Ja mam Simsona S51 z 87r i mam już światło stop przy przednim hamulcu. Przewody prawdopodobnie podłączysz do kostki rozdzielczej pod prawym doczkiem tak gdzie filtr powietrza. https://obrazki.elektroda.pl/3806903900_...
Umiesz czytać? A cewki zapłonowej to nie masz? I ta cewka z jednej strony jest podłączona do plusa zasilania, który pojawia sie po przekręceniu kluczyka, a z drugiej strony do wyjścia z modułu. I właśnie do tego punktu sie podłączasz. I po kłopocie!
Witaj kolego, do jakiego to Simsona? Czujnik NO czy NC?
no tylko ze co do przelacznika wielopozycyjnego to latwiej by bylo jak by byl suwakowy, a takiego nigdzie raczej nie dostane nigdzie.
Ja hciał bym sie zapytac czy czujnik impulsów tyrystora moze byc 12v i 6v bo w czoraj kupilem czujnik do simsona s51 i nie ma iskry a wczesniej była
Wydaje mi sie ze dziala prawidlowo chociaz testowany byl tylko na sucho bo kupilem go wlasnie do Simsona.. Czujnik jest na teleskopie przedniego kola a magnes na "statywie" wypuszczonym z felgi.. Hmm.. Napewno nie ma nic wspolnego z instalacja w motorze? To dlaczego po odpaleniu caly czas pokazuje 40 km/h a jak go przysune do silnika to skacze nawet...
Sprawdź dokładnie czujnik impulsów układu zapłonowego,a możesz to sprawdzić za pomocą zwykłego magnesu i miernika.
a może móglbyć mi zrobić maly rysunek w paint-cie ? Dodano po 1 tzn. chodzi mi oto która część wybieraka ma dotknąc blaszki ;)
Ustawiłem inaczej zapłon maksymalnie w lewo i jedzie pali na pierwszego tylko czasem przebiera na obrotach ale dodam więcej gazu i jest dobrze. A co mogę zrobić żeby było lepiej Ustawić prawidłowo zapłon. To podstawa. Do tego są przyrządy. Czujnik zegarowy z redukcja.
Od cewki ładowania daj plus na czujnik i od czujnika na lampę, masę daj na czujniku i po problemie ja tak robiłem stop od postaw i działa. :) Pozdrawiam.
1. Obok procesora jest kondensator 100nF, blisko (około 0,5cm) nóżek zasilania. 2. Jest to simson z modułem elektronicznym. Spróbuje zaekranować kabel do czujnika. Nie wiem czy kondensator nie zakłóci transmisji czujnika DS. Nawet multimer nie działa prawidłowo, gdy znajduje się blisko Simsona. Będę próbował dalej. Pozdrawiam
zapraszam na strone www.exus.pl cyfrowy czujnik przechyłu
Tu masz wszystko. http://obrazki.elektroda.pl/3411372200_1... http://obrazki.elektroda.pl/2658586400_1...
Nie niestety nie wiem ale, wyczyść go bo są dwie opcje, albo moduł albo czujnik.
Czy w Simsonach istnieje coś takiego jak czujnik przegrzania który mógłby powodować nagłe gaśniecie silnika po ~2Km i niemożliwość odpalenia przez kilka minut aż nie ostygnie ? Fabrycznie nic takiego nie było! W czym problem?
Ok, ale czego Ty chcesz mierzyć temperature ???
Ja mam taki w simsonie skuterze i działa już 7 lat. A co się z nim dzieje bo jeżeli się wyciera to musisz mieć luzy na stopce. Chyba, że się przepala wtedy zastosój przekaźnik. Powinno być dobrze.
Wypnij i z powrotem włóż te wsuwki przy module, może zaśniedziały albo sprawdź czy dobrze są przylutowane kable przy czujniku impulsów tyrystora
Sprawdź czujnik, to znaczy włącznik przy pedale hamulca.
jesli będzie przeskakiwac to co to znaczy. bo kosz cały jest nowy. jeżeli przeskoczy znaczy że cewka wtórna dobra wtedy uszkodzenie albo w module albo w jego zasilaniu ewentualnie padnięty czujnik
schematy, schematy... Plus na żarówkę na stałę a włączanie masą i po sprawie. czyli jeden przewód łączysz z masą i do czujnika stopu a od czujnika do żarówki Pozdrawiam
Panie Banan Van Dyk ,magnesów może być i 8,a wyoblenie na krzywce otwierającej przerywacz jedno.Tak samo w elektroniku jest jedna węższa szczelina miedzy biegunami,która aktywuje czujnik zapłonu.
Budowa silnika jest z leksza przerobiona ;) pozatym to ma być tylko test. Zapłon z chińczyka odpada, bo mój oryginalny chcę zostawić w razie czego a te lepsze zapłony chodzą po paręset złotych. Myślałem o prostym module elektronicznym na kilku(nastu) elementach tylko nie bardzo wiem co z czujnikiem.
A cewka impulsowa ? Taka jak w simsonie. Zapomniałem jeszcze o czujniku szczelinowym dioda fototranzystor. nada sie?
Wyreguluj potencjometrem na module. Jak przekręcisz maksymalnie w jedną stronę nie powinno być iskry jak w drugą ma być mocniejsza. Na potencjometr dochodzi sygnał z czujnika halla.
Może spróbuj odsunąć czujnik z magnesem? Przełóż w inne miejsce np. na tylne koło i sprawdź jak się zachowuje, możesz też zmniejszyć czułość czujnika. Pozdrawiam
Kolego. Koło zamachowe wraz z magnesami posiada (jak je kiedy zdejmiesz to zauważysz)szczelinę magnetyczną. Koło ma tendencję podczas pracy do odsuwania się od obudowy(kartera). Spowodowane jest to skosem zazębienia(przeniesienie napędu). Prosto mówiąc-ucieka z czujnika. Aluminiowa tarcza z cewkami i czujnikiem nie może być (jak kolega pisze ,,zeskosowana')...
Okej, niebieski kabelek od czujnika podłączyłem, czerwony od iskry czyli kabelek czerwony też podłączyłem. Teraz z modułu do cewki wszystko podłączone idealnie. Przykładam świecę do silnika, a iskry nie ma... Nie wiem, albo to zepsuty moduł, albo coś z magnesem. Jednak jak się pytałem osoby, która posiadała Simsona przed remontem, to wiem, że moduł...
kooperator : Nie było elekroników na 6V !!!!!!!!!! To jak wyjasnisz to, ze mam simka Enduro z oryginalnym zaplonem elektronicznym???? Poza tym czujnik to nie hallotron, tylko odpowiednia cewka. Hallotrony stosowane byly w MZ-tach.
Witam . O jakiej cewce mowa tej na iskrowniku czy tej która daje iskrę na świece i na jakie napięcie 6Vczy 12V? http://obrazki.elektroda.pl/6727971400_1... http://obrazki.elektroda.pl/6193838900_1... Z elektronicznego nie może być montowana jest sterowana przez moduł zapłonu i czujnik hala .
Co sądzicie o czujniku KMI16 PHILIPS chcę kupić ten bo nie jest drogi, działa od 4.5v.
Na poczatek, nie ten dział. Jeżeli miałbyś w skuterze czujnik poziomu paliwa no to nie problem, ale tutaj nic nie ma. Widziałem jedynie jak robili takie rzeczy w simsonie. Ale to spora zabawa, bo bez sensu jest dziurawic zbiornik specjalnie do czujnika.
Witam postanowiłem przerobić silnik modelarski Super Tigre G51 8,4 cm^3 który posiada zapłon żarowy na zapłon iskrowy. Gotowe układy zapłonowe odpadają z powodu kosztów 250 zł. Mam moduł zapłonowy od simsona s51 cewkę zapłonową również mam brak tylko czujnika halla i jeszcze jak rozwiązać zasilanie dla modułu oryginalnie jest zasilany z cewki. Dobrze...
Podpinam do Simsona elektronika. Tam jest czujnik Halla. Oryginalna wersja tego modułu zapłonowego jest taka sama, jedynie różni się tyrystorem i diodami. Złożyłem wg. schematu i nic. Którego schematu - bo ten z pierwszej strony wątku jest do motocykli z indukcyjnym czujnikiem. Co do hallotronu to zwróć uwagę że posiada zaciski na które podać trzeba...
nie mam możliwości podmienienia impulsatora, podejrzewam tą czujnik impulsów na statorze (przerywacz) co wy na to?
kolego sprawdź czujnik impulsów układu zapłonowego i element sterujący układem zapłonowym[moduł],stawiam na moduł.
Możesz zastosować czujnik halla, czujnik optyczny, zbliżeniowy. Nawet z głowicy od magnetofonu można zrobić taki czujnik. To tylko kwestia generowania impulsu zależnie od pobudzenia. Gotowe czujniki znajdziesz w autach, np w cinquecento (potem też były stosowane w maluchach z serii elx), aparatach w polonezie. A bezstykowe układy zapłonowe były stosowane...
Silnik DC to chyba zbyt drogie rozwiazanie. Zastanawiam sie nad najprostsza forma blokady predkosci poprzez blokade obrotow. A dokladniej nad podlaczeniem kondensatora wraz z potencjometrem miedzy masa a impulsatorem. Podobny sposob widzialem zastosowany w simsonie, kondensator poprzez potencjometr zwiera do masy czujnik indukcyjny w przypadku przekroczenia...
Oryginał SR50C, jeszcze oryginalny lakier niebieski perła metalik. Tylko co za idiota przy* tą naklejkę po wewnętrznej stronie osłon kolan. Na początek mówię co tu jest nieoryginalnie: bimetalowy przerywacz kierunkowskazów, brak Elby, nieoryginalna cewka WN (długa), mostek Graetza jest obrócony (powinien mieć zacisk + skierowany do przodu), kilka przekombinowanych...
Kondensator zapłonowy szukaj choćby do 126p lub simsona czy rometa na platynkach. Mają one 0,22 ale to nie ma znaczenia.
Strumień , znam takich i czytałem na forum innych ,którzy przeprogramują wszystko , nawet kopniki do Simsona - elektryk. Muszą mieć tylko odpowiedni fejs z aledrogo!!!!
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
W każdym bądź razie potrzebne jest nowe koło magnesowe. Nie pamiętam czy podstawa pod czujnik nie jest inna niż pod klasyczny przerywacz. Cewki też są z tego co pamiętam inne.
Modułu nie mam nowego ale nie wiem dokładnie jak go sprawdzić. Podłączone jest na 14 do cewki zapłonowej (czerwony kabel), 2 nie mam ale sprawdzałem tez na stacyjce od simsona brata i tez nic, na 3 mam czujnik (niebieski), 31 masa i 15 cewka butelkowa. Zgodnie ze schematem. Czy będzie działać na stacyjce od Rometa???? tzn. na włączniku, który jest w...
Wału nie trzeba kupować nowego. Jeżeli ten od 50-tki jest OK, to wystarczy przerobić przeciwwagi. Tłok o wiekszej średnicy jest cięższy i w przeciwnym razie "zgubimy" wyrównoważnie. Silnik będzie bardziej drgał Pozostałe przeróbki/wymiany. Piszę z pamięci może coś umknąć. sorry. 1. Otwór w karterze, jak pisali koledzy, nalezy roztoczyć na średnicę ok....
Mam pytanie: Czy takie coś będzie działać jako moduł zapłonowy :?: (czujnik to magnes przyklejony do koła magnesoweg i cewka)
przydałby się czujnik zegarowy i kawałek sreberka między platynki. Ustawiasz 4mm maksymalne rozwarcie na platynkach potem wkładasz sreberko i ma się dać wyciągnąć 1,8 mm przed GMP. Jak nie to kręcisz podstawą. Ogólnie w tym zapłonie wszystko zależy od jakości platynek, które teraz robią z byle czego i styk się szybko wypala.
Witam, tak na oko to cewka zaplonowa wytwarza na tyle silne pole elktromagnetyczne ze zakluca dzialanie ukladu. Obawiam sie ze nic nie zrobisz te komputerki rowerowe dzialaja na zasadzie czujnika magnetycznego, wiec nic nie poradzisz. Przyczym moze byc wiele, sam mikrokontroler w liczniku jest wrazliwy na pole magnetyczne lub czujnik wysyla glupoty...
Cze obroty mogą być winą gaźnika , ale również może to być wina sprężania pierwotnego (tego na wale) czyli wina simeringów (wiem bo mnie to spotkało) a obroty usyawia sie różnie choć zawsze śrubką napisz mi jaki masz rodzaj gaźnika to postaram sie ci podpowiedzieć więcej a zapłon jak dobrz kojarze ustawia sie przesówając całą podstawkę z tym czujnikiem...
Witam, chciałbym podłączyć nietypowe światła do silnika Simsona na zapłonie lfk. Chciałbym otrzymać coś takiego: https://zapodaj.net/images/cf58... Jako gaszenia użył bym przycisku od klaksonu, a czujnik stopu od c360 ki Smile I teraz nie wiem co, gdzie podłączyć.. https://zapodaj.net/images/698866d524360...
Witam. Przerobiłem zapłon w WSK 125 ze stykowego na elektroniczny wykorzystując moduł zapłonowy i cewkę od simsona. Moduł zasilany jest z cewki zapłonowej wskowskiej a czujnikiem jest cewka z przekaźnika od malucha a fajka na świecy nie ma rezystora. Problem polega na tym, że na niskich obrotach (do około 2000 obr/min) jest iskra i silnik działa idealnie...
Czujnik od stopu jest, przedni hamulec, czujnik przy klamce, a tylny przy dźwigni. Tzn. tak było przy moim skuterku ileś lat temu.
Kolego. Zdjęcie koła nie spowoduje zmiany w ustawieniu. Luz-sprawia to że szczelina nie trafia dokładnie na czujnik,silnik nie,,wchodzi w obroty'. Na wolnych jest iskra,-potem się dławi.
To jest cewka zapłonowa od Simsona. Ma ona oporność ok 0,4 Ω. Czujnik który chcę zrobić miałby wskazywać ten opór poprzez zaświecenie diody led. W przypadku barku oporu dioda by nie świeciła. Mam podobne urządzenie, ale wykrywa ono oporność dopiero od 0,8 Ω. Rysunek poniżej. Czy można ewentualnie zwiększyć dolny zakres pomiarowy? Z góry dziękuje....
Z zapłonem problemu być nie powinno. Możesz zastosować przerywacz mechaniczny jak w starych silnikach choćby jakiś komarach, wsk'ach czy simsonach. Możesz też stworzyć moduł zapłonowy do niego. Nawet jest taki na elektrodzie chyba pod simsona czy MZ. Możesz umieścić jakieś koło na wale na którym będzie umieszczony magnes. Za to czujnik halla będzie...
witajcie:) ostatnio wpadł mi do głowy pewien pomysł a mianowicie przerobienie obrotomierza na prędkościomierz, obrotomierz dziala na zasadzie pomiaru ilości obrotów wału( mówie to o obrotomierzu lumel ms11-052) i narzuciło mi sie pytanie czy dało by się go przerobić aby sygnały ujemne(zwieranie piny sygnałowego do masy)były jako impulsy a nie dodatnie....
Witam,mam problem z simsonem bo raz iskra jest a raz jej nie ma. Cewka butelkowa sprawdzona,swieca,moduł wymieniony kabel z fajką tez. Problem mam w tym ,ze raz jest a raz jej nie ma (zanika). Jaka może być tego przyczyna ? Ps: sciągałem magneto ,stator ,czysciłem czujnik i te reszte cewek . Moje Pytanie brzmi czy moze raz byc iskra a raz nie przez...
witam mam simsona i cały czas jakieś problemy z zapłonem, wiec postanowiłem go troche ulepszyć i zaprojektowałem taki modulik z czujnikiem optycznym, znaczy schemat samego modułu zaczerpniety jest z sieci ja dodałęm tylko fototranzystor szczelinowy i zmieniłem sposób połączenia w simsonie nie ma zapłonu bateryjnego ale jest akumulator z którego układ...
Witam. 4 lata temu kupiłem simsona sr50, który miał przerabianą instalacje 6v na 12v, problem z tym, że w momencie włączenia świateł nie było ładowania. Instalacja nie posiada mostka prostowniczego oraz modułu EWR, problem z tym, że kabelki są pomieszane i trzeba każdy po kolei sprawdzać (prócz niektórych podpisanych), sprawdziłem dostępne schematy...
Dla potomnych: Jak nie masz kątomierza, to należy zmierzyć obwód koła magneta. Np w Simsonie SR2 to 36 cm. Pełen obrót koła to, jak wiadomo 360 stopni. Wyznaczasz górny martwy punkt np. przy pomocy czujnika zegarowego, albo przy pomocy jakiegoś śrubokręta wsuniętego przez otwór świecy. Zaznaczasz na kole i na stałej części silnika (tylko nie na aparacie...
Witam posiadam simsona SR50 electronik z instalacją 12V. Moim problemem jest to, że simson od pewnego czasu nie pali ze startera tylko z pychu. Jeżeli już odpali to brak wolnych obrotów i trzeba go cały czas trzymać na wysokich obrotach. Podejrzewam, że przyczyną może być słaba iskra. Czujnik impulsów 100% sprawny, cewka zapłonowa, butelkowa i moduł...
Niewiem czy dobrze pamiętam, ale polonez ma bodajże 7 "zębów" przy czujniku położenia wału... Więc to jest 7 impulsów na obrót... U simsona jeśli podłączyć to do przewodu wysokiego napiecia, bedzie jeden impuls na obrót, ale za to potężny... nawet jeśli część elektroniczna została zmodyfikowana, to autor z pewnoscią dostosował to do 1 impulsu na obrót......
Ale moduł nie siedzi w zapłonie, w zapłonie jest tylko czujnik halla i cewki. http://obrazki.elektroda.net/12_12444908... http://obrazki.elektroda.net/23_12444909...
Dobra powiem do czego to robię ale żeby nie było postów z odpowiedziami nie warto itp. . A więc tak robię JAWĘ50speed taką na wzór tej może i znanej wam ,którą zrobił koleś w Czechach. Ja chcę wycisnąć kompletne maximum. Kwestię przerobienia gaźnika by także był sterowany elektronicznie już można powiedzieć ,że rozwiązałem i wiem jak to zrobić. Gaźnik...
ok. Mam Simsona s53. Zrobilem juz całą instalacje wraz z kontrolka temperatury.http://www.polskajazda.pl/Mo... PIERWSZA OD LEWEJ STRONY Kontrolka ma na celu poinformowaniu mnie o dużej temperaturze silnika. I własnie dlatego jest mi potrzebny taki czujnik, ktory zamknie obwod przez co właczy sie kontrolka...
Witam chcę położyć nową elektrykę w swoim simsonie s53, lecz nie bardzo wiem jak się za to zabrać chodzi mi o schemat którego nie moge znaleźć nie wiem co ze stacyjką bo jest ona org od s53 czy są w niej te same pozycje jak w sr50. Reszta elektryki jest normalna jak w każdym sr50...przejrzałem masę schematów i żaden jakoś do mnie nie przemawiał. Może...
Wszystko jest podłączone, kostki sprawdzałem. Z tą sama podmianą gaźników to nie wiem czy tak będzie działać, ale spróbuję. Tam jest sonda lambda. Podejrzewam że ona może być uszkodzona skoro zalewa świecę i mieszanka jest bogata. Nigdy nie naprawiałem skuterów, z motorowerów to jedynie simsona s51. Co tamw normalnym skuterze wchodzi w skład układu...
Wolałbym z tylnego bo nie szpeci wyglądu motoroweru, chodzi mi o kable wiszący z widelca który nie będzie wyglądał ciekawie :) poza tym jest mniejsza odległość do skrzynki w której będzie mieścił się układ co daje mniej śmieci łapanych po drodze (Swoją drogą dlaczego zawsze zalecane jest montowanie czujników w przednim kole? ). Konkretnie mowa o motorowerze...
od simsona chyba nie ma zmiennego kąta wyprzedzenia. Wejdż na www.clublada.of.pl do dzału download - tam są skany bodajże z PE z czujnikiem opto i z możliwością regulacji nachylenia krzywej kąt/obroty
Na cewce pojawiają się impulsy wysokonapięciowe to tak celem rozwiania problemu DC czy AC. A co do stacyjki to zmieniać nie trzeba! Cewka póki się nie spali też będzie działać może nawet lepiej bo wymusi większy prąd w uzwojeniu pierwotnym! I podstawowe pytanie to to czy twój nowy silnik ma pod magnetem zwykły przerywacz mechaniczny czy elektroniczy...
Najprostszy elektroniczny bezstykowy zapłon to czujnik zapłonu z malucha (nowszej wersji - 8zł) i moduł zapłonowy np od Simsona za 30 zł do tego jakakolwiek cewka WN, problem występuje, jeśli chcesz zasilić moduł 6V, gdyż jest przystosowany do 12V, najprościej zmienić cewkę zasilającą, jeśli to zapłon iskrownikowy lub jeśli bateryjny to zwiększyć napięcie,...
Zapłonu elektroniczy cdi gaźnik 16. 1 Simson z CDI i Gaźnikiem 16N1 - Strzelanie w Tłumik i Problemy z Obrotami (ID: 4060080) Witam serdecznie. Skoro mamy do czynienia z Simsonem wyposażonym w elektroniczny zapłon CDI i gaźnik 16N1, możemy zawęzić zakres poszukiwań przyczyn problemów. Poniżej przedstawiam szczegółową analizę oraz kroki diagnostyczne,...
To dwa silniki są takie same? Jak to jeden ma magneto z simsona, a drugi z aprili? Wrzuć tutaj zdjęcia. Musisz po prostu skompletować kompletny układ zapłonowy do danego silnika, czyli stator, koło magnesowe, czujnik indukcyjny, cewka zapłonowa. Do tego trochę przewodów i można połączyć tak, by silnik odpalił.
Proponuję zdjąć koło magnesowe i sprawdzić czy wpust czółenkowy zwany niesłusznie klinem nie został ścięty. Przy okazji można sprawdzić bicie czopa wału w okolicach tegoż wpustu. Wystarczy jakiś element przykręcony (kawałek sztywnego drutu) do korpusu silnika z ostrzem w pobliżu czopa wału. Będzie widać jak zmienia się szczelina między naszym "czujnikiem"...
W większości produkowane były wersje z funkcją świateł dziennych (mit Dauerlicht). Odpowiedź da Ci stacyjka - o ile to jest oryginał a nie podróbka z MZA. Będzie ona miała przewód żółty. W wersji bez funkcji świateł dziennych (ohne Dauerlicht) i w podróbce MZA są przewody czerwono-biały oraz biało-czarny służące do wyłączania oświetlenia. Tu masz schematy...
Masz pewnie zabawkę z Allegro na diodzie LED, a nie stroboskop do zapłonu. Jeśli masz możliwość, to pożycz stroboskop z prawdziwego zdarzenia, na palniku ksenonowym i czujniku indukcyjnym. Kierunkowskazy nie powinny świecić mocno po odłączeniu akumulatora, jak już to świecić z połową jasności, chyba że masz jakieś kombinacje kierunkowskazów na diodach...
Dziękuję za zainteresowanie moim tematem. Najpierw pozwolę sobie odpowiedzieć na ostatnie zdanie. Osobiście nie podchodzę do tego tematu na siłę bo można zarobić. Równie dobrze mógłbym iść na programistę bo tam są zarobki, ale to wcale mnie nie interesuje i nie będę się do tego zmuszać. A jednak elektryka czy to samochodowa czy motocyklowa interesuję...
mam też cewkę od świateł na 12v chyba ten czujnik dużo prądu nie zabierze na forum o simkach napisali ze do 150*C żebym robił czujnik czyli po przekroczeniu np tych 130*C oznaczało by ze trzeba sie zatrzymać i dać oddychnąć silnikowi ten czujnik będzie mi przydatny ponieważ będę docierał cylinder tłok pierścienie a temu procesowi towarzyszy wysoka temp...
No i tu się zaczynają schody. Nie wiem jak ten zapłon działa :). Nie ma tam ani żadnego przerywacza w postaci platynek ani nawet modułu zapłonowego z czujnikiem przy magnecie. Jest tylko ta ceka pod magnetem co mi się uszkodziła i cewka WN od której idzie kabel do świecy. Od cewki zapłonowej z magneta idzie tylko jeden kabelek do cewki WN i podczas...
A pod spodem tejpłytki nie ma jeszcze jakiś cewek, czujników, czy czegoś elektrycznego? Prawdopodobnie masz zestaw podobny do stosowanego w simsonie elektroniku. Piszesz, że jak nie kręcisz rozrusznikiem, to iskra na świecy jest. Czyli elementy odpowiedzialne za zapłon pracują. Iskra zanika po właczeniu rozrusznika. Tutaj przyczyn moze być kilka. Od...
Poprawiłem błąd. Ten potencjometr jest do regulacji czułości modułu. Fabrycznie na wejście 3 jest podawane napięcie z cewki czujnika więc tutaj może zdarzyć się konieczność regulacji. Tylko jeszcze jedna kwestia, moduł samego w sobie nie tworzę i nie mam możliwości zmierzenia prądu wchodzącego do bramki. Można założyć że prąd który wchodzi do pinu 3...
Na zdjęciu powyżej: żółta cewka zasila cdi- koło 50V AC przy kopnięciu, czerwona to czujnik położenia wału (impulsator) ok 5V AC jw Jeśli nie ma tych napięć, to padła któraś z cewek, jak są ale nie ma iskry, to moduł
Witam, z góry proszę o wyrozumiałość, mam niewielkie podstawy wiedzy z elektroniki, a potrzebuję zbudować komputer do motoroweru było by to urządzenie mierzące obroty silnika, prędkość, chwilowe spalanie, temperaturę silnika (jeden czujnik) chciał bym także, by układ zastąpił kluczyk czymś w stylu immobilizera motorower który miałby być nosicielem tego...
Mierzenie napięcia dochodzącego do cewki WN nic nie da gdyż, na wyjścia 15, 1 wychodzą impulsy z kondensatorów w module. Zmierz napięcie przed modułem na zaciskach 14 i 2 (masa). Akumulator nie powinien mieć nic wspólnego z zapłonem, chyba że to zapłon bateryjny. Dodano po 51 Wina braku iskry może leżeć tylko w module zapłonowym, cewce WN lub w ostateczności...
Witam posiadam simson s50 b2 i mam problem bawie sie już kilka ładnych dni i nic, brak iskry jest ale taka maluśenka jak dotkne świecy to kopie ale lekko. Na kablu Wn jest troche wieksza iskra, wymieniłem kabel wn i swiece i fajke dalej to samo, stator razem z czujnikiem, klina i jeszcze wymieniłem łożysko igiełkowe bo sie rozsypało moża to być wina...
1. Skoro ci pali na 1 pozycji oraz na 2giej pozycji, a przy przełączeniu z 2ki na 1, ci głupieje to ewidentnie masz problem w stacyjce. Zapewne stacyjka zwiera (lub nie zwiera) odpowiednie styki, bo w jedną stronę jest bardziej wyrobiona niż w drugą. 2. To znaczy że problem masz gdzieś w przełączniku na kierownicy lub kablach do kierunkowskazów. 3....
Schemat na NE555: http://simsony.net/showpost.php?p=897398... Schemat prototypu: http://www.senda.pl/viewtopic.php?f=26&t... Myślę, że by należało wykonać jakiś filtr dolnoprzepustowy bo wraz z wzrostem obrotów rośnie częstotliwość impulsu a taki filtr by wyciął tą częstotliwość dla mnie szkodliwą. "Schemat prototypu" raczej nie...
jeżeli wychodzi 5 przewodów to jest na zapłonie elektronicznym i tak: czerwono biały światła niebieski z czujnika czerwono żółty ładowanie szaro czerwony światło stop czerwony z cewki zapłonowej do tego wszystkiego aby działało potrzebujesz moduł zapłonowy i cewkę (tą aluminiową) do zapłonu elektronicznego
hehe może źle sie wyraziłem chodziło mi o pełny wtrysk:D Tylko z jakiego motoru??? A niby co to znaczy "pelny wtrysk" ? a moze niepelny wtrysk ? W samochodzie jest albo jednopunktowy albo wielopunktowy wtrysk. "Pelny wtrysk" to picowanie ludzi ze niby lepszy z tym ze wiekszosc i tak niema pojecia o co w tym chodzi. Ale do rzeczy to do wtrysku potrzeba...
Pisałem już wielokrotnie o tym jak wyeliminować "szpile", ale wciąż pokutuje opinia, iż należy użyć miernika analogowego lub długich kabli. A wystarczy żaróweczka wpięta równolegle do zacisków pomiarowych i szpile pa pa... Spróbuj tego w simsonie :D Ja poległem. Miernik wchodził poza zakres i szalał nawet jak był ODPIĘTY od motoroweru i leżał obok...
Czy cewka zapłonu w iskrowniku jest na swoim miejscu? Co to za cewka? Czy przerywacz się zamyka na 100% ? Na jaki kąt obrotu wału? (około 180o?) Jaką szczeline powietrzną przebija iskra z kabla do głowicy? Musi byc min. 7-8 mm. Co z masa cewki butelkowej? Co z masa silnika? Obie masy maja byc połączone kablem! Bije pewnie nie magneto, ale sam skrzywiony...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Wiem, że można ustawić zapłon za pomocą żarówki, ale niemieckie przyrządy do ustawiania zapłonu w simsonie z iskrownikiem platynowym wykrywały moment rozwarcia styków (czyli opór ceki ok. 4 ohm) bez konieczności uzywania żarówki. Żarówka wymaga odkręcenia magneta i przewodów cewki zapłonowej, aby został sam pzrerywacz. Czujnik, ktory zmontowałem świetnie...
BANANvanDYK - przyznaję, że wcześniej nie do końca zrozumiałem o co chodziło i skupiłem się na tym, czy mój stroboskop poprawnie pokazuje moment zapłonu. Tobie zapewne chodziło o coś nieco innego . Podejdź do zagadnienia w najprostszy sposób - jeśli nie masz czujnika zegarowego, posłuż się suwmiarką włożoną do cylindra - ustaw punkt otwarcia platynek...
Zapłon możesz sprawdzić też np. z pomocą suwmiarki lub czujnika zegarowego, ale musisz wiedzieć, ile mm przed GMP ma nastąpić zapłon. Czynność ustawienia wykonaj starannie, bo od tego m.in. zależy poprawna praca silnika. Czy silnik się przegrzewa, bo taki objaw może świadczyć o potrzebie wyregulowania zapłonu. Z uwagi, iż masz silnik 2T, to sprawdź,...
Wg mnie problem jest prosty do diagnozy. Mianowicie: 1. Zużyty (wytarty) przerywacz - wymiana z niewielkim kosztem. 2. Wał korbowy jest skrzywiony przy montażu na zimno. Łatwi to sprawdzić mając czujnik zegarowy. Bicie końcówki wału musi być mniejsze od 0.1 mm. Często przy dużym skrzywieniu bicie wału widać "na oko". 3. Podstawa iskrownika nie jest...
Drugie zdjęcie. Druga kostka. Od góry. 4* z lewej zielono czarny wiadomo kierunek przód tył i na.przekaznik na.kierownicy. Niżej 2* niebiesko czarny czujnik luzu wychodzi na masę żarówki luzu. Nizej 4* biało czarny wiadomo kierunek przód tył i na przekaźnik na kierownicy. Niżej 4* od lewej czarno biały od przełącznika światła krótkie długie z drugiej...
Przed grzebaniem z kablem sprawdź czy bateria Ci się nie rozłącza przy drganiach. Wtedy zeruje licznik. Podegnij wtedy styki od baterii i po kwiatkach. Sprawdź maksymalną prędkość zliczania w instrukcji, bo może to nie gra. Jeżeli chodzi o ekran, to nie wiem, czy uda Ci się dobrać do układu i czujnik bez rozwalenia obudowy. Jeżeli chcesz zaekranować...
czy pod silnik do fumy podszedł by moduł zapłonowy z cewką i obrotomierzem od 126p. 126p nie ma obrotomierza. Poza tym nie wiem o jakim module zapłonowym mówisz. Być może były moduły współpracujące z normalnym przerywaczem, ale ja miałem malucha który nie miał przerywacza tylko czujnik współpracujący z kołem pasowym. W dodatku do modułu podpięty był...
Nie może być tak, że włączenie któregoś z czujników świateł stop powoduje złą pracę rozrusznika. Jeden i drugi musi dać prawidłowe zasilanie na światło stop, które z kolei zasila cewkę stycznika rozrusznika. Przypuszczam że mogą występować jakieś anomalie związane z masą silnika lub masą instalacji elektrycznej. Na przykład brak masy silnika (przerwany...
czujnik simson simson czujnik stopu prostownik simson
wentylatora mercedesa komora rezonansowa multiswitch naprawa
pompa ciepła split pompa ciepła split
Zanussi ZWF1026 - Pralka nie włącza się: Diagnostyka i możliwe przyczyny Jak wejść do BIOS-u w PlayStation Portable (PSP)?