psooya po co piszesz jak nie znasz tego silnika.. Voyager ma hydraulikę, nie ruszasz tego
W Voyagerze zamontowane były dogrzewacze silnika Webasto. Jeśli nie został później rozbudowany do funkcji ogrzewania postojowego to na próżno szukać programatora czy pilota. Urządzenie samoczynnie załączy się poniżej ok 5*C po uruchomieniu silnika.
Moge pomóc tylko tak a opis po niemiecku niestety https://obrazki.elektroda.pl/8456942500_... https://obrazki.elektroda.pl/6257739100_... https://obrazki.elektroda.pl/5856603300_... https://obrazki.elektroda.pl/5381910600_... https://obrazki.elektroda.pl/1590444300_...
W voyagerze 2,5CRD 2003 rok w filtrze paliwa jest umieszczony czujnik zawartości wody w paliwie .Po uzbieraniu się nadmiernej ilości wody w filtrze zaświeca się kontrolka na desce . W dieslach często jest taki czujnik zamontowany, może i w tym?
Zanim rozbierzesz silnik jeszcze raz sprawdzić rozrząd i pomiar ciśnienia w cylindrach po wyłączeniu pompy paliwa. Zanosi się na zgon silnika.
Tu http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php... masz caly dluugi watek o tym silniku :)
Otwierający się zawór informuje o zapchaniu filtra. Należy go porządnie wyczyścić lub wymienić, a problem ustąpi. Żadnego rozciągania sprężyny, po to nazwa zawór bezpieczeństwa, żeby nie spalić silnika.
mostek OK stojan też , regulatora niestety nie ma bo steruje tym ECU silnika
Wyglada jak komputer sterujący silnikiem w Voyagerach. Łatwo go namierzyć bo powietrze wlatujące do filtra powietrza silnika jednocześnie chłodzi ten sterownik.
Szukam kogos, kto podjąłby się naprawy sterownika silnika do Plymoutha Grand Voyager z lat 1990-1995
[url=http://www.autozone.com/autozone/re... tu?
tak, wał wychodzi dołem co????????????????? daje ci banke jak to zrobisz nie uszkadzając bloku i panewek
Witam.Zamieszczam schemat sterowania silnikiem VOYAGER 2,8 CRD.
kzaw zobacz tu :http://www.autozone.com/servlet/UiBroke... Może coś się przyda, to całkiem ciekawa stronka :D Pozdrawiam
2.0 turbodiesel 98rok Nie było takiego silnika w Voyager.
Blaszka mosiężna i jak zostało w tym niebieskim trochę metalu, to wtopić, wyjąć, pocynować, dodać jakiegoś "kwasiborku" bo styki jakby stalowe i po ponownym włożeniu/wtopieniu powinieneś zlutować. Albo zdjąć czarny plastyk, o ile nie będzie trzeba rozbierać silnika.
Częstą przyczyną gaśnięcia deski zegarów są zimne luty na płytce zegarów,objawy są takie jak opisujesz łącznie z gaśnięciem auta. Kod 66-brak komunikacji ccd z body control module i transmision control module . Kod 42 ma kilka tłumaczeń ,ale wszystkie dotyczą raczej obwodu pompy paliwa,niz samej pompy,konkretnie przekaźnika i braku komunikacji z PCM,a...
zacznij od układu zapłonowego, później sprawdź układ zasilania.
Piszesz i masz :D
2,5TD VM.wystepuje jeszcze wJEEP,ach.Nie wiem,czy dobierzesz wtrysk z czujnikiem od innego silnika(innego typu)
witam!! Czy ktoś moze przesłać mi na prywatnego maila instrukcję naprawy silnika chryslera voyagera 2.5crd? Zależy mi na szybkiej naprawie auta. pozdrawiam
Wygląda dobrze, normalne że swieci ,,check engine" bo ECU nie dostaje sygnału z MAPa. Tylko nie jeździj bez tego czujnika, bo ukatrupisz katalizator, auto słabe i bez przyspieszenia, i na paliwo nie wyrobisz. :D. Czyli chyba usterka odnaleziona.
Sygnał z czujnika względem plusa, zasilanie na czujniki 8V
Poszukuje i chcislbym zakupic linke do sprzegla Do auta Chrysler Voyager silnik 2,4 rok 2001r tel 530074498
Witam! Kontrolka silnika może zapalać się co jakiś czas od złej mieszanki paliwowo powietrznej. Dla pewności prosilbym o padanie kodu bledu zczytanego z silnika
potrzebuje ksiazke do naprawy silnika grand voyager disel 2,5 97 r
Witam, mam pytanie czy można podnieść obroty silnika 2,5 crd Voyager przy pompie wtryskowej, czy to można zrobić tylko przez komputer?
haker305 Nie baw sie w to. To paskuda... Szkoda silnika. pa
[url=http://www.autozone.com/autozone/re... Nie ma za co.
temat rozwiązany. Przyczyna - uszkodzony sterownik silnika.
Witaj kolego,wybacz,że się nie odzywałem ale nie samym forum człowiek żyje.Do rzeczy; o tuż jeżeli chodzi o tylną łapę silnika to składa się ona z dwóch części,obczaiłem to dokładnie.Nie ma potrzeby wyjmowania ani silnika ani skrzyni biegów.Dostęp do śrub jest faktycznie bardzo utrudniony ale przy odrobinie cierpliwości i przy pomocy różnych kluczy;mam...
Cześć jeśli silnik rzeczywiście pracuje tylko na 3 4 cylindrach proponuję podać mu trochę samostartu do kolektora ssącego jeśli praca silnika się poprawi to prawdopodobnie jest jakiś problem z impulsami do wtrskiwaczy. Jeśli nie będzie znacznej poprawy proponuję sprawdzić ciśnienie sprężania. Zakładam oczywiście ze układ zapłonowy jest ok i silnik pali...
Może to mieć również związek z samym licznikiem? Nie, bo wtedy nie miał byś problemu z uruchomieniem silnika.
Zalewasz skrzynię olejem, wachlujesz dźwignią PRND, sprawdzasz stan oleju i dolewasz do wymaganego poziomu(całość na odpalonym silniku)
Ja u siebie wymieniłem niedawno na następny taki sam, ale otworek wywierciłem właśnie fi 1,5 mm. Chyba będzie jeszcze lepiej pracować. Całe lato przejeździłem na termostacie w wężu i zero jakichkolwiek problemów z temperaturami silnika.
Jezeli chcesz dla znienawidzonej tesciowej, to doskonaly wybor ;) Szczegolnie z tym silnikiem.
Dziwne pomiary robisz.. Zacznij od zmierzenia napięcia akumulatora, jeśli będzie ok to uruchom silnik i zmierz napięcie ładowania. Następnie napisz tu
witam czy jak jest silnik w voyager na kołach zebatych to czy pompa z nastawnikiem tdi podejdzie i czy bedzie chodzil?
Zatkany odpływ wody z nagrzewnicy ,czarny wężyk na ścianie grodziowej od strony silnika przy rurkach od klimatyzacji .
Diagnoza parametrów rzeczywistych testerem innej możliwości nie ma. Momentem wtrysku steruje sterownik silnika.
W tym roczniku nie w komorze silnika tylko za schowkiem(modul sterujacy)
Sprawdź oporność wtryskiwacza sterującego. Z tego co pamiętam nie powinien mieć ponad 110 Ohm przy rozgrzanym silniku.
Cewka jaka? Podwójna? Wysterowania ma? Jeśli tak, to jest do wymiany. Jeśli nie, szukasz gdzie giną. Jeśli nie wychodzą już ze sterownika, to sterownik do naprawy.
Odnosnie voyagera 96 w tych silnikach są cztery głowice które notorycznie pękają .Jest to wada tych włoskich silników
Do sprawdzenia czy jest pobór prądu musisz mieć multimetr lub cęgi dietza.Multimetr najlepiej o zakresie 20A,cęgami nie ma problemu.Wiadomo że pomiar zrobisz na zgaszonym silniku.
Materiały dostępne raczej bez problemu. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59... Albo w google > "Chrysler Voyager 2,5 TD workshop manual" i coś ściągniesz za free.
silnik 2,5CRD
Podlaczyc pod komputer,odczytac usterki,usunac usterki i wykasowac(po skasowaniu silnik przestanie pracowac w trybie awaryjnym)
kolego sprawdź stan oleju w silniku
czujnik walu mozesz podmienic, jak nie pomoze dobry fachowiec Jak byk miałeś podaną odpowiedź!
Podjedz do warsztatu i zrób pomiar kompresji na cylindrach.Dym wydobywający się ze skrzyni korbowej zbyt dobrze nie świadczy o kondycji silnika.To mogą być zużyte lub przytarte pierścienie.Nie przegrzałeś czasami silnika?
http://obrazki.elektroda.pl/6074870900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6074870900_1...
Niestety takich danych z tych silników i komputera nie ma możliwości odczytać. Nie ta "liga" Generalnie w tym silniku turbo ładuje dopiero od ok. 2 tys. obr
Może być niewesoło, w chryslerach przeważnie regulator napiecia był razem ze sterownikiem silnika....
Dla stuprocentowej jasności dodam, że pod maską w komorze silnika.
zrobilem 4.3tys km i powstał ten problem. Jak na razie to jeszcze żadnego problemu nie ma. Wbrew temu co można usłyszeć, każdy silnik zużywa olej - tyle że jedne zużywają go więcej, inne mniej. A przyczyna jest zawsze ta sama - za podwyższone zużycie oleju, odpowiada zużycie mechaniczne elementów silnika.
A poziom sprawdzasz na pracującym silniku?
A w którym to miejscu ta ropa z pompy wysokiego ciśnienia przechodzi przez silnik.
Znacznie prościej będzie podjechać do kogoś kto posiada scaner do diagnozy starszych chryslerów .. złącze jest pod maską . Dobry scaner pozwala robić bardzo wiele pomiarów i testów .. silnik 2,5 l to wtrysk jednopunktowy - nie ma tam żadnego gażnika (jak pisał jeden z przedmówców ) ... tylko korpus przepustnicy .
Błędy kasuje się odłączając akumulator na co najmniej 30 sek. Zacznijmy od tego jaki masz rocznik? Silnik 2,0?
Podobno 5 x ruszyć na zmianę do przodu i do tyłu, ale sam tego nie próbowałem, a słyszałem o przypadkach, że to nie działa. lub 50 uruchomień silnika.
wygląda jakby było za mało oleju... jazda w takim stanie to BARDZO szybka śmierć skrzyni... olej w automacie sprawdza się na ODPALONYM silniku!!!
chodziło mi o pojemnsc , wiazka silnika była zmieniana ?
Hej. Regulator alternatora rzeczywiście jest w komputerze. Sens tego jest taki, że napięcie ładowania zmienia się w granicach chyba 13,75-14,3V, zależnie od temperatury zewnętrznej (tabelka jest w instrukcji napraw). Z biegiem czasu coś się dzieje z tym regulatorem i napięcie ładowania jest za małe. Można zamontować zewnętrzny regulator. Problem polega...
Witam kolegę giedorka i poproszę o ten schemat bo mam problem ze wskaźnikiem temperatury silnika .
szczelność sprawdza się Plakiem - psikasz na łączenie kolektor-głowica do okoła, jak się wyrównują obroty to tam jest nieszczelność ja bym jeszcze sprawdził ustawienie rozrządu, często jak jest lekko przeskoczony, to tak właśnie nierówno silnik chodzi
Śruby powinieneś wkręcić ale nie za długie i nie za krótkie.Ostatnio jak wyjmowałem silnik w subaru jakiś "fachowiec"pomylił miejscami i zerwał gwinty,tak że zwróć na to uwagę.Prawdopodobnie komuś nie chciało się wkręcić Dodano po 7 Jakby tak było, to po co zmieniać na nowy olej.
A może by tak kolega odczytał błędy z komputera silnika ?
Witam JARSAW. Twoja porada odnośnie wentylatorów w 3.3/97 była pomocna dlatego zakładam ,że i tu możesz mieć rację. Czy czujniki wspomniane przez Ciebie umieszczone są w mechanizmach zamka? Czy wiesz może czy takie objawy może dawać czujnik pokrywy silnika ?
Kolego byłem u czterech elektryków, po podłączeniu komputera komunikuje się w najlepszym przypadku z modułami bezpieczeństwa, komfortu itd ale nie potrafi połączyć się z silnikiem, w ogóle nie widzi. Na komputerze ma ten model, rok, silnik wszystko pasuje ale zawsze jednakowo nie widzi silnika-komp i oprzyrządowanie było Magneti Marelli i Bosch. A zaczyna...
Witam! Chciałbym się dołączyć do tematu. Szukam zamiennika tranzystora 4221 R620. Występuje w sterowniku silnika Chrysler Voyager.
Witam potrzebuję schematu do sterownika silnika od Chrysler Voyager 3.3 rocznik 96 chodzi mi o płytę główną. Z góry dziękuję.
Dziekuje ale prosze o wiecej opini na temat tego silnika od uzytkownikow
Witam, Mam problem z chryslerem voyagerem. Przy mocny wciśnięciu pedału gazu silnik gaśnie, zaświecają się wszystkie kontrolki. Po resecie komputera za pomocą wyjęcia i włożenia bezpiecznika auto można odpalić i dalej jechać bez problemu. Nie występują inne problemy oprócz niedziałającego zamka centralnego (można go na krótko naprawić też resetując...
Witam pilnie poszukuje schematu elektrycznego silnika 3.0 v6 benzyna chlysler voyager 2000r głównie chodzi o wiązkę silnik sterownik mile widziana pinologia złącza sterownika.
a do czego jest to potrzebne ? Silniki są takie same .
Witam. Mam pytanie na której pozycji ma być wtrysk sterujący w Chrysler Voyager 2.5 TD. Bo u mnie jest na 2 od lewej czy to ma jakiś wpływ na pracę silnika? Pozdrawiam
Z samym silnikiem pięknie łączy się ELM 327.
ja mialem takie cudo na 3.3 litrowym silniku
Witam w listwie wysokiego cisnienia jest tzw zawór bezpieczeństwa, przelewowy na końcu listwy jest zaworek wygląda jak sróba ,u mnie po wymianie problem ciężkiego palenia na ciepłym silniku znikł koszt 120zł
gdzie on się znajduje ? Patrząc przodem powinien być z prawej strony silnika zamocowany w króćcu na wężu wychodzącym z głowicy.
Problem może być z reduktorem, który na zimnym silniku daje za duże ciśnienie gazu.
W trakcie jazdy autko zgasło i już nie odpaliło nie podawało do pompy paliwa jak podałem napięcie na ten elektrozawóe z akumulatora to zapalił -czy ktoś wie czy to może jakiś przekaźnik który można wymienić jak tak to który -czy to możne wina sterownika silnika pomóżcie
Sterownik silnika do roboty, żmudna robota o ten żel ale idzie zrobić.
Jeśli szukasz włącznika wentylatora,to steruje nim komputer silnika poprzez moduł na podłużnicy poniżej filtra powietrza,a jak czyjnika temperatury silnika to na termostacie.
Jeżeli to jest 2,5 turbo diesel to nie radzę dawać do mechanika ktory pierwszy raz będzie miał doczynienia z tym silnikiem.
O ile dobrze kojarze to na polączeniu obudowy sprzegla i i silnika. ale glowy sobie nie dam obciac.
Sprawdź czy otwiera się termostat (rura od termostatu do chłodnicy powinna być mocno gorąca na nagrzanym silniku)
Wtedy idzie szyną ze sterownika silnika .. Podaj rok i pojemność silnika a będę mógł więcej powiedzieć .
Poszukaj sobie tematu/ów na forum o problemach/naprawie listwy i czujnika ciśnienia CR w tym silniku
Opisz jak robiłeś ten pomiar napięcia zasilania cewki i jej rezystancji po unieruchomieniu silnika.
Rozwiązanie pomoglo. Zastosowałem w/w termostat. Przy temperaturze plus 20 stopni wskazówka od temperatury silnika jest na połowie
Pomiar kompresji na ciepłym.
Jak wspomnial kolega Miras sa 2 metody. Ja zawsze wymieniam statycznie i jest OK. do wymiany statycznej potrzeba ok.5-6l ATF3+, stary spuszczasz przez odkrecenie miski, nowy wlewasz przez bagnet. poziom oleju sprawdzasz na rozgrzanej skrzyni i zapalonym silniku!!!
Sprawdz regulator napięcia. w jaki sposób?jeżeli te auta mają regulator w kompie silnika.
Przyznam sie,ze jeszcze nie widzialem voyagera bez skrzynki przekaznikowo/bezpiecznikowej pod maska.W tym modelu byla zawsze na lewym nadkolu,obok sterownika silnika
Wiekszosc aut ma niezaleznie zasilone oswietlenie lewej i prawej strony(poza stopem,p.mgielnym itp)Bezpieczniki od m.inn.oswietlenia masz w skrzynce przek/bezp.w komorze silnika
Potrzebuję pewną informacje jekie ma być ciśnienie oleju w tym samochodzie. Autodata podaje min. 2 bar przy 3800rpm. W samochodzie który sprawdzam jest 1 bar przy 900rpm i ok. 3,4 bar przy 2500rpm. W parametrach dla sterownika silnika jest że przy 900rpm czujnik powinien dawać ok 2,2 V u mnie jest 1-1,2 V. Pierwsza myśl uszkodzony czujnik, czujnik wymieniłem...
witam też przełożyłem silnik tylko mam problem komputer nie czyta czujnika obrotów czujnik jest nowy. obroty za wolno spadają i cały czs są po wyżej 1000pbr
Ok.Filtr zlokalizowany.Mam jeszcze jedno pytanie,czy w Chrysler Voyager 2.5 z 99roku jest podgrzewanie silnika (webasto)?
gasnąć silnik voyager silnik voyager gasnąć naprawa silnik voyager
honda civic centralny zamek szarpanie przyspieszaniu makro kolor komórki
Aktualizacje oprogramowania dla telewizora Blaupunkt Perspektywy rozwoju technologii micro LED: telewizory 8K, tablety 4K, zużycie energii