Witam mam problem z Simsonem nie mogę dojść do ładu z biegami .Dlatego mam pytanie jak wyregulować biegi w Simsonie 4b ??
Pierwszy i ostatni bieg są takie same. Różnica polega na przełożeniu II biegu w 3B i II/III biegu w 4B. W praktyce w skrzyni 4B są mniejsze różnice w obrotach silnika pomiędzy biegami. Mimo tego, w skrzyni Simsona problemem jest bardzo duża różnica przełożeń pomiędzy I a II biegiem. Porównując do jakiegoś włoskiego czy japońskiego 2T ze skrzynią 6B,...
Witam :) Zakupiłem silnik Simson Duo http://obrazki.elektroda.pl/8732579000_1... I mam parę pytań? Szukałem rozwiązania w internecie, ale nie znalazłem bo większość silników Simson jest z biegami ze sprzęgłem na kierownicy, a Duo jest półautomat ze sprzęgłem i kołem odśrodkowym. Silnik po kupnie sprawdzony czy działa, ale nie było dźwigni...
Zmniejszanie pojemności szkodliwej skrzyni korbowej to oddzielny temat. Łożyska z uszczelniaczami to wynalazek firmy SKF. Pod pewnymi względami wygodne rozwiązanie, ale w pilarkach stosowane raczej ze względu na zmniejszenie rozmiarów silnika. W pewnych silnikach, a mam tu na myśli MZ 250 i Simson z zastosowanymi tzw. odrzutnikami oleju, warga uszczelniacza...
Jeśli wyciągniesz "wodzik", trzpień z wałka głównego to bez rozbiórki całego silnika się nie obejdzie gdyż wypadną ci wszystkie kulki, w 3-biegowym 13 sztuk, a w 4- biegowym 16 sztuk. Bez rozebrania silnika ich nie włożysz. A może już wcześniej zbyt mocno wyciągnąłeś "wodzik" do siebie i wypadły kulki, na końcu jest ich 2x2 czyli 4 sztuki i przez to...
Olej nie ma winy,moze lapiesz luz miedzy 3 a 2 biegiem i jak ruszasz to wlanczasz 2.Najczeaciej problemy z biegami sa wtedy gdy:wypadnie zabezpieczenie na sworzniu trzymajacym prowadnik trzpienia zalaczajaczego biegi,widoczne jest to po zdjeciu kapy sprzegła,oraz pekniecie sprezynki na walku zdawczym,ale wówczas biegi by wyskakiwały,dodac musze że w...
Proszę bardzo: http://obrazki.elektroda.pl/8038443100_1... pzdr
To normalne.
Znalazłem coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/8683661800_1...
Kup kosę oryginalną DDR (używaną), a nie podróbkę która jest źle wykonana.
Jak w każdym motorowerku (z wyjątkiem Jawy 50). Jedynka kilka razy pedałkiem w dół (w tym przypadku wajchą kilka razy do tyłu), dalej zmaina biegów polega na pociągnięciu pedałka w górę do oporu. Simson zdaje się ma 4 biegi. Duo ma sprzęgło automatyczne. Jawa 50 z kolei ma trzy biegi, jedynka w górę (2 razy najlepiej), potem zmiana naciskając pedałek...
Najprawdopodobniej wyeksploatowany wałek główny skrzyni. Nowy wałek + nowy popychacz + nowe śruty.
Tak, masa jest na silniku dla wszystkich cewek, a ta od ładowania ma poprostu odczep w połowie uzwojenia... I ten środkowy odczep jest do światła pozycyjnego tylnego (5W), a górny odczep do stopu i ładowania... Zindentyfikować odczepy możesz mierząc opór względem masy... odczep o większej oporności to stop i ładowanie, a o mniejszej żarówka tylna (5W).......
Nie trzeba rozpoławiać silnika, o ile przypadkiem nie wyciągniesz ze skrzyni pręta wybierającego biegi (wypychacza kulek), bo wtedy posypią się kulki i wtedy raczej nie złożysz tego z powrotem bez rozpołowienia silnika. Aby dojść do całego automatu potrzebne jest zdjęcie lewej pokrywy i odkręcenie sprzęgła. Jeśli jesteś zielony w tych sprawach to lepiej...
Czasami takie jaja powoduję cewka butelkowa. Lub druga sprawa to za niski poziom paliwa w gaźniku.
Zdejmij pokrywę i sprawdź wodzik, układ dźwigniowy, sprężynę. Jeżeli wszystko będzie dobrze, to musisz dobrać się do kulek na wałku z kołami zębatymi (tzw.choinka).
Jest tam element (blaszka), która trzyma sprężynę kopnika nie dokręciłeś jej bo myślałeś, że to śruba dekla. Na 100 źle złożyłeś automat, popatrz na zdjęcia [url=https://www.google.pl/search?newwin...
Zajrzyj pod lewą pokrywę, coś tam się urywało i właśnie taki problem był. Nie pamiętam dokładnie bo robiłem ze dwadzieścia lat temu.
Witaj, Najlepiej zacząć od początku - wyregulować sprzęgło wg książki a później jak problem zostanie to wyregulować mechanizm biegów równiez zgodnie z procedurą.
Cześć, Miałem i remontowałem kiedyś Simsonka, postaram się pomóc. Najpierw dobrze by było napisać czy dotychczas jeździł ok, czy problemy zaczęły się nagle, czy po jakiejś naprawie? Objawy te mogą świadczyć o wielu awariach. Najpierw upewnij się, że masz dobrze ustawiony zapłon, nie zatkany (zapchany, niedrożny) filtr powietrza lub dolot do niego, mocną...
No widzisz, tak wyglądają nowe "podobno DDRowskie" popychacze sprzęgła. Bym się nie zdziwił, gdybym przeciął je brzeszczotem. Teraz pozostaje Ci szukać używanych oryginałów DDR, albo jak napisałeś wcześniej - kombinacja najdłuższych dostępnych wałeczków łożyskowych fi 5 mm i kulek między nimi. Odnośnie łożyska - niech zgadnę, miałeś założony odrzutnik...
Witam posiadam simsona sr50 i od pewnego czasu mam problem z biegami.aktualnie mam tylko jeden.Czytałem te poradniki jak wyregulować biegi ale nic z niech nie rozumiem mógł by mi ktoś wytłumaczyć krok po kroku jak to zrobić. Dla ułatwienia przydały by sie zdjęcia. Dzieki
Przepraszam, tulejkę regulacyjną należy wykręcić w lewo. http://obrazki.elektroda.pl/2305130500_1...
t6o tez moze byc cos z naciagiem lancucha albo cos za sprzeglem bo jak muwisz ze stuka na biegu.
Witam. Producent optymalnie dobrał zębatkę zdawczą. Zwiększanie liczby zębów powoduje, że silnik jest bardziej obciążony i może ulec szybkiemu zużyciu. Zwłąszcza przy dwóch osobach obciążenia i pod górkę. Te niepokojące dźwięki to może być spalanie detonacyjne, ułatwione w przegrzanym silniku i obciążaniu zbyt dużym momentem. Ogólnie taka przeróbka...
Ktoś najwyraźniej wcześniej rozbierał silnik i zgubił podkładkę dystansową 10.5x16x1 o nr. kat. 225691, dlatego tulejka dystansowa zastępująca koło zębate IV biegu "weszła" w łożysko.
Skrzyni 5b nie reguluje się na wymiar skrzyni 3/4b. Po pierwsze zmień podkładkę dystansową wałka krzywkowego z seryjnej 1mm na 1.2-1.3 mm, ten luz nawet na seryjnej skrzyni biegów powoduje problemy ze zmianą biegów. Po drugie w układzie dźwigniowym (tym pomiędzy wałkiem krzywkowym a wypychaczem kulek) nie może być luzów. Zakup nowych części niezbyt...
Znajomy załatwiał sobie części oryginalne z Niemiec do remontu silnika, w tym uszczelki. Po precyzyjnym złożeniu silnika okazało się że po tygodniu zaczęło z niego lecieć z każdej strony. Prawdopodobnie pomylił uszczelkę oryginalną obecnej produkcji z uszczelką oryginalną z DDR. Nie kombinował już z montażem drugiej takiej samej papierowej uszczelki,...
odkręć dekiel od strony sprzęgła i zobacz czy nie oderwała się to blaszka od śruby ktorą regulujesz biegi munie tak było
Może zastosować silnik od Simsona? ma skrzynie biegów wiec dobre przyspieszenie i palenie gumy bez problemu a do tego nie są aż takie drogie (dobra używka po kapitalnym remoncie ~300 zl ) A ponadto są to bardzo trwale silniki.
dziękuje:)
mam 4 biegi
Sprawdź kolor świecy, czy jest biała, czy okopcona. Dla 50ccm ten gaźnik może podawać trochę za duzo paliwa, spróbuj ustawić iglice na najwyższym podcięciu - tak, żeby iglica wystawała maksymalnie z przepustnicy. Jak filtr powietrza byłby mocno zanieczyszczony to silnik też może zaciągać za duzo paliwa z gaźnika.
Automat zmiany biegów do wymiany ewentualnie grzebień w owym automacie
mulek ma racje to najprędzej dysza główna częściowo zatkany otwór, oraz masz za bogato ustawiony skład mieszanki na dyszy biegu jałowego. Dokładne czyszczenie i regulacja gaznika.
Małe kulki są pod sprężynką, na zdjęciu zaznaczonej strzałką. http://obrazki.elektroda.net/9_127100911...
Witam wszystkich co sadzicie drodzy fachowcy na temat tlumikow zwyklych ktore sa na allegro za ok 75zl warte sa uwagi? dobrze tlumią? czy glosniej niz stary tlumik? i co sadzicie o tych tlumikach ala tuningowych "SUPER EFEKT DŹWIĘKOWY + 10% ZWIĘKSZENIE MOCY" pic na wode czy cos w tym jest-Simsonek ma ok 4KM wiec te 10% to...;p zwija asfalt;)
Simka,Charta kupił kumpel i żałuje bo jest słaby choć wyglądowo wolałbym charta :) Zależy czy chcesz szpanerować czy żeby było coś pod manetką
Witam! Robiłem remont silnika w Simsonie, wymieniałem także części ze skrzyni biegów bo niektóre były bardzo powycierane. Gdy pierwszy raz go odpaliłem na popycha i zmieniałem z 4 na 3 coś zagruchotało głośno i musiałem przepchać do domu. odkręciłem obudowę i ściągnąłem kosz sprzęgłowy i zobaczyłem ze pękł na pul ten Wypychacz kulek - wodzik biegów....
Nie ma regulacji linki przy silniku ale jak przy race bardziej naciągnę to się ślizga bo brakuje rączki a jak jest dobrze i się nie ślizga to traci obroty po wrzuceniu biegu
Ustaw gaźnik i sprawdź czy masz olej w skrzyni biegów.
Witam. Prosze o dorade jakiego uzywac oleju do benzyny do simsona s51 B.Silnik po remoncie/wym.cylinder Almot,tłok Mza,korbowód Mza/ gaznik 16N3-4. Jaki najlepszy Waszym zdaniem bylby rownież olej do skrzyni biegów?
Chłopie ale o co ci z tymi kulkami. W simsonie zastosowano najzwyklejszy srut łozyskowy który mozna bez problemu kupić na hurtowni łozysk. Po drugie najwazniejsze czego trzeba tam dokonać to wydystansowania odpowiedniego kół zebatych;]
witam niedawno kupiłem simsona sr5o 1988rok z zapłonem z przerywaczem... niewiem jaka jest elektryka silnik 4 biegi
1- Zamkniete 2- Wedlug ksiazki i mechanika 3- Przeczyszczony 4- Na luzie nic takiego sie nie dzieje tylko na biegach.
mam simsona skutera 4 biegi leci tilko 60 km\h ale jest śilny bo na 2 kręći kułka :? [/tex]
To co mam teraz dalej robić?
jest zauważalnie lepiej z cylindrem 60cm. Gaźnik powinien mieć dyszę główną co najmniej 0,72. Mój simson błyskawicznie się rozpędzał, brakowało tylko 5 biegu.
Jak dźwignia zmiany biegów jest dokręcona i dalej nie możesz zmienić biegów spuszczaj olej, demontuj pokrywę lewą i szukaj To prawda. Pękła sprężyna wybieraka lub coś się w nim urwało.
Zębatka zdawcza w S51 mocno zmienia charakterystykę przełożenia pierwszego biegu. Gdy założysz 15z to wróci do normy. Inna sprawa jeśli masz stuningowany cylinder lub wydech, przez co straciłeś moment obrotowy na niskich obrotach.
Witam czy trzeba przerabiać kartery jeśli się zmienia skrzynie na 5 biegowa , jeśli oryginalnie była 4 biegowa
jeżeli tylko na biegu to może być łożysko na wałku zdawczym (6004)
Słychać że go przylewa, za bogata mieszanka biegu jałowego.
Jak reguluję śrubę od paliwa to jakie obroty bym nie ustawił to po 10-20 sekundach gaśnie, chyba że naprawdę ustawię wysokie. I tez nie do końca równo chodzi. Nie wiem dlaczego. Jak odkręcę śrubę od mieszanki o 2 obroty to w ogóle nie trzyma obrotów na biegu jałowego.
Tak jest mokra
Witam mam problem z regulacją biegów w simsonie s 50 trzy biegowym jedynka i dwójka są ale problem jest z trójką wrzucam ją parę razy do góry i dopiero za którymś razem wskoczy. Proszę o pomoc
No to ze skrzyni biegów cieknie do komory spalania.
A więc tak: po zmianie świecy problem nie znika. Lewe powietrze raczej nie na poprzednim gaźniku i uszczelkach było tak samo a simmeringi też były wymieniane. Iskrownik nie pamiętam kiedy był wymieniany, ale wygląda normalnie i jeszcze jedno po ostatniej jeździe Simson na biegu jałowym działa dobrze, a po wbiciu biegu przy gazie poniżej połowy manetki...
Witam. Mam problem poniewaz w moim simsonku nie wchodza mi wcale biegi. Co moze byc winna tego problemu. Jezeli ktos wie prosze o odpowiedz . Z góry dziekuje ;)
Albo biegi nie "wchodzą" albo sprzęgło jest w rozsypce...
Mam tylko czwarty bieg. Trójka wskoczy czasem, tam gdzie jest dwójka i jedynka, to jest luz. Przed konkretną awarią trudno było znaleźć dwójkę i trójkę, potem aby wrzucić dwójkę albo trójkę musiałem wrzucić czwórkę i redukować. Redukując, wszystkie biegi były. Wbijając do góry, dwójka i trójka gdzieś znikały a teraz to coś konkretnie wlało że jest tylko...
Witam. Mam Simsona S51 82rok 3b. Simson bardzo szybko sie grzeje oraz ciężko wchodzi na obroty, na 2 i 3 biegu już całkiem go muli. Co może być przyczyną? (Simson ma gaźnik 16N1-11)
Chciałem się zapytać jeszcze czy iskrownik (zapłon) od rometa ogara 205 będzie pasował do simsona s50 ( 3-biegi, stary typ) ???
Znaczy nie chodzi nawet o simsona, chodzi o to że to motocykl (hehe, dobrze że już etap tego typu sprzętów za mną :D), a nie coś co nie ma biegów.
Rzeczywiście problem występował w magnecie ;) dzięki za wskazówkę
a moze by tylko dwa styczniki: 1. bieg gora 2. Bieg dol i odpowiednio przesuwac numer biegu rejestr przesowny - bieg gora - przesowasz w prawo, bieg dol w lewo - tak ze masz numer biegu na odpowiedniej nozce scalaka - zapalasz diode i gotowe. Pozdrawiam
Schematy do Simsona są bez problemu dostępne w sieci.
Możliwość odpalenia zimnego silnika bez ssania oznacza nieprawidłowo ustawioną mieszankę biegu jałowego - za bogatą.
Według tego wykresu przy predkosci 70km/h (na ostatim biegu) obroty silnika wynoszą 8tys obr/min, a simson na ostatnim biegu na stopce (bez obciążenia) licznik bez problemu zamknie (wiem bo próbowałem), wiec spokojnie te 10tys obr/min przekroczy. A niektórzy użytkownicy elektrody robią wielką kłotnie bo motorower 2T nie ma prawa wkręcać sie na takie...
Sprawdź zemeringi, szczególnie od strony magneta.
Witam, mam problem z ustawieniem gaźnika w Simsonie, tzn. na biegu jałowym przy wolnych obrotach jak dodaję gazu to go muli. Już 2 dni próbuję to ustawić ale coś nie idzie po mojej myśli. Jeżeli gaźnik trzeba wymienić na nowy to jaki wybrać? A może to nie wina gaźnika? Proszę o pomoc.
Na króćcu ssącym cylindra, patrząc od góry masz wybite "4" lub "5"? Sprawdź stroboskopem czy zapłon nie opóźnia się dynamicznie na wysokich obrotach. Nie ma problemów z odpalaniem, pracą silnika na obrotach biegu jałowego?
Przepustnica powietrza w gaźniku? Niedrożny filtr powietrza?
To normalne w tym modelu (Duo 4/1) ze względu na konstrukcję startera, niestety silnik wymaga rozpołowienia do wymiany startera czy też uszczelniaczy na wale korbowym. O ile wielowypust na dźwignię startera nie jest zużyty przez niedostatecznie dokręcony zacisk, to można wymienić sam segment poprzez odcięcie i przyspawanie. Nowy kompletny wałek jest...
Witam Panów, prosił bym Was o pomoc. Jadąc Simsonem na biegu nagle zaczął tracić obroty, lecz po wciśnięciu sprzęgła było dobrze. Drugiego dnia zdarzyło się to raz a następnie usłyszałem to samo i zgasł. Po odkręceniu świecy nie było Iskry! Sprawdziłem cewkę WN pod akumulatorem i na dodatek kupiłem nową. Patrząc dalej nie ma iskry i nie wiem co może...
Po prawej stronie silnika jest Śruba na klucz 13, tam reguluje się biegi. Po odkręceniu jest nakrętka którą się reguluje. Nie wiem dokładnie w którą stronę trzeba kręcić by wchodziła jedynka. Kręć i próbój. Jak zadużo przekręcisz to nie będziesz miał czwórki. Trochę zabawy ale tym się reguluje biegi.
Okazuje się, że głowica do pojemności 60cm³ ma średnicę otworu 43,5mm więc najprawdopodobniej tłok uderza o krawędź głowicy. Dodatkowo głębokość otworu w głowicy wynosi 0.95mm a nie jak w 50cm³ 0,8mm.
Witam Mam coś z przekładnią biegów jak chce zmienić na inny bieg niż 1 to się nie da bo ta wajcha od zmiany biegów nie chce iść do góry nawet siła nie da rady a w dół idzie nie wiem co jest nie tak z góry dzięki za odpowiedzi
Wg sprzedawcy pasuje do silnika S51 trzystopniową oraz czterostopniową skrzynią biegów. Skoro pasuje to nie powinno być mowy o rozwiercaniu, gdyż inaczej równie dobrze można by napisać, że cylinder z WSK 125 pasuje do silnika S51. Powinieneś zapytać u sprzedawcy, czy do montażu są potrzebne jakieś dodatkowe prace niż standardowe.
Spełnia tą samą rolę - regulują dopływ ładunku do komory spalania silnika. Gaźniki 16N1 i 16N3 mają zupełnie inną konstrukcję, w szczególności główny układ paliwowy i układ biegu jałowego.
Trzeba zdjąć kapę od strony startera i zobaczyć czy w wybieraku biegów nie spadła lub urwała się sprężyna od zatrzasku.
tydzień temu
Różnią się pewnie dyszami gaźnik 16N1-11 dysza główna 72, ssania 50, biegu jałowego 35, rowek iglicy 4 a 16N1-5 to niech kolega poszuka sobie danych, mi dzisiaj już się się chce. Pozdrawiam.
Sprawdź, czy silnik nie podbiera Ci olej ze skrzynki biegów, mogą być zużyte uszczelniacze.
Nie masz dopisanego z automatu prawa jazdy kat. A1 w systemie? Łatwiej znaleźć nie-chińskiego skutera 125 cm³ niż porządnego skutera 50 cm³ przerobionego na 70 cm³ lub więcej. Skuterów z manualną skrzynią biegów praktycznie nie ma, poza Simsonem, Vespą i Lambrettą oraz ich indyjskich klonów.
świeca przy normalnej pracy ma być ciemno brązowa a nie czarna- masz za bogato.
Też polecam Simsona s 51 jak na dwie osoby to chyba comfort z niską rurą wydechową i z czterema biegami po zmienieniu na 60cm to leciałem nim z 70km/h.
Jak się dusi po otwarciu gazu z obrotów biegu jałowego, to masz zużyty uszczelniacz od strony zapłonu i ew. nieszczelność komory korbowej silnika. O ile można wykluczyć zapłon. Jak wygląda stan pozostałych części silnika? Wydech, filtr powietrza, cylinder, tłok, łożyska wału korbowego?
witam może z innej beki troche mam simsona sr50 i niewiem jaki olej wlać do skrzyni biegów czy może to być jakiś olej do przekładni??? jeśli tak to jaki gatunek za porady z góry dziękuje
W motorze jest tylko kontrolka od biegu jałowego, jest to dokładnie motorower Simson SR50. Przełączniki myślę że będzie trzeba zamontować przy dźwigni zmiany biegów ona działa tak: 1 w przód, 2,3,4 w tył. Pozdrawiam
Simson ma taki problem że gdy zmieniam bieg w dół to wszystko normalnie odbija cała sprawa dzieje się gdy wrzucam bieg do góry łopatka blokuje się i dopiero letkie popchnięcie do dołu pozwala na wrzucenie następnego biegu wymieniałem sprężynę i nic ciągle ten sam problem Proszę o pomoc
Co do stacyjki to próbowałeś zgasić go ustawiając kluczyk na sam dół - 3 pozycja, silnik powinien się zgasnąć, jak zachowuje się u Ciebie? Jak dobre to trzeba pewnie zajrzeć do skrzyni/wybieraka. Nie pamiętam czy w simsonie jest jakaś regulacja. Również obstawiam, że wytarte są elementy wybieraka pod lewą pokrywą silnika, bo problem z włączaniem drugiego...
Dzięki chłopaki problem rozwiązany kabel czerwono biały idący od iskrownika podpięty był po bezpiecznik a powinien być pod podstacyjke a kabel czerwono żółty zamiast pod bezpiecznik podpięty był pod stacyjke. Ale mam jeszcze jedno pytanie gdy jadę simkiem ostro zgrzytanie w silniku. Lecz gdy simson jest odpalony i jak gazuje wszystko jest ok wiec czy...
Witam, mam problem ze swoim simsonem s51N, nie wchodzi na obroty, rzuca podczas jazdy (raz da więcej raz mniej gazu), na odkręconym kraniku dostaje "muła" i nie ruszy, natomiast gdy zakręci się kranik chodzi bez problemu, jednak nie wchodzi na, na postoju odpala perfekcyjnie, jednak nie wchodzi na obroty i przy odkręconym kraniku dostaje muła i po jakimś...
Paliwo pewnie z ubiegłego sezonu?
Jest w deklu miejsce do którego ma sięgać paliwo. Nie ma czegoś takiego. Kiedy w końcu ludzie ruszą mózgownicą i odkryją że w komorze pływakowej znajduje się nadlew blokujący sworzeń pływaka przed wypadnięciem z gniazd w korpusie? Chyba że masz taką komorę pływakową (serwisową): http://www.moto-selmer.de/images/content...
Witam, w pierwszej kolejności pomiar ciśnienia sprężania. Pod wpływem temperatury traci kompresję. Czy sprawdzałeś świece? Regulowałeś gaźnik śrubką od obrotów biegu jałowego? Jaki gaźnik?
A jeśli gdy jest teoretycznie na luzie a dźwignia zmiany biegów przez chwilę szarpała o 1 to czego to wina oraz jak linkę naciągnąć
Witam :) Pisałem jakiś czas temu tutaj o Simsonie s51, jednak z biegiem czasu zastanawiam się nad jakąś inną opcją. Szukam dobrej, dość mocnej(jak na 50ccm) w końcu ważę 85KG, plus 50Dziewczyna i musi to w miarę uciągnąć :D Może być jako jakiś ala ścigacz, choper, ale nie cross enduro. Cena tak do 2000-2500zł :D Pozdrawiam
Witam mam problem, mianowicie ostatnio wymieniłem uszczelkę komory pływakowej w gaźniku i od tamtego czasu simson kiedy jadę na wysokich obrotach na 4 biegu i wrzucę luz zaczynają spadać mu obroty i gaśnie. Regulacja gaźnika nie pomogła, również czyściłem cały gaźnik ale też nic to nie dało co może być problemem?
biegami lanos laguna biegami vitara biegami
truck diesel cewka wolne obrót wyjście audio napięcie
kociol gazowy mieszany radio blaupunkt daytona
Instalacja AutoMapy na Navia NV35 - Windows CE Problemy z pobieraniem AutoHotkey przy wyłączonym antywirusie