Zalewasz skrzynię olejem, wachlujesz dźwignią PRND, sprawdzasz stan oleju i dolewasz do wymaganego poziomu(całość na odpalonym silniku)
Czasm kapie sobie tak że silnik zostaję czysty. Wtedy duży karton pod silnik i zostawić na 30 minut na pracującym silniku.
Uszczelnienie układu chłodzenia silnika, pozwoli wykluczyć możliwość przedostawania się, płynu chłodniczego do układu smarowania silnika. Wymiana oleju jest również w tym przypadku niezbędna, gdyż nieprawidłowo dobrany rodzaj oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
A ,to co innego . Przechyl na bok .Z której się wyleje stary ,tam wlej, a ile to nie wiem. Dodano po 5 A jeszcze ;do agregatu wlewany jest inny olej niż samochodowy(nie znam nazwy ,ani symboli),bo on pełni (oprócz smarującej )role izolującą.Tam jest uzwojenie silnika.
Mogę zrobić diagnostykę, sprawdzić parametry i znaleźć przyczynę.
łap manual do silnika
Jeżeli silnik będzie bezawaryjnie działał przez 7 lat. Dlaczego nikt nie pisze amortyzacji silnika? Wymiana oleju co 200h i filtry ... Wymiana oleju 3x w miesiącu, a to generuje koszty.
Panowie o czym wy piszecie jakie preparaty jakie oleje ? Ok jest możliwość przepłukania olejem tańszym ale to sie stosuje jak masz nie zabardzo zabrudzony silnik bądz po kilku wymianach oleju. Ale jesli chodzi o dokładne czyszczenie silnika to tak jak powiedział kolega wczesniej kupujesz uszczelke pod miske i pokrywe klawiatury rozbierasz te dwa elementy...
Stan oleju sprawdzamy na silniku uruchomionym, ale nie wlewamy na uruchomionym.
W tym motocyklu jest ten sam olej w silniku i skrzyni. Najczęściej 10W40
Witam. Ile oleju wchodzi do silnika? Pozdrawiam.
Jeden korek spustowy jest od dołu tylko może trzeba wyczyścić kosiarkę, bo może być zamaskowany trawą. Drugi sposób, mnie j wygodny, to spuścić olej przez wlew - też da się zrobić. W sklepie z kosiarkami możesz kupić typowy do tych maszyn 10W30. W praktyce moja z powodzeniem pracuje na samochodowym 5W40.
Według dokumentacji masz ZF5HP19HL. Olej uzupełniamy poprzez otwór w misce olejowej (śruba na imbus 17) na uruchomionym silniku.
Może nie ma. W moim też nie ma. Trzeba go wyssać. W pewnym warsztacie powiedziano mi nawet, że w tym silniku wymienia się olej tylko przy remoncie silnika.
Silnik i skrzynia to dwa oddzielne elementy. Spuszczanie oleju nie było konieczne i nie sądzę by to robili.
Po pierwsze nie lej selenii - zostawia sporo nagaru. Po drugie płukanki to drenaż kieszeni i nic poza tym. Jeśli nie zaszkodzi to nie polepszy ale uspokoi sumienie, ot i cała prawda. Częściejsze wymiany oleju spowodują samoistne wymycia silnika bez efektu szoku dla niego. Swego czasu kupiłem grata na szybko z konieczności. Poprzedni właściciel przyznał...
Jak jest miarka to co wymiana oleju w silniku trzeba wymienic i olej w pompie wtryskowej.
Panowie jak wypadają zapłony i przyczyną są cewki to należycie do szczęśliwców. Ten silnik pije olej nawet ok 3,5 litra na 10000 i to jest niestety norma. Płukany silnik, wymiana oleju co ok 8000 km z oryg filtrem to podstawa. Kiedy go otworzyłem po 140000 wyglądał w środku jak nowy z małym ALE..... Tzn tryb na 3 wałku tym przy valvetroniku był totalnie...
2.a) w skrzyni nie zmieniam oleju, co najwyżej dolewam , masz przecież obok wajchy zmiany biegów bagnet. Ale na moje oko to wchodzi nie więcej niż 15 litrów. b)nie wiem nigdy tego nie rozbierałem, kiedyś dolewałem po litrze do każdej c)olej Superol zalecany dla 30 co roku, także do wtryskiwaczy wchodzi razem 10 l. Co roku wymiana filtra paliwa filcowy...
Przy pomocy testera diagnostycznego możesz wymusić procedurę statycznego wypalania DPF. W trakcie otwarta maska i wentylator przemysłowy na silnik, po zakończeniu konieczna wymiana oleju.
Zaczęły pojawiać się komunikaty na desce, z czasem coraz częściej. Wymieniłem świece, katalizator, przeprowadziłem płukanie chłodnicy , silnika, wymiana oleju, rozrządy , nawet jakieś koła na wałku, wielu mechaników, diagnostyki komputerowe, dodatki uszlachetniające do paliwa. Wydawało mnie się że każda powyższa czynność nieco łagodziła objawy, które...
BMW E90 2007 320i silnik N46 Witam, silnik zaczął głośno chodzić, na kokpicie wywala mi błąd, kontrolka oleju na czerwono, poziom oleju zerowy. Komputer wskazuje błędy 2A83 i 2A88. Samochód zaczął chodzić jak diesel. AI: Sprawdzałeś fizycznie poziom oleju na bagnecie, czy tylko komputer pokazuje "zerowy" poziom? Brak bagnetu. AI: Były ostatnio robione...
Przede wszystkim wycieki się usuwa a nie zmienia olej. Wymiana oleju rzadko pomaga..
Otóż to!! I dziwią mnie stwierdzenia niby mechaników że olej silnikowy wymienia się zawsze na ciepłym silniku.
6 litrow ??? to co Ty masz za silnik ?????
Regulacja zaworów obowiązkowo co 1000 km, tak samo wymiana oleju w silniku. Raz w roku czyszczenie gaźnika. Zrób to i wtedy próbuj, sprzęgło na razie zostaw w spokoju
Do sprawdzenia (czyszczenie, wymiana) zawór OCV600 - jeśli występuje w tym silniku. Płukanie silnika, wymiana oleju i filtra.
Silnik M9R?
Ostatnio robiłem Honda Jazz z przebiegiem 120tyś, podobne objawy. Płukanka silnika, 45 minut pracował na wolnych obrotach i po problemie. Oczywiście wymagana wymiana filtra i oleju. Płukanie pomaga na krótką metę, jak już zapiekają się pierścienie to są tłoki do wymiany bo rowki pod pierścień są za szerokie gromadzi się tam syf z oleju nagar itp i...
Witam, Możesz jeszcze na własne ryzyko użyć płukanki do czyszczenia silnika jak jesteś przed wymianą oleju. Ja używałem Liqui Moly Engine Flush Pro Line 2662. W moim wypadku z efektów byłem zadowolony praca silnika się wyciszyła i sporo "czarnego" wyciekło z silnika. Na płukance nie wolno jeździć po użyciu od razu zmieniamy olej i filtr. Planuję teraz...
Mazda 626 2.0D, licznik 290tys, zawsze Shell 10W40, nigdy dolewek bo oleju nie bierze, wymieniam co 13-15 tys. a dziennie robię 5- 100km, jeśli tylko 5km to robię dodatkowe kółko wokół osiedla aby zawsze dogrzać silnik i od lat zero problemów z silnikiem.
Wymiana silnika...... ci po może.
To wskazanie dotyczy silnika - wymiana oleju miała być 5/7 dni temu. Skrzynia nie ma takiego kalendarzyka. Zreszta nawet nie wiadomo co tam jest za skrzynia....
A ja bym sprawdził faktyczne ciśnienie oleju. W tym silniku powinno być 3,3 Bar przy 4000 rpm.
Witam. Problemem okazały się szklanki popuchaczy. Rozwiązanie, jakie zastosowałem, było spuszczenie oleju, który był w silniku (5w40), zalanie silnika płukanką dedykowaną, wymiana filtra oleju i zalanie silnika nowym olejem (10w40) oraz dodanie Hydro Stossel Additiv do oleju. Problemy z silnikiem ustąpiły, pracuje on cicho, a auto odzyskało moc, a oczywiście...
mozesz sprobowac zastosowac preparat do oleju o nazwie "ceramizer" koszt to 73 pln jezeli pierscienie tlokowe nie sa zapieczone i nie sa przegrzane to napewno pomoze, jezeli silnik byl kiedys przegrzany to przyczyna brania oleju moga byc uszczelniacze na zaworach i w tym przypadku to tylko wymiana uszczelniaczy.
Jeśli w silniku był za niski poziom, to kontrolka mogła się świecić. Może należałoby sprawdzić, czy nie ma gdzieś wycieków oleju np. uszczelka miski? Kiedy ostatnio był zmieniany olej? Jeśli wymiana była niedawno, wskazywałoby to na nieszczelność i wyciek oleju lub silnik zaczyna palić olej.
W ostatnim czasie coś robiłeś z tym silnikiem? Wymiana oleju, płynu chłodzącego? Może być tak że padła Ci uszczelka pod głowicą. Ale to musisz do mechanika podjechać aby Ci to sprawdził. Jakby się nagrzał to bym obstawiał termostat ale skoro nawet się nie zagrzeje może być uszczelka. Jednak to jedna z teorii.
Twój kod to P0203 i internet mówi że trzeci wtryskiwacz. Wpisz sobie ten kod w google. U mnie auto z kluczykiem (Vectra C) oznacza przegląd typu wymiana oleju, a check (ikona silnika) problemy.
To będzie spust a przy pół osi wlew, zależy jaki masz kod silnika i skrzynie ale wchodzi ok 3.2l oleju
Czytaj: http://www.terracan.republika.pl/instruk...
Zerknąłem dziś do książki serwisowej i znalazłem ciekawą informację. Silnik wysokoprężny 66KW wymiana oleju co 15tys, silnik wysokoprężny 55KW wymiana oleju co 7,500 km? Dlaczego taka różnica? Dlaczego w td olej zużywa się dwa razy szybciej?
Podejdzie Febi G 052 180 A2. Czy oby napewno to skrzynia Tiptronic? A nie Multitronic 6-speed ? Bo w katalogach twojego zestawienia nie widać...podaj kod silnika.
Witam... Sorki że tak pózno, ale matryca mi sie rozlała w laptopie i nic nie mogłem odpisać. Dobra do rzeczy; Peugeot odebrałem z Rybnika wróciłem nim ponad 600km bez żadnych przygód i pierwsze wrażenie ok. Silnik pracuje normalnie, nie kopci tz. nie zostawia chmurki gdzieś tam na światłach. Oleju nie pobiera, no załóżmy poprzednio 0,7l na 1000km a...
Jest to silnik bez DPFa więc według PSA należy się olej 5W30 bez specjalnych wymogów. Teraz trochę zależy od przebiegu i być może 10W40 jest znośny.
Ja bym zmienił na 10W-40. Technicznie i fizycznie nic się nie stanie. Te silniki wymagają minumum 10W
Witam, Dzisiaj rano rozbiegł się silnik w Pandzie 1.3 mjtd przy przebiegu 89k km, prawdopodobną przyczyną był nadmiar oleju silnikowego spowodowanym ostatnio częstym wypalaniem filtra DPF (olej był 3cm ponad max stan miarki bagnetu), czy w takim przypadku jeżeli rozbieganie było przyczyną nadmiaru oleju mogła ulec uszkodzeniu turbosprężarka, która wcześniej...
Ja też miałem kilka przypadków, chciałem wyciagać pompę oleju albo coś więcej badać. Ale za duże koszty dla klienta i przestawało to przeszkadzać. Ciśnienie oleju po rozgrzaniu było na granicy, a w momencie włączenia faz spadało do 0.8 i silnik terkotal. Wymiana oleju na 5w50 podnosiła ciśnienie o 0.1 bara. Koła zawsze były zmienione przez wcześniejszych...
nie interesują mnie czyjeś opinie To po co tworzysz temat. A osobiście uważam, że lepiej wydać 100zł-200zł na wymianę oleju (i ewentualnie filtra) niż ryzykować wydanie kilku tysięcy na remont silnika.
Nie zdążyłeś już pokręcić śrubkami od wtrysków na rozdzielaczu i regulacji klapy? Po takim czasie, to wypadałoby sprawdzić kompresję poszczególnych cylindrów, zrobić próbę olejową, sprawdzić wszystkie wtryskiwacze. Możesz je wrzucić w myjkę. Po tym spróbuj jak się zachowają podłączone pojedynczo bezpośrednio do pompy paliwa. Co jeszcze oprócz wymiany...
Za chwilę panewki......
On ma 2 odmy, jedną z dekla, drugą z miejsca gdzie była montowana pompa paliwa w wersji gaźnikowej (koło filtra oleju), jak gumowy wąż z trójnikiem, który je łączy jest drożny, to zostaje wymiana stosownych uszczelek i simmeringów
Total Ineo ECS 5W30 i wymiana co 12-15 tyś km i będzie git. Tak chyba zrobię :) Właśnie uczyniłem coś takiego w sobotę. Ja mam osłonę pod silnikiem i z tym trochę dłubania. Ale chyba Berlingo też może mieć coś takiego. Firmowo oczywiście zalecany Total Ineo 5W30. Jasne że można użyć oleju każdej firmy o własnościach 5W30 ale w związku z filtrem spalin...
Filtr oleju jest za silnikiem. Dlatego może da się jakoś?
Wymień, na pewno nie zaszkodzi, opakowanie oleju 4L (ATF WS) kosztuje nie całe 300zł. Mechanizm różnicowy przedni jest wewnątrz skrzyni biegów smarowany wspólnym olejem. Robota prostsza niż wymiana oleju w silniku. Ps. Nie masz skrzyni CVT lecz eCVT (P314) a to kolosalna różnica.
Jeżeli siłownik porusza klapy przy gwałtowniejszym dodaniu gazu to raczej membrana jest cała. Przy uszkodzonej będzie słychać syczenie przy gwałtownym dodawaniu i puszczaniu gazu no i siłownik może nie działać zawsze lub wcale. Mam taki silnik u siebie i też miałem podobne problemy. To zrobiłem w nim 4 rzeczy. 1. Czyszczenie i kalibracja przepustnicy....
Znajdziesz tu: http://oto.to/schematy/automat/statidyn.... . Przy pańskiej skrzynce będzie problem, konieczne specjalne "oprzyrządowanie", ponieważ chłodnica oleju umiejscowiona jest na skrzyni biegów a nie w chłodnicy cieczy chłodzącej silnika.
Z boku skrzyni jest duży korek i olej można wlać. Olej powinieneś wymienić głównie w silniku, później jeszcze w filtrze powietrza oraz z tyłu możesz jeszcze w zwolnicach.
Zapewne woda rozsadziła blok i dostała się do miski olejowej dlatego tyle oleju i '' masło '' się zrobiło. Także wymiana silnika będzie najlepszym rozwiązaniem .
1.2 bara przy 80 stopniach na wolnych 3,5-4 bar przy 3 tys obrotów. Jeśli masz stan oleju w normie, trzeba demontować miskę i sprawdzić pompę oleju. Nie zaszkodzi też wymiana filtra oleju dla pewności.
Dbanie o silnik tzn. niektórzy rozumieją to jako wymiana filtrów oleju płynów i pasków inni tylko wymiana oleju i filtru oleju Jakie przebiegi wytrzymuja te silniki rocznie robie 25tys.km,można je porównywac z wytrzymałościa do silników VW czy nie?
Korek spustowy będzie pod spodem w bloku silnika (ma kwadratowy otwór na klucz). Wlew powinien być widoczny po przeciwnej stronie wlewu paliwa.
Panowie specjaliści od olejów. Zagwarantujecie autorce tematu, że nic się nie stanie z samochodem? Olej do wspomagania to nie jest taki sam olej jak olej silnikowy. Całkiem inny skład, całkiem inna lepkość, całkiem inne właściwości, całkiem inne dodatki. Głównym składnikiem olejów silnikowych są polimery poliolefinowe. Cechą olejów silnikowych jest...
A czy błędy były odczytane? Podobne efekty miałem kiedyś przy pojawiającym się błędzie sondy lambda. Czy ta skrzynia jest sterowana podciśnieniem z silnika?
Jeśli po wymianie oleju ciśnienie nie wzrośnie to remont lub wymiana silnika.
Tak jak pisałeś 0,5l. Ja zawsze lałem do momentu kiedy olej wylewał się przez otwór korka poziomu oleju a w drugim silniku mam bagnet.
Wymiana pękniętej głowicy
Po pierwsze to wymiana oleju.
Najczęściej przyczyna wysokiego ciśnienia oleju w silniku a niskiego na ciepłym jest zużycie silnika, panewki, pompa oleju. Wymiana na tą chwilę pompy oleju i gęściejszy olej to tylko chwilowe rozwiązanie jeśli silnik sporo przepracował.
Prawdopodobnie popychacze hydrauliczne albo juz wyjechane, słabe ciśnienie oleju lub brak dbałości o silnik (wymiana na dobry olej i w terminie) Ale może być źle ustawiony zapłon, sworzeń tłokowy itp.
Dzięki. AHH jednak. 10 pinów i jest J na końcu w numerze pompy. A jak przerobić to morze znajdę i jakoś poradzę. Dodano po 28 Niestety nic nie znalazłem. Mógłby ktoś mi jakoś wytłumaczyć jak to zrobić? zmostkować coś czy może trzeba prowadzić jakieś dodatkowe kable do sterowania, bo chyba obudowę wtyczki trzeba przełożyć.
Silnik to 4-ro suwowa 50-ka. Wymiana oleju, świeże paliwo i kilka obrotów wału z zamkniętym paliwem, wyłączonym zapłonem i wykręconą świecą. Jak będzie zatarty to go nie ruszysz, jak będzie przytarty to nie będzie miał kompresji i będzie brał olej (choć jeszcze zależy gdzie się zatarł).
Witam, do silnika lej olej motocyklowy 10W40 a do przekładni 80W90.
Olej lejesz zalecany przez producenta. Tak trzeba ściągać dolną osłonę silnika.
Druga kwestia to przełożenie napędu z wałka rozrządu za pomocą koła pasowego Od kiedy to odbiór mocy z silnika spalinowego dokonuje się poprzez wałek rozrządu? Pogięło cię, czy jak ? Kompletna paranoja mając na uwadze wytrzymałość przekładni rozrządu i to nieważne w jakim to silniku. W każdym! :cry:
1.9 DCI w lagunie jest zawodny z powodu idiotycznego pomysłu producenta o panewkach bez zamka i wymianie oleju co 30k km. W innych markach z tym samym silnikiem i wymianą oleju co max 20 tys tyle awarii nie występuje.
Standardowo to masz wymianę oleju co 500h. Więc 250h to nawet za dobrze. Przy ciężkiej pracy 300-350h wystarczy. Tak silnik ma pasek. Wymiana co 5000h. Masz w komplecie z rolką. Silnik mimo że kolizyjny jest zabezpieczony przed zerwaniem. Krzywdy mu nie zrobisz.
Olej usuń ,kable przemyj i wysusz . Zalecam nową uszczelkę. Pokrywę zaworów dokręcaj na przemian śruby z wyczuciem. Sprawdz prace silnika i ocenisz czy pracuje prawidłowo. Powodzenia
Wymiana oleju w silniku, filtra oleju, powietrza, kabinowego, w żadnym wypadku nie ma nic wspólnego z opisanymi przypadłościami. Co do filtra paliwa, jak ma już niezły przebieg, to należy go wymienić. Jakkolwiek serwisówka pozwala na sporo dłuższe przebiegi, ja w 1,5 dCi wymieniam co ok. 20k km. Jak dalej trudno zapala i mocno dymi, to zrób diagnostykę...
No widzisz, a niektóre mądre programy każą monitorować temperaturę oleju w skrzyni, a nie silnika....
może być po prostu walnięta uszczelka pod głowica. wtedy chłodziwo może dostać sie do oleju dowiedz sie dokładnie o co mechanikowi chodziło, czy sa oznaki walniętej uszczelki ? ( znika płyn chłodzący , budyn w oleju i czy dymi na szaro)
Hm, może to... Jeśli to zwykły silnik to co najmniej raz w miesiącu wymiana oleju i filtrów? Rok pracy odpowiada przebiegowi co najmniej 180 000 km?
Albo wyeksploatowany silnik. Przeprowadź pomiar ciśnienia pewnym manometrem bezpośrednio na silniku.
Witam mam problem z kosiarką Mac Allister z silnikiem Honda mianowicie kosiarka kosila normalnie i potem już nie chce za nic odpalić swieca jest nowa filtr powietrza nowy olej tez nie ma iskry kosiarka ? Co to może być cewka jakiś kabelek czy co ? Pozdrawiam.
Leje się z pod pokrywy zaworów czy głowicy? Silnik chłodzony jest powietrzem, ale i olejem. Gdy było go mało, bardzo szybko się rozgrzewał i dlatego naprężenia powodowały "strzelanie" na połączeniach. Nie jest to w żadnym wypadku zdrowe, ale teraz nie masz już wyjścia. Pilnujesz stanu maszyny i jeździsz dalej. Albo się zatrze szybko, albo będzie pracować...
Raczej to za mało. Klin się zrywa i już nie ma iskry tam gdzie trzeba. Kompresja dobra to jaka. Konkretnie. Paliwo jest benzyna nie ropa bo nie zapali. I nie interesuje mnie w zbiorniku tylko w silniku. Czy do niego jest dostarczana.
Pompy oleju nie zobaczysz bo jest w pokrywie rozrządu. Sprawdź jeszcze czy zaworek w obudowie filtra nie jest uszkodzony. Choć nie wiem czy taki tam jest. A miskę można zdjąć by ocenić czy smok nie przytkany i sprawdzić panewki. Bo jak będą zajechane to wymiana pompy będzie raczej nieopłacalna. I trzeba będzie szukac motoru.
W silniku benzynowym filtr paliwa jest umieszczony bezpośrednio w zbiorniku paliwa razem z pompą paliwa.
... Bo od ostatniej wymiany nie mam żadnej informacji ani naklejki od oleju. ... W takiej sytuacji jedyną bezpieczną opcją jest wymiana.
Tylko wymiana oleju? To ma sens mobilnie? Mimo że w wielu samochodach konstruktorzy to ułatwiają to robią jeszcze takie że bez dostępu od spodu się nie obejdzie. Przetwornica miała by zasilać kompresor? Zdecydowanie odpada, tyko porządny agregat lub spalinowy kompresor. Chyba że kompresor wyłącznie z myślą o wysysarce, to można w ogóle z niego zrezygnować...
Nic Ci nie wypłucze! Robiłem już tak nie raz i nawet mam tak w swoim aucie. Nie raz używałem płukanek do silnika przed wymiana oleju i nic się nie stało. Ludzie piszą że nie wolno bo ktoś im tak powiedział. Mam kolegę który zalał swoje Polo 6N1 olejem 5W30 i jakoś silnik działa.
OK turbo mogę zregenerować a co z głośniejszą pracą silnika? Odgłosy dochodzą z głowicy jakby wałek rozrządu hałasował. Zalanie olejem klasę niżej to chyba nie jest zabójstwo dla silnika.
Co się dzieje z pompą, że koniecznie musisz ją wymienić? Bardzo niskie ciśnienie oleju? Panewki też już zużyte? Ile tys. km przebiegu masz?
Mam żuraw 2T i kanał. Tak myślałem że trzeba cały silnik ze skrzynią na sankach... To czyli najgorzej wyjąć silnik bo jest trochę zabawy. Dam radę bez podnośnika? Wymiana oleju lub samego napinacza nic nie da prawda?
Ta... Niedługo to remont silnika będzie polegał na wymianie oleju z filtrem. Bo jakoś wymiana rozrządu obowiązkowa przy naprawie głowicy. W remont nie wchodzi. A ty autorze zobacz jest raz co zapomniałeś przy składaniu. Nie podłączona wtyczka czy przytrzaśnięcie kabelka. A tym samym drugie do sprawdzenia bezpieczniki. Potem czy widzi synchronizację...
Witam, dzięki Panowie za wszelkie podpowiedzi... Chyba się przydały, bo już była planowana wymiana silnika. A wystarczyło pompę wymienić😉
Oprócz oleju i filtrów - hamulce tj. komplet tarcz + klocki Bosch, wymiana przewodów hamul., płynu .. a dalej zawieszenie - przód wahacze, końcówki drążków, łączniki stabilizatorów, amortyzatory Bilstein, do tego naprawa rozrusznika (regeneracja), wymiana czujnika położenia wału, poduszki silnika, wymiana oleju w skrzyni, regeneracja przepustnicy, ponadto...
a co płukanka ma do obrotów silnika?! oczywiście ona nie zaszkodzi, a wymiana oleju to też podstawa, natomiast to nijak ma się do wyimaginowanego problemu kosiarkowe silniki zawsze odpala się na pełnym gazie do końca (wtedy dodatkowo się przymyka klapka ssania) po odpaleniu dopiero się zmniejsza gaz i to jest zupełnie normalne i naturalne, zresztą regulator...
Zawsze należy lać taki olej jak zaleca producent silnika. Niezależnie od przebiegu, pory roku czy układu planet. Chyba, że producent tak zaleci, wtedy można. bo inny wypuka uszczelniacze na zaworach. Jak będą zużyte to "wypuka" tak czy tak. W starych trupach dieslach popularnym zabiegiem było lanie gęściejszego oleju, żeby silnik miał wystarczającą...
Co ma prawo jazdy i rejestracja pojazdu do zmiany oleju? Bo oprócz oleju w silniku zalecane jest posiadanie "oleju w głowie".
oleju silnik wymiana wymiana oleju silnik volvo wymiana oleju silnik
centrala alarmowy schemat honda civic benzyna akumulator światła przeciwmgłowe
mikrokomputer cobra1 traktorek kosiarka stiga
Wymiana kostki lampy przedniej w Mercedesie A180 Wymiana kostki lampy przedniej Mercedes A180 przed i po liftingu