie jak: do włącznika na zaciski 1, 3, 5 dam zasilanie L1, L2, L3 następnie wyjścia włącznika 2, 4, 6 podłącze do 1, 3, 5 stycznika, a wyjścia stycznika T2, T4, T6 podam na silnik. Zacisk A1 cewki stycznika zasilę z włącznika radiowego z K1. https://obrazki.elektroda.pl/8259310600_...
Nikt nie ma pomysłu ? To może lepiej będzie przewinąć cały silnik na trójfazowy (połączyć uzwojenia w trójkąt) i dobrać jakieś kondensatory (3 zaciski na tabliczce powinny chyba wystarczyć) , pomimo że są spalone tylko uzwojenia rozruchowe w obu posiadanych silnikach (o dziwo rozruch następuje na samym uzwojeniu roboczym )
Przypuszczalnie to uszkodzenie mechaniczne, jakaś zapadka się ułamała lub coś w tym rodzaju. Pewnie można to jakoś naprawić, ale to przeważnie upierdliwa dłubanina i praca nie musi zakończyć się powodzeniem. To nie jest cewka, a kondensator pozwalający zasilić silnik indukcyjny trójfazowy z sieci jednofazowej 230V. Ma 40uF/400V (info na tabliczce silnika),...
Przepraszam, że tak późno odpisuje, ale wczoraj poświęciłem trochę czasu temu układowi i udało mi się rozwiązać problem. Mianowicie, zrobiłem tak jak sugerowaliście i podłączyłem przyciski bezpośrednio do styczników i układ zaczął działać poprawnie. Następnie postanowiłem podpiąć kasetę z przyciskami bezpośrednio na styczniki i z racji tego, że układ...
Podłączając L1, L2, L3 (R, S, T) do zacisków silnika oznaczonych U, V, W silnik powinien obracać się w prawo To była bardzo dobra zasada i być może dalej tak jest. Nie śledzę tematu. Niestety, twórca wątku raczej nie dysponował miernikiem kolejności faz, a z kolorami, to różnie może być.
Napisz jaka jest jego moc. Sprawdź go na "krótko". Oznacz i odłącz przewody z zacisków bezpośrednich silnika. Te zaciski, które były podłączone do U 2, V 2 i W 2 wyłącznika, zmostkuj jakimś przewodem - połącz do kupy, a do zacisków, które były połączone z U 1, V 1 i W 1 wyłącznika - podaj trzy fazy L 1, L 2 i L 3. Będzie to połączenie w gwiazdę tzn....
silnik trójfazowy agregat trójfazowy silnik klatkowy zaciski silnik trójfazowy piła
krzyżowy schemat przewód wymiana parownik renault taśma przewodzić wyświetlacz
Awaria sterowania podajnika: przyczyny i diagnostyka Raspberry Pi: Problemy z działaniem systemu na SSD