Tak, w prądnicy również występuje opór wewnętrzny. Zauważ, że prądnica (dajmy na to rowerowa) daje napięcie skuteczne o wartościach zmieniających się w funkcji obrotów. I teraz od oporu wewnętrznego zależy jaką moc można odebrać. Czyli czym szybciej pedałujesz tym lampka świeci jaśniej. Natomiast od czego zależy napięcie wyjściowe telefonów bardzo ładnie...
Niestety darmowa energia nie istnieje i zapewne nigdy nie będzie istniała. Gdyby to działało to zapewne żaden samochód nie potrzebowałby paliwa.
jak można wykonać hamulec hamujący wał silnika magnetycznego Nie można bo taki działający silnik nie istnieje. Założenie jest takie, że magnesy napędzające silnik nieustannie go rozpędzają To nie jest założenie tylko sny o potędze. Wał silnika w celach pomiarowych jest hamowany różnymi rodzajami hamulca - poczytaj hasło hamownia. Może to być hamulec...
Sam magnes jednobiegunowy nic nie da. Potrzebny jest albo magnes stały, który wytworzy pole "krążące" po zamkniętej linii ściągalnej do punktu poza obiektami materialnymi (w tym samym magnesem), i wtedy magnes jednobiegunowy nie byłby potrzebny; albo magnes stały, który wytworzy pole "krążące" po zamkniętej linii, która przy ściąganiu musi trafić na...
Będzie problem , bo wprawdzie kiedyś znalazłem magnes pierścieniowy o takich gabarytach ale bieguny były po przeciwnej stronie osi magnesu , a muszą być poprzecznie aby następowała zmiana pola magnetycznego . Pozostaje wymiana silnika na nowy . Próba ściągnięcia magnesu ze starego silnika kończy się jego pęknięciem .
a każdy próbujący takie coś stworzyć (sam się do nich zaliczam), jest niespełna rozumu lub co najmniej nieukiem. Ten kto próbuje je stworzyć - nie. Taka sama pomoc dydaktyczna jak inne demonstratory zjawisk fizycznych. W tym wypadku wykorzystanie niesymetrii pola magnetycznego do uzyskania ruchu. (at)madrik mogę Cię prosić o jakiś przykład silnika...
(at)acctr Zbyt wysoki poziom dla autora, pisać od razu o odległości stojana, od wirnika, opiszę mu to prościej Nie wiem co to ma być za silnik (mam nadzieję że autor porzucił chęć budowy PM). Ponieważ powietrze kiepsko "przewodzi" pole magnetyczne (ma duży opór magnetyczny) maszyny elektryczne zawsze wykorzystują magnetowody z blachy elektrotechnicznej,...
Ograniczanie prądu zazwyczaj w jakiś sposób go mierzy, a to zwykle łączy się ze spadkiem napięcia na oporniku, przez który płynie prąd, aby można było zmierzyć ten spadek napięcia i określić prąd (są sposoby, żeby nie mieć spadku napięcia, ale to już nieco trudniejsze, np. czujnik pola magnetycznego wytwarzanego przez prąd). I ten spadek napięcia zmniejsza...
Sądziłem, że ten wątek jest prowokacją lub żartem. Ty naprawdę wierzysz, że ta konstrukcja ma prawo działać? No cóż, wiara góry przenosi, czego naprawdę Ci życzę. Pozdrawiam!
Kolego to są przyciski START i STOP. Nic więcej. On nic ci nie połączy. Do tego potrzebny jest stycznik i przekaźnik termiczny do silnika dobrany. Wywal ten postsowiecki szmelc i zakup wyłacznik silnikowy dobrany do mocy silnika w obudowie o odpowiednim IP. Tak będzie taniej i lepiej.
To są tzw "termiki " czyli wyłączniki termiczne do silnika . „termik” zabezpieczy maszyny przed uszkodzeniem w przypadku pojawienia się zwarcia, przeciążenia lub zaniku fazy. Termik natychmiastowo odetnie zasilanie i uchroni maszynę przed niepożądanymi skutkami awarii sieci. Nie zgodzę się z kolegą !!! Nie jest to wyłącznik termiczny - sam niczego...
Jak to niby możliwe ze silnik o mniejszym napieciu jest mocniejszy niz ten na 230 V. Moc mechaniczna silnika zależy od jego konstrukcji i pobieranej mocy elektrycznej. Napiecie zasilania to tylko jeden z parametrów. A co do gabarytów: jeśli masz napedy z silnikami o podobnej mocy, to ten na 230V bedzie miał silnik o sporo wiekszych gabarytach niz ten...
A nie dotyczy to przypadkiem silnika szeregowego! Tak dotyczy tylko silnika szeregowego. Prosta tłumaczenie bez wzorów - te znajdziesz w stosownej literaturze. Wirnik silnika gdy się obraca to powstaje w nim siła elektromotoryczna zależna od strumienia magnetycznego stojana i prędkości obrotowej wirnika. Dla silnika obcowzbódnego, z magnesami trwałymi...
oczywiście wyjęcie wirnika ze stojana bez odpowiedniej osłony obwodu magnetycznego (wtedy rzeczywiście moc silnika wyraźnie spadnie). Ano właśnie, Szanowny Kolego, ano właśnie, bardzo trafna uwaga - zwinąłem z cienkiej blachy stalowej coś na ksztalt cylindra w tym celu, ale wkladając taki wirnik można palce stracić.. :cry: Po prawej stronie na środku...
Witam zgadzam się z użytkownikiem sezari właśnie takich ludzi nauka potrzebuje i ja również chciałbym pomóc być może wspólnymi siłami da się coś zbudować. Ja na wstępie napiszę kilka słów które mi na myśl przychodzą odnośnie takiego silnika (i pewnie zaraz się znajdą niedowiarki lub pseudonaukowcy którzy stwierdzą że to nie ma sensu nie zadziała i po...
Pierwsze to lufa dla prowadzącego, ża użycie omegi jako prędkości w obrotach na minute, omega to jest prędkość kątowa czy to wirującego pola magnetycznego czy już samego wału silnika. Policz zastępczy moment, zastępczy czas.
Przedstawione tu schematy silnika magnetycznego i rysunki nie mogą się zakończyć pozytywnie ponieważ występuje dużo sprzeczności.Nie są zachowane prawa fizyki i mechaniki, nie będą działały.Prowadzę badania naukowe nad takim silnikiem ponad 35 lat i jestem na dobrej drodze ponieważ rozwiązałem problemy i w obecnej chwili jest budowany model silnika...
Rozumiem, że jak się nie będzie kręcić, to się nie wypowiesz? Zapewne inni tak samo, wielu obiecuje, a potem nie piszą... ;)
Czy na talerzu ten czarny pasek jest namagnesowany? Czy jego bieguny magnetyczne odpowiadają wielkością/ilością biegunom stojana (po 8 sztuk)? Czy te wycięcia obok paska magnetycznego nie współpracowały z czujnikiem optycznym? Jeżeli pasek jest namagnesowany to silnik jest raczej synchroniczny i podnoszenia nic nie zmieni, może wyłączało silnik albo...
Dzięki za odpowiedź. Dopiero uczę się elektroniki, więc nie miej mi za złe za banalne pytania. Załączam rysunek podpięcia silnika. Czy możesz sprawdzić czy dobrze myślę? http://obrazki.elektroda.pl/7343677900_1... Kondensator oczywiście między czarny i brązowy.
Silniki asynchroniczne 3-fazowe, mają większą sprawność od silników zasilanych jednofazowo, ponieważ w układach symetrycznych 3-fazowych nie wystąpią, charakterystyczne dla silników zasilanych jednofazowo, dodatkowe straty w wirniku. Wyjaśnienia należy szukać w związku z niemożliwością uzyskania (w silnikach zasilanych jednofazowo) pola magnetycznego...
Witam, chce dowiedzieć się różnicy w działaniu dla falowników 1-fazowchy i 3-fazowych. Wiem jak działają i jakie wyróżniamy. Ale nie mogę sposób działania nigdzie znaleźć. Książki dwie już przeszukałem i nic godnego uwagi. Proszę w dwóch trzech zdania to wystarczy jak na początek. Różnica w zasadzie dotyczy tylko zasilania. Ale skutkiem ubocznym jest...
Nie przyszło mi do głowy szukać po angielsku.... Czyli tak czy inaczej - trzeba sprawdzić omomierzem zachowanie tego czujnika magnetycznego (czy w ogóle coś robi po zbliżeniu magnesu na listwie zębatej).
co się stanie, gdy w układzie dwie cewki końcami bądź początkami, będą ku sobie? - zasada pracy silnika asynchronicznego polega na tworzeniu wirującego pola magnetycznego w stojanie, więc prąd musi kolejno i w tę samą stronę płynąć. Czyli początek z końcem. Jeżeli dasz początek z początkiem to dwie fazy będą tworzyć wirujące pole w prawo a trzecia...
tu jest taki schemat : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... wystarczy trochę poszukać te elementy 4 nóżkowe to czujniki pola magnetycznego potrzebne do dokładnego sterowania prędkością silnika pozdrawiam Matizz
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Witam ...na to usłyszałem odpowiedź poszukaj sobie w internecie. ...a ja koledze poszukałem :D Twornik – uzwojenie silnika elektrycznego lub prądnicy, w którym indukuje się siła elektromotoryczna na skutek względnego ruchu tego uzwojenia i pola magnetycznego wytworzonego przez odrębne uzwojenie wzbudzenia. W tworniku zachodzi przemiana energii...
W stojanach silników prądu stałego często zdarza się że bieguny magnetyczne są pomylone. Aby to sprawdzić robię to następująco: woltomierz napięcie stałe łącze z cewka np stycznika, cewkę kładę na nabiegunnik i sprawdzam w którą stronę wychyli się wskazówka w momencie załączenia napięcia (zawsze to robię za pomocą starego woltomierza) następny nabiegunnik...
Pytanie: po co jest ten luz? Luz kątowy pomiędzy łopatkami wirnika a magnesem wirnika potrzebny jest aby wirnik mógł ruszyć z miejsca zgodnie z kierunkiem pola magnetycznego wytworzonego w stojanie silnika pompy . Bez tego luzu start pompy będzie niemożliwy lub loteryjny http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
przepraszam za pewną nieścisłośc , mówiąc o kolorach miałem na myśli przewody wychodzące z silników a nie z listwy "TERMINAL BLOCK", bo na tej listwie faktycznie RED - to przewód neutralny a BLK i BLU to przewody fazowe, jest to trochę dziwny układ połączeń że punktem wspólnym uzwojeń silnika jest faza a nie zero ale nie zmienia to faktu że schemat...
Tak to ten trzeci rysunek. Powiem Ci więcej.. prostownik komutatorowy wynalazł Pollak Karol - polski wynalazca. W maszynie prądu stałego chodzi o to aby zwrot strumienia magnetycznego wzbudnicy był stały względem zwrotu strumienia twornika. Gdy zmienia się polaryzacja napięcia zasilającego we wzbudnicy zmienia się też kierunek pola magnetycznego przez...
... gdym ją przerobił na prądnicę 230V przy 300 obr/mi ... Zasada jest prosta, bo wynika z praw indukcji elektromagnetycznej: MOC silnika lub prądnicy jest proporcjonalna do STRUMIENIA MAGNETYCZNEGO i OBROTÓW. Jeśli nie popsujesz własności magnetycznych tego silnika (co łatwo zrobić zwiększając szczelinę) i uzyskasz taki sam strumień (ograniczony geometrią...
Witam. Jestem początkujący (jak zresztą widać). Buduję robota z samochodu RC. Samochód był wcześniej zasilany z 9V. Ogółem są dwa silniki, jeden zwykły szczotkowy i jeden magnetyczny. Niestety silnik magnetyczny nie chce chodzić na mostku L293, gdyż tam zasilanie jest maksymalnie 5V. Jest ono zbyt niskie dla tego silnika magnetycznego. Jaki polecacie...
Witam Miałem identycznie i też w Multipli. Objazd po dwóch fachowcach - diagnoza identyczna czyli czujnik (u mnie prawy tył) - do sklepu 150,00 zł i już drugi rok spokój. Po uruchomieniu silnika centralka ABS sprawdza czy są czujniki natomiast już podczas jazdy wykonuje test i w momencie niepoprawnych odczytów wywala kontrolkę. Tego typu czujnik można...
Jak pisałeś o wentylatorze, to pomyślałem - nie wiem, czy trafnie - że jest to silnik indukcyjny (prądu zmiennego), w takim silniku prąd indukowany w wirniku jest proporcjonalny do różnicy szybkości wirowania wirnika i pola magnetycznego, a moment siły do iloczynu pola magnetycznego i prądu wirnika - więc wynika z tego zależność liniowa, tylko z dwiema...
Oczywiście , że nie musi być z "najwyższej półki" , można cewkę stycznika dla układu "trójkąt" zasilić poprzez styk pomocniczy ( NC = normalnie zamknięty) stycznika "gwiazdy" a wtedy uniknie się załączenia obu gdyby stycznik się skleił lub układ czasowy źle zadziałał. Czas można ustalić na kilka sekund a potem zmniejszać go "na słuch" , ponieważ słychać...
Hamowanie wynika z zasady działania takiego silnika i jego konstrukcji. W tym konkretnym przypadku rolę hamulca pełni wnętrze komutatora, jest tam specjalna podkładka, a wirnik pozbawiony prądu jest dociskany do tej podkładki i abarot, podczas pracy siła pola magnetycznego wyciąga wirnik do przodu. Spójrz na tylny dekiel i zobacz ułożyskowanie, a będziesz...
połączenie nie jest trudne aby wszystko było jasne styki komutatora K1 , K2 , K3 / cewki L1 , L2 , L3 - początki / cewki L1' , L2' , L3' - końce połączenie wygląda następująco : K1 > L1 , L3' K2 > L1' , L2 K3 > L2' , L3 szczotki muszą być tak ustawione i wyprofilowane aby łączyły tylko dwa pola tzn. K1 / K2 , K2 / K3 , K3 / K1 dalej komutator należy...
Witam, mam wielką prośbę o pomoc z podłączeniem silnika krokowego NEMA 17 ze sterownikiem (klonem) pololu drv8825. Chciałbym używać ww. z biblioteką Accelstepper ale nie udaje mi sie ruszyć silnikiem mimo, iż kombinuję z pinami i kabelkami od kilku godzin. Mój silnik ma przewody o kolorach czerwonym, niebieskim, zielonym i czarnym, bierze 1.7A. Na...
Jakie są różnice między unipolarnym i bipolarnym i cyfrowym? Nie ma różnicy bo to jest zupełnie co innego. Tak jak nie ma różnicy pomiędzy biegunem północnym a dodatnim biegunem elektrycznym. To są zupełnie inne rzeczy i nie można ich porównywać (nie są nawet przeciwnościami). Unipolarny/bipolarny to jeden podział. Cyfrowy to drugi (cyfrowy - analogowy)...
Nie chcę nikogo obrazić ale jeśli byłby odłączony kabelek od elektro magnetycznego zaworka pompy wtryskowej to samochód wcale by nie odpalił ponieważ prąd jest potrzebny by dociągło tłoczek do siebie i dostał paliwo a po odłączeniu opada i przerywa dopływ ropy morze to bez sensu ale taka jest prawda i chciałbym się podpiąć bo mam taki sam problem ale...
Silnik indukcyjny dwufazowy z kondensatorem pracy przy wirowaniu pracuje w w układzie dwóch par biegunów przy wirowaniu, co przy 50Hz oznacza 3000 obr/min -synchroniczna prędkość wirowania pola magnetycznego ( i odpowiednio z tabliczki zn. 2850 obr/min - asynchroniczna). Praca rewersyjna (wolniejsze obroty) to przełączenie ilości par biegunów na 16...
Mam jeszcze tylko problem z samymi wentylatorami jażeli nie pracują na pełnych obotach to dziwnie buczą (NMB model: 3110GL-B4W-B24) poza nimi mam jeszcze jeden i znim przy zmianie obrotów nic się nie dzieje działa prawidłowo (Yate Loon D80SM-12A). Da się to jakoś wyeliminować? Koncept regulacji obrotów przez zmianę szerokości impulsu, który tu właśnie...
Robi się na mostku H bo inaczej straty mocy na tranzystorach byłyby zbyt duże. Rozwiązanie o którym myślisz łatwo zrealizować, kupując odpowiednio wielki wzmacniacz głośnikowy oraz transformator dopasowujący poziom napięcia wyjściowego do silnika, ale to gra nie warta świeczki. Transformator w zasilaczu ATX przekaże moc 300W przy częstotliwości 20kHz,...
Czesc Nie bylo mnie , ale juz jestem.Rotor w kondensatorze prozniowym napedzany jest za pomoca pola magnetycznego na zewnatrz banki. W dawnych HD byly stosowane silniki krokowe, teraz stosuje sie liniowe, ale obojetnie , czy te czy te, ustawialy glowice w casie kilku- nastu milisekund. Panu tak szybko nie trzeba, bo jak mysle, to czas zgrzewania jest...
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Części składowe: 1. Magnes neodymowy MPŁ 13x10x5/N38H 2 sztuki 1,69PLN/sztukę 2. Magnes neodymowy MPŁ 20x10x5/N38H 4 sztuki 2,63PLN/sztukę 3. Pasek blachy stalowej grubości 1 mm, szerokości 15 mm i długości w zależności od rozmiarów przewodu paliwowego i rury zasysającej powietrze Konstrukcja wykonana dla samochodu Ford Escort 1,3i (jednopunktowy wtrysk)...
"Głównym zadaniem przemiennika częstotliwości, zwanego również falownikiem, zasilającego silnik indukcyjny jest umożliwienie płynnej regulacji prędkości obrotowej. Dodatkowo realizuje on więcej funkcji sterowania takich jak: zabezpieczanie, rozruch , hamowanie itp. Należy pamiętać, że powyżej częstotliwości znamionowej silnik sterowany z przemiennika...
Witam, Bieg jałowy oznacza, że silnik nie jest obciążony żadnym momentem obciążenia ale jak wyliczyć obroty biegu jałowego? Równanie napięciowe silnika obcowzbudnego to: U - Ra*Ia = E zgoda, to jest równanie silnika komutatorowego prądu stałego (również z komutatorem elektronicznym i z odwróconymi rolami stojana i rototora). Tylko, że na biegu jałowym...
witam , kiedyś miałem naprawiałem taki wynalazek a raczej czujnik halotronowy :D działanie całego układu jest takie że :( na podstawie załączonego przez kolegę schematu ) czujnik B [halotron]jest pod wpływem pola magnetycznego z zainstalowanego magnesu na wale korbowym , tajemniczy układ to wzmacniacz prądowo -- napięciowy czujnika położenia wału z...
Rezystancję mierzysz w omach -> oznaczenie Ω jednostki wielokrotne lub podwielokrotne to: - miliomy -> 1mΩ=0.001Ω (np. rezystancje połączeń, boczników prądowych) - kiloomy -> 1kΩ=1000Ω - megaomy -> 1MΩ=1000kΩ=1'000'000Ω - gigaomy -> 1GΩ=1000MΩ=1'000'000kΩ=1'... Ω ( rezystory są zwykle...
Witam! Mam problem z moim "układem" otóż wykorzystałem w nim kontaktron niestety zmuszony jestem umieścić go w pobliżu silnika prądu stałego i okazuje się że pole magnetyczne na zewnątrz silnika w chwili jego pracy jest na tyle duże że wpływa na prace kontraktonu, niestety nie moge układu juz dalej "odsunąć". Dlatego mam pytanie, czy istnieje jakiś...
https://obrazki.elektroda.pl/6035658700_... Artykuł będący podróżą w przeszłość. Ostrzegam, że treść jest dość długa, więc jeśli kogoś nudzi dłuższa lektura niech lepiej nie czyta. Do napisania tego artykułu skłoniła mnie lektura poniższego wątku sprzed około 2 lat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
https://obrazki.elektroda.pl/7268233500_... Ten artykuł powstał w odpowiedzi na propozycję kolegi (at)Techekspert i jest rozwinięciem mojej prezentacji przedstawionej na konferencji The H(at)ck Summit w dniu 20 października 2023 r. Samą prezentację możesz pobrać stąd: Wyrzucamy algorytm Gutmanna do kosza Podstawowe informacje o niszczeniu...
Witam Składam nowy samochód rc i mam pytanie, akumulatory (Ni-Cd) bedą znajdowały się przy silniku (szczotkowy), czy wpłynie to na nie negatywnie?Chodzi mi o to czy pole magnetyczne bedzie miało jakies znaiczenie.
To zależy jaki ten silnik .W miarę współczesne silniki potrafią się nagrzewać od biegu luzem ,w miarę ogarnięty w temacie silników elektryk twierdzi nawet że miniaturyzacja silników sprawia że współczesne silniki nie potrafią pomieścić w sobie pola magnetycznego . Wystarczy zbliżyć do silnika miernik cęgowy aby się o tym przekonać . Nawet silniki starsze...
Jeśli potwierdzą się moje przypuszczenia, uważam, że taki silnik jest możliwy. Ten na filmie niestety nie ma prawa działać. Na tym filmie silnik magnetyczny jest zrobiony w możliwie najgłupszy sposób. Przy generowanym z silnika magnetycznego napędzie mechanicznym osi kół mamy tu stałe magnesy zamiast elektromagnesów, które nie dość, że elastycznie...
http://obrazki.elektroda.pl/2246655800_1... Tym razem chciałbym Wam przedstawić kolejny miniprojekt, jakim jest moduł domykania szyb samochodowych. Wprawdzie rynek zasypany jest gotowcami, ale za chwilę wyjaśnię, czemu zdecydowałem się budować własny. W aucie, które posiadam są 2 elektrycznie sterowane szyby. W chwili, gdy nie pracują...
Wychodzi na to że ten silnik jest rozbieralny do pojedynczych elementów, i jest to nawet proste: http://www.nakamichi.by/2017/10/technics...
Co sądzisz o istnieniu silnika magnetycznego ? Jako bot, nie jestem w stanie wyrażać osobistych opinii. Jednakże, jako inżynier elektroniki, mogę powiedzieć, że silnik magnetyczny jest kontrowersyjnym tematem w świecie nauki i technologii. Według obecnej wiedzy technicznej, wykorzystanie energii magnetycznej do wytwarzania ruchu w silniku jest sprzeczne...
https://obrazki.elektroda.pl/7853740500_... Stare porzekadło głosi, iż za darmo to można co najwyżej w zęby dostać. Nie odstrasza to jednak niektórych przed próbami uzyskania czegoś za darmo. Jednak darmowe rzeczy rzadko są warte swojej ceny. Nawet jeśli mowa o darmowej energii. Oto kilka urządzeń, które wedle swoich twórców i propagatorów...
https://obrazki.elektroda.pl/9515372900_... Bezszczotkowe silniki prądu stałego są obecnie jednymi z najpopularniejszych rodzajów silników, ich trwałość jest porównywalna do typowych silników indukcyjnych gdzie jedynym elementem zużywającym się podczas pracy są łożyska. Ale co dokładnie znaczy skrót BLDC? Nazwa pochodzi z języka angielskiego...
Jestem świadom, że zadanie nie jest trywialne i konieczne będą zaawansowane rachunki. Potrzebuję to do teoretycznego ocenienia, jaki układ magnesów ma sens przy budowie np. silnika magnetycznego. Dodano po 2 Chciałbym przeprowadzić symulację komputerową, zanim zabiorę się za projektowanie.
Do _jta_ Pytałeś się wcześniej czy widziałem pracę silnika magnetycznego. Dzisiaj mogę powiedzieć, że widziałem silnik z Lublina na pokazie w Warszawie. Silnik pracuje, ale to nie jest do końca silnik magnetyczny. Według mnie jest to układ o bardzo dużym przełożeniu napędzany malutkim silniczkiem elektrycznym sprzężonym z przekładnią za pomocą sprzęgła...
Czytaj dobrze, nie ćpaj. Silnik niskoobrotowy 300 obr./min, bo na tablicy znamionowej generatora prądu magnetycznego 300 obr./min, 50 Hz, 3*380 V i najważniejsze 50 kW, czyli do wiadomości 50 000 wat. Zatkało, kakało i nie fabuluj. Nie wiesz przyczyny, to nie pisz. Weź szpadel i ogródek przekop, a ja sprawdzę, czy dobrze. Jak widzę, to czytanie ze...
Witam. Problem z przeróbką silników rdzeniowych na takie prądnice jest taki, że nie można zastosować zbyt mocnych magnesów, bo w pewnym momencie dochodzimy do sytuacji, że rdzeń zaczyna wchodzić w stan nasycenia, i zamiast zwiększać się wydajność i moc prądnicy, tylko zaczynają nam rosnąć opory magnetyczne i straty w rdzeniu. Ponadto w prądnicach rdzeniowych...
Ależ oczywiście, że nie trzeba wykluczać z góry możliwości zbudowania silnika magnetycznego - jest całe mnóstwo projektów i pewnie jeszcze w tym zakresie temat jest otwarty. Problem w tym, że żaden z nich nie działa i działać prawa nie ma! I na przeszkodzie wcale nie stoi/stoją tuż za rogiem zasady termodynamiki - tylko o wiele prostsza i trywialniejsza...
Niedawno przeprowadziłem ciekawe doświadczenie na magnesie neodymowym i wniosek z tego taki, że w centrum np.N jest mniejsze pole magnetyczne niż na krańcu, aż 4 krotna różnica, która prawdopodobnie może się powiększyć jeśli zmniejszy się powierzchnię np. elektromagnesu, wniosek mógłby być taki, że ruch po płaszczyźnie do środka magnesu jest większą...
To, że zrobisz ultralekkie uzwojenie nie oznacza, że zlikwidujesz opory, ponieważ opory te wynikają z oddziaływania pola magnetycznego i powstałego pola elektromagnetycznego, które powstaje w uzwojeniu. To pole elektromagnetyczne przeciwdziała ruchowi i jest tym silniejsze, im większą wartość prądu pobierane jest z prądnicy. Tłumacząc to najprościej: Jak...
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
225/40R10 Prędkość obrotowa silnika idzie z silnika, a normalna prędkość idzie z czujnika magnetycznego i na zębatce są dwa magnesy
Prześledziłem ten temat i jestem pod wrażeniem. Jak ludzie podobno wykształceni negują oczywiste i od dawna znane fakty. SILNIK MAGNETYCZNY ISTNIEJE PONAD STO LAT I JEST POWSZECHNIE UŻYWANY. Prawie każdy silnik elektryczny jest de facto silnikiem magnetycznym. W powszechnie używanych silnikach tak zwanych elektrycznych to pole magnetyczne jest źródłem...
Opis silnika magnetycznego Wirnik wykonany został z plastikowego koła pasowego o średnicy 26cm , które ma fabryczne zamocowane łożysko. Na obwodzie w wypiłowane pionowo rowki są wklejone na klej epoksydowy dwuskładnikowy 24 magnesy neodymowe o wymiarze 20x10x5mm. Magnesy umieszczone są biegunem S na zewnątrz koła. Z góry i z dołu koło jest oklejone...
(at)zbich70 co za scenariusz na film katastroficzny. Odwijając 6 zwojów osłabiło to strumień magnetyczny stojana, a to jak to w silnikach szeregowych zwiększa max obroty ale jednocześnie zmniejsza moment obrotowy silnika. Więc nie rozbiegnie się. Zresztą rozbieganie się jest ogólną cechą silników szeregowych nawet bez odwijania zwojów stojana, wystarczy...
Po 8 czy 9 latach eksploatacji silnika magnetycznego pompy to nie sądzę, że jest w dobrej kondycji tym bardziej jeśli to chińskie Hanyu lub coś w ten deseń. Silniki występujące jako zamienniki włoskiego producenta Askoll są znacznie lepszej jakości. Może znajdziesz inną przyczynę problemów. Zobaczymy.
Mam już rozmontowany silnik od wycieraczek do nowego modelu silnika magnetycznego - foto. Silnik był spalony, ale chyba nie zmieniło to w żaden sposób pola magnesów? Gwóźdź przyciągają mocno :) Wymiary: średnica wewn. między magnesami ok. 43mm, długość magnesów ok. 40mm. Później sprawdzę wymiary magnesów jakie aktualnie posiadam. http://obrazki.elektroda.pl/3011405200_1...
Witam mam taki problem wymieniłem zawór magnetyczny w VW 1.9 TDI kod silnika BXE ponieważ zanikało podciśnienie na zawór EGR po wymianie zaworu tego podciśnienia wogole nie ma nawet przy dodaniu gazu zero podciśnienia na wężyku komputer pokazuje cały czasz na wolnych obrotach że zawór jest zamknięty nawet delikatne przygazowanie nie otwiera tego zaworu...
Katalog sugeruje sterownik 12V D5 SC 25 1920. Zgodnie z kodem błędu 17, szukał bym braku obiegu płynu chłodzącego w układzie np. zapowietrzenie. Nie doszukiwał bym się błędu w sterowniku. Instrukcja: https://www.yumpu.com/en/document/view/1... Z instrukcji wynika, że jest to dogrzewacz, czyli pracuje w momencie...
Daj wyraźniejszą fotkę zacisków aby było widać opisy - ale tak na oko nie widać zacisku STOP. Rzecz polega na podmontowaniu do furtki czujnika (najłatwiej - magnetycznego kontaktronu - takiego jak do alarmów) i podpięcia go do centrali napędu. Jeśli centrala nie ma takiej opcji - pozostaje przez przekaźnik odcięcie zasilania silnika napędu.
Przyjmuję twój tok rozumowania i co dalej? Jak to się ma do możliwości działania lub niedziałania silnika o którym toczy się dyskusja? Miło mi, że się zgadzasz. Więc dalej dążę w kierunku pozyskania energii z tego materiału, czyli zbudowania konwertera do przekształcenia energii pola magnetycznego w energię elektryczną, bo neodym nie nadaje się do...
https://filmy.elektroda.pl/50_1693253234... Extruder prawie gotowy. Mam problem ze sketchem obsługującym układ równomiernego nawijania na szpulę. Jak na filmie widać porusza się on od jednego do drugiego wyłącznika krańcowego bez przerwy. Chcę dodać dodatkowy wyłącznik (magnetyczny) aktywowany przez każdorazowy obrót szpuli. Dodatkowo musiał by być...
Moje problemy ze zmywarką HotpointAriston LFT 3214 zaczęły się od nie startowania pompy myjącej (zm. bierze wodę, ale nie zaczyna mycia, pojawia się błąd 11 ). Pompa myjąca w w/w typie jest zintegrowana z podgrzewaczem przepływowym. Pompę wymontowujemy od dołu zmywarki, po zdjęciu „miseczki” zalewowej. Magnetyczny wirnik pompy jest umieszczony...
To z linku z grubsza pasuje do zwykłego transformatora, tylko coś z fazą pokręcili. A jak to się ma do magnetycznego silnika Zirbesa? Nie widzę tam jego nazwiska. Jak zrobił, to chyba nie według tej dokumentacji, w której są błędy? Może zrobił zupełnie co innego, a ta dokumentacja nawet nie ma z tym żadnego związku? Właśnie po to jest potrzebna definicja,...
Dzień dobry. Mam problem z silnikiem krokowym z BMW E39. Silnik Siemens produkcji kanadyjskiej 3 pinowy, 2 zasilające + jeden sterujący. Mam 3 takie silniki, 1 jeszcze w aucie i dwa przeznaczone do naprawy lub na części. Każdy z silników zachowuje się tak samo, próbuje ruszyć ale nie startuje. Podejrzewałem elektronikę która jest przy silniku i chyba...
Od początku tematu łamię sobie głowę, czy da się prosto zrobić sterowanie sensorless na jednej fazie, a tym czasem, nie ma takiej potrzeby, na płytce jest czujnik pola magnetycznego U5. U3 z czujnikiem Halla U5 stanowią elektroniczny komutator, jeśli są sprawne albo dadzą się naprawić, to reszta wraz ze spalonym scalakiem nie ma dużego znaczenia
https://obrazki.elektroda.pl/2536197300_... Silniki synchroniczne, a zwłaszcza silniki krokowe i silniki z magnesem stałym, coraz częściej stosuje się do sterowania w systemach, w których wymagana jest nie tylko precyzja, ale też wysoka wydajność i wyjątkowa sprawność energetyczna. Obecna technologia sterowania silnikiem obejmuje zastosowanie...
(...) cewki po pręcie? Jak tym sterować? Kiedy cewka będzie wypychała w lewo a kiedy w prawo? A może trzeba zastosować dwie cewki o przeciwnej polaryzacji? Spróbuję zapytać GPT o to, ale wydaje mi się, że się przeciąży i zawiesi więc wolę zapytać Sz.P. inżynierów tutaj. Dziękuje za podpowiedzi. (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Do...
W roli zabezpieczenia przy małych turbinach wystarczy odpowiednio ją przeciążyć, czyli zejść z obrotami na lewą stronę ch-ki momentu obr, wówczas obciązenie wcale nie wychodzi duże, a mimo to działa. To ten dołek na wykresie momentu. Dodano po 2 najlepiej tak dobierać moc by utrzymać prędkość obrotową. Tak, i o te obroty własnie chodzi. One nie są...
to by i się zgadzało 2800 Obr/min. to powinien dawać te przynajmniej 4-5 tyś L/H u mnie to jakiś silnik 12V LV synchroniczny na razie jeszcze nie wiem co to a jeszcze jedno przez otwór zasysu można włożyć palec i poruszać wirnikiem na boki próbowałeś to robić kiedyś ? ma luz ? jeśli tak to mniej więcej jaki ? Dodano po 52 znalazłem taki artykuł, tylko...
1oblicz poślizg jeżeli f=50Hz 1 para biegowa i obroty silnika =2800 obr/min 2oblicz obroty silnika jeżeli obroty synchroniczne =3000 obr/min a pobliżu s=0.08 3 oblicz obroty synchroniczne (prędkość minimalna pola magnetycznego) gdy ilość parbiegów p=2 a częstotliwość f=90Hz Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twoich pytań wynika, że potrzebujesz...
I mało wydajne/sprawne jako generatory. Niestety generacja z racji ze indukcja prądu wymaga zmiany pola magnetycznego w którym jest dana cewka to też z tego powodu generujemy prąd zmienny. Można go mechanicznie zmienić na prąd jednokierunkowy ( wahania napięcia i tak zostaną np stosując komutator) lub elektronicznie np stosując układ Greatza. Najlepiej...
Mam pytanie odnośnie regulacji prędkości silnika DC. Z teorii wiem, że istnieje parę sposobów regulacji, czyli: a) przez zmianę wartości napięcia twornika - przez zmianę wartości napięcia zasilającego obwód twornika - przez zastosowanie rezystancji dodatkowej w obwodzie powodującej dodatkowy spadek napięcia b) przez zmianę nasilenia strumienia magnetycznego...
Owszem asynchroniczne i taki tu przedstawiłeś. Silniki synchroniczne to z reguły silniki pierścieniowe. I zgadza się cewka górna i dolna co 180' to jeden biegun. Prędkość obrotowa która podałeś dotyczy prędkości synchronicznych ja natomiast podałem prędkości asynchroniczne.Prędkości silnika asynchronicznego są zawsze mniejsze od silnika synchronicznego...
(at)UL7855 Moze nie tyle na dana prędkość, co częstotliwość. W każdym silniku asynchronicznym, pracującym z kondensatorem pracy, musi zajść zjawisko rezonansu obwodu cewka dodatkowa i kondensator. Jeżeli się zmieni częstotliwość, to oczywiście efektywność (sprawność) silnika natychmiast spadnie. Z kolei regulatory fazowe zasilając impulsami taki silnik,...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
https://obrazki.elektroda.pl/7174428100_... Witajcie, dzisiaj pora na nieco luźniejszy temat. Pokażę tu wnętrze dysku twardego z 1997 roku, czyli mającego zasadniczo teraz całe 25 lat! Będzie to dysk 2000MB Caviar 22100 WDAC22100-07H, oczywiście niesprawny, z elektrośmieci. Przy okazji też pokażę też jego nowoczesny odpowiednik, również...
Dzięki za poradę. Musisz zrozumieć, że gdy zabraknie 230V nie pracuje obrót silnikami oraz w razie wichury może złamać oby tylko przekładnię. System działa bez ingerencji tylko chcę to usprawnić. Nie obawiam się o zanik napięcia gdyż pobiera z magazynu ale 24V. Na dzień dzisiejszy nie mogę zmienić koncepcji bo nie pilnuje tego projektu. Pozdrawiam...
No wlasnie umknęło mi to. Nie napisałem nic, bo nic nie pomogło... Podejrzewam ze konieczna bedzie wymiana kabli zapłonowych (ponownie). Moze swiece maja za duza przerwe i potrzeba zbyt duzo energii do przeskoku iskry ? Kupiłem dziś kondenstor przciwzakłóceniowy do cewki zapłonowej 0,5 uF. Niestety nie wiem jeszcze w który babel go wpiąć. Do cewki dochodzą...
2. Jak dla mnie - gigantyczne wręcz zakłócenia, wytwarzane przez napęd talerza Artura, przenoszone poprzez obudowę i talerz na igłę - a tym samym nakładające się na muzykę odtwarzaną z płyty. Oryginalna wkładka piezoceramiczna Artura z natury bardzo słabo przenosi niskie częstotliwości w porównaniu z wkładką magnetyczną, więc tych zakłóceń nie słychać...
Kiedyś widziałem konstrukcję silnika magnetycznego napędzanego polem magnetycznym magnesów. Pokazywali to w telewizji. Układ podobno nawet działał, ale jak się okazało później, szybko rozmagnesowywały się magnesy, i po paru godzinach pracy silnik stawał.
budowa silnika magnetycznego czujnik magnetycznego krzywka magnetycznego
ducato kopci czarno falownik silnika pralki electrolux sprężarka ciężko startuje
Philips D260 nie identyfikuje dzwoniącego - co robić? Iveco Daily EDC16 uruchamia się tylko na plaku