Świeci pomarańczowa kontrolka silnika?
Do silnika X9 250 powinieneś zastosować moduł zapłonu Magneti Marelli AC13I.
Był taki model jak MC4? Chyba NRG Power. Silniki generalnie są zbliżone do siebie, mogą ewentualnie różnić się wydechem. Ale że chcesz założyć silnik chłodzony cieczą do skutera chłodzonego powietrzem, to taka przeróbka będzie wiązała się z dołożeniem chłodnicy i wymianą m.in. instalacji elektrycznej (czujnik temperatury), licznika (wskaźnik temp),...
Stator z silnika Piaggio pasuje do silnika AM6, ma jednak mniejszą zaślepkę gumową przewodów. Koła magnesowe różnią się szerokością rowka na wpust. Co do silnika chińskiego nie zagłębiałem się co tam pozmieniali i co nie pasuje. Poza tym silniki Minarelli i Derbi/Piaggio nie pasują mocowaniami w ramę. Derbi/Piaggio montowany jest na osi wahacza pomiędzy...
Na początek trzeba sprawdzić, czy silnik nie uległ zatarciu. Jeśli silnik miał więcej niż 20000 km, to i tak potrzebny jest szlif i wymiana łożysk wału korbowego. W silnikach Piaggio chłodzonych cieczą padają wałki napędu pompy cieczy, przez co silnik mógł ulec przegrzaniu. Przy okazji po 15 lub 20 tysiącach kilometrów powinien zostać wymieniony pasek...
Nie widziałem jeszcze serwisówki do RS50 MY 06, a szkoda bo interesowały by mnie informacje na temat silnika Piaggio 6-biegowego. Trzeba do tego podejść standardową metodą, czyli z miernikiem i sprawdzić napięcia i przejścia pomiędzy przełącznikiem świateł a żarówką i masą.
Ten wyświetlacz biegów wymaga silnika wyposażonego we wskaźnik położenia wałka krzywkowego skrzyni biegów z osobnymi stykami na bieg, więc praktycznie nadaje się do chińskich silników które takie czujniki mają w standardzie. Niestety silnik Piaggio nie posiada możliwości zamontowania takiego czujnika. Pozostaje montaż wyświetlacza działającego na zasadzie...
Rolą tego zaworu jest blokowanie wracania mieszanki z silnika do króćca gaźnika. Czyli po prostu przepuszcza powietrze (mieszankę) w jedną stronę - w kierunki do silnika, jeśli jest niesprawny to mieszanka będzie cofać się z silnika do gaźnika. Po ściągnięciu króćca będziesz miał dostęp do zaworu, wtedy możesz go wyciągnąć i spojrzeć czy te cienkie...
Ja jestem trochę mniejszym, choć dalej pesymistą, bo sam temat zawiera opis niemożliwej do realizacji usterki! Czy kiedykolwiek miałeś styczność z takimi skuterami? Zapytam: Czy wypadające zapłony nie powodują podobnego wyglądu świecy? Nie ma tam możliwości wypadnięcia zapłonu, chyba że naprawdę ECU i cewka WN są uszkodzone. Potwierdza to wątpliwość...
Wejdż , WWW.EasyParts.nl .Macie wszystko.
Z informacji w internecie wynika, że te skutery mają silniki dwusuwy (2T). Z tego co opisujesz obstawiał bym, że uszkodzony lub zablokowany jest automatyczny dozownik oleju. Jeśli jednak masz wersję silnika czterosuwowego (4T) to taki objaw jest raczej na pewno przez uszczelniacze zaworowe i/lub zapieczone pierścienie na tłoku.
Przykro mi, ten model może w porywach osiągnąć 35 km/h. Cylinder jest zabezpieczony przed nieautoryzowanym odkręceniem. Miałem styczność z dwoma Piaggio Zip 25, ale takiej nakrętki-blokady nie widziałem. Odblokowanie silnika jest pracochłonne i kosztowne, a wg. niemieckiego prawa to jest zabronione (chyba że zostanie przerejestrowany na normalny motorower...
Witam serdecznie mam wielki problem kupilem piaggio Typhoon z rozwalonym silnikiem i wypatrzylem sobie nowy silnik od piaggio fly z 2006r a moj motorek jest z 1995r i nie wiem czy bedzie pasowal i czy z elektronika nie bedzie problemu. Bardzo prosze o pomoc jezeli ktos sie w tym orientuje bardzo prosze napisac swoja opinnie na temat mojego silnika.:cry:
(at)gabikam okej sprawdzę i dam znać
Jeżeli uszczelniacze nie zostaną uszkodzone podczas demontażu i ponownego montażu, to nie trzeba będzie wymieniać. W zasadzie to uszczelniacze powinno się za każdym razem wymieniać na nowe, jednak Piaggio fabrycznie stosowało specjalnej konstrukcji uszczelniacze vitonowe o bardzo dobrej jakości. Jak pracowałem na serwisie to przy standardowej wymianie...
akumulator, który ładowałem w domu przez zimę dał radę, ale po kilku minutach ładowanie na zaciskach - na maksymalnych obrotach ok. 13,5V a na wolnych 12V z kawałkiem i spadało. Nie dało się już uruchomić - podłączyłem go na kabel z samochodu. Twój opis wszystkiemu przeczy. Na wysokich obrotach masz ładowanie - napięcie 13.5V, co zarówno oznacza że...
kapitalny remont pomógł...
No to odczyt bledu potrzebny
Problem z ustawieniem gaźnika po czyszczeniu. Na zimnym silniku po dodaniu gazu dusi się ale po rozgrzaniu silnika jest ok.
Zapomniałem dodać. W skuterach japońskich i italiańskich wyjątkiem są silniki Piaggio HiPer2 chłodzone powietrzem produkowane od początku lat '2000. Zaczęto w nich montować jakieś chińskie tłoki niskiej jakości (można je poznać po oznaczeniach selekcji), które puchły i zacierały się w nowych skuterach. W dodatku dziwnie blokowane gaźniki 17.5 mm doprowadzały...
Raczej silnik od quada ze skrzynią biegów ze względu na mechanizm różnicowy i bieg wsteczny. Inaczej nie sadze byście sobie poradzili. padło to na silnik od skutera piaggio Bez sensu.
Włącz kierunki i posłuchaj, gdzie będzie słychać pracę przerywacza. Dla pewności dotknij wytypowany podzespół, który podczas pracy drga (chyba, że będzie to przerywacz elektroniczny, to nie ma takich efektów). Zwykle bywa on umocowany na ramie, w rejonie stacyjki. Sprawdź, czy skuter na pewno ładuje Ci akumulator prądem stałym.
Jeśli jest dobrze obsługiwany to ok 40 tyś.
Witam, zgubiłem masę w mojej Piaggio sfera, a mianowicie po ściągnięciu silnika i ponownym założeniu, motor nie ma masy. Muszę kablem z akumulatora do minusa podłączyć do ramy i wtedy wszystko zaczyna działać. Tylko jest problem, jak tak jest podłączone, to akumulator się nie ładuje.
Witam Panowie potrzebuje pomocy mam skuterek Piaggio X9 250 z 2000 roku. Potrzebna pomoc w regulacji zaworów, w piaggio z tego co się dowiedziałem siedzi Hondowski silnik takie były oryginalnie montowane w X9. Jest tam regulacja zaworów zewnętrzna z boku na pokrywie głowicy czy ktoś z forumowiczów mógł by mi pomoc jak ustawia się te zawory lub podać...
Nie ma jeszcze VIN, tylko numer ramy. Model SM51T — Piaggio Sfera 50 MAQUILLAGE 2 (nawet nie wiem co to za wersja/odmiana). Produkcja podobno w latach 1994–1995. DGM to numer homologacji, tak jak w każdym pojeździe produkcji italiańskiej. Poniżej numer ramy (w gwiazdkach).
Nie da się przestawić zapłonu w obecnie produkowanych silnikach. Zmieniałeś impulsator, więc tutaj najbardziej prawdopodobna przyczyna, bo ma odwrotną polaryzację. W innych sytuacjach wymiana wału korbowego lub koła magnesowego z innego modelu silnika może spowodować przestawienie zapłonu. W bardzo rzadkich sytuacjach może skręcić się czop wału korbowego,...
Od 1992 roku to ten model jest produkowany. Przez lata nie wprowadzano jakiś poważnych zmian, wygląd pozostał ten sam, poza zastosowaniem chińskiego silnika od roku 2008. System Ducati CBC stosowano od 2002 roku i jak wspominałem było kilka wersji różniących się m.in. kolorami wtyczek. Były też wersje bez tego zielonego modułu. Układ zapłonowy to ten...
http://obrazki.elektroda.pl/9163571400_1... Witam . Szukam dobrego mechanika do motocykla Piaggio 500 x9.Mam wyciek oleju z silnika i nie wiem czy sam dam rade to naprawić.Za wszelkie info z góry dziękuję :)
Chodzi o te membrany za gaźnikiem co są pod gaźnikiem co przykręca się króciec ssący do tego Dodano po 6 wiem że coś jest nie tak bo zalewa mi filtr powietrza paliwem i wpada też bezpośrednio do silnika tam do tego wału korbowego dokoła tak jakby wpadał przez membranę ale jest sporo tego paliwa nawet tam w środku myślę że coś jest dalej nie tak zamówiłem...
Tu sie z kolegą nie zgodze ze to az taki problem jeśli ktos ma dryg nawet na chińskim gaźniku da sie to ustawić zeby naprawde dobrze jechało i nie zawsze 15 tys oznacza to remont silnika zależy jak traktowany na jakim oleju znam silniki ktore robiły po 25 tys bez znaczacego spadku osiągów ja jeździłem na oleju motul 800 2t i wymieniałem tylko sam tłok...
Masz nagrzebane poprzerabiane w instalacji. Automat ssania owszem, może być uszkodzony i robić zwarcie, ale wówczas nie byłoby tylko świateł zasilanych z AC. Piaggio ma swoje własne rozwiązanie w którym jest stosowane osobne uzwojenie ładowania na statorze, jeden koniec uzwojenia jest połączony z akumulatorem niebieskim przewodem przy gnieździe bezpieczników,...
Jeśli chodzi o fabryczne Piaggio, to oryginalnie stosowano uszczelniacze vitonowe wysokiej jakości. Spokojnie wystarczały na wykonanie przebiegu od nowości do remontu silnika (około 25 000 km). Jeśli został założony nowy, to najprawdopodobniej wykonany z gumy NBR która twardnieje. Inna kwestia że sprzedawane są uszczelniacze z badziewnego materiału,...
witam poszukuję schematu podłączenia chińskiego modułu 4T do silnika piaggio 125 4T.Jakie są straty na mocy poprzez zmianę modułu? Dodano po 22 siemka Adrianie podpowiedz jak założyć moduł 4T z chińczyka do piaggio 125 4T
Mam Piaggio Libery 50 i padł mi silnik i myśle o zakupie silnika od Libery 125 tylko nie jestem pewny czy będzie pasował do tej ramy . Wie ktoś może czy to będzie pasowało?
Co by nie było powodem uszkodzenia koło zmieniłem na nowe z magnesem osłoniętym blachą ale problem z niewłaściwą pracą silnika nie ustąpił.
Badanie rezystancji impulsatora - zielony przewód wychodzący z silnika oraz mierzony przy module do masy pokazał 0,6 M ohma i rośnie, według schematu o którym wspominałem powinno być 100-124 ohma. Zółte przewody od statora każdy z każdym 1,3 ohma. Brak przejścia do masy. Nie wiem czy ten impulsator to nie jest jakiś błąd pomiaru (nie wiem czy miernik...
Otwór po automacie ssania koniecznie trzeba przytkać palcem, w przeciwnym razie dochodzi do zubożenia mieszanki (gaźnik zamiast tworzyć mieszankę rozruchową, zasysa czyste powietrze wprost do króćca ssącego silnika). Pewnie zatkana dysza ssania która zapewne jest umieszczona w pokrywce komory pływakowej. Podobną sytuację przerabiałem w gaźniku Dellorto...
Też myslalem ze moze zasysać lewe powietrze ale nie w tym przypadku bo tylko na początku odpalania silnika przytykam dopływ powietrza i jak zaczynaja sie zapłony to muszę od razu odetkać ten dopływ bo inaczej nie odpali. I wystarczy jedna minuta gdy silnik pracuje i juz odpala normalnie a wcale nie jest zagrzany. Zagrzany pracuje bardzo dobrze
Jeśli masz drugi kluczyk to sprawdź jak się zachowuje, wykluczysz uszkodzenie pestki. Jeśli będzie to samo będzie to oznaczało uszkodzony moduł, wtedy odezwij się na PW bo bez sprzętu nic nie zdziałasz bo musi on być dopisany do komputera silnika i pestki w kluczyku.
Witam. Posiadam skuter kymco agility 50 po swapie silnika od piaggio x9 125 LC. Problem polega na tym że przy wysokich prędkościach przy full manetce (niema bardzo wysokich obrotów) dzieje się jakby ktoś wyłączył zapłon na 4 sekundy podczas jazdy,a potem znowu dobija i znowu niema zapłonu. Nie posiadam obrotomierza. Dzieje się tak samo na stopkach....
Rozumiem że mowa o "słynnym" silniku 460cc z Piaggio? Kiedyś interesowałem się tematem, tylko z tego co pamiętam chodziło o czujnik temperatury silnika a nie termostat (czujnik po którym ECU ustala zwiększoną dawkę przy zimnym silniku odpowiednik "ssania"). Druga rzecz - teoria z otwartym wtryskiwaczem: daj równolegle z wtryskiwaczem diodę z rezystorem,...
Normalnie silnik Piaggio. Jeden typ wału korbowego. Oczywiście istnieje możliwość wymiany samego korbowodu, o ile silnik będzie rozpoławiany na ciepło/z użyciem przyrządów i nie będzie klepany po końcówkach wału, inaczej wał nie będzie nadawał się do centrowania. Druga sprawa, że obecnie koszt wymiany korbowodu + kpl korbowodu będzie przekraczał cenę...
Witam nie chcesz sprzedać tego silnika mam na myśli 250???? Albo może ktoś z innych komentujących posiada???
Ostatnio wymieniłem cylinder i tłoka. Czy skuter jeździł po tej wymianie? Czy od wymiany nie odpala? Jaka była przyczyna tej "naprawy"? Ciekawi mnie jak wygląda teraz sprawa kompresji, może coś przy wymianie poszło nie tak i teraz silnik nie ma kompresji? Jak stan zaworu membranowego (membrany) cylindra? Jak masz palnik gazowy albo dostęp do kuchenki...
mam Piaggio Hexagon 180 2t(1998r.) i tego nie da się zakatować Szczena mi opadła kiedy zobaczyłem jak pewien gość z południa europy przekręcił licznik po kilku latach, tj. przejechał ponad 100 tysięcy kilometrów. Ten skuter powinien mieć większe kółka. W silniku jak w każdym silniku Piaggio 2T trzeba zwracać uwagę na zużycie tłoka, cylindra, korbowodu,...
Kolego z uwagi na to, iż jest skuter z silnikiem 2T, więc sprawdź jakie wytwarza ciśnienie w cylindrze i czy uszczelka nie przepuszcza kompresji. Ponadto jeśli pojazd ma większy przebieg sprawdź uszczelniacze wału silnika, od których zależy uruchomienie silnika. Sprawdź również, czy tłumik nie jest "zabity nagarem" i stan filtra powietrza oraz paliwa...
Ustawić iglicę na środkową pozycję, śrubę składu mieszanki wkręcić do końca i wykręcić o około 0.5- 1 obrót, śrubę podpierającą przepustnicę wkręcić do połowy. Próbować odpalić, jeśli się nie uda to podlać paliwa pod świece i kiedy odpali nie dopuścić manetką do zgaśnięcia. Wyregulować obroty biegu jałowego i po rozgrzaniu silnika i wyłączeniu ssania,...
jack63, chodzi o tuningowany silnik PIAGGIO w skuterze. Jeśli tylko obroty obniżę, to będzie "słychać" ten ogranicznik, co do spalania i ekologi, to myślę ze przez 5 minut testu na policyjnej hamowni nikogo nie zatruje, ani nie zatrę silnika (miałem czujnik na tylnym kole i odcięcie przy prędkości, to zapłaciłem mandat za moc) zależy mi żeby zamulić...
Prąd może być zbyt mały, proponuję dodatkowo podłączyć drugi akumulator. Przy takich problemach dobre efekty daje podłączenie kablami do akumulatora pracującego silnika samochodowego.
schemat silnika piaggio czujnik piaggio skuter piaggio
shark radio rejestr przesuwny 74hc595 napięcie żarówki projektora
bateria macallister interfejs multidiag
Beko – silnik wentylatora termoobiegu: indukcyjny czy inny typ? Przenoszenie Thunderbirda na nowy komputer: krok po kroku