Dobrze jest podpięte, przewody spotykają się na kondensatorze.
Iskra z kabla do głowicy przeskakuje?
Witam. W moim silniczku KO D8 prawdopodobnie kondensator od zapłonu jest na wyczerpaniu. Gdzie mógłbym taki dostać w Polsce? Kondensator prawdopodobnie możesz zamontować taki jaki jest np. w Polskim Komarze lub od Polskiego Fiata 126p, przynajmniej do Simsona można zamontować kondensator od Fiata 126p, tylko musisz zrobić wyjście kabli kondensatora...
Okazało się że mam zniszczona izolacje na 2 kabelkach które wychodzą od kondensatora i ona zwierały z obudową zaizolowalem kable i wszystko działa .
a jestes pewny ze stacyjka jest ok? sprawdz czy dobrze sa kable przykrecona na młoteczku i kondensatorze
między karterami silikon+uszczelka mza (silikon cienko posmarowany). Przejechane już około 1500km po tym remoncie i bez zmian. Kondensator nowy MZA. Kabel + fajka nowe.
1. Obok procesora jest kondensator 100nF, blisko (około 0,5cm) nóżek zasilania. 2. Jest to simson z modułem elektronicznym. Spróbuje zaekranować kabel do czujnika. Nie wiem czy kondensator nie zakłóci transmisji czujnika DS. Nawet multimer nie działa prawidłowo, gdy znajduje się blisko Simsona. Będę próbował dalej. Pozdrawiam
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
http://obrazki.elektroda.net/59_12722000... korzystałem z tego schematu ale pogubiłem się przy podłączeniu kable do przerywacza i kondensatora. Na tym schemacie jest pokazane jak kabel nad przerywaczem rozdziela się na trzy cześć jedn do platyn drugi do kondensatora i trzeci do cewki.
Kondensator sprawdzić. Wymienione zostało: cewka butelkowa, kondensator, cewka zapłonowa, świeca, wszystkie kable. .
Układ zapłonowy jest prosty jak budowa cepa. Odwrotne podłączenie cewki WN na 100% jej nie uszkodziło. Po prostu napięcie na kablu WN było tylko ok 300V niższe, co przy wymaganym min. 8000V jest drobnostką. Zmniejsz przerwę na przerywaczu do ok 0.1 mm i zrób próbę. Sprężyna przerywacza ma być solidna i mocno dociskać styki gdy są zwarte. Czy nie przekręciłeś...
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
W Simsonie procedura jest inna. Podstawę iskrownika ustawia się na znaki a punkt zapłonu zmieniając przerwę. bmarek14 Sprawdź simmering pod magnetem, a najlepiej wymień na nowy. Ma być twardy. Spróbuj dołączyć kondensator 220nF/400V do wyprowadzenia 2 stacyjki kabel brązowy.
Ok, wszystko jest naprawione bez kosztowo :) Słuchajcie, teraz mam wiadomość dla wszystkich :D rozbierajcie i czyśćcie układ zapłonowy w magnecie i wszystko po drodze. Iskra u mnie padła w sposób taki że motorek podczas jazdy zaczął przerywać kilkusekundowo, więc wykluczyłem zaśniedzenia i spięcia czy podobnie. Ściągnąłem magneto, sprawdziłem cewkę...
(at)Zaquadnik. Też doszłem do wniosku że już chyba tylko RS485 mi zostaje. Wtedy główny układ umieściłbym w schowku. A przy lcd zastosowałbym Attiny2313 (mam pod ręką) i układ MAX485. Pytanie dotyczące kabla. Czy zwykła skrętka nieekranowana UTP zda egzamin? czy muszę sie zaopatrzyć w jakiś inny ekranowany kabel. Druga sprawa, czy tym kablem mogę puścić...
Po tym jak Simson zgasł gaźnik byl dokładnie wyczyszczony nic to nie dało. Zmieniałem na taki sam model gaźnika bo akurat miałem sprawdziłem czy rozmiar dysz się zgadza dalej nie odpalił. Paliwo z kranika leci bardzo ładnie.Później "bawiłem" się przy zapłonie zmieniałem kondensator przerywacz sprawdziłem cewkę zapłonową wszystkie kable wychodzące z...
Witam. Przyspiesz zaplon minimalnie, moze zacznie na obroty wchodzic. A iskre sprawdzales? Jezeli kondek walnal to iskra nie bedzie piekna niebieska tylko taka zolta mala. Sprawdz rowniez polaczenie kabli w iskrowniku. Moze ktorys nie ma dobrego styku. Pozdrawiam.
Coś podobnego robiłem kiedyś w WSK . O ile dobrze pamiętam to neonówka była włączona do masy i kilkunastu zwojów kabla nawiniętego na kablu wysokiego napięcia .Drugi koniec kabla wisiał w powietrzu czyli zachowywał się jak kondensator.
Mam pytanie odnośnie podłączenia kabli czy kabel ,,INPUT,, mam podłączyć do platynek czy do kondensatora. A kabel zasilania,, +6..7V,, do prostownika gdzie prąd jest z prądnicy czy z akumulatora? Dodam jeszcze ze mam instalacje 12v
najmniej roboty by się upewnić co do gaźnika ... założyć gaźnik od kumpla z pracującego pojazdu, wtedy się wykluczy winę gaźnika, zerknij pod aparat zapłonowy na uszczelniacz czy nie jest wypchany, pęknięty, czy cieknie z niego oraz od strony sprzęgła ... a może on sobie wpadł do wewnątrz lub wskoczył, dalej klin czy nie ścięty, jeśli cały zapłon w...
Witam Generalnie wersje S53 to są już na iskrowniku przeznaczonym do wersji zapłonu elektronicznego, więc trochę mnie dziwi że masz "platynki". Jedyne co mogę Ci podpowiedzieć to rozpoznanie cewek po ilości wyprowadzeń. Ze schematu wynika że jedna cewka musi być połączona do kondensatora i na zacisk "młoteczka" wiec to musi być cewka iskrowa.I wyprowadzenie...
Simmeringi na wale do sprawdzenia/wymiany. Szczególnie ten od prądnicy. Miedzy masę i brązowy kabel zapłonu na styku 2 stacyjki wpiąć kondensator 200n/400V. Jak pomoże, to wymiana kondensatora była nieudana. Wiem z doświadczenia jak trudno wymienić kondensator.
Witam mam kilka pytań 1. Czy ten układ będzie działał na instalacji 6v w Simsonie sr50 i gdzie mam podłączyć kabel sygnału do kabla wychodzącego z silnika czy tego grubego kabla wychodzącego z kondensatora :?::?: 2. Czytałem tu że trzeba zmieniać rezystor nastawny z 100k na 1mΩ :?::?: 3. I trzeba kupić kable ekranowe dla polepszenia pracy układu...
Wyjaśniam: -nawet jeżeli zapłon byłby przestawiony to iskrę by dawał (ew. w złym momencie), a w tym przypadku iskra "znika" całkowicie, nie wiem czy to ma związek z ciśnieniem w cylindrze czy co, bo dzieje się tak dopiero po wkręceniu czegokolwiek w głowice -klin jest cały (ściągałem magneto) -kondensator, przerywacz i cewka zapłonowa (ta przykręcona...
Witam wszystkich. Mam problem z moim Simsonem. Zimny ładnie zapali,przejadę kilka kilometrów, dzieje się coś dziwnego a mianowicie ginie iskra lub jest bardzo,bardzo słaba. Simson zaczyna przerywać w czasie jazdy za chwilę gaśnie. Gdy próbuję go odpalić strzela w tłumik. Gdy już uda się go odpalić dam gaz do oporu strzela w tłumik,nie da się jechać....
Co do układu sygnału to sygnał idzie z platynek na kondensator i do cewki butelkowej dalej kablem wysokiego napięcia do swiecy zapłonowej. Jeżeli macie pomysł jak podłaczyć sygnał to z góry dziekuję. Dodano po 7 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic90... znalazłem również taki obrotomierz
Witam!! kolego sprawdź sobje połówki karterów czy dobrze przylegajom do siebje pozatym jak skręcasz to przy okazji wymjeń sobje śruby na imbusowe,sprawdź sobje terz bolec z przerywacza na stojanie czy niema luzów i czy magneto ci przypadkiem na więnkszych obrotach nieskacze i niestyka do śrubki co przykręcasz kable do kondensatora albo przerywacza jak...
Istne ,,Sculptur's in the Shitt" :cry: - 1. Cewka ,,butelkowa" podłączona do białego przewodu i do masy, przerywacz z kondensatorem pozostawiony bez zmian. Przewód WN odcięty i odpowiednio zaizolowany. Otrzymasz zapłon iskrownikowy o stopniach rozdzielonych. Czy o to ci chodzi ? Aby kabel wysokonapięciowy nie wychodził z osłony magneta, tylko ,,rasowo"...
Witam! 555 jest specyficznym scalakiem z pogranicza analogówki/cyfrówki (ma jedno i drugie wewnątrz). Zasada podstawowa szczególnie w układach cyfrowych: do każdego scalaczka, jak najbliżej nóg zasilających kondensator bezindukcyjny (od kilkudziesięciu do kilkuset nF - typowo pcha się tam 100). Jeśli nadal bedą problemy to przedstaw schemat migacza...
Witam, mam ten sam problem. Simson nie chce mi zapalać, strzela, i dymi i nie wchodzi na obroty. Wymieniłem zapłon, czyli cewka w magnecie, kondensator, platyny, świece, kabel, główną cewkę, fajkę i nic nie pomogło. Kupiłem nowy gaźnik i to samo, wymieniłem zimering od strony sprzęgła i nic, jak zapali to musi chodzić na ssaniu a jak zamknę to strzela...
Panowie. Dajcie sobie spokój z pseudo-oryginalnymi kondensatorami! Jak są kiepskiej jakości to po co zakładać. Natomiast porządnego kondensatora nie założycie bo nie macie narzędzi. Pisałem o tym cały elaborat. Użyjcie szukaj. Najprościej zostawić stary, byle nie miał zwarcia!(!), a dolutować kondensator kupiony w sklepie z częściami elektronicznymi....
A czy byłoby lepiej zamiast diody podłączyć mostek prostowniczy w ten sposób że do jednego złącza prądu przemiennego dać kabel z cewki świetlnej, do drugiego masę z ramy a wyprowadzenie wtedy "-" bezpośrednio do żarówki no i plus pod kabel prowadzący do przełącznika świateł? Nie tak prosto, jeśli chcesz dać mostek to wszystko po mostku musi być odizolowane...
witam ostatnimi czasy zabrałem się za przerywacz kierunkowskazów do simsona. W internecie znalazłem ciekawy i prosty przerywacz. Główną jego zaletą jest to że obie żarówki nie migają jednocześnie (wg autora) lecz na przemian, raz z przodu raz z tyłu. tu jest schemat tego przerywacza i temat o nim http://obrazki.elektroda.net/27_12707026...
Kroki postępowania. Sprawdź czy pomogło po każdym kroku. 1 wyreguluj odstęp na przerywaczu (platynkach) 2 wymień kondensator 3 wymień świece 4 sprawdź luźne kable (zawieranie na przerywaczu, wyłączenia zapłonu) Skupiłem się na zapłonie. Mam nadzieje, ze gaźnik jest wyczyszczony, nie ma falszywego powietrza i zatkanych filtrów.
Jednak nie sprawdziłeś mojej sugestii i "wjechaniu" tulei do korpusu. Po zdjęciu głowicy widać to dokładnie. Daj zdjęcie góry cylindra pod kątem ok 45o do osi tulei. Nie mogę doczytać jaki masz układ zapłonowy a w szczególności w jakim stanie jest (o ile jest) przerywacz. Czy próbowałeś na nowym przerywaczu? Co z kondensatorem? Jak wygląda krzywka podnosząca...
Witam. Naprawiam mojego Simsona S51 enduro brak mu było świateł kierunku klaksonu był bez akumulatora światło przednie działało. W Simsonie są 3 cewki 1.zaplon 2.światło przednie i chyba zwykle tylne 3.ładowanie akumulatora kierunki itp Z cewki 3 wychodzą 2 przewody. Gdy wyprostuje napięcie mostkiem i kondensatorem dostaje na ujemnym biegunie -4V DC...
Nic nie rozumiem . Jak co podłączysz pod stary moduł ? Pod kable od iskrownika. Niestety nie mam części aby złożyć ten moduł co podałeś a do najbliższego sklepu mam 10km. Na innym forum motoryzacyjnym słyszałem, że moduł od simsona nie będzie działał :/ Już nic nie rozumiem. Złożyłem moduł na podstawie schematu tego fabrycznego co się w chartach montowało...
Witam! Zacznę od tego, że nie jestem laikiem, mam jakieś pojęcie o elektryce, od paru lat mam styczność z simsonami. Do tej pory miałem dobrą opinię o tych sprzętach. Niestety, trafiłem na ciężki przypadek. Naprawiam Simsona SR 50. Zrobiłem już kapitalny remont silnika. Prace, a może bardziej postęp zatrzymał się na zapłonie. Od samego początku mam...
Niestety, za 120 cm sznurka do palenia zapłacisz 5PLN+przesyłka, a taki sznurek w pierwszym z brzegu sklepie ogrodniczym kosztuje 1,18 za 1 mb i sklep pewnie jeszcze nieźle na nim zarabia. I tak jest ze wszystkimi częściami do tego ciągniczka. U mnie też nie było iskry, ale przyczyną były platynki. Jeśłi masz na pewno spaloną cewkę, to próbuj od jakiegoś...
Zapewne chodzi Ci o magnes. Po pierwsze odkręcasz nakrętkę. Potrzebny Ci będzie ściągacz, bo to trochę ciężko schodzi. Ściągacze są w sklepach z częściami do Simków. Tak swoją drogą to zastanów się czy ściąganie jest konieczne. Cewki możesz sprawdzić za pomocą kabli które wychodzą z magneta. Jeśli chodzi Ci tylko o ładowanie to na 99% jest to wina regulatora....
Pisałeś też ze silnik maił problemy z obrotami, stąd pierwsza część mojej odpowiedzi. Z kolei ja napisałem: Wyłącznik zapłonu sprawny?. Może kabelek, idący z cewki do wyłącznika, zwiera do masy. Sprawdź też fajkę świecy. Sprawdziłeś to? Cewka jest pod kołem magnesowym, czy na zewnątrz. W jaki sposób robisz te pomiary? Na jakim zakresie masz ustawiony...
Sprawdź kondensator Zapomniałeś dopisać, jak ma to zrobić??? mieszanke też ustawiałem A w jakiz to sposób i w jakim (typ) gaźniku, bo nie byłeś łaskaw napisać. Sprawdź długość iskry na samym kablu. Jak ustawiony jest punkt zapłonu?
Dzięki za odpowiedź. Szczerze mówiąc takiej się spodziewałem. Z tym elektrolitem to trochę przesadziłeś. Czy widziałeś elektrolity o pojemności 220 nF? Choć montaż niewłaściwego kondensatora przez człowieka o małej wiedzy jest prawdopodobny. Idea zakładania styrofleksa (lub innego porównywalnego typu) wyszła z mojej praktyki. Nie wiem jak dziś, ale...
Jak w temacie, tylko pacjent Yamaha wr 426. potrzebuje podłączyć kierunki LED, to znaczy podłączyłem i nie działają, odpalam Moto a kierunek zamiast migać świecą się bardzo słabo pojedyncze diody.. z tego co czytam widzę że potrzebuje właśnie tego mostka + kondensator, ale jak to połączyć? https://obrazki.elektroda.pl/7828701800_...
Witam, Posiadam Simsona S51 z instalacją 6V, zapłon na platynkach. Zacznę od tego że początkowo miałem problem ze światłami. W żadnym wypadku nie mogłem uzyskać tylnego światła pozycyjnego. Dyskusja toczyła się w tym temacie: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Postanowiłem przejrzeć całą instalację i poprawić ją według schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5107348100_...
Wydajność prądową zmniejszyłem, ale ilość W się nie zmieniła. Niestety nie mogę pomierzyć, nie mam masy w cewkach, i po podłączeniu miernika do kabli wariuje on. Ma ktoś jakiś sposób żeby to zmierzyć? Jak podłączyłem elektrolita, po wyłączeniu zapłonu miernik wskazywał 30V, lecz gdy podłącze 12V żarówkę nie spala się ona. Ciekawe jest jakim cudem pokazało...
witam wiem ze temat sie powtarzał ale niestety nie pomogło to na rozwiązanie mego emont generalny problemu. Simson S51 A mianowicie. w tamtym roku robiłem remont prawie generalny. Wymieniłem przewód wysokiego napięcia, przerywacz, kondensator i wszytko grało, odpalił za pierwszym razem. odstawiłem do garażu na zimę a po zimie niespodzianka gdyż nie...
Jednak kondensatory nic nie pomogły, podciągnąłem dłuższe kable i położyłem przerywacz na siedzeniu blisko tylnej lampy, bo gdzieś wyczytałem, że niektóre motorowery czy motocykle miały przerywacz w tylnej lampie, otóż przerywacz zaczął w miarę normalnie pracować, od czasu do czasu zdarzyło mu się mrugnąć z inna częstotliwością, ale przecież nie będę...
Licznik jest w obudowie ekranowanej z każdej strony tylko jest otwór na wyświetlacz. Zasilane jest z akumulatora który jest ładowany z cewki w motorze. Instalacja motoru 6v. Kabel od akumulatora do przetwornicy jest ekranowany, ekran jest podłączony do masy. Hallotron podłączony jest do przetwornicy plusem i minusem a vout do procesora (kabel ekranowany)...
Witam. Po zrobieniu rzeczy które polecił kolega "szod" niestety muszę powiedzieć że niewiele dały. Wręcz dodanie kondensatorów na zasilaniu sprawiło że dioda od wentylatora (połączona z układem za pomocą tranzystora) zaczęła mrugać bardzo mocnym światłem. Próbowałem ta grze dać jakieś kondy na tamtym kablu przy diodzie ale to również nie dało większych...
Masz cewkomoduł czy cewkę WN +moduł? W oryginalnym iskrowniku elektronicznym czerwony przewód 14 to zasilanie modułu (ładowanie kondensatora w module), niebieski 3 impuls. Czerwony z żółtym paskiem 59a i biały z czerwonym 59b to napięcie zmienne do ładowania aku przez moduł greatza i Elbę lub chiński moduł. Czerwony z białym paskiem 59 to światła. https://obrazki.elektroda.pl/7140859700_...
witam dzis wytargalem na szrocie obrotomierz elektroniczny od poloneza (elektronika ta sama do w duzym fiacie) i podlaczylem go do simsona. zmienilem wartosc kondensatora chyba c4 z 220nf na 470 poniewaz simson to 2t jednocylindrowy ale teraz chcialbym wykalibrowac go dla pewnosci. czytalem ze robi sie to z sieci tzn ja wziolem jakis zasilacz stablilizujacy...
Źle zrobiłeś. Nie odcina się zapłonu przez masowanie lub przerwanie sygnału z impulsatora. W niektórych układach grozi to "przeładowaniem " głównego kondensatora ponad jego napięcie dopuszczalne. Lepiej zwierać cewkę ładującą (czerwony kabel z prądnicy) przez diodę do masy. Żaden przekaźnik nie jest potrzebny! Czy masz doprowadzoną pewną masę do cewko-modułu?...
Mam ten sam problem w moim skuterze. Przez kilka lat wymieniłem już wszystko: cewkę w magnecie, cewke WN, platynki, kondensator, kabel WN i ostatnio kabel z magneta. Zawsze na chwilę po przeglądzie i regulacji było OK ale później znowu pojawiły się zaniki iskry (szczególnie przy stopie). Jedynym sensownym wytłumaczeniem jak ktoś już wspomniał jest rozmagnesowane...
Z impulsatora wychodzą cztery zaciski, dwa od frontu, czyli od strony magneta, dwa od strony karteru. Są zmostkowane, więc można przyjąć, że są dwa - masa i sygnał. Masę i sygnał można zamienić miejscami, więcej możliwości brak. Na rysunku pokazałem, jak to wygląda. Może być uszkodzony, nie wykluczam. https://obrazki.elektroda.pl/5534918500_...
Tyrystor na pewno nie był germanowy! Jaki ma być to mało istotne. Wg mnie prawie każdy na napięcie 600V będzie dobry. Zostań przy tym co na twoim schemacie. Nie poprawiłeś schematu jak prosiłem. Trudno. Najlepiej schematy robić w jakimś programie. Wtedy numeracja elementów jest automatyczna. Rezystory nie muszą być 3W. Wg mnie wystarczą 0.25W, ale jak...
Mierzenie napięcia dochodzącego do cewki WN nic nie da gdyż, na wyjścia 15, 1 wychodzą impulsy z kondensatorów w module. Zmierz napięcie przed modułem na zaciskach 14 i 2 (masa). Akumulator nie powinien mieć nic wspólnego z zapłonem, chyba że to zapłon bateryjny. Dodano po 51 Wina braku iskry może leżeć tylko w module zapłonowym, cewce WN lub w ostateczności...
Wyrzuć tą "elektronikę" daleko za siebie, ale do odpowiedniego pojemnika na odpady! Zrób taki układ jak Simsona. Domyśłam sie ze masz elektronika? Dorób (jak go nie ma ) kabel masy od silnika (np. wkręt pokrywy sprzęgła) do punktu masy na ramie. Sprawdź przy okazji wszystkie masy. Prawdopodobnie zbyt duży poziom paliwa w gaźniku lub ssanie nieszczelne/brak...
hmm a jest moze zaoliwiona albo cos takiego?? jeszcze duzo zalezy od swiecy np ja raz kupiłem iskre i tyle niechce jej widziec poprostu niezdała egzaminu ja jak miałem elektoniczny zapłon tzn na module to zakładałe bosha taka na 4 styki z krutkim gwintem miał lepszego kopa i niezdazyło mi sie zeby sie z nią cos podziało umnie taka swieca kosztowała...
Przepraszam, nie miałem dostępu do internetu. Już opisuje wszystko, idąc po schemacie zacząłem od początku: -sprawdziłem cewkę butelkową (mam dwie), -sprawdziłem świecę oraz kabel i fajkę, -kondensator wymieniony, -sprawdziłem magneto, -wymieniłem platynki bo stan był krytyczny. Po zdjęciu iskrownika zobaczyłem taką sytuacje i nie wiem czy nic się nie...
Ja myślę ,że zapłon powinien być jakieś 1,5mm przed GMP, ja dla cylindra 60cm3 mam jakieś 1,6mm. Sprawdź przerwę na platynkach powinno być 0,40mm i na świecy też jakoś 0,40mm. Sprawdź czy wogóle masz dobrą świecę zapłonową. Wykręć i oprzyj i masę(silnik) i kopnij. Będziesz widział czy na elektrodach świecy przeskakuje iskra. Jeżeli jest słaba lub przerywa...
Witam, nie zrozumieliście mnie chyba, paliwo nie cienkie przelewem cały czas, a tylko wtedy gdy silnik wkręci się na trochę wyższe obroty, co następuje bardzo rzadko wtedy ono wręcz tryska nim, po spuszczeniu z gazu i próby kolejnej przygazówki silnik nadal odcina, z przelewu nic się nie leje. Ale profilaktycznie wymieniłem dziś ten zaworek, stary faktycznie...
Witam, mam taki problem: Postanowiłem przerobić zapłon stykowy na bezstykowy gdyż poprawne ustawienie przerywacza po wielu próbach wydawało mi się niemożliwe. W pierwszy etapie postanowiłem wykorzystać cewkę i moduł zapłonowy od Simsona. Funkcję przerywacza pełni cewka i magnes przyklejony do koła magnesowego, zasilanie jest wzięte z wskowskiej cewki...
Sorki za lekki sarkazm, ale podszedłeś do tego bardzo mądrze i w sumie pozytywnie. Bez obrazania się i tego typu innych reakcji. Chylę czoło. Wracając do tematu kondensatora. Kondensatory mają zazwyczaj podane napięcie znamionowe dla prądu stałego, Tak, jeżeli nie ma innych znaków na niebie i ziemi. Np. AC lub ~. To dla świadomego sytuacji "konstruktora"...
:arrow: zibi72 nie wiem czy do końca mam rację, ale wydaje mi się, że w kosiarce cewka o której wspominasz to prądnica (jak w motocyklu), która zasila układ zapłonowy i to powinno wystarczyć aby nie zatrzymać pracy kosiarki myślę, że możesz tu z powodzeniem zastosować typowy zapłon do silnika dwusuwowego pzdr MANGI dokładnie ...to bardzo stara kosiarka...
Tylko czemu podpinając się pod samą cewkę magneta jest przejście do masy?? Co to znaczy przejście? Jak to rozumiesz? Jak mierzysz? Rezystancja tej cewki to od 0.6 - 1.4 oma. Nie wiem ile dokładnie ma być w tym iskrowniku. :cry: ale w takim zakresie mieści się rezystancja cewek iskrownika. Więc nie jest to "przejście" do masy czyli setne oma, tylko...
ODPOWIEDZI na wyżej zadane pytania : 1. Do prób cewki miałem cewkę od świateł i sprawdzałem ją z tego miejsca co była zamontowana, to jest ta na dole i nie przekładałem jej w miejsce cewki zapłonowej. 3. Stopka izolacyjna przerywacza wygląda dobrze, nie jest wytarta, a styki przerywacza otwierają się jest szczelina, ale w trakcie obracania koła magnesowego...
Tutorial znalazłem na niemieckiej stronie o simsonach. Nie jestem jego autorem, tylko przetłumaczyłem znaleziony artykuł i dodałem linki do potrzebnych części. Dzisiaj opiszę jak wykonać blokadę obrotów w domowych warunkach. Najtańsza blokada w sklepie kosztuje ok. 150zł. Robiąc ją sami wydamy niecałe 30zł, resztę przeznaczamy na benzynę . Co będzie...
kable simson simson kable kondensator simson
opalarka grzeje zmiana przełożenie canon pixma reset
BMW K1200LT 2002 – lokalizacja gniazda diagnostycznego, 10-pin, pod siedzeniem Amica piekarnik – po zaniku prądu nie można ustawić zegara, reset i blokada panelu