Koniec jednego uzwojenia jest połączony poprzez kondensator do końca innego, które ma połączenie z siecią; ten koniec kondensatora, który ma połączenie z siecią, trzeba przepiąć na drugi przewód sieci, a silnik zmieni kierunek obrotów. Czyli U1 ma być połączone albo z W2, albo z V2, w zależności od potrzebnego kierunku (zakładam, że U2/V2/W2 to są końce...
Jest to wciągarka 1000W NPECH400. Czyli chińczyk jakich nie mało ;-) Buczy dopóki nie zacznie się obracać - nieraz są to i 3 sekundy. Jeśli masz możliwość podmień również kondensator rozruchowy choć nie chce mi się wierzyć aby to był on winowajcą ale elektronika i elektryka różne cuda może zdziałać. Mam pompę wodną zanurzeniową w której uszkodzone...
Zajrzyj [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... i [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Napisz więcej na temat silnika, który posiadasz. Podaj co jest napisane na tabliczce znamionowej ewentualnie inne napisy na korpusie silnika.
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Witam - czy to jest oryginalny silnik od tego wertykulatora ? Jeżeli jest to silnik rewersyjny to można zmieniać kierunek obrotów Dobrze by było zamieścić fotkę silnika oraz hamulca .
Jak źle podłączysz to zawsze można spalić. Co do napięcia, to nie miernik tylko wskaźnik napięcia,
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
Albo przepiąć wózek na drugą stronę paska (linki/łańcucha - co tam masz w starej szynie - czyli de facto przerzucić pętlę na drugą stronę - być może będzie potrzebna przeróbka wózka) albo jak nie masz gwarancji - zamienić kable zasilające silnik
Z tego co widzę to falownik akceptuje ujemne wartości w parametrach 6-14 i 6-15 więc istnieje możliwość zmiany kierunku potencjometrem ale na zasadzie "0 w środku". Czyli ustawiając odpowiednio te parametry można wybrać pozycję potencjometru dla której silnik będzie zatrzymany(zerową). Przekręcenie potencjometru w prawo spowoduje obracanie silnika w...
Czyli jest to najprawdopodobniej silnik na napięcie zmienne. A nawet na pewno. Jak Kolega pisze: W takim silniku nie ma możliwości zmiany kierunku obrotów
Pokaż tabliczkę znamionową tego silnika. Zmiana kierunku obrotów jest możliwa jedynie poprzez zmianę połączeń wewnątrz silnika.
Nie dziwię się, podłącz jak było na początku i zamień miejscami dwa kabelki czarny z siwym np. Od kabla zasilającego oczywiście. Rozumiem że podłączasz pod 400V.
Zakładam, że szczotki są doprowadzone do zacisków z prawej strony (SPRAWDŹ!), wówczas zmianę kierunku obrotów otrzymasz łącząc wszystko według rysunku: http://obrazki.elektroda.net/7_124051591...
Zamień też krańcówki FCC z FCA.
Mogą być samochodowe ale nie tylko, ale ze stykiem przełączającym. Wybór jest bardzo duży. A dokładniej to trzeba jeszcze wiedzieć na jakie napięcie maja być ich cewki, (czyli jakie napięcie będzie podawane z tego odbiornika) i jaka ma być obciążalność ich styków, (a to zależy od mocy podłączonego silnika).
Przecież na czwartym zdjęciu masz schemat podpinania silnika: Clockwise - zgodnie ze wskazówkami zegara Inverter - odwrotnie
To jest silnik komutatorowy, aby odwrócić kierunek obrotów musisz dostać się do środka tam gdzie są szczotki silnika i zamienić miejscami przewody do nich dochodzące. W ten sposób masz zamieniony kierunek obracania się silnika.
Czy można zmienić kierunek obrotów wrzeciona poprzez zamianę fazy w podłączeniu silnika?
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
Jeżeli po odpięciu TRIAKÓW oraz RC podpinając zasilanie bezpośrednio do silnika na wspólny przewód i którykolwiek drugi, silnik nie ruszy to znaczy, że bez RC układ nie może pracować poprawnie, dlatego, że drugie uzwojenie służy jako uzwojenie pracy, ale, że jest ono wykorzystywane również do pracy w kierunku przeciwnym więc jest nawinięte tak, że dla...
Kolego, ani się waż przerywać ochronnego przewodu !!
Przeciążenie można wykrywać nawet kontaktronem z przewodem zasilającym silnik (jedną żyłą) nawiniętą na kontaktronie. Do tego przyda się przekaźnik bistabilny który przełącza styki tylko gdy na wejściu pojawi się stan wysoki. Nada się BIS-402 lub jeżeli chcesz to zamontować na szynie DIN razem z falownikiem to BIS-411. Styki przełączne przekaźnika podłączasz...
Jak przemienić przewody żeby zmieniać obroty silnika?
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
(at)rafik4 nie wprowadzaj autora w błąd, na oko widać, że do czerwonego przewodu jest dołączony grubszy drut niż do białego.
Mówisz o tym co podałem w pierwszym poście? Czy stycznik ma być na pewno NC a nie NO i po zamknięciu puści prąd i zamknie odpowiednią strone cewki? I czy dobrze rozumiem, że podłączyć do silnika mam wyjście COM z jednej i drugiej cewki czy raczej któreś z wyjść NC/NO jest podłączane do silnika?
Zamienić miejscami przewody albo do szczotek, albo do uzwojenia stojana.
Zamień miejscami przewody o kolorze czerwonym i niebieskim wychodzące ze stojana silnika.
(at)krzysiek7 : dasz radę ogarnąć ten silnik?
Ten silnik pracuje i wszystko jest ok. Potrzebuj w nim zmienić kierunek obrotów. Schemat jego obecnego połączenia narysowałem powyżej. Do jakich zacisków podłączyć zasilanie aby zmienić kierunek obrotów?
Masz 3 fazy, 3 przewody, weź odkręć 2 z nich i zamień je kolejnością, to samo po drugiej stronie. No i brakuje jednej blaszki do zwarcia końców uzwojeń. Google: zmiana kierunku wirowania silnik 3fazowy
Mostek może być nawet na 50V (100V jest bezpieczniejsze), też zadziała, ale im wyższe dopuszczalne napięcie dla mostka, tym najczęściej droższy (niepotrzebnie). Sklepy elektroniczne w Kołobrzegu: "Elster" P.H.U.P. Bogdan Szyper Kołobrzeg, ul. Narutowicza 9, tel. 094 3545932 "Elektronika" Sklep Stanisław Hejmowski Kołobrzeg, ul. Słowińców 11, tel. 094...
Najprościej 2 krancówki i przekaźnik pomocniczy. Krańcówka A-NO równolegle ze stykiem pomocniczym K-NO i to wszystko w szereg ze stykiem krańcówki B-NC i dalej cewka przekaźnika pomocniczego. Wada układ sam nie startuje, ale to wymusić można chwilowym wymuszeniem na krańcówce A. układ można rozbudowywać, ale idea zawsze taka sama. Pozdrowienia
Przełączając tylko samo zasilanie, uzwojenie pomocnicze pracowało jako robocze, a robocze jako pomocnicze. Sytuacja ta jest nieprawidłowa i po dłuższej pracy silnik może się uszkodzić.
Zamień między sobą czarne przewody, a brązowy, żółty i niebieski odłącz. Zasilanie na czarno-czerwony i czarno-niebieski plus przewód ochronny do korpusu silnika.
Pomierz oporności obydwu uzwojeń. Jeśli są jednakowe to znaczy że uzwojenie typowe dla tych silników. Są obydwa uzwojenia jednakowe. Jedne końce spięte razem tworzą koniec wspólny i są podłączone pod jeden przewód zasilający. Między pozostałe dwa końce jest wpięty kondensator. Zależnie od tego pod który koniec podpinasz drugi przewód zasilający masz...
Witam ! Pokaż silnik.
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Dioda właczona równolegle do silnika, bo zmiana kierunku obrotów odbywa sie za nia, w przełączniku. Ochrona tranzystora MOSFET przed przepięciami. Dowolna dioda SMD , najlepiej Shottky, na napięcie < 100V i prądzie min 10 A Włączona w kierunku ZAPOROWYM !
Możesz też zmienić kierunek w okablowaniu. Bez ingerencji w software. Zamieniasz dwa kabelki i już. Kliknij sobie w googlach "zmiana kierunku obrotów silnika krokowego".
http://obrazki.elektroda.pl/3300882800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3150992600_1... ?1 - przełącznik kierunku obiegu. ?2 - przycisk włączenia rozruchowego kondensatora. ????- jednofazowa sieć. Dodano po 2 Na zdjęciu z prawej strony - dla 3 fazowej sieci.
jak w silniku jednofazowym zmienić obroty ?
Tak jest to możliwe. Początek uzwojenia stojana łączy się np z prawą szczotką a koniec z lewą - jeden kierunek. Jeśli zamienisz i początek uzw. będzie łączył się z lewą szczotką a koniec z prawą to zmienisz kierunek wirowania. Może trochę iskrzyć bo szczotki wytarte są przy jednym kierunku.
https://iautomatyka.pl/zmiana-kierunku-p...
Prościej jeden przełącznik z 6-cioma i drugi do włączania zasilania. Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8389700100_1...
Tak jak napisałem. Będziesz musiał w tym celu rozwiercić nity.... pozdrawiam
Odwrócić bieguny silnika lub połączenia krańcówek.
Witam, tak na szybko. załączony przeze mnie układ jest chyba maksymalnie prosty, ale nie pozbawiony wad. Jeśli zatrzymanie awaryjne nastąpi akurat na krańcówce S27 to po zwolnieniu przycisku silnik ruszy(powiedzmy w lewo). przy wyłączeniu w każdym innym położeniu - będzie potrzeba ponownego naciśnięcia przycisku start (S25) który uruchamia silnik zawsze...
Kazdy silnik pradu stalego mozna podlaczyc do napiecia zmiennego po zastosowaniu mostka prostowniczego. Natomiast zmiana obrotow dokonuje sie po stronie napiecia stalego po zmianie koncowek + i -, do silnika. --
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora, tylko zmianą kierunku obrotów silnika.
W tym modelu nie da się zmienić obrotów bez ingerencji w uzwojenie. Musiały by być 4 przewody, a są tylko 3. Uzwojenie główne, pomocnicze z kondensatorem i wspólny. Chyba, że obydwa uzwojenia są takie same. Da się zrobić zdjęcie z wnętrza silnika?
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
Zmiana kolejności faz będzie tylko skutkować zmianą kierunku obrotów silnika.
W necie jest to dokładnie pokazane. Silnik indukcyjny klatkowy jedofazowy posiada dwa uzwojenia : uzwojenie pracy i uzwojenie rozruchowe.Uzwojenie rozruchowe połączone jest szeregowo z kondensatorem rozruchowym .Uzwojenia są podłączone w układzie równoległym. Zmiana obrotów polega na przełączaniu uzwojenia rozruchowego. Zamieniamy początek z końcem...
Typowe silniki na 230V to nie są synchroniczne tylko asynchorniczne czyli indukcyjne. Więc może ustalmy co tak na prawdę masz. Są szczotki? Jest kondensator przy silniku? Wirniki ma uzwojenie? Może jest magnesem? Stawiam, że masz silnik z uzwojeniem rozruchowym, pomocniczym czyli tzw zwój zwarty, zwykle pętla z bardzo grubego drutu na stojanie, to decyduje...
Ale czego nie rozumiesz? W przypadku silnika 1F zmiana kierunku obrotów polega na zamianie końcówek uzwojenia roboczego lub rozruchowego.
Aby skorzystać z takiego przełącznika konieczne jest zasilenie silnika a to "przychodzi" ze sterownika. Więc do zmiany kierunku obrotów musisz wybrać w sterowniku opcję ręcznego zasilania podajnika.
Witam szanowne grono! Zwracam się do was z nietypowym zdarzeniem i adresuję od razu pytanie, czy ktoś z was spotkał się ze spontaniczną zmianą kierunku obrotu silnika jednofazowego? Silnik jest zasilony z sieci TNS poprzez sterownik umożliwiający zmianę prędkości pracy wentylatora. Dodam, że nie była wykonywana żadna ingerencja w obwody zasilające i...
Skoro zamieniłeś przewody z faz L1 i L2 po lewej stronie silnika, to zamień je również po prawej, między prawym stycznikiem a silnikiem.
Za pomocą dwóch styczników, najpierw wybierasz kierunek obrotów a później uruchamiasz silnik.
Spróbuj zamienić miejscami Z1 i Z2.
Muszę mieć możliwość zmiany obrotów wtę i wewtę, trochę ciężko by się to robiło czysto mechanicznym obracaniem silnika :)
Zmiana kierunku obrotów w silniku trójfazowym jest bardzo prosta, wystarczy zamienić miejscami dwie dowolne fazy zasilania, i silnik zmieni kierunek obrotów.
Może lepiej przed zmianą kierunku, wyhamować silnik.
Ok,dziś spróbuję delikatnie rozebrać silnik i dam znać .
Zmiana kabli nic nie da w tym wypadku. Zmiana kierunku obrotów w tych silnikach możliwa jest tylko poprzez zmianę (obrócenie) wirnika, lub przez zmianę samego wentylatora (turbinki).
nie potrzebujesz czterech styczników tylko dwa na każdy silnik po jednym zmiana kierunku obrotów na falowniku z falownika potrzebny sygnał że fd = 0Hz czyli napęd stoi i wtedy możesz przełączyc na drugi silnik nie wiem czy w Twoim ale w wielu falownikach jest sygnał zgody na przełączanie silników a w niektórych (np Mitsubishi) masz możliwośc przełączania...
Witam uzyskałem informacje od producenta silnika że zmianą kierunku obrotów nie wpływa na moc oraz żywotność silnika Dodano po 1 Jeszcze dodam że silnik u mnie pracował jakieś 4/5 godzinny nic się nie stało (nie spalił się)
Według mnie da się to bez problemu zrobić na normalnym przełączniku L-P. Schemat podłączenia już właściwie narysowałeś, bo wyłącznik będzie w miejscu, gdzie są narysowane wyprowadzenia silnika.
zmieniłem tak jak mówiłeś silnik buczy
Tobie pozostawiam auto/manual.
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
W tym silniku zmiana kierunku obrotów odbywa się za pomocą zmiany polaryzacji zasilania. Wstaw tak krańcówkę aby silnik po jej wyłączeniu był odcinany od zasilania. W celu umożliwienie ruchu powrotnego wstaw odpowiednio spolaryzowaną diodę, Na drugim kablu drugi wyłącznik z diodą który ogranicza ruch w druga stronę i po kłopocie.
W wyszukiwarkę wpisać "silnik prądu stałego, zmiana kierunku obrotów"
A silnik nie jest zablokowany w jedna stronę obrotów? Pomierz prądy fazowe na pracującym silniku.
Prościej i taniej zrobić to na Wyłącznik elektromagnetyczny z możliwością zmiany kierunku obrotów silnika, https://allegro.pl/oferta/wylacznik-wlac...
Silnik szeregowy. Trzeba zamienić stronami końcówki uzwojenia stojana.
Albo odwrócić stojan, nie wiadomo czy to możliwe, albo drugi koniec uzwojenia 'pomocniczego' wewnątrz silnika odłączyć od przewodu białego a połączyć z czerwonym. Drugi koniec to ten obecnie połączony z białym a nie z zielonym. Odwrócenie wirnika nic nie da.
Podłączyć koniecznie pod regulator ze stabilizacja obrotów tak by zapobiec rozbieganiu silnika. Najlepiej zastosować regulator oparty na TDA1085: http://pdf.datasheetcatalog.com/datashee... Schemat podłączenia silnika do regulatora wraz ze zmianą kierunku obrotów: https://obrazki.elektroda.pl/9879320300_...
Witam W silniku trójfazowym zmiana kierunku obrotów następuje przez zmianę (zamianę) dwóch faz, czyli zamieniasz dwa (z trzech) dowolne przewody doprowadzające napięcie do silnika trójfazowego i obroty są przeciwne. Pozdrawiam
Bez wzgledu na to czy jest to rozuch przy pomocy kondesatora czy tez samej cewki i ukladu odsrodkowego wylacznika trzeba zmienic kierunek pradu .Jesli cewka jest wyprowadzona jest to latwe gdy jest cakowicie zalana nierealne .W przypadku silnika Farisa (ze zwartym zwojem )latwiej jest obrocic sam silnik .
Witam, posiadam silnik od wirówki polskiej produkcji który chcę wykorzystać. Problem w tym, że obraca się w złą stronę. Próbowałem zamienić przewody według http://obrazki.elektroda.pl/4595838700_1... Dodano po 1 zapomniałem dodać, między [2] a [3] jest 0.5 ohm a między resztą są już jakieś opory.
Przy tym silniku albo był kondensator albo wyłącznik odłączający po starcie jedno z uzwojeń, ( nie koniecznie odśrodkowy ). Połącz inaczej zasilanie silnika. 230V daj na E1 z A1, do A1 i E2 podłącz przycisk np. dzwonkowy. W chwili włączania 230V zwieraj A1 z E2.
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Witam Jeśli podłączyłes silnik tak jak na schemacie to jest OK. Nie podałeś mocy silnika, przy silnikach > 5KW iskrzenie jest normalne .Zmiana kierunku obrotów -to zrobiłeś dobrze -zamiana faz zasilania przed stycznikiem głównym. Pytanie co ten silnik napędza może po prostu jest większe obciążenie silnika przy pracy np: w lewo? Sprawdż prądy czy są...
Nic nie wspominałem o biegu wstecznym. Silnik kręci się nie w tą stronę co powinien
Odkręć dekiel tabliczki zaciskowej silnika. Być może na nim jest schemat w jaki sposób zmienić kierunek obrotów. A jak nie ma, to wstaw zdjęcia tabliczki zaciskowej silnika. Takie aby było widać dokładnie wszystkie połączenia.
Ten rysunek powinien rozwiać wszelkie wątpliwości. PRawie jak przeniesienie schematu w rzeczywistość:) Baterie - to tylko źródła napięcia - dobierz zgodnie z napięciem zasilania silnika i napięciem pracy cewek przekaźników (jeżeli są takie same - wystarczy jedno źródło)
Oryginalny silnik jest dwufazowy (druga faza jest wykonana kondensatorem w szereg z jednym uzwojeniem), a to po to, żeby można uzyskać możliwość obrotów w obie strony (przełącznik zaznaczony na schemacie na naklejce silnika). Jeżeli nie potrzebujesz zmiany kierunku obrotów musisz podłączyć nowy silnik tylko "pod jedną fazę" ignorując ob Ten laminator...
Zmiana kierunku wirowania silnika http://obrazki.elektroda.pl/5480382200_1... Przejrzyj internet
DZIĘKI WIELKIE WSZYSTTKIM !!!! Dziękuję przede wszystkim za chęć udzielenia mi pomocy, jestem szczerze zobowiązany. I tak ....: bogdan_p ... tak jak napisałem chciałbym, żeby szyny były cały czas pod napięciem ... adams987 ... ja właśnie chciałbym wykorzystać to co jest w linku ... i umieścić to w lokomotywie ... oczywiście po zlikwidowaniu kilku niepotrzebnych...
Zaznaczę ze jestem w Anglii i nie wiem tu chyba trochę jest inne napięcie ale nie jestem pewien. Napięcie sieci w Anglii jest takie samo jak w Polsce.
Witam Jaki to silnik? napisz coś więcej.
Do rozrysowania - wyłącznik zmierzchowy steruje przekaźnikiem - w silniku zmieniasz połączenie kondensatora w stosunku do uzwojeń, w efekcie następuje zmiana kierunku obrotów, a w te gałęzie wpięte są wyłączniki krańcowe NC.
Witam. Potrzebuje zmienić kierunek obrotów w małym silniku elektrycznyn Silma. Załączam zdjęcie. Silnik 220v 0.2A Czy jest możliwość zmiany obrotów w takim silniku? Z góry dzięki za pomoc
zmiana kierunku obrotu zmiana kierunku obrotu wirnika zmiana kierunku obrotu silnika
fujitsu lifebook bateria ładowarka akumulator latarka przedwzmacniacz gramofon phono
dobre sklepy elektroniczne online dobre sklepy elektroniczne
Denon AVR-1200: Ograniczenie głośności do 81 Wymiana tylnej dmuchawy w Audi Q7 - krok po kroku