Witam, Jestem w trakcie konstruowania urządzenia, w którym muszę sterować silnikiem liniowym w taki sposób, aby wychylał się sinusoidalnie tak jak pokazuje to rysunek. Znam położenie w każdej chwili czasu oraz mogę dowolnie zmieniać prędkość (programowo). Zadanie polega na tym, że zadając silnikowi cykl pracy np. 6 ruchów (pików sinusa) w ciągu 2s o...
Niestety, tak nie może być :cry: Suwak potencjometru - do masy (tak, jak "dolna "końcówka potencjometru), a nie dp 15V. Miałem pisać o brakującym rezystorze 820Ω, ale widzę zmiany schematu "w biegu" :D Obejrzę ostateczną wersje :!: Potencjometr typu "A" - liniowy.
Najpierw należy jak widać określić element wykonawczy. Jest to silnik liniowy, czy obrotowy i śruba trapezowa?
Pierwsza, bardzo istotna sprawa, i chyba twoj problem, silnik nie mozna zastapic opornikami do symulacji. To nie jest liniowy regulator tylko PWM, wiec wykorzystuje on indukcyjnosc silnika do regulacji pradu, bez indukcyjnosci po prostu nie pojedzie...
witam wszystkich mam brak pomyslu na uklad ktory by sterowal odpowiednio silnikiem liniowym 12DCV. Uklad mial by zazadanie zwiekaszac i zmniejszac obroty silnika - regulacja zamknieta. ( silnik raz spowalnia raz przyspiesza - bez ingerencji czlowieka :))
Tranzystor bipolarny NPN 2N3904 40V/0.2A Nie nada się. Tranzystor bipolarny NPN BC639 80V/1A Nie podajesz prądu maksymalnego silnika - pomierz go przy zahamowanym wale lub prościej zmierz rezystancję silnika. Dobór na prad jałowy jest bez sensu. Czy mogę któryś z tych tranzystorów podłączyć do układu z silnikiem? Czy musi to być tranzystor MOSFET?...
Dodaj jakiś dławik (minimum 10 uH) w szereg z wentylatorem oraz antyrównolegle diodę do dławika i wentylatora. Pomoże Dławiki jaki miałem pod ręką to 56uH i 100uH po podpięciu szeregowo z wentylatorem i dodaniu diody Uf4007 poprawiają nieznacznie regulacje ale mimo wszystko dla podobnych wartości wypełnienia (ok40%) uzyskuje maksymalne obroty wentylatora....
Musze zrobić projekt z maszyn temat : silnik liniowy rozruch,regulacja prędkości i hamowanie. Odnosnie tego mam pytanie czy sposoby ruchów są identyczne jak w przypadku silnikow indukcyjnych, czy wystarczy tylko zmienić nazwy wirnika i stojana na induktor i bieżnik i napisac wszystko jak w indukcyjnych? Bardzo dziękuje za jakąs podpowiedz bądź jakieś...
(at)TazDev To ja pisze tą prace, czy Ty :cry: ? Zasugeruję Ci jedno - silnik komutatorowy równolegly + regulator napięcia typu PWM, do zmiany prędkości obrotowej. Laser świecacy na punkt lustrzany na tarczy osadzonej na wale wirnika i fototranzystor jako czujnik pomiarowy czestotliwości. Zaproponowałem taki silnik, ze względu na prostotę regulacji...
Z reguły też silnik nie potrafi wystarować przy nastawionej małej RPM, choć wcześniej pracował stabilnie. Tak w ogóle najlepsze do takich silników są regulatory oparte o autotransfomatory, bo silniki zasilace są sinusoidalnym napięciem a nie poszatkowaną sinusoidą jak przy regulacji fazowej. Autotransformator jako element liniowy jest najmniej zniekształcającym...
MJE340 ma mniejszy prąd i moc. Tu masz kawałek oferty TME dla Uce>300V, >2A, >50W https://obrazki.elektroda.pl/5459986400_... Wprawdzie na schemacie widać regulację, ale zwróć uwagę na podobne wzmocnienie. No i pytanie, dlaczego poległ. Ze schematu wynika, że może pracować w całym zakresie liniowym więc i mocy. Zadbaj o chłodzenie.
Nie wyważaj otwartych drzwi. Ruch posuwisty = silnik liniowy (albo dzwonek). Cewka, rdzeń ze sprężyną + przerywacz i jakiś prosty, nawet analogowy sterownik z czasówką do regulacji czasu załączania cewki. Minimum ruchomych części. Prostota, automatyka. Można nawet pokusić się o przełącznik trybu automatu na ręczny. Jak mechanicznie, to przegub korbowy...
Nie, triak potnie sinusoidę i będzie lipa. Trzeba używać liniowego obciążenia. Np autotransformator z regulacją na silniku.
Ten regulator nie nadaje się do regulacji prędkości silnika w magnetofonie. Sposób regulacji ( PWM ) wprowadza zakłócenia i brak stabilizacji obrotów. Do takich silników są specjalne regulatory liniowe.
Niedawno przecie gderałem że do smarowania silników tłokowych stosuje się olej. Nie widziałem żadnego przegubu przy połączeniu tłoka z tym prętem co przenosi napęd na prądnicę. Jeżeli tłok nie jest na przegubie to nie pójdzie jak po maśle, nawet jak będzie smarowany. Myślę, że przegub by się sprawdził gdyby tłok napędzał mimośród, a tutaj jest tylko...
Z regulacją prędkości różnie bywa, to zależy od konstrukcji silnika. Może wystarczy regulacja napięcia? Według jakiego wzoru (np. równania prostej Y=A·X+B, jakie współczynniki A/B)? Piszesz, że zrobiłeś układ, i nie działa tak, jak trzeba - ale jaki to był układ? Nie napisałeś tego jasno - podaj schemat, albo pełną listę elementów i połączeń.
Witam ! Kierunek obrotów dobrze przełączasz. Do regulacji prędkości możesz użyć np. LM317 Google "regulator obrotów LM317" Potencjometr już uszkodziłeś. Włącznik zasilania źle narysowałeś. Regulator podłącz przed przełącznikiem kierunku. Silniczkiem DC można jeszcze sterować ( prawo/lewo i regulacja obrotów ) w inny sposób: Jeden potencjometr liniowy,...
Silnik 230V 520W z pojemnościową uzwojeniem rozruchowym.
(at)excray Nie do końca. Tak samo są zbudowane wentylatory komputerowe, i też sterowanie odbywa się przez regulację napięcia używając PWM. Tyle, że autor chce mieć liniową charakterystykę regulacji a do tego trzeba odczytywać prędkość obrotową.
Jest to silnik klatkowy który umożliwia regulację prędkości. Takie silniki występują w amerykańskich klimatyzatorach produkowanych na europę. Widziałem taki regulator właśnie w tym urządzeniu składający się z jakiegoś chyba tyrystora i małej płytki elektronicznej. Regulacja była liniowa. Zasada regulacji powinna być podobna jak przy 230V.
Podziękował serdecznie za schemacik z pierwszego postu... Zrobiłem go.... działa świetnie. Zastosowałem go przy silniku napięcia stałego 25W ( zastosowany przy elektrycznych szybach w starym mercedesie). Na początku sądziłem, że układ ma błąd, bo zmiana napięcia na wyjściu była zaledwie o 1V, ale problem został rozwiązany - poprostu bez obciążenia tak...
Potrzebujesz serwonapędu z siłowym sprzężeniem zwrotnym. Będziesz potrzebował elastycznego przegubu montowanego na wale, który to dostarczy informacji o oporze występującym na wale (może być chociażby potencjometr i sprężyna). Do tego regulator, nawet liniowy, enkoder na silniku do regulacji prędkości / przemieszczenia i będzie śmigać jak szalone. Sporo...
Czy polskie potencjometry z literką B nie są czasem logarytmiczne? Na filmiku widać, że regulacja nie jest zbyt liniowa.
Obiektem regulacji jest rzeczywisty elektryczny silnik liniowy, zaimplementowany w środowisku MATLAB & Simulink. Ktoś mi kiedyś powiedział, że częstotliwość dla regulatora nadrzędnego powinna w tym przypadku wynosić 1kHz a dla podrzędnego od 20 do 50 kHZ.
PWM - pulse width modulation. W tym przypadku sluzy do regulacji sredniego pradu plynacego przez uzwojenie silnika. Ze wzgledu na duze straty przy regulacji liniowej, PWM sie czesto uzywa dla zaoszczedzenia energii (zapobiega to tez nadmiernemu grzaniu sie mostka), moze sluzyc do robienia tzw. mikrokrokow itd. Ty na poczatek nie zawracaj sobie tym glowy.
Jeśli sprężarka nie ma regulacji zmiennej wydajności to raczej zależność liniowa. Przy 2000 rpm już by rozerwało coś w układzie. Tu jest podobnie jak w dieslu, silnik nie osiągnie przykładowo 10 000 rpm.
Proponuję nie stosować 555 tylko zrobić najprostszy zasilacz liniowy z płynna regulacją napięcia od minimalnego gdy silnik jeszcze rusza do 24V. Np. stabilizator 7805 z potencjometrem na wyjściu. Suwak do "masy" 7805.
Może to być też autotransformator do regulacji prędkości. Za mała ta bania jak na autotransformator do tej mocy silnika. wtyk metalowy poziomy/liniowy na 3 żyły. Do natychmiastowej wymiany na współczesny.
Solenoid niespecjalnie nadaje się do regulacji liniowej w zakresie 30mm.
Jeżeli napiszę coś oczywistego to sorry ale pytanie jest dość ogólne i nie wiem gdzie dokładnie lezy problem. Częstotliwość 50 Hz odpowiada prędkości nominalnej silnika: 3000 rpm jeśli dwubiegunowy, 1500rpm jesli czterobiegunowy itd. Zależność częstotliwości i obrotów jest liniowa. Połowa częstotliwości nominalnej to połowa obrotów znamionowych silnika....
Analizując dzielnik napięcia od "Jarek_Lux" nie bardzo wiem w którym miejscu go zastosować, wytężam mózg ale coś mi to narazie nie wychodzi. V2 podaje 3-6V a w punkcie OUT jest 3-3,3V co pokazałem na wykresie obok w poście #2, gdzie widzisz problem? Chyba ze podałeś mi niepoprawne dane wejściowe i teraz układ nie pasuje do twoich wymagań :D A to był...
Silnik napędza tokarkę poprzez przekładnię pasową, żadnego sprzężenia zwrotnego nie było. Chodziło mi o sprzężenie zwrotne z prądniczką tachometryczną, którą można zamontować na osi silnika. Steruje ona liniowo układ np. TDA1085 a ten z kolei otwiera triaka. W takim układzie można wykorzystać moc silnika w zależności od obrotów. Myślę ,że takie rozwiązanie...
Witam wszystkich. Szukałem podobnego tematu, nie znalazłem. Rzecz dotyczy fotobudki 360, a mianowicie jej awarii po wstrzymaniu ramienia przez jednego z korzystających gości, po tym już nie chciała ruszyć. Całość składa się z : - zasilacz impulsowy 24 V 3 A - silnik 24 V - sterownik MT-C201 24V - potencjometr regulacji prędkości silnika wraz z wyłącznikiem...
Przy regulacji liniowej powstają ogromne straty mocy w postaci ciepła. Dlatego warto w tym przypadku użyć regulacji impulsowej -PWM .W dodatku silnik będzie zasilany z akumulatora ,czyli nie możemy pozwolić na niepotrzebne straty w sterowaniu bo przecież o jak najdłuższa prace silnika chodzi! .Jest to jedyne i możliwe do przyjęcia rozwiązanie.Sterownia...
tylko że prądu dalej będzie żarło jak 250 + 250W. Problem jest moc/zużycie prądu. Absolutnie nie. Sprawę lekko uprościmy i przyjmiemy że i żarówka i silnik to elementy liniowe (stała impedacja). Wentylator 250W na 230V ciągnie jakieś 1.1A a więc ma impedancję 210 omów. Żarówka 250W (ciekawe skąd taką wynajdziesz :) tak samo. Przy połączeniu ich szeregowo...
Wiem, że temat "stary" i że pytanie w cudzych wątkach na zasadzie "to i ja się podepnę" jest mało eleganckie... Jeżeli więc moderator od razu mnie nie "odstrzeli" - i zdążę, to chciałbym prosić o poradę co wykorzystać do stworzenia regulacji automatycznej kontroli obrotów silnika 12 - 24 DC ok 250W - 300W Założenia są następujące. 1 - silnik powinien...
witam !! jest kwestia wagi ( masy ) kamery . czy to ma być mała kamerka od netu , czy normalna kamera ( do 3 Kg ) . silniczek od flopa może nie ruszyć ( trzeba by sprawdzić ) . myślę że aby otrzymać to ci Ci potrzeba musisz mieć układ który poda Ci na sterownik silnika określoną ilość impulsów w ( kąt obrotu ) w określonym czasie ( prędkość obrotu )...
Zgodnie ze specyfikacją jest to zwykły silnik szczotkowy prądu stałego, przewody czarny i żółty to najprawdopodobniej hamulec. Sterowanie przyciskami jest najgłupszą opcją jaką można zastosować. Nie będzie się nim dało sensownie jeździć. Trzeba zastosować odpowiedni regulator PWM do zasilania silnika, jako pedał gazu jakiś liniowy ustrój (potencjometr,...
Witam, Obiekt statyczny to taki którego wartość ustalona po pewnym czasie będzie stała. Dobrym przykładem będzie czajnik elektryczny do podgrzewania wody. Jeśli włączysz taki czajnik to temperatura będzie rosła do wartości 100 stopni a więc będzie to wartość ustalona bo woda będzie miała po pewnym czasie maksymalnie 100 stopni. Kolejny przykład to silnik...
napęd bezpośredni znaczy się że nie ma tradycyjnego silnika napędzającego po przez pasek talerz tylko talerz stanowi cześć obrotową silnika ma naklejone magnesy stałe a sterowanie jest po przez elektromagnesy sterowanie elektronicznie tak zwany silnik liniowy . na pewno da się podnieść obroty ale sprzęt jest dość rzadko spotykany dlatego nikt nie wie...
No to jeszcze w grę wchodzi silnik liniowy, a potem to już chyba tylko silny murzyn ale jak się zasapie albo będzie kichał to się zrobi głośno. :cry:
Regulator PWM trzeba poszperać w necie żeby był na odpowiednią moc i napięcie ale z tego co mi wiadomo są to dość drogie układy ale plus jest taki że regulacja odbywa się za pomocą potencjometru(który łatwo zsynchronizować z pedałam) i regulator ma charakterystykę liniową (silnik nie traci mocy przy niższym napięciu) warto przeczytać o regulatorach...
Stabilizator liniowy (bo sądzę że o tym mówisz) 30% energii zmieni w bezproduktywne ciepło. Do układów zasilanych z baterii w tej samej roli lepiej zastosować przetwornicę impulsową. Podłącza się ją w taki sam sposób jak stabilizator liniowy, a ma znacznie mniejsze straty energii. Przykładowe produkty: https://botland.com.pl/przetwo...
Jeśli zasilacz trzyma stabilnie napięcie 5V, a ma wahania napięcia 12V przy zmianach obciążenia 5V, to pewnie ma on jeden układ regulacji napięcia dla +5V, i działanie tej regulacji zmienia inne napięcia. Jeśli używasz takiego zasilacza, to nie ma możliwości, by mieć z niego stabilne 12V przy zmiennym obciążeniu +5V, najwyżej można go uzupełnić o stabilizator...
Może zamiast bawić się w liniowe stabilizatory i stosować duże radiatory to może poskładaj sobie regulator na prostym i popularnym układzie TL494 lub spróbuj coś nawet na NE555, do sterowania silnikiem PWM o wiele lepiej się nadaje. Podając na rezystor R7 napięcie 0-5V zamiast Vref masz regulację prądu, a zmieniając np. R3,R5 lub R6 masz regulację napięcia....
Witam ponownie, kolega z poprzedniego postu ma rację, uszkodzony jest sterownik. Mam drugi po założeniu kombajn (silnik odpala) nie generuje błędów. Problem jest jeszcze jeden, mianowicie chodzi o zwiększenie prędkości obrotowej silnika. Po odpaleniu silnik ma 1100 obr/min, w kabinie jest wyłącznik kołyskowy, który umożliwia zwiększenie obrotów lub...
Zmierz prąd płynący przez silniczek lub podłącz go przez opornik 10Ω i zmierz spadek napięcia na nim lub sprawdź doświadczalnie podłączając silniczek przez oporniki o różnej wartości (10, 20, 40, 80Ω w różnych kombinacjach) i w ten sposób ustal co ci jest potrzebne. Rozważ inne rozwiązania - regulację napięcia zasilania stabilizatorem liniowym...
Witaj, jeżeli liniowy to weź LJ-tronik od golfa II 1,3 silnik na wtrysku, duża możliwość regulacji jest to przepływomierz zawiasowy z regulacją sprężyny zawiasu oraz reg. sygnału, obudowa jest dość plastyczna aluminium.
To akurat normalne... Charakterystyka jest zbliżona do logarytmicznej... Przy liniowej zmianie tracisz trochę zakresu regulacji... Sprawdź przy jakim wypełnieniu silnik już zaczyna się kręcić i od tego momentu dopiero zacznij regulację... Częstotliwość PWM powinna być gdzieś między 1-100kHz... Dla mniejszego silnika może być bliżej górnej granicy...
Osobiście zacząłbym od sprawdzenia silnika napędu płyty. Dlaczego? Podczas odtwarzania silnik zmienia obroty na coraz mniejsze wraz z kolejnym utworem na płycie (prędkość liniowa odczytu jest stała). Przy odczytywaniu "po kolei" ścieżek jest to regulacja delikatna - wymagająca niewielkich zmian, gorzej gdy przestawimy głowicę na dalszy/bliższy utwór...
...Tylko ,że tym sposobem nie uzyskasz regulacji obrotów... No jak nie uzyska! Przez zmianę prądu liniowo płynącego przez silnik zmienia się jego moc, moment i obroty.
Będę starał odwieść Cię od zasilacza beztransformatorowego :D Wbrew pozorom, wcale nie jest znacząco tańszy. I nie wiesz, komu go instalujesz. Różnych ludzi czasami ręce świerzbią, żeby zaglądnąć do środka. Lepiej na zimne dmuchać. Zobaczmy, czy koszta da się zmniejszyć. 1. Myślę, że do sterowania silnikiem pompy czy wentylatora nie jest potrzebna super...
No trochę nieciekawie wybrane - lepiej poszukaj czegoś o silnikach liniowych choć to proste rozwiązanie nie będzie. Może też będzie dobrym rozwiązaniem silnik elektryczny z śrubą na wale i tylko nakrętka będzie się przesuwać. Masz nawet prostą regulację, tylko driver do silnika zrobić. Śruba też jest samohamowna, zazwyczaj.
Takie coś kosztuje 15 zł kup jeden i wypróbuj regulacja nie liniowa ale może wystarczy https://allegro.pl/oferta/regulator-fazo... .
Witam. Jestem na etapie instalacji przemiennika częstotliwości do sterowania i regulacji silnika tokarki. Układ nawrotny ze zmianą prędkości obrotowej przy gwintowaniu. Chciałbym też obroty wrzeciona uzależnić od położenia suportu poprzecznego, im bliżej osi, tym większe obroty wrzeciona. Charakterystyka liniowa. Czy ma ktoś może jakiś prosty pomysł?...
żeby silnik nie stracił mocy podczas posuwu taśmy czyli podczas pracy z obciążeniem. Jedynym wyjściem w tej sytuacji jest motoreduktor o którym wspomniał -niewolno2-, dobre chłodzenie i regulator obrotów. Silnik nie będzie startował nawet pod obciążeniem (oczywiście zależy jakie obciążenie). To nie jest silnik liniowy czy krokowy, w których moment...
płynny efekt też mam, może to nie jest najlepiej wykonane, ale żarówka ładnie się rozjaśnia i ściemnia i oto chodziło (a prosto wykonane), mnie nie interesował pobór mocy czy jakaś dokładna regulacja obrotów silnika, ale efekt wizualny, a wiemy, że ludzie oko postrzega światło silnie nieliniowo. Ten motyw który zastosowałem w zupełności wystarcza na...
Nie może być PWM? Jeśli musi być liniowa regulacja - to po prostu stabilizator napięcia 1-7V. Bo Twój schemat to wycinek regulatora PWM (wykonawczy stopień bez generatora i zastosowany tak jak to robisz musi działać jak opisujesz - czyli źle). Ale liniowa regulacja jest bez sensu - ogromne ilości ciepła, ograniczony prąd na starcie - gdy silnik potrzebuje...
Musi być regulator PWM. Potrzebny będzie tranzystor/tranzystory mocy (MOSFET). Tzw. stycznik liniowy (jeśli będzie zastosowany) może spełniać jedynie rolę załączania obwodu głównego, ale nie regulacji.
1. Od napiia zasilania wirnika, indukcji magnetycznej wytwarzanej przez stojan, promiania I dlugosci wirnika,rezystancji wirnika i od liczby uzwojen odzialujacych w polu magnetycznym. 2. Do napedu: lokomotyw, tramwajów, trolejbusów, wózki akumulatorowe, rozruszniki samochodów, dźwigów, wentylatorów, odkurzaczach, elektronarzędziach, suszarkach, sokowirówkach,...
A po co chcesz regulować obroty silnika? Ważne, żeby pewnie się te osłony rozsłaniały. Jak się upierasz, możesz dać sterowanie PWM (liniowa regulacja ograniczy drastycznie moc silnika przy małych napięciach). Moim zdaniem wystarczy jakiś zasilacz, dobrana odpowiednia przekładnia i automatyka (krańcówki). Nie wiem jaki silnik masz (jakiej mocy) ale przeważnie...
sondy za katalizatorem przede wszystkim kontrolują pracę katalizatora(jak i pełnią funkcję diagnostyczną dla poprawności pracy sondy przed katalizatorem. wykresy sond za katalizatorempowinny być jak najbardziej liniowe. To prawda, ale nigdy nie jest idealnie. samochód ma przejechanie 250000 więc może kat powoli się kończy Katalizator ma za zadanie utleniać...
W swoim poście napisałeś że regulacja działa do 40% to właśnie dlatego że silnik nie ma obciążenia liniowego i właśnie wentylator lub coś podobnego to ma zrobić ze wzrostem obrotów rośnie obciążenie takie właśnie regulatory dośc dobrze spisują się w tych układach, a jeśli byś założył prądniczkę tachometryczną do czego te układy są przystosowane to rregulowałyby...
Witam! Mam do wykonania taki układzik: regulator obrotów silnika prądu stałego 24V/5A za pomocą zewnętrznego napięcia stałego. Na obudowie mają być zaciski do których dołącze napięcie stałe: w zakresie 0-0,5V silnik ma stać w miejscu, od 0,5-4,5V liniowa regulacja obrotów i powyżej 4,5V obroty maksymalne. Wstępnie zaprojektowałem sobie układzik: generator...
Często spotyka się potencjometry liniowe na gałce volume. Podobnie jak silnik w samochodzie. mimo że ma 90 koni, to nie znaczy że cały czas oddaje na koła taką moc.
Pod wskazanym adresem znajduje się opis regulacji obrotów sinika głównego, czyli napędzającego bęben pralki. Autorowi postu chodziło o regulację obrotów silnika pompki. W przypadku gdy silnik obciążony jest wentylatorem, to regulacja na triaku ma sens, dlatego że występuje tam prawie liniowa zależność pomiędzy obrotami a obciążeniem. W przypadku pompy...
Koło jest pasowe silnik jest na oddzielnej przystawce i mechanicznie na trybach (jak w skrzyni biegów) jest zmiana prędkości chciałem to usprawnić o liniową zmianę obrotów ale najpierw to to doprowadzić trzeba do użytku mechanika posmarować tu i ówdzie. Zastosuj silnik 3 fazowy - 1450 obrotów. 1KW to będzie moc że aż miło. Więcej nie kombinuj bo nie...
przewody sa obciete i sztukowalem nowa wtyczke ale tps reaguje na regulacje i przy otwieraniu przepustnicy liniowo idzie napiecie
Z tego co wiem to nie istnieje jakiś wzór określający zależność Przepływ=f(Napięcie) Można byłoby próbować kombinować ze wzorem na prędkość obrotową silnika obcowzbudnego prądu stałego. n=(Uzas-It•Rt)/kΦ Albo zawsze można byłoby wyznaczyć charakterystykę Przepływ=f(Napięcie) dla dużej ilości punktów i próbować ją aproksymować jakąś "ładną"...
Regulacja nie będzie liniowa ponieważ jest to związane z nieliniowością silnika jako maszyny elektrycznej. Stanowi on obciążenie głównie indukcyjne ze wszelkimi konsekwencjami a więc nieliniowością charakterystyki magnesowania, zmian strumienia w rdzeniu i uzwojeniach etc, etc. ale to jest temat na wykład. Nie czuję się na tyle mocny by to wytłumaczyć...
Układ ten może znaleźć zastosowanie w poruszaniu ramienia mechanicznego, np. w robocie lub w tokarce sterowanej komputerem. Zły pomysł bo taki napęd (luźno latajacy rdzeń w cewce trzymany tylko siłami pola) nie będzie miał odpowiedniej sztywności żeby utrzymać zadaną pozycje gdy bedą działały siły na nóż w tokarce. W robocie też sie nie sprawdzi bo...
Witam Jak to jest, że ludzie w necie piszą, że taki silnik np. stosowany w teslach ma duży moment już od początku zakresu obrotów, a przecież w książkach widzę, charakterystykę momentu, która nawet w 1% nie jest liniowa w funkcji obrotów. Jedynie silniki pierścieniowe mają prawie maksymalny moment w całym zakresie obrotów, dzięki płynnej regulacji rezystancji...
Takie wyłączniki z regulacją od światła nie bardzo lubię obciążenie indukcyjne , silnik asynchroniczny na pewno nie będzie zmieniał obrotów liniowo tak jak sobie będziesz kręcił potencjometrem no ale na potrzeby pochłaniacza jakoś sobie doregulujesz a co do podłączenia zapnij go na przewodzie idącym bezpośrednio do silnika
(at)Urgon silnik z mimośrodem, napędzający jakiś element ograniczony do jednego stopnia swobody daje większe możliwości regulacji częstotliwości i sinusoidalny przebieg drgań. Twoja propozycja jest droga, skomplikowana i ograniczona funkcjonalnie bo trudno na niej wykonać szybkie ruchy, trudno kontrolować przyspieszenia, trudno uzyskać sinusoidalny...
Silnik z magnesami trwałymi prawdopodobnie od wycieraczek ciężarówki. Potencjalna praca w podnośniku małych detali zasilanym -niestety ze 110V DC. Konieczna regulacja obrotów. Obecny pomysł -liniowy reduktor napięcia 110 DC/24 DC na np.BUT11, sterownik pwm+driver+mosfet IRFZ44 z silnikiem w drenie, dioda BYW29, bez sprzężenia bo układ nie wymaga. Ale...
Wraz ze wzrostem obciążenia mechanicznego rośnie prąd silnika, jeśli źródło zasilania ma dużą rezystancję wewnętrzną ze wzrostem prądu spadnie napięcie i obroty. Silnik zasilany ze źródła o dużej rezystancji wewnętrznej będzie "słaby", ze źródła o stałym napięciu będzie działał normalnie, można zbudować elektroniczne źródło o ujemnej rezystancji wewnętrznej...
Audio to temat dość szeroki , ale tu nie można poruszać takich zagadnień , moderatorzy , nie lubią tematów audiofilskich.W pełnej klasie A taki potencjometr można by uznać za liniowy i mógłby się przydać do ewentualnej regulacji głośności.Zetknąłem się nawet z regulacją za pomocą silnika krokowego.Cały temat zaliczam do tego ,że lepiej robić cokolwiek...
(at)igor1516 po co ma tracić prąd na liniowym stabilizatorze? Prosty PWM na 555 i jakiś tranzystor końcowy. Schematów jest pełno. Zazwyczaj tyczą regulacji obrotów silnika, ale spokojnie można podłączyć bezpośrednio dwa paski. I właśnie na PWM efekt regulacji jasności będzie najlepszy.
Kształt i wielkość tranzystorka. Posiada (ł) 3 nóżki. Pracuje to jako czujnik w rowerze z napędem elektrycznym, a konkretnie w manetce pomiędzy dwoma magnesami. W momencie kiedy jeden magnes zbliża się do tego, a drugi magnes oddala, rower przyspiesza. Oczywiście regulacja prędkości silnika odbywa się liniowo. Co to jest dokładnie i gdzie to dostać....
Stabilizator liniowy przy prądzie 40A :O Jak to się mówi, małe nieporozumienie? :) Tylko przewinięcie transformatora ma sens. Najlepiej byłoby porobić po stronie pierwotnej odczepy do regulacji prądu ładowania. Dodano po 10 Prąd 0,3C nie jest szkodliwy dla akumulatorów kwasowych. W samochodach prąd ładowania na wpół rozładowaniego akumulatora zaraz...
Bez przesady, liniowe stabilizatory w takich zastosowaniach w zupełności wystarczają! Jakie znowu słabe? Mam zasilacz z liniowym stabilizatorem ster. mikroprocesorowo o mocy wyjściowej do 400W, a moc tracona na stabilizatorze może sięgać 200W (można ją zwiększyć) i nawet nie trzeba wentylatora. Bez przesady, bez przesady proszę, choć projekt dość prosty,...
Witam kolegę , ten potencjometr 10 k powinien mieć charakterystykę A - Liniowa w tedy masz płynną regulację . Sprawdź mostek Greca bo jeżeli będzie uszkodzony będziesz miał problem z płynną regulacją obrotów silnika pozdrawiam Robert.
Raczej regulacja PWM, ten silniczek ma zbyt małe napięcie przyłączeniowe jak i zbyt duży prąd działania, aby pokusić się o regulator o działaniu liniowym.
Aby zmniejszyć prędkość obrotową silnika pompy można zastosować kondensator o mniejszej pojemności. Jednak trzeba to robić małymi krokami aby nie spalić uzwojeń. "Regulacja" nie jest liniowa i ma punkt graniczny, czyli od pewnej minimalnej pojemności pompa nie ruszy.
Silniki krokowe czy serwa ? Proponuję sztywne mocowanie silnika z regulacją odległości od listwy. Oraz inne mocowanie samej listwy - znacznie więcej punktów mocowania. W maszynach z którymi pracuję listwy są mocowane co kilkanaście cm do ramy maszyny blisko prowadnic liniowych. Oczywiście ważna jest równoległość listew. Wszelkie wypaczenia i zwichrowania...
Do regulacji obrotów silnika - w zależności od zamontowanego w pralce - będziesz musiał użyć regulatora napięcia, najlepiej z wejściem analogowym dla silnika szeregowego, lub falownika dla silnika klatkowego 3-fazowego. W przypadku silnika klatkowego 1-fazowego - strata czasu. Dla silnika szeregowego potrzebny będzie jeszcze układ przekaźników konieczny...
skoro nie można nic regulować na wtrysku sekwencyjnym bo to nic nie daje . to po co w ogóle są te kropki zbieranie map , podnoszenie mnożniika opuszczanie ,korekty itp? Mapy są po to, żeby zgrać charakterystykę wtryskiwaczy gazowych z wtryskiwaczami benzynowymi, tak żeby ECU "nie widziało" różnicy i nie musiało wprowadzać korekt do swoich map podczas...
To jest w 90% to, czego potrzebuje autor. Dużo mniej. 1. Wypada upewnić się, w jaki sposób można sterować tym silnikiem (czy można stosować modulację szerokości impulsów?) - to zależy od jego konstrukcji. Jeśli silnik nie ma żadnej elektroniki, tylko cewki i magnesy, to w zasadzie nie powinno z tym być problemu, ale równolegle do silnika trzeba podłączyć...
Witam To czego Ci trzeba to regulator PWM na ne555, bo przy regulacji liniowej buzy za długo nie pociągną. Poszukaj na elektrodzie było to wiele razy. ps. jaki pobór prądu mają te twoje silniki? pozdrawiam Matizz
Podstawowa sprawa jaki to wentylator , z jakim typem silnika? Jaka moc,że straty mogą być aż tak znaczące? Może jednak wystarczy zastosowanie wręcz elementarnego rozwiązania z liniowym LM317T i termistorem ? Regulacja PWM to tylko dodatkowe źródło zakłóceń w całym urządzeniu.
Przepraszam, że się nie odzywałem tak długo, ale robiłem włącznik wentylatora na przekaźnikach (tymczasowo) i miałem jeszcze jedną rzecz ściśle mechaniczną do zrobienia w podwoziu. No i zabrakło czasu (i sił) żeby zajrzeć na elektrodę. Do starego układu wrócę później. Wczoraj odpaliłem ten kupiony sterownik PWM, wziąłem na oscyloskop no i niestety narastające...
Witam A co by kolega powiedział na zastosowanie silnika prąduu stałego szeregowego , gdzie regulacja jest prosta ,obrotyt stabilne a moc liniowa. Jeżeli ma byc ze stabilizacja obrotów ,to trzeba zastosować sterownik lecz gdy nie jest to konieczne to wystarczy - dwa prostowniki i mały autotransformator. Jestem w posiadaniu sterownika firmy LENZE typ...
Witam. Wiem, że bezpieczeństwo po pierwsze (sam mam dzieci, choć już nie takie małe...) więc postaram się pomóc. Po pierwsze: nie stabilizator liniowy, a impusowy. Liniowy po prostu ugotuje się. I teraz trzy propozycje: 1 i 2 proste i tanie. Do zrobienia praktycznie od zaraz, z niewielkimi kosztami. Opcja 3 nieco bardziej skomplikowana. Proponuję na...
nie słyszałem jeszcze nigdy o programowym choperze... choper to po prostu regulator PWM o współczynniku wypełnienia uzależnionym od płynącego prądu - taki regulator prądu. Możesz to ograniczenie zrobić liniowe ale wtedy będą ogromne straty mocy na ciepło ... Jeśli zrobisz tak jak opisujesz to ograniczenie/regulacja prądu musi być od plusa żeby można...
Chodzi Ci o charakterystyki czy uklad wyprowadzen ? Z wyprowadzeniami latwo sobie poradzic. Sprawdz ktore piny ( zwykle ) trzech halotronow sa ze soba polaczone - one sa zasilaniem mowiac kolokwialnie. pozostale to napiecie halla. Kierunek ustalisz doswiadczalnie przykladajac magnes lub cewke. Kierunek pola mozna okreslic zwyklym kompasem. Do lewitronu...
Witam... Nie czytałem pdf-a więc może się powturzę :-). L297 służy do sterowania silnikiem krokowym a dokładniej do zamiany sygnałów step i dir na poszczególne fazy w uzwojeniach silnika - to z grubsza bo nie w tym rzecz. Układ ten także kontroluje (ogranicza) prąd płynący przez uzwojenia silnika w ten sposób: 1. Włącza pełne zasilanie na konkretne...
O kurka. ;-) Sorka, mój błąd. Przyzwyczaiłem się do większych mocy. ;-) Do 50W warto spróbować czegoś na zasadzie ściemniacza do oświetlenia. Ostatnio widziałem taki wynalazek w urządzeniu do zwijania rękawa folii. Wic polegał na tym, żeby nie zerwać rękawa. Maszyna poprzedzająca podawała z pewną prędkością materiał, regulowało się naprężenie folii,...
Źle rozumujesz. Silnika nie można w ogóle porównywać do rezystora, zachowuje się całkowicie inaczej i prawo oma nie ma dla niego zastosowania - jest to obciążenie nieliniowe do tego. Spadek napięcia opisywany przez maurycy123 jest zależny od transformatora i szczerze, w tym zagadnieniu nie on jest ważny. Im więcej prądu z pobierasz z trafa tym niższe...
Witam Tak jak napisał Tremolo można zrobić regulację przy użyciu pwm.Najprościej taki przebieg wygenerować z Ne555 , regulując współczynnik wypełnienia poprzez zmianę wartości rezystancji obu rezystorów w pracy astabilnej
Są co prawda metody na zmianę charakterystyki regulacji potencjometru, ale... z liniowej na logarytmiczną - wymagana jest wówczas większa (co najmniej 2x) wartość potencjometru, a i tak regulacja nie będzie taka jak powinna. W wypadku gdy konieczny jest potencjometr liniowy jedyną metodą jest wymiana ścieżki (lub potencjometru) w agregacie z silnikiem....
silniki liniowe silniki liniowe budowa zasada działania silniki krokowe regulacja
schemat agregatu prądnicy cennik silnik technics potencjometr balans
Kod PIN Opel Astra J - lokalizacja i odzyskiwanie Kabel HDMI do Chromecast 4K - czy jest potrzebny?