Wtyczki od mafa nie ma bo nie zawsze były :D Te przewody chyba kolego wyrwałeś spod akumulatora, tam jest taka "skrzyneczka" z podciśnieniami
Takie masz to Mondeo ? W załączniku schematy.
to jest czujnik tzw.wypadkowy odcinający dopływ paliwa lub zapłon w momencie wypadku i gaszący w ten sposób silnik.
Tak na czuja to albo czujnik położenia wału, albo wałka rozrządu... One - kiedy padają - reagują na temperaturę silnika.
Strona ssąca: 0,30-0,40; a zimna: 0,45-0,55 (oczywiście na zimnym silniku!).
To jest ten sam slinik - 1.8 ZETEC
Z prawej masz duży termostat, a z niego cienki wężyk wychodzący pionowo w górę ;) pod pokrywą silnika.
Być może .Bo jest to raczej LIN. KOd silnika proszę.
Witam kolego rbiesiada z całym szacunkiem ale takie rysy na tłoku to jeszcze nie tragedia . Owszem najlepiej jak by ich nie było , nie chcę tutaj nikogo przekonywać ani zachęcać do bylejakiej roboty i wyrzucenia w ten sposób pieniędzy w błoto . Najlepiej założyć nowe tłoki , prze moje ręce przeszło juz trochę silników i owszem nie wszystko było w nich...
Trzeba przełożyć cały komplet - kluczyki, puszkę immo i sterownik silnika.
Wszystko gra. Pozakładać wtryski, odpowietrzyć i uruchomić silnik.
Pompa na stół - ryzyko rozbiegania się silnika.
Czy napinacz był taki sam jak przed wymianą? Są napinacze z kołnierzem i bez, których nie można stosować zamiennie w tym silniku.
Samych łopatek niet. Dziękujemy serdecznie za zdradzenie tajemnicy o termiku, 398 razy już o tym pisano, jeśli nie więcej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo... To wystarczy?
Zazwyczaj przy uszkodzeniu pompy wyskakują błędy. W sterowniku pompy jest immo więc trzeba przełożyć sterownik silnika, sterownik pompy oraz transponder z kluczyka bądź sterownik pompy i go dopisać do sterownika silnika.
Jaki silnik? Mondeo IV tdci ma 1.8 tdci LYNX QYBA - pasek co 150 tys km. 2.0 tdci DW10 (QXBA) pasek co min 200 tys km 2.2 tdci DW12 (Q4BA). jak DW10. Pasek wymienia sie co 200kkm. Pompa wody po tym przebiegu zaczyna powoli puszczac (moge pokazac zdjecia), wiec nie zrobi kolejnych 200 tysiecy i bedziesz musial wymieniac ponownie. OSobiscie koszt paska...
Drugi miesiąc MDO biega po elektrykach, wczoraj odebrałem samochód z rąk kolejnego elektryka, trzymał go przez 4 dni. Myślałem, że koniec mojej udręki z upierdliwą wadą, lecz niestety porażka. Elektryk dość optymistycznie wziął się za badanie przyczyny, został zdemontowany alternator i poddany ekspertyzie, wynik badania DOBRY, to samo z regulatorem...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
Witam wszystkich mam problem w mondeo 1,8duratec 2001r. Natomiast silnik szarpie,dławi się przy niskich obrotach do 2200obr/min potem wszystko znika i silnik ciągnie równo.Może jakis pomysł cóż to może być?
sprawdź listwę i wszystkie świece wykręć i sprawdź czy mają iskrę Włożony silnik kupiony w dobrej wierze może miedz inne kody względem komputera.
Podaj oznaczenie silnika
O sens spytaj inżynierów z Forda, te typy tak mają choć na schemacie nie idzie tego zauważyć, kilka razy spotkalem się z tym, ale to w niczym nie przeszkadza.
Przy odrobinie szczęścia uszkodzony jest tylko czujnik ciśnienia na magistrali, który daje złe odczyty, przez co sterownik gasi silnik żeby nie uszkodzić pompy.
Witam W Mondeo "silnik krokowy" jest umieszczony pod kolektorem ssącym i z góry jest trudno go zobaczyć. Wiedź na kanał poświeć latarką a go zobaczysz, wygląda tak jak na ilustracji powyżej.
Zainteresuj się wypadaniem zapłonów, wymień świece bo to najtańsza opcja, jaki masz konkretnie silnik? Masz tam jedną cewkę i przewody czy 4 cewki?
10 kW to jakiś mały silnik musisz popatrzeć na wykresy który będzie miał tak małą moc przy 3000 obr, ale to chyba raczej z tico a nie mondeo silnik nie może miec koła pasowego - nie jest skonstruowany na takie obciążenie w bok
W żadnym katalogu po tym numerze VIN nic mi nie znajduje, nawet jak zamieniłem te "O" na "0". Ile KM ma silnik?
Jak wygląda pomiar napiecia podczas pracy silnika?
czyli rysunek pomógł ;)
Często świeci przy uszkodzonym regulatorze napięcia . Najlepiej zdiagnozowac to IDS-em w module ładowania. Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika.
Kolego śmiało możesz wstawiać motor z roczników od 1993 do 2000 czyli MK1 oraz MK2 są to tekie same silniki nie zwracaj uwagi czy na pokrywie zaworów pisze Diedel czy Endura DE ja miałam taki sam problem po nieudolnym mechaniku który źle złożył rozrząd po wymianie z "diesla" na "endura" wszystko latało jak należy
Silnik to 2.0 TDCi 130PS. Oznaczenie silnika FMBA
Proponuję sprawdzić czujnik temperatury spalin w układzie wydechowym. W przypadku uszkodzenia tego czujnika różne dziwne rzeczy sie włączały . Jest to trzeci czujnik w układzie wydechowym z dwoma kablami . Warto sprawdzić .
Chodzi mi o rozpiskę złącza silnika Mondeo MK1 Zetec 2.0 automat. Główne złącze silnika taka czarna kostka, czyli gdzie i jakie kolory przewodów np.od czujnika położenia wału, lambdy itp
Możliwe, że zakręci rozrusznikiem, ale na pewno krótko. Z silnikiem benzynowym byłoby łatwiej.
Silnik krokowy jusz sprawdzilem Pozdrawiam dzieki
Podłącz, skrzynia tam jest w gestii sterownika silnika.
Poszukaj właściwego silnika
Co by nie odpowiadało za kod immo, to PCM i sterownik pompy muszą się dogadać. Nowy (inny) PCM ma zapisany inny kod sterownika i nie odpali silnika. Z tego co mądrzy pisali i jak zrozumiałem, tylko nowy sterownik pompy nie potrzebuje kodowania, sam sobie zapisze kod nadany przez PCM, w pozostałych przypadkach tylko IDS pomoże.
jeżeli faktycznie zabrakło paliwa to zapewne zapowietrzony
Bendix się ślizga
Wszystkie powyższe błędy odnoszą się do pompy ale nie do końca muszą na nią wskazywać. Zapodaj trochę więcej informacji np: czy po krótkiej jeździe włącza się tryb awaryjny i czy wyłączenie zapłonu i ponownym uruchomieniu na chwilę pomaga, podaj moc silnika i lub kod silnika.
Mamy zgadywać która generacja i typ silnika?
Zmierz mu ciśnienie paliwa
Tak spróbuj. Masz kontrolki check i świec żarowych? Często padają wiązki na silnik
Jaśniej już sie nie da, tylko czemu sobie nie poszukałeś? https://www.mondeoklubpolska.pl/content....
Ten sam co steruje silnikiem.
Czy w Twoim Mondeo nie ma czasami dogrzewacza silnika i czy aby na pewno jest gorąca chłodnica silnika?
A rok i kod silnika?
Cyt. <Czy dysponujesz rysunkiem skrzynki wg tej wewnętrznej?> Naprawdę nie rozumiem, co potrzebujesz - co według wewnętrznej ? W zał. wyżej (.rar) jest resunek skrzynki zewnętrznej, a na .jpg poniżej aktualny opis do 2.0 TDDi. Skrzynka jest taka sama więc nie powielałem, pisałem, że <skrzynka jest taka sama>. Drobne różnice, dodatkowy bezpiecznik...
Chodzi o silnik ma słabe sprężanie 18,20,25,21 bardzo zróżnicowane,i na dodatek pompa wtryskowa do regeneracji ma zły kąt wtrysku. A czemu nie było żadnej weryfikacji? Ciśnienie złe -ja bym się wpierw głowicy przyglądnął.
Brak masy na karoserię/silnik
Zależy od silnika.
Obstawiam pompę brak obiegu :D
AD podaje dla tego silnika 0,15 ssący 0,30 wydech.
Instalacja miedzy ECU a silnikiem.
no ale tu piszą o możliwości uwalenia go w 2 zakresach może u ciebie walnął ten zakres który nie powodował zakłóceń pracy silnika.
Witam i jak PAnowie poradziliście sobie z tym problemem ? Mam identyczny objaw odrazu pod przejechaniu 5m wyskakuje usterka silnika
Immo nie gasi silnika.
Z jakich czujników? I co zrobić żeby odpalić silnik?
Czy układ dobrze odpowietrzony, sprawdz czy chłodnica sie nagrzewa równomiernie z silnikiem.
Jak podłącze samochod pod komputer i biore odczyt z czujników abs to predkość pokazuje wiec to napewno jest sprawne, ale jak podłaczam przewody od czujnika abs z prawego koła pod te przewody od czujnika predkości co był w pięciobiegowej skrzyni to na chwile licznik drgnie i wywala mi bład abs mam jeszcze zamiar tak podłączyć ale przez diode jednokierunkową...
Zaraz 2.0 TDCI ma 130 KM, a 2,0 TDDI ma 115KM.Więc co to za silnik?
Ja tam nie będę się spierał . Ale nie raz przyjechał do mnie tdci jaki i tddi z uszkodzonymi świecami widziałem tez wielokrotnie urwane . I w każdym z nich był problem z uruchomieniem przerywał kichał prychał . Po prostu nauczonym doświadczaniem zaczynam od rzeczy prostych . To tyle
jaki jest przebieg silnika?
"Pomka tryska ma....metry (!) - podałem jej sygnał z aku i "obrzygała" mi osłonę silnika (Mondeo TDDI - przedłużyłem przewód paliwa aby było wygodniej) i jeszcze chlapnęło na ścianę w garażu.." Jeszcze takiej pompy nie widziałem,jaką pompę testujesz? daj foto(tą w zbiorniku?) Z tym na razie będzie problem - piecyk jest zmontowany "do kupy" i zamontowany...
NIE NIWY.
Jak sprawdzić i ustawić luz zaworowy w mondeo MK4 2.5T HUBA silnik volvo ?
A może ma ktoś schemat elektryki silnika do mondeo mk1 i mk2?
kolego a chodzi o diesla czy benzyna? ja wymieniałem ostatnio silnik benzynowy 1.8 16v z mondeo 1 do mojej mk2. Same silniki są takie same, ale osprzęt sie różni ( kolektory ssący i wydechowy oraz łapa - ta duża po prawej stronie). Ja wstawiłem cały swój osprzęt. Reszta była chyba taka sama. Wymiana jest szybka, nie trzeba nawet skrzyni wyciągać.
W tych samochodach z grupy VW usunięcie tego elementu na pompie nie powodowało żadnych ubocznych skutków Ale to była zwykła pompka z tym cudem, tu masz klasyczny sterownik silnika który steruje EGR, kątem wtrysku. Nie klikasz na pomógł...
Za pomocą interfejsu który skomunikuje się ze sterownikiem silnika.
Czy wklad filtra oleju mondeo.mk4 2.2 tdci 2008 r można źle włożyć czego skutkiem może być przytarcie silnika ??
nie napisałes czy tak samo jest na zimnym i na ciepłym silniku
Nie kupuj, mam 2002 tdci, fajne auto ale za dużo problemów z zasilaniem w diesla i duże koszty(; TDDI a TDCI to zupełnie inny motor gorsza kultura pracy ale mniej awaryjne wtryski, przy obecnych cenach paliw polecałbym raczej benzynę może trochę więcej wydaje się na stacji benzynowej za to nie zostawia się pieniędzy u mechaników a te naprawy naprawdę...
Zmierz kompresje. Klasyczny objaw krzywych korbowodów, tym bardziej w tym silniku.
Sprawdź elektro-zawór odcinający paliwo na pompie wtryskowej, powinien iść do niej przewód dwu żyłowy, w czasie pracy jest na nim napięcie, możesz sie na niego wpiąć dioda led + opornik na ≈12V, może nie masz styku gdzieś na łączkach i zawór się zamyka odcinając paliwo.
Jak to papierową uszczelkę? Pod głowice silnika?
Czyzby nikt nie wiedzial??? Chodzi o ten w komorze silnika...
Pokłosie usterki Immo? Ono tnie rozrusznik też
czyli nie ma możliwosci oszukania sterownika silnika?
na wyskości zamka przedniego w głowicy.Szary,plastikowy.Dioda musi migać przy uruchomionym silniku.
Zespół rezystorów szukaj koło silnika dmuchawy
Witam! Chcę zamontować alarm Tytan DS400 z pilotem w mondeo mk4 z 2013r.silnik 1.6TDCI. Mam pytanie:co odciąć, by skutecznie uniemożliwić uruchomienie silnika.
Odpala, brakuje mu mocy i kopci ale odpala bez problemu. Gaśnie wtedy gdy PDL podejmuje próbę komunikacji z ECU, jak zgaśnie to łączy się z ECU bez problemu ale mi chodzi o podgląd danych na pracującym silniku.
Same to się nie dokodują na pewno. Powiem Ci tak. Zależy od silnika, niektóre nie wymagają kodowania i będą chodziły, inne nie odpalą bez poprawnego kodowania. Jeśli zakładasz nowe, bądź regenerowane to obowiązkowo je zakoduj, wtedy dograsz system. Każdy wtrysk ma jakieś korekcje, nie zrobią Ci 4 wtrysków idealnych, jeden daje mniej paliwa inny więcej...
Ja zamówiłem tu http://www.aliexpress.com/snapshot/60537...
Wygląda mi to bardziej na MAP - a , odepnij z niego wężyk podciśnienia i zatkaj palcem , zobacz jak zachowuje się silnik.
Możesz spróbować jakimś ceramizerem, ale wg mnie to półśrodek, może spowodować przytkanie jakiegoś kanalika i zatarcie silnika.
Witam Wywnioskowałem, że mieszanka gazowo-powietrzna daje duży opór dla iskry wys. nap.(ciężko się jonizuje) i stąd kłopoty z zapłonem-przebicia do korpusu silnika
Ze spalinami nic jak odkręcisz korek od oleju na świeżo zgaszonym silniku to zawsze lecą z niego opary. Tu się nie ma co przejmować.
Ten zapchany filtr powietrza mógł być przyczyną mułowatości i złej pracy silnika.
Zgadzam sie z tym ze termostat moze puszczac,ale przed mrozami ,gdy temp.utrzymywala sie na drugiej kresce czyli cos w granicach 50-60 stopni wymienilem duzy termostat,gdyz nie wiedzialem,ze to auto ma jeszcze drugi maly termostat chlodzenia oleju i nic nie pomoglo.Wymienilem maly termostat i jak reka odjal temp.88 stopni stala.Zrobilo sie zimno i zaczely...
Instalacja gazowa jest bardzo wrażliwa na zapłon , dlatego spróbuj może od wymiany świec .Może instalacja przełącza się na gaz przy zbyt zimnym silniku.
skoro linka pracuje to tu jest ok. moze problem lezy w module podgrzewania paliwa znajduje sie on obok filtra paliwa miedzy filtrem a popmpom paliwa. masz tu jeszcze kilka parametrow technicznych silnika w zalaczniku!!
Miałem to samo szczególnie po nocy i siwy dym po odpaleniu przez chwilę. U mnie okazało się że wtryskiwacz był nie szczelny za lekko skrecony albo bez kleju po naprawie i nachodził olej z układu smarowania silnika.
Ja wybierać to warto Mondeo MK4 z silnikiem 2,0 Tdci (bliżniaczy do jednostek 2,0 HDI Citroena i Peugeot).
Jaki silnik?!!!!!!!!!!!!
No, to najlepsza opcja, ale nie jest głupie również danie zaślepki z kilkoma otworami. Dzięki temu mniej syfu pójdzie do silnika, a jednak obejdzie się bez wyprogramowania.
mondeo szarpie silnikiem sanki silnikiem telepie silnikiem
xsara picasso sterownik pasek alternator peugeot sterownik kotła dmuchawa
autocom aktywacja słaby zasięg internetu
Konfiguracja dekodera Canal+ do odbioru Astry Odkurzacz pionowy PQ 92 nie działa po wymianie silnika i płytki sterującej