Witam. Mam problem mianowicie chłodnia thermo king, na samochodzie zasilana przez silnik włącza od parownik ale nie wiatrak i sprężarki i nie chłodzi, po przemyciu jej myjko zaczęła działać poprawnie nawet wentylator przy chłodnic działał chwile a potem wyłączyłem chłodnie gdy włączyłem ponownie już było po staremu, sterownik pokazuje temperaturę (przypuszczam...
Jeżeli jest za mały skraplacz to po jakimś czasie pracy robi się gorący i oczywiście filtr też.Po pierwsze trzeba zobaczyć jakim gazem jest napełniony układ i podpiąć manometr do rurki napełniającej jakie jest ciśnienie na ssaniu.Jak skraplacz robi się gorący to można założyć silnik wentylatora o większej mocy( na próbę można go polać delikatnie zimną...
Witam mam problem z ww agregatem mianowicie spadają obroty silnika wyłączają się wentylatory na chłodni po sekundzie silnik odzyskuje obroty i wszystko zaczyna normalnie pracować jaka może być przyczyna Proszę uzupełnić tytuł postu- zgodnie z regulaminem pkt.3.1.15
witam. chodzi o chłodnie carriera 30s chłodnia pracuje na/w aucie do przewozu jedzenia. niedawno po buży przyjechał do mnie znajomy z takim problemem: chłodnia nie załaczała wpełni, działa tylko panel, temperature pokazywał dobrze, lecz nie uruchamiała sie sprezarka ani wentylatory ani na spalinowym ani na elektrycznym... okazało sie ze silnik 1.5kW...
Wentylator włącza sie prawidłowo jeżeli tem. wzrośnie ?(żeby nie doszło do przegrzania) Na początek termostat (może nie otwierać się)! Cały układ jest gorący to znaczy chłodnia tez cała? I dokładniej patrzysz tylko na wskaźnik tem. czy wyrzuca wodę z obiegu poprzez wzrost tem.
Witam mam taki problem w moim polonezie że wentylator chłodnicy włącza się dopiero przy 120 st c a wyłącza przy 95 ( temp pracy czujnika 92-82 tylko taki miałem w domu ). zrobiłem jeszcze tak że rozgrzałem samochód do włączenia się wentylatora i zaraz po jego włączeniu wyłączyłem silnik i płyn schłodził się ze 120 st C do 85 st C. Chłodnica jest na...
ponieważ to chłodnia samochodowa. Na postoju podłączamy się pod 220 i pracuje agregat M1. Jeżeli zaś jedzie z towarem agregat ten nie może pracować podczas jazdy ponieważ go uszkodzimy i pracuje sprężarka samochodowa zamiast agregatu. Silnik wentylatorów na parowniku i skraplaczu (M2 i M3) są zasilane 12V prądu stałego tak samo jak sterownik który tym...
Prawdopodobnie zacina się termostat bo jak widzę masz 8V silnik. Miałem Corsę z tym silnikiem i było to samo. wymieniłem cały płyn chłodniczy. przy okazji wymiany rozrządu termostat i tak ten problem był. Dokręcona głowica na ciepłym zgodnie z DTR, mechanik powiedział ,że może być to uszczelka pod głowica prawdopodobnie z racji wieku auta troszkę puszcza....
Nie działa elektryczny wentylator na silniku lub masz zabrudzoną chłodnicę od zanotti.
Witam Kolegów. Ja miałem Uno 1.0 i przed zimą wymieniłem nagrzewnicę, bo się skończyła i termostat przy okazji bo parę groszy kosztował. I powiem Wam, że przy mrozach w trakcie jazdy szału z ogrzewaniem kabiny nie było, pomimo zasłoniętej chłodnicy, a na necie jest dużo modyfikacji ogrzewania do uno z innych modeli fiata. Do czego zmierzam. A no do...
Sprężarką sterują tranzystory bipolarne IGBT Q200-205 a wentylatorem MOS-FET Q300-305 jak się rozpracuje co powoduje ich włączenie można by prowizorycznie zrobić on/off albo zrobić odpowiedni sterownik. Nieistotne jak tam są tranzystory! Trzeba wiedzieć jak komunikuje się JW z JZ i od tego elektronika JZ musi być sprawna. Silniki sprężarek tzw. inverterowych...
Bezpiecznik jak najbliżej źródła zasilania, przewody 2,5 mm kw, przewody termowłącznik-przekaźniki 0,5-0,75mm kw. nie ma co dawać zbyt cienkich ze względu na wytrzymałość mechaniczną. Całość najlepiej w peszlu. Konektory najlepiej oblutować, chroni przed korozją, ale przy nieumiejętnym lutowaniu usztywnia przewód, linka zaciąga cynę. https://obrazki.elektroda.pl/1853670700_...
Kontener przypomina bardziej pomieszczenie domowe Jeśli jest na stałe związany z podłożem (fundament np.). Typowe agregaty chłodnicze montowane na chłodniach-naczepach do pracy na zewnętrznym zasilaniu elektrycznym nie potrzebują dodatkowego uziomu do poprawnej pracy. Są wypasażone w automatyczny przełącznik kolejności faz, lecz wynika to z samej budowy...
Nie mi Ci jako doświadczonemu chłodniarzowi tłumaczyć jakie są ciśnienia i gdzie znajduje się czynnik. Nie o to chodzi abyś mi tłumaczył, ale aby każdy twórca PC z klimatyzatora zanalizował swoją konstrukcję pod tym kątem. Nie ma gotowych rozwiązań dla wszystkich przypadków! Wlodek22 napisał: Obstawiam, że powyższy problem ma 95% przerabiaczy i 90%...
Wentylatory w pc to też BLDC i steruje się je napięciowo jak i PWM. Sam tak steruje wentylatory od kilku dobrych lat i wszystko zawsze działało jak należy. Sam producent pompy zaleca podpisanie jej pod mniejsze napięcie (6-13.2V). Odnośnie chłodzenia tak jak pisałem prędkość przepływu to jedno, ale jest oddawanie ciepła przez chłodnice i przekazywanie...
Czyli z jakiegoś powodu wentylator chłodnicy nie działa na pewno powyżej 105-110 C powinien się włączyć. Trzeba by sprawdzić pierwsze sam wentylator czy działa i bezpieczniki od niego.
Czy aby czasem nie pracuje wentylator bo zaczęło się wypalanie filtra?
Znajdź inny tester i odczytaj sterownik silnika. Autocom Diagbox.
Kilka podejść po 2-3h regulacji i obserwacji, ale udało się ustabilizować i wykres SH na rozprężnym i sterowanie mocą na zespole, bo na starcie było jak piszesz od ściany do ściany i jeno i drugie. Gratulacje. Ciekawe jak udało Ci się wykroić tyle czasu, znając Twoją sytuację zawodową? A teraz niby truizm, ale lekceważony, bo zawsze jest nacisk na...
Jest to układ hybrydowy, w którym znajduje się piec na ekogroszek oraz bufor wodny o pojemności 200litrów, układ dodatkowo służy do grzania wody COUW, oraz chłodzenia w lato za pomocą klimakonwektorów. Pompa o współczynniku COP 3.26 na R32 2,2Kg. Zawory Emersona EX4 dla obwodu B i EX5 dla obwodu A, na silnikach krokowych 750 step, 450MHz drugi zawór...
Cześć, mam problem z klimatyzacją w Mazda CX-7 2.2d. Nabita, sprężarka wymieniona. nie załącza sprzęgiełka na sprężarce. Wentylatory na chłodni pracują oba. Jakiś przekaźnik? Dodano po 50 Znalazłem przyczynę. Przekaźnik który znajduje się pod maską silnika. Dzięki za zainteresowanie Co to za przekaźnik. Mam tez sam problem.
Problem z modułem wentylatorów chłodnicy lub samych silników..
Ja bym sprawdził czy pompa wody ma wydajność. dwa - co załącza wentylator ? Czujnik na chłodnicy czy sterownik silnika. Jak nagrzewa się chłodnica w stosunku do silnika ? Czy chłodnica ma dobrą drożność ?
Z premedytacją nie pisałem jaki samochód, bo silnik jest przekładany i tylko mogłoby to zmylić. Instalacja jest typowa na 5 pinowym przekaźniku, czujnik 2 pinowy wkręcony w blok silnika. Nie wiem tylko czy szukać problemu w czujniku temperatury czy instalacji. Dziwi mnie że spięcie na krótko 2 pinów czujnika temperatury nie uruchamia wentylatora, bo...
Możesz napisać, skąd ecu bierze info, kiedy ma włączyć wentylator chłodnicy i co to jest za czujnik przy chłodnicy, o którym pisze autor postu. Z czujnika temperatury cieczy chłodzącej, znajduje się w okolicach termostatu. Sygnał pobierany jest do komputera silnika i odpowiednio obrabiany. Gdy wartość z czujnika zgodzi się z wartością zapisaną w pamięci...
Wentylatory uruchamiają się razem z klimatyzacją i pewnie nawiew na szybę więc to normalne.
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
tylko wentylator chłodnicy na full od razu To klasyczny objaw braku komunikacji ECU <---> sterownik wentylatora. Do sprawdzenia wszystko co związane z zasilaniem ECU + sam ECU do przejrzenia przez elektronika.
W dolnej partii chłodnicy powinien być wkręcony wyłącznik termostatyczny który steruje pracą wentylatora.Może być uszkodzony i wymaga wymiany.
https://obrazki.elektroda.pl/6808549300_... Masz wersję sterowaną masą, opcjonalnie, liniami przerywanymi narysowałem podłączenie 3 przekaźnika, jego zamontowanie włączy oba wentylatory na max podczas chłodzenia silnika
30A jak nic.
W silniku wentylatora, jeżeli tam jest tak jak w Touranie. W nim właśnie pada elektronika, która jest w silniku wentylatora większego i steruje też silnikiem wentylatora mniejszego.
Nie myl termostatu odpowiedzialnego za obieg płynu w silniku, z tym który jest zamontowany na chłodnicy i załącza wentylator. Na 90% się zużył i styki mu się zawieszają i się nie wyłącza dlatego wentylator pracuje po załączeniu cały czas.
Musisz sprawdzić czy jest masa i czy jest plus na wtyczce wentylatora jak włączysz zapłon i zewrzesz styki na wtyczce od czujnika w chłodnicy. Brakuje tam masy lub plusa i trzeba wiedzieć czego by znaleźć gdzie jest problem.
masz uszkodzony czujnik temperatury płynu chodzącego w bloku lub na chłodnicy który to czujnik wskazuje temperaturę wymaganą do włączenia się wentylatora itd....
Akurat tokarkę i to taką co może toczyć wały do 6 metrów ma mój dobry kolega To Kolega zdecydowanie będzie wiedział jak to porządnie zamontować żeby nikogo nie zabiło. :) Jak jakoś ogarnę solidne mocowanie osi noża to już będzie chyba z górki Mechanicznie tak, zostanie elektryka.
zostawiłem pracujący silnik, żeby zobaczyć czy załączy się może wentylator, ale się nie załączył Silnik pracujący na biegu jałowym nie jest praktycznie w ogóle obciążony. Wentylator jest załączany przekaźnikami, więc to że w ogóle się włącza - czy to po włączeniu klimatyzacji, czy poprzez test diagnoskopem - świadczy o tym, że całe sterowanie i zasilanie...
Wentylatorem chłodnicy steruje ECU (sterownik silnika), posprawdzaj bezpieczniki, i sprawdź na wyłączonym zapłonie czy przypadkiem wentylator lub wentylatory nie są zatarte, powinny się bardzo luźno obracać.
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Bezpiecznik główny wentylatora pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika. Pierwszy z lewej (jak na niego patrzysz).
Temperatura na wlocie chlodnicy byla podobna do temp silnika, na wylocie 3 stopnie mniej. chłodnica nie oddaje ciepła- za mały przepływ powietrza przez żeberka (wentylator) W przypadku szukania zastępczego ja bym sprawdził od vw t4 lub podobny. CC to nie ta liga jeśli chodzi o wydajność.
Zobacz cz na silniku wentylatora masz modul metalowy pwm. Bo cos tu sie kxxxxx nie trzyma.
W omegach jest wentylator chłodzenia skrzynki bezpieczników i sterownika silnika. Znajduje się w nadkolu. Co do wentylatorów to mają one trzy biegi sterowane czujnikiem na chłodnicy oraz przekaźnikami w skrzynce obok sterownika.
Musisz znależć ten plus, dwa przekaźniki bo z stopnie prędkości wentylatora, wentylator załącza czyjnik, jest na chłodnicy patrząć od strony silnika na dole po lewej stronie. Na przekaźnik musi iść masa i plus, sprawdż dokładnie bezpieczniki w komorze silnika po prawej stronie, jak nie pomoże to trzeba iść po kablach od przekaźnika idą te przewody dołem...
Po nagrzaniu silnika bez klimy też nie chodzi? Podgląd parametrów,wysterowanie podzespołów...
https://obrazki.elektroda.pl/3577983800_... 1. Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 1 2. Przekaźnik układu klimatyzacji 3. Przekaźnik sterowania silnika 4. Przekaźnik pompy paliwa (podgrzewacza filtra paliwa) - tu zależy od wersji 5. Przekaźnik rozrusznika 6. Przekaźnik pompy skrzyni biegów 7. Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy...
Witaj. 1. Czujnik temperaturowy na chłodnicy, który załącza wentylator - zewrzyj przewody to pominiesz czujnik. 2. Zasilanie wentylatora - patrz bezpieczniki duże w komorze silnika. Pozdrawiam.
Tak się zastanawiam czy większe silniki wentylatorów chłodnicy lub nawiewu nie są lepszą alternatywą dla prądnicy.
Ma dmuchać na silnik.
nie ma w tym roczniku, przekaxnikiem wentylatora steruje sterownik silnika.
Często oprogramowanie w sterowniku silnika się posypie jak zagazowany,wentylator załącza sterownik silnika.
Jaki masz czujnik ciśnienia klimy? Jakie auto i silnik? Klimatronic? W klimatroniku możesz zobaczyć warunki włączenia kompresora. Jak nie masz klimatroniku to w sterowniku silnika. Sprawdź bezpiecznik 16 w desce rozdzielczej, zasilania sterownika wentylatorów, pognite kable, i sam sterownik.
Na AUTO chodzi klima i załącza wiatraki.
Pewnie że wiem, ale po co mam ci pomóc? Pomogłem w jednym, to nie kliknąłęs "pomógł".
Witek, a wogóle pompa pracuje? Bo tam się działo tak, że ośka się obraca a turbinka stoi w miejsu.
Nie ma żadnego czujnika specjalnie do wentylatora chłodnicy. Wentylator załączany jest przez komputer silnika, który steruje przekaźnikami znajdującymi się pod osłoną po wewnętrznej stronie pasa przedniego (naprzeciw pompy wspomagania). Przekaźniki są tam 3: 1) z bezpiecznika 2 na skrzynce silnika zasila silnik wentylatora przez rezystor I biegu (czarny),...
Autko naprawione powodem awarii był przerwany przewód niebieski od sterownika wentylatora do komputera poprzez skrzynkę bezpieczników . Dodam dla potomnych ,że sterownik silnika znajduje się obok akumulatora . Aby Wam było łatwiej podpowiem że ze sterownika silnika wychodzą dwa niebieskie przewody . Jeden do sterownika wentylatorów a drugi do alternatora...
Renault megane 96r. 1.6 8v Problem z Wentylatorem chłodnicy i centralnym zamkiem. . Czujnik włącza wentylator przez przekaźnik w skrzynce bezpieczników na lewym nadkolu w komorze silnika. Tam powinny być trzy przakaźniki: jeden od pompy paliwa i dwa od wentylatora chłodnicy (jeśli dwubiegowa). Trzeba sprawdzić przekaźnik, no i kable: czujnik - cewka...
Jaki dokładnie błąd, jaki opis? Najprawdopodobniej sterownik silnika nie widzi sterownika wentylatora, możliwe że uszkodzona jest instalacja.
To są 2 różne silniki: BOSCH 0130303247 BOSCH 0130303245
Sprawdzić ręką czy silnik wentylatora swobodnie się porusza, oczywiście przy wyłączonej stacyjce. Uruchomić samochód na postoju i poczekać kilkanaście minut, powinien włączyć się wentylator chłodnicy. Jeżeli to nie nastąpi to podłączyć żarówkę zamiast wentylatora i sprawdzić czy jest zasilanie wentylatora.
Znalazłem schemat podłączenia tych wentylatorow.Silnik AAH zasilanie przez bezpiecznik 60A są dwa przekaźniki,opornik,dwa wentylatory,włącznik na chłodnicy z 3 wyjściami oraz włącznik ciśnieniowy od klimatyzacji (do niego dochodzą dwa przewody:brązowo-niebieski i brązowy) oraz włącznik klimatyzacji.Znajdź te przekaźniki i sprawdź czy się nie skleiły....
Chłopie, piszą Ci koledzy, że to klima załącza wentylator to co Ty chcesz tam w tych przekaźnikach szukać? Zajmij się tym dlaczego czujnik klimy pokazuje 20 barów na niepracującym silniku silniku.
może trzeba wymienić czujnik temperatury od załączania wentylatora na chłodnicy
Czujnik powinien włączyć wentylator w temp. trochę poniżej 100st C (94-97), tak więc przy sprawnym wentylatorze i czujniku i wydajnej chłodnicy nawet do 100 nie powinno dojść.
Polski to bodajże N-126. Jeszcze gorsze badziewie niż ten węgierski MOL. Miałem tego mnóstwo w chłodni w obwodach wentylatorów w parownikach w komorach chłodniczych i zamrażalniach. Masakra to była. Silniki od 2,8 do 4kW a takie byki w rozdzielni wisiały. Części do tego nie było, przede wszystkim termików a zaopatrzeniowiec zwoził termiki od 16 do 18A....
Od tego jest dział samochodowy... Ale do sprawdzenia czujniki temperatury, i odczytać w komputerze jakie podaje temperatury np. na zimno i przy rozgrzanym silniku.
Jest jeden z przodu i jeden od strony silnika.
W komorze silnika z boku pierwszy od lewej MF1 30A
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
krzaczy sie moduł sterujący wentylatora chłodnicy zabudowany w jego silniku
Najprawdopodobniej masz uszkodzony sterownik wentylatora (temperatury silnika) zwany Bitronem (od nazwy producenta) umieszczony na lewej przedniej podluznicy. Oczywiscie, zakladam, ze skoro twierdzisz, ze przekaznik jest OK, to sprawdziles, ze jest wysterowany i stad wentylator jest zasilany.
Może również być zatarty lub spalony wentylator chłodnicy, uszkodzony włącznik termiczny, przerwana instalacja elektryczna wentylatora. Przyczyn może być dużo, a więc musisz zacząć działać.
W/g opisu nie działa grzałka w sondach przed i za katalizatorem ale to nie musi być uszkodzenie czujników ale np bezpiecznik . Silnik zapewne vti lub thp? Temperatura spada ponieważ jak sterownik silnika wykryje usterkę to profilaktycznie uruchamia wentylatory chłodnicy
Załączyłem schemat. Tam chyba żadnej głównej płyty sterującej nie ma. Bardzo możliwe. Szkoda, ze nie podałeś wieku lodówki. Straszne prostactwo z dzisiejszej perspektywy, ale kiedyś było super. Taki NoFrost robiony "na piechotę". Silnik nie jest indukcyjny, jak zgadywałem, ale z magnesami w wirniku. Dziwne rozwiązanie, ale realne, choć pewnie baaardzo...
Może być brak sygnału z czujnika i wtedy też włączy wentylatory a brak sygnału może być przez przerwany przewód. Odczytać testerem jaką temperaturę widzi silnik i jakie są zapisane błędy.
Włączyć silnik, zagrzać do temperatury roboczej (ok.85-90°), włączyć ogrzewanie na maksimum, odkręcić korek zbiornika wyrównawczego i po chwili zakręcić i czekać do załączenia się wentylatora chłodnicy. Gdy wentylator załączy się, odczekać aż się wyłączy i wyłączyć silnik, ogrzewanie i raz jeszcze odkręcić korek i zakręcić. Jeśli syknął znaczy że nadciśnienie...
Silnik przegrzany poznasz po pokrywie rozrządu, misce olejowej i bloku jeżeli są malowana farbą.Plastikowe osłony paska rozrządu są pokrzywione.Maska nad silnikiem ma inny odcień.Plastikowe mocowanie silnika wentylatora chłodnicy potrafi się nadtopić od wydechu.
W CC, jak i w większości pojazdów, czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator. To włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy steruje wiatrakiem i dla próby przewody w tamtej wtyczce należy zewrzeć - wiatrak ma ruszyć. I bezpiecznik 3 do sprawdzenia.
Deska rozdzielcza bezp. f2 f18 f23 f25 są od klimy. w komorze silnika przekaźnik 14 sprzęgło klimatyzacji, oraz bezpiecznik f35 wentylator chłodnicy
Jakie oznaczenie literowe silnika? Jak nie znasz to podaj VIN. Cos brednie wypisujesz - termostat nie ma przewodów, jak już to termowłącznik na chłodnicy lub czujnik temperatury silnika. Zwarcie pionów 85 i 86 raczej nic nie da bo to cewka przekaźnika, raczej zwarcie 30 z 87 uruchomi wentylator. Czy byly odczytywane błędy ze sterownika silnika? Czy...
Pierwszy bieg załączany jest przez termo-włącznik w chłodnicy, drugi przez sterownik wentylatorów po otrzymaniu sygnału z termo-włącznika. Sterownik steruje 1 i 2 biegiem jeżeli chodzi o pracę wentylatorów przy załączonej klimatyzacji. Steruje sprężarką, drugim biegiem wentylatorów ale z tym że czyta ciśnienie w klimie to bym się do końca nie zgodził....
Ale po drodze masz prawdopodobnie jeszcze przekażnik.Szukaj po kolorach przewodów. Przy silniku wentylatora powinien być taki sam grubszy przewód jak i przy przekażniku. Czy masz przekażniki w komorze silnikowej.
Może układ chłodzenia jest żle odpowietrzony w tym silniku jest specialna procedura odpowietrzania. To bardzo dziwne że serwis nie daje sobie z tym rady.
Typowy wentylator w momencie odłączenia zasilania zaczyna pracować bez poślizgu. Uruchom silnik, podaj masę i po pewnym czasie powinien zacząć zwalniać. I sprawdź to co napisał kolega post wyżej bo klima też może wymuszać pracę wentylatora.
Schemat modułu raczej nieosiągalny. -dlaczego przypuszczasz że drugi (szybki) bieg wentylatora nie pracuje. Drugi bieg to bieg krytyczny, załącza się wtedy gdy pierwszy bieg nie daje rady tzn. temperatura silnika znacznie urosła lub ciśnienie w klimie jest bardzo wysokie. Tu potrzebny tester z funkcją "test elementów", lub możesz zasymulować czujnik...
Odłączyłem czujnik temperatury silnika, poszło trochę płynu Z konektora czujnika?
w internecie znalazłem, że to właśnie jest sterownik. To nie jest żaden sterownik, to opornica pierwszego biegu, nie siedzi na chłodnicy tylko na ramie wentylatora i nie ma związku z twoją usterką. W skrzynce obok akumulatora masz podstawę z przekaźnikami, w niej są przekaźniki od pierwszego i drugiego biegu, znajdź sobie w necie opis i po wyjęciu...
Witam.Moim skromnym zdaniem bruździ tylko czujnik temperatury przed katalizatorem.Kalkulator na wszelki wypadek schładza silnik(na wypadek gdyby czujnik temperatury silnika kłamał)
tam są dwa stopnie załączenia jeśli dobrze pamiętam 95 i 98 stopni w tym autku czujnik steruje bezpośrednio silnikiem wiatraka i często się psuje.
Bezpieczniki od wentylatora są dwa pod maską na akumulatorze. Jeden to zwykły bezpiecznik - pierwszy od strony silnika (są tam 3 bezpieczniki) Drugi to blaszka - środkowy (jest ich 5). Ilość bezpieczników zależy od wyposażenia auta. Czasem też wentylatory nie działają bo skończyły się w nich szczotki.
jeżeli zwierasz piny po wypięciu kostki z czujnika i wentylator działa, to na 99% masz do wymiany czujnik temp w chłodnicy... koszt jakieś 25 zł... Przy wymianie powinieneś teoretycznie spuścić płyn chłodzący z układu, ale jak wymiany dokonasz sprawnie to nie będziesz musiał wypuszczać płynu z chłodnicy. Dodano po 1 chodzi o ten czujnik na dole w chłodnicy...
Posiadam xsara picasso 2005 rocznik po lifcie i nie działa mi sterowanie lusterkami oraz spryskiwacz z przodu i z tyłu, które to mogą być bezpieczniki i gdzie ich szukać, gdyż są różne wersje opisów położenia bezpieczników.
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
Była gorąca, czujnik nowy, mam 3 i sprawdzałem je w garnuszku w domu, wszystkie włączają obieg. Jak się płyn zagotował to wentylator się nie włączył. Jak się temperatura płynu w chłodnicy podniesie do 100 stopni to wentylator musi się włączyć.Problemem może być : spalony bezpiecznik w obwodzie wentylatora lub skorodowane końcówki kabla w kostce którą...
Moim zdaniem nie musiały się skleić styki przekaźnika. Mógł ulec awarii jeden z termowłączników, które są wkręcone w chłodnicy. Sa one umieszczone na dwóch bokach od strony silnika, każdy z nich na innej wysokości i każdy włącza jeden z wentylatorów. Możesz zamienić je ze sobą, powinny być takie same (ale nie jestem pewien), gdyż drugi wentylator praktycznie...
Panowie, klasyczny objaw ubytku - wycieku płynu. Wpierw zaczyna lampka kontrolna na liczniku pokazywać poziom krytyczny, a jak ubędzie jeszcze trochę, to silnik zacznie się gotować. Wentylatory się nie włączą, bo czujnik jest w zbiorniku chłodnicy - jak nie będzie ogrzewany cieczą ( z powodu jej braku) - katastrofa gotowa.
Ster silnika jak zgubi komunikację z modułem to odpala wentylator awaryjnie. Ten przedni to od klimy, to może czujnik ciśnienia klimy? Miałem 2 czy 3 takie i zawsze trzeba było w module pogrzebać, bo brak zasilania na płycie ze skrajnego pinu.
Jak to gdzie. Do sterownika. Wymień go lub oddaj do naprawy to raz, a dwa zmieni podpis pod loginem. Wiesz ze włącznik wentylatora w 90% samochodów siedzi w chłodnicy
na chłodnicy w okolicy dolnego węża to włącznik wentylatora/ów, Ty musisz odłączyć czujnik 4pinowy ten do jest na króćcu wychodzącym z bloku silnika
silnik chłodnia wentylator parownika chłodnia wentylator parownik chłodnia
counter strike serwery manta dvbt02 tablica autobus
kolorowanie zdjęć actros głowica momenty
Awaria okablowania czujnika położenia wału w Iveco Astra Cursor 13 Modulator nie reguluje przepływu ciepłej wody - diagnostyka i rozwiązania