Podsiewacz ukończony , dziękuję wszystkim za pomoc w podłączeniu silnika wycieraczek . Uważam temat za zakończony. Wstawiam link do filmu https://www.youtube.com/watch?v=HpFGcn2i... Perfekcyjnie
Cewka ta wygląda na element lutowany z filtra przeciwzakłóceniowego na zasilaniu silnika. Mogła być włączona pomiędzy przewód zasilający, a szczotkotrzymacz. Przyjrzyj się tym miejscom szczegółowo. Może to tak: https://obrazki.elektroda.pl/6163812800_... Czy silnik działa obecnie bez tej cewki? Działał do końca?
Dzięki dokumentacji HADŻI nie musisz zdejmować pokrywki. 1-5 wolne obroty, 1-4 szybkie obroty. Kierunek zależy od polaryzacji.
Taki? https://obrazki.elektroda.pl/5930695200_...
Silnik ogólnie ma się kręcić w prawo lub w lewo (więc potrezebne będą 4 elementy), sterowanie będzie szło z mikrokontrolera (5V DC) Czyli mostek H. Cztery Darlingtony typu http://www.farnell.com/datasheets/296716... Lub MOSFETy.
obwód silnika = 2 przewody, pozostały do wyłącznika krańcowego jako informacja o położeniu cięgna wycieraczki. Sprawdź rezystancję i ustalisz który przewód co ma robić:)
Kolego weź cały silnik od dowolnego szrota i przełóż cały albo bierze się silniczek od szyby w drzwiach i przekłada całą tarczę ze szczotkami. Używam do różnych celów takie silniki i można wymieniać cały silnik z wirnikiem.
Jest napięcie (+) bo obudowa jest masą. Tam ma Kolega schemat http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... i będzie pewnie (nie ściągałem) wszystko narysowane.
Witam Zasilacz który będzie Ci w stanie ruszyć tym silnikiem musi mieć wydolność co najmniej kilkunastu Amper. silniki do wycieraczek mają moc rzędu 100 do kilku set Watt w zależności od jakiego samochodu... Taki z komputera teoretycznie powinien wystarczyć ale musisz obciążyć wyjście 5V by wydolność 12V była pełna, po za tym trudno przewidzieć jak...
Dlaczego silnik12v od wycieraczek samochodowych nie chce w ogóle ruszyć na transformatorze 24v 10A. Podałeś zmienne napięcie na silnik DC? chciałem go podłączyć pod 24 v by zwiekszyć jego siłe. Siły nie zwiększysz, siła, a właściwie moment siły, zależy od prądu im bardziej obciążysz silnik mechanicznie tym większy prąd popłynie, jeśli popłynie za duży...
Dokładnie tak. Albo zdejmij dekielek z zatrzasków i jeden z pinów będzie miał styk do masy to też możesz wykorzystać bardziej profesjonalnie.
Masz mieć sprawny zamek ,przewody i zaryglowany . Na otwartym,uszkodzonym wycieraczka nie zadziała
Nie dostaniesz bo nie ma w handlu, dotrzesz na papierze ściernym ze szczotek alternatora valeo typ szczotek SVX7, najmniej tarcia.
który działa tak jak silnik wycieraczek samochodowych (wychyla się do pewnego momentu w jedną stronę i zmienia kierunek obrotów). Po wyłączeniu natomiast taki silnik ma wracać do swojego pierwotne Typowy silniczek w samochodzie nie zmienia kierunku obrotów, kręci się zawsze w jedną stronę. Zwrot kirunku ruchu wycieraczek powoduje wykorbienie mechanizmu...
Twoja konstrukcja przypomina nieco sterowanie serwomechanizmem z samopowrotem. Stosuje się takie w modelarstwie. Tylko tam zależne od wychylenia manipulatora jest wychylenie serwa. A ty potrzebujesz zwiększać obroty. Podejrzewam, że dałoby się to jakoś spiąć stosując zamiast serwa jakiś regulator strerowany napięciowo lub potencjometr elektroniczny...
Jest to filtr
Skoda favorit, skoda felicia.
Z tych które miałem w rękach, oś stanowi całość z kołem ślimakowym, czyli nie wymienne.
Ile on tam potrzebuje ze 3A na luzie ? Przy zblokowanym wirniku z 10A ? Gdzieś tam w starym migomacie taki zestaw działa już lata. musisz obciążyć linię 5V np. żarówką samochodową 12W21P. Nigdy nic takiego nie robiłem z zasilaczami, a nie raz doiłem po 15A i więcej aż do zadziałania zabezpieczeń w tanich złomach po 50PLN.
Robiłem dzisiaj taki silniczek. Masa na obudowie, stały plus prawy dolny róg, prawy górny praca przeryana lewy górny praca ciągła wolna lewy dolny ------------ szybka. O ile dobrze pamiętam.
Strasznie dużo tych szczotek znalazłeś : Silniki tego typu posiadają trzy szczotki, które są umieszczone pod odpowiednim kątem w stosunku do siebie na obwodzie komutatora, jest to związane z "biegami" (prędkość obrotowa wirnika silnika) Jedna ze szczotek jest podłączona na obudowę silnika, najczęściej jest to szczotka minusowa zwarta do obudowy silnika....
Załóż tam 47nF - 100 nF/100V. Ten kondensator ma tłumić zakłócenia z silnika wycieraczek.
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Zobacz tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50...
Dokładnie się nie orientuję. Ale poszukałem z ciekawości u wujka google charakterystyki aku żelowego. Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.pl/5147628300_1... Jest to niby charakterystyka żelówki 12V/7Ah Skoro taki mały aku nie ma problemów z prądem 20A to 19Ah powinien dać radę przy twoich 4 silnikach.
co z regulacją obrotów? To sobie dodajesz ten układzik PWM i masz to co chciałeś.
silnik wycieraczki -przedni ma 2 prętkości minus na obudowie izasilanie na kabelkach zamieniając bieguny masz 2masy i jeden plus małe obroty trzecia szczotka zwiększa obroty
Tak silniki wycieraczek na 24V z ciężarówki lub autobusu, gdzie ramiona wycieraczek są długie.
1. Indukcyjnosc takiego silnika nie jest wartoscia stala. Musisz ja zmierzyc w nastepujacy sposob (Silnik powinien byc zachowany czas pomiaru b.krotki, aby go nie spalic). Ten prad staly winny byc rowny najlepiej pradowowi znamionowemu. Przez silnik powinny przeplywac jednoczesnie dwa prady, prad staly i skladowa zmienna. Sam silnik powininien byc zasilany...
Witam ściągnij tą obudowę na której masz styki (opisane 1234)odlutuj przewody do silnika i zasilaj te przewody. Cała reszta to "układ" do podtrzymania ruchu wycieraczek - śmiało możesz sobie go darować - sam używam 2 takich zmodyfikowanych silników Podobny problem jest opisany w temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/top... Powodzenia...
Poczytałem na forum i dowiedziałem się że akumulator 71 Ah to jego max prąd jaki może dać to 71 A Herezje. Prad rozrusznika jest o wiele większy, akumulator rozruchowy o pojemności 71Ah może dać nawet 300A przez chwilę. mam także z tego auta silnik od wycieraczek 12 V, 25 A. mój problem polega na tym bo nie wiem czy jak podłączę ten silnik to on dostanie...
irlz44 wg datasheetu otwiera się w pełni przy 2V Nie, przy Vgsth=1V-2V tranzystor jest jeszcze zatkany. Tak naprawdę każdy egz. tego tranzystora na pewno jest całkowicie otwarty przy Vgs=5V, przy 4V jest prawie całkowicie otwarty, a typowo jest otwarty dla Vgs=2,5V. uC zasilany jest z 5V? Jeśli temp. rośnie do ok. 80stC, t.zn. że ΛT=55stC=Rth...
A może coś takiego Mostek H na tranzystorami MOSFET kanał N i z PWM ?
Zmierz prąd jaki pobiera silnik, lepsze będą przekaźniki samochodowe bo są na prąd stały a ten co podałeś na AC może się szybko wypalić styk.
E. Kaim "Naprawa samochodów FSO 125P" http://obrazki.elektroda.net/46_11870207... 14V * 3A = 42W
Witam Silnik od wycieraczek samochodowych jest silnikiem prądu stałego, nie będzie on działał na prądzie przemiennym otrzymanym z transformatora. Tak więc do zasilania potrzebny jest jeszcze prostownik w układzie mostkowym z diodami na prąd rzędu 10A i więcej.
Albo zakłócenia biorą się z komutatora (iskrzy i powoduje znaczne skoki napięcia) albo silnik obciąża mocno zasilanie i powoduje spadek napięcia. Zmierz napięcie w czasie pracy silnika i kiedy jest wyłączony. Kondensator 4700uF albo jeszcze większy powinien podciągnąć zasilanie. Silnik dostanie kopa a zakłóceń będzie mniej. Możesz też przefiltrować...
Proszę bardzo schemat .
Szczotki kontaktują z komutatorem? Zdjęcia co prawda niezbyt ostre, ale widzę że dużo osadów jest w działkach międzywycinkowych, usuń je ostrą igłą.
prawda, to samo jest w 407, czeste występowanie wyładowań elektrostatycznych mogących, z upływem czasu, spowodować zniszczenie elektronicznych podzespołów, a szczególnie silników wycieraczek szyby, zwlaszcza elektroniki tja1020 (lin transceiver)
Witam! Niżej masz klasyczny układ mostkowy sterowania silnikiem DC przystosowany tylko do przełącznika 3-pozycyjnego (trzecia i stabilna pozycja centralna przełącznika - wszystkie styki rozwarte: np. typowy przełącznik dźwigienkowy 3-pozycyjny - silnik nie kręci, pozycje skrajne przełącznika - obroty w jedną lub drugą stronę). Uprzedzając Twoje pytania...
to rezystor bezpiecznikowy termiczny
Czarny masa, ciemny niebieski plus, pozostałe 2 do układu czasowego wycieraczek (styki w przekładni)
Witam! Proszę bardzo model matematyczny silnika wykonany w Matlab. Do PSpice trzeba go trochę zmienić (nie wszystkie bloki są dostępne). Jest to model z uproszczeniem wpływu rezystancji od twornika. Nie zawiera bloku sterującego wzbudzeniem (kfi jest stałe), jeżeli potrzebny taki to poszukam, ale jutro wieczorem, myślę jednak,że nie ponieważ silnik...
Silnik spalony. A to co się rozsypało mogło doprowadzić do blokady silnika i dlatego się spalił. Więc poza silnikiem mechanizm też będzie trzeba naprawić lub wymienić.
W przypadku, gdy użyłem elektronikę z audi na silniku Co to za "elektronika"? Tobie i tak nie będzie potrzebna w zastosowaniu. Ale to znów czemu ten z audi podpięty tak samo nie robi zwarcia ? Dawno w temacie osobówek nie grzebię, ale być może jest w silniku dioda połączona równolegle i to ona robi zwarcie( silnik od wycieraczek nie zmienia kierunku...
Witam. Pozwólcie że odświeżę temat, mianowicie w starszych berlingach to najprawdopodobniej do 2002 roku były silniki tylnych wycieraczek 4 - ro pinowe i te silniki nie są dostępne na aftermarkecie tylko serwis a cena koło 800 zł i 4 tyg oczekiwania, te co są dostępne to 3 pinowe o zmienionej konstrukcji (pasują na mocowanie i do klapy a kosztuję niecałe...
Sterowanie to jest możliwe ale mało ekonomiczne z powodu mocy (energii cieplnej) traconej na potencjometrze: P=UR•I [W], gdzie UR jest to spadek napięcia na potencjometrze. Lepszy byłby jakiś układ elektroniczny obniżający napięcie zasilania - większa sprawność.
silnik od wycieraczek pobiera z pewnością dużo większą moc niż silniczek w samochodziku. Dlatego bezpośrednie podłączenie może spowodować uszkodzenie sterownika sterującego silnikiem.
Zazwyczaj bezpiecznik dla silnika wycieraczek i pompki spryskiwacza jest ten sam. Jeżeli działa silnik wycieraczek to podłącz żarówkę zamiast pompki spryskiwacza i zobacz czy zadziała. W większości takich przypadków uszkodzona jest pompka spryskiwacza.
To może inaczej - zamiast transformatora zasilacz AT - można dostać za grosze.
Jeżeli tylko 2 szczotki to silniczek jedno biegowy Dwu biegowy ma 3 szczotki
Uproszczony. Zasada ta sama jak u (at)Radzio M. http://obrazki.elektroda.pl/1503728900_1... Przekaźniki? Dopisz "2 styki" i Ci znajdzie EDIT: Układ z zabezpieczeniem http://obrazki.elektroda.pl/8751033900_1...
Nie 1 tylko I.Na tym ma pojawić się napięcie jak uruchomisz spryskiwanie szyb. 31 masa 15 plus za stacyjką 53 na silnik wycieraczek
I nadal nic nie rozumiesz. Ruch wycieraczki rozpoczynasz sygnałem z manetki (podaje plus na jeden z pinów silniczka). I to u Ciebie działa. Do silniczka dochodzi jeszcze jeden przewód zasilający (plus po włączeniu stacyjki). Ten plus, za pomocą blaszki od spodu kółka i tych ślizgaczy, podawany jest na silnik, do czasu aż zatrzyma się on w odpowiedniej...
Tak jak wspomniał kolega układ robi się na 2 przekaźnikach a nie na 4 , masz gotowy schemat możesz sobie go analizować i testować . http://obrazki.elektroda.pl/9973562900_1...
Witam . S to sterowanie,uruchomienie silnika. Połącz na próbę S -(-) czy zadziała,lub S -do(+).Jak ruszy ,to sprawdź czy wycieraczka zatrzymuje się w położeniu krańcowym.Jeżeli nie (pozostaje pośrodku),to oznacza że chcąc ją zatrzymać ,należy połączyć S z (+ lub -) przeciwniwe jak jest uruchamiana.Czyli jak uruchamiana podaniem na S + ,to zatrzymywanie...
A masz go przykręcony i jest na nim masa.P
Zobacz czy przypadkiem ten "mehanik" nie pogubił takich specjalnych gum przy mocowaniu mechanizmu do karoserii. Powiedz mu że ma rozum trochę za twardy.
Witaj Kiedyś w czasach komuny zrobiłem kilka takich układów właśnie na silnikach od wycieraczek. Najlepsze silniki z wycieraczek pochodziły z samochodów ciężarowych. Co dokładnie potrzebujesz?
Wychodzi że silnik wycieraczek.
Sprawdź czy mechanizmy wycieraczek nie są zamarznięte. Sprawdź bezpieczniki w skrzynce bezpiecznikowej i przekaźników w komorze silnika: 03 - 25.0 A Silnik wycieraczki przedniej szyby, po stronie pasażera 31 - 25.0 A Silnik wycieraczki przedniej szyby, po stronie kierowcy Jeżeli bezpieczniki są OK, to sprawdź sterowanie z Bordnetz w kabinie: złącze...
Przejedz się po autoszrotach... Jeden jest np na przedłużeniu 29 listopada przy wylocie na Warszawę... po prawe stronie...
Witam. Nie tak ,podaj raz na jeden raz na drugi przewód masę lub (+)przez żarówkę,i będziesz wiedział czy silnik ruszy. Najlepiej zrób zdjęcie silnika.Silnik zapewne stosowany był również w Jelczu i Starze z instalacją 24V.Jeżeli można podłączyć do niego kostkę na cztery konektory ,to jest to o czym myślę.Sprawdź czy ze silnika wychodzi jeden ,czy dwa...
Silniki od wycieraczek zastosowalem w swoim pojezdzie gasienicowym. kazda gasienica napedzana 1 silnikiem. Sterowanie jak w czolgu. Zastosowalem 2 identyczne silniki od Poloneza. Zalety to duza dostepnosc, cena ok.20 zl/szt. Silniki maja wbudowana przekladnie slimakowa , obroty na wyjsciu to okolo 1/sek. Mechanizm wprowadzajacy wahliwy ruch wycieraczek...
Podłączyć kable do czego ? Do silnika wycieraczek ? Jeżeli tak to na masę czarny a zasilanie + 12 V żółty.
Zdemontować ramię wycieraczki, osłonę klapy bagażnika, wymontować silnik wycieraczki, potem już będziesz widział co dalej.
Szczotki można dostosować, choćby skrócone od mlynka do kawy. Natomiast wstawienie magnesu zamiast cewki jest jaknajbardziej możliwe, ale wymaga to pocięcia stojana silnika.
Witam . Takie rozwiązanie hamowania silnika jest od bardzo dawna stosowane w silnikach wycieraczek samochodowych i może nie tylko.
Miałem kiedyś identyczny problem w swojej Skodzie. ASO stwierdziło, że uszkodzony jest silnik wycieraczek, a że auto miało ledwo ponad dwa lata nie wyraziłem zgody na wymianę i zapłaciłem jedynie za "ekspertyzę"... Gdy go zdemontowałem i podłączyłem bezpośrednio do akumulatora okazało się, że jest sprawny. Okazało się, że nie było styku we wtyczce modułu...
Wg mnie te nawinięte cewki to jakieś filtry by np radio nie wzbudzało się w głośnikach przy pracy silnika wycieraczek .
Są różne rodzaje silników przeznaczonych do pracy jako napęd wycieraczek samochodowych, ale wszystkie "kręcą" się tylko w jedną stronę. Kolega miał na myśli silnik wbudowany na stałe w mechanizm wycieraczek i tam on zawsze obraca się w jedną stronę, pomimo że wycieraczki się "wahają". Po wypreparowaniu silnika z mechanizmu wycieraczek pracę nawrotną...
To od jakiegoś starego citroena może być.. Są citroeny co mają dokładnie identyczne silniki wycieraczek jak ten twój, tylko że wtyczka się nie zgadza i nie ma tej blachy i ten przewód masowy jest we wtyku a nie osobno. W katalogu boscha jest wzmianka że silnik ten nie jest produkowany już od bardzo dawna, więc to od jakiegoś bardzo starego auta jest...
Parametry panelu zależą od tego jaki tryb pracy planujesz. Jeżeli tylko ładowanie akumulatora to typowy akumulator do skutera 7Ah ma standardowy prąd ladowania 0,7A. Więc panel 20-50W ci wystarczy dobrze by było gdyby miał napięcie w zakresie 16-20-25V. Jeżeli w słoneczny dzień ma być źródłem zasilania silnika (i moderator dobrze określił prąd pracy...
No to chyba tylko oglądałeś, nie czytałeś, jest tam nawet sterowanie opisane. Ważne by nigdy nie podać stanu wysokiego na oba wejścia (ALI i BLI).. Układ jest do sterowania silnikami, ale jest schemat, można przejrzeć tylko część. Układ będzie działał, w datasheecie HIP'a jest podane, jak dobierać tranzystory. Ale tak, będzie działał, tylko te dwa kondensatory...
Sprawdź solidnie bezpieczniki. Potem sprawdź krańcówki w silniku wycieraczek. .
Kup najtańsze autko zabawkę RC w markecie teraz jest tego wysyp, wymontuj elektronikę z autka silniki zastąp przekaźnikami. Płytkę zasilisz z baterii a, silniki z akumulatora który posiadasz, trzeba pamiętać aby przekaźniki miały odpowiednią obciążalność prądową.
Silnik wycieraczek od Poloneza pobiera do 4 A.
Wycieraczki nie idą z lin tylko tak: Z bcm modułu nadwozia do silnika wycieraczki bezpośrednio plus Bcm pin 71 zielony żółty do pin 1 silnik wycieraczek Pin 69 biały do pinu 2 Pin 32 zielony czarny do pinu 3 Pin 4 to stała masa. Dodano po 1 Czyli najpewniej siada manetka lub mniej prawdopodobne moduł nadwozia
Wyjmij silnik wycieraczek i zdemontuj pokrywkę przekładni. na dużum kole zembatym , masz ścieżkę ktura podtrzymuje zasilanie silnika ,do momentu pierwotnego położenia wycieraczek. Zobaczysz wtedy , że jest spalona lul przetarta. Wtedy bedziesz pewny że jest do wymiany i zrobisz z nim , co chcesz. Dodano po 4 Czasówka to sterownik impulsowy , i nie ma...
Najprawdopodobniej masz problem z czujnikiemm położenia wycieraczek. To styk znajdujący się w silniku wycieraczek na podszybiu. Informuje on sterownik czy wycieraczki są w odpowiednim miejscu i służy do podtrzymania pracy wycieraczek po wyłączeniu ich sterowania z kierownicy. Żeby to sprawdzić dobierz się do wtyku bezpośrednio przy silniku i pod styk...
To są nity, rozwiercić łby i gotowe
Nie dałeś za dużo szczegółów czy ten "dojazd do przeszkody" to zwykła jazda na wprost czy jakieś bardziej skomplikowane sterowanie, więc mogę wrzucić co najwyżej ogólnik: do twoich celów najlepiej wykorzystać podczerwień. Ogólna zasada jest taka, że dioda podczerwona świeci na wprost, a obok niej jest ustawiona doda odbiorcza. Kiedy robot podjedzie...
Witam, tak naprawiłem, był zimny lut, nie widać było patrząc na płytkę, nie do końca wiadomo było który silnik - wkładałem do zamrażarki na jakiś czas i wtedy działało.
Witam.Wygląda na problem z krańcówkami w silniku wycieraczek.
Do silnika wycieraczki dochodzą trzy przewody. 1- masa 2- zasilanie po włączeniu zapłonu (15) 3- chwilowe wysterowanie Przy tych objawach najczęściej jest uszkodzony silnik wycieraczki. Bardzo często przełamują się przewody w przelotce ( między nadwoziem a tylną klapą)
spotkałem się z tym wiele razy w99% to był uszkodzony silnik wycieraczek a konkretnie wypalone styki wyłącznika krańcowego wewnątrz silnika pozdrawiam
Szukaj schematów do rolet lub schematów do sterowania mieszaczem w inst. CO - znajdziesz w tym inspirację i natchnienie. Do zrobienia na przekaźnikach, uC lub PLC.
Przestawiła się dźwignia(ta krótka) na osi napędowej silnika wycieraczek. Jak wycieraczki zatrzymają się, poluzuj nakrętkę mocującą dźwignię do osi silnika, zjedź wycieraczkami w dół szyby i dokręć nakrętkę. Może być, że wycieraczki przymarzły do szyby i ścięło wielowpust na dźwigni lub osi silnika, wtedy tylko wymiana uszkodzonego elementu.
Jest to układ sterowany LIN'em. Masz trzy przewody - dwa to + i - oraz cienki sterujący LIN. Tym przewodem idzie info w jedną jak i w drugą stronę. Ja najczęściej wymieniam dwa scalaczki (po trzy złote z groszami) jeden w silniku wycieraczki drugi w bordnetzie. Uszkodzenie często występuje w skutek założenia nieoryginalnych ksenonów (piki nanoszą się...
Znalazłem gdzieś taki wpis: Silnik od wycieraczek z Hondy Civic na śrutowaniu (czyli pod bardzo dużym obciążeniem_ brał 9-12 A. Silnik od wycieraczek z maluszka bierze przy zwykłej pracy bierze ok 4A, przy blokadzie trzeba liczyć pewnie z 3x więcej. Daje to mniej więcej jakieś pojęcie o poborze prądu.
Silnik od wycieraczki z samochodu, z przekładnią.
Witam. Kolego właśnie sobie sam wytłumaczyłeś silnik pobiera wyższy prąd niż twój zasilacz jest w stanie dostarczyć i dlatego brak startu na zasilaczu. Pozdrawiam
Uszkodzona deska bezpieczników lub zwarcie przewodów silnika. Wypnij złącza z deski i silnika zbadaj wiązkę silnika.
W przypadku silników od wycieraczek wystarczy tylko zmienić polaryzację.
Ogólnie to działa to tak. W silniku jest styk pozycji spoczynkowej wycieraczek. Jeżeli włączysz wycieraczki i je wyłączysz to przekaźnik podtrzymuje tak długo napięcie aż dostanie informacje ze stuku pozycji spoczynkowej. Wtedy rozłącza zasilanie silnika i wycieraczki stają gdy są na dole szyby. Jeżeli się nie zatrzymują po wyłączeniu ich manetką to...
Witam, Przerabiałem taki problem w samochodzie innej marki. Winny był brak masy silnika wycieraczek. Pozdrawiam vper
Dziś są ciekawe czasy, jak rozebrałem silnik szyby to tylko dwa scalaki i chyba wtyka 15 połączeń ale silnik ma tylko dwie końcówki nawet widoczne gdy się rozbiera i wtedy ich traktuj jako zwykły silnik.
Silnik wycieraczek jest podłączony do do modułu SCA lub SSAM w zależności od wykonania w aucie. Wtyk X24 pod pokrywą plastikową na ścianie kabiny, pod atrapą. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć czy jest wysterowanie z dźwigni i czy da się zasterować silnik z modułu A7.
Przekładnie stosuje się głównie dla zwiększenia momentu obrotowego. Sam silnik ma ten moment raczej niewielki. Minus to mniejsze obroty, ale to niestety fizyka - większa praca ale i większa droga. Czasami stosuje się przekładnie, aby zwiększyć precyzję sterowania. Np silnik + przekładnia i enkoder na wale silnika -> większa ilość impulsów na obrót wału...
silnik obroty silnik wycieraczek silnik wycieraczek podłączenie silnik wycieraczek peugeot
opalarka grzeje schemat megane klima pusty akumulator
bateria robota sprzatajacego dorabianie kluczy samochodowych
Schemat mini wieży LG LF-M330 - gdzie znaleźć? Podłączenie głośników w Opel Agila - krok po kroku