Najbardziej skutecznym sposobem naprawy, będzie przezwojenie uszkodzonego uzwojenia rozruchowego. Połączenie przezwanych zwojów jest bardzo kłopotliwe i nie zawsze przynosi pożądany rezultat. Pozdrawiam.
Nie. To silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym.
Jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym z kondensatorem zgodnie z tabliczką. Zmierz dobrze uzwojenia.
Silnik nie ma wyłącznika odśrodkowego, może kiedyś miał. Wył odśrodkowy jest zawsze w pokrywie. Nikt tego nie łączy w środku z uzwojeniem tylko zawsze wyprowadza przewody. Fizycznie jest to bardzo trudnego zrobienia. Przewody są cztery. Jak zrobisz na przełączniku wtedy musisz po podaniu napięcia druga ręka trzymać włączony przełącznik od rozruchu....
Ten mechanizm zwierający to hamulec noża zapewne - w kosiarkach są silniki z fazą pomocniczą.
Silnik z kondensatorem posiada dwa uzwojenie. Należy zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń. W silniku z uzwojeniem rozruchowym należy wykonać to samo, czyli również zamienić końce jednego z uzwojeń.
Witam. Nie. Jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym rezystancyjnym. W tych silnikach przesunięcie kąta fazy rozruchowej jest uzyskiwane w inny sposób niż w silnikach z rozruchem pojemnościowym. http://www2.ar-kari.put.poznan.pl/~psaue... Tak, te silniki miały taką małą moc. Pozdrawiam.
Dwa optotriaki i kondensator pomiedzy L2 i L3. Zasilanie z L1 i poprzez albo triak w L2 albo w L3. Takie to proste, że szkoda rysować. W takim ukladzie kondensator po otwarciu triakow NATYCHMIAST sie rozladuje. Oba triaki otwarte -stop. Tyle. To silnik asynchroniczny z kondensatorem pracy o SYMETRYCZNEJ budowie uzwojen, bo nawrotny. Namotałeś straszliwie...
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
obrócić silnik i będziesz miał po problemie. może prościej będzie obrócić sam wirnik a właściwie to tylko stojan
Np. uzwojenie rozruchowe i uzwojenie pracy.
Pewnie nic z tego nie będzie, bo ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Utrzymywanie przez dłuższy czas napięcia na uzwojeniu rozruchowym doprowadzi do jego spalenia, a chciałbyś by obroty silnika były niższe, a wtedy wyłącznik odśrodkowy nie wyłączy uzwojenia rozruchowego.
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
A może problem leży w silniku?? 1.1 kW powinien spokojnie dawać radę z taką sprężarką. Sprawdź podłączenie i pojemność kondensatora/kondensatorów. W skrócie: w takim silniku jest uzwojenie rozruchowe,uzwojenie pracy,wyłącznik odśrodkowy,kondensator rozruchowy i w nowszych silnikach występuje kondensator pracy. Trafiłem raz tak że ktoś podłączył silnik...
Witam. Najprawdopodobniej zostało spalone jedno z dwóch uzwojeń,robocze lub rozruchowe stawiam na rozruchowe. Jak sprawdzić wprowadzić w wirowanie silnik i wtedy podać napięcie jeżeli silnik ruszy to jest spalone uzwojenie rozruchowe .
Objawy świadczą o uszkodzeniu uzwojenia rozruchowego.
Ja bym zostawił te 35uF na uzwojeniu roboczym, a na rozruchowym dałbym jakieś 70-80uF. Z tego co kojarzę, to silniki tej mocy mają właśnie takie pojemności na uzwojeniu rozruchowym
Co znaczy jednego obwodu i drugiego? Mam rozumieć, że są 2 uzwojenia? Brak przejścia między jednym i drugim? Jeśli tak to jest jednofazowy silnik z uzwojeniem rozruchowym. Będziesz potrzebował do uruchomienia jeszcze kondensator rozruchowy-szacuję, że około 1µF. Uzwojenie o mniejszej rezystancji będzie uzwojeniem pracy, a to o większej rozruchowym....
Silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. 220 V 600 W 2920 obr./min. Waga 14,5 kg. Porównaj ze swoim. Podobne silniki były produkowane dla mniejszej mocy. https://obrazki.elektroda.pl/7133249000_...
A można z falownika 3f zasilić silnik 1 fazowy z fazą rozruchową do pracy ciągłej? Czyli korzystam z 2 faz falownika a trzecia jest wolna. Wyłączam w falowniku detekcję braku obciążenia. Silnik uzwojenie rozruchowe ma do pracy ciągłej z kondensatorem. Kondensatora nie podłączam. Silnik działa. Obrotami można sterować. Silnik jest od wentylatora. Moc...
Nie ma opcji, przewinięcie uzwojenia bądź ruszanie ręcznie ;)
Wg tabliczki masz zamienić "końce żółte" ale tak naprawdę chodzi o to jak jest podłaczone jedno uzwojenie względem drugiego. Na tabliczce masz narysowane że jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym, odłączanym wyłącznikiem rozruchowym.
Witam. Pooglądałem sobie fotki ale wiele z nich nie wynika. Silnik jest asynchroniczny z uzwojeniem rozruchowym. Przy programie pranie obroty silnika są stosunkowo małe. Uzwojenie rozruchowe pewnie jest wydzielone i w celu zmiany kierunku obrotów końce tego uzwojenia są włączane naprzemiennie. Tak jak ktoś wyżej napisał to uzwojenie można po uruchomieniu...
Jeśli pompa jest z silnikiem 3-faz to brak 1-fazy na uzwojeniu silnika. Jeśli to silnik 1-faz to nie pracuje uzwojenie rozruchowe. Z uzwojeniem rozruchowym szeregowo jest wpięty wyłącznik odśrodkowy lub kondensator. Uzwojenie rozruchowe może pracować tylko w czasie rozruchu i wtedy wyłącznik odśrodkowy rozłącza go gdy silnik osiągnie już określone obroty...
Skoro są trzy wyprowadzenia i jest to silnik jednofazowy to znaczy że końce uzwojenia roboczego i rozruchowego są połączone razem. Silniki tego typu muszą mieć wpięty kondensator rozruchowy szeregowo z uzwojeniem rozruchowym. Trzeba omomierzem sprawdzić gdzie są jakie wyprowadzenia. Przydałoby się więcej informacji jak działa ten amatorski starter do...
Dla ścisłości- jeśli rozdzielisz, połączone w środku silnika, uzwojenie rozruchowe i pracy i wyprowadzisz czwarty przewód na zewnątrz, to oczywiście taka możliwość jest.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
a stosuje się zewnętrzne cewki w silnikach jednofazowych? do czego one służą? Nie stosuje się żadnych cewek zewnętrznych w silnikach indukcyjnych klatkowych, do "wytwarzania " fazy rozruchowej/ pomocniczej stosuje się kondensatory, bądź w przypadku silników mniejszej mocy uzwojenie rozruchowe o powiększonej rezystancji, bądź tzw. zwój zwarty.
Najprawdopodobniej silnik z rezystancyjnym uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kondensatora do takiego silnika się nie stosuje. Uzwojenie robocze na zaciskach U - V, uzwojenie rozruchowe na zaciskach X -Y. Moc 0,5 HP to około 0,37 kW.
Kondesator wymień na taki jaki był , 22 uF ponieważ kondesator obsługuje uzwojenie rozruchowe sinika , jak jest dobrze dobrany to po rozruchu podczas pracy normalnej silnika płynie przez uzwojenie rozruchowe minimalny prąd jeśli jednak jest źle dobrany kondesator ten prąd ma dużo większą wartość co może doprowadzić z czasem do uszkodzenia silnika.
Jaki prąd pobiera silnik po włączeniu ?. Jeśli 0A to uszkodzony bezpiecznik termiczny 135 stopni. Jeśli bezpiecznik i uzwojenie robocze działają, włączenie silnika z wadliwym uzwojeniem rozruchowym lub uszkodzonym kondensatorem powinno spowodować brzęczenie i brak obrotu - wirnik spróbuje rozpocząć ruch z szarpnięciami , ale zacznie się obracać dopiero...
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Uszkodzony kondensator - powoduje on przesunięcie pola potrzebnego do startu silnika, jest połączony z uzwojeniem rozruchowym.
jakby brak jednej fazy lub w silniku jesli to silnik jednofazowy nie załacza sie uzwojenie rozruchowe uzwojenie to załacza taki wyłacznik odsrodkowy umiejscowiony z tyłu silnika za wiatrakiem
w linku który podałem pada jego nazwa , dokładnie jest to kondensator rozruchowy ..... do silnika jednofazowego jako uzwojenie pomocnicze rozruchowe. Możesz mieć 2 oddzielne pod warunkiem , że nie będzie przeszkadzała Ci ich wielkość zajmowanego miejsca
Niektóre małe silniczki, np w starych gramofonach miały celowo zwarty zwój, aby same startowały. W większych silnikach były uzwojenia rozruchowe rozwierane przez wyłączniki odśrodkowe lub włączane tylko na czas rozruchu (w dawnych lodówkach). W tym przypadku jeżeli sam rusza to może być zwarcie zwojowe - tak sądziłem do czasu opisanego przeze mnie przypadku....
No raczej rozpiskę. Z silników jednofazowych indukcyjnych kojarzę następujące opcje: a) 2 uzwojenia o podobnych oporach i 1 kondensator (siłowniki bram, wentylatory) b) silniki z uzwojeniem rozruchowym, czymś odłączanym np PTC jak w zmywarkach, lub wyłącznikiem odśrodkowym - np kompresory, ale te też mają kondensator, a czasem dwa. c) silniki ze zwartym...
W/g mnie skrót na uzwojeniu rozruchowym. Jeśli ten silnik rusza bez tego to może jakiś czas pochodzi. Mam od wielu lat podobną sytuację w szlifierce. Muszę ją rozkręcić wstępnie , bo uzwojenie rozruchowe jest nadpalone z powodu uszkodzonego przekaźnika rozruchu.
Jest tam wpiety wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe gdy silnik nabierze prędkości.
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
Witam! Tu jest wszystko wyjaśnione : http://obrazki.elektroda.net/76_11883264... Pozdrawiam
Silnik 1-fazowy. co to za ustrojstwo z dwoma kablami na deklu? Wyłącznik odśrodkowy do uzwojenia rozruchowego.
A czy jest możliwość uruchomienia tego silnika bez uzwojenia rozruchowego?
Sprawdz szczotki silnika mogą byc zużyte. - proszę nie wprowadzać w błąd. Może być uszkodzone uzwojenie silnika, kondensator rozruchowy, hamulec lub uszczelniacz między bębnem a silnikiem. (czy istnieje jakaś regulacja) ? - nie.
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Pozostaje jeszcze sprawdzić uzwojenie rozruchowe.
Ten, kto przezwijał silnik, mógł nie podłączyć odpowiednio uzwojenia rozruchowego silnika, lub się pomylił. Trzeba pomierzyć rezystancję cewek, uzwojenie robocze powinno mieć ok. 2-3 ohm, rozruchowe średnio dwa razy więcej ok. 5-7. Na początek sprawdź miernikiem te wartości. Kondensator to z tego co widzę 60 mikro, lub dwa połączone równolegle po 30....
Nie, do tego silnika nie potrzeba kondensatora, najprawdopodobniej uszkodzone (spalone) jest uzwojenie rozruchowe. Silnik ten ma dwa uzwojenia: - główne , które napędza silnik - rozruchowe , które pozwala silnikowi wystartować Zwykle uzwojenie rozruchowe daje się wymienić (przezwoić) bez naruszania uzwojenia głównego.
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A. To nic nie da. Oba końce uzwojenia rozruchowego będą wtedy przyłączone do tego samego potencjału i prąd nie popłynie przez kondensator i połączone z nim szeregowo uzwojenie. Pole magnetyczne w silniku zamiast wirować będzie pulsowało i brak będzie momentu rozruchowego. Samym manipulowaniem w puszce zaciskowej...
Z odpowiedzi na założony przeze mnie temat wynika, że nie można zastosować softstartu do silnika jednofazowego z uzwojeniem rozruchowym i kondensatorem. Problem rozwiązany./
A jak to sprawdzić? Ten silnik ma 2 rodzaje uzwojeń - główne i rozruchowe, opisane objawy wskazują na brak działania uzwojenia rozruchowego. Najczęściej spotykaną przyczyną jest przegrzanie/spalenie uzwojenia rozruchowego. Najlepiej i najpewniej można to sprawdzić rozbierając silnik. Uzwojenie rozruchowe jest nawinięte cieńszym drutem, jeśli jest przebarwione...
Byłoby logiczne i poprawne, gdybyś wraz z pytaniem o rezystancję uzwojeń zamieścił wyniki własnych pomiarów rezystancji między wyprowadzeniami uzwojeń z orientacją na ich kolor. Należało również poinformować, z jakim rozruchem ten silnik - z uzwojeniem rozruchowym, które po uruchomieniu wyłączane, z uzwojeniem rozruchowym, stale załączonym, z roboczym...
Jeżeli jest to silnik ze sprawnym wyłącznikiem odśrodkowym, to nie ma obawy. Uzwojenie rozruchowe jest odłączane po rozruchu silnika.
Tak w silniku trojfazowym po przepieciu w trójkąt i dołożeniu kondensatora można uznać dowolne uzwojenie za rozruchowe ale tam są trzy IDENTYCZNE uzwojenia. W silnikach jednofazowych uzwojenie rozruchowe jest nawinięte inną średnicą drutu
W zasadzie to tylko przezwojenie tego silnika na trójfazowy i odpowiedni falownik. Dziwny jest ten silnik...a raczej jego tabliczka znamionowa - 5,5 kW jak sądze i 5,5 A ???? Przy użyciu falownika, oczywiście kondensator i wyłącznik odśrodkowy stają się zbędne oraz otrzymasz pełna regulację obrotów. Warto by dokładnie zmierzyć rezystancję uzwojeń, bo...
http://obrazki.elektroda.pl/7264551600_1... W prawo zwarte: U2>Z2 / X1>Z1 W lewo zwarte: Z2>X1 / U2>Z1 Schemat jest poprawny (tylko kierunki zamieniłeś) http://obrazki.elektroda.pl/2566549800_1... Jeżeli na oryginalnych zworach pracuje poprawnie to coś twój przełącznik nie "styka" drugie,czyli rozruchowe jest zasilone...
Jeśli u ciebie silnik z rozruchowym uzwojeniem, która powinna być stale włączona przez kondensator to pojemność wydostaje się tak - 6-7uF na każde 100W mocy silnika. Dla twojego silnika 90-105uF. Rozruchowy kondensator musi mieć taką samą pojemność i podłaczać się na czas puszczenia równolegle roboczemu. Przy czym wykonuje się wymóg - pojemność rozruchowego...
No niekoniecznie! Podobny objaw będzie też przy przerwie w doprowadzeniu napięcia do silnika (uzwojenia rozruchowego np. na konektorach) lub przerywanie kondensatora rozruchowego.
Czy to na pewno silnik trójfazowy? Zdjęcie prawdopodobnie przedstawia odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego. Po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika, uzwojenie rozruchowe jest odłączane. Takie lub podobne wyłączniki były stosowane w jednofazowych silnikach pralek Frania.
jak sterować silnikiem jednofazowym Kolega by może podał typ silnika, tu mamy schemat dla silnika z uzwojeniem rozruchowym.
Silniki z uzwojeniem rozruchowym jednofazowe, czasami nazywa sie silnikami dwufazowymi, poniewaz drugie uzwojenie rozruchowe przesuniete jest w czasie ( dzieki temu silnik zaczyna sie krecic ). Wlanczac mozna na kazdej predkosci do zasilania tylko , ze silnik bedzie mial mniejsza moc na wale.
Nie wiemy jaki to silnik, tu przykład sterowania dla silnika z uzwojeniem rozruchowym .
Ja mam pytanie czy gdy byś nadał jej pęd ręcznie [ mocno zakręć wirnikiem w kierunku pracy silnika] i czy wtedy będzie chodził . Jeżeli tak to jak kolega wcześniej wspomniał kondensator lub uzwojenie rozruchowe . Pozdrawiam
(at)krzysiek7 A gdzie one są? Wygląda to tak, jakby szanowny Autor wyrwał doprowadzenia z silnika. to jest popularny chiński silnik, stosowany powszechnie w kompresorach. Najprawdopodobniej uzwojenia połączone wewnatrz. cewka startująca silnika Pewnie uzwojenie rozruchowe w/g tego RoBota.
Witam. Silnik nie jest uszkodzony. Uzwojenie robocze 18Ω , uzwojenie rozruchowe 78Ω. Silnik zapewne do pracy dorywczej i pracy w określonym kierunku obrotów. Silniki mające możliwość pracy nawrotnej mają jednakowe uzwojenia. Pzdr. Tu są katalogi, może będzie ten typ: http://www.besel.pl/index.php?section=2&...
Jest problem z jednofazowymi silnikami. Jeżeli rozruch jest poprzez chwilowe załączenie uzwojenia rozruchowego poprzez wyłącznik odśrodkowy lub czasowy to ciężko wymyślić falownik który skutecznie by to realizował. Jeżeli ten silnik ma uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) zasilane poprzez szeregowy kondensator to istnieją falowniki przeznaczone do takich...
Żadnego kondensatora. Styki mają być podłączone zamiast tego styku w silniku. Wciskasz przycisk start-stycznik podaje napięcie -trzymasz przycisk dalej aż silnik wejdzie na właściwe obroty -puszczasz przycisk -rozłącza się uzwojenie rozruchowe -silnik pracuje. Musisz tylko te dwa przewody podłączone do styków w silniku wyprowadzić do tabliczki zaciskowej.
(at)jurp Ale bredzisz gościu. Przeczytaj co napisałem powyżej, znając tego typu silniki. Tam nie ma uzwojenia rozruchowego, wszystkie trzy uzwojenia są robocze. Ten silnik ma sześć wyprowadzeń a nie cztery.
a więc jednak trud jego skończon. Moje doświadczenie w tych sprawach jest praktycznie zerowe. Z tego, co czytałem, to w tego typu silnikach uzwojenie rozruchowe zazwyczaj występuje razem z odśrodkowym wyłącznikiem, który odłącza je przy jakichś tam zadanych obrotach - czy na takim schemacie takowy włącznik również by występował? Jakiś niby termik jest...
Witam. Mam mały problem z nagrzewnicą Sirokko OETF 10 N. Chodzi o podłączenie kondensatora. Według schematu dostępnego w linku www.sirokko-heizung.de wygląda to prosto ale problem jest z przewodami. W nagrzewnicy jest silnik VEB E022C 220V, wychodzą z niego trzy przewody- czerwony i dwa niebieskie. Pod który przewód podłączyć kondensator? Pomiar rezystancji...
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Twój silnik od suszarki, jest silnikiem asynchronicznym prądu przemiennego ze zwartym uzwojeniem rozruchowym. Prędkość obrotową w takich silnikach można regulować za pomocą przemienników częstotliwości, czy falowników. Ale to nie są urządzenia proste. http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_elek...
Witam . Zrób pomiar między tymi zaciskami ,to dużo wyjaśni . Kondensator roboczy 32µF/400V , kondensator rozruchowy 150µF/330V. Oczywiście jeżeli silnik ma uzwojenie rozruchowe i robocze.
Tak nie zadziała, spalisz silnik. Uzwojenia rozruchowe musi być załączane tylko na czas rozruchu, najlepiej zdobyć orginalny przełącznik - nie wiem jak to się fachowo nazywa - ta czarna puszeczka wkładana na wtyki z przekaźnikiem prądowym i bimetalem w środku.
Z tym odłączeniem przy 50Hz (czy ogólnie ustawianej częstotliwości) to może być symulacja wyłącznika odśrodkowego. Są silniki jednofazowe, które mają mechaniczny wyłącznik, który jest zwarty jak silnik stoi i otwiera się jak nabierze obrotów. Często mają 2 kondensatory wtedy i to są dla mnie silniki z uzwojeniem rozruchowym. To co Ty masz jak sam widzisz...
Dlaczego te przewody wystają z silnika, zamiast być doprowadzone do tabliczki zaciskowej? Ktoś w tym silniku dłubał chyba, albo oryginalnie były wyprowadzone jak obecnie i doprowadzone na zewnątrz silnika do tabliczki. W każdym razie, uzwojenie U-Y to uzwojenie robocze. Uzwojenie W-Z to uzwojenie rozruchowe. Styk V to elektromagnes. Po podaniu tam napięcia...
Między jednym końcem uciętego przewodu do którego podłączony był kondensator a przewodem brązowym opór wynosi około 0,8 omów, a między niebieskim 8 omów. Wygląda na to,że oba uzwojenia-robocze i pomocnicze są dobre. Kup nowy kondensator, to koszt kilkunastu zł. i spróbuj. Na moim schemacie brakuje symbolu cewki od uzwojenia rozruchowego i/lub wyłącznika...
Koledzy silnik ma 6 zacisków więc według mnie jest silnikiem z uzwojeniem rozruchowym i z kondensatorem pracy . I teraz albo ma kondensator rozruchowy lub wyłącznik odśrodkowy. I to należy sprawdzić.
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
same przewody uzwojenia rozruchowego.
Rzeczywiście, powyższy sterownik nie pozwala na zmianę kierunku obrotów silnika jednofazowego. Rozwiązałem to poprzez dodanie 2 przekaźników sterowanych poprzez ten na płytce. One zamieniają N i L w uzwojeniu rozruchowym silnika.
Takie objawy są bardzo często związane z uszkodzonym kondensatorem - a dokładniej ze zbyt małym prądem rozruchowym - co powoduje że silnik stoi i buczy (ma zasilanie) ale nie startuje bo przez uzwojenie rozruchowe nie przepływa odpowiednia wartość prądu. Czasem silnik ustawi się w takiej pozycji że minimalne drgnięcie wirnika go "rozkręci" - najczęściej...
Jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym wyłączanym wyłącznikiem odśrodkowym, po osiągnięciu odpowiednich obrotów.
Silnik SZFe 112a 4A; moc 1,5 kW; 1460 obr/min; prąd znamionowy 13,2 A. Pojemność kondensatorów około 200µF/320V każdy. Jeśli wyciekł elektrolit należy sprawdzić stan uzwojenia rozruchowego, bo prawdopodobnie silnik pracował dłuższy czas na rozruchu, co dla uzwojenia potrafi być zabójcze.
W tym silniku nie stosuje się kondensatora, nawet uzwojenie rozruchowe jest inaczej wykonane niż w silnikach z kondensatorem. Zasilanie 230V z sieci podajemy na terminale Tak właśnie jest. Przewody niebieskie prowadzą do wyłącznika odśrodkowego wewnątrz silnika.
Witam. Wyłączniki odśrodkowe stosowane były w silnikach indukcyjnych jednofazowych z oporowym uzwojeniem rozruchowym. Odłączał on uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu przez wirnik określonych obrotów. [url=http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/pols... tu. Pzdr.
Orientujecie się jakie podciśnienie można uzyskać? Cześć. W mojej uzyskuję 5 kPa, czyli ok. 0.05 bara. W bardzo zużytej (Polar z lat 70.) uzyskiwałem 20 kPa. Dodano po 3 Ale słyszałem, że to nieistotne, jak się podłącza. To jest istotne. W takim silniku uzwojenie rozruchowe ma mniejszy przekrój drutu i co za tym idzie wyższą rezystancję - przeznaczone...
Cześć.Takie silniki mają zazwyczaj dwa uzwojenia rozruchowe i pracy pali się zazwyczaj rozruch.Można przewinąć tylko jedne uzwojenie.Musisz dowiedzieć się ile u Ciebie to kosztuje i będziesz wiedział czy Ci się to opłaci.
Wpadłem na inny pomysł jakiej pojemności max można podłączyć kondensator aby pracował cały czas z pominięciem wyłącznika? Zły pomysł, spalisz silnik. Ten silnik ma uzwojenie ROZRUCHOWE, musi być odłączane. Wyjmij wirnik ze silnika i pokaż wyłącznik. Gdzie znajduje się podkładka redukująca luzy wirnika ?
No tak kolega janek_wro słusznie rozpoznał typ silnika, czyli z uzwojeniem rozruchowym załączanym włącznikiem odśrodkowym pod osłoną silnika się znajduje. Może tam jest problem. Rozruszać mechanizm można spróbować.
Zrób tak jak napisał Topolski Mirosław ,zasilanie podepnij tylko pod uzwojenie robocze i za pomocą taśmy wprowadź silnik na obroty, jeśli wszystko będzie ok, przewiń tylko uzwojenie rozruchowe pozdrawiam Zwracam uwagę kolegów że ta metoda sprawdzenia jest z zasady błędna, jeśli uzwojenie rozruchowe jest spalone / przegrzane to ma zwarcia między zwojowe,...
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Jestem prawie pewny że to silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. Wątpliwe że to będzie działało z falownikiem.
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
A czy te 2 kondensatory które posiada nie będą ułatwiać samego rozruchu i pracy ??? Po to właśnie są... ale w niektórych silnikach są wyłączniki odśrodkowe, które odłączają uzwojenie rozruchowe, po osiągnięciu odpowiednich obrotów, a zdarza się, że czasem silnik nie może osiągnąć tych obrotów i wtedy uzwojenie rozruchowe (które jest przewidziane do...
Jeżeli patrzę na opublikowane zdjęcia to można by sterować dwoma przyciskami i przekaźnikiem ( stycznikiem ). Można by było zastosować kasetę z z dwoma przyciskami -zielony ( styki 2xNO ) oraz przycisk czerwony ze stykiem NC. Jeden ze styków NO uruchamia przekaźnik podający napięcie na silnik . Drogi styk NO zwiera uzwojenie rozruchowe silnika przez...
W silnikach z jednym kondensatorem, uzwojenie rozruchowe było po rozruchu odłączane. Później zastosowano drugi kondensator włączony tak jak opisałem i w ten sposób podczas pracy wykorzystano uzwojenie rozruchowe jako uzwojenie pomocnicze, dzięki temu wzrosła moc silnika. Schemat kolegi sp3ots jest prawidłowy dla silnika z jednym kondensatorem, Twój...
Silnik nie kompletny, brak uzwojenia rozruchowego.
Zacznijmy od początku. Odniosłeś się do wypowiedzi autora tematu: WITAM KOLEGÓW Silnik z kserokopiarki; bezszczotkowy; zasilanie 230V / AC; z kondensatorem 6uF; bez automatu i uzwojenia rozruchowego; ... Autor napisał: bez uzwojenia rozruchowego . Pojęcie faza rozruchowa nie jest jednoznaczne. Silnik jednofazowy może mieć uzwojenie rozruchowe oporowe...
uzwoi rozruchowy spali uzwoi rozruchowy uzwoi rozruchowy przerwa
25pt4423 dławik nabłyszczacz zmywarka bosch licznik energia zdalny
wykrywacz metali schemat piekarnik samsung
Szlaban CAME - ramię opuszcza się mimo przesłonięcia fotokomórek Punkty masy w BMW X5 E53 4.4 przedlift - lokalizacja i konserwacja