Te chińskie silniki jednofazowe na dwa kondensatory (wyłącznik odśrodkowy) to tragedia jeśli chodzi i sposób połączenia. Kolory przewodów nie trzymają jakiegoś ściśle określonego standardu, nawet jeżeli są podłączone do bloku zaciskowego to w zupełnie losowej kolejności. Jedynie kondensatory — ten od rozruchu (wyłącznika odśrodkowego) 200–300...
Fiaty z wyższej półki ( lancia też), peugeoty, cytryny, toyoty i wiele innych. Kokurencją dla B5 wg mnie jest 406. Auto tej samej klasy ( wg mnie ładniejsze) dużo tańsze , chyba lepiej wyciszone, nie leci zawieszenie, przyjemniejsze w środku. Silniki 16v w aluminiowym bloku bezawaryjne i dobrze znosza gaz i szybko sie nagrzewają. Mam auto z tym silnikiem...
Czy to prawda że pasek z tym silnikiem ma aluminiowy blok silnika? Prawda. a np golf mk4 1.6 ma żeliwny blok niby te same moce ale ale konstrukcyjnie inne inne kolektory dolotowe inne ułożenie silnika Ze względów konstrukcyjnych , mówi Ci coś poprzeczne, a wzdłużne położenie silnika?
A jaki to silnik?
Przy tak niskim ciśnieniu przychodzi na myśl autodekompresator, ale ten silniczek go nie posiada. Według źródeł internetowych, ciśnienie powinno wynosić 180–200 psi (produkcja indyjska, więc złe jednostki). Trzeba było na zdjętej głowicy sprawdzić czy zawory są szczelne i nie są wypalone. Wzrost ciśnienia przy próbie olejowej wskazuje że problemem mogą...
Witam, z zapytania o 'dzialanie sprzegla' wywnioskowalem, ze na lince sprzeglowej lub w samej dzwigni - nie bylo zadnej regulacji / srubki napinajacej linke, skutkiem czego - linka sprzegla byla 'luzna' i sprzegla nie dalo sie 'wcisnac - rozlaczyc'..? Niestety - zawsze musi byc sruba regulujaca dlugosc link sprzeglowej przy dzwigience na kierownicy...
Hyundai sonata 4 generacja z silnikiem 2,4 16V. 160KM 4 cylindry, bardzo oszczędny i bezawaryjny silnik, jak i całe auto. Jest tez V6 235KM , który pali tyle co polonez... Z europejczyków cytryna C5 po lifcie lub 407 z silnikiem 2,0 16V ( ale nie HPI) lub 2,2 16V 160KM. Nowoczesne , szybko nagrzewające sie silniki z aluminiowymi blokami.
To znaczy jak szybko? Co w zimie? Szybko się nagrzewają/przełączają małe=wysilone silniki z aluminiowy blokiem 1.4 100KM. Wadą aluminiowych bloków jest to, że zimą szybciej stygną i potrzebują więcej paliwa aby silnik był dogrzany.
Witam dzisiaj miałem przypadek jechałem i zarzuciło mną przy 40km/h i uderzylem miska olejowa (oczywiście cały olej wyciekl) w krawężnik i pytanie mam takie jest taka możliwość że uszkodzilem również blok silnika? Jaki samochód ? Jaka wersja silnika ? Miska stalowa / aluminiowa ? Blok silnika żeliwny / aluminiowy ? Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na...
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Witam, mam pytanie dotyczące mercedesa klasy c, mianowicie kupiłem auto z uszkodzonym silnikiem i chcę go zmienić tak więc od jakiego modelu będzie dobry (najlepszy) i czy ma znaczenie to że mam blok silnika aluminiowy, czy można wstawić silnik z blokiem żeliwnym ogólnie od jakiego modelu będzie najlepszy na części? Prosiłbym również o ceny jeżeli się...
Najlepiej do bloku silnika, np. po prawej do mocowania pomiędzy skrzynią a silnikiem. Raczej nie podłączaj pod aluminiową głowicę, bo stalowe oczko kabla i aluminium to będzie ci śniedziało i zimą może być problem z rozruchem - rozrusznik nie będzie miał dobrej masy, domyślam się, że masz silnik 16v na mechanicznym wtrysku?
Mam jedną wątpliwość - gdzieś czytałem o tym że tuleje w tych silnikach "siadają" po przegrzaniu silnika, wskutek "rozhartowania" aluminiowego bloku.. Czy to możliwe czy to tylko czyjeś dywagacje? Jeśli to prawda to boję się że nawet jak dorobię podkładki pod tuleje to po zmontowaniu silnika tuleje znowu mogą osiąść..
Powiedzcie mi, bo teraz tak poczytałem, i te fusion: Dodatkowe informacje Głowica i blok silnika ze stopu lekkiego - mam rozumieć, że to aluminiowe M Mechanik mi mówił tylko nie aluminiowe bloki, o co tu chodzi - wytłumaczy mi ktoś?
Witam, temat dotyczy silnika M57 N2 231 KM na aluminiowym bloku, poliftowa wersja BMW E65 3.0d. Chcę zmienić odmę olejową na stary typ z filtrem. Zastanawiam się, czy wszystko będzie pasowało. Jeśli ktoś już to przerabiał, to proszę o wypowiedź. Pozdrawiam.
Dzień dobry, przymierzam się do wymiany rozrządu. Kupiłem oryginalny zestaw rozrządu i w zestawie otrzymałem również nową szpilkę rolki. Rozumiem że skoro producent daje nową szpilkę to przewiduje zużycie starej i lepiej ją wymienić? Czy ktoś jest w stanie podać mi moment z którym należy ją wkręcić w blok silnika? Myślę że to nie dużo skoro blok silnika...
Musisz zdemontować obudowę zakupić odrzutnik (ten blaszany na wał) i poskręcać do kupy. Ktoś poukręcał śruby i wbił zwykły uszczelniacz. . Proszę jesniej napisać. Zdemontować całą obudowę założyć stalowy odrzutnik założyć obudowę i wtedy przykręcić aluminiowy odrzutnik? Bez nowego zimmeringu? Tam nie ma zimmeringu. Na wale wewnątrz ma być odrzutnik...
Ano niestety takie zabezpieczenie jest na skraju wytrzymałości przy tym silniku. Ale jego wartość nie wzięła się z kosmosu i jest zapewne podyktowana możliwościami instalacji elektrycznej. Przypuszczalnie jest to blok z lat 80-tych, jeszcze aluminiowe przewody o przekroju zapewne 1,5mm² więc 10A to maksymalna wartość zabezpieczenia jaka może w...
Podawałem linka wcześniej ale to był krótkotrwały post bo to był link do allegro. ALUM WELD to środek do łątania dziur w odlewach aluminiowych, sprawdził się i mnie w Junaku przy naprawie karterów silnika i u kolegi w silniku samochodowym. Zawsze to alternatywa :) ALUM WELD szukaj na allegro, pozdrawiam.
Dzień dobry ponownie. Pytanko jeszcze mam dotyczące cylindra. Czy to normalne, że tuleja w tym silniku jest aluminiowa? Szczerze to pierwszy raz widzę takie coś. Myślałem że jest jakaś wkładka w bloku silnika, ale najwyraźniej nie. Wygląda że to aluminium. Trochę dziwne. Teraz tak łączę fakt i myślę że ten szary olej to chyba efekt ścierania się tej...
Dokładnie, silnik archaiczny i praktycznie bezawaryjny. Idealny do zagazowania. Owszem wszystko to prawda. Tylko że: - toto ma żeliwny blok silnika. Zimą, zanim się nagrzeje i przełączy na LPG mijają kilometry. Silnik o aluminiowym bloku już dawno się nagrzał, jedzie na gazie i oszczędza. A skoda nie oszczędza, nagrzewa się. - kultura pracy... Można...
Mniej ten silnik dostanie w palnik niż przy kosiarce. Żadnych uderzeń noża, napęd przez paski jest elastyczny nie rąbie po wale. Nie wiem tylko jak łożyskowanie wału w aluminiowym bloku zniesie naciąg paska klinowego.
Witam, składam silnik n53 i nie mogę znaleźć informacji z jakim momentem dokręcić te panewki. Pomoże ktoś?
Silniki AEX/APQ (1.4) AEE,ALM (1.6) miały blok silnika żeliwny i tu problemu nie było. Silnik AER 1.0 i np.AKK 1.4 mają blok aluminiowy i przez to szybciej się schładzają, jak ktoś robi krótkie odcinki to wilgoć nie zdąży odparować i spływa do miski przez odmę .Przy bardzo niskich temperaturach woda w misce zamarza i przez jakiś czas silnik pracuje...
Przypatrz się raz jeszcze ale tym razem dokładniej. Nic tam nie wchodzi pod skrzynie. Jeżeli masz aluminiowa miskę to jest ona przykręcona po obwodzie do bloku silnika tak samo jak miska stalowa. Aluminiowa ma dodatkowo chyba dwie śruby które trzymają ją do skrzyni biegów. Wystarczy te dwie śruby odkręcić (w poziomie) plus te wszystkie trzymające miskę...
Po otwarciu tylnej pokrywy powinieneś aluminiowy blok silnika i szukaj dziurki na cieniutki wkrętak z ostrzem płaskim(zegarmistrzowski i końcówka niech będzie izolowana by nie zrobić zwarcia do obudowy silnika . Może to być koszulka termokurczliwa . Od spodu jest dziurka w obudowie . Pamiętaj i izolowanym wkrętaku !.
tak było 30 lat temu tylko że w takim Dużym Fiacie czy Żuku to blok był żeliwny więc się nie wykrzywiał, a głowica była 2x cięższa i grubsza do tego śruby głowicy były 2x większe więc to się dokręcało "z całej siły, a potem jeszcze pół obrotu" natomiast silnik Daihatsu to delikatny aluminiowy blok co do rozrządu to dobrze było by go ustawić na znaki...
Nie pchaj sie w 15-letniego diesla, a szczególnie renault laguny z pierwszych ( awaryjne) lat produkcjii i opla 2,0 DTi też żadne cudo. W tym budżecie szukaj peugeota 406 z 1,8 16V 117KM + LPG. Dobrei i trwałe silniki z aluminiowym blokiem, szybkie nagrzewanie i mały apetyt na paliwo. Podobny silnik 2,0 16V 136KM. Poza tym auto wieksze niz laguna w...
Witam powiedz tylko od czego blok i czy żeliwny czy aluminiowy ponieważ w okolicach iławy spawają bloki żeliwne.
z silnikiem 1.2 12v Wydatki dopiero przed tobą. Te silniki nie grzeszą trwałością a sam remont tego silnika to loteria ze względu na aluminiowy blok.
Sandero tak ma i nic na to nie poradzi, przy okazji strasznie sztywne i "myszkuje" po drodze. 2024 rok też. Kolega zmieni na Toyotę Avensis kombi (wagon) z silnikiem D4D 2.00. Tylko nie 116 kM z aluminiowym blokiem. Nie dość że to kanapowiec (miękkie zawieszenie) to pali mniej od Sandero i do 160-180 jest ciche.
wiosna-lato to przejazd od 10 do 200m i jedziesz na lpg czyli robiąc te Twoje 10km 9,8 przejeżdżasz na gazie. Latem miesięcznie spalam benzyny za 20zł jeżdżąc po mieście odległości 10-15km kilka razy dziennie więc nie pitol. Zimą największą to max 1,5km na benzynie przy tych mrozach po -25 w nocy, nie jeden dieselek już nie odpalił rano a benzyna zawsze...
To było z 15 lat temu. Masę (4mm2) doprowadziłem pod śruby które były, ale szczególnie chyba komputer ją tracił bo jest zamontowany obok kolektora wydechowego, a blok aluminiowy i pewnie się utlenił. Sam silnik pewnie masę miał bo rozrusznik kręcił normalnie i ładowanie też było ok.
406 ma chyba jedno z najlepszych aut jeśli chodzi o spalanie, ale z silnikami na aluminiowych blokach (po lifcie, ale za 7 tys. może być ciężko). Autor wyraźnie pisze , że do użytku w trasie 40km. Taki 406 w kombi 1,8 116KM +LPG będzie pali poniżej 9 l LPG/100km. Za 7 tys. szukaj zadbanej blachowo toyoty carina II z silnikem benzynowym ew. +LPG, ale...
Witam silniki te montowane są w bmw e60 od 03-07 218 konny żeliwny blok i e65 od 2002 -2005 .poliftowe e60 od 2007r ma już aluminiowy blok i 231 koni a bmw e65 po 2005 r ma też właśnie ten silnik 231 km na Alu bloku .
Witam Czy ktoś podpowie jak zdemontować stojan silnika w starej myjce Karcher HD 1090 z aluminiowego bloku. Trzyma się mocno i nie chce wyjść siłą. 1180139 1180140 1180138
Blok silnika jest aluminiowy. Mam trochę rozdwojenie, bo jedni piszą o wymianie pierścieni, a jedni mówią żeby ich w ogóle nie ruszać...
Ja mam silnik fiata 1,6 103 km z lpg Czyli silnik fiata słyszałem właśnie o większym spalaniu. Główne powazniejsze usterki tego silnika to właśnie ECU, palące się cewki oraz rozrząd potrafiący się zerwać. Ze stilo jest ten problem, że będzie bardzo trudno znaleźć silnik 1,4. Te małe silniki 1,2 -1,4 pojawiły się w akcji promocyjnej fiata na ten model...
wrzaskum: a gdzie ty masz gaźnik w tych samochodach?? Alfa na 100% ma wielowtrysk więc odpada nawet namiastka gażnika a seicento nie wiem - jeżeli ma wtrysk jednopunktowy to ma gardziel mieszalnika podobną to gaźnika. Brzoza: znowu będę polemizował :) - jedna rzecz: plastikowy kolektor ssący, aluminiowa głowica, aluminiowy blok silnika (w nowych kostrukcjach),...
Producent nieźle pojechał. Tłoki nie mogą zostać wymontowane? Nie wolno i tyle hehe. Silnik raczej mało udany obecnie coraz więcej takich konstrukcji na miękkim aluminiowym bloku. Niedługo zaczną stosować panewki w postaci powłoki. Praca przyszłych serwisów będzie jedynie ograniczona do wymiany czujników bo silniki będą spawane lub klejone (bez śrub).
30sto letnia obcinarka perforacji wstęgi papieru, cięcie na arkusze i składanie w magazynku. Wszystkie wałki i osie ułożyskowane na łożyskach kulkowych i wałeczkowych. Wszystkie elementy mechaniki to elementy frezowane z bloków stalowych albo aluminiowych, żadnych wytłoczek z blachy. Nóź gilotyny to ostrze z wolframu. Enkodery i czujniki światłowodowe...
Mitsubishi galant z silnikiem 2,0 136KM+ LPG- szukać z dobra blachą i zapomnij o GDI. Avensis z silnikiem 1,8 +LPG. Śmiało mogę polecić peugeota 406 z silnikami 1,8-2,0 16V+ LPG.Dobra blacha i wyposażenie, oraz wyciszenie nieosiągalne w w/w wczesniej autach. Bardzo udane silniki z aluminiowym blokiem, szybkie nagrzewanie i małe spalanie jak w japońcach....
Kumaty mechanik będzie oprócz wymiany uszczelki szukał przyczyny tej usterki bo najczęściej taka jest. Jeśli nie ustali dlaczego tak się stało np drobny wyciek w miejscy trudno dostępnym, uszkodzony termostat, pompa wody, chłodnica itp to problem powróci. Nie wiem jaki masz tam silnik ale jak masz aluminiowy blok to może być pekniety jak i sama glowica
Kupowałem coś z liquimoli i działa.( mam rysę w bloku aluminiowym) i przestało lecieć.Wyciek był niewielki.
. A teraz poczytaj o korozji elektrochemicznej na styku miedź-aluminium. Dobrze prąd przepływa, nie mówię, że nie. W końcu jest to świeca zapłonowa. Blok silnika jest aluminiowy (chyba tak) tuleja jest mosiężna, a świeca? Stalowa chyba? O odprowadzanie ciepła się dowiadywałem i nie powinno być problemu.
Nity gwintowane miedziane, tzw. Szew bloku poszukaj w google. Wiercisz na pęknięciu otwór, gwintujesz wkręcasz nagwintowany bolec miedziany lub aluminiowy po wkręceniu obcinasz, wiercisz obok drugi itd. Godzina pracy, zależy od długości pęknięcia, bez demontażu silnika. Pewne połączenie i szczelność.
Witam, najprosciej zastosowac 'slizg od rozrzadu' - motocyklowy, uzywany, 'ze zlomu' - kilkakrotnie trafialem na takie, ale z braku zastosowania - nie bralem tego. Sa dosc dlugie, ok. 20 - 25cm, z czarnego tworzywa i maja nalozone jasniejsze - kremowo/zolte 'slizgi' z czegos twardego, moze z 'teflonu' ? Mozna z takiej listwy slizgowej dociac na odpowiednia...
Trzeba zwrócić uwagę na jeden szczegół patrząc na blok silnika z tyłu, czy Twój ma 3 otwory z gwintem do przykręcenia podpory prawej półosi ?, jeśli tak, to kupowany silnik również musi je posiadać Te silniki różniły się też kołem pasowym wału i miały różne aluminiowe wsporniki do których przykręca się alternator i sprężarkę klimy, ale to zawsze można...
Tylko skoda jeździła na płynie, nie na wodzie. Bez znaczenia, wszelkie płyny niezamarzające to wodne roztwory glikoli. Stare płyny żarły aluminium aż miło. W dodatku Skoda miała aluminiowy blok silnika. Tak czy inaczej, nie spotkałem się żeby trzeba było używać jakichś specjalnych zabiegów - dobrze naprężony ściągacz poradzi sobie z każdą, nawet 40-sto...
Szukaj aut spoza kręgu marzeń przeciętnego rodaka ( praktycznie wszystkie niemieckie). W tym wieku ważna jest blacharka , czyli modele z solidnym ocynkiem. Ew. jak kol. zed71 pisał jakiś koreańczyki, typu elantra, itd. Osobiście stawiałbym na peugeota 406 z silnikiem 1,8 16V 117KM ( idealny silnik do gazu( aluminiowy blok, szybkie nagrzewanie i spalanie...
Ciekawy temat a ja dopiero zauważyłem. :D Niestety nie zawsze są to nieświadome wpadki konstruktorów a bardziej ich zaplanowane działanie a konkretniej księgowych odpowiedzialnych za oszczędności. Ja się pytam gdzie są fabrycznie montowane chlapaki lub trwałe łańcuchy rozrządu. Za to mamy jednorazowa śruby oraz masę elektroniki. Od siebie dodam silnik...
Witam. Żeby zdemontować zawór drenażowy trzeba wymontować cały blok zaparzający, tj. 3 śrubki od strony zbiornika i 2 mocujące silnik z drugiej strony. WAŻNE!!!!!!! trzeba zapamiętać jak był blok zamontowany aby się nie pomylić przy montażu. Ewentualnie dzwonić po pomoc 664414195. Pozdrawiam Dziękuję za informację! Czy pomoże sama wymiana tego plastikowego...
Kolego nie musisz sie obrażać. Post był do autora. A swoją drogą uważam że w tym przypadku jest tu zupełnie inna usterka ale czekam na wymianę uszczekek. Chyba że twoja hipoteza się sprawdzi, ale wątpię. Miłego dnia Dodano po 9 Szczepan751. Nie znam historii urządzenia, ale z tego co słychać na filmie to napęd dziwnie funkcjonuje. O uszczelkach wspominałem...
Zgadza się, ale może w tym przypadku nie jest to konieczne, spróbować zawsze można to tańsze niż nowy blok.W zakładzie w którym kiedyś pracowałem kleili bloki epidianem zmieszanym z pyłem aluminiowym, niestety nie wiem na ile to jest skuteczne.
Głowica do sprawdzenia, a jak wygląda tłok? Pewnie nie ciekawie. Tłoki wyglądają na nienaruszone, przynajmniej od góry , bo na razie tyle byłem w stanie zobaczyć. Mam prośbę , może ktoś mi podpowie jak wyjąć wał korbowy z bloku tego silnika ? Oczywiście miska olejowa już zdemontowana , korbowody też Na zdjęciu poniżej widać to dokładnie. Odkręciłem...
Witam. W zbiorniczku wyrównawczym śmietana, przy czym ani oleju ani płynu nie ubywało w widoczny sposób. Odkręciłem mocowanie termostatu z boku głowicy, tam, gdzie spotyka się płaszcz wodny ze spływem oleju, nie było śladów przecieku. Zdjąłem głowicę, ale też nie zauważyłem jakiegoś ewidentnego śladu mieszania się płynów. Pytanie, którędy jeszcze może...
Współczynnik rozszerzalności cieplnej się kłania. Liniowo współczynnik betonu to 10 x 10-6K-1, Stal: 12 x 10-6K-1 Niby niedużo, ale biorąc pod uwagę, że stal szybciej przyjmuje i oddaje ciepło niż beton to na odległości 10 metrów przy skoku temperatury o 10K daje nam to 1mm. Stal jest trzymana przez beton do momentu aż tarcie betonu o stal będzie słabsze...
W moim FSO1500 płaszczyznę koła pasowego pompy wodnej miałem przesunięte w stronę bloku silnika o 8 mm. Żeby je ustawić w płaszczyźnie pozostałych kół pasowych, pompę do bloku zamocowałem poprzez podkładkę z blachy aluminiowej o gr. 8 mm.
jeśli odłamanie nie jest wielkie i jeśli kanał spływu oleju jest nie naruszony, to można do można dorobić blachę grubości 10mm nagwintowaną w miejscu mocowania tejże śruby przymocowaną do bloku na pozostałe otwory montażowe które są wolne w bloku silnika, jednak trzeba wtedy zmodyfikować aluminiową łapę na której to wisi silnik (przyciąć o grubość łapy)...
Witam, 2,2 to 2,0 po lifcie, W m52 e36 bloki byly juz aluminiowe. Z silników polecam: 2,5 oraz 2,8 a po lifcie 3,0 Wszystkie 3 silniki chodzą bdb na sekwencji. Ja mam e36 z silnikiem 2,8 gazu pali 13L w miescie przy lekkim gnojeniu. Podobnie będzie w e46
Silnik na przednim moście. Praktycznie Jak w nivie. Tyle ze ten waży 100 kg bo blok aluminiowy. Jeszcze nie jeździ więc dokładnie nie powiem :)
Witam. Posiadam Opla Astrę GTC 1.6 benzyna z 2006 r. W ostatnim czasie mechanik robił mi remont silnika. Planowana głowica, honowany blok, nowe tłoki, nowe zawory, nowe sprzęgło, wyrzucone klapy wirowe i zastąpienie ich aluminiowymi zaślepkami, nowy rozrząd, nowy zbiorniczek na płyn chłodniczy, wszystkie uszczelki nowe, nowy wentylator chłodnicy oraz...
Aluminiowe formatki 10mm spokojnie wystarczą. Będzie on częściowo spawany a częściowo skręcany Dlatego byłem zdziwiony grubością formatek, ponieważ byłem przekonany że blok silnika należy wykonać z pełnego materiału - poprzez obróbkę skrawaniem (jeżeli nie ma możliwości odlewania). Podczas spawania wprowadzisz do materiału mnóstwo naprężeń które podczas...
nie szukam dziury po prostu dbam o samochód przegrzewanie silnika nie jest zbyt zdrowe tym bardziej dla aluminiowej głowicy. temp na zegarach pokazuje 90 już przy 82 gdyż jest to wartość mierzona z płynu chłodniczego i bloku silnika.
jest na takiej tabliczce aluminiowej która jest przynitowana z lewej strony bloku z przodu, przy skrzyni biegów
Niektórzy koledzy uważają że aluminium jest równie dobre co miedź, w takim razie dlaczego nie używają aluminium do instalacji? Jak nie używają jak używają tylko nie przekroje 1,5-2,5mm2 a znacznie wyższe :) W PRL wszystkie (?) nowe bloki mieszkalne miały instalacje aluminiowe.
Jak szpilke wykręci z tego aluminiowego bloku to już nie ma po co jej wkręcać. Wtedy inna metoda naprawy.
W czym masz problem z dokupieniem oryginału? Wtedy żadnych problemów z mocowaniami nie będzie. Cała aluminiowa konstrukcja musi trzymać się silnika bardzo pewnie i sztywno.
2 x100w?? Czym chcesz to zasilać . Wiesz że będzie to chodziło tylko przy włączonym silniku. Stronę gorącą przykręcasz bezpośrednio do radiatora, stronę zimną przez blok miedziany lub aluminiowy do radiatora. Grubość bloków zależy od grubości izolacji termicznej. Najlepiej przykręć gdzieś na górze . U mnie elementy chłodzące są w drzwiach ,ponieważ...
Czy Peugeot 406 ma zawieszenie wielo-wahaczowe ? Dodano po 6 Który motor występujący w Peugeocie 406 jest najmniej awaryjny, a koszty jego napraw są najniższe ? Nie jest zwykły wahacz i z wymiennym sworzniem. Z diesla to 1.9 D(ok. 75KM) i 1.9TD 90KM - silniki nie do zajechania , porównywalne do starych TDI. Z nowszymi HDI juz jest wiecej kłopotów...A...
Co do głowic i bloków to nie ma reguły - mogą być albo żeliwne, albo aluminiowe, w zależności od jakiego pojazdu pochodzą. Tłoki, kolektor ssący część osprzętu silnika, obudowa skrzyni biegów aluminium, wał korbowy, wałek rozrządu, korbowody, koło zamachowe, tryby skrzyni biegów i silnika stal. Gaźniki, mechaniczne pompki paliwa ZnAl.
Tak jak kolega owik napisał. Skrobak, są takie na wymienne nożyki różnej szerokości, i Nitro. Szybko, tanio, i skutecznie. Zasuszoną gładź bloku czy głowicy nasączyć wcześniej naftą by zmiękła. Czyszczenie na "błysk" papierem drobniejszym od 200 na gładkim klocku, czyszczone powierzchnie zmoczyć naftą. Aluminiowe powierzchnie przy gładzeniu dobrze reagują...
F8Q to chyba odlew i to jest symbol bloku a tabliczka F8QT to właśnie symbol silnika z osprzętem. Te miski aluminiowe to w nowszych modelach i chodziło o lepsze chłodzenie oleju. W twoim roczniku to silniki są proste i raczej wszystko tam wejdzie... w nowszych jest taki kogiel mogiel że ciężko się połapać...
Jeśli miał bym wybierać pomiędzy odrzutnikiem oleju a simeringami wybrał bym jednak odrzutnik. Simering - przez pierwsze 5 do 7 lat jest być może lepszym rozwiązaniem. Problem pojawia się po tym czasie bo na bank zacznie "lać" przez niego olej. Odrzutnik oleju jest bardziej trwałym rozwiązaniem. Jeśli jest odrzutnik a olej cieknie, znaczy że się zużył...
witam Mam poważny problem z swoją CBR. mianowicie od strony bloku silnika ( od strony alternatora) jest aluminiowa łapka w którą wchodzi tulejka i na niej pracuje trybek który obraca się. połowa odłamała mi się. przyjechał gość co spawa aluminium i powiedział że nie da rady tego pospawać bo nie ma nawet do czego:( pomóżcie co mam zrobić. wstawiam fotkę...
Vectra ma kiepskawe silniki benzynowe, biorą olej i drogawe w naprawie. Unikaj 1,8 140KM. C5 ma bardzo dobre silniki z aluminiowym blokiem 1,8 i 2,0 , doskonale nadają sie do LPG, szybkie nagrzewanie. C5 ma słaby skręt- trzeba przywyknąć na parkingach. Octavia to tylko 1,8 20V 125KM- (pali tyle samo co cięższy C5 z silnikiem 1,8 ) i 2,0 115KM- przestarzały,...
Witaj! Kolega H3nry miał na myśli po przez podgrzewanie większych elementów to ,że przy spawaniu aluminium metodą Tig używa się w zależności od grubości materiału duże amperaże, a zatem ilość ciepła wprowadzona w materiał do jego przetopu będzie zależna od jego grubości i wielkości. Jeśli przyjdzie ci naprawić pęknięcie w aluminiowym bloku silnika czy...
silniki Vw mają pojemność 1390ccm zas te dwa (60 i 68 km -skodowskie) mają pojemność 1397ccm. oba powstały na bazie starej skodowskiej jednostki: żeliwmy blok, mokre tuleje, aluminiowa głowica i napęd łańcuszkiem (oznaczenie AZE i AZF). silnik 60km był nawet montowany w octavii ale nikt nie chciał go kupować i (o ile pamiętam) po 2 latach zniknął z...
Najlepszy na miasto 1,6 16V, a w trasy 2,0 16V od citroena . Aluminiowy blok nagrzewanie bardzo szybkie sinik bezproblemowy, mam znacznie cięższego vana z tym silnikiem i ma na szafie 300kkm i bardzo dobrze działa z gazem. Dobry dostęp do kolektora demontaż to 20 min. roboty, można zamontować pojedyńcze wtryski pionowo z wężykami 6cm.
to koło to po prostu "wariator", znajduje się w niemalże każdym skuterze :) tak czy siak niema co dywagować nad kołem jak silnik jest trup kup sobie na olx jakiś inny silnik i tyle briggs to dziadostwo, tam wszystko jest z aluminium, niema nawet tulei tłoka tylko obrobiony odlew aluminiowy bloku i tyle najlepsze są Hondy ale też niezłe jej klony: loncin...
Mam taki sam przypadek w xsara picasso 1.8. Miesiąc wcześniej był zakładany nowy gaz. Klient zamówił rzeczoznawcę z firmy ubezpieczającej gazownika. Ten po oględzinach potwierdził moją teorię, przyznali szkodę całkowitą, czyli jakos 3700 ze względu na niewielka wartość auta. Ale teraz mam kłopot ze zdobyciem takiego samego silnika, bo na aukcjach nic...
Metalowy radiator do którego są przykręcone tranzystory/mosfety (?) jest jeszcze potem przykręcony do obudowy. Odkręciłem ten aluminiowy blok od "tranzystorów" i pod nim jest tylko taśma kaptonowa, bez żadnych termopadów. W zasadzie nigdzie nie było żadnych termopadów. Wymieniłbym te tranzystory, ale co tam siedzi? Są oznaczenia na nich 076R5NT i EW2K3JC...
Każdy silnik nadaje się do gazowania. Najlepiej szukać aut z silnikami z wtryskiem pośrednim i aluminiowym blokiem i głowicą [szybko łapią temperaturę i szybko się przełączają na gaz]. Ja bym proponował Ford Focus III Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT 105KM Przykładowy egzemplarz: http://otomoto.pl/ford-focus-1-6-vct-ben... Z...
w mk2 glowna masa do silnika(rozrusznika) idzie poprzez lape mocujaca skrzynie biegow do nadwozia. Na srubachmocujacych lape z aluminiowym blokiem skrzyni bardzo czesto tworzy sie gruba warstwa tlenkow ktora zmniejsza przewodnosc. najpierw sprobuj wyczyscic wszystkie styki/polaczenia, ew. pociag nowy przewod masowy bezposrednio z aku do rozrusznika...
Temat po dłuższym czasie został rozwiązany. Poziom kosztów dosyć wysoki, ale z pewnych względów zależy mi na tym samochodzie. Naprawa główna czyli regeneracja głowicy, wymiana cylindrów (wymienne a aluminiowym bloku), pierścienie zaworowe, panewki, szlif wału itd. Autko na dotarciu. Pozdrawiam.
ej ej ej! Panewki główne zą zabezpieczone kołkami, zarówno ta od strony rozrządu (aluminiowa) jak i ta od strony koła zamachowego. Jak się może obracac w bloku, jak sa nawet we własnych oprawach?
Dlaczego?Bawiłem sie w takie rzeczy.Głowica splanowana tak ze rozrusznik ledwo to kręcił (kompresja)-silnik nie robił dużego przebiegu-urywało wał na czopie od strony koła zamachowego.(wał w 120 jest lany -żeliwny,nie kuty jak np w polonezie)Dalej-wyrywało sruby głowicy.Tak że splanowanie głowycy odpada.Zwiększenie pojemności-wymiana tulei-w 120 nie...
Witam,pękł mi blok w maluchu w miejscu mocowania obejmy tłumika od dolnej krawędzi do której przylega miska olejowa w górę tak na długości ok 6 cm.Teraz wywala mi tamtędy olej z silnika.Jedna z obejm ta od strony rozrusznika zahaczyła mi o coś podczas jazdy do tego stopnia że pękł blok ,zaznaczę na dodanym zdjęciu ,pytanie teraz czy wymienić blok ,pospawać...
Tydzień temu napisałem komentarz pod tym filmem, następnie otrzymałem odpowiedź: 1500l/min czysta teoria. Prędkość silnika 1400 obr/min a sprężarek to ok. 1200 obr/min. Silnik 4kw jest słaby, więc się grzał lecz zamontowany został dodatkowy wentylator chłodzący. Kompresor pracował przy piaskarce ok. 6-ciu godzin z niewielkimi przerwami, sprężarki parzyły...
Najbezpieczniej byłoby pospawać jeżeli blok jest aluminiowy czy żeliwny. Proste to nie będzie, ale raczej żaden cudowny klej itp. nie pomoże.
Siemanko, pisze z tamkm dziwnym problemem, mianowicie w mojej bmw zrobilem upg, tzn oddałem mechanikowi na zrobienie, no i po jakichs 2 dniach znowu kopci lekko na bialo i ucieka plyn, łącznie pojezdzilem tak tydzien i oddałem spowrotem bo nie powinno tak byc ze przez tydzien codziennie musze dolewac po 100ml płynu. Po sprawdzeniu przez mechanika stwierdził...
z tego co podales to albo bmw 325-328 albo jakies audi S2 2.2 Turbo , no ale skupiajac sie na betach to z czesciami do 328 ani do 325 nie powinno byc problemow , 328 ma aluminiowy blok i jest sporo lzejszy , zasadniczo to oba silniki wytrzymaja przy montazu turbo okolo 400 KM wiec sporo da sie z nich wyrzezbic ale jesli chodzi o niskobudzetowy tuning...
Pewnie że można. Przekładasz silnik z całą elektryką, dajesz większą chłodnicę z wentylatorem napędzanym paskiem z silnika /to tak dla "bezpromlemowości"/ i będzie brykał. Proponowałbym jeszcze poszukać ze starszych VW aluminiowej, ożebrowanej miski oleju. Jeżeli to stary typ bloku /np: 1Z/ to będzie pasowała /do nowszych nie wiem/. I nie szukaj "starszych"...
Bezsens, przecież to jest silnik z pionowym wałem, chcesz śmigłowiec z tego zrobić?! na boku to w ogóle od razu się rozleci bo brak smarowania, poza tym Briggs to są dziadowskie silniki, chcesz się zabić jak korba bokiem wyjdzie, jeszcze Cie zarzyga gorącym olejem i odłamkami metalu, (albo na koniec jeszcze ten olej się zapali od gorącego wydechu)?...
problem rozwiazany;) przyczyna byl kabel od stacyjki, urwał sie od samicy, saMica została na rozruszniku a kabelek byl luzem... teraz korzystajac z tematu mam jeszcze takie pytanko, wymieniajac tłumik seria na TS, odkrecalem sruby i od strony klapy oby dwie ukreciłem;/ co z tym fantem? przewiercic gwintowac? wiertlo nie pojdzie w bok bo blok jest aluminiowy...
Witam Bmw 3.0d M57N2 aluminiowy blok Czy ktoś się orientuję jakie są różnice mechaniczne między silnikiem 306D3 i 306D5? Pierwszy to jedno turbo 231/235koni , drugi to biturbo 286koni. Czy silniki są między sobą zamienne? Jakie jeszcze są różnice?
W 1.6 od VAG-a problemem jest żeliwny blok. To na nim tworzy się rdza (jak auto długo stoi szczególnie pod chmurką). Jest ona na tyle twarda i chropowata że zużywa pierścienie i aluminiowe tłoki. Ostatnio miałem do porównania golfa z 300 tyś i leon-a 1M z 180 tyś km. W leonie toki klepały bo brakowało ich po 1mm w średnicy i więcej. Pierścienie dolne...
Jak już ktoś wyżej zauważył: czy nowoczesne silniki benzynowe nie są dużo bardziej wrażliwe na LPG niż starsze? (...) Wprawdzie konkretną jednostką która by mnie interesowała jest 1.4MPI 85KM, mimo to nieco obawiam się trwałości. Przecież ten silnik jest właśnie "starszy" Pamietaj że dopóki silnik nie nagrzeje się do 40 stopnii celsjusza jedziesz na...
M52 to rodzina silników, nie wszystkie były z nikasilem, a nawet gdyby to nie jest to bolączka tych aut. Były także silniki M52b25, które były w całości żeliwne, lub miały tylko aluminiowe głowice. Były wersje z vanosem i bez (vanos to takie a'la zmienne fazy rozrządu) Żeliwne bloki miały M50b20/25, miały aluminiowe głowice i do końcówki 91` były bez...
Posiadam silnik Briggsa z uszkodzonym cylindrem aluminiowym 6KM. Silnik przepracował ok 10 godzin, powodem uszkodzenia było prawdo podobnie dostanie się piachu do silnika po przejechaniu po kretowinie. Koszty tulejowania to około 150 zł + nowy tłok i pierścienie (około 150zł)- zamienniki. Nowy blok to około 300zł + nowy tłok i pierścienie. Czy ktoś...
nawijane aluminiowym rubin aluminiowym nawijane przewodem aluminiowym
bosch pralka vario perfect praktyczne programowanie rs232 oporność głośnik
miele wentylator miernik analogowy szkolny
Różnice między tuszami HP45 a HP15 First 5152 - Zatrzymujące się mieszadła w wypiekaczu