Witam, Chciałem zasięgnąć u praktyków/użytkowników informacji/opinii na temat jakiego smaru użyć do simeringu pralki (od strony łożyska czynnego, w tym konkretnym przypadku akurat Whirlpool serii AWG) ? Chodzi o posmarowanie powierzchni wargi simeringu, tej która ślizga się po metalowym ślizgu od strony łożyska czynnego. Na chwilę obecną mam pod ręką...
Od strony sprzęgła jest olej i przy słabym simeringu może dostawać sie do cylindra. Wywalasz stare zakładasz nowe. Dobrze jest czymś posmarować aby łatwiej wlazło. Przy wkładaniu musisz uważać aby nie spadła sprężynka z simeringa. Potem pokrywę silnika tylko na coś musisz złożyć: uszczelka, hermetik, silikon czerwony. Nie jestem zwolennikiem hermetika...
Taki jest skutek niepotrzebnego gmerania w silniku. Z jakiego powodu wymieniałeś łożyska i simeringi na wale . Są w stanie wytrzymać cały żywot cylindra. Podejrzewam że nie miał kto posmarować cylindra i tłoka przy składaniu. Może się "upiecze" i nie trzeba nowych.
Lekko od środka posmarować olejem można, zachowując oczywiście poprawność montażu, nie szukaj od razu winy mechanika.
No więc naprawiłem amortyzatory tzw. metodą wiejski tuning. Wiozłem wymieszałem smar grafitowy z niewielką ilością silikonu, posmarowałem sprężyny i napchałem troche do środka, kupiłem simeringi jak do amortyzatora olejowego, wymiary sie zgadzały, ztoczyłem simeringi trochę z wierzchu żeby weszły w obudowę amortyzatora, wlałem troche płynu hydraulicznego...
Simmering ( obficie ) i oś ( po oczyszczeniu ) koniecznie trzeba posmarować smarem łożyskowym . Jeśli po montażu cieknie spod krzyżaka , to albo simer za niski ( ostatnia liczba na uszczelniaczu mniejsza ) , albo odkształcił się zbiornik . Ostatnia ewentualność - przy montażu zagięła się krawędź simera ( też przed montażem należało posmarować ) . Czeka...
Ten sznur to nie jest szklany tylko azbestowy i nalezy go posmarować smarem z dodatkiem grafitu. A co do smeringów to zapewne się nie sprawdzą bo one są przewidziane do uszczelniania przy ciśnieniu atmosfercznym.
Hej, wymieniam łożyska w pralce Siemens WS12X461PL. Obejrzałem kilkanaście tutoriali w tym temacie i w niektórych serwisanci stosują jakiś smar na simering i trzpień krzyżaka. Słabo znam rosyjski i nie mogę zrozumieć, w jakim celu jest stosowany ten smar i jakie ma właściwości. Domyślam się, że to rodzaj dodatkowego uszczelniacza i zabezpieczenia łożysk?...
bendix dam ci jeszcze kilka wskazówek: jak ściągniesz krzyżak z bębna to weżbardzo drobny papier ścierny i wypoleruj dokładnie tulejkę mosiężną pod simering do samego końca.Nie wbijaj nowego simeringu do samego końca aby wargi uszczelniające nie trafiły w stary rowek na tulejce mosiężnej.Przed wbiciem simeringu posmaruj sprężyne i wargi simeringu smarem.Załóż...
szanowny kolega a po co demontować rurę spalinową i przerywacz ciągu kominowego?? obie operacje zbędne są przecież... rura kominowa lekko do góry się unosi jak wyciągasz wymiennik i ciągniesz go do siebie( po wcześniejszym wyciągnięciu zawleczek od rurek które dochodzą do kotła) jak wyciągasz wymiennik to wtedy tez rurki gładko wychodzą chyba że są...
Czasem wystarcza przetarcie wewnętrznej średnicy papierem ściernym nawiniętym np. na ołówek i oczywiście simering należy posmarować.
Kupując łożyska weź / RS /- kryte. Smar mają już wewnątrz. Simering - posmaruj delikatnie wewnętrzną część która będzie dotykała osi bębna.
Da się, da się - jak się chce to się da... ;-P Ja też mam model WSIL 105 xx właśnie z plastikową obudową bębna :-( więc mimo, że model ten sam moja trochę różni się od Twojej wewnątrz... padły mi łożyska: - słychać było straszny hałas (nasilał się, bo na początku olałem sprawę) - pranie w pewnym momencie było przybrudzone od smaru (tudzież rdzawej wody)...
Ze śladu na tulejce mosiężnej wnioskuję, że simering był za płytko wbity w tuleję krzyżaka. Posmaruj miejsce gdzie on wchodzi bardzo cienko smarem aby nie było problemu z wbijaniem simeringu. Od wargi simeringu (tej ze sprężynką do łożyska) powinno być ok. 15mm.
Wymiana krzyżaka, łożyska, pierścienia uszczelniającego (simering) – Polar PDN 685 Podzespoły: łożysko II – 6206 2RS łożysko I - 6205 ZZ simering – 35 x 72 x 12/16 Model PDN885 i PDN685 mają te same krzyżaki nośne dlatego łożyska i simer takie same jak w PDN885 sprawdź: Demontaż - zdemontować pokrywę ściany tylnej (wkrętakiem krzyżowym...
Dzieki za rade.Faktycznie nie posmarowałem simeringa.Miałbym jeszcze pytanie odnośnie silnika -bardzo mocno się grzeje.Czy to może być przyczyna nie posmarowanego simeringa? Pralka prała normalnie tylko piszczała.
Pierw musisz odkręcic obydwa boki po bokach wkręty Krzyżaki od dołu na kluczyk 8, odkręć el zaworyOd obudowy sciągnij fartuch z pkrywy górnej odepnij przewody z blokady drzwiczek, odkręć programator, termostat wyciągnij wyłącznikii sciągnij góre.potem po bolach sąklipsy mysisz je wszystkie sciągnąć i dkręć blaszki kture są przykręcone do obudowy plastykowej...
Simmering i jego tuleję powinieneś posmarować np. wazeliną techniczną przed włożeniem bębna do zbiornika, jeżeli tego nie zrobiłeś simmering może się szybciej zużyć (jeżeli jest dobrej klasy to niekoniecznie) Dobra, żeby troszkę uporządkować kilka pytań. - wazeliną techniczną należy posmarować simering na wieżchu od spodu i jego tuleję. - tak/nie -...
Najlepiej by było żebyś po praniu przechylił pralkę i zobaczył (obmacał) od spodu w którym miejscu jest przeciek. Oglądnij wąż łączący zbiornik z pompką jest dość cienki i mógł się gdzieś rozedrzeć. Odnośnie wycieku z pompki to oglądnij wirnik silnika czy nie jest mocno wyżłobiony przez sprężynkę z simeringa. Jeżeli masz wycieki na połączeniach np.wąż-pompka...
Witam. Mam pytanie dotyczące wymiany simeringu w pralkach automatycznych. Słyszałem dwie sprzeczne opinie o smarowaniu po wymianie na mowy. Pierwsza opinia, że nowy simering powinno się od środka posmarować smarem, wazeliną techniczną, by lepiej się obracał po osi. Druga, ze kategorycznie nie wolno smarować, bo smar, olej itd. powodują szybkie niszczenie...
To, że "typowy" simering ma rozmiar zwen. 20 mm może, ale nie musi oznaczać, ze nie ma simeringu o rozmiarze 19 mm. Jak i czy da się włożyć?, kup na próbę czarny i spróbuj zamontować, trzeba go lekko posmarować po zewnątrz.
Poxipol nie za bardzo, gdyż nie jest to klej elastyczny i może pękać. Ja łożyska i simeringi ( oczywiście krajowe) kupuję w sklepie z częściami do ciągników rolniczych ( gdyż te same łożyska i taniej a zawsze stosuję RS . Ostatnio wymieniałem w samsungu gdzie łożysko 6203 i 6204 kosztowały mnie razem 20 zł a simer 4 zł. ( dla porównania dzwoniąc do...
Jak widać jestem początkującym użytkownikiem forum i nie wiedziałem, że będę rozmawiać z fachowcami i takie "fi" ich poruszy. Oczywiście macie rację: średnicę gwintu śruby równą 8mm powinno się podawać jako M8. Ale mniejsza o "fi". Łożyska i uszczelniacz (simering) wymieniłem. Był duży problem z wybiciem uszczelnienia wału bębna (zabezpieczenie łożysk...
Witam Po lekturze wielu postów dotyczących wymiany łożysk i uszczelniacza pompy głównej wciąż nie mam jasności, czy i czym smarować łożyska i uszczelniacz. moje wnioski to: łożysk zamkniętych typ Z - nie smarujemy. części gumowe uszczelniacza (simeringi) - nie smarujemy towotem ani smarem łożyskowym "samochodowym"... - zbyt agresywny nie smarujemy smarem...
tyle osób sie wypowiada i nic!!!! dlaczego ignorujecie lewe powietrze rozbierz silnik i wymien uszczelke na spolowieniu karterów dodaj silikonu czerwonego posmaruj kartery i miedzy nimi uszczelke odrazu zobaczysz stan simeringów na 10000000% lewe powietrze!!!powodzenia. ps.mialem duzo motorów i sie znam z wlasnego doswiadczenia.
Trzeba zdjąć pasek klinowy,koło pasowe oraz obejmę mocującą pokrywę tylną zbiornika odkręcając śruby mocujące.Odłączyć przewody od termostatu i grzałki następnie wyjąć pokrywę w której znajdują się dwa łożyska 6203 oraz simering 21*40*7.Po ich wybiciu założyć nowe / posmaruj simering smarem / i złożyć wszystko w odwrotnej kolejności. Sprawdź także stan...
Dostałem się do wnętrza bez większych problemów, jednak ma problem ze ściągnięciem łożysk. Niestety nie posiadam ściągacza czy możliwe jest wykonanie tego innym sposobem, gdyż nie ma możliwości dostać się tam rurką czy czyms podobnym. Jak należy zamontować nowe łożyska oraz simering oraz gdzie posmarować smarem żeby wszystko było ok. Nie zdemontowałem...
Czyli by było ok. Szukałem małych simeringów ale nie ma. Najlepiej aby miał wymiary 3x7 mm o dowolnej grubości. W strzykawkach do insuliny są tłoczki o takich średnicach. Można posmarować olejem i przyciąć pierścień żyletką. Są gotowe ale dostawa dopiero w piątek: Jak czas pogania to oringi daje się sklejać z gumy oringowej.
jak simmering jest nie nasmarowany to tak piszczy, ta sugestia jest oparta na własnych doświadczeniach, bo kiedyś wymieniłem łożyska w Gracji i nie posmarowałem simeringu i też piszczało
Problem jest powszechnie znany - jakiś przyczyn następuje uszkodzenie, najczęściej rozszczelnienie sprężarki. W przypadku tańszych i popularnych spręzarek można pokusić się o wymiane na nowe lub używane... Pytanie jest jak naprawić uszkodzone urządzenie ? Np. takie w którym występuje przeciek na wałku napędzającym. To tak. Na wałku napędzającym siedzi...
Powinien byc założony stroną do łożysk według prawego zdjęcia ,smar umieść wewnątrz simeringu . Posmaruj delikatnie oś bębna
Podejrzewam że nie nasmarowałeś simeringu uszczelniającego.Powinieneś również posmarować oś bębna.
Ja stosuję smar taki jaki mam pod ręką (nawet grafitowy zdarza się). Te specjalnie niby dedykowane są drogie. Daj dobrze w wargi simeringu, na oś też, a zwłaszcza w miejscu bieżni gdzie latać będzie wewn. warga simerinu (nie zaszkodzi też całą oś posmarować przy następnej wizycie w zespole piorącym łożyska wyjdą bezproblemowo). Po złożeniu zawsze wykonuję...
Co do łożysk to bierz 2RS. Są stanowczo bardziej ciche niż ZZ. Nie zapomnij posmarować simeringu przed montażem.
uszczelnienia na 100% jest dobre dokładnie zeskrobałem żyletka stara uszczelkę potem lekko posmarowałem nowa specjalnym silikonem i uważałem żeby ich nie uszkodzić na simeringi tez uważałem.
Sprawdź oringi na zaworach ssących. a możesz powiedzieć na 100% że powinny być oringi na zaworach? Wiem że ich tam nie widziałem i nie ma ich przynajmniej w moim maluszku. A maluch nie kopci, kopcił troszke po złożeniu, pierścienie musiały sie dopasować bo były ruszane. Co do mocy jest ok maluch ma siłe. Po dolaniu olej jest, musze zrobic troszke kilometrów,...
Praleczka juz od tygodnia smiga bezproblemowo, zadnych wycieków i dziwnych dzwięków. Dzieki wszystkim za pomoc, dzieki wam jestem jakies 100zl do przodu:) P.S. simering kosztował 38zł(!) i byl juz posmarowany firmowo jakims białym mazidłem. łozyska kupilem polskie w cenia okolo 12-13zł za sztuke z plastikowymi boczkami, byc moze za 5 lat jak simering...
hmm ja żadko wymieniam grzałkę zawsze udaje mi sie ja ładnie wyjac bez uszkodzenia uszczelki ale simering na łożyskach obowiązkowo i pamiętaj aby poczyscić wał bębna zwłaszcza w miejscu tarcia uszczelniacza - najpierw woda a potem drobniutkim papierkiem wodnym pobiel obrączkę i faktycznie sprawdź dokładnie dolne łaczniki miedzy zbiornikiem a filtrem...
Oryginalny simering będzie miał już wewnątrz smar. Tym smarem który masz można lekko posmarować wałek bębna przed włozeniem w łożyska, jak również łożyska przed wbiciem do zbiornika.Stare łożyska można wykorzystac do wbicia nowych . Operację montażu trzeba robić delikatnie i jak to się mówi "ze smakiem".
Co do większego łożyska, o ile jest w całości, to solidny wybijak i młot pomoże; można też zagrzać palnikiem lub nagrzewnicą el. Simering oryginalny może być, ale cię cena przerazi(trzeba mu posmarować powierzchnie uszczelniające). Blachy już nie przyklejaj. Co do połączeń gumowych to butapren. tylko wcześniej gumy musisz dokładnie oskubać z tego świństwa...
Dzięki za rady, ale nie jest dla mnie wszystko jasne. Rozumiem, że simering (uszczelniacz) posmarować ŁT. Łożyska montować na sucho, czy posmarować przed montażem - a może dopiero po? Bardzo proszę o odpowiedź.
Jeżeli łożyska są suche i hałasują, wymienia się je na nowe, razem z uszczelniaczem. Żadnego smaru się nie napycha, nowe łożyska, już go ma. Pomiędzy simering nie trzeba uszczelniacza, ale można go od środka posmarować smarem.
Witam Faktycznie czas minął a z mojej strony cisza. Naprawa niestety nie jest w pełni 100% sukcesem, ale o tym w dalszej części posta. Po tych 2 latach szczegółów już niestety nie pamiętam, ale spróbuję pokrótce opisać co zrobiłem. Zastosowane w pralce łożyska to : Większe - 6206-2RS1TN9/C4VT223 (bardzo kiepski stempel – nie jestem pewny dokładnego...
Uszczelniacz(simering)wkleja się w gniazdo.Na pastę służącą do tego celu.Celowo nie podaję nazwy by znów nie być oskarżonym o kryptoreklamę.Byleby nie na ten czerwony silikon wysokotemperaturowy.Czop wału i wargę uszczelniacza niech pan posmaruje olejem i należy zakładać go uważając by nie uszkodzić wargi uszczelniacza.Warga ma trafić w nacięcie na...
Witam Posmarowałeś simering jakimś smarem?
Jak simering będzie dobry i posmarujesz go właściwie to nie puści wody a co za tym idzie i przeżyją długo łożyska nawet kilka lat o ile kupisz dobre łożyska. Jeszcze jeden warunek to jest taki, że ślizg na osi bębna nie będzie miał wżerów lub innych głębokich uszkodzeń. Mogą przetrwać dłużej jak w niektórych sprzętach montowane fabrycznie.
W końcu znalazłem czas i udało mi się ponownie zająć tematem pralki. Byłem z wałkiem, tylną wanną i łożyskami w zakładzie regenerującym wały napędowe, który zadeklarował podjęcie się regeneracji. Fachowiec po przemierzeniu wszystkiego stwierdził, że luz jest na tyle mały (prawie go nie ma - 0,05) że nie ma sensu napawać i toczyć, ewentualnie zastosować...
To jest szczelnie zamknięte aluminiową pokrywką z uszczelką i ściąganą rurką do napuszczania czegoś, a część obrotowa jest z simeringami, oczywiście to już takie całkowicie szczelne nie jest, niemniej jednak coś gęstego wypłynąć nie powinno. Zobaczymy jak sprawdzi się olej silnikowy którym posmarowałem teraz, jeśli znów będzie problem zakupię smar sylikonowy...