Właśnie rozebrałem wspomaganie elektryczne od samochodu. Silnik BLDC hallotronowy. Jest to wspomaganie mechaniczne. Wcześniej rozbierałem pompę wspomagania elektryczno hydraulicznego od peugeota tez silnik BLDC wiec jest takich silniczków trochę w autach. Zastanawiam się nad przerobieniem tego wspomagania kierownicy do napędu osi suportu. Gotowe wspomaganie...
Przy pomocy takiego układu nie uruchomisz raczej tego silnika. Wydaje mi się, że powinieneś zastosować mikrokomputer jednoukładowy np AVR lub '51. Problem polega na tym, że rozruch takiego silnika musi odbywać się dynamicznie tzn częstotliwość sygnału sterującego musi być zwiększana wraz ze wzrostem obrotów silnika. Na takim silniku krokowym powinien...
Niestety schemat jest błędny. Stopień z układem IC2 nigdy prawidłowo nie zadziała. A w związku z tym dalsze stopnie - IC3, T1,T2 - nie mają już sensu. O'k - ale po kolei, bo chciałbym dużo powiedzieć. 1) rozumiem, że bardzo chcesz uzyskać bardzo liniowy przebieg trójkątny, bo dzięki temu mógłbyś uzyskać bardzo liniową zależność wypełnienia PWM w funkcji...
Jestem za przedmówcą - mod chce zestrzelić wróbla armatą. Przekładnik prądowy? - może od razu mikroprocesorowy hallotronowy miernik natężenia? Do tego typu zastosowań w/w sposób w zupełności wystarczy (przecież we wszelkiego typu napędach produkcji - i w części zastosowania przemysłowego - bramowych i nie tylko - taki układ z jednym opornikiem - tyle...
Czy tym silnikiem chcesz kręcić w lewo i prawo czy interesuje Cię tylko jeden kierunek obrotów? Tak czy owak, do trójpasmowego silnika potrzebne są trzy czujniki, najlepiej hallotronowe, żeby dostarczyć sterownikowi impulsów do wyzwalania tranzystorów w odpowiednim momencie i określonej sekwencji. Układ nie jest w każdym razie zbyt prosty. Jako tranzystory...
Ło kurcze. Tego weź ty pogoń tych macherów bo się zabierają od niewłaściwej strony. Hehe sonda lambda i iskra, chyba najśmieszniejsza diagnoza tygodnia. 1. Czy jest właściwy i sprawny czujnik wału ? Były różne (indukcyjne lub hallotronowe), sprawdzić po num. silnika. Wsadzić chociażby na próbe orginał, podróbki są do d* . Można też spróbować z odpiętym...
Tak, tak. A co powiesz na średnioenergetyczny plazmowy zapalacz mieszanki uwarstwionej w piątym wymiarze silnika Honky? Jak on wpisuje się w temat? robokop. Proponuję przeprowadzić powyższe porównanie dla WSK. BANANvanDYK oczywiście ma rację. Nawet wartości szczeliny powietrznej zgadzają się z serwisówką Simsona. To jedyny praktyczny, a przy tym banalnie...
(z tego co widziałem na allegro Allegro nie jest wyznacznikiem istnienia rzeczy w naturze! Zamiast krańcówek można zastosować czujniki poboru prądu przez silnik. Silnik po dojściu do krańcowych położeń rolety zacznie pracować na zwarciu i jego prąd znacznie wzrośnie. Odpowiednia elektronika to wychwyci i odetnie zasilanie. Rozwiązanie ma tą przewagę,...
A przekaźniki - ten od kierunków by miał komfort, ale "zał/wył" już niestety by dostawał po dupie rozłączając silnik pod obciążeniem. Rozłączać mógł byś tranzystorem, tyrystorem... Gdy schemat miałem rozrysowany z przekaźnikami, prąd roboczy już za prostownikiem mierzył mi INA138, jedynie z dodanym filtrem DP na wyjsciu, by mierzyć wartość średnią....
Są jeszcze silniki elektroniczne prądu stałego bezstykowe (bez komutatora) są to silniki hallotronowe , mają one nieruchome cewki i wirnik w postaci magnesu stałego. Pracują jak silniki prądu przemiennego trójfazowe ale przebieg trójfazowy jest wytwarzany przez sam silnik tzn. przez hallotronowe czujniki pola magnetycznego z których sygnał jest wzmacniany...
witam, szukam sposobu na pomiar impulsów z wałka silnika DC. Podsunięto mi pomysł z czujnikiem hallotronowym, taki też kupiłem. Ale jak go podłączyć? lewą nóżkę dałem +12V, środkowa 0V zaś do prawej podłączyłem diodę 12V (taką dysponuję) No i początkowo od razu zapaliła się ta dioda. Przyłożyłem czujnik do wiatraczka ale dioda nie mrugała... przysunąłem...
WItam Problem wygląda nastepująco....... Motorower Gilera gsm 50 rocznik 2003 zaczął najpierw przerywać w trakcie jazdy tak jakby nie dostawał paliwa później nagle wskoczył na max obroty rozpędziłem sie do maxa i moto nagle spadło z obrotów. Silnik nie zgasł ale moto już nie chciało wejśc na obroty. Co zrobiłem ........ 1. wyczyściłem wydech kretem...
Witam jestem w trakcie wykonywania projektu rowera trójkołowego elektrycznego i mam problem ponieważ zakupilem manetke w myśli że będzie ona za potencjometrem a teraz doszedłem do wniosku że jednak jest to manetka hallotronowa i nie mam pojecia jak można wykonać sterownik kontrolujący dwa silniki równocześnie na napieciu 24v i mocy 200w używajac właśnie...
Witam! Chcialem poruszyc taką kwestie, mianowicie, czy mozliwe jest takie coś, jak umiejscowienie czujnika halla, wewnatrz, lub w pobliżu magneta w takim urządzeniu jak silniki spalinowe w poczciwych motocyklach typu WSK, SHl..., chciałem zbudować układ zaplonowy i do tego dolaczyc czujnik, aby wyeliminować konieczność stosowania przerywacza. Chodzi...
Nie,nie rośnie. Czujnik wałka rozrządu w silnikach Ecotec nie jest hallotronowy. Jest to czujnik fazowo-indukcyjny.
Mam podłączone wyjście przez rezystor 3k tak jak jest pokazane w nocie katalogowej LM339. Co do tego czy to jest zwykła płytka czy czujnik to szczerze nie mam pojęcia. Może ktoś wie jakiego rodzaju hallotronów używa się do sterowanie silnika w stacji CD-ROM?
poszukaj schematu od golfa lub polo "Sam naprawiam". Tam zastosowany układ jest prosty. Kiedys moja siostra miała Wartburga z silnikiem VW i w książce był bardzo ładny schemat układu zapłonowego.
Może kolega napisze w jakim samochodzie, jaki silnik. Bo nie wiem czy czujnik halla jest stosowany w przepływomierzu, chyba że jest w nim jakaś klapka.
Dodano po 7 Tak wygląda płytka z czujnikami halla.Wpadlem na pomysł,ponieważ płytka posiada 2 czujniki,tylko jeden z nich jest wykorzystywany do pracy w silniku czterosuwowym jednocylindrowym,okazało się że połączenie obydwu czujników jest równolegle,wykorzystałem ten jeden czujnik który jest sprawny i podłączylem tylko jeden.Okazało się ze wszystko...
Witam Jest to najnowsze rozwiązanie jeżeli chodzi o silniki. Silnik ten ma bardzo dużo zalet, przede wszystkim brak szczotek i łatwość w uzyskaniu konkretnej prędkości obrotowej. Silniki te mają wbudowane czujniki hallotronowe, których zadaniem jest śledzenie kąta obrotu i zarazem odpowiednie zasilanie stojana. Do sterowania takim silnikiem potrzebny...
W skrócie można napisać, że Capstan to silnik do napędu taśmy tzn ten na którego osi jest główny wałek napędowy (ten, do którego przylega gumowa rolka). Często ten sam silnik służy do przewijania. Natomiast Drum, to jak sama nazwa wskazuje, służy do napędu bębna z głowicami. Oba silniki są zazwyczaj silnikami hallotronowymi (bezszczotkowymi).
W magnetofonie są,trzy rodzaje napędu : Blok silników zwijających tasmę,czyli silnik lewy ,silnik prawy ,oraz silnik przesuwu tasmy.Wszystkie silniki są zasilane z układów sterujących. Przykładowo silnik przesuwu tasmy,jest HALLOTRONOWY.Układ sterujący zasilany jest z24v. Wtym magnetofonie nie ma zasilania na silnik 42v ,ani 110v Dodano po 7 Nie wiem...
witam! chciałbym zwiększyć użytkową prędkość silnika BLDC który służy do napędzania roweru elektrycznego (silnik w piaście koła bez przekładni z czujnikami hallotronowymi), i chciałbym zrobić to nie zwiększając napięcia ogniw zasilających gdyż stosuje już maksymalne napięcie które nie uszkadza sterownika. Wiem że najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana...
Bosch Mono-Motronic koledzy może coś poradzicie , sytuacja wygląda tak :: Silnik zaczął mieć problemy z zapalaniem jakby palił nie na wszystkie cylindry , więc wymieniłem kopułkę oraz palec oczywiście BERU , po wymianie wszystko wróciło do normy . Za kilka dni ten sam problem czyli problem z odpaleniem i chodzi jak traktor można jechać brak mocy , sprawdziłem...
Dzięki za odpowiedzi. Dzisiaj poekranowałem przewody pomiędzy PWM, a silnikiem bo przeczytałem, że to one najwięcej sieją harmonicznych dochodzących właśnie do kilkudziesięciu MHz i niestety to nie pomogło za bardzo. Na eksperymenty nie mam już czasu, więc zakupiłem dobrej jakości radio na 2,4GHz z pięciokanałową transmisją cyfrową, elektronik ma mi...
Pralka ta rozpoczyna jakiś program prawidłowo po czym jak ma się włączyć obrót bębna to zaczyna kręcić w jednym kierunku i przerywa, i tak próbuje ze trzy, czy cztery razy i potem zaświeca się czwarta zielona dioda oraz miga czerwona środkowa ze suszarki (dwie krople, nad diodą). Jest to błąd silnika. Sprawdziłem płytę sterującą, triaka, przekaźniki,...
Kupię cały szczotkotrzymacz, ewentualnie sam tylko czujnik hallotronowy do silnika pralki Simens Siwamat Plus 5451, lub z innej pralki w których były takie silniki, chyba Bosch również je stosował. Typ silnika to: 3047609AA4 1BA6760-0BC
Oj Koledzy nie spodziewałem sie odnowienia tematu bo prawdę powiedziawszy to mam chwilowo dosyć zapłonów po ostatnim okresie intensywnym. Widzicie, moduł zapłonowy (część załączania "mocy") to najłatwiejsza część systemu. W silniku który już mam był komputer, nie ma rozdzielacza ani "impulsatora". Jest czujnik na wale ale aby sygnał z niego wykorzystać...
Z silnikami Brushless DC jest trochę nieporozumień. Należałoby na początku rozszyfrować nazwę. Brushless Direct Current czyli silnik bezszcztokowy prądu stałego. Taki silnik zachowuje się tak jak silnik komutatorowy prądu stałego. Prędkość obrotowa jest zależna on napięcia zasilającego. Takie silniki można znaleźć np. w wentylatorach komputerowych....
Rozbierałeś silnik? Jeśli tak , to mogłeś źle słożyć stojan , bo mechanicznie pasuje w obie strony , ale elektrycznie tylko w jedną . Jeśli jest to silnik Siemens 1BA 6755-08A to kostka silnika wygląda następująco - 1 2 3 uzwojenia stojana , 4 5 szczotki , 6 7 8 wyprowadzenia hallotronowego czujnika obrotów wirnika .
Witam, Silnik PMSM to silnik wzbudzany magnesami trwałymi. Tego typu silnik posiada uzwojenie stojana(3fazowe), natomiast na wirniku umieszczone są magnesy trwałe zwykle NdFe (rzadziej stosuje sie AlNiCo zw względu na ich łatwe rozmagnesowanie i uszkodzenie). Magnesu mogą być umieszczane w różny sposób na wirniku lub wewnątrz wirnika. Najczęściej można...
_jta_ autor tematu w pierwszym poście opisał BLDC tylko w bardzo pokrętny sposób mówniąc o wirującym stojanie z magnesami. Silnik 3F to nie DC, ale BLDC to też nie jest silnik prądu stałego (DC w nazwie jest z powodów marketingowych ;) ) to jest silnik synchroniczny, najczęściej trójfazowy od PMSM różni sie kształtem przebiegu back-EMF i czasemi ma...
W lipcowych postach nie wspomniałeś że jest to czujnik 4-ro końcówkowy. Takie były głównie montowane w modelu VT-517E. W instrukcji serwisowej VT-416E na statorze DRUM`a znajduje się głowica magnetyczna i trzy hallotrony. W rozwiązaniu z czujnikiem hallotronowym( jak u Ciebie) różnica jest tylko taka,że w gałąź zasilania hallotronów w łączony jest szeregowo...
znam te układy w golfie III wymieniałem czujnik hallotronowy i wiem o co tam kaman. zobacze i dam odp.pozdrawiam
jeśli ktoś ma możliwość to niech sprawdzi jak sie zachowują cęgi hallotronowe (umożliwiające pomiar DC) w połączeniu z miernikiem RMS wydaje mi się ze nie powinno być tak źle (same cęgi przetwarzają I->U, pozostaje tylko kwestia liniowości tego przetwarzania..) a dalej jest miernik który mierzy "dobrze"
Prawdopodobnie jest to prądniczka lub czujnik hallotronowy. Proponuje porozmawiać z diagnostą w serwisie, może mają gdzieś podane jaki sygnał ma być przy jakiej prędokśći. Jeżeli byłby to sygnał napięciowy można wtedy wykorzystać sygnał z alternatora tak jak jest zrobiony obrotomierz, ale podejrzewam, że będzie potrzebny do tego dobry elektronik Pozdrawiam
C14NZ a C16NZ to różne sterowniki,różnice np w tym że 14 ma aparat hallotronowy,16 magnetoindukcyjy w wewnętrznym modułem. Do wymiany wiązka silnika,sterownik
Witam To najzwyklejszy silnik trojfazowy od cdromu z hallotronowymi czujnkami położenia wirnika. Czujniki informują sterownik, którą faze należy włączyć i kiedy dla obrócenia wirnika w odpowiednim kierunku. Pozdrawiam Zdzicho
Witaj jesli masz alternator 14 v to mozna uzyc 12v zasilania zreszta to jest bez wiekszego znaczenia gdyz dobierajac szerokosc impulsu mozna podac "kazde" napiecie moze to dobry pomysl te 24v i krotszy impuls - mniejsze prady z akumulatora , co do optycznych rozwiazan sa jak najbardziej ok tyle ze strasznie wrazliwe na zanieczyszczenia a ich w rowerze...
Witam. Nie piszesz, czy silniczek jest zasilany napięciem AC czy DC. Ale opcje z AC odrzucam (to już hiostoria) A więc silniczek DC. Niestety nieprawdą jest, że zastosowanie stabilizacji napięcia wystarczy do stabilizacji obrotów. Stosowane są specjalizowane układy bazujące na sile przeciwelekrtomotorycznej (czy jakoś tak) posaidające własność ujemnej...
niestety,bo C14NZ ma zaplon hallotronowy,zaś C16NZ magnetoindukcyjny,z wewnętrznym modułem. Więc jest inny sterownik (pinologia) i instalacja. Może przełozyc wałek rozrządu,albo głowicę? :)
Manetki przyspieszenia mają w sobie hallotron i magnes. Magnes, który po przekręceniu manetki zbliża się do czujnika hallotronowego, wywołuje napięcie na jego wyjściu, w zakresie od 0 do 5V. Odrobina wyobraźni wystarczy, aby można było samemu złożyć za grosze taki pedał przyspieszenia do dowolnego samochodziku :) Zasada konstrukcji jest bardzo prosta,...
--> danlancher , zachęcam Cię do budowy kontrolera według schematu, który podał on4you kilka postów wcześniej. Układ ten jest sprawdzony i na 100% działa. Nic wiecej nie potrzeba aby zabezpieczyć akku i silnik. Posiada ograniczenie prądowe i zabezpieczenie przed rozładowaniem akku (przestaje sterować silnikiem gdy napięcie na akku spadnie poniżej pewnej...
nie BD327 - - małej mocy - BC327 - Aha - bym zapomniał - ponieważ ta końcówka mocy odwraca sygnał (neguje to co jest na wyjściu sterownika BA) więc może być konieczne podłączenie na odwrót czujników hallotronowych do sterownika BA. tzn, po zamianie miejscami obu wyprowadzeń z każdego czujnika lub, jesli nie ma w nich dodatkowego zabezpieczenia - odwrócewniu...
submariner, rozumiem że elektroniczna komutacja z wykorzystaniem czujników położenia nie dopuszcza do zerwania synchronizacji (jak w silnikach BLDC). A teraz pytanie od strony technicznej. Cy ktoś ma pojęcie jak powinien być zbudowany i gdzie umieścić taki (najprawdopodobniej hallotronowy) czujnik położenia wirnika. Gdzie i jak powinienem rozmieścić...
Witam mam to taki problem chce na wyświetlaczu 2*16 razem z atmega 8 wyswietlac prędkośc obrotową wału silnika i tu taki problem jest to silnik na gazniku stary dość ma co prawde bezstykowy przerywacz itd , ale nie za bardzo wiem w jaki sposób pobrać sygnał dla atmegi ( program jest juz gotowy i sprawdzony z czujnikiem hallotronowym) zastanawiam sie...
zgadzam się z fuutro, tam powinny być czujniki hallotronowe, chociaż jest i teoria, że to nie są hallotrony tylko rezystory, bo z tego co wiem to krokowe nie potrzebują informacji o aktualnej pozycji wirnika - zaleta krokowego... Chyba, że...
Pytanie czy czujnik polozenia walu jest indukcyjny czy hallotronowy. Indukcyjny daje impuls w ktorym w pierwszym etapie jest dodatni a w drugim ujemny. Obawiam sie ze ten ujemny impuls moze ci uszkodzic diode w transoptorze. EDIT: Sorki za blad, niedokladnie przeanalizowalem schemat i nie uwzglednilem diody przed transoptorem.Jak dla mnie powinno byc...
Witam Jeśli zależy Ci na częstym (kilka razy na sekundę) załączaniu i rozłączaniu to musisz zastosować sterowanie za pomocą SSR sterowanie 24vdc, lub tworzyć coś na tranzystory IGBT Jeżeli przełączać chcesz kilkadziesiąt razy na minutę to proponuje zastosowane czujników przemysłowych czujników hallotronowych połączonych w szereg lub równolegle zależnie...
A jak z odpalaniem?? Jeśli czasami ciężko pali to bym przyjrzał sie czujnikowi hallotronowemu.
Krąży w necie schemat sterownika opartego na LM390 gdzie sygnał piły jest porównywany ze zmieniającym się liniowo napięciem na manetce hallotronowej i dzięki temu powstaje trapezopodobny sygnał PWM do sterowania końcówką mocy. W schemacie który pokazałeś nie bardzo rozumiem po co jest ten pierwszy generator 1kHz. Dalej to sygnał trójkątny jest porównywany...
Ten "garnek" może być wykonany tak, że na obwodzie jest zwykła stal, a wewnątrz niego są magnesy - albo może być cały z materiału, który magnesuje się trwale. Widzę, że temat magnesów pobudza wyobraźnię i mrzonki o energii za free :D Bardziej FES mnie jednak interesuje i kwestia namagnesowania jego części. Tak się zastanawiam jak w warunkach domowych...
ad. 4. Zobacz jak wysoko możesz dojść z napięciem na bramce wysokich mosów, bo potrzebujesz VCC (które odłoży się na obciążeniu) + UGSON. Masz świadomość że do tego jest potrzebny tzw. high side driver, np. taki Co do samego PWMu - zrobisz jak uważasz, ale aż tak Cię boli ten jeden dodatkowy tranzystor "na dole" żeby mieć dodatkowe wejście PWM? Ad....
Mała uwaga-tam były dwa typy czujników, albo fazowo-indukcyjny albo hallotronowy, zależy który system był, czy 56.0 czy 56.1 lub 56.5
Witam, Poszukuję silnika do napędu Hormann Supramatic E ver.1. nr kat 404.516, a dokładnie potrzebny jest mi magnes wielobiegunowy do czujnika hallotronowego w przekładni. Jeżeli ma ktoś taki magnes lub cały silnik na zbyciu, bardzo proszę o kontakt Pozdrawiam Jacob
Kierować się oczywiście jak największym amperażem, ale nie uruchomisz tego alternatora dopóki nie zrobisz sterownika do sterowania stojanem. No i nie uzyskasz nawet z dużego alternatora sporej mocy dopóki nie zastosujesz czujników hallotronowych żeby płynnie sterować trzema fazami alternatora. Silnik będzie potrafił stanąć w miejscu i będziesz musiał...
... to daj przykład jednego miernika działającego który nie pobiera prądu z obiektu badanego ? Takich mierników jest wiele: - kompensatory, - voltomierze elektrostatyczne, - amperomierze hallotronowe DC, - pomiary bezdotykowe obrotów, dystansu, prędkości (foto-radar), - pomiary promieniowania (pyrometry, luxometry, sonometry), - pomiary optyczne (polaryzacja,...
Przede wszystkim błąd w założeniach. Jeżeli przedmiot ma się poruszać na tą samą odległość w górę i w dół, to tylko czujniki/wyłączniki krańcowe. Nigdy nie da się uzyskać dokładnych powtórzeń położenia za pomocą pomiaru czasu podnoszenia/opuszczania. Zastosowanie czujników krańcowych rozwiąże problem. Można wyregulować drogę przemieszczania z dokładnością...
Są różne manetki gazu - najczęściej hallotronowe, ale bywają potencjometryczne.
Sterowniki silników BLDC najczęściej mają formę gotowych układów scalonych. To dlatego, że liczba zadań realizowanych przez taki układ jest naprawdę spora: -detekcja położenia wirnika poprzez pomiar napięcia na fazach lub na wyjściu czujnika hallotronowego, -załączanie faz z odpowiednią polaryzacją (stan niski/stan wysoki) w bardzo krótkim czasie, -kontrola...
Gdzie mogę kupić taki halotron z symbolem 506A? Nie mogę znalezdz noty katalogowej HAL506SF do kupienia Czym różnią się inne czujniki z symbolami np 466 też SMD? Poczytaj o typach czujników Halla (bipolarne, unipolarne, analogowe, cyfrowe)
jaki jest kolor wygląd świec ? wszystkie takie same ? -czujnik hallotronowy położenia wału korbowego i drugi od wałka rozrządu jak jest w tej wersji bym sprawdził styki lub wymienił te czujniki . ja zawsze wymieniam oba te czujniki
Witam Tak jak obiecałem odpisuje co było z silnikiem. Silnik ma zwarcie miedzy uzwojeniami i dlatego się tak zachowuje, trzeba go przewinąć bądź kupić nowy gość któremu go dałem sprawdził go ale nie da rady przewinąć bo nawijarka nie zrobi takich małych pętli więc muszę szukać dalej Pozdrawiam
Czytałem ten poradnik. Nie ma tam nic ciekawego, przynajmniej dla mnie, poza informacją o zamiennikach Hall'i. Jednak dla "lejka" może być bardzo pomocny. Dziwię się tylko, że autor wyklucza, co prawda nie bezpośrednio, awarię sterownika silnika. Z doświadczenia wiem, że sterowniki silników BLDC psują się dość często. Może nie te rowerowe z informacją...
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
No to teraz poważnie (bo NASA było nie całkiem) Moja główna myśl odnosiła się do idei śledzenia Słońca, bez wdawania się w rozważania o położeniu urządzenia, aktualnej godzinie itp. Teraz jednak wiem, że chodzi o ustawienie urządzenia w zadanym z góry stanie (tu akurat 2 kąty). Potencjometr zupełnie zły nie jest, ale poza szczególnymi profesjonalnymi...
Wszystko w normie oprocz cisnienia w inst. paliw. - jest 10 bar a powinno 5,5-6. Po podmiance regulatora nadal to samo. A co to dla Ciebie jest "regulator"? Dla mnie to część nr 59 na obrazku. Jeżeli to wymieniałeś, a ciśnienie dalej się utrzymuje to prawdopodobnie zatkana jest rurka przelewowa do baku. Dodam jeszcze ze samochod nie reaguje na obrot...
W tym temacie umieszczę wszystkie informacje i zdjęcie związane z naprawa zbiornika AdBlue w samochodzie PEUGEOT BOXER III. Mam nadzieję, że komuś z kolegów ten materiał będzie pomocny przy podobnej naprawie. ========================================... Mega ważna uwaga przed przystąpieniem do naprawy...
no nie, przy zerowej prędkści - nie będzie zerowy - przeciwnie - w silnikach prądu stałego będzie największy jaki może być - i jest to moment rozruchowy. a mi nadal chodzi o to że moment może być tylko policzony lub zmierzony tylko dla pewnych warunków pracy - dla konkretnej prędkości. Stąd nie ma sensu zastanawiać się jaki moment rozwija silnik bo...
Witaj Nie napisałeś dokładniej co to za motocykl. Czy stara MZ 250 ES, TS, czy ETZ. Główna różnica - napięcie zasilania, oraz możliwość zainstalowania modułu nadajnika hallotronowego. Temat przerabiałem temat dosyć wnikliwie. Jeździłem ETZ 250 przez ponad 10 lat (wciąż ją mam, ale do sprzedania - teraz mam Hondę :)) Opracowałem nawet mikroprocesorowy...
Witam! Ostatni raz kiedy publikowałem coś w tym dziale był to robot OPIS DZIAŁANIA Układ monitoruje położenie wałka rozrządu dzięki czemu orientuje się na którym cylindrze powinien aktualnie zastąpić zapłon. Dalej oczekuje na sygnał z ECU i załącza odpowiednią cewkę. BUDOWA Położenie wałka rozrządu sprawdzam za pomocą przerobionego palca i kopułki...
Nie żaden termistor tylko potencjometr, podaj kod silnika to będzie wiadomo jaka tam w ogóle jest przepustnica. Ta przepustnica której dałem zdjęcie jest sterowana linką, a potencjometr w niej służy do przekazania informacji o wciśnięciu pedału przyspieszenia / kącie otwarcia przepustnicy do ECU aby to mogło ustalić odpowiednią dawkę paliwa (w korelacji...
Miałem pisać post z pytaniem dlaczego nie działa mi prawidłowo szyba pasażera... ale już sam doszedłem do tego więc podzielę się spostrzeżeniem. Chodzi o usterkę już poruszaną na forum ale bez odpowiedzi... Otóż szyba pasażera przesuwała się tylko po parę centymetrów i sama zatrzymywała się... Problem, tkwił w czujniku hallotronowym znajdującym się...
Witam! Potrzebuje uruchamiać silnik od takiej hulajnogi z przekaźnika. Czyli start tak jakbym przekręcił manetkę do pewnego momentu. Problem w tym że jak zwieram którykolwiek z przerwanych przewodów które idą do tego czujnika to niestety to nie działa. Sądzę że trzeba manetkę podkręcać od zera wtedy sterownik uruchamia silnik. Jak mogę oszukać taki...
1. HD1, HD2, HD3 to czujniki hallotronowe umieszczone między uzwojeniami statora. 2. Napięcie 3,8V (Cyl.Control Drive) powoduje zatrzymanie silnika. Do poprawnej pracy wymagane jest ok.2,5V. 3. Z p.42 procesora SYSCON przychodzi sygnał wyłączenia (Cyl.Off) natomiast sygnał sterujący jest otrzymywany na p.8 IC2005 (BA10342).
Nie, ABS nie ma nic do rzeczy. W tym renault jest klasyczny hallotronowy nadajnik impulsów prędkości jazdy, nad lewa półosią. Miałem taki przypadek, lata temu, o ile dobrze pamiętam, było skorodowane kableoczko masy na bloku silnika.
Autko jak w temacie z automatyczną skrzynią biegów + sekwencyjna instalacja LPG. Problem polega na tym, że auto potrafi szarpać podczas jazdy z niewiadomych przyczyn. Czasem dzieje się to po przejechaniu kilkunastu a czasem kilkuset kilometrów w różnych warunkach atmosferycznych. Kiedy zaczyna szarpać obrotomierz skacze np w zakresie 2000-2500 a auto...
To zależy, jak masz czujnik hallotronowy to masz zasilanie 5V lub około 12V. Jak masz czujnik indukcyjny to może być jakieś napięcie wstępne. Generalnie zależy od producenta sterownika silnika. Wstępnie można sprawdzić miernikiem, kontrolką Led a najlepiej oscyloskopem. Sposób sprawdzenia zależy od rodzaju czujnika. Przy indukcyjnych masz podaną oporność.
Brak Ci wiedzy więc nie pisz w slangu znanym tylko sobie. Odpowiadaj na pytania jeżeli chcesz uzyskać pomoc. Czujnik nie generuje żadnej rezystancji bo to nie generator. Pompka nie wyłącza się bo nabiła ciśnienie - nie ma tam żadnej kontroli ciśnienia. Jak sie immo wyłącza to nie odpali nigdy. Chciałbym Cie uzmysłowić że istnieją czujniki indukcyjne...
Witam wrzuciłem silnik z Ibizy 2.0 8v 2e do golfa mk1. Silnik zapala, lecz nie podłączyłem jeszcze przekaźnika regulatora biegu jałowego. Jeżeli by ktoś potrafił mi opisać ten zabieg. Które przewody od komputera za to odpowiadają, jak je podłączyć lub chociaż jak działa sam przekaźnik. Komputer mam 45 stykowy firmy bosch. A a od regulatora odchodzą...
Witam wrzuciłem silnik z Ibizy 2.0 8v 2e do golfa mk1. Silnik zapala, lecz nie podłączyłem jeszcze przekaźnika regulatora biegu jałowego. Jeżeli by ktoś potrafił mi opisać ten zabieg. Które przewody od komputera za to odpowiadają, jak je podłączyć lub chociaż jak działa sam przekaźnik. Komputer mam 45 stykowy firmy bosch. A a od regulatora biegu jalowego...
Witam pytanie zacznę od wrzucenia opisu ECU od VW 2.0 2e co by się łatwiej czytało ten temat: 1 Masa 2 Wtryskiwacz 1. 3 - 4 Akumulator 5 - 6 Wtryskiwacz rozruchowy 7 Czujnik spalania stukowego 8 Przekaźnik urządzenia sterującego 9 - 10 Złącze wiązki kabli silnika 11 Komputer pokładowy 12 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 13 - 14 Przepływomierz z...
Witam w zeszłym roku swapowalem golfa mk1 na silnik z seata 2.0 8v 2e, lecz do tej pory nie udało mi się usunąć usterki z falowaniem na wolnych obrotach. Dowiedziałem się ze potrzebny jest przekaźnik z vw nr 30 którego nie mam. Podobno może to on być problemem, gdyż wyczytałem ze jest odpowiedzialny za zasilanie przepływki. Gdyby ktoś miał schemat takiego...
Światła samochodowe na przekażnikach. W wielu samochodach w ramach oszczędności światła mijania i drogowe są zasilane bez przekażników pośredniczących. A więc są długie przewody i znaczny spadek napięcia na przewodach i stykach przełączników. Prąd około 10A płynie przez wyłącznik oraz przełącznik świateł mijania/drogowe. Tak duży prąd często powoduje...
Prawdopodobnie wszystko się wyjaśniło. Pożyczyłem od kolegi auto-com'a i jednak czujnik w przednim lewym kole (stała wartość). Raczej to będzie to, bo ten sam błąd zapisał się w trzech sterownikach: silnika, skrzyni biegów i hamulcach. Odległość od koronki i sama koronka jest OK. Nowy czujnik już mam, jutro założę i się okaże. Nie wiem czy po wymianie...
4444 rozpoczencie odczytwania kodów 1111wewnęczne uszkodzenie urządenia sterującego 1231czujnik prędkości pojazdu 1232obwód silnika krokowego 2113usterka obwodu lub czujnika hallotronowego 2114 Rozdzielacz 2121 Zestyki biegu jałowego silnika krokowego lub usterka obwodu regulacyjnego 2122 Brak sygnału prędkości obrotowej silnika 2123 Wyłącznik pełnego...
Witam wszystkich. Chciałbym zaprezentować pojazd elektryczny wykonany na bazie roweru. Jestem jego autorem. Konstrukcja oparta na stalowej ramie rowerowej odpowiednio przystosowanej do zamontowania potrzebnych podzespołów. Napęd to dwa silniki prądu stałego o napięciu znamionowym 24V połączone równolegle o łącznej mocy 700W. Do zasilania dwa akumulatory...
A więc zakasałem rękawy i rozpocząłem "inwestygację". Aby nie przedłużać podsumuję: 1/ Opisana przeze mnie praca ośki chyba rzeczywiście jest prawidłowa (tak jak mówi Grzegorz) gdy zdjemiemy talerz - system nie ma zwrotnej informacji ze stroboskopu i wyczynia takie rzeczy (chyba podobnie miał inny kolega tutaj -> Stroboskop, składający się z neonówki...
Witam! Spaliłem już kilkanaście mosfetow, więc piszę temat. Bo chyba czegoś tu nie rozumiem. Zbudowalem sobie trojfazowy polmostek, sterowany z mikrokontrolera. Założyłem konkretne chłodzenie, ale silnik póki co pracuje 'na sucho', więc obciążenie jest żadne. Przy niskim napieciu wszystko smigalo. Po zgrzaniu akumulatora na docelowe napięcie działało...
Witam. Mam sienę 1.6 16v z LPG. Ma ona firmowy immobilizer i alarm z centralnym zamkiem. Chciałbym jednak do tego dodać jakiś banalny układ typu wyłącznik na czymś. Pompa paliwa odpada, gdyż jest możliwość odpalenia z gazu. Przekaźnik na rozruszniku odpada, bo chciałbym to zrobić w ten sposób, aby wyglądało to na uszkodzenie komputera. Odcięcie czujnika...
ad. Dzareks Nie bardzo rozumiem jaki układ zapłonowy. Silnik 1.0 (AAU) ma jednopunktowy wtrysk sterowany urządzeniem sterującym silnika (zwanym komputerem - nie wiem czy można tak napisać podobno Ibiza z 96 nie ma komp. w każdym razie jakieś elektroniczne urządzenie sterujące jest) Generator hallotronowy też jest w obudowie rozdzielacza zapłonu. Gdzie...
Wstawiłem 4093 z myślą wyłączenia impulsów poprzez 90-cio stopniowy bimetal umieszczony na radiatorze mosów(ochrona przed zagotowaniem).Poza tym to cudo niebedzie długo chodzić na "max" więc racja,że szkoda stycznika.Mam jednakoż inny problem,mianowicie układ musi umieć zmniejszać wypełnienie wraz z przyrostem natężenia aby powiedzmy nieprzekroczyć...
2- zmierz rezystancję wszystkich czujników Tam są indukcyjne?Bo mi się widzi że hallotronowe. 4- odłącz silnik pompy i podłącz go "na krótko" do aku na 1-2 min ... tyle na razie :) Za tą poradę powinieneś dostać w ucho.Ten silnik pobiera około 40A. Pomyśl jaka moc się wydzieli w wirniku silnika w postaci ciepla po minucie pracy.No i co na to powie...
momencik..zaraz Ci wszystko powiem co z ta omega, bo rabilem ja juz dziesiatki razy na taksowke, zreszta na GPS tez... po pierwsze nie baw sie w podlaczanie pod ABS ..jeden taki du..ń w moim miescie był, ze połączył sie pod ABS.. tylko chyba gdzieś słabo to zrobił (albo przetarl sie przewod i zwarl do masy)... po podczas hamowania.... SZKODA GADAC....
Ale ja nie odpiałem całego złącza. Wypiąłem tylko jeden przewód z sześciu. Ten który podobno jest odpowiedzialny za sygnał z hallotrona. Autko pracuje dobrze. Jak odpiąlem całego krokowca to wtedy silnik zglooopiał, ale jak tylko krokowiec stracił sygnał z czujnika hallotronowego to jest OK. A tak na marginesie to juz nie jeden fachowiec rozkładał u...
Potrzebuję wykonać program, który przełączał będzie kolejne tranzystory (komutator elektroniczny) w określonej kolejności i czasie. Na pierwszej stronie poniższego dokumentu jest pokazana przykładowa sekwencja: W tym momencie nie interesuje mnie czas przełączeń i długość impulsów (mogą być dowolne), bo tym w rzeczywistości będzie sterował sterownik...
Jeżeli masz klasyczną linkę to nie masz impulsatora, sterownik silnika ( bo to chyba nazywasz komputerem) bierze różne informacje z różnych miejsc silnika i skrzyni, ale nie sądzę by w tym ( dośc starym ) modelu pobierał informacje oszybkości pojazdu. Na pewno bierze informacje o obrotach z aparatu zapłonowego który może mieć podobnaknstrukcje jak impulsator...
Witam. Chcąc zmienić zapłon w silniku VW Passata 1,8 ADZ (Mono Motronic MA 1.7), trzeba wejść VAG-iem w nastawy początkowe i wtedy kręcić aparatem. Inaczej kręcenie aparatem nic nie daje, bo sterownik na bieżąco robi korekty zmienionego kąta wyprzedzenia zapłonu, aby utrzymać taki kąt wyprzedzenia, jaki jest wgrany w mapę zapłonu. W przypadku, kiedy...
Drogi Jesiotrze1 Nie bardzo rozumiem, skąd u ciebie taka niechęć do amerykanek. Przecież cały świat buduje amatorskie wiatraki wykorzystując ten właśnie układ wytwarzania prądu a na naszym forum jakoś nikt na ten fakt nie zwraca uwagi. Dla mnie jest to wyważanie otwartych drzwi, bo amerykanki są dobrze udokumentowane, w sieci jest dostępnych sporo poradników...
Witam mam pewien problem a mianowicie jak napisać program który będzie obsługiwał sygnał PWM (sterowanie silnikiem BLDC) więc nie więcej jak około 15 kHz sygnał PWM był by sterowany napięciem od 1.2 V do 4.2 V przy czym wypełnienie 0% było by przy napięciu <=1.1 V a 100% przy >= 4.2 Sterowanie sygnałami BLDC to jest druga część programu dużo prostsza...
Witam.Nie mam zasilania z komputera na wtrysk,Czujnik hallotronowy jest ok auto na gazie pali ,po odpaleniu pompka działą.kluczyk goły wiec immobilizera nie ma,wynikało by ze komputer jest uszkodzony,czy moze jest jakas inna tego przyczyna.silnik 1,8 Mono-Jetronic silnik Pm rok 88
Witam!!! Na początku jako że jestem tu nowy chciałbym się przywitać!!! Mam taki problem:Myłem wczoraj silnik w golfie(zapalony silnik) nagle silnik zgasł:cry: próbuję go odpalić a on nic!!! Pierwsza myśl; zalane przewody a ze kwalifikował się już do wymiany kupiłem nowe wraz kopułka i palcem i nowe świece!!! Próbuję odpalać a on nic i do tego strasznie...
Któryś z kolegów wymienił czujnik temperatury i pewnie ma rację bo ostatnio miałem taki sam objaw, czujnik w pewnym momencie podawał temp. silnika grubo ponad 100 stopni(tak pokazał VAG) sterownik silnika zubożal mu tak mieszankę że nie chciał wogóle zapalić, albo palił bardzo ciężko z wciśniętym pedałem gazu do dechy. Jak z pełnym gazem palił to raczej...
wiem, że zrobiłeś podobno dobrą prądnicę. Teraz przerób ją na silnik, potem zamontuj to do napędu samochodu i zobacz efekty, tak żeby te efekty było widać, może będą nawet lepsze od innych. Po wyposażeniu maszyny w czujniki hallotronowe i podłączeniu pod odpowiedni kontroler (pracujący falownikowo), możliwa jest praca silnikowa. Niestety, do EV maszyna...
Witam, Nabyłem taki alternator jak poniżej i zamierzam użyć, go nie w samochodzie, a do ładowania akumulatora 12V w EV min. w połączeniu z kołem zamachowym rozpędzanym mechanicznie za pomocą pedałów rowerowych, ewentualnie do akumulatora energii mechanicznej (mini FES), ponieważ takie altki mają całkiem spore maksymalne prędkości obrotowe, a nie potrzebuję...
Witam, chciałbym prosić doświadczonych kolegów o pomoc i informacje n/t elektrycznych szyb w Audi A4 b5 sedan benzyna 1,8 z 1995 roku (tylko przednie elektryka, tyły korbotronic). Problem jest tej natury, że jakiś czas temu, w upalny letni dzień szyba od strony pasażera zjechała w dół z własnej inicjatywy i całkiem znienacka (podkreślam znienacka, bez...
Witajcie :) Mam od dosyć dawna problemy z aparatem zapłonowym w tym silniku, dostanie zamiennika graniczy z cudem, więc w mojej głowie zrodził się plan zastąpienia go elektroniką. Oryginalny aparat wyzwala sygnał na cewkę za pomocą hallotronu poprzez moduł tyrystorowy. Chciałbym to zastąpić -dwoma czujnikami hallotronowymi przy kole zamachowym jako...
Kocioł reaguje prawidłowo. Podejrzewam, że jak ścisną mrozy i zwiększy się zapotrzebowanie na ciepło to temp. na kotle spadnie o kilka stopni i tak się będzie utrzymywać a kocioł będzie dalej pracować z modulacją mocy i to jest normalne. Jeśli rzeczywiście hallotron w regulatorze ma coś wspólnego z wentylatorem, to radzę to wyłączyć i ustawić minimalne...
Dzień dobry, Jestem w trakcie projektowania sterownika silnika BLDC małej mocy. Założyłem, że zrealizuje sterowanie prędkością. Do jej pomiaru wykorzystuję sygnały z 3 czujników hallotronowych, które są zamieniane na jeden przebieg prostokątny o 3 razy wyższej częstotliwości. Do tego celu wykorzystuję prosty układ kombinacyjny zrealizowany w oparciu...
406 2.0 hdi 110 kolegi po wjechaniu w kałuże traci moc sprawdzamy przewody, ale mozolnie idzie może ktoś miał podobny problem? Czy coś widać na pulpicie wtedy, gdy silnik traci moc? Czy zapala się jakaś kontrolka ostrzegawcza, np. "helikopterek" ("sprawdź silnik" - ang. check engine ), albo wskazówka prędkościomierza spada do zera? Ja podejrzewam czujnik...
Jakkolwiek zgodzę się, że przedmuchiwanie zapylonych szaf powietrzem to samobój tak jak przedmówca napisał (ja też musiałem wymienić ileś styków pomocniczych po tym, jak dostały pyłu celulozowego), to odchodzimy od tematu. Problem błędu zwarcia doziemnego miałem w falowniku Yaskawa J1000 5,5kW centrali wentylacyjnej. Silnik i okablowanie pomierzone...
Witam Posiadam zestaw do złożenia do e-bike . Lecz nie posiadam schematu podłączenia sterownika (sterownik do silników BLDC ) Podłączyłem fazy, kontroler, czujnik PAS (symulowałem pedałowanie) lecz nie rusza. Sterownik startuje, bo na kontrolerze podaje stopień naładowania i można zmieniać siłę wspomagania. Nie wiem czy sterownik nie potrzebuje sygnału...
Jaki silnik, jaki sterownik ? Może w jakim zastosowaniu , trochę mało danych. Tak kolorystyka przewodów bywa często w konstrukcjach elektronicznych zmieniana. Silnik: 48V 1500W 3 czujniki hallotronowe Sterownik: A48150P3-ZM13 48V Mój stary sterownik uległ awarii na wskutek podania zbyt wysokiego napięcia, a kupiłem nowy na portalu aukcyjnym jako do...
Witajcie, Mam Jawę 350 TS z którą mam problem. Odpala bez najmniejszego problemu od "kopa", bez dodawania gazu. Jednakże, zwiększając obroty słychać, że silnik nie wkręca się płynnie. Zjawisko występuje do około ~3000 obrotów (nie znam dokładnej ilości obrotów, gdyż obrotomierz nie jest zbyt dokładny). Po przekroczeniu tej granicy, silnik przepięknie...
Od wczesnych lat mojej młodości interesuję się modelami zdalnie sterowanymi. Na przestrzeni kilku ostatnich lat udało mi się zrobić całkiem sporo w tym temacie i chciałbym się z Wami podzielić przede wszystkim rozwiązaniami znalezionymi w sieci, a z których udało mi się stworzyć kompletną aparaturę nadawczo-odbiorczą, znajdującą zastosowanie, w moim...
Szczerze co do silników - nie wiem. Po podaniu napięcia z prostownika (pewnie około 12-14V) działają w lewo i prawo, silniki są obudowane, nie ma na nich żadnych oznaczeń. Ale na pewno z jednego mechanizmu były silniki i transformator. Coś chyba więcej było do tego podłączone, ale nie jestem tego w stanie powiedzieć. Co do mikrokontrolera - w sumie...
Bez tej płytki to silnik nie ma prawa ruszyć. Silnik jest 2-fazowy a przełączanie faz realizuje przełącznik hallotronowy czyli ten mały układzik scalony. Zasada działania identyczna jak w wentylatorach stosowanych w układach chłodzenia w komputerach.
Dzień dobry. W module hamulca elektrycznego występuje błąd DF043, chyba jeden z najczęstszych. Po podmianie silnika nadal to samo. Błąd ma status "obecny" i nie można go skasować ani na chwilę, pojawia się natychmiast po podłączeniu modułu hamulca do sieci multipleksowej. Ciekawe jest to, że ręcznie z poziomu Clipa mogę normalnie zaciągać i zwalniać...
Mam głęboko chińską kosiareczę NAC MEX, chodzj jak zegarek (po lekkim tuningu typu wyłączenie czujek dziur w przednich kółkach oraz zrobienie bliźniaków na kółkach napędowych). Oczywiście jeśli ktoś ma tutaj do zaproponowania jakiś sprawdzony czujnik ultradźwiękowy lub IR odporny na słońce to chętnie przetestuję. Inne ciekawe rozwiązanie wykrywania...
Tyle że spawali z tyłu a błędy wywala od przednich czujników . Zamówiłem oba czujniki . W ogóle jakaś masakra z tym abs na początku miał problemy z zasilaniem sterownika , to polutowałem piny , następnie miał problem z zasilaniem silnika - po rozmontowaniu silnika okazało się że 1 szczotka zużyta , wymieniłem obie - pasują z VW mają oznaczenie 12 ....
Zwracam się z prośbą o pomoc do kolegów bardziej doświadczonych w serwisowaniu kamer cyfrowych firmy Canon MV 300 z jaką mam problem. Próba zakupu schematu oraz prośba na forum nie odniosła skutku.Kamera początkowo zaczęła mi się blokować wyświetlając komunikat(Remove the casette).Po próbie przewinięcia kasety wyłaczyła się całkowicie. Stwierdziłem...
Masz w tym samochodzie silnik z opla,myślę że z Rekoda,proponował bym poszukać aparatu do zapłonu elektronicznego (roczniki po 84)-układ hallotronowy jak też modułu do niego-moduł ten sam co np. w VW.
W tym samochodze jest stosowany czujnik prędkości obrotowej silnika (inukcyjny),jak i czujnik położenia wałka ,chyba hallotronowy. Nie mam w dokumentacji czy to jest hallotron szczelinowy czy zbliżeniowy. Powinien być od strony napedu rozrządu
niech mi ktoś pomoże szukam czujnika hallotronowego takiego w stylu tarczki z magnesem a halotron nieruchomy żeby go założyć na silnik jest kupa chalotronów ale dotego trzeba jeszcze magnes i to wszystko dokładnie zamątować a ja bym wolał coś w stylu gotowego czujnika poprasił bym o namiary gdzie takie coś można kupioć hwdp-22(at)o2.pl
ICL7107 jest woltomierzem z wyj. na wyświetlacz led(ICL7106 LCD),możesz podłączyc bez problemu 3-5cm wyświetlacze,tylko odpowiednią płytkę drukowaną wykonac bedziesz musiał.Dodatkowo możesz zrobic przetwornik tem./napięcie i będziesz miał pomiar tem. silnika/zewnętrznej itd. Piszesz że bawiłeś się ukł.555 więc nie powinieneś miec problemu z aplikacją...
Najprawdopodobniej jest to czujnik hallotronowy do pomiaru pola magnetycznego. Możesz to wykorzystać do pomiaru prędkości obrotowej silników (z tym, że musi być umieszczony na wirniku mały magnes).
O taki opis ( jak wyżej ) mi chodziło. Wcześniej rozbierałem bęben z głowicami razem z silnikiem. Odkleiły się uzwojenia na trafie wirującym co było słychać podczas obracania dysku. Przykleiłem na super glu. Jednak podczas składania mogłem coś źle ustawić. Chodzi o ustawienie czujnika hallotronowego obrotów , można to złożyć i ustawić w dowolnej pozycji....
Mam taki problem z silnikiem jak w temacie byłem u elektryka podpinał go pod komputer i nie wykazał żadnych błędów sprawdzał sonde lambda przewody, świece, kopułka i było ok. W związku z tym mam pytanie czy może być uszkodzony czujnik hallotronowy? bo elektryk stwierdził że nie ma na to wpływu. Z góry dzięki za odpowiedz
Z tylu silnika,jak lewy bank cylindrów,na końcówce wałka rozrządu jest nadajnik impulsów (hallotronowy) Taka puszeczka aluminiowa,na dwie śrubki 6mm. Oj,jak to pada.... Pomijam fakt że ktoś mógl wtyczki niedopiąć,względnie jest tam zielenizna.
Witam. Chciałbym zbudować elektroniczny system zapłonowy do silnika 4suwowego typu boxer, seryjnie wyposażonego w konwencjonalny system zapłonowy. Stworzenie jednak systemu elektronicznego zapłonu nie jest dla mnie rzeczą prostą, szczególnie iż miałby to być projekt opierajacy się na zaprogramowanym module współpracującym z czujnikiem hallotronowym....
jestem na gg 1988826 jakby bylo latwiej, mozna bezposrednio rozmaiwac. trzecia dioda zielona swieci na stale, srodkowa czerwona miga, silnik nie kreci, jak nim krece reka to widocznie czujnik hallotronowy wysyla impulsy na plyte i pompa pracuje wtedy caly czas, jak tylko pzrestane to trzy proby (cykliczna praca) i stop.
Witam, Ja już od dawna zastanawiałem się nad skonstruowaniem czujnika pomiaru LPG i rozwiązanie z hallotronem wydaje mi się najbardziej realne. Mam już w samochodzie zrobiony "minikomputerek" jeśli można tak to nazwać na mikrokontrolerze z wyświetlaczem LCD podświetlanym na niebiesko. Pokazuje mi temperaturę na zewnątrz, silnika, napięcie akumulatora...
W ten oto sposób, zrobiliście z siebie totalnego, niekompetentnego idiotę. Witam! Ja bym raczej powiedział, że zachowałem się jak kretyn. Siedzieć na takiej skarbnicy wiedzy i nawet do głowy mi nie przyszło, że zamiast rozbijać się po jakichś giełdach za schematami serwisowymi, wystarczy poszperać na elektrodzie. Rocky Horror zdecydowanie pomógł, za...
Buduję właśnie silnik impulsowy, i będę potrzebował mierzyć osiąganą przez niego prędkość. Postanowiłem zaprządz do pracy mikrokontroler i zrobić sobie obrotomierz. Jako impulsator zastosowałem przełącznik hallotronowy z wbudowaną bramką schmitta. Wykorzystałem także wbudowany w mikrokontroler ATtiny2313 timer/counter który zlicza mi impulsy z impulsatora,...
wie ktos moze co moze byc przyczyna braku napiecia na wtryskiwacze.w ty silniku nie ma czujki polozenia walu tylko czujnik hallotronowy skad jest sygnal na sterowanie wtryskiwacze(tak mi sie wydaje )i mam takie pytanie,jezeli jest iskra to powinien byc syngal do urzadzenia sterujacego na sterowanie wtryskiem? .jak to mozna wszystko posprawdzac jest...
Witam, Moj problem dotyczy dość nietypowego sterowania silnikiem. Obwód twornika w zależności od sygnałów z dwóch czujników halotronowych musi byc zwierany lub otwierany. Bardzo bym prosił o pomoc jaki układ (tranzystor bipolarny? ) mogłby wykonać to dość proste i nieskomplikowane działanie. Częstotliwość to około 100 Hz i na podstawie sygnałów z dwóch...
Witam, Moj problem dotyczy dość nietypowego sterowania silnikiem. Obwód twornika w zależności od sygnałów z dwóch czujników halotronowych musi byc zwierany lub otwierany. Bardzo bym prosił o pomoc jaki układ (tranzystor bipolarny? ) mogłby wykonać to dość proste i nieskomplikowane działanie. Częstotliwość to około 100 Hz i na podstawie sygnałów z dwóch...
kolego moim zdaniem siedzi czujnik położenia wału korbowego, to jedna z kilku rzeczy które mogą zgasić silnik, te czujniki często padają a że są czujnikami indukcyjnymi to nie idzie na nie napięcie więc czesto w kompie moze byc 0 bledow. Sprawdzic mozna oscyloskopem :) mierzenie multimetrem ma sens tylko wtedy gdy czujnik jest totalnie uwalony czyli...
Czujnik Hallotronowy z Silnika BLDC o oznaczeniach 510 WH5 - nigdzie nie mogę go znaleźć... jakieś pomysły co do zamienników lub co do pełnej nazwy ?? pozdrawiam
no własnie im więcej czytam to tym bardzie dochodzę do wniosku ze zrobiłem głupote, bo w moim silniku nie ma chyba przelewania paliwa (wielowtrysk Volco V 40 2.0 ), niemniej jednak wracajac do rzeczy - podczas tankowania gazu wielozawor nie odbija to jedna sprawa - druga to wskażnik ilości gazu w zbiorniku (diodowy) który cały czas pokazuje pełny stan...
W tym roczniku była i linka i nadajnik hallotronowy w skrzyni, bo waści łaskawie nie napisał jaki silnik. Sprawdź co masz.
Przy silniku 4T (tym do którego jest dedykowany przedmiotowy moduł VW) i czterech cylindrach zapłon jest co 1/2 obrotu ( tarcza nadajnika impulsów ma cztery wycięcia, jest sprzęgnięta z wałkiem rozrządu 1:1 a ten na jeden obrót wało robi pół obrotu). Poniżej zdjęcia hallotronowego nadajnika impulsów VW:
Chciałbym za pomocą oscyloskopu otrzymać wykres sygnału z czujnika hallotronowego prędkości obrotowej wału korbowego silnika oraz przesłać go do komputera przenośnego do programu LabView. Oscyloskop ma interfejs RS 232. Czy coś jeszcze będę potrzebował do przeprowadzenia pomiaru? Do RSa zastosowałbym przejściówkę na USB.
Witam Temat może nie zupełnie świeży lecz nigdzie nie mogę znaleźć pomocy w tej sytuacji. AUTO - OPEL ASTRA F 98 1.4 z Aparatem Zapłonowym (duża kopułka lecz bez modułu zapłonowego w środku tylko czujnik Halla) OBJAWY - Auto odpala zapala kontrolkę diagnostyki - miga błąd 22 (potencjometr przepustnicy ) podczas jazdy szarpie i co CIEKAWE klika CHAOTYCZNIE...
Kilka lat temu miałem krótką styczność z miernikiem pola elektromagnetycznego, który był tak czuły, że za jego pomocą można było sobie posłuchać jak pracuje silnik krokowy w zegarku kwarcowym. Wie ktoś może pod jakim hasłem szukać tego ustrojstwa? Ewentualnie jak czujnik jest wykorzystywany w takich miernikach? Myślałem może, że czujnik hallotronowy...
Wpisz na A...ro Bramster, Woster, Elmes i poszukaj sterownika/centralki bramy - Hormann ma silnik prądu stałego z enkoderem hallotronowym (prawdopodobnie 24V - trzeba by było zmierzyć) Więc po sprawdzeniu szukaj centralki na takie napięcie. Takie sterowniczki niestety działają wyłacznie w oparciu o czas (dość nieprecyzyjne) i krańcówki, więc jeśli w...
Ok tylko że ja posiadam już fizycznie 2 liczniki takie jak opisałem potrzebuje do nich tylko element wykonawczy tzn czujnik z rozpoznawaniem kierunku. Trochę enigmatycznie napisałeś pierwszy post :) Czyli Ty potrzebujesz tylko enkodera szczelinowego? Prawdę mówiąc największym problemem elektronika jest mechanika. Musisz się określić czy chcesz wszystko...
z całym szacunkiem Kolego, Audi 80 B4 z silnikiem ABT i układem sterowania Bosch Mono - Motronic ma czujnik hallotronowy znajdujący się w rozdzielaczu zapłonu na schematach oznaczenie G40, nawet podłączając program diagnostyczny pisze jak byk "camshaft sensor" więc nie wiem czym niby miałbym się ośmieszyć? Z tego co mi wiadomo nie posiada natomiast...
Witam ponownie zamontowałem napęd i pojawił się problem brama jedzie kilka cm i zatrzymuje się, tak jakby dojechała do końca, żadna konfiguracja nic nie daje, z moich pomiarów padł jeszcze czujnik hallotronowy w silniku ma on oznaczenia U18 820. Po wypięciu go nic się nie zmienia. Proszę o podpowiedź gdzie takiego szukać pod jakimi oznaczeniami, jaki...
Witam. Postawiłem przed sobą takie wyzwanie. Zbudować samodzielnie do mojego motoroweru zapłon CDI. Wstępny plan jest taki aby skorzystać z oryginalnej cewki butelkowej i cewki indukujące wysokie napięcie. Samemu chcę wykonać czujnik oraz moduł. Oryginalny zapłon jest elektroniczny, i ten ma zostać w razie awarii tego mojej konstrukcji. Zapłon chcę...