Półośki trzeba będzie przedłużyć lub załatwić drugie (bezpieczniejsza opcja). Żeby napęd ogarnąć potrzebne będą zwrotnice od uno najlepiej i pospawać kawałek ramy i po problemie.
Mam gotowe rozwiązanie twojego problemu chętnie wymienię się spostrzeżeniami interesuje mnie jak rozwiązałeś problem gąsienic. Mam dwie wersje przełożenia, dzięki skrzyni biegów w twoim wypadku były by trzy biegi w przód i tył problem polega na tym czy chcesz mieć możliwość skrętu w miejscu czy po niewielkim łuku oba rozwiązania są realne nieco droższe...
Mógł bym prosić o bardziej szczegółowy opis Pana pomysłu?
Witam, mam problem z moją WSK, a dokładnie to nie chce wejść na obroty. Wymieniałem cewkę, platynki, ale to za bardzo nic nie dało. Wie ktoś może o co może chodzić?
Trzeba rozpołowić silnik,bo w jaki sposób ściągniesz te pierwsze łożysko? Tu masz przekrój silnika. http://zakus.ita.pwr.wroc.pl/users/wsk12...
Zrobienie takiego motoru to niesamowita sprawa. Przez moje ręce przewinęło się już duuużo motorów ale jednak nie jeździłem czymś takim. Co prawda była motoryna z silnikiem WSK125 ale jednak niczym mocniejszym od MZ ETZ251 nie śmigałem... Myślałem o wpakowaniu do komara silnika od simsona ale stwierdziłem że za dużo roboty. Myliłem się. Ten motorek kosztował...
jak masz przekroje silnika wsk125 lub wsk to wyślij mi na mój nr.gg. 7260650 dzięki
konstrukcja udana lecz ciekawe jak sprawdzi się taki slaby silnik no bo silnik wsk125 nie należy do mocnych siników
Założyłem nowy temat dlatego ze nie znalazłem tematu w którym będzie poruszany temat gokarta z silnikiem wsk125. Nie chciałbym zrobić jakiegoś błędu typu zbyt masywna masa i silnik od wsk nie da rady.
I dlatego nie odpala. Lewe powietrze na łączeniu karterów. Trzeba rozebrać, sprawdzić płaszczyznę karterów.
Nie wiem kolego, jak to policzyłeś że wysnułeś taki wniosek ...wychodzi mi jakieś 240Kg uciągu, czyli dla 200kg traktorka nieco ponad siłę tarcia opon o asfalt... ale dla przykładu Dzik-21 przy mocy 8-11KM i masie własnej 400-500kg radził sobie spokojnie z toną ładunku na przyczepce. Gdybyś zwolnił quada z silnikiem rzędu 15KM powiedzmy 5x to mógłbyś...
Przepraszam że się wtrącam ale chcę też zrobić traktorek ale z : silnikiem wsk125 i żeby miał skrzynie z malucha , był 4x4 . Czy dało by się dospawać do półosi przeguby z golfa i mieć napęd na tył i przód ??Jak by trzeba było to zrobić żeby mieć dwie skrzynie z półosiami i jednocześnie zmieniać biegi na jednej i drugiej ?? Czy to jest realne do zrobienia...
Silnik WSK125 to jest kopia przedwojennego silnika DKW, jak można mówić o wyjątkowości tego silnika w czasach PRL? Jakbym mówił w obecnych czasach na temat chińczyków. Silniki 50 i 125 cm³ są takie dobre, jeden przejedzie 30000 km bez remontu, a drugiemu wybuchnie po 2000 km... Silniki skopiowane z Hondy produkowanych w latach siedemdziesiątych,...
Witam. Mam dwa pytania odnosnie silnika WSK125. Otoz, kupilem silnik na zlomie. czesci byly ok. nie bylo tylko glowicy, ale to nie problem. pierscienie ok cylinder tez. ogolnie super. tylko wal korbowy byl bez bocznych blach. jak wiadomo musza one byc. przyspawalem z innej blachy, tylko pytanie jak to uszczelnic? silikonem czerwonym? i drugie pytanie...
Fajny rower . Widzę wigry 3 jest dośc popularny do tego typu przeróbek- ostatnio jeździlem takim wynalazkiem zbudowanym przez kumpla- też wigry tyle że z silnikiem wsk125 i powiem tak - idzie to na gumę jak wściekłe - tyle że org. szprychy nie wytrzymują i trzeba dać koła od bmxa. Ostatnio 2 kumpel zaczał budować nastepne wigry z silnikiem jawy 175...
Gaszenie, w tym motorze, odbywa się przez zwarcie wyjścia niskiego napięcia cewki do masy. Odkręć przewód idący od platynek do stacyjki przy silniku, sprawdź iskrę wtedy, jeśli będzie do sprawdzenia instalacja i stacyjka.
Krótko: z silnika WSK125 nie da się wycisnąć więcej niż te nominalne 8.2KM. Duża masa części wirujących, duży skok tłoka, mała średnica tłoka, słabe chłodzenie, prymitywny iskrownikowy układ zapłonowy, mało precyzyjny gaźnik. Co z tego można zrobić więcej ? Niewiele, jeśli nie nic. To konstrukcja której raczej już nie da się udoskonalić. Wymiana silnika...
A sprawdzałeś jak jest rozwiązany problem zmiany biegów w gokartach z silnikami WSK125 i 175, bo widziałem juz kilka takich konstrukcji w czasie jazdy,ale nie miałem okazji nigdy tego sprawdzić. Wracając do silnika komara, to moim zdaniem jest lepszy niż ten pozniejszy rometowski, i ma duze możliwości tuningowania. I duża dostępnośc materiałów na ten...
Witam Kolegę. Jeśli już-to silnik na pewno nie WSK125-tylko 175-silniki 125 posiadały iskiernik a nie zapłon aku. A odnośnie Twego pytania to bez problemu ,Wykorzystaj przerywacz,Daj cewkę zapłonową i po problemie.
Jeżdżę dużo rowerem bez silnika. Kiedyś miałem WSK125 i też sporo nim jeździłem. Nie wyobrażam sobie jazdy z ciągłą asekuracją nogami. Nie ma problemu aby w razie potrzeby nóg zdjąć je z pedałów co potrzebne niezwykle szybko. Jeżeli już to ci co chcą asekuracji nogami niech sobie sprawią trójkołowiec. Jak marnym trzeba być rowerzystą aby potrzebna była...
uda się, lekkie przeróbki ramy ( dospawane uszka i podtrzymania, i się powinno udać :) poszukaj na internecie są z silnikami od wsk125, Szczerze mówiąc trzeba naprawdę dobrze umieć jeździć aby móc wsiąść w taka maszynę, zależy też jaki to by miał być ten silnik i ile km? bo są z 15 km i są z 30 km. w zależności czy automat czy biegi różniły by się wymiary,
wsk 175 prędkość max ok 130 /h. zależy jaką zebatke masz z tyłu. Taaaa ..... ja stawiam na 200km/h jak ja nie lubię jak ktoś plecie takie głupoty .Wsk175 z oryginalnym silnikiem w dobrym stanie bez żadnych "tunigów" osiąga prędkość maksymalną ok 110km/h i ani kszty więcej.Zmienianie przełożenia nie zawsze działa, gdyż przełożenie ew. w oryginale może...
Pozwolicie koledzy, że się wtrącę. Mam około 200m od siebie wicemistrza Polski w kartingu - choć osobiście nigdy nie poznałem, to co nieco wiem. Dawniej stosował silniki od WSK125 po modyfikacjach osiągając około 24koni mechanicznych z tego silnika. Później, jak się poprawiło używał czeskiego silnika Jawa 125ccm o mocy 48koni - z tym silnikiem przekraczał...
Silnik spalinowy ma ograniczoną sprawność, ok. 30%. To znaczy, że silnik w którym uzyskujesz 3kW mocy mechanicznej, wydziela się ok. 7kW mocy cieplnej. Jeżeli chcesz zwiększyć moc mechaniczną, to musisz zadbać o odprowadzenie większej mocy cieplnej. Za odprowadzenie ciepła odpowiada chłodzenie silnika - w tej konstrukcji jest to ożebrowanie głowicy...
Witam serdecznie nie wiem czy do dobrego działu trafiłem ale zaryzykuje. Zakupiłem zapłon cdi do wsk125 zapłon założyłem zgodnie ze schematem i problem jest taki że mam iskę na świecy a motor nie chce odpalić. nawet po wlani paliwa do cylindra. Dodam jeszcze że nie mam lampy stroboskopowej i nie bardzo wiem jak taki zapłon ustawić może ktoś coś podpowie.
Przelewam wiem że trzeba to zrobić. Na jakim rowku powinna być zapinka iglicy?
Fiaty 126p miały silniki 23-25KM, czyli 17-18kW. Montowanie nawet na próbę silnika 4kW nie ma najmniejszego sensu. Równie dobrze można by na próbę włożyć do Fiata 126p silnik od motoru WSK125 - ten miał właśnie ok. 4kW przy czym ten motor waży ok. 100kg, a Fiat 126p - 6 razy tyle. Będzie cud, jeśli w ogóle z miejsca tym ruszysz...
Witam serdecznie. Kombinuje jak w starym motocyklu z silnikiem typu wsk125 usprawnic uklad zaplonowy. Gotowe sa zestawy cdi ale z pewnych wzgledow go nie chce. Znalazlem stary uklad eliminujacy kondensator jak i wypalanie "platynek" przerywacza : https://ep.com.pl/files/9188.pdf (velleman k2543) kosztuje obecnie 70-100zl - Jaki moze byc pobor pradu...
To może już osłabły i trzeba je wymienić? Ale jak będą silne, to prądnica będzie bardziej hamować silnik.
Almot produkuje sa na aukcjach jakośc OK Ich jakość jest beznadziejna. Ośka się urwała po dwóch godzinach pracy silnika.
Potrzebuję pomocy dot. zapłonu CDI do motocykla WSK 125 (kupiony w Audiobas). Układ jest nowy? Jeżeli tak to pytaj tego cwaniaka, a nie męcz ludzi na forum. Przecież wziął pieniądze, to niech pomaga. Przewód masowy to przewód koloru żółtego z czarnym paseczkiem. Przymocowałem go sobie do mocowania klaksonu . Każdy element układu ma mieć solidne połączenie...
Wikipedia nie jest aż tak wiarygodnym źródłem informacji. Silniki SHL z żeliwnym cylindrem miały moc 8KM a z cylindrem ze stopów lekkich 10KM. Ja bazowałem na opracowaniach Tomasza Sałka i książce A. Zielińskiego "Polskie motocykle 1946-1985". Co do gaźnika, to założyłem Ikov o średnicy gardzieli 26mm (oryginalnie montowany Pegaz ma średnicę 24mm)....
... po co tyle kombinacji ? w WSK125 ? Zamiast tak utrudniać sobie sprawę wystarczy zorganizować cewkę HV na 6 lub 12V od jawki czy trabanta, wymienić cewkę HV z pod magneta na cewkę od świateł tez na 6 lub 12V, spiąć to wszystko pod przerywacz i i nie trzeba się tak motać. Kiedyś tak miałem zmontowaną motorynkę z kwadratowym silnikiem jak i WSK125....
To jest taka sama cewka jak w WSK125, wystaje z niej gwintowany pręt, na który nakręcony jest kabel. Trzeba tylko użyć nowego kabla z żyłą miedzianą, bo współczesne z włóknem węglowym nie sprawdzą się w tym przypadku
a nie mam gaszenia w sensie silnik odpala bez kluczyka i trzeba gasić go z fajki w silniku Jeżeli kluczyk i stacyjka to oryginały z WSK-i, oraz wszystko podłączone zgodnie ze schematem to radził bym sprawdzić stacyjkę. Dokładnie to sprawdzić te dwie blaszki/styki w stacyjce, które po włożeniu/wyjęciu kluczyka się zwierają/rozwierają.
Kolega tym jeździ, to kolega musi mieć pewność. Mnie może się wydawać, bo nie używam WSK125 od dawna.
Utrata mocy po nagrzaniu silnika to efekt zbyt ścisłego dopasowania części. Miałem tak w WSK125 - nadmiernie zużyty pierścień naskoczył na zamek i w efekcie zimny silnik miał bardzo dużą moc, a po kilku minutach pracy nie był w stanie pracować na biegu jałowym. Po ostygnięciu dało się go zapalić i jechać przez krótki czas.
... wogole nie miał mocy aby jezdzic? Moja wsk125 miała silnik o mocy 4KM. Nowsza wersja silnika miała większe ożebrowanie i miał moc nominalną 6,2KM, która potem "urosła" nawet do 7,3KM. Najmocniejszy silnik 125ccm o jakim wiem, miał podobno nawet powyżej 10KM. Jeżdżenie na tym najsłabszym silniku było mało komfortowe: odcinek drogi od Chabówki do...
Zajrzyj tu i sprawdź jakie są różnice w twojej instalacji. http://zakus.ita.pwr.wroc.pl/users/wsk12...
Czy wiesz jaką moc musisz odprowadzić tym wiatraczkiem? Taka wsk125 przy obciążeniu oddaje ok. 8 KW ciepła... I nie pisz bzdur, poczytaj najpierw o chłodzeniu silników spalinowych.
Spadków napięcia raczej nie powinno być, bo światła i hamulec mam na innej cewce a mostek Gretza mam podłączony pod cewkę ładowania a do niej nic nie podłączam. Chodzi mi o taki najtańszy najprostszy sposób wykonania tego biorąc pod uwagę tylko to napięcie. Niepotrzebna mi dokładnych obrotów silnika tylko taką mniej więcej skalę na diodach.
Zapalasz silnik do przodu, potem zmieniasz zapłon żeby "odbił" do tyłu, cofasz, potem gasisz i znowu zapalasz do przodu. I ogień na tłoki a woda na boki. Zmusić silnik 3 cylindrowy, o dość dużym skoku tłoka i sporej masie przeciwwag do odbicia i zapalenia to raczej zakrawa na magię. Przykładowo WSK175 bez problemu odbijała, a WSK125 już nie, tak samo...
Radzę jeszcze skrzynię biegów z żuka i pompę olejową ze stara. A zastanowiłeś się, gdzie wetkniesz ten alternator, skoro jest on wielkości połowy silnika? A nad stratą mocy sam się zastanów. Bo te waty na alternatorze to nie biorą się znikąd...
To, że wszystko wymieniłeś nie znaczy, że będzie dobrze. Oryginalnych nowych części się już chyba nie zdobędzie, więc prawdopodobnie te co założyłeś są nie do końca dobre. Jak kiedyś z ojcem robiłem remont Wsk125, którą później bez żadnych problemów jeździłem kilka lat to powiedział mi, że to częsta przypadłość tych silników i problemem są kły na kołach...
mógłbyś podać parę szczegółów projektu? np z czego jest obrotnica i co ją napędza? Oczywiście, że mogę. Piasta, podobno od jakiegoś widlaka. Jak na moje potrzeby, to jest trochę przewymiarowana. Sprzęgło to stare kryzy od pieca C.O. odpowiednio dotoczone. Przekładnia ślimakowa z kasowaniem luzów( nie znam pochodzenia). Przełożenie 1:60. Później przekładnia...
O witam własnie juz od jakiegoś czasu taki sam pomysł mi po głowie chodził z taki pojazdem. Posiadam 2 silniki od piły wiec sprawa sprzegła juz z głowy przekładnia zebata jeszcze policze przełorzenie jakie zastosowac. Jestem w fazie budowy sterowania a potem zajme sie tym so lubie czyli mechaniką:P Heheh dokładnie to samo obmysliłem zanim pomyslalem...
Tak tych proszę o opuszczenie wątku i pisanie w innych tematach, jest ich miliony. Proszenie nie jest zabronione. ;) Tak od 2010r w tematach DYI pojazdów widzę nadzwyczajną aktywność osób posiadających 0 wiedzę konstruktorską, a piszących głównie po to by popisać. A piszą głównie, nie rób tego, to nielegalne, niezgodne z prawem, peda....skie,, itp....
Pytanie czemu nie będzie funkcjonował - ma w magnecie cewki dające prąd przemienny, spokojnie może użyć transformatora. Przerabiałem ten temat (w jawach, rometach, mz zakładałem zapłon CDI)... Silnik może i uruchomi ale będzie bardzo nie stabilna energia iskry. Jeśli chce 300km na takiej fuszerce przejechać to życzę powodzenia ;)
W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka owadów,a wszyscy wiedzą ile szkód może zrobić komar rozplaszczony tłokiem o głowicę. Większe szkody może zrobić tylko popękany pierścień...
Dzięki za instrukcję mam jeszcze jedno pytanie bo nie wiem czy płytka regulacyjna zapłonu jest od tego silnika bo blaszki trzymające są dorabiane a sama płytka wyglada jakby była z żuka http://obrazki.elektroda.pl/6694550300_1... Czy kondensatory 0,22µF będą dobre i dlaczego muszą być aż dwa? Czy do tego sillnika można założyć jakieś...
Witam, mam problem z wsk125, wlałem paliwa benzyny 95 z mixolem (5l na 100ml mixolu) gdy pojeżdżę chwile to gaśnie. Wykręcam świecę, to jest cała okopcona na czarno. Wyczyszczę świece, to jadę dalej ale po chwili jest to samo. Wlewałem innego paliwa ale nic to nie dało. Proszę o pomoc.
Silnik na bazie cylindra i głowicy WSK . Karter z wałem pionowym i kołem magnesowym dużym , z wentylacją. Podobne koła montowane były w motopompie P-26. Trudny dostęp do uszczelniacza na wale od dołu, ale ewentualne wycieki widać by było na obudowie. W razie konieczności trzeba zdjąć koło magnesowe, żeby wymienić simering wału. Ewentualne nieszczelności...
Witam właśnie wrzucam zdjęcia prądnicy zrobiłem kilka. http://obrazki.elektroda.pl/6510704600_1... http://obrazki.elektroda.pl/9868044700_1... http://obrazki.elektroda.pl/9122760500_1... Aha a odnośnie tego zapłonu CDI to z miłą chęcią bym go zamontował zamiast standardowego. Na pewno będzie on lepszy....
Powiem Ci tak, wielokrotnie próbowałem nawijać cewki zasilające cdi, które dają ok 50V przy rozruchu, potem kilkaset V przy pracy silnika, żadna długo nie wytrzymała, zawsze skończyło się to przebiciem uzwojenia. Ty chcesz przewinąć cewkę WN, która daje ok 15kV !. Nie widzę żadnych szans powodzenia takiej operacji w warunkach amatorskich. Jedyne wyjście...
Witam! Tak jak w temacie światła postojowe i licznika świecą na pierwszym położeniu kluczyka a nie powinny. Nie wiem czy tego winna jest moja przeróbka, ale raczej nie powinna na tym schemacie http://static.elektroda.pl/attach/ins_ws... połączyłem sobie jeszcze dodatkowo kabelkiem pin nr. 57 ( chodzi o brązowy wychodzący z lampy tylnej) i nr....
Zaraz je rozbiorę i spróbuję poprawić co się da. Pokaż zdjęcia jak to masz zaszyte. Wygląda na to, że są po prostu chłamem w porównaniu ze sprzętem sprzed 10-15 lat. Wiesz. W podstawówce miałem motocykl WSK125. Jak było krucho z kasą, to pół baku benzyny a pół baku ropy z ciągnika ojca i można było jechać ciągnąc odpowiednią smugę czarnego dymu za...
dj_john czyli powiadasz ze masz coś na 6W co da lekkiego kopa i zrobi elastyczniejszy silnik iż będzie chodził równo na wysokich jak i niskich obrotach ? Dodano po 3 A i czy ten sam układ masz zamontowany w WSK125 6V i jak sie sprawuje
2. Przez styki przerywacza podłącz żarówkę zasilaną z akumulatora lub innego źródła, możesz też podłączyć multimetr ustawiony na ciągłość obwodu. 3. Obniż tłok o 3 mm od GMP, kręć podstawą iskrownika do momentu gdy zgaśnie żarówka lub multimetr przestanie piszczeć. Czy ty masz pojęcie o tym jaki jest układ zapłonowy w WSK125??? Poszukaj sobie schematu...
Jaka pewność, że nie pierścienie nie były wymieniane, poza tym małe zużycie pierścieni to norma w takich zabytkach. Rzadko zachodzi konieczność ich wymiany przy remoncie. Przy silniczku smarowanym mieszanką 1;20 i prędkością obrotową 4,5tys rpm - zupełnie możliwe. Zapewniam Cię, że sporo pocięła drewna. Długiemu użytkowaniu przeczą jeszcze dwie rzeczy...
Po przewinięciu uzwojenia 1 końcówka cewki wędruje na masę 2 na diodę i z diody bezpośrednio na + aku. jest to ładowanie jednopołówkowe którego sprawność wynosi ok 30% Takie ładowanie występowało w motocyklu WSK125 2 Ładowanie 2 połówkowe.Wykonaj mostek diodowy składający się z 4 diod,podepnij te 2 kable bezpośrednio pod mostek diodowy,jeden plusowy...
... Mianowicie przypominam sobie, że aby poprawić jakość oświetlenia wkładało się żarówki 12 V i one ulegały szybkiemu zużyciu. Czyli jak wiadomo funkcjonuje prawo Ohma... Żarówka na większe od zalecanego napięcie będzie trwalsza ale wydzielana moc będzie mniejsza o na niej napisanej I to jest właśnie prawo Ohma:!: 12V żarówki wkładało się dlatego,...
Witam. W motorze jest duży zanik prądu podejrzewam przyczynę, magneto ociera o chyba o podstawę iskrownika przez to zanika masa( Bo krzywka jest strasznie wyrobiona i są lekkie luzy i dlatego ociera) , a co za tym idzie brak prądu tzn brak .. jak włożę palec w fajkę i przekręcę silnikiem to jest lekki prąd, a z doświadczenia wiem że to ma być mocne...
supersonic25 Jesteś kolejnym poszukiwaczem "świętego gralla". Tematów na temat ładowania w WSK125 było tysiące. Koledzy podali tylko niektóre linki. Poczytaj. Ze swej strony napiszę tylko, że z pustego i Salomon nie naleje. Żadne przewijanie nie doda więcej niż 5% mocy. A i tak wynika to tylko z mniejszych strat na elementach prostowniczych. Pisałem...
wiesz , sprzęgło dostało możliwe że odrobine smaru i dlatego tak się dzieje (skąd smar , możliwe że brałeś pomiędzy deklem a karterem uszczelke bez silikonu i jako uszczelniacz smar ) - albo po prostu zużyte sprzęgło (tarczki sprzęgłowe ) jeszcze czasami zdarza się niedopasowanie trybów i wałków na skrzyni biegów i to też przymula silnik ale i na niskich...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... http://www.wsk125.co.pl/dane_techniczne....
Sprawa sprawności generatora: im wyższe obroty, tym wyższa sprawność (porównaj w odpowiednich tabelkach!), tu jest link: http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/cenn... Zarówno skrzynia biegów, jak i przekładnia łańcuchowa w WSK125 przenosi tą samą moc, to jest ok. 7KM czyli 5kW. Ta przekładnia gabarytowo jest znacznie mniejsza i lżejsza od generatora...
A powie mi ktoś jak sie ustawia prawidłowo przerwę na platynkach w silniku wsk 125 . Tu możesz coś poczytać/popytać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... http://www.wsk125.co.pl/regulacja_zaplon... http://www.wueska.pl/instrukcje/Instrukc... http://www.wueska.pl/instrukcje/Naprawa%...
MOTOROWERY I MOTOCYKLE APRILIA BAOTIAN BMW CAGIVA CPI DNIEPR HARLEY HONDA ITALJET IŻ JAWA - CZ JUNAK KAWASAKI KTM KYMCO MACAL MALAGUTI MIŃSK MZ - ETZ PEUGEOT PIAGGIO ROMET, OGAR, KOMAR, MOTORYNKA (polskie) SIMSON STELLA SUZUKI SYM TRIUMPH WFM WSK VESPA YAMAHA [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... YZFR1L schematy...
schemat wsk125 wsk125 schemat silnik dyson silnik
izolacja galwaniczna układ technics zabezpieczenie wykasowanie poduszek
prosty kolorofon schemat studnia głebinowa
Audi A1 TPMS i kontrolka poślizgu – czujnik ABS, ciśnienie opon, ESP, iTPMS Samsung UE46F6770 wyłącza się po włączeniu - przyczyny i rozwiązania