Wiatrak włącza sterownik silnika.
Termostat sprawdzony ?
Ja bym sprawdził czy pompa wody ma wydajność. dwa - co załącza wentylator ? Czujnik na chłodnicy czy sterownik silnika. Jak nagrzewa się chłodnica w stosunku do silnika ? Czy chłodnica ma dobrą drożność ?
Jak to błąd EDC to występuje problem z chłodzeniem silnika, wentylator, chłodnice - np. brud.
Witam Jak pisze kolega Motronic spokojnie 30A,możesz jeszcze sprawdzić dla pewności podłączając amperomierz ,lub cęgi ditza.
zakupiłem taki komplet chłodnica z wentylatorem i z silnika wentylatora ida trzy kable Czy kupiłeś chłodnice od e36?
Dwa silniki, to uprości konstrukcję. Tylko przy tak ciężkich gąsienicach będzie ciężko o porządny napęd. Spróbuj może silniki od wycieraczek wraz z przekładniami. Od razu będziesz mieć redukcję. Lub jeszcze mocniejsze silniki od wentylatorów chłodnic. Tylko musisz pamiętać o porządnym, mocnym zasilaniu. PS. A nie lepiej było zrobić te gąsienice z pasów...
Temperatura na wlocie chlodnicy byla podobna do temp silnika, na wylocie 3 stopnie mniej. chłodnica nie oddaje ciepła- za mały przepływ powietrza przez żeberka (wentylator) W przypadku szukania zastępczego ja bym sprawdził od vw t4 lub podobny. CC to nie ta liga jeśli chodzi o wydajność.
Awaria układu chłodzenia silnika (sterowania wentylatorów chłodnic) lub klimatyzacji (np. brak lub za niskie/za wysokie ciśnienie czynnika w układzie).
Opcje widzę dwie. Pierwsza prostsza http://obrazki.elektroda.pl/8004371100_1... Niebieskie - chłodnica, czarny X - wentylator czerwony - obudowa Tutaj jeden wentylator załatwia sprawę chłodzenia. Tak jest najczęściej. Jeśli się obawiasz przegrzania, to rozważ coś takiego http://obrazki.elektroda.pl/3155320900_1... Chłodnica...
Rozruszniki Valeo - te z przekładniami planetarnymi. Cudowny pomysł - Klejone magnesy wewnątrz stojana. Po kilku latach lubią się odkleić i zablokować wirnik. Na szczęście można z takiego dziada awaryjnie usunąć urwany 1 magnes i rozrusznik dalej kręci i wystarcza do zapalenia silnika. Wiem, to ostatnie to "druciarstwo" i "grzybo-patent" - ale działa....
Musisz znależć ten plus, dwa przekaźniki bo z stopnie prędkości wentylatora, wentylator załącza czyjnik, jest na chłodnicy patrząć od strony silnika na dole po lewej stronie. Na przekaźnik musi iść masa i plus, sprawdż dokładnie bezpieczniki w komorze silnika po prawej stronie, jak nie pomoże to trzeba iść po kablach od przekaźnika idą te przewody dołem...
https://obrazki.elektroda.pl/3577983800_... 1. Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 1 2. Przekaźnik układu klimatyzacji 3. Przekaźnik sterowania silnika 4. Przekaźnik pompy paliwa (podgrzewacza filtra paliwa) - tu zależy od wersji 5. Przekaźnik rozrusznika 6. Przekaźnik pompy skrzyni biegów 7. Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy...
Powiem tylko że mam dostęp do (dawcy) układu klimy za ok 700 złotych nie wiem tylko ile może kosztować samo założenie u mechanika Jeśli ten sam silnik to ok. Wiesz ze łapa na silnik inna, alternator, wentylatory i chłodnice , montaż ok 1200zł.
Najczęściej są zintegrowane i jest jeden wentylator zarówno na chłodnicę klimatyzacji jak i silnika
Tak się zastanawiam czy większe silniki wentylatorów chłodnicy lub nawiewu nie są lepszą alternatywą dla prądnicy.
Akurat tokarkę i to taką co może toczyć wały do 6 metrów ma mój dobry kolega To Kolega zdecydowanie będzie wiedział jak to porządnie zamontować żeby nikogo nie zabiło. :) Jak jakoś ogarnę solidne mocowanie osi noża to już będzie chyba z górki Mechanicznie tak, zostanie elektryka.
Termostat wymieniony razem z czujnikiem temperatury a odczyty z kompa Dodano po 1 I właśnie nie ma klimatronika a wentylator chodzi dziwna sprawa może jakiś przekaźnik się zaciął
Chłodnice w motocyklach mają wentylatory które z ledwością wystarczają na chłodzenie silnika na biegu jałowym. Miej świadomość tego że mniej-więcej tyle samo energii co idzie na koła musi zostać rozproszone przez chłodnicę (bądź użebrowanie silnika) i podobna ilość ulatuje ze spalinami. W Twoim przypadku żeberka na cylindrach i głowicy oraz mini chłodnica...
Wpięty równolegle do termostatu, więc włącza wentylator sygnałem elektrycznym. Masz przy silniku dodatkową chłodnicę od hydrałliki? Tylko na pompie oleju jest zawór. Był temat na elektrodzie.
Jeśli zdarza się że nawet przy 60 km/h wzwyż załącza się wentylator, to po prostu chłodnica zasyfiona i nie spełnia swojego zadania.
Znajdź inny tester i odczytaj sterownik silnika. Autocom Diagbox.
wentylator się włącza (jak zewrę na krótko w czasie jazdy to jest w miarę dobrze. Latem jak włączałem klimę też się grzał. Myślę że jest to chłodnica ale brak mi pewności.
W seicento jest sterowanie poprzez terwmowyłacznik masą. Chyba nie we wszystkich modelach/wykonaniach. W moim nie ma termowyłącznika w chłodnicy, w sterowanie silnikiem wentylatora odbywa się poprzez przekaźnik sterowany z ECU. No chyba że to kolejna nieautoryzowana przez Fiata "przeróbka" mojego egzemplarza dokonana przez poprzedniego właściciela...
Kupę lat temu maiłem podobny problem w Skodzie 120. Silnik się gotował nawet bez termostatu, wentylator włączony na stałe a tam silnik jest z tyłu a chłodnica z przodu. Powodem okazał się syf w silniku który utrudniał przepływ płynu - demontaż głowicy, wybicie tulei, wyczyszczenie i po problemie.
Silnik przegrzany poznasz po pokrywie rozrządu, misce olejowej i bloku jeżeli są malowana farbą.Plastikowe osłony paska rozrządu są pokrzywione.Maska nad silnikiem ma inny odcień.Plastikowe mocowanie silnika wentylatora chłodnicy potrafi się nadtopić od wydechu.
Jeżeli to jest ten silnik co mi się wydaje to po lewej stronie na wężu(plastiku) jest czujnik - przy wejściu do głowicy.
Po uruchomieniu na zimnym silniku wentylator chłodnicy pracuje na pierwszym biegu. Odlacz wtyk brazowego czujnika temperatury. Wentylatory chlodnicy powinny sie wlaczyc na drugim (szybkim) biegu.
Nie rozumiem pytania, wentylator masz sterowany PWM. Obrotami steruje sterownik silnika. Masz dwa grube przewody i jeden cienki, to sygnał.
powerm: Od kiedy alternator jest w stanie pociągnąć samochód i czy podłączałes kiedyś alternator pod napięcie? Bo alternator to prądnica trójfazowa z prostownikiem w jednej obudowie. I jeśli nie przerobisz alternatora dość poważnie: wymontowanie diód i zastosowanie trójfazowego falownika, to za cholere nie ruszy to jako silnik. Myslałeś chyba o rozruszniku....
termostat otwiera się przy ok.90 stopni ,a wentylator włącza przy ok. 100 .to dane książkowe .Jeżeli nic sięnie dzieje ,nie wyrzuca wody to może wszystko dobrze? daj mu pochodzic trochę dłużej na postoju to może załączy ,jeżeli chłodnica gorąca to wygląda .że wszystko ok.
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg. No dobrze ale te 111 °C nie osiągnąłem przy małym obciążeniu silnika, wróciłem z trasy przy włączonej...
uszczelka pod głowica. pozdrawiam
Koparka ma chłodnice oleju a właściwie wymiennik ciepła inkorporowany w chlodnice.Olej pompowany jest ze skrzyni do chlodnicy i do niej wraca. Ponieważ masz problemy i z temperaturą silnika i z temp. skrzyni podejrzana jest chłodnica (jej przelot powietrza) ,wentylator(sprzęgło wiskozowe).Sama skrzynia raczej oleju nie przegrzewa.Ma tylko dwa sprzegla(przód...
Wentylatory uruchamiają się razem z klimatyzacją i pewnie nawiew na szybę więc to normalne.
Ale jest taki bezpiecznik przy drzwiach "20A" w pierwszym rzędzie drugi chyba i jak go wyciągnę to oba wiatraki chodzą ale na pierwszym biegu. A termostat daje temperaturę na chodnicę bo jest ciepła przed wymiana termostatu chłodnica była zimna czyli nie puszczała a czujnik jeden mi wymienili a drugi powiedzieli że jest dobry to sam nie wiem. Kilku...
Cześć Mam problem z załączaniem wentylatorów chłodnicy w Volvo V70 rocznik 2009 - silnik T6 Są tam dwa wentylatory. Po uruchomieniu samochodu na kompletnie zimnym silniku . Większy wentylator pracuje przez krótki czas (silnik jest wtedy na wyższych obrotach) . Po jeździe, kiedy chłodnica jest dosyć gorąca, wentylatory się nie załączają. Będę wdzięczny...
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Opornik wykryłem pomiędzy chłodnicą a zderzakiem,oczywiście walnięty.Na drugim biegu uszkodzony był z koleii przekażnik.Kolego emil-elektryk jeżeli nie wiem albo nie jestem pewien to nie zabieram głosu i tylko tyle bez cudzysłowu.
Co do szczotek to możliwe ale jeszcze istnieje możliwość że bedzie przegrzany (przepalony) a wtedy to tylko nowy lub urzywany. Jeśli chodzi o naprawę to zapewne sie da tylko czasami z marnym skutkiem :) Napisz do jakiego auta i jak masz numer z wentylatora to też napisz bedzie komus łatwiej określic czy da sie zrobic czy nie :)
Cos jest nie tak z temperatura plynu chlodniczego, na postoju bez klimy waha sie miedzy 91 - 98*C, natomiast z klima jak wczesniej 84 - 86*C Bo działa wentylator od klimy i chłodzi od razu chłodnice silnika stąd niższa temperatura niż bez klimy.
co powoduje automatyczne załączenie wentylatorów na chłodnicach i zabranie dużej ilości ciepła z chłodnicy silnika. Tu jeszcze trzeba doprecyzować, aby rozwiać wszelkie wątpliwości - wentylator, chłodnica i skraplacz klimy są "kanapką", czyli jeden za drugim. Skraplacz jest zawsze przed chłodnicą, a wentylator, to zalezy od modelu. Ale zawsze jest...
Robiłem takie silniczki ale jest to raczej syzyfowa praca lepiej chyba kupic nowy lub na szrocie uzywany za grosze.
zmierz opór na pinach cana ze sterownika silnika ,przy wypietym oczywiscie Dodano po 6 http://wiki.ross-tech.com/index.php/0131... podaj kod silnika Dodano po 37 potrzebujesz schenat nie wiem czy mam kod musze miec Dodano po 5 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic47... tutaj gosc pisze o module swiec ze mial zwarcie i tak sie dzialo ,
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
no właśnie, skoro jest między silnikiem a chłodnicą to gdy wentylator chłodnicy pracuje nie powinien wychłodzić silnika bo powinien odciąć obieg płynu na chłodnice, a mimo wszystko temperatura spada, czytaj zbychul dokładnie co pisze:D
mówisz o wentylatorze chłodzącego chłodnice czy o wentylatorze nawiewu??
Coś obracającego się może powodować metaliczny dźwięk stukania. Między chłodnicą a silnikiem jest wentylator, napinacz, koło pasowe wału korbowego, alternator, sprężarka klimatyzacji, pompa wody. Niech mechanik-diagnosta znajdzie przyczynę.
wentylatory załącza sterownik silnika.
Nie działa elektryczny wentylator na silniku lub masz zabrudzoną chłodnicę od zanotti.
Witam, sterownik wentylatorów jest z przodu silnika na obudowie chłodnic sterowany jest przez kalkulator wtrysku a ten ma namiary z czujnka, czujnik temperatury nad obudową sprzęgła przy głowicy, filtr zapchany powoduje że kalkulator wtrysku próbuje go wypalić i w tym trybie podnosi temp spalin poprzez wtrysk dodatkowej dawki paliwa w końcowej fazie...
Gdzie jest czujnik temperatury silnika w Nubirze 1600 , bo nie włącza mi sie wentylator. Chłodnice przejrzałem i nc nie znalazłem.
Zaproponuje ktoś jakiś silnik? Plizzzz... Może być na 230V. Z wentylatora stołowego choćby, a na portalach aukcyjnych handlują silnikami wentylatorów parowników (lub chłodnic) - też się nadadzą. W/w silniki uzupełnić musisz o przekładnię. Bez przekładni nada się silnik z napędu talerza mikrofalówki.
takie czujniki drgań są montowane na obudowach-konstrukcjach chłodnic np. wody.Silnik elektryczny napędza śmigła wentylatora [6m rozpiętości].Czujniki są podłączone w obwód sterowania silnika i wyłączają go jak uszkodzi się łożysko lub śmigło
To zrób przełożenie odpowiednie i używaj silnika zgodnie z przeznaczeniem, daj mu solidny nadmuch wentylatorem na chłodnice.
Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Po uruchomieniu silnika po 2 sekundach włącza się wentylator chłodnicy a po wyłączeniu silnika pracuje jeszcze ok. 15 minut. Wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej też się nie podnosi, ale to chyba dlatego, że chłodnica się wcale nie nagrzewa. Ogrzewanie wnętrza praktycznie nie działa - podgrzewa powietrze tylko...
Wszystko się udało. Tylko teraz po wyłączeniu silnika wentylator chłodnicy ciągle pracuje. Spadła temperatura poniżej 90stopni ale nadal pracuje. Czy ktoś może pomóc co zrobić?
posiadam cały wraz ze stelażem valeo nie żaden chinol stan igła
Witam dziwna sprawa była bo była dziurka jak szpilka w przewodzie wodnym i układ się zapowietrzał i chłodnica była dołem zimna i ten czujnik w prawym dolnym rogu nie uruchamiał wiatraka.
U mnie miedzy dwoma głowicami a blokiem sączy się woda, znajomy mechanik sugeruje ze siadły tuleje z tym że ta woda leci już ze 2 lata i nic po za tym sie nie dzieje, a wcześniej nie zauważyłem tego dymka.Na razie doszliśmy do wniosku że puki jeździ to niech jezdzi nic nie ruszamy Tak, tak jeszcze pojeździj trochę i już blok bedzie załatwiony na cacy-...
Kontrolka to zapewne problem z rezystorem wentylatora chłodnica... błąd "się znajdzie" jak tester będzie odpowiedni.
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Witek, a wogóle pompa pracuje? Bo tam się działo tak, że ośka się obraca a turbinka stoi w miejsu.
Skoro wąż wejściowy do chłodnicy jest gorący, wyjściowy jest zimny, to znaczy, że chłodnica spełnia swoje zadanie. Jeśli samochód trzyma zadaną temperaturę, to szukasz dziury w całym. Przy obecnych temperaturach masz bardzo małe szanse na gorące oba węże chłodnicy. Chyba, że będziesz bardzo długo stał w miejscu z odpalonym silniku. Ale wtedy start wentylatora...
Bywały przypadki że lampka w bagażniku nie gasła po zamknięciu klapy. A ja miałem przypadek z przekaźnikiem wentylatora chłodnicy. Silnik zimny, chłodnica zimna a wentylator sporadycznie się załączał, tak jak by styki się sklejały albo ta blaszka utraciła sprężystość lub czujnik temperatury. Nie doszedłem co to było bo samo ustało, teraz czekam z miernikiem...
Klima słabo chłodziła na postoju jeden wentylator wciągał zimne powietrze a drugi wentylator wpychał gorące powietrze z silnika w chłodnice
Witam mam takie pytanie Auto ma 2 wentylator za chłodnicą od strony silnika między silnikiem a chłodnicą. Kiedy powinien chodzić wentylator 1 a kiedy 2? Przy ilu stopniach powinny się włączać i wyłączać? Jeden jest od klimy ten mniejszy i pracuje cyklicznie jak klima jest ON. A ten 2?
Piszesz że wentylatory wyłączają się dopiero po wyłączeniu silnika tak ? To jeśli wentylatory cały czas chodzą to temperatura musi zejść na dół , a jak piszesz że ciągle trzyma 110 stopni to będą chodziły- słaby obieg plynu silnik chłodnica
Metodą dedukcji (dźwięk po wyłączeniu silnika) stawiam na wentylator chłodnicy który się o coś ociera.
Witam, posiadam quada Inca Yeti 700. Od niedawna pojawił mi się problem z pracą silnika, gdyż po załączeniu się wentylatora chłodnicy quad przerywa i się dławi, a gdy wentylator przestaje chodzić, wszystko wraca do normy. Ma ktoś jakiś pomysł, czym to może być spowodowane?
Moze masz przy silniku????? Zobacz dokladnie chlodnice jezeli go niemasz na chlodnicy a masz elektryczny wentylator to jedyne inne miejsce to: blok silnika,
Przy wprawnych rączkach nie trzeba zderzaka ściągać. Uwierz mi, przerabiałem to w tym aucie na początku zeszłego roku. Silnik miałem co prawda 1.6, ale wszystko wyszło pięknie i wróciło nowe na swoje miejsce. ? Wyciągałem chłodnice w stronę komory silnika. Najpierw sam wentylator itd... A skraplacz od klimatyzacji nawet nie był odłączany. ?
To są 2 różne silniki: BOSCH 0130303247 BOSCH 0130303245
taki silnik jest małej mocy i prądu do ładowania akumulatora to nie uzyskasz,poza tym jest to silnik wysoko obrotowy.jak chcesz zrobić elektrownie wiatrową to zbuduj ją z prądnicy od malucha albo z alternatora.podłączasz regulator napięcia i jest ok od ok 800 obrotów. Dodano po 2 nie wiem co to jest standartowa bateria 12V więc przyjąłem że chodzi ci...
Zapchane ujście ze spadającego wężyka, korek z zaworkami, bo to on reguluje ciśnienie, turbo jeśli chłodzone. Dodam jeszcze że gdy zaczyna się grzać auto automatycznie przestaje lecieć ciepłe powietrze w kabinie. Brak płynu w nagrzewnicy, w silniku też, dlatego dolewałeś. Chłodnica i oba węże do niej są gorące? Wentylator się włącza?
Zaznaczone na czerwono (nie ważne czy to taka sama chłodnica-bo nie wiem o jakim silniku mowa) http://obrazki.elektroda.net/55_11948800...
Witam serdecznie. Mam problem z moim V40 1.9TD. Ogólnie rzecz ujmując problem polega na tym, że silnik się przegrzewa, a wentylator chłodnicy nie startuje. To znaczy startuje, ale dopiero, gdy wskazówka temperatury jest na wysokości 3/4 skali, co dla diesla ze szczególnie wrażliwą głowicą nie jest optymalną temperaturą pracy. Co było sprawdzane - na...
Temat już dawno zrobiony. Uszkodzony moduł. Swoją drogą Kolego nie wiem czy kiedyś widziałeś silnik wentylatora chłodnicy w E39 skoro takie rzeczy piszesz!
została wymienione: chłodnica (przeciekająca), termostat, pompa wody (uszkodzona) i problem znikł - silnik nie przegrzewa się, wentylator się włącza, chłodnica na całej powierzchni jest ciepła zamykam
Jest układ chłodniczy, dwa wymienniki - pracujące jako chłodnica i nagrzewnica i wentylator. Są dwa silniki jeden w zabudowanej sprężarce (to czarne duże na dole) i w wentylatorze. Sprawdź czy pracuje sprężarka (powinna drżeć), oraz czy ta miedziana rura, ta na widoku, robi się gorąca, a druga miedziana rura (pod otuliną z pianki) czy robi się zimna....
Taka uwaga, jak wywala płyn w czasie jazdy na trasie to z wyjętym wentylatorem chłodnica bez problemu schłodzi silnik (no chyba że stoisz w korku), pęd powietrza swoje zrobi. Jaki masz wentylator, na przekaźnikach, z modułem elektronicznym, bo tam różne wersje wychodziły jak dobrze pamiętam
Dolny odcina sprzęgło sprężarki klimatyzacji jak jest zbyt gorąca chłodnica. Wentylator wolnoobrotowy schłodzi ten silnik, no chyba że nie ma obiegu wody albo jest zatynkowana chłodnica. Widziałem też tak, że wentylator kręcił się w drugą stronę; był źle podłączony.
Komputer jak nie widzi oporności czujnika to na wszelki wypadek uruchamia wentylator. Głowy nie dam ale raczej tak jest w Matizie.Na włączonym zapłonie już tak powinno być, nie musi pracować silnik.
Jadąc na "Sporcie" przy wyższych prędkościach i trzymając obroty 3-4,5 tys. wyrzuca płyn, temp. podchodzi pod 120° po czym wraca do 90° (rzecz jasna zwalniam do 100 km/h). Odkręcam korek, jest słyszalne syknięcie i muszę dolać płynu. Pytanie, skąd wiesz, masz pewność, że taka jest kolejność, jak to napisałeś? Wg mnie, raczej kolejność jest taka - Przy...
,tylko że tam jest zle rozwiązane konstrukcyjnie moim zdaniem bo wentylator wpierw studzi chłodnice silnika póżniej intercooler a dopiero chłodnice klimy Raczej odwrotnie chyba ze wentylator jest źle podłączony i pracuje w przeciwnym kierunku.
Przebuduj dolot powietrza do silnika, bo wentylator chłodnicy dmucha bezpośrednio do niego i zubaża mieszankę
Przy uszkodzonej głowicy,najczęściej woda jest wyrzucana ze zbiorniczka,gotuje się itd...,ale nigdy nie widziałem ,żeby załączało wentylator ,bo w układzie tworzy się ciśnienie które wyrzuca wodę z objegu i wtedy chłodnica jest raczej zimna.U ciebie powodem będzie wadliwy termostat lub czujnik który jest odpowiedzialny za załączenie wentylatora,który...
Jakby chodziły na zgaszonym to byłby uwalony czujnik temperatury załączający wentylatory. Nie miałeś przypadku, że po zgaszeniu silnika wentylatory jeszcze chwilę chodzą i schładzają nie tylko chłodnicę ale cała komorę.
wtyczke od czujnika wentylatora mostkowałem i wentylator jest sprawny ale dziekuje ze rade dzisiaj postaram sie sprawdzic cy przy ciepłym silniku czy chłodnica jest chłodna.
Jakie temperatury powietrza, paliwa, cieczy chłodzącej - "na zimnym" widzi ECU a jakie po krótkim uruchomieniu silnika i jakie po rozgrzaniu i uruchomieniu wentylatora chłodzącego chłodnicę ?
witam, pacjent Ibiza 6L 1,9. W ubiegłym roku padła klima, okazało się, że brakuje 100 g czynnika, dobiłem, nie ruszyła. Wyszło za niskie napięcie, ok. 8 V. Posprawdzałem całą wiązkę, była w 3 miejscach przetarta izolacja. Posprawdzałem żarówką, jest ciągłość. Teraz, jak zrobiło się cieplej, zauważyłem, iż nie rusza wentylator chłodnic. Na krótko chodzi....
Przyczyną może być ograniczona zdolność chłodzenia przez chłodnicę. Może zapchana brudem. Może zapowietrzony układ. Jak jest możliwość, to sprawdź czy po nagrzaniu silnika dół i góra chłodnicy ma taką samą temperaturę.
Jeśli si komuś to przyda to przyczyną nie gaśnięcia silnika po wyjęciu kluczyka jest urwana masa pod silnikiem w rejonie łączenia silnika z skrzynią biegów. Gruby masowy przewód z którego korzystają też wentylatory chłodnic/klimy. Objaw to brak pracy wentylatorów i gaśnięcie auta po włączeniu wycieraczek.
Ja to wszystko wiem ale cos nie gra. Zagrzalem go w garażu do 102 i nie włączył sie wentylator. Silnik nagrzany chłodnica ciepła, węże chłodnica - blok ciepłe a płyn nie gania na tyle żeby trzymać okolice 90 i nie włącza sie wentylator. Nie wiem moze tam cos fizycznie siedzi w układzie chłodzenia i blokuje przepływ. Patrzę na climatronic na kanał 49...
Dzięki za odpowiedź, lecz nasuwa się pytanie co tam siedziało, pas z chłodnicami mam od 1.8 kompletny z 2-ma wentylatorami chłodnice klimy i silnika od 1.8 też są. tak więc chciałbym to dopasować tylko co z tym sterownikiem bo bez niego nic nie uruchomię a jego akurat w zestawie nie było :/
Wykoduj klimatyzacje w sterowniku, ponieważ z klimą wentylatory obsługuje oddzielny moduł
Masz zakamienioną nagrzewnicę lub pompa źle pracuje. Jeżeli to pompa to powinno dojść do przegrzewania silnika. Jeżeli chłodnicę silnika będziesz miał gorącą i będą załączać się wentylatory to zakamieniona nagrzewnica. Żadna chemia nie da rady, tylko wymiana.
Przede wszystkim jaki to model Opla ??? Ja posiadam Omege B i po przejechaniu paru kilometrów mam 90 st. I tak się utrzymuje przez cały czas to jest objaw normalny. Silnik jest ułożony w wzdłuż dlatego praktycznie nie oziębia go powietrze wpadające do komory silnika. Wentylator na chłodnicy w autach z silnikami zamontowanymi wzdłużnie będą włączały...
Czy aby czasem nie pracuje wentylator bo zaczęło się wypalanie filtra?
Sprawdź czujnik temperatury na chłodnicy,to on załącza wentylator.
Jak nie ma termostatu to pompa pompuje 90% przez mały obieg a tylko 10% przez chłodnicę. W obudowie termostatu musisz zatkać otwór małego obiegu tak aby 100% płyny było pompowane przez chłodnicę. wentylator musi pracować w obudowie, która jest przykręcona do chłodnicy. Bez tej obudowy wentylator nie przedmuchuje powietrza przez chłodnicę. Jak silnik...
silnik wentylator chłodnica punto silnik wentylator chłodnica mercedes silnik wentylator chłodnica budowa
tyrystorowy moduł zapłonowy schemat sanwa pc5000a szyba wewnętrzna
Co oznacza scalak z oznaczeniem AM3? Błąd F102 w piekarniku Electrolux - przyczyny i rozwiązania