Witam. Trafił mi się do naprawy sterownik z mercedesa jak w temacie. Sterownik był już naprawiany i miał wstawione dwa nowe tranzystory sterujące cewkami. Nie piszę na razie jakie to tranzystory bo to w sumie teraz nie istotne. Po wlutowaniu nowych tranzystorów silnik dalej nie palił na dwa gary. Okazało się, że spaliła się wewnątrz hybrydy ścieżka...
Witam, Dziękuję za wskazówki i sugestie. Dziś kontynuowałem temat zmiany połączenia cewek z gwiazdy w trójkąt. Wygląda na to, że z sukcesem. Krok 1 Pomiar rezystancji połączeń na wyprowadzonych zaciskach. Wszystkie 3 pary dały wynik pomiary 42 Ω ±0,7 Ω Pomiar rezystancji każdego zacisku do obudowy bliski ∞ Krok 2 Znalazłem połączenie...
Ojs wielkie dzięki za informacje i linki, trochę poczytałem. Widzę, że masz sporo doświadczenia w montażu akumulatora, byłbym wdzięczny jakbyś spojrzał na moją koncepcję instalacji. Motocykl u mnie mam dwie cewki, zapłonowa zostaje bez zmian, aby można było zawsze uruchomić silnik niezależnie od stanu akumulatora. Wybrałem akumulator 6V/1,0Ah, bo ma...
Znalazłem w autodacie informację, że podczas kręcenia rozrusznikiem powinno pojawić się 2,5V. Niestety nie ma nic. Teraz mam pytanie bo nie wiem czy dobrze myślę. Jest to czujnik, a właściwie cewka która wytwarza prąd, kiedy przesuwa się obok niego metalowy ząbek. Więc nawet odłączona powinna wytwarzać napięcie kiedy silnik się obraca, i żadne zewnętrzne...
To na skrzyni zostaw szkoda kasy nie rowiąże twojego problemu.Ty nie masz czujnika wału, zamiast czujnika położenia wału masz czujnik halla pod rozdzielaczem WN. Podsumuje Czujnik halla pod aparatem wymieniłeś. cewka podstawiona, moduł cewki też. Czujnik temperatury zostaw w spokoju. Weź kolego świece w kieszeń i jak zagaśnie zdejmij przewód z świecy...
Wydawało mi się że jeśli silnik ma 9 przewodów to będą 3 prędkości, ale według tabliczki są dwie. Silnik ma 8 przewodów. 6 z nich to wyprowadzenia cewek, a dwa pozostałe to wyprowadzenia czujnika temperatury.
Ale tu chyba czegoś brakuje, na jednym styczniku (czy przekaźniku) ciężko jest zbudować układ dwukierunkowy z pamięcią dla dwóch przycisków (lewo, prawo) Tu raczej nic nie jest połączone więc trudno narysować schemat. Gdyby to jednak miał być układ dwukierunkowego sterowania silnika to kilka razy ten temat pojawiał się na forum i tam był opis jak to...
W tym opracowaniu, art. naukowym, jest pewna nieścisłość. Silnik 3 fazowy 1400 obr/min (typowy) 24 żłobki, ma 4 cewki na jedną fazę. Nie wiemy, czy autorom chodziło o komplet cewek na jedną fazę, czy o pojedynczą cewkę. Problem jest w tym, że nie da się wyprowadzić ze silnika końca i początku pojedynczej cewki. Jest to możliwe tylko w trakcie uzwajania.
Taki silnik podłączasz pod zmienne napięcie znamionowe, takie jakie jest napisane na tabliczce znamionowej. Zasilasz tylko główną cewkę. Piszesz że silnik ma trzy wyprowadzenia, a na foto widać tylko dwa. Być może cewki są dwie nawinięte szeregowo (coś a la dwa biegi, podobnie jak w okapach kuchennych). Te silniczki mają bardzo mały moment rozruchowy,...
Podłączenia fazy( S ) jest bez znaczenia, tam jest mostek. Kolejność zacisków na kostce silnika jest zależna od tego ja są wyprowadzone końce cewek. Można to sprawdzić omomierzem, końce odpowiednio: U-X, V-Y, W-Z powinny wykazać niską wartość oporu
U mnie były 4 przewody, 2 pary końcówek cewek. Ja Sprawdzam przewody wtykając kolejno diode LED w odpowiednie dziurki na gniazdku silnika i kręce silnikiem. Tak rozpoznaje silniki i wyprowadzenia Cewek.
Witam, Kolego :arrow: michal512 tylko co tu objaśniać? Jest to typowy układ do sterowania (wykonawczy) silnika krokowego bipolarnego (dwie dwukońcówkowe cewki), w odróżnieniu od silnika krokowego unipolarnego (dwie, lub w małych jedna, cewka z wyprowadzeniem środkowym - trzy końcówki). Jednak, aby dołączony do owego układu silnik wykonał choćby jeden...
Według schematu 5,6,7 stojan silnika. 8, 9 termik zabezpieczający silnik . 3,4 wirnik (szczotki) . 1,2 cewka tachometryczna. Jeśli chcesz mieć regulację na tym silniku trzeba zastosować układ na triaku do wysterowania obrotów.
Zrób lepsze zdjęcia połączenia kabli przy samym przerywaczu. Nie widać dokładnie czy jest tam tulejka izolacyjna. Kable mają być przyłączone tylko do sprężyny przerywacza! Jeżeli nie ma tulejki izolacyjnej, to robisz pełne zwarcie do masy! Przerywacz nie rozwiera obwodu więc jak ma być iskra?! Drugie wyprowadzenie cewki zapłonowej do masy silnika!
Od początku, zawór ssący 0,05 zawór wydechowy 0,08 Nadal nic nie wiem, o tej wiązce co wychodzi z silnika z tej kostki obok lewarka zmiany biegów. Czujnik biegów, jeżeli masz wskaźnik biegów to można go podłączyć, jeżeli nie podłączysz to nic się nie stanie, w sensie silnik normalnie uruchomisz. Czujnik zwiera poszczególne kable do masy. W silniku masz...
Musisz zrobić zdjęcia bo tak nikt nie zgadnie które cewki rozłączyłeś. Musisz rozłączyć końce 3 cewek. Lub silnik posiada uzwojenie "dwa obwody równoległe" i będzie ciężko go przełączyć.
Silnik z CD-ROM-u (główny - od napędu płyty, bo o ten chyba ci chodzi) nie jest silnikiem krokowym. Jest to silnik BLDC (od brushless , czyli bezszczotkowy). Poszukaj o silnikach BLDC, jest o tym duuużo postów. Mają one trzy wyprowadzenia (z trzech cewek), reszta wyprowadzeń pochodzi od układu czujników położenia rotora - hallotronów. Sterowanie tych...
amortyzator silnika się poddał Nie ma czegoś takiego jak amortyzator silnika, chyba chodziło Ci o jeden z amortyzatorów kotła. Cewka przekaźnika powinna być wpięta na jeden z mostków 7 i wyprowadzenie 8 programatora.
długość 96 szerokość 79 a jest przezwojony 2 drutami 0,60 zwoje a jest poloczone początek z końcem Silnik 1400ob/min ( 4 biegunowy ). Źle wyprowadzone końce i początki cewek ( nie ten kąt miedzy fazami ). Musi być 120 stopni a narysowałeś 60 stopni.
Ale wyłącznik sprawdzałem żarówką 230 V którą podłączałem na wyjściu żarówka świeci. Przecież to silnik szeregowy, więc wykorzystaj tą żarówkę do dalszego sprawdzenia silnika. Jeden przewód od żarówki zostawiasz na jednym wyjściu wyłącznika, a drugi przewód dołączasz do kolejnych elementów silnika (wyprowadzenia cewki stojana, szczotka, druga szczotka,...
Moim zdaniem to ma raczej 2880 obr/min, 6 przewodów od uzwojeń stojana z możliwością podłączania gwiazda trójkąt, 7 przewód zapewne ochronny. Ale najpewniej będzie jak pomierzysz multimetrem wyprowadzenia, powinieneś namierzyć 3 cewki i tyle potrzebujesz do pracy.
Silnikami można żąglować pod warunkiem zachowania kilku zasad. 1. Musi być ten sam typ silnika - np. szczotkowy 2. Muszą sie zgadzać łapy mocujące silnik do zbiornika i wysunięcie koła pasowego na osi. 3. Musi się zgadzać oporność cewki tacho. Wyprowadzenia przewodów i złącze można dostosować, albo przełożyć, albo nawet pominąć. Jeśli te trzy warunki...
Heh... Sprawa jest prosta. Jeżeli silnik ma 4 przewody, to ma 2 cewki, które wymagają sterowania z obracaniem biegunowości. Jeżeli silnik ma 5 przewodów, to ma 4 uzwojenia (4 wyprowadzone przewody) i środek wszystkich (5 przewód). Jeżeli silnik ma 6 przewodów, to ma 4 uzwojenia (4 wyprowadzone przewody) i 2 środki uzwojeń (5 i 6 przewód). Teraz trzeba...
Czyli ten pomysł na generator nie jest taki lichy ? Nie jest, ale trzeba pomyśleć jak zsumować energię z obu cewek. Pisałem wcześniej że nie będą w fazie, ale odległość cewek można wyregulować tak żeby uzyskać maksymalne napięcie w przeciwfazie. Jeśli cewki były nawinięte w tym samym kierunku to zbliżanie bieguna N do górnej da odwrotne napięcie niż...
Witam! mam mały problem mianowicie mam silnik od wirówki ma on cztery wyprowadzenia nie wiem jak go podłączyć ma też cewkę rozruchową, próbowałem ale po podłączeniu silnik buczy nie obraca się! proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.net/55_12588859...
Sprawdzałeś czy silnik jest w ogóle sprawny? co podłączyłeś pod wspólne wyprowadzenie cewek silnika + czy - ?? Sprawdź na "sucho" silnik, podawaj napięcie na kolejne wyprowadzenia silniki i zobacz czy działa
(at)jta, Panowie... Litości. błagam....Przecież wyraźnie widać co to jest. Silnik BLDC, czyli synchroniczny silnik w którym część zewnętrzna, ten niby stojan z magnesami ferrytowymi jest ruchoma (obraca się) względem nieruchomego ,,wirnika" z elektromagnesami. Przewody od tych cewek - elektromagnesów oraz gdzieś tam umieszczonych hallotronów, są wyprowadzone...
jest to silnik unipolarny. ma 4 cewki. wyrowadzenia 2 i 5 laczysz do masy (albo do plusa, w zaleznosci od sterownika), a wyprowadzenia 1, 3, 4, 6 to wyprowadzenia kolejnych cewek - tymi wyprowadzeniami wlaczasz cewki. jesli chcesz wiedziec wiecej na temat sterowania silnikiem unipolarnym poszukaj pod tym haslem. :)
Witam, silnik który opisujesz 45KW jesli w trójkącie pracuje na 380V, tak smiało możesz zastosować rozruch gwiazda/trójkąt jeżeli ma wyprowadzone na tabliczce znamionowej końce i początki cewek,czasem niema. Co do drugiego silnika 30KW silnik ten w trójkącie pracuje tylko na napięcie 3x230V a w gwieździe na 3x380V,nieda rady tu zastosować rozruchu gwiazda...
Dlatego jeden koniec uzwojenia wtórnego jest masowany na obudowę cewki,gdyż drugi koniec uzwojenia podawany jest przewodem wysokiego napięcia na świecę. Nic nie jest "masowane". Wszystkie wyprowadzenia cewki są izolowane od obudowy. Cewka z zupełnie izolowanym uzwojeniem WN ma po prostu dwa wyprowadzenia na kabel WN. Obwód prądu iskry zamyka między...
szkoda ze nie mam jakiegoś szybkiego edytora do schematów. Z mostkiem problem jest taki że w samym silniku wyprowadzenia cewek (wszystkich które tam sa ) są na stałe podłączone do masy silnika (fizycznie są zgrzane do blaszek) co uniemożliwia pełne wykorzystanie mostka no chyba że - chyba ze odizolujesz cała resztę masy pojazdu (np kolejne kable) od...
Ale skokowo poprzez wyprowadzenie końcówek cewek stojana i zmianę ich połączeń, uzyskując zmianę ilości par biegunów. Za wzorem obroty=(60*f)/p minus sprawy wynikające z poślizgu.
Fabryczne nikt tam nie grzebał. Ale chyba robiony przez manufakturę w wykonaniu "złotej rączki". PE wygląda na niepodłączony. Cienki przewód który wchodzi do silnika to jest wewnetrzny termik w silniku. Dlaczego jest podłączony do cewki to sprawa prosta. Przy nadmiernym wzroście temperatury silnika rezystancja termika wzrasta co powoduje rozłączenie...
Dobrze rozumiesz ten poskok. Jeżeli chodzi o schemat połączeń to będzie w obydwóch przykładach taki sam (połączenie szeregowe cewek), tylko na kostce zasilającej będą inaczej mostki założone. Chyba że chcesz wyprowadzić tylko 3 przewody zasilające ??
Załączam poprawny schemat. Do Port'ów należy dołączyć cewki silnika. Środkowe wyprowadzenie cewek należy podłączyć do + zasilania. Rezystory R1-R4 dobrać w zależności od obciążenia tranzystorów i napięcia zasilania 4017. R11-R14 powinny mieć rezystancję ok. 2-10 razy większą od R1-R4. Dla zasilania 12V proponuję R1-R4 - 1kom, R11-R14 - 2,2 kom.
Witam. Kolego pawelsax; 1) Na zdjęciu połączenia w krótkich koszulkach, to połączenia 2 "grup" po 3 cewki w ramach jednej fazy. Jedna "grupa" cewek znajduje się w 6 żłobkach. Jest zwojona w całości. Po lewej stronie (w/g zdjęcia) znajdują się "początki" uzwojeń. 2)Znajdź gdzie "wchodzi" początek, następnie w którym miejscu jest połączony z następną...
Podłącz i sprawdź. Moim zdaniem zadziała. Zwróć tylko uwagę, czy twoje silniki mogą być zasilane z 5 V, bo coś mi mignęło, że nie - znalazłem w sieci SANYO DENKI 103H6701-1142 i ma napięcie 3,7V. W zasadzie powinno to być załatwione przez napięcie nasycenia ULNa, ale miej baczenie, czy silnik się nie przegrzewa. Kiedyś męczyłem silnik krokowy z drukarki...
Z silnikiem unipolarnym tak. Musi mieć wyprowadzony punkt wspólny dla cewek i podłączony do + .
to co opisujesz świadczy o przebiciu wewnątrz listwy zapłonowej, jak chcesz się upewnić to zbliż elektrody na świecy w uszkodzonym wyjściu - powinno "się poprawić" przeskakiwanie iskry. nie mam schematu ale tak myślę że w tej listwie nie ma nic więcej jak 2 dwuwyjściowe cewki zapłonowe (silnik skody) i prawdopodobnie uzwojenia pierwotne po jednym odczepie...
Nie wiem co masz na myśli jako "cewka". Jeśli zaś chodzi o kondensator to pewnie te 4 wyprowadzenia są połączone po dwa, często tak się robi. Jeśli z silnika wychodzą 2 kable to po prostu podłącz je do dwóch odpowiednich wyprowadzeń kondensatora a dwa pozostaną niepodłączone.
Witam, kolego załączam przykładowe rozwiązanie gwiazda trójkąt, mam nadzieje, że się połapiesz co jest co i po co te 6 przewodów (są to wyprowadzenia cewek początek i koniec). Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/70_12662722...
Wiadomość niepocieszająca-nie da się tak jednoznacznie wskazać na awarię cewki w sposób inny, niż wstawienie w jej miejsce cewki sprawnej. Znam to z codzienności, że taka cewka wyjęta na zewnątrz będzie dawała piękną, niebieściutką iskrę na każdym wyprowadzeniu. Ale może jeszcze ją wyjmij, w wyprowadzenia powtykaj świece, przyłóż masowe częsci świec...
Witam. Zakupiłem uszkodzone chłodzenie AiO do komputera za nieduże pieniądze. Ze spalonym sterownikiem jeden układ wypalony. Jednak pompa jest sprawna. chciałbym to uruchomić tylko potrzebuję jakiegoś sterownika do tego silnika. Posiada on dwa wyprowadzenia po podaniu 12v stałego nic się nie dzieje.Jest to silnik bezszczotkowy. Czy są gdzieś do kupienia...
Wyprowadzenie to podciąga diody zawarte w strukturze do dodatniego bieguna zasilania i zabezpiecza układ przed impulsami przy przełączaniu obciążenia o charakterze indukcyjnym, np cewki silników krokowych, przekaźników itp. Gdy obciążenie ma charakter rezystancyjny, np. żarówki, wówczas nie ma potrzeby go podłączać.
Witam, mam problem z identyfikacją silnika krokowego czy jest bipolarny czy unipolarny. Czy w arduino można go wysterować ULN2003 czy L298N?. Poniżej zdjęcia tego silnika. Proszę o pomoc. pozdrawiam Do wstępnej ogólnej identyfikacji wystarcza minimalna wiedza że: - jeżeli silnik ma cztery przewody do zasilania - jest to definitywnie bipolarny(dwie...
1. Każdy silnik 3-fazowy posiada 3 uzwojenia. 6 kołków, które są w tabliczce zaciskowej to wyprowadzenia końców tych uzwojeń. Pozwala to dowolnie łączyć ze sobą te cewki, zestawiać silnik albo w gwiazdę albo w trójkąt. 2. Silniki z takim oznaczeniem można łączyć albo w trójkat albo w gwiazdę. Zaleca się połaczenie w trójkąt. przy takim połaczeniu, na...
Silnik ma powiedzmy 4 cewki , po jednym końcu z cewek masz wyprowadzone na zewnątrz. Drugie końce cewek są wewnątrz połączone i wyprowadzone jednym przewodem na zewnątrz. To jest wspólne wyprowadzenie dla wszystkich cewek. Pozdrawiam
Witam. Moje pytanie dotyczy silnika krokowego ( 42SPM24DGYB1 PJJQ182ZA-M) pochodzącego z drukarki Panasonic KX-P1150. Chciałbym go wykorzystać do innych celów, niż zakłada idea jego konstrukcji, dlatego potrzebna jest jego modernizacja. Silnik ten posiada 5 wyprowadzeń. Ponieważ nie znalazłem datasheeta tego silnika, sprawdziłem omomierzem te wyprowadzenia....
mysle ze rozwiązanie z motoroweru simson bedzie odpowiednie gdzies na tym forum opisywałem i zamieszczałem schematy takich regulatorów PS HHmmmm pogoda na latanie sie zbliza co ??? poniżej najprostrze z możliwych rozwiązań w zależnosci od typu magneta ( wyprowadzone na zewnątrz oba lub tylko jeden zacisk cewki ładowania) możemy zastosować lub nie mostek...
Mam problem z podłączeniem tego silnika krokowego co na zdjęciu do płytki CNCShield w każdym poradniku są silniki z 4 kablami ja dorwałem za darmo 5 kablowy i czy jest możliwość podłączenia tego? Tak, ten twój silnik (unipolarny) nie wiele różni się od tego co ty potrzebujesz ( bipolarnego). Jeden i drugi ma oryginalnie dwie identyczne cewki. W unipolarnym...
Uszkodzić magneta dodatkową cewką nie powinieneś, co najwyżej możesz go osłabić czerpiąc z niej zbyt duży prąd. Nawijając dodatkowe uzwojenia, nawet jeśli magneto je uciągnie, musisz się liczyć z tym, że mogą tam się pojawić napięcia niebezpieczne dla dołączanego osprzętu. Oryginalna cewka świateł jest tak obliczona, że jej wydajność zapewnia prawidłowe...
Nie ma innej opcji jak wyprowadzenie wszystkich cewek na zewnątrz.
Są różne typy silników jednofazowych. Zdarza się że jest to silnik 3 fazowy łączony w trójkąt, wtedy oporności są równe, 2 kołki są zasilone L,N a na 3. idzie przez kondensator. Ale są też dwu cewkowe, też mają 3 kołki, ale masz wyprowadzony środek cewek na 1. i dwa skrajne na 2. i 3. pomierz sobie czy to coś takiego? Z tego co oglądałem kiedyś jutuby,...
Teraz prostuję. Jest to silnik 75/2-C74 230V. Muszę dokładnie wiedzieć, jak połączyć go z przełącznikiem krzyżowym i oddzielnym włącznikiem. Dodam, że ma 1 cewkę rozruchową na 4 wyprowadzenia. Może teraz dostanę od was precyzyjną odpowiedź, (at)ElektrodaBot?
hę?dobra - poniewaz widze ze nie bardzo jestes z wiadomosciami to powiem tak - kazdy procek ma maxymalną wydajnosc prądową zarowno na pojedynczy pin jak i ogolnie sprawa wyglada tak - na pinie procka wystawiasz napiecie - dajesz w szereg rezystor a za rezystorem baze tranzystora bipolarnego npn pozostale dwa wyprowadzenia laczysz w szereg z silnikiem...
Miernikiem sprawdzałeś na których pinach wyprowadzone są cewki? W moim silniku było to 1-3 i 4-6.
Rzeczywiście. Więc pozostaje na próbe wstawić między plus akumulatora a cewkę od świateł 1 diodę. Minus akumulatora do masy. Jeżeli ładowanie będzie niewystarczające to - przeróbka cewki - trzeba wyprowadzić na zewnątrz silnika końcówkę cewki iącą teraz do masy. Ale to już jest trochę zabawy. Pozdr
Masz tam dwie cewki, gdzie kazda ma dwa konce. Zmierz miernikiem ktore wyprowadzenia sa parą i te pare podlacz pod jedną grupe cylinrow. Je nie zadziala, to zamien grupy. Grupy to cylindry 1 i 4, oraz 2 i 3.
Witam. Trzeba zamienić miejscami wyprowadzenia z cewek, które są przylutowane do mosiężnych szczotko-trzymaczy. Będziesz musiał przedłużyć przewody i zamocować je klejem lub lakierem, aby nie stykały się z wirującym wirnikiem.
A czy sprawdzałeś prądniczkę tachometryczną? Znajduje się z tyłu silnika, a uzwojenie cewki to ok. 17Ω. Najlepiej sprawdzić poprawność działania tego generatorka podłączając woltomierz o napięciu przemiennym do zacisków 6 i 7 kostki silnika (tam gdzie jest wyprowadzenie cewki) i obracając ręką wirnikiem silnika powinno wskazać zmiany napięcia....
Świece podłaczas pod 1 (zakładając, że 1 - 3 to wyprowadzenia uzwojenia wtórnego - do niego podłączony był iskiernik w tej zapalarce). 2 łączysz z 3 i dajesz tu + zasilania. Na 4 podajesz impulsy masy z przerywacza. Oudowę świecy łączysz z masą na stałe (podłączasz mase pod silnik - w przerywaczu też jeden styk jest odizolowany, a drugi zwarty do masy...
Silnik pewnie unipolarny z wyprowadzonym punktem połączenia między cewkami. Jak taki silnik podłączyć do bipolarnego drivera znajdziesz w sieci. Sygnał STEP do drivera musi wychodzić z szybkiego wyjścia PLC o ile takie ma.
Cewka zapłonowa 610 Ohm (480 ohm) Rezystancja jest mało istotna. To pomiar zgrubny. Ważne jest generowane napięcie AC NIEobciążonej cewki. Powinno być więcej niż 80VAC przy solidnym "kopnięciu" bez świecy. Rezystancje impulsatorów były różne. Im nowszy model tym mniej. Ważne aby były równe połówki. Punkt pomiarowy na wystającym kawałku płytki drukowanej....
Sterowanie silnika możesz zrobić na przekaźnikach samochodowych przełącznych. Mają one złącza 85 i 86 do cewki, oraz 30 - styk ruchomy 87 - styk zwierny 87a - styk rozwierny. Na jeden silnik potrzebujesz dwóch takich przekaźników. Do styków 30 pary przekaźników podłączasz silnik, do styków 87a podłączasz masę (zwierasz te wyjścia obu przekaźników i...
Posiadam taki silnik krokowy. https://obrazki.elektroda.pl/5400043700_... Wychodzi z niego 8 przewodów. https://obrazki.elektroda.pl/1469595000_... Ustaliłem jak są wyprowadzone przewody od cewek silnika. I są one następujące: pomarańczowy i żółty - pierwsza cewka; niebieski brązowy druga cewka i wyprowadzenia pozostałych...
To może jednak są. Ale mają więcej wyprowadzeń. Każda cewka ma swoje wyprowadzenie.
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
Na pierwszy rzut oka wygląda, że silnik jest spalony. Bo jest. Co to znaczy że silnik jest spalony? Jeżeli w którymś miejscu drut miedziany jest przerwany na cewce to silnik jest spalony? Czy ten drut jest izolowany na całej długości czy tylko w tych miejscach co widać na zdjęciach? Drut jest izolowany emalią na całej długości, dodatkowo końcówki wyprowadzone...
Mam podobne pytanie w temacie silników krokowych. Mianowicie jak zasilić silnik 3 cewkowy - taki jak silnik napędowy dysku twardego lub napęd dyskietki (nie głowicy!!). Silniki te mają najczęściej 3 cewki i 3 wyprowadzenia (końce cewek nie zawsze są wyprowadzone ale zawsze połączone jak w gwiazdę). Jaka jest kolejność zasilania takich cewek i jakich...
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Jadąc w deszczu, gdy silnik jest już mokry na tyle, że krople po nim płyną, tracę zapłon. Dokładniej, gdy kropla wody zrobi zwarcie między korpusem a wyprowadzeniem na cewkę z silnika. W oryginale to miejsce jest zabezpieczone gumowym kapturkiem, którego nie posiadam. Ktoś już sobie z tym radził jakoś? Ja nie mogę dobrać nic w to miejsce. Chałupniczym...
Cewka się nie spali!!!! Nie ważne czy jest na 6, 12 czy ileś tam woltów. Ile razy można powtarzać że to napięcie jest nieistotne??? Z reszta jak się ma spalić jak dostaje króciutkie (ok ms) impulsy rzędu 100-300V. Poczytaj.... Tak o ten schemat mi chodzi. Ciebie interesuje tylko cewka zapłonu i cewka zapłonowa (taka subtelna różnica), czyli butelkowa,...
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
A nie jest czasem wyprowadzony środek gwiazdy z silnika? Tak się robi, gdy cewka jest na 230, a nie ma przewodu N. Na Twoim schemacie styki X-Y i 1-2 dublują się, ale 1 i X prowadzą donikąd, cewka stycznika będzie bez prądu. Popraw rysunek, bo jest bez sensu.
Tak, to ten drugi. Najczęściej w stacji 3,5" ma 4 styki (2 cewki po 2 wyprowadzenia).
Masz wyprowadzone środki cewek dodatkowo. Pomiń je i podłączaj ja 4 przewodowy.
Musisz znaleźć przewody konkretnie od silnika, bo masz tam tego za dużo na zdjęciach na sam silnik. Ponieważ widać duży kondensator, zakładam że do silnika idą 3 robocze i ewentualnie uziom. Tu masz schemat http://elektro--hobby.blogspot.com/2016/... ogólnie na jedną cewkę idzie bezpośrednio, a na drugą przez kondensator....
Upewnij się, że na jednym z wyprowadzeń cewki butelkowej WN jest dobre połączenie z masą. Do drugiego wyprowadzenia cewki w celach testowych podłącz bezpośrednio brązowo-biały (czy coś w tym kolorze) przewód wychodzący z iskrownika i iskra ma się pojawić ;) A jak chcesz zgasić silnik to do tego wyprowadzenia cewki WN gdzie podłączony jest przewód z...
E1, E2 to wyprowadzenia służące do podłączenia rezystorów pomiarowych , spadek napięcia na nich jest wykorzystywany do pomiaru prądu w cewkach co za tym idzie sterowanie sygnałem PWM dla poszczególnych mostków H tak więc wszystkie elementy RC podłączone do RC 1/2, SENSE 1/2 , E 1/2 muszą się znaleźć w układzie , polaryzują one komparatory i tworzą stałą...
Ze zdjęć wynika że magnes nie był wykręcony, cewka ok, więc pomierz oporność na szczotkach i na dwóch pozostałych wyprowadzeniach. Jeśli nie ma oporności na nich czyli przerwa to zrób fotkę stojana od strony z której są wyprowadzone przewody, tam jest w stojanie termik zabezpieczający sinik , to on jest otwarty więc odetnij końcówki przy nim i zmostkuj...
Witam . Według zdjęć silnik nie posiada wyłącznika odśrodkowego. Nie podałeś informacji do czego ten silnik służy, jaki rodzaj pracy, jaki rozruch, ile ma wyprowadzonych przewodów ile obrotów. Pozdrawiam.
No dobrze. Fakt tych 220V jest mylący. Idąc tym tokiem myślenia mogą być silniki 3*380V/trójkąt. Czy w takich silnikach stosuje się te przełączniki 0/gwiazda/trójkąt ? Czy można powiedzieć że w pozycji przełącznika "gwiazda" cewki są zasilane 3*220V czy znowu coś pomieszałem. Sorry że przynudzam ale chciałbym to zrozumieć a literatura bardzo ubogo...
Tak jak pisałem. Silniki posiadaja termokontakty, do ktorych mamy wyprowadzenia w puszcze przylaczeniowej silnika. Te termokontakty wlaczone sa w obwod cewki stycznika, zatem kiedy termokontakty sie otworza to styczniki automatycznie odlacza silniki.
Kolory czasem są jakieś standardowe, a czasem nie :( W silniku masz 4 cewki (powiedzmy, bo w środku jest ich pewnie więcej, ale są tak połączone, jakby były tylko 4) Cewki są połączone po dwie szeregowo, miejsce połączenia i końce dwu cewek są wyprowadzone na zewnątrz potzrebujesz omomierz. Sprawdzasz po kolei oporności między końcówkami (przykład dla...
Niestety nie mogę nigdzie znaleźć schematu połączenia. Po "wsypaniu" cewek silnik został skojarzony w trójkąt, więc miedzy wyprowadzonymi zaciskami były dwie cewki. Z każdego połączenia tych cewek zostały wyprowadzone kolejne trzy zaciski do podwójnej gwiazdy. Całość wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/5521872500_...
To jest, sądząc po konstrukcji kadłuba, silnik produkcji Tamel Tarnów, seria SZJe (SZJke, kołnierzowy). Konkretny model możnaby wyprowadzić po zwymiarowaniu pakietu stojana i sprawdzeniu poskoku uzwojeń/cewek (obroty). Typu i parametrów samego reduktora nie potrafię podać, ale to wykonanie planetarne, przełożenie można wyliczyć. V. EDIT: Mam pełny katalog...
Witam, Mam silnik zaburtowy Mariner Sailmate 4KM. Napięcie bezpośrednio na cewce na wolnych obrotach wynosi ok 8V na maksymalnych obrotach ok 22V. Z silnika są wyprowadzone przewody bezpośrednio z cewki i ma ładować akumulator 12V. Czy cewka jest uszkodzona że daję takie niskie napięcie? Cewka wizualnie jest ok, opór 1,1 ohm. Po podłączeniu do akumulatora...
czerwonym zaznaczyłem miejsce gdzie 3 cewki są razem spięte, wiec wychodzi na to ze silnik jest spięty w gwiazdę. Tak, to jest połączenie gwiazdy. Zamiast niego możesz wyprowadzić trzy przewody i bez problemu silnik skojarzysz w trójkąt dla 230 V.
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
To nie jest koło magnesowe od pilarki, ale chyba do kosy spalinowej W pilarkach koło kręci się zawsze przeciwnie do ruchu zegara a to na zdjęciach powinno sie obracać zgodnie z ruchem wskazówek Jeżeli tłok znajduje się w górnym położeniu to drugi magnes koła magnesowego powinien być pod rdzeniem zapłonu ( tym w cewce, ustawienie cewki względem koła...
Lucas w tych czujnikach źle lutuje cewki magnesujące!!!! Problem stoi po stronie źle zlutowanej cewki. Ta cewka ma 2 wyprowadzenia, oj piny! Cewka znajduje się pod tym pierścieniem Dodano po 24 Jeśli silnik na zimnym odpala bez problemu na pompach Lucas, a po nagrzaniu czasem nierówno pracuje, to w konsekwencji dalsza jazda będzie z czasem niemożliwa....
Witam Układ gwiazda-trójkąt stosuje się w celu ograniczania prądu rozruchu silników 3-fazowych dużej mocy. Układ gwiazda-trójkąt może być zastosowany gdy : 1.Cewki silnika są przeznaczone do pracy pod napięciem nie mniej 380 V 2.Początki i końce cewek są wyprowadzone do kostki podłączeniowej silnika. Ten silnik jest dwu biegowy i nie ma możliwości przełączania...
Pytanie jeszcze aktualne? W chińskich quadach (ATV 125 itp.) sa regulatory współpracujące z cewkami bezmasowymi. Regulator ma 4 styki wyprowadzone na przewodach. W silniku DT9.9 środkowe wyjście cewki ładowania daje 30W mocy, skrajne wyjścia 80W.
Najpierw sprawdż miernikiem silnik tzn cewki stojana,wirnik(sprawdż czy zamyka się obwód przez wyprowadzenia szczotek)oraz prądniczkę tacho.Szczotki kwalifikują się już do wymiany.Oczywiście zakładam,że umiesz posługiwać sie miernikiem i posiadasz taki.Sprawdzenie to wykonuje się bez napięcia.Powino być 6 przewodów(2-tacho;2-wyprowadzenia cewek stojana...
Niestety nie. Ale silnik firmy weg 15kW i około 1400 obr. Wyprowadzenia mam zrobione na 1 2 3 cewce i 10 11 12
Tabliczki nie ma bo zlikwidowałem, ale wychodzi 6 przewodów sparowanych 2x3 czyli początki i końce faz. Podłączyłem tak: koniec pierwszej fazy z początkiem drugiej koniec drugiej z początkiem trzeciej koniec trzeciej z początkiem pierwszej. Prądnicę nawijał gość od silników więc raczej wyprowadził dobrze i liczba zwojów w cewkach też raczej się zgadza.Stojan...
Rozkręć silnik to go zobaczysz. Dwa czerwone przewody wychodzące z górnego otworu to wyprowadzenia wyłącznika odśrodkowego. Dodaję schemat amatorskiego testera przebicia izolacji. http://obrazki.elektroda.net/10_12814761... Żarówka nie powinna się zaświecić jeśli izolacja jest dobra. Zaznaczam że jest to sposób amatorski. Norma przewidywała...
Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Nie opłaca się robić szlifu i czegokolwiek jak w przestrzeni pod tłokiem była długo wilgoć. To co widzisz na gładzi cylindra to tylko wierzchołeczek góry lodowej. A to jak wygląda łożyskowanie stopy korbowodu nie widac i bez...
Tak powinne być wyprowadzone prawidłowo początki i końce uzwojeń silnika o czym pisze marcint2525 http://obrazki.elektroda.net/39_12224115... Jak widzisz początki faz to U1, V1, W1 czyli zaciski do podłączenia zasilania sieciowego. Uzwojenia silnika na tabliczce są wyprowadzone po skosie i co bardzo ważne nie możesz sobie dowolnie zamieniać...
Witam Wygląda to na silnik szeregowo-bocznikowy. W takim silniku ważne są połączenia kierunków uzwojeń, uzwojenia komutacyjnego G-H, i szeregowego E-F . Próbuj zamienić końce tych cewek (E-F). Próbuj podłączyć celem sprawdzenia z jednego zasilacza ten silnik jako szeregowo bocznikowy. Jednocześnie ważne jest aby szczotki wirnika były ustawione w "strefie"...
wyprowadzić cewka cewka wyprowadzić silnik krokowy wyprowadzić
urządzenie paznokci wymiennik ferroli alpine kostki
elektronika studia elektronika studia
Lokalizacja czujnika poziomu oleju w Mercedesie CLK W209 Porównanie skuteczności filtrów CLC i CRC w tłumieniu tętnienia