Sterownik tego wentylatora zasilany jest za pośrednictwem tzw. zasilacza beztransformatorowego. Elementami tego zasilacza są między innymi te duże żółte kondensatory lub jeden z tych kondensatorów. Przy naprawie tak zasilanych urządzeń elektronicznych trzeba zachować szczególną ostrożność. Zasilacz ten nie zapewnia separacji galawnicznej od napięcia...
Witam! Polecam artykuł "sterownik serwomechanizmu" ze str 45 z EP 8/98. Jest tam projekt układu oparty o identycznej zasadzie działania jaką przedstawiłeś wyżej. :) pozdarwiam :)
Kup raczej prąd za 60 zl. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Uszkodzony silnik wiatraka.
tam są dwa stopnie załączenia jeśli dobrze pamiętam 95 i 98 stopni w tym autku czujnik steruje bezpośrednio silnikiem wiatraka i często się psuje.
Mówisz o momencie obrotowym chyba ? W roli wentylatora nie potrzebuje dużego momentu Nic istotnego nie zmienisz, szukaj innego silnika - a do czego to potrzebujesz ? Oczywiście przekładnia zwiększy moment kosztem obrotów, ale jej wykonanie zabije kosztowo
Tak się zastanawiam czy większe silniki wentylatorów chłodnicy lub nawiewu nie są lepszą alternatywą dla prądnicy. Prądnica ma lepsze łożyskowanie, w silniku wiatraków co masz, kulkowe jest w najlepszym razie z przodu. To już lepszy byłby sam silnik wspomagania, np kangoo lub clio.
Nie każdy silnik będzie prądnicą bez przeróbki. Dlatego warto zacząć od silnika PMDC, albo kupić przerobioną już amerykankę. Dla mocy maksymalnej 1kW potrzebne będą łopaty o średnicy 2.5m. Do tego dochodzi całkiem konkretny maszt. Więc jeżeli ma być z tego zasilona lampa zdecydowanie szybciej i taniej będzie kupic jakiegoś gotowca.
Witam, następujące pytanie: mam sobie silnik z wiatraka podłączanego bezpośrednio do 230V AC, to czy mógłbym zainstalować mostek Greeca by działał na DC? Mostek Graetza jeśli już. Tylko wytłumacz mi po co chcesz to robić?
Przeczytałem od początku i mam jedno skojarzenie. Grzałka 2kW grzejąca wodę, zasilana z silnika 0,3 kW pracującego jako prądnica napędzana Savoniusem o powierzchni 0,3 m² to nic innego jak radio o wielkości kostki masła zasilane bateryjką 9 V o mocy 100W. Do nabycia na bazarkach w całej RP.
Hej, Nigdy nie przypuszczałem ze mały silnik (13W/230VAC) od wiatraka w łazience przyniesie mi tyle problemów. Próbuje sterować tym silnikiem za pomocą przekaźnika Wifi, silnik jest podłączony bezpośrednio na wyjściu przekaźnika. Używam ten sam przekaźnik do sterowaniu oświetleniem i nie mam żadnego problemu. Problem zaczyna się po załączeniu przekaźnika...
Tak, cienki idzie do sterownika silnika. Sterownik silnika zapina wiatrak w zależności od potrzeb. Sterownik silnika wykrywa też, czy jest jakaś anomalia w obrębie wiatraka.
jakby brak jednej fazy lub w silniku jesli to silnik jednofazowy nie załacza sie uzwojenie rozruchowe uzwojenie to załacza taki wyłacznik odsrodkowy umiejscowiony z tyłu silnika za wiatrakiem
tos18 , to: silnik wiatraka ( silnik siłowy - 0,12 kW )
Olej w płynie chłodniczym... Pierwsze co to spuścić płyn, wypłukać układ i zobaczyć czy pojawi się znowu, możliwe, że ktoś przed Tobą wymienił uszczelkę głowicy a nie wyczyścił układu. Jeśli pojawi się ponownie trzeba sprawdzić skąd się tam dostaje. Pewnie uszczelka pod głowicą.
jeśli to taki sam typ jak moja farelka (ps farelka była polska, ruskie sprzęty mogą mieć nieco inną konstrukcję wirnika bo były raczej metalowe) to wystarczy, że włożysz tam jakiś inny pasujący wirnik odśrodkowy jak na rysunku (sory za jego koślawość ale zasada działania chyba jest uchwycona) http://obrazki.elektroda.net/51_12216796...
Witam, na początku jak zwykle prośba o przeniesienie jeśli dział nie właściwy:D. A teraz do rzeczy. Wymontowałem z Asystenta Biofiz EPI 500 ([url=http://archiwum.allegro.pl/oferta/... silnik, który chłodził halogeny. Silnik wygląda jak w załącznikach. Widać, że na plastiku, na który...
To 12 V przychodzi z akumulatora przez silnik wiatraka. Gdy temperatura jest za wysoka to termik włącza wentylator. Sprawdzić można ogrzewając go do ponad 90 stopni - wtedy się włączy.
Tego merca bez sprzętu nawet nie dotykaj. Wskazanie na 120 stopni nic nie mówi. Trzeba zobaczyć jaką temperaturę widzi sterownik silnika i wiatraków.
Witam. Spróbuj poruszyć silnikiem poprzez śmigła wiatraka i wtedy sprawdzisz opory łożyskowanie wirnika. Pozdrawiam
pod 1 pare podłącz ten kondensator na przewodach albo na wyjsciach winien być opis
Potrzebujesz silnik prądu stałego. Dopasuj taki z podobnym napięciem zasilania i obrotami. Odczytaj z oryginału np. 6V, 12000 obr/min. To oczywiście tylko przykład. Obroty prawo - lewo zmieniasz poprzez zmianę polaryzacji zasilania. W zabawce jest przekładnia więc średnica ośki silnik też musi się zgadzać żeby przełożyć koło zębate z silniczka.
Napięcie jest 25,5V, Gdzie mierzone? Na zasilaniu całej maszyny czy na końcówkach silnika wiatraka? Szukałeś instrukcji?
Dzieje się to na zimnym czy ciepłym silniku? Wyłącz wiatrak nawiewu kabiny i zobacz czy objawy znikną. W silnikach diesla po włączeniu nawiewu ecu podnosi obroty żeby szybciej nagrzać silnik gdy jest zimny.
Pewnie można, ale ten silnik ma chłodzenie wodne(odbiór ciepła poprzez obudowę), a założenie wiatraka nie zapewni takiej skuteczności chłodzenia. Zależy do czego ten silnik chcesz użyć i jak długo będzie pracował.
Ninja multicooker 14 in 1. Moze ktos wie jak sprawdzic silniczek od wiatraka w frytkownicy ( urzadzenie wytwarza temperature ale nie wlacza sie nawiew).
To by było za proste Silnik ma dwa uzwojenia, jedna para kabli to jedno uzwojenie. Gdy podłanczam zasilanie pod jedną pare kabli, silnik zaczyna burczeć, nie obraca. Dopiero po złączeniu dwóch par kabli równolegle, wchodzi obroty tyle że kręci słabiej niż powinien.
Może panowie podadzą jaki jest silnik najmniejszy ale dość mocny i mało prądu pobiera? Podobny do pralki. Bo jak na razie to ja korzystam z pralki o mocy do 480W 230V szeregowy szczotkowy. Taki mam największy. Potem Miele 730W 230V. Reszta to nie ma sensu bo za duże prądy mają inne silniki. Jak mój przy wciągarkach 1500W i 750W... Nie pralka. Mam silnik...
Nie, zupełnie się pomyliło wszystko. Gdy Kolega włączy klimę, wiatraki ruszą bez względu na temperaturę płynu (silnika). Gdy silnik się zagrzeje, wiatraki ruszą czy jest włączona klima czy ECON. Do tego jest sterownik i on czuwa.
Zdejmujesz dekiel silnika, najlepiej ściągaczem. a wiatrak sam spadnie.
Wiatrak włącza sterownik silnika.
Link do aukcji all.. . radze skasować (czytaj regulamin), a co do prędkości obrotowych wszystkie parametry masz popodawane... Może lepiej poszukać uszkodzonej suszarki do włosów (ze spaloną spiralką), tam jest silnik z wiatrakiem w obudowie, wygląda to bardzo podobnie do tego napędu z pierwszego posta.
Prawdopodobnie trzeba zablokować silnik od dołu (od strony wiatraka) i próbować odkręcić wirnik przeciwnie do kierunku jego pracy. Nie będzie łatwo.
Podłączenie pod SD powinno pomóc, może sterownik od wentylatora szwankuje, częsty przypadek w tych małych aluminiowych puszeczkach. Padają tam końcówki mocy.
Gdybyś go jednak wymieniał to przed zamówieniem ściągnij sam wiatrak z ośki silnika. Z tego co pamiętam ciężko zchodziły te wiatraki z ośki, a czasami przy ściąganiu ulegały zniszczeniu. Silnik przychodzi bez wiatraka, więc jeżeli go uszkodzisz to musisz zamówić silnik i wiatrak. Powodzenia
No to sprawdź czy wiatrak ruszy jak zewrzesz termowłącznik, sprawdź sam silnik, sprawdź bezpiecznik, sprawdź czy nie przerwany (zgnity na jakimś odcinku) przewód czarny z fioletowym paskiem.
Serdecznie witamy nowego forumowicza :D Jest to przełącznik rtęciowy - włącza się lub wyłącza w zależności od położenia. Czyli jest to prosty czujnik ułożenia urządzenia - np. może wyłączyć silnik jeśli wiatrak się przewróci. Poproś moda o przeniesienie na dział np. układy diy-problemy albo inny. Ten troszkę nie pasuje. Ja na razie do moderatora nie...
wywalony bezpirzenik wiatraka, komora silnika, strona lewa, wyraźnie oznaczone na pokrywce.
Podejrzewam, że nie widziałeś nigdy czegoś takiego, ja widziałem, na poboczu autostrady, wszystko w koło zalane, cały przód auta oraz silnik, bo wiatrak rozniósł, to jest ciężarówka, 20 litrów oleju wylane, szmatką nie wytrzesz.
Jak sprawdzić to smarowanie, pytanie dodatkowe, czy jest w nim jakąś pompka czy coś do chłodzenia bo zauważyłem że nie chłodzi mi silnika ,wiatrak nie załączył się mi jeszcze ani razu
Z tego co mi wiadomo wiatrak nie kręci się na zimnym silniku. Wentylator załącza się po otwarciu tzw. dużego obiegu wody i po przekroczeniu odpowiedniej temperatury. Wiatrak jest sterowany przez czujnik temperatury najczęściej drugi niezależny od czujnika temperatury wskaźnika na desce rozdzielczej. Ta straszna temperatura do odczucie własne organoleptyczne...
Najprościej zacząć od spytania sprzedawcy czy ma pompki na 24V DC. Może ma tylko nie wie co sprzedaje. Teraz ma okazję się dowiedzieć. Jak nie będzie miał to zostaje zakup zupełnie innej pompki (innej firmy, od innego sprzedawcy) która na pewno jest na DC. Lub też dorobienie przetwornicy DC/AC do tej pompki co masz. Mógł by wystarczyć zwykły generator...
Jeżeli ten twój ‘domniemany potencjometr’ jest jednak zwykłym przełącznikiem (co nadmieniono wyżęj,) a wiatrak jest zasilany z sieci AC, to popatrz uważnie z jakim elementem łącza się te kilka przewodów od przełącznika, zaczym niektóre trafią do silnika wiatraka. Czy jest tam jakiś element w kształcie ‘klocka’ zalany czarną masą podobną do smoły? Być...
No więc sprawdziłem ładowanie. Sam silnik - 14V Silnik + (wiatrak na maxa + światła + radio) - 13.5V Silnik + (wiatrak na maxa + światła + radio + długie + awaryjne) - 13V
Włącznik jest wkręcany do chłodnicy przy wejściu od silnika,posiada wtyczkę idacą dwoma przewodami do wiatraka i plusa.Czujnik temperatury silnika jest w silniku.Nagrzewnica to osobny temat na potem.
Witam kierunek obrotów jest ważny bo nawet na silniku masz wiatrak który go chłodzi !!! W mojej sprężarce silnik kreci się w lewo ( jak staniesz przodem do wiatraka silnika ten sam model )
A powiedz kiedy ostatni raz nakręcałeś sprężynę w silnikach wiatraków? Że co, że nie wiesz gdzie się kluczyk wsadza?
Jeżeli klimatyzacja jest włączona to załączanie się wentylatora (niezależnie od temperatury silnika) jest normalne;jednak jeżeli wiatrak włącza się na wyłączonej klimie to świadczy o usterce.
Spawdź obsadzenie wiatraka na ośce silnika, czasami potrafi się ślizgać
Witam Po wymianie swiecy w zeszlym sezonie mam awarie piecyka ponownie. A mianowicie silnik wiatraka zaczął jakby chodzić dość głośno, tak jakby zacierało się w nim łożysko a do tego piecyk strasznie dymi. Moje pytanko to czy łożysko silnika da się wymienić, czy potrzebna jest jakaś dodatkowa uszczelka, gdzie takie łożysko można zakupić (może ktoś zna...
Coa piernik do wiatraka. Grzałka silnik i inne podzespoły nie mają wpływu na wyświetlanie różności na LED. Jak pisałem uszkodzony moduł lub wyświetlacz. Koniec tematu.
Dorzuć do if zmienną bool jeszcze by spełniał warunek o ile klapa zamknieta/otwarta else if ((napiecieWiatraka < 800) && (napiecieKrancowki > 800) && zmienna==false) { delay(20); Serial.println("Zamykam osłone"); stepper.moveDegreesCCW (480); zmienna = true delay(7000);...
Fiat Cinquecento nie dzila: 1.nie dziala silnik wycieraczki tylniej brak napiecia na silniku=spradzono przewody i bezieczniki=OK. 2.nie dziala silnik wiatraka chlodnicy spradzono czuknik temperatury,ktory zwarlizmy sadzac,ze wiatrak ruszy,ale nie ruszyl=brak napiecia na silniku wiatraka. sprawdzono bezpieczniki=OK Czy obie usterki sa zbiezne? i nalezy...
A światło Ci już świeci? Ile oprawek jest na jednym klawiszu przełącznika oświetlenia a ile oprawek na drugim klawiszu przełacznika oświetlenia? Żeby zaczął działać wiatrak trzeba znaleźć jego włącznik na sznureczek z koralikami pociągany w dół, przypuszczam, podobnie jak w cottex sweden 808 i sprawdzić czy jest on sprawny, zresztą na Twoim zdjęciu...
A więc tak, 4.2 benzyna 310KM 228kW. Sprawdzając po kolei wszystko doszedłem do tego, że to wina uszkodzonego modułu na wiatraku dużym, który też steruje małym. Gdzieś szukając na innym forum natrafiłem na temat odnośnie tego, że po wyłączeniu silnika wiatrak kręcił dalej. Podobno te moduły miały jakąś wadę, padały i na 99% to wina sterownika. Teraz...
Czujnik wygląda więc na sprawny. Masz tam takie pudełko koło wiatraka ? tam powinny byćprzekaźniki załączania wiatraka (zakładam że jest dwubiegowy). Jeżeli tam OK to niestety tylko ktoś "z kompem" i test elementów wykonawczych. Bo wiatrakiem sterownik silnika ("kalkulator wtrysku" po peżotowemu) steruje.
To chyba po prostu zostawię, jak jest w jednym stringu, a latem jeden panel odepnę. Są na gruncie, także nie jest to duży problem. Zasilam tylko inne urządzenia grzewcze/grzałkowe bez silników, zasilaczy, wiatraków, termoobiegów.
Może zbuduj? Jakiś mocny silnik i śmigło na zamówienie. Wiatrak elektryczny czy może być spalinowy? Jeżeli spalinowy to może napęd ślizgacza bagiennego?
Tego właśnie nie jestem pewien! Silnik ma magnesy trwałe na rdzeniu(4), uzwojony wirnik i dwie pary zwartych szczotek. Zasilanie doprowadzone jest na szczotki. Szczotki naprzeciwległe są zwarte. Może Ktoś z Kolegów podpowie gdzie szukać problemu.
To normalne, że po zgaszeniu silnika wiatrak chłodnicy jeszcze trochę pracuje; dzieje się tak gdy płyn ma naprawdę wysoką temperaturę, np po jeździe w korku lub w gorące dni. Jednak 7 minut to chyba trochę za długo, zazwyczaj to chyba jest kilkadziesiąt sekund.
Witam, zamiast dynama proponuje użycie małego silniczka prądu stałego 12V np. ze starego autka. W tym przypadku użycie dynama mija się z celem, bo ma za duże ,,zaskoki" przy ruszaniu. Między wiatrakiem, a silnikiem daj przekładnie co najmniej 1:25. Z resztą już sobie poradzisz.
Te zwarte zwoje stojana wywołuja efekt reluktancyjny, przez co tworzy się sztuczne wirujace pole magnetyczne, choć silnik zasilany jest jedną fazą. Jakby nie patrzeć, to silnik z uzwojeniem pomocniczym zwartym . Autor wątku wyszedł z błędnego założenia że wrzucona w stojan kulka będzie wirować - co jest oczywistą nieprawdą. Co do reszty- tak - po wytarciu...
Musisz zdjąć wiatrak. Następnie odkręcić obudowę. W instrukcji obsługi jest rysunek przyrządu do demontażu wiatraka. W moim silniku gwint był mocno zaklepany i wiatrak bez przyspawania uchwytu był nie do zdjęcia. Ma ktoś wiatrak na zbyciu?
Odłącz aku przynajmniej na noc, następnie rano podłącz go, odpal silnik i nic innego nie włączaj, nie dotykaj pedału gazu - to ważne - silnik ma pracować do momentu gdy usłyszysz pracę wiatraków chłodnicy. Wtedy zgaś silnik, odpal ponownie i w drogę. ECU zczytał parametry pracy i powinno być OK (jesli czujnika masz dobre)
Do poczytania na [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/f...
Witam, sory za mega odkop, ale mam ten sam problem. Citroen c2 z tym samym silnikiem, wiatrak zalacza sie przy 108 stopniach i zbija tylko do 104, nie wiem ktory to bieg ale jakos super szybko sie nie kreci. Czy autor watku rozwiazal temat?
Bardzo często popuszczone złącze masowe silnika wiatraka na podłużnicy
Po wyłączeniu silnika wiatrak się nie załącza czyli nie dochladza A po co ma to robić???
Moc będzie zbliżona do wyjściowej mocy silnika. Decyduje tu przekrój drutu. O ile oczywiście swoimi magnesami zapewnisz odpowiedni strumień w uzwojeniu. Pytanie teraz jaki wiatrak stawiasz i jakiej mocy oczekujesz. Być może są prostsze sposoby niż klejenie magnesów.
Na identycznym schemacie działają dzisiejsze termowentylatory tego typu: https://obrazki.elektroda.pl/4360948600_... Dlatego więc potocznie nazywa się je farelką. Jedyną różnicą jest to iż urządzenia te posiadają jeszcze włączony w szereg termostat i bezpiecznik termiczny oraz równolegle neonówkę lub diodę LED sygnalizującą pracę urządzenia...
hmm... z tym bedzie problem bo silnik jest w łóżku , a łóżko w solarium. Nie wiem ile on może mieć mocy , to jest tylko nawiew na ciało więc one aż takie mocne nie są .
Niestety nie. Jeśli posiadasz wiatrak taki jak na zdjęciach to plastikowa obudowa jest na stałe zmontowana z silnikiem wiatraka.
Robierz silnik wiatraka i juz. Były jeszcze Borletti, w nowszych są Visteon.
Zobacz czy ci nie ślizga pod obciążeniem, po prostu kręcąc za wiatrak alternatora musisz zakręcić wałem silnika.
Witam, szukałem i powoli te opcje odrzucam. Natomiast znalazłem taki objaw dziś: Na przekaźnik 645 czyli ten który podaje napięcie na listwę bezpieczników A od silnika, wiatraka, pompy itd... nie występuje sterowanie, ale kiedy ominę przekaźnik i podam napięcie na listwę bezpieczników auto odpala. Oczywiście ciągle pracuje wiatrak od chłodnicy i ogrzewanie...
Czy zrobienie 36 biegunów przy 36 zlobkach i po 12 cewek na fazę ma sens? Chodzi mi o jak najwolniejsze obroty żeby prądnica dawała coś sensownego zamontowana do wiatraka
A masz moziwosc przykrecenia jej miedzy silnikiem a wiatrakiem chlodnicy ? Wtedy mozesz przykrecic ja przodem do kierunku jazdy... Ale to wszystko musi miec sens. Co z tego, ze przykrecisz ja w suchym miejscu, jak Cie nie uslyszy gosc w samochodzie przed Toba. Ja czasami i ze 100W ( http://elfir.pl/product.php?id_product=1... mam takie dwa glosniki) nie...
Bezpiecznik maxi fuse 20A w skrzynce za akumulatorem sprawdź. I sam silnik wiatraka.
A czy kolega skryn wie może jaką oporność ma uzwojenie silnika od oryginalnego zamiennika tego wiatraka chłodzącego, o którym dywagujemy? Nie mam zielonego pojęcia. Ale łatwo obliczyłbym z podstawowego prawa Ohma, znając moc silnika... :)
najprosciej, wylutuj PWM i podepnij zasilanie bezposrednio pod silnik wiatraka
Włącz zasilanie. Programator na 0. Przytrzymaj razem suszenie na czas i start i drugą ręka programator w prawo. U mnie tak każda pozycja testuje po kolei silnik, wiatrak, wyświetlacz, pompa itd.
Zrobiłem jak pisałeś ale jest to samo. Rozkręciłem silniczek i teraz światło kręci się, ale czasem się zatrzyma i muszę muzykę wyłączyć i potem znów podgłośić aby kręciło się? Co to może być?
Pod sam silnik to tylko w funkcji wiatraka. Sterownik zmienia obroty w zależności od kierunku obrotu wałka.
Silnik napędza wiatrak o średnicy 300mm w agregacie chłodniczym. Wydaje mi się że troszke tak jak by wolno się zbierał. Na pewno nie ma takiego zrywu jak silnik trójfazowy
Przecież ja cały czas odnośnie wiatraków i osobno silników piszę o wyliczeniach teoretycznych i potem popartych praktyką (wiatraki - głównie naukowcy, silniki DC - bardziej moje, a naukowcy potwierdzają efekty). Dodano po 1 A jeszcze inna rzecz, to ci rosyjscy naukowcy to też mądrzy ludzie i mają ciekawe wyniki swoich badań w wielu dziedzinach.
90st. C jest poprawną temperaturą pracy silnika. Wiatrak włączy się przy ~110st. C (różnie jest w różnych autach). Jak zostawisz włączony silnik na 10-20 minut na postoju (choć to diesel, to nie wiem, ile się czeka), to powinien się zagrzać do temperatury, przy której włączy się wiatrak. Jeśli to uszczelka pod głowicą, albo pęknięcie głowicy/bloku i...
Raczej to ma być coś w podobie do szlifierki tak naprawdę to ma być maszynka do pucowania starych monet z tym tez silnik wiatrak nie da sobie rady ?
Wszystkie łopatki są spoko. Dziwi mnie to właśnie, bo żadnych uszkodzeń mechanicznych nie dostrzegłem. Tak jakby sam silnik wiatraka wydobywał taki dźwięk.
Wiem jak rozkręcić wiatrak a raczej jego obudowę, problemem jest to co ma być dalej. Czyli: 1. Jak bezpiecznie rozebrać sam wiatrak. I najważniejsze: 2. Jak zdiagnozować przyczynę niesprawności? Zaczynając od nr 1 czy mógłby ktoś podesłać profesjonalną instrukcje rozbierania silnika wiatraka z jakiegokolwiek laptopa (w tym uzwojenie)? Model inny, ale...
Jak najbardziej w serwisie można kupić części zamienne do tego urządzenia. Google ->Master osuszacz serwis Oczywiście sprawdziłem wcześniej. Sklepy i serwisy mają silnik wiatraka do wersji od 2014. Mój osuszacz jest z 2010 roku i ma inny silnik niż aktualnie dostępne.
Jak bym puścił z filtra powietrza to by sie mogło okazac że by wciągało do silnika poprzez alternator , który zreszta nie miał by chłodzenia. Bo silnik w jedną a wiatrak alt, w drugą by ciągnął. Lepiej dodatkowy filtr, nawet stożkowy by wystarczył.
ta kontrolka informuje o problemie z układem chłodzenia głównie wentylatora i nie ma wpływu na zapalanie czy też prace silnika
Jeżeli silnik się kręci to po prostu przyklej ten wiatrak.
Po dzisiejszej jeździe po Krakowie coś jednak jest z moim samochodem nie tak. Generalnie sterowanie termostatu poznałem i wiem (chyba) wszystko na ten temat lecz u mnie jest inny problem. Samochód utrzymuje cały czas temperaturę silnika 105 stopni lecz cały czas mam włączony wentylator. Termostat dobrze steruje płynem chłodniczym, otwiera sie i zamyka...
Część audi/ vw 1.6 tdi - uszkodzony silnik w wiatraku lub sterownik klimatyzacji na obudowie wiatraków powoduje dokladnie takie objawy czyli kręcenia się Śmigiel wiatraków tak jakby mialo nastepowac wychladzanie silnika po zatrzymaniu nawet zimnego auta - do padniecia aku. W twoim aucie występuje inny sterownik wentylatorów jeżeli wiatraki masz 100%...
Witam serdecznie, Mam prośbę o poradę w poniższym temacie. Piec dwufunkcyjny Immergas EOLO Star 23. W dniu dzisiejszym piec odmówił posłuszeństwa, pojawia się błąd 11 lub 03. Wstępne resetowanie pieca nie rozwiązało problemu. Otworzyłem pokrywę pieca, zdemontowałem pokrywę komory spalania w której na górze znajduje się wiatrak i presostat. Po uruchomieniu...
Być może przepaliło się uzwojenie w silniku wiatraka - dlatego też nie kreci się. Wzrost temperatury spowodował przepalenie się zabezpieczenia (termika). Teraz kiedy je zmostkowałeś przy braku chłodzenia z wentylatora narażasz się na pożar.
Cześć Mam problem poszukuje regulatora silnika indukcyjnego do wiatraka na 230V AC próbowałem od silnika komutatorowego ale nie działa tylko chce ale nie może się ruszyć.Z góry dzięki:D
Możesz dobrać rezystor ale to nie najlepszy pomysł przy zasilaniu silnika wiatraka. Twój wiatrak pobiera tylko 140mA więc lepszym rozwiązaniem było by zastosowanie prostego stabilizatora napięcia który obniży napięcie do 12V.
WD 40 od czoła z góry zaaplikować na pierwszym zdjęciu i wcisnąć lekko 3 płaskie cienkie śrubkręty w szpary pomiędzy zatrzaski a ośkę i nie zejdzie przez pociągnięcie w górę??
śmigło wiatraku schemat wiatraku regulator obrotów wiatraku
naprawa drukarki brother wymiana drzwi pralka bosch schemat pralki bauknecht
Zamiennik tranzystora RHU002N06 - PSMN1R0-60YS Jak zmniejszyć moc pieca Immergas Vitrix Exa?