Witam, jestem poczatkujacy - to fakt. Jestem nowym uzytkownikiem forum elektroda.pl - to tez. Ale mam taki problem, potrzebuje uniwersalnego przerywacza elektronicznego do mojego moto. Wczoraj jakies schematy znalazlem, a dzis mi nie dziala wyszukiwarka :( Moj zamysl jest taki: przerywacz nadaje sie do zarowek jak i led. ewentualnie samych led. potencjometrami...
simek pracuje iskra na swiecy jest jak odkrece cewke ta butelkowa to na obudowie metalowej przykladajac do masy tez wystepuje to iskrzenie ale trzymalem ja gola reka i nie bylo jakiegos nieprzyjemnego wrazenia zaplon jest zwykly przerywacz cewka pierwotna w magnecie i wtorna przykrecona do ramy zmienialem cewke to wtorna ale efekt jest ten sam wli iskrami...
Jak powinien być poprawnie ustawiony zapłon w simsonie sr50 z przerywaczem, jaka powinna być przerwa na przerywaczu
A jak jest ustawiony zaplon,prawidlowo?
Witam, w Simsonie masz trzy znaki, jeden na karterze, drugi na płytce zapłonowej, trzeci na kole magnesowym. W momencie kiedy znaki te sie pokrywają ze sobą nastepuje zapłon. Ustaw płytke zapłonową na znak na karterze i bedzie ok. Możesz sprawdzic zapłon lampą stroboskopową.
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
Witam,jaki masz zapłon ,przerywacz czy elektronik :)
A czy przerywacz zapłonu jest dobry.
Witam! Rozumiem że ten kondensator 100nF jest wlutowany przy nogach stabilizatora. Musisz jeszcze przylutować kondensator 100nF (koniecznie ceramiczny, najlepiej jednopłytkowy, a nie monolit) przy samym scalaku 555, bezpośrednio przy jego nogach zasilających. najlepiej wlutować kondensator "na płasko" po stronie druku, TUŻ przy samych nogach zasilania...
Koła magnesowe w Simsonach posiadają trzy pary biegunów magnetycznych, więc w takim przypadku iskra występuje co 120°. . Magneta w elektroniku a w zapłonie z przerywaczem mechanicznym są zupełnie inne .
Daje mi 10/16. Jak dodaję gazu, ELBA to regulator napięcia i przerywacz kierunków.
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Jaki masz zapłon? Jeśli z przerywaczem to sprawdź stan styku.
Podłącz jeszcze przy cewce WN żarówkę 12V do wejść oznaczonych 15 i 1 i powinna co jakiś czas przerywać Żarówka ma za dużą bezwładność żeby było to widoczne. Wystarczy że się zajarzy. Wtedy problem będzie dotyczył przerwy na stykach przerywacza
Zapłon do iskry nic nie ma. Z tego co piszesz, jest to niemożliwe. Sprawdź wszystkie połączenia, tam gdzie są luty odlutować i poskrobać, przerywacz itp. Miałem taki problem z opryskiwaczem spalinowym.
Mam problem. Kupiłem nowy zapłon do Simsona SR50 i nie mogę ustawić iskry na nim. Czy to może być wina magneta, czy krzywka może być w innym miejscu? Może to magneto nie pasuje do tego zapłonu? Stary zapłon ustawiony na znakach, prawidłowo miał przerywacz na dole a ten nowy, po ustawieniu na znakach, przerywacz ma u góry. Jak to naprawić?
Witam. Poszukuję ustawienia zapłonu do Simsona wersja 3. biegowa (oryginalnie był 4. ale został wstawiony inny wał itp.), zapłon platynkowy. Szukałem ale wszędzie mam do 4. biegowego.
Witam, mam problem z zapłonem, a raczej z kowadełkiem nie wiem co się dzieje nie potrafię go ustawić, problem tkwi w tym że jak kowadełko jest zwarte to iskra jest ale jak już rozewrze kowadełko na 0,1mm to iskra się traci. Co jest przyczyną tego problemu? Pozdrawiam.
Witam :P Mam taki problem że co ustawie zapłon i platynki, trochę pojeżdżę to mi ginie przerwa na platynkach. I mam ustawione już wszystko na maksa nie mogę przesunąć bardziej zapłonu żeby mi się platyny otwierały na garbiku magneta. I mam pytanie czy to może być przyczyna skręcania się wału ???
Witam, jest przy przerywaczu odsrodkowy przyspieszacz zaplonu moze, bo nie wiem ? Jesli jest, to zaplon wg instrukcji - powinien byc 1,5 - 3mm przed 'ZZ' tloka i teraz zalezy od sprezania, jesli fabrycznie silnik mial ok. 7 : 1, czyli byl na benzyne 74 - 80 Oktan, to moglo byc w instrukcji podane np. 4,5 - 5,5 mm maksymalnego wyprzedzenia zaplonu [...
witam niedawno kupiłem simsona sr5o 1988rok z zapłonem z przerywaczem... niewiem jaka jest elektryka silnik 4 biegi
Mam problem w Simsonie: jak go odpalę, to pracuje równo, czasem przerywa, a jak dodam gazu na maksa, to przerywa na wysokich obrotach. Przerwa na świecy to 0,4 mm, zapłon mam maksymalnie przyspieszony i zapłon wychodzi 1,7 mm przed GMP. Przerwa na platynkach to 0,4 mm, próbowałem 0,35 mm - jest trochę lepiej, ale dalej przerywa na wysokich. Wymieniłem...
Witam.Mam problem z moim Simsonem s51 4b 12v z zapłonem platynowym.Na postoju nie wchodzi na obroty.Na 1,2 i 3 biegu jest ok ale na 4 gdy zmniejsze mu obroty jest buuuuuuu i strzał.Pomocy!!!
Siema wszystkim Zaczęło się od zmiany wału na wzmacniany firmy MZA. Po złożeniu silnika spędziłem cały dzień na ustawianiu zapłonu i w końcu go ustawiłem, odpalił i pojeździłem z pół godziny ale coś nierówno chodził i pokręciłem śrubką od powietrza i mieszanki i przyspieszyłem zapłon i niestety znikła iskra. Dzisiaj ustawiłem go tak, że ma piękną iskrę...
Po wymianie łożysk na wale i złożeniu silnika simson strasznie piszczy gdy wrzuci mu się bieg. Dzieje się tak tylko pod obciążeniem na stopkach działa normalnie. Skrzynia biegów nie była rozbierana są wszystkie śruty i dystanse. Raczej wszystko dobrze poskładałem wyregulowałem biegi wszystkie sa na sucho i podczas jazdy nie wyskakują sprzegło tez ładnie...
Witam. Panowie jestem w kropce, ponieważ przez zimę wymieniałem łożyska itd w simsonie. Po remoncie postanowiłem uruchomić simsona. Niestety zapłon był przestawiony więc ustawiłem i odpalał "od kopa" . Lecz teraz wystawiłem simka i ku mojemu zdziwieniu nie pali. Pomyślałem że to zapłon i ustawiłem od nowa. Gdy simson jest ciepły pali od ręki mogę go...
Tak jak w temacie mój simson odpala od kopa jak jest ciepły, a jak zimny to od drugiego lub trzeciego z ssaniem ale odpala sęk w tym że jak odpadli to nie wychodzi na odbiory dlaczego jest w nim zapłon lfk.
Witam Simsonek nie chciał chodzić na wysokich obrotach, zapłon miał ustawiony dobrze iskra super natomiast brał chyba za dużo powietrza do gaźnika. Gdy przytkałem gaźnik chodził normalnie. Kupiłem mu nowy zapłon, cewkę zapłonowa, świece, wał, wymieniłem wszystkie uszczelki i simeringi. Zapłon ustawiłem elektroniczna suwmiarka (2 mm przed górowaniem)...
witam moze tu ktos mi pomoże:) porblem jest taki jade sobie normalnie na simku i zgasł i od tego czasu nie zapala. elektronika ok (iskra itp) zimeringi widze ze jeden jest zrombany (na wale z prawej strony to wymienilem oby dwa gaźnik tez wrzucilem nowy i dalej niechce zapalić elektronika ok poziom paliwa itp tez sciagam gume Z filtra i zapala ale wiecie...
witam mam nietypowy problem. w silniku simsona s51 gdy go kupiłem zauwarzyłem za mam nowy zapłon i koło magnwsowe w simsonie mam zaplon 12v platynowy przerawa ustawiona na 0,4 mm silnik gasnie a puzniej ciezko go odpalic zauwarzyłem ze mam dwie przerwy na przerywaczu jedna przed górnym matrwym punktem (ta wlasciwa) a druga pojawia sie gdzies gdy tlok...
Odcina zawsze na tych samych obrotach (nie wiem dokładnie jakich nie mam obrotomierza) czasami ale bardzo rzadko wkręci się ciut wyżej choć nadal nie tak jak powinien i z gaźnika 16n3-4 przelewem tryska paliwo po spuszczeniu z gazu problem powraca. Odpala bez problemu na wolnych obrotach może tykać nawet cały dzień, iskra mocna i wyrazista. Wymieniony...
witam robilem silnik w moim simku i po zlozenieu nie ma czworki gdy przytrzemam wajche od biegow w gorze (tak jak bym wbijal czworke) to slychac zgrzyt i wajcha skacze do dolu odbija czo to moze byc bo juz sily do niego niemam! dziki za odpowiedzi
To znaczy że masz silnik z zapłonem stykowym (ma przerywacz zapłonu; platynki)
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
Widzę, że dalej coś jest nie tak jak powinno być. tylko czasem przebiera na obrotach Ta urwana "śrubka" mocująca przerywacz miała jednak wpływ na ustawienie zapłonu. Ciebie to jednak satysfakcjonuje. Ok. Twoja wola. Temat do zamknięcia.
Jeśli wierzyć książce (E.Wernera) to były 2 modele S51E (zapłon elektroniczny) i S51E/4 (przerywacz i uproszczona instalacja elektryczna).
Więcej informacji proszę odnośnie tego Simsona. Zapłon z przerywaczem czy elektronik? 🤔
Dzieki goldi,jestes wielki,sprawdz jak bedziesz miał czas ,co z tym zielono-czerwonym i zielonym,dodam ze mam zaplon z przerywaczem.
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
Na zdjęciu widać, że masz zamontowany chiński stator elektronik, chyba że ktoś wymieniał przewody na statorze używając chińskiej podróby o innych kolorach przewodów, przeznaczonych do elektronika. Natomiast w pojeździe była standardowa instalacja 6V z zapłonem na przerywacz. Oba przedstawione wyżej schematy nie dotyczą tego modelu.
Mechanicznie - o ile wał nie ociera bokiem o kartery - to nic złego nie powinno się dziać. Odrzutnik oleju blokuje smarowanie łożyska. Z perspektywy czasu, łożysko od strony sprzęgła zużyje się szybciej niż łożysko po stronie zapłonu. Moim zdaniem jeśli nie masz ochoty ponownie rozpoławiać silnika, to zostaw tak jak jest. Przy następnym remoncie (wymianie...
Moim zdaniem ma to związek albo z układem paliwowym, albo wydechowym (gruntownie wyczyścić) i w tych obszarach też poszukać. Brzmi to tak jakby dostawał złą mieszankę. Jeśli problem tkwi jednak w elektryce to warto sprawdzić stan przerywacza zapłonu (platynek) a najlepiej wymienić. Kiedyś w romecie był dokładnie taki problem i był on właśnie związany...
Po długim czasie chciałbym napisać że temat jest do zamknięcia. Wymieniłem uszczelniacze na wale, cewkę zapłonową i przerywacz. Jest nienagannie. :)
Alternator jest nie zawsze prądnicą trójfazową synchroniczną a to jak według was się nazywa to coś wytwarzające prąd i napięcie w tym simsonku ?? Dodano po 10 co do ustawienia zapłonu w tym silniku to powinno być 1.5 mm przed górnym punktem martwym i 0.4 mm na przerywaczu
mam simsona sp51 po drugim szlifie i nie wiem na ile mam ustawić mam przerywacz
Napisz coś więcej. Jaki Simson? Jaki silnik? Zdjęcia aparatu zapłonowego pomogły by więcej. W jakim stanie jest przerywacz zapłonu? Czy masz ściągacz do koła magnesowego?
jeśli tłumik masz drożny, gażnik ustawiony wg.książki (pływak! oczywiście bez przecieków), wszystkie styki od zapłonu dobre, to napisz, jaki masz zapłon, jak z przerywaczem mechanicznym to stan styków kowadełko/młoteczek muszą być równiutkie (nalepiej polerka), ustawiona przerwa, i miłego grzebania przy przestawianiu zapłonu wcześniej/później zmieniaj...
Jaki masz w nim zapłon? elektronik czy przerywacz?
Mam pytanie, jeżeli jednak okaże się, że uszkodzona jest cewka świateł to czy przy jej wymianie trzeba na nowo ustawiać zapłon? Nie, ściągasz koło magnesowe i masz dostęp do cewek. Jeśli będziesz musiał ściągać podstawę iskrownika to zaznacz pozycje względem bloku silnika i tak samo załóż. Ewentualnie przy ściąganiu iskrownika będziesz musiał wyregulować...
Tu masz linka do strony z opisem regulacji gaźnika w S-51 (miałem kiedyś takiego jak ty z zapłonem elektronicznym -super sprzęt) : http://members.lycos.co.uk/jareo123/gazn... Haker305 - w simsonach elektronikach zapłon jest bezstykowy - we wszystkich sprzętach z zapłonem elektronicznym nie ma przerywaczy.
jeśli udało Ci się bezproblemowo zgrać krzywkę wału z przerywaczem i da się ustawić odpowiedni dla silnika 023 kąt wyprzedzenia zapłonu, to z rozwiązaniem ładowania chyba nie powinno być problemu, na Twoim miejscu nie wyrzucałbym żadnych cewek, jedną wykorzystałbym do ładowania akumulatora, podlączając mostek prostowniczy i najwyżej jakiś uklad ładowania,...
w s50 jest zapłon na przerywacz. opis oryginalnie do s50: jak ustawić zapłon mechaniczny (wersje N, B, B1): Najpierw, podobnie jak w przypadku elektronika, trzeba wiedzieć, w jakiej odległości od maksymalnego górnego położenia tłoka ma nastąpić zapłon. W przypadku Simsona S50 jest to 1,5-1,8 mm. Oznacza to że zapłon ma nastąpić gdy tlok, poruszając...
Czytaj ze zrozumieniem, kolega pyta się o cewkę zapłonową w silniku w nie tzw. butelkową. Być może źle się wyraziłem pisząc "cewka zapłonowa" chodziło tu o cewkę zasilającą która znajduje się w iskrowniku i daje wysokie napięcie dlatego w przypadku simsona transformator jest nie potrzebny. Co do zapłonu bateryjnego to niestety ale jesteś w błędzie zarówno...
Sprawdź ustawienie zapłonu. Objawy wskazują na to, że masz zbyt późno występującą iskrę. Ustaw zapłon na 1,8mm przed GMP i przerwę na platynkach na 0,4mm jeżeli masz zapłon z przerywaczem mechanicznym
Witam. Mam pytanie: czy w simsonach typu S- 51 z zapłonem stykowym (przerywacz) występowały cewki zasilające o napięciu 6 V i cewki zapłonowe (tzw. butelka) również na napięcie 6 V ? Wszędzie na schematach gdzie napięcie instalacji oświetleniowej wynosi 6 V cewka zapłonowa jest na napięcie 12 V dla zapłonu z przerywaczem. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Jakie powinno być ciśnienie?? Włożyłem manometr w miejsce świecy i wyszło mi 7 bar. Zapłon jest platynkowy (przerywacz).
A przerywacz zapłonu? Odbija? Jest przerwa 0.4mm?
Jakiś film https://www.youtube.com/watch?v=9jTGuLeY... pewnie są lepsze tutoriale, nie szukałem. przed tym jak zgasł to zaczął przerywać Ta iskra jest w okolicy GMP, czy gdzieś indziej? Po tych wymianach ustawiłeś jak trzeba zapłon?
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Tak samo jak wyznaczenie GMP jak są luzy na łożyskach. Napisałem jak ja to robiłem 15 lat temu. Odkąd mam zapłony eletroniczne w moich simkach problem z zapłonem znikł. Przy platynach musi być dobra cewka WN (chyba tylko PLITZ) i dobry przerywacz. Czasem kondensator i wadliwa fajka lub świeca.
Zapłon przerywacz czy elektronik? Instalacja 6 czy 12V? Na jakie napięcie masz ELBA - czy w ogóle ją posiadasz?
Układ z lewej nie powinien działać, lub co najwyżej dawać słabą iskrę. Brak kondensatora wywołuje łuk elektryczny na stykach przerywacza powodując zmniejszenie prędkości zmiany natężenia prądu płynącego przez cewkę. Dodatkowo przez brak kondensatora nie dochodzi do oscylacji w układzie cewka–kondensator, przez co czas wyładowania iskrowego jest...
Witam. Poszukuję schematu zapłonu stykowo tranzystorowego, takiego aby można było go zastosować w simsonie z instalacją 6V. Zdążyłem sie dowiedzieć ze takie schematy są ale nie nadają się do simsona w którym jest napięcie zmienne. Chiałbym wyeliminować takim zapłonem iskrzenie na przerywaczu. Więc jeśli ma ktoś taki schemat albo mógłby mi w jakiś sposób...
Ale ty w enduro masz zapłon na przerywaczu ? jeśli na przerywaczu to nie jest schemat dla ciebie. Tan jest poprawny ale nie do wszystkich typów zapłonu. Jeśli masz cewkę butelkową na 12V cewkę w magnecie co daje 12V i przerywacz to moduł ci jest nie potrzebny. Ten schemat pasuje tylko do simsona elektronika. Na przerywacz ten jest odpowiedni http://obrazki.elektroda.net/3_120209340...
simson zaplon zaplon simson przerywacz simson
ledwo kręci numer seryjny radia rdzeń ferrytowy cewka
momenty dokręcania mercedes momenty dokręcania mercedes
Volvo V50 2.0D 2004 - Problemy z rozruchem poniżej 5°C Chrysler Stratus 2.5 Cabrio – brak świateł stop, diagnostyka bezpiecznika, wyłącznika, przewodów