Tutaj silnik bez żadnych dodatkowych kondensatorów. Więc nic nie będzie się działo, co niektórzy zamiast się odnosić do problemu zawartego w temacie, wymyślają problemy poboczne.
Dlatego buczy bo nie ma startera. Od tego on jest, żeby wzbudził silnik przy włączeniu.
Zrobiliśmy prosty układ przekaźnikowy i wózek jeździ. Mam pytanie. Dlaczego jak wyłączę wzbudzenie silnika a wzbudzenie prądnicy będzie włączone to silnik diesla od razu gaśnie. To samo jak jak zamienimy + i - na prądnicy, silnik Diesla nawet nie odpali. Na wzbudzenie prądnicy daliśmy 12V a znamionowe jest 24V ale prądnica działa. Alternator na 12V.
Witam! Odpowiedź zawarta jest we wzorze na prędkość obrotową silnika bocznikowego: ω=(Ua - Ia•Ra)/(CeΦ) Jeżeli Φ-->0 to ω-->∞ Silnik się rozbiega w niekontrolowany sposób, co grozi w skrajnych przypadkach rozerwaniem silnika! Myślę, że tak krótko wystarczy. Pozdrawiam Jan
Zazwyczaj silniki mają połączenie szeregowe a regulację prędkości zrobioną na triakach lub tyrystorach w przypadku prądów zmiennych lub PWM dla zasilania stałego. Silniki szeregowe mają wzbudzenie połączone szeregowo :D . A obcowzbudnych i bocznikowych się nie spotyka?
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
Witam . Jakie masz oznaczenia zacisków na obudowie B+ ,L ,W, i co jeszcze.Jeżeli jest zacisk wzbudzenia(+ po kluczyku),to zasilanie jest cały czas w momencie pracy alternatora(silnika).
Jak pisałeś o wentylatorze, to pomyślałem - nie wiem, czy trafnie - że jest to silnik indukcyjny (prądu zmiennego), w takim silniku prąd indukowany w wirniku jest proporcjonalny do różnicy szybkości wirowania wirnika i pola magnetycznego, a moment siły do iloczynu pola magnetycznego i prądu wirnika - więc wynika z tego zależność liniowa, tylko z dwiema...
Daj spokój LNK i diodom jak są sprawne. Po prostu wytrzyj je z pyłu szczotkowego. E51 Silnik triak (obwód zasilania) Obwód Sprawdź silnik, szczotki i jak nic nie wzbudzi Twych podejrzeń wymień triac sterujący pracą silnika (ten na radiatorze z blachy)
Witam! Wygląda, że jest OK. 230V i 10,5A daje oporność 21,9Ω, a 180V i 8,5A daje 21,2Ω, czyli prawie tyle samo. Taka oporność jest w stanie CIEPŁYM, na zimno może być 15Ω. Różnica oporności (21,9Ω - 15Ω) odpowiada przyrostowi temperatury o ok. 100°C, to jest prawdopodobne. Jeśli zasilasz wzbudzenie z 230V a nie 180V, to oczywiste...
Witam, Planuje zbudować agregat z silnika 3f asynchronicznego klatkowego: moc = 1.1kW cosΦ = 0.81 1/min = 1450 Będzie on sprzęgnięty paskiem klinowym z silnikiem spalinowym o mocy 1.5kW z płynną regulacją obrotów 1000-4000 rpm. Przeznaczeniem agregatu będzie zasilanie sterownika pieca (delikatna elektronika). Więc moje pytania to: 1. Podłączenie silnika...
Zobacz czy kabelek od wzbudzenia nie ma zwarcia do masy. Albo inaczej - przy pracującym silniku na wzbudzenie podaj przez żarówkę 12V/5W napięcie z akumulatora. Alternator powinien się wzbudzić i zacząć ładować.
Może pracowac jako silnik, im bardziej osłabisz wzbudzenie tym większe będzie miec obroty jałowe, ale spadnie moc pod obciążeniem. Stojan podłącz równolegle z wirnikiem. Moc niewielka, w granicach 300W. Taka ciekawostka- prądnicę z malucha (z bocznikowej) przerobiłem na silnik szeregowy, oj, to już kręci.
To z silnikiem gdzie spada wzbudzenie wraz z obrotami nijak się ma do alternatora, bo tam mechanizm wzbudzania jest inny. Zresztą coś Ci się pomyliło bo silniki obcowzbudne mają akurat takie same charakterystyki jak silniki z magnesami trwałymi. Spadek wzbudzenia następuje w silnikach "samowzbudnych" czyli szeregowych.
Ale co się dzieje z samochodem(co to za samochód)? Zalewa go? Nierówno pracuje? skąd wiesz że ma za długi czas wtrysku, Masz oscyloskop? Sondę sprawdzisz lejąc trochę wahy do kolektora na pracującym silniku powinna się wzbudzić. Zapchane niesprawne wtryski mogą być przyczyną zubożenia mieszanki problemów z odpalaniem i nierówną pracą silnika. tak samo...
Witam. 1. Prąd wzbudzenia pozostaje stały w całym zakresie regulacji prędkości. Wzbudzenie zasilane jest prądem stałym (brak modulacji PWM). Takie napędy zabezpieczone są w ten sposób że zanik napięcia lub prądu wzbudzenia powoduje niemożliwość zasterowania silnikiem (duży prąd wirnika uszkodziłby go). Wzbudzenie może być zasilane non stop. 2. Przy...
Witajcie, Chce zastosować silnik od chłodnicy jako wzbudzenie do alternatora. Co dziwne ten silnik ma 30w 12v a przy 1000obr daje 10v i 15a. Ten silnik jest na magnesach i ma miedz na wirniku. Mam kilka pytań: 1 Jaki prąd daje ten silnik (AC-DC)? 2 czym podwoić napięcie? Nie odciagajcie mnie od tego ponieważ sterujać obrotami tego silnika (przez przekładnie...
To jest silnik z wzbudzenie obce 180V 1.3A 14/16kW 39/43A 440V praca S1/S3 Ktoś Tu jest wstanie zrobić sterowanie takiego silnika aha na silnik wchodzą dwa grube przewody i dwa cieńsze pewnie do wzbudzenia. Marek
Prędkościomierz pokazywał prędkość z jaką poruszałem się samochodem, ale zdarzały mu się zawahania wskazań. Czasami na postoju przy uruchomionym silniku prędkościomierz potrafił nagle się wzbudzić i pokazać np. prędkość 20km/h.
Mało danych żeby cokolwiek stwierdzić. Silnik z osobnym wzbudzeniem czy dwuprzewodowy? Jak ze wzbudzeniem to sprawdź czy wychodzi napięcie na wzbudzenie (a najlepiej zastąp silnik dwoma żarówkami). Które tranzystory wymieniłeś? Jak ten największy to pewnie oberwało się też układowi TL494. Elektronika (układy scalone) mają właściwe napięcie zasilania?
Eee tam. Dajesz na pierwszy silnik wzbudzenie kondensatorowe i masz dwa w jednym. Oprócz powietrza, generator trójfazowy do dyspozycji. :D :D :D :D :D :D
Ma tak być . Na silniku masz tabliczkę .Znajdź prąd wzbudzenia i napięcie oraz próg odwzbudzenia (obroty np 750/3000 oznacza że przy 750 obrotach jest próg odwzbudzenia) i od tych obrotów prąd wzbudzenia ma maleć przy max napięciu na tworniku do IF min(też powinno być na tabliczce silnika)i przy minimalnym wzbudzeniu (IF min.) powinno być 3000 obrotów....
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Sprawdzony. Działa. Jak działa wzbudzenie alternatora w takim bizonowskim silniku? Tam jest: Plus, Wzbudzenie i Jeszcze jakiś trzeci. Czy wzbudzenie alter. realizowane jest przez żaróweczkę na panelu sterowania? Właśnie zdałem sobie sprawę że ona nigdy nie świeciła.
Witam Chciałbym zbudować generator z silnika pierścieniowego do pracy na wydzielonej sieci. Czy istnieje możliwość wzbudzenia takiej prądnicy wykorzystując napięcie z akumulatora samochodowego? Jeżeli tak to czego będę potrzebował?
Silnik asynchroniczny można wzbudzić z wykorzystaniem magnetyzmu szczątkowego - pracuje wtedy bez układu stabilizującego. Małe silniki (stare bo długo pracowały) rozkręcałem wałek palcami i pojawiało się napięcie. Wystarczy palce zamienić na inny napęd i mamy elektrownię. Jego częstotliwość f = n(ilość drgań) ÷ t = obr x ilość par biegunów ÷ t . 1 Hz...
Silnik napędowy ma 2500rpm
Tak, sześcdziesięciotonowy pojazd plus 90 pasażerów z silnikami o łącznej mocy 124 kW musiał być demonem prędkości. Wyobraź sobie silnik od pasata 1,9 TDI w szynobusie. Silnik elektryczny to nie to samo co spalinowy. Raz że mamy przeciążalność (moc chwilowa może być znacznie wyższa), a dwa że mamy zupełni inny wykres momentu obrotowego. W przypadku...
Ta3 to jest przekładnik prądowy w układzie wzbudzenia silnika. Rezystor R8 i R7 to rezystory na tyrystorach od wzbudzenia nie do kupienia trzeba je nawinąć samemu Jeśli nie masz praktyki w naprawie czeskich maszyn to mimo posiadanego schematu jest to czeski film.Bardzo ciężko o części a zwłaszcza o elektronike zastosowaną na tych płytach. My do naprawy...
Czy ktoś z kolegów wie jak podłączyć ten alternator poza samochodem a konkretnie co podłączyć na piny 1i2 regulatora aby go wzbudzić , w samochodzie są podłączone pod sterownik silnika
czy alternator przestanie ładować po odłączeniu wzbudzenia przy pracującym silniku Nie, nie przestanie ładować, chyba że znacznie spadną obroty silnika. Jest to mały, prosty 20A alternator Zrób mu zdjęcie, jest szansa, że taki maluch jest samowzbudny
Ważny jest przekrój przewodu, bo od tego zależy przepływ prądu, kształt tylko pomaga np. w nawinięciu. Jeżeli się zmieści gabarytowo możesz dać więcej przewodów lub przekroju.
Oczywiście, że za mało. W zależności od silnika 6,3A dla silnika z magnesem stałym lub 8A - z uzwojeniem wzbudzenia.
Niebiesko-biały leci do sterownika silnika (na pin 42 jednej z kostek).
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Silników DC jak psów, i nie mówię tutaj o modelach a o typach. Ty konkretnie rozebrałeś silnik DC z wzbudzeniem na magnesach trwałych, bez tej informacji cały opis jest niewiele wart. Kolejna uwaga to opisanie wirnika jako twornika, to nieprawda. Twornik to uzwojenie przez które płynie większy prąd. To z mniejszym prądem nazywane jest wzbudzeniem (uzwojeniem...
Silniki magnetyczne pomp pralek nie należą do najtrwalszych i jeśli silnik podłączony poza pralką wzbudzi Twoje wątpliwości co do poprawności działania to wymień go lepiej od razu bo koszt nie jest wysoki a ponowne rozmontowywanie pralki pochłania czas i denerwuje. Zamieść proszę zdjęcie tego silnika bo w największym sklepie internetowym z częściami...
Tak powinno być. Napięcie wytwarzane przez sprawny alternator zależy od jego prędkości obrotowej i prądu wzbudzenia. Żeby napięcie utrzymać w pożądanych granicach należy przy wzroście obrotów silnika zmniejszać prąd wzbudzenia- bo w przeciwnym wypadku napięcie w instalacji nadmiernie wzrosłoby. Od tego jest regulator. Gdy silnik stoi prąd płynie przez...
Odszukałem przewody elektryczne od silnika zaparzacza i wzbudziłem go przez baterię żeby sprawdzić, czy jest to wina napędu, czy samego zaparzacza. Jaką baterię ? Jakie napięcie ?
Klemę akumulatora masz z czujnikiem? Wzbudzeniem alternatora steruję sterownik silnika. Do sprawdzenia WIĄZKA.
Napisz co to za samochód i czy to nie czasem maluch z prądnicą. W takim pojeździe sytuacja jest możliwa- prądnica nie wzbudziła i obciążenie układów elektrycznych silnika powoduje spadek. Pozdr. J.
Witam, Chciałem sprawdzić praktycznie odwrócenie pracy silnika indukcyjnego klatkowego jako prądnicy w celach edukacyjnych. Mam silnik indukcyjny 3f 400 V o mocy 10 kW. Podłączony w gwiazdę oraz podłączone mam kondensatory 3x133 mikro faradów na fazę połączonych równolegle na wejście silnika/generatora. Napędzam innym silnikiem z przełożeniem aby generator...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Rozumiem,że sterownik silnika pomaga się wzbudzić alternatorowi. Bo nie ma ładowania po uruchomieniu silnika do momentu podwyższenia obrotów silnika.Wydaje mi się,że pomoc we wzbudzeniu powinna być na pinie nr 1 złącza regulatora.
Silnik asynchroniczny mozna wzbudzić poprzez podłączenie na wyjśćiu odpowiednich kondensatorów (zależnych od obciążenia) oraz podanie na krótko zasilania, żeby się wzbudziła.
Mam takie pytanie, natury raczej teoretycznej. Jak wiadomo, gdy przy zasilonym tworniku silnika obcowzbudnego i niezasilonym wzbudzeniem dojdzie do zwarcia, przez silnik nie obracający się popłynie duży prąd który prawdopodobnie zniszczy silnik. Co jednak się stanie, gdy silnik owszem będzie zasilony od strony twornika i wyłączymy wzbudzenie, jednocześnie...
Wzbudzenie na stojan.180V,bo konstruktor tak założył.
Udało ci się ogarnąć temat ?? Bo moja brama po 2 przejazdach właśnie tak samo zareagowała i silnik się nie uruchamia
Witam ! W tym agregacie napięcie zależne jest od obrotów silnika. Kondensator służy do wzbudzenia i ustala napięcie na uzwojeniu głównym na odpowiednim poziomie. Napięcie reguluje się śrubą na cięgle gaźnika pod obciążeniem. Agregat nie nadaje się do zasilania elektroniki. Pozdrawiam.
Witam Wygląda to na silnik szeregowo-bocznikowy. W takim silniku ważne są połączenia kierunków uzwojeń, uzwojenia komutacyjnego G-H, i szeregowego E-F . Próbuj zamienić końce tych cewek (E-F). Próbuj podłączyć celem sprawdzenia z jednego zasilacza ten silnik jako szeregowo bocznikowy. Jednocześnie ważne jest aby szczotki wirnika były ustawione w "strefie"...
Czyli lepiej podać mu prąd stały jak wynika to z tabliczki. Jest do tego przeznaczony. Niestety Kolega nie posiada odpowiedniego zasilacza 110 VDC. Znam te silniki. Wzbudzenie - stojan zasilane napięciem stałym nominalnym (np 110 VDC lub 220 VDC), wirnik zaś poprzez regulator tyrystorowy półmostkowy do regulacji obrotów. Natomiast, skonfigurowany jak...
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
...W moim pojeździe oba silniki będą miały takie samo obciązanie więc nie wiem czy się tym przejmowac czy nie warto? Co to znaczy obciążenie takie samo, będą na wspólnym wale? Jeśli tak to uruchamiaj najpierw jeden później drugi. Do przełączania tworników po rozruchu, musiałbyś mieć naprawdę dobre wyłączniki (będzie iskrzyć). Wyrównanie obciążeń można...
Witam Posiadam blokady wałków rozrządu silnika Fiat 1.6 16V, zakupione na znanym portalu. Po założeniu ich na wałki rozrządu mam wątpliwości co do jakości ich wykonania. Po lekkim przykręceniu blokady do obudowy wałków rozrządu wałkiem da się poruszyć o niecały ząb. Blokady mają znaczny luz na szpilkach w obudowach wałków. Z takim luzem trudno ustawić...
Na wzbudzenie silnika musisz podać min. 12V, a dopiero później prąd na wzbudzenie prądnicy. Kiedyś robiłem doświadczenia i coś koło 7V na prądnicy wystarczało do kręcenia kołami. Zmianę kierunku realizujesz zmieniając polaryzację wzbudzenia silnika, tak to zaprojektowała fabryka.
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Witam Niestety mam tylko wersję papierową i to jeszcze......jak sa odnalazłem to się przeistoczyła w wersje LENZE 530 . Jeżeli cię to interesuje to podaję opis listwy: L1 , N - zasilanie A , B - silnik główne I , K - silnik wzbudzenie 7 , 8 , 9 - potencjometr (8 - suwak 9 - zasilanie) 3 , 4 - tachoprądnica ( jeżeli brak - zewrzeć 2 z 4) 16 , 17 - start...
pytanie od czego ten cienki niebieski? Wzbudzenie alternatora.
Nie ma tam żadnego modułu akumulatora, wzbudzeniem steruje moduł zasilania komory silnika USM obok akumulatora
Ja z kolei w silnikach DC z obcowzbudnym podłączałem napięcie przemienne do uzwojenia wzbudzenia, natomiast do sąsiednich szczotek na obwodzie komutatora miernik najlepiej analogowy(wskazówkowy) i kręciłem szczotkotrzymaczem do uzyskania jak najmniejszego napięcia(mV). Były to dużo większe maszyny. Być może w tym silniku da się wyodrębnić uzwojenie...
Właśnie tak myślałem, że muszą to być odrębne od siebie instalacje, dlatego zadałem pytanie. Spotkałem się z dokumentacją gdzie było PE transformatora łączone z "-" silnika. Wzbudziło to moje wątpliwości. Chciałem uniknąć stosowania wyłączników 2P w instalacji DC, które przy systemie całkowicie izolowanym są wymagane. Myślę, że będzie ok, jeśli: PE...
Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Wtedy to będzie silnik obcowzbudny, jeżeli projekt dopuszcza takie rozwiązanie to owszem, chcąc zwiększyć intensywność hamowania, uzwojenie wzbudzenia zasilić ze źródła napięcia stałego.
Witam Uzwojenie wirnika będzie miało dużo mniejszą rezystancje niż pozostałe uzwojenia. Jeśli reszta uzwojeń ma taką samom rezystancje, to uzwojenie wzbudzenia podzielone jest na pół, i należy je połączyć szeregowo lub równolegle w zależności od wysokości napięcia wzbudzenia.
stonefree, no dałeś po gaciach nieźle. Raz-w akuwiertarce jest regulator obrotów działający o modulację PWM, dwa-silnik ma wzbudzenie od magnesów trwałych.
Tylko boję się jednego że czas trwania impulsu minusowego będzie na tyle krótki że silnik zdąży się przekręcić i straci się minus na powrocie i silnik się wzbudzi do dalszej pracy . Czy coś źle myślę ? Muszę to sobie rozrysować :D
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Nabyłem używany agregat prądotwórczy z silnikiem Honda o poj. 150 cm3 (144 cm3), lecz prądnica nie posiada żadnych oznaczeń, pozostały jedynie nity po tabliczce znamionowej. Silnik (G-150) ma moc 3,5 KM, więc przypuszczam, iż prądnica może mieć ok. 1,5 - 1,7 KW. Pracuje on bez zarzutu, natomiast prądnica nie chce się wzbudzić i ma "rozkopane" połączenia...
Poszukaj na forum. Było już i o tym. Żeby pozbyć się problemu raz na zawsze trzeba troszeczkę przerobić obwód wzbudzenia alternatora...
No a co z tym poborem prądu zanim się wzbudzi Jak to co, zasila wzbudzenie jak wykryje obroty i sygnał z kontrolki.
Piec nie odpali, gdy napięcie na akumulatorze będzie mniejsze niż około 10,5V (dla różnych pieców może się różnić). Sprawdź dokładnie podłączenie zegara. Zawsze istnieje możliwość dołożenia zegara Webasto, jeżeli nie będziesz umiał wzbudzić swojego oryginalnego.
Silnik raczej nie wzbudzi zastosuj zwykla.
Problem polegał na tym, że nawet nowy silnik zaparzacza był dziwnym trafem zablokowany (standardowa usterka). Wzbudziłem silnik do momentu jak lekko pracował potem i tak ekspres spowoduje samoustawienie silnika. I tak też było. Jednak potem okazało się, że i tak uszkodzony był młynek, który zrobił zwarcie na module. Do wymiany jeszcze dodatkowo oprócz...
Do samego sprawdzenia, czy pozostałe elementy agregatu są sprawne i agregat się wzbudza zastępczo wykorzystałbym opornik wodny. Jak byłem jeszcze bajtlem, to takie opornice wykorzystywano w karuzelach do uruchamiania silników pierścieniowych.
Problem z napędem silnika. Stawiam, że to SPS z Simoregiem. Problem z prostownikiem od wzbudzenia. Trzeba zobaczyć jaki alarm pojawia się na Simoregu.
Witam Sz.P. znalazłem w necie cos takiego(aukcja pogladowa) https://allegro.pl/oferta/generator-impu... ,potrzebuje na wyjsciu takiego generatora otrzymac sygnał ujemny,nie plus a minus,potrzebny do wzbudzenia...
Witam Przedstawiam po niżej schemat układu wzbudzenia silnika DC http://obrazki.elektroda.net/62_12748968... Wejście 220AC (przez F1 i F2) Wyjście z transformatora (1 , 2) przez diody zenera (6.2V) około 4 v Wyjście z mostka 218V DC do silnika wzbudzenie Transformator : Pierwotne 8 zwojów 0.5mm wtórne brak info moc 0,4W (trafo spalone ) CROVISA...
wyrzucenie z synchronizmu Precyzja i jeszcze raz Precyzja, Silnik asynchroniczny (musi być trójfazowy) - o dużym oporze indukcyjnym - po odłączeniu od sieci będzie pracował pulsacyjnie jako silnik i jako wzbudzona asynchroniczna prądnica. Wzbudzona obrotami ponad asynchronicznymi przy 400 V będzie utrzymywać wzbudzenie nawet na mniejszych obrotach...
Witam. Może i ja się podepnę pod temat. Mam agregat prądo twórczy z demobilu typ, PAD2 ,2 kilowaty. Problem polega natym żeby wzbudzić generator to trzeba wcisnąć przycisk wzbudzenia i to czasem się udaje ale nie musze dodawać że tak być nie może . Wzbudzić się powinien po każdym uruchomieniu silnika i naciśnięciu przycisku wzbudzenia natychmiast, Niemam...
Wzbudzenie nie idzie tam ze sterownika silnika.
Prąd zwarciowy będzie przy nieruchomym wale więc nie ma możliwości odjęcia sem powstałego w wirniku. Prąd ten będzie się równał napięciu zasilania podzielonemu przez sumę rezystancji twornika, wzbudzenia (w końcu silnik szeregowy) i rezystancji rozruchowych o ile takie są.
A po co ci taki referat?:D Wystarczy jedno zdanie. "Silniki indukcyjne nie mają podanego na tabliczce znamionowej, napięcia wzbudzenia". :) Drugie zdanie: "Na klamrecie są tylko wyprowadzenia do podłączenia zasilania i nie ma podłączeń uzwojenia wzbudzenia". Koniec referatu. ;) W gruncie rzeczy chodzi tylko o różnice między silnikami asynchronicznymi...
Instalacja jest tak prosta że nie można się pomylić. Spróbuj odłączyć zestaw (regulator i ogranicznik), te czarne puszki. uruchom silnik i podaj na moment pełne napięcie na DF. To powinno go wzbudzić. Następnie zgaś silnik i podłącz wszystko spowrotem.
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
A nie dotyczy to przypadkiem silnika szeregowego! Tak dotyczy tylko silnika szeregowego. Prosta tłumaczenie bez wzorów - te znajdziesz w stosownej literaturze. Wirnik silnika gdy się obraca to powstaje w nim siła elektromotoryczna zależna od strumienia magnetycznego stojana i prędkości obrotowej wirnika. Dla silnika obcowzbódnego, z magnesami trwałymi...
Rozumiem. Pozkładam to w najbliższym czasie. Dodano po 2 A wogóle sam alternator na wyjściu powinien pokazać jakieś napięcie wychodzące? Oczywiście już przy silniku przykręcony i powiedzmy wzbudzony przegazowaniem silnika. Czy w takiej sytułacji nie podłączony pod akumulator pownien jakieś napiècie pokazywać miltimetr?
One wogule nie starują jak silnik pracuje. Na zgaszonym silniku świeca normalnie. Oraz świeca jak silnik pracuje jak odlacze wzbudzenie z alternatora.
Prądnica w tym ustrojstwie to silnik klatkowy pracujący z prędkością nadsynchroniczną. Kondensator robi za źródło mocy biernej czyli za wzbudzenie. Jeśli się nie wzbudza to jest uszkodzony.
Witam, ja byłbym raczej za regulacją wzbudzenia silnika przy możliwie dużym wzbudzeniu prądnicy, zapewni to tak jak pisał kolega azalewsk duży moment obrotowy przy ruszaniu z miejsca a co za tym idzie pewny ale łagodny start i płynną i stabilna jazdę na małej prędkości. Oczywiście jeśli mimo pełnego wzbudzenia silnika prędkość minimalna będzie zbyt...
Kontrolka świeci się cały czas. Czy to na zapłonie, czy przy uruchomionym silniku. Nawet jak wzbudzę alternator z zewnątrz, kontrolka nadal świeci.
Po złożeniu roweru, nie wiem za bardzo jak cudem.... ale gdy na wyświetlaczu przytrzymuję przycisk ''down'' silnik się wzbudził i koło się kręci.....NADAL nie działa wspomaganie PAS oraz manetka. Wciskając manetkę także na wyświetlaczu nic się dzieje, podczas kręcenia korbą sytuacja jest podobna. Zdaję sobie sprawę, że w nowym sterowniku kable wychodzą...
Par szczotek jest 2. Dwie "+" równolegle, dwie do uzw. wzbudzenia - równolegle. Potraktuj połączenia jak rezystory.
Witam. Podłączenie silnika należy wykonać następująco: - uzwojenie wzbudzenia połączyć szeregowo z wirnikiem a dopiero wtedy pod napięcie.Podłączenie napięcia bezpośrednio na wirnik lub wzbudzenie stojana jest niewłaściwe.
Dokładnie tak, zmieniając wzbudzenie alternatora przy stałym obciążeniu (opornik) zmieniasz sile potrzebna do kręcenia.
Nic kolega nie wspomina o obrotach silnika. Do wzbudzenia prądnicy powinny być one w okolicy 3000 obr./min., następnie można "obciążyć" prądnicę np.żarówką 100 W (najpierw wyłącza się odbiorniki a następnie silnik agregatu). Do wzbudzenia generatora można też zastosować akumulator 12 V. W przypadku prądnicy z uszkodzonym regulatorem napięcia (AVR),...
Skoro to silnik obcowzbudny to może jedno z tych uzwojeń to po prostu wzbudzenie (8V, 20A), natomiast 24V,250A to uzwojenie wirnika. Jeśli sterownik PWM który posiadasz jest dedykowany do silników obcowzbudnych, powinien mieć wyjście na wzbudzenie (zazwyczaj ok. 5V).
Twornik to tam gdzie masz szczotki a wzbudzenie to oczywiscie pozostale sproboj polaczyc wszystko szeregowo i sprawdz co bedzie sie dzialo z reguly silniki ktore startuja pod duzym obciazeniem tak wlasnie sa laczone (np. rozrusznik)
Częstotliwość/prędkość obrotowa silnika nie jest za wysoka?
Witam Niedawno przerabiałem taką wytaczarke, całe sterowanie. Zastosowałem napęd prądu stałego firmy Apator DML. Maszyna działa poprawnie, należy sprawdzić napięcie wzbudzenia, w mojej maszynie były silniki 4kW i napięcie wzbudzenia było 110V, ale można je było połączyć w szereg gdyż jest dzielone i zasilić je z 220V. Pozdrawiam Arek.
Tak patrząc na zagadnienie wzbudzenia silnika to nie rozróżnia się obcowzbudnych czy samowzbudnych są tylko szeregowe, bocznikowe, szeregowo-bocznikowe i z magnesami stałymi. Obcowzbudne i samowzbudne są prądnice. Silnika przecież się nie wzbudza (wzbudzenie jest potrzebne do wytworzenia SEM czyli napięcia)
Nie, nie szkodzi, aczkolwiek silnik prądu stałego ze wzbudzeniem od magnesów trwałych zasilany takim przebiegiem może wytwarzać różne nieprzyjemne dźwięki, wszystko zależy od częstotliwości przebiegu (ale nie wypełnienia impulsu). Ta dioda ogólnie poprawia sprawność układu przez odzysk mocy. A co do ograniczeń prądowych to praktycznie liczą się tylko...
wzbudzić silnik wzbudzić sterownik silnik silnik szeregowy wzbudzić
wymiana poduszki silnika renault odkurzacz filtrem wodnym zelmer turbinka junkers
elektrotechnika zaocznie hewalex sterownik
Sony DSC-H300: Trzeszczenie i problemy z wyświetlaczem Kierunek obrotów sprężarki N70 - jak sprawdzić?