Domyślam się że głowica nie jest oryginalna. Sporadycznie zdarza się że drżenia są wywoływane przez żebrowanie na głowicy czy cylindrze :) . Możesz spróbować upchnąć np korka czy innego materiału odpornego na wyższe temperatury i sprawdzić czy drgania ustąpią.
Sam sobie odpowiedziałeś - wina gaźnika, a więc do sprawdzenia drożność dysz, kanalików i usunięcie brudów po starym paliwie. Na próbę możesz podmienić świecę, na dedykowaną do tego pojazdu, sprawdzenie filtra powietrza oraz kranika, w którym też może być filtr zabrudzony. Wnioskuję, że do ustawienia zapłonu nie masz zastrzeżeń oraz do odpowietrzenia...
Jak przerywa tylko na wysokich obrotach to źle jest wyregulowany gaźnik.
Moim zdaniem przyczyna może tkwić w regulacji gaźnika, zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym i zimny dobrze pracuje, natomiast na ciepłym zaczyna gasnąć. Może też zaworek iglicowy nie trzymać, na wysokich obrotach od wibracji wzrasta poziom paliwa i się zalewa. Nie można też wykluczyć zapłonu, do sprawdzenia długość iskry na samym przewodzie WN. Zmień...
Kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach M53 to 1.5 mm przed GMP a nie 1.8 mm (w silnikach M541). Sprawdzić czy zapłon daje wystarczająco długą iskrę (powyżej 8 mm). Sprawdzić kompresję, a najlepiej w takiej sytuacji zdjąć cylinder i sprawdzić czy nie porysowany, czy pierścienie nie zużyte, tłok w dobrym stanie. Gaźnik musi być pewny, że sprawny. Nowe podróbki...
Na króćcu ssącym cylindra, patrząc od góry masz wybite "4" lub "5"? Sprawdź stroboskopem czy zapłon nie opóźnia się dynamicznie na wysokich obrotach. Nie ma problemów z odpalaniem, pracą silnika na obrotach biegu jałowego?
Kończymy tą dyskusję, sposób ustawienia zapłonu jest opisany na forum, wystarczy poszukać.
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
dziękuje za pomoc wszystko jest ok
Cześć, mam pytanie dotyczące instalacji Simsona S51, naprawiam instalację i występuje taki problem, że przepala tylną żarówkę postojową, a po pomiarze napięcia okazuje się, że jest tam przy wysokich obrotach ponad 12 V, na klemach akumulatora po jego odłączeniu około 10 do 12 V. Całość jest już spięta z nowym prostownikiem o oznaczeniu 8871.6. Ale tutaj...
Witam panowie ! Jestem nowy i szukam pomocy.. Posiadam Simsona s51 82r. Simek ładnie odpala i chodzi na wolnych obrotach. Jednak jest problem. Gdy dodaje się gazu do połowy manetki wszystko jest ok. Od połowy do końca manetki , simson się dławi i nie chce wgl chodzić.. Gaśnie po prostu. Co jest tego przyczyną?
To jest kilka mozliwosci niedomagania : zbyt 'zimna' swieca zaplonowa - 'zimne' stosuje sie do jazdy na bardzo wysokich obrotach silnika, np. wg oznaczen 'Bosch' : W 260 / 280, itp., a jesli jezdzi sie 'turystycznie' - to trzeba stosowac 'cieplejsze' swiece, np. W 175 / 195 - 225 [ wg bardzo starych oznaczen Bosch ]. Moze tez trzeba stosowac mniej oleju...
Witam wszystkich simsonowiczów 😁 mam problem ze simsonem, jak jest zimny np. Z rana gdy podejde zapali bez najmniejszego problemu ale gdy się przejadę tak koło 2 kilometrów i go zgaszę to jest problem żeby go na kopkę zapalić, wtedy ratuje mnie tylko odpalenie na pycha lecz z tym też ma problem zapali po około 10 metrach. Simson gdy się zagrzeje...
Jeśli powodem nie jest niewydolność gaźnika przy wzmożonej "konsumpcji" to należy sprawdzić tzw. obroty eksploatacyjne przy module zapłonowym (instrukcja przewiduje 400-600). Jeśli ustawisz zbyt niskie będzie go łatwo uruchamiać ale będzie go brakować na wysokich obrotach (przerywanie)
Witam mam problem, mianowicie ostatnio wymieniłem uszczelkę komory pływakowej w gaźniku i od tamtego czasu simson kiedy jadę na wysokich obrotach na 4 biegu i wrzucę luz zaczynają spadać mu obroty i gaśnie. Regulacja gaźnika nie pomogła, również czyściłem cały gaźnik ale też nic to nie dało co może być problemem?
otoz mam maly problem zrobilem prosty ukladzi z mysla ze bede mial bajer tzn kontrolke ladowania...no i tu jest problem otoz powinno dzialac na takiej zasadzie jak w aucie po przekreceniu kluczyka kontrolka sie pali a po zapaleniu silnika po chwili gasnie...a u mnie jest tak ze przekrece kluczyk..pali sie dioda jak odpale simsona i po chwili dioda powinna...
Mogę przypuścić uszkodzenie impulsatora, to częsty problem. Objawia się to tym, że iskra powyżej pewnych obrotów ginie. Możesz to sprawdzić używając wiertarki do napędu wału korbowego przez nakrętkę koła magnesowego, obserwując czy iskra nie ginie. Do bardziej zaawansowanych testów przydałaby się lampa stroboskopowa aby sprawdzić czy nie wariuje kąt...
Witam, mam problem z moim Simsonem s51 . Na niskich obrotach gaśnie j go muli, nie chce się wkręcić, tylko lekko na ssaniu na wysokich jest normalnie . Postanowiłem wyczyścić gaźnik, wydmuchać dysze i teraz jak go się odpali, po lekkiej regulacji na ssaniu ok ale jak się wyłącza ssanie, to zaczyna wchodzić na odcinkę. Linka od gazu ok. Nie mam pojęcia,...
Witam. Mam simsona s51 enduro o instalacji 12v elektronik. Problem jest taki że nie mam ładowania akumulatora, dziś kupię nowy mostek podłącze i sprawdzę czy będzie działać, ale to jeden problem. Drugi jest taki że nie mam schematu tej instalacji a mam źle podpięte światła bo działają tylko na 1 pozycji stacyjki czyli na zapłonie, na 2 pozycję jak przełączę...
Witam Mam pytanie w sprawie Simsona S51/1 , 12 Volt instalacja + mostek Gretza Simson spalił mi ELBE Teraz jeżdżę bez ELBY i bez akumulatora ze względu że za mostkiem prostowniczym na wolnych obrotach jest napięcie około 20 Volt a na wysokich obrotach dochodzi do 130 Volt . Boje się podłączyć ELBĘ żeby jej nie spalić bo nie wiem czy elektronika w elbie...
Witam, jadąc drogą na wyższych obrotach simson zaczął się dusić, i zwalniać, w związku z tym zrzuciłem na 3-ci bieg dałem więcej gazu buuu, 2-gi bieg więcej gazu buuu 1-szy bieg więcej gazu buuu. Można było przez chwilę jechać wyłącznie na 1/4 gazu, stałem na światłach, ruszam i o dziwo wszystko działa jak powinno, jednak po chwili znowu to samo. Wygląda...
Witam. To może ja się jeszcze dorzucę. Mam simson s51 i tak na sucho wszystkie biegi wchodzą ładnie a jak odpale wbije 1 i ruszę to na wysokich obrotach to tak jakby wchodził na luz . Co to może być.
Witam . Mam simsona s 51 . Od jakiegoś czasu na wysokich obrotach zaczął mi strzelać i dusić się . Kupiłem nową swiece i dalej to samo grzebałem przy zapłonie i dalej nic kupiłem kondensator przerywacz i dalej nic po jakimś czasie zmieniłem świece i jakiś czas dobrze chodził później znowu to samo , zmieniłem cewke butelkową i dalej nic ;/ Co moze być...
Mam problem z wyregulowaniem gaźnika w simku. gaźnik 16n3-4. Udało mi się nawet wyregulować niskie obroty ale nie mogę wyregulować wysokich. Zmieniam położenie iglicy, kręcę śrubką od mieszanki i ciągle jest to samo. Na niskich obrotach chodzi dobrze wkręca się na wysokie średnio a jak wejdzie na wysokie to pochodzi perę sekund i zaczyna "strzelać"...
Ciśnienie spalania wywołuje nacisk na tłok oraz pierścienie, kierując ich ruch w dół. Docisk pierścienia do rowka tłoka zapewnia szczelność pomiędzy tłokiem a pierścieniem. Gdy tego nie ma, powstaje przedmuch co jest skutkiem powstawania zjawiska zwanego Ring Flutter (dzwonienia pierścieni) na wysokich obrotach (przyczyną jest jednak zbyt duża masa...
W modułach virago nigdy nie padają jednocześnie 2 kanały,ja bym jednak sprawdził(mechanik) gaźnik lub klin na wale. Gażnik przejrzałem 4-ro krotnie. Membrany nie mają żadnych dziur ani dziurek. Rozciągałem gumy porządnie. Motor normalnie zapala, chodzi, zrobiłem nim 500 km tego sezon. Tylko na wysokich obrotach zaczyna siadać, krztusić się etc. Z gaźnikami...
tak mi sie zdaje ze ma 12v bo 6v zarówke od razu pali a 12v to na wiekszych obrotach dopiero spali . Nic nie ruszałem przy instalacji zrobiłem taka jaka była .
t6o tez moze byc cos z naciagiem lancucha albo cos za sprzeglem bo jak muwisz ze stuka na biegu.
Witam mam problem ze swoim Simonem s51 6v elektronik wszytko było dobrze tylko jak dzisiaj jechałem to zcszcal głośniej chodzić i na 4 mi zgasł i próbowałem go z 3 2 zapalić i nic dopiero na 1 złapał i jechał tylko na wysokich obrotach dojechałem do domu i postanowiłem sprawdzić co się stało patrzę na świece iskra jest cały czas bardzo dobra rozbierałem...
Jestem mechanikiem z wykształcenia ale to co już wiem to ten potencjometr odpowiada za rozpoznanie cyklu zapłonu (wysterowuje tyrystor tylko w momencie przejścia specjalnie ukształtowanej szczeliny magneta koła magnesowego nad cewką sterującą. przy ustawieniu niskich obrotów eksploatacyjnych jak rozumiem zapłon nastąpi nawet przy niskich obrotach (łatwy...
jak słyszysz że jest na wysokich obrotach a wolno jedzie to moze masz sprzęgło za bardzo podciągnięte ;] regulacja prz lince albo po lewej stronie skrzyni chyba czerwony korek taka śrubka 10 pozrdo ;]
gaszenie to kabel nr2 z tego co wiem, którego po odpięciu jest to samo :/, na wysokich obrotach też przerywa w dodatku stacyjka była wymieniana 2 lata temu moja instalacja składa się z Elby, prostownika, 2 bezpieczników przerwa na świecy jest 0.4mm kable przejrzałem wszystkie i nie wydaje mi się żeby gdzieś masowały
Ja mam podobny problem z simsonem. Otóż gdy jade na wysokich obrotach to nic nie przerywa ale jeśli puszcze gaz od razu gasnie. Nie moge ustawić wolnych obrotów. a jak trzymam manetke na biegu jałowym na wysokich obrotach w jednym miejscu to chodzi tak przerywanie ale regularnie. Co to może być? Dodano po 12 Czy może to mieć zwiazek z plywakiem?
Musi być akumulator aby Elba zaczęła działać. Nie można wykluczyć uszkodzenia Elby, ponieważ jest to nieudana konstrukcja. Rozłączenie stacyjki czy przepalenie bezpiecznika przy wysokich obrotach silnika powoduje powstanie wysokiego napięcia na wyjściu który ubija komparator w układzie ładowania. Niestety nie ma łatwego sposobu na przeróbkę na coś bardziej...
Mam simsona elektronik i mam z nim problem.Odpala chodzi przez 3-4 sekundy i nie można go utrzymać na niskich obrotach trzeba trzymać go na wysokich i tylko na wysokich obrotach chodzi silnik gdy ujmę gazu więcej nisz pół to gaśnie. Sprawdzałem czy gaznik nie jest zepsuty i wsadziłem go do innego simsona i chodził normalnie więc kupiłem nowy zapłon...
Mam simsona elektronik i mam z nim problem.Odpala chodzi przez 3-4 sekundy i nie można go utrzymać na niskich obrotach trzeba trzymać go na wysokich i tylko na wysokich obrotach chodzi silnik gdy ujmę gazu więcej nisz pół to gaśnie. Sprawdzałem czy gaznik nie jest zepsuty i wsadziłem go do innego simsona i chodził normalnie więc kupiłem nowy zapłon...
Witaj, te wycieki na wysokich obrotach mogą być spowodowane uszkodzonym zaworem pływaka. Jest w nim układ sprężynowy tłumiący drgania pływaka.
Części drogie, wiec raczej wszystko dobre. Starego gaźnika nie opłaca się raczej zakładać, bo na nim tez miał odbicia takie że zapalał na 1 sekundę i gasł, albo chodził normalnie, tylko na wysokich obrotach mulił i gasł.
Witam. Najpierw zadam pytania. :?: Jakiś czas temu zrobiłem remont instalacji w simsonie. Poprzednik zrobił syf. Wszystkie sztukowania na "pętelkę" elegancko zalutowałem i zaizolowałem. Od zapłonu zostawiłem tylko kable od cewki NN i impulsatora. Resztę zamieniłem i wszystko wsadziłem w koszulkę termokurczliwą. Po tym "remoncie" zrobiłem gdzieś ok...
Klin jest na swoim miejscu. Nakrętka też. Od remontu ze 30 razy zdejmowałem już magneto. Co do filtra to sprawdzę, ale chodzi głównie o to że po 5 min jazdy na wysokich obrotach znika iskra i pojawia się np za 3 godziny. Czy to może być cewka butelkowa?
A mój Simson 2.2l/100 km... Czytając to mam pewne uwagi. trzeba zrobić uszczelkę pod cylinder z gambitu 2,5 mm grubości Mam mieszane uczucia w tej kwestii. Płyty uszczelkowe powyżej 1 mm wykonywane są jako klejone. Wygodniej byłoby użyć podkładki z blachy. w głowicy jak ma się ten rowek gdzie wchodzi uszczelka trzeba go powiększyć do 41 mm Głowica powinna...
W Simsonie zawsze musi coś dzwonić. Temat rzeka. Główne przyczyny; - Tłok (niektóre po prostu dzwonią) - Ring flutter spowodowany grubymi pierścieniami (dzwoni na wysokich obrotach z charakterystyczną odcinką mocy), rozwiązanie zastosować tłok pseudotuningowy jednopierścieniowy. - Cylinder (zużycie, próg, brak zafazowania krawędzi okien, spasowanie...
A spróbuj włączyć bieg na wysokich obrotach czyli daj mu w dupe dobrze na początku. Nie mam pojęcia co to może być (:?:)
witam. jestem właścicielem simsona sr 50 i mam z nim małe kłopoty, mianowicie; na wysokich obrotach silnik pracuje normalnie, a gdy zejdzie na mniejsze obroty gaśnie <zanika iskra> od czego mam zacząć, co może być tego przyczyną? <niedawno była robiona elektryka, znaczy ładowanie, migacze i STOP 12V, a zapłon i światła 6V, czy to ma jakiś wpływ???...
Bez wydechu efekt masz taki, że jedzie praktycznie na niskich obrotach, na wysokie się nie wykręci. Wydech musi być także z tego względu, że wpływa na zmianę składu mieszanki produkowanej przez gaźnik. Benzyna nie wyczyści nagaru węglowego z wydechu, co najwyżej rozpuści niespalony olej. Przy prawidłowej eksploatacji nagar naturalnie wypala się w wydechu....
Jesli na wysokich obrotach dziala poprawnie a na niskich go zalewa to moze byc zle wyregulowany zaplon. Sprawdz czy masz odpowiednia przerwe na platynkach? Niewiem czy w tym modelu bylo ssanie, jesli tak to sprawdz czy nie masz go zalaczonego caly czas. Pozatym regulacja gaznika. To ze wyczyszczony chocby niewiem jak dokladnie nie znaczy ze bedzie dzialal...
Zacytuję tekst który umieściłem na Wikipedii: Istniały dwie wersje instalacji elektrycznej. W pierwszej włączenie świateł następowało analogicznie do starszych modeli - w pozycji 2 stacyjki. W drugiej wersji, ze stałym światłem w pozycji 1 stacyjki napięcie zasilania świateł było zmniejszone (ściemnione) natomiast po ustawieniu stacyjki na pozycji 2...
Witam. Mój problem polega na tym ze simsonek po dłuższym postoju odpala od kopnięcia lecz muszę trzymać go na wysokich obrotach w przeciwnym wypadku traci jak by paliwo czy zasysa powietrze. Po zgaszeniu odpalę go góra 2-3 razy później już niema szans. Zapłon jest ustawiony na pewno dobrze (ustawiony zegarowo przez mechanika), dysza biegu jałowego tez...
Witam, mam Simson S51 6V Elektronik, jak jest wyjęty bezpiecznik od akmulatora ( nie sprawdzałem co się dzieję gdy sie wyjmie od ładowania) to światlo tylne świeci na wolnych obrotach slabiej a na wysokich jaśniej świeci ( jak jest wyjęty bezpiecznik) A jak wloże bezpiecznik to do momentu świeci dobrze a później przygasa czym wyższe obroty tym słabiej....
Posiadam awo turista, prądnica od MZ, regulator napięcia elektroniczny od MZ. Mierząc napięcie przepływające przez regulator- na średnich obrotach jest ok., po zwiększeniu na wysokich- miernik pokazuje od 10V- nawet do 19V. Regulator jest podłączony prawidłowo do prądnicy, próbowałem już 3 regulator, 3 akumulatory mi padło, pierwszy miałem "niby niemiecki"...
witam.kupiłem simsona SR50/1 ,rocznik 1989.Motorek ma coś z elektryka.poprzedni właściciel nie może dokładnie określić co w nim popsuł.Widzę że cewka jest na 12v,żarówki na12V,akumulator 12V,założony jest klasyczny przerywacz (podejrzewam że zamiast elby),mostek Gretza.na wysokich obrotach kierunki świecą lecz nie migają.właściciel twierdzi że motorek...
Cewka "świetlna" , no może głupio to brzmi , ale . Początek cewki jest lutowany do ? szok do blaszki chyba stalowej która pełni rolę "podkładki" , która mocuje cewkę . Koniec cewki jest lutowany do Biało/czerwonego który idzie (wraz z dwoma innymi od cewki "ładowania") w czarnej osłonie do stacyjki. Cuda dzieją się przeważnie na "lucie" - brak masy...
Witam , ja miałem też problem z wysokimi obrotami , u mnie była delikatnie uszkodzona uszczelka pomiędzy cylindrem a silnikiem , kiedyś też miałem przypadek , że wyskoczył mi simering od strony sprzęgła i też szalały obroty , mocno dymił i nie miał siły. Co do ustawień iglicy to ustawienie jej na którymkolwiek zatrzasku nie powinno powodować znaczącego...
Skoro twierdzisz, że wszystkie tak mają, to trzeba powiedzieć to samo co kiedyś mówiono o polskim Fiacie: '>...panie, ten model, tak ma..." a tak na poważnie, to nie wierzę, aby tego nie można było usunąć. Po prostu dokładnie przeanalizuj pracę silnika poniżej tych 8000 obr. a później powyżej. Dostaniesz wtedy odpowiedź "Dlaczego." Dalej to już proste....
Gruby1 - zapłonu nie ustawia się w GMP, oleju z karterów nie ciągnie, bo wymieniłem simmeringi. Nie rozumiem, co ma dać odkręcenie wydechu oraz próba z 2 świecami a staram się robić tylko to, co rozumiem ;) Gromleon - rzeczywiście na ssaniu część paliwa dostaje się przez dyszę wolnych obrotów i wkręt składu mieszanki. Pochopnie to napisałem. Założyłem...
Witam! Wg. mnie na 80% żle wyregulowany gażnik . Masz złą mieszankę tzn. stosunek paliwa do powietrza. Ja bawiłem sie w regulacje gażnika i muszę powiedzieć ze można sobie go ladnie podrasować lub też całkiem spie***yć co jest bardzo prawdopodobne. A mówiać konkretniej, 1. Ustaw śróbką tą ze spreżyną takie wolne obroty zeby silnik chodził w miarę równo,...
Więc tak panowie sprawa wygląda BINGO BINGO BINGO Moto pali na kopa i ciągnie jak nie wiem. Byłęm jednak u tego mechanika i ustawił wszystko "na oko" Moto pali i chodzi świetnie ale. Ale drażni mnie to że ustawione na czuja i może da się lepiej. Ot pazerny z nas naród. Co do wypowiedzi kolegi motomisa. Mam teraz ten 16n1 tylko że on jest trochę zastany...
Witam wszystkich. Mam pewien problem, ponieważ posiadam Simson S51 i przerywa mi na niskich obrotach, a na wysokich go muli.Wymieniłem kondensator i pomogło ale na chwile.Dosłownie przejechałem 5 kilometrów i dalej to samo.Co to może byc? Pomóżcie.[syntax=text][/syntax]
Dobry sprawdzian lewego powietrza. Włączyć delikatnie ssanie. Jak RPM spadną to można podejrzewać lewe powietrze. Gdzie się dostaje to już osobny problem. Z reguły puszcza simmering pod magnetem. Puszcza powietrze DO silnika (skrzyni korbowej) i zuboża mieszankę paliwo-powietrze. Jeżeli coś tam cieknie to nie ma się co zastanawiać tylko wymienić! Gaźnik...
Witam posiadam Simsona s51 platynki 6v. Niepokoi mnie przebarwienie na tłumniku co to może być prawdopodobnie tłumik jest oryginalny dodam jeszcze że zmieniałem zapłon na nowy bo na tamtym niemiał wolnych obrotów i gasł i ciężko było go zapalić, jeszcze jedna sprawa na wysokich obrotach jak chcę dodać gazu to go jakbym przy muli i jest normalnie. Prawdopodobnie...
A tam pływak gładko porusza się po osi, czy z oporem? Sprawdziłeś go?
Ostatnio zmieniałem w silniku wał, łożyska, uszczelniacze. I od tamtej pory nie chce zapalic. A tłok, pierścienie i cylinder były dobre. Paliwo świeże? Uszczelniacze siedzą na miejscu? nie powypadały?
witam posiadam problem ze simsonem a mianowicie chodzi o to że gdy chcę go zapalić to zapali jedynie na dodaniu ssania i gdzy przepustnica jest zamknięta a gdy jest już zapalony to wchodzi na wysokie obroty i chodzi na wysokich schodzi na niższe dopiedo gdy dam mu ssanie wtedy jest ok tak samo jest w jeździe tylko że gaśnie na małych obrotach:/ nie...
Magneto jest właściwe od elektronicznego zapłonu tylko ma nie które magnesy popękane i musiałem wszystkie podokręcać.
A czy byłoby lepiej zamiast diody podłączyć mostek prostowniczy w ten sposób że do jednego złącza prądu przemiennego dać kabel z cewki świetlnej, do drugiego masę z ramy a wyprowadzenie wtedy "-" bezpośrednio do żarówki no i plus pod kabel prowadzący do przełącznika świateł? Nie tak prosto, jeśli chcesz dać mostek to wszystko po mostku musi być odizolowane...
Jaki alternator w Simsonie? Proszę Cię. Sprawdź wszystkie połączenia, luty przy cewkach zasilających światła.
Lewe powietrze ? Sprawdź szczelność.
Usterka ustalona magneto do wymiany było
Witam. Ostatnio grzebałem w elektronice w Simsonie i po tym grzebaniu nie chciał już odpalać więc wymieniłem impulsator i moduł. Następnie Simson miał tylko wolne obroty, dając gazu robił bububu ;/ i nie dostaje żadnych obrotów są tylko małe gdy dodaję gaz bądź go ujmuję. Sprawdzone zostały gaźniki i na każdym zachowywał się tak samo. Proszę pomóżcie...
Wystarczyło zgasić silnik z wysokich obrotów wyłączając stacyjką To akurat prawda.
ok. sprawdzę.
Opisz wiecej instalację. Daj schemat tego co masz w twoim Simsonie. Były różne wersje. Może masz wersję z ERW (chyba taki skrót?) czyli regulatorem przy cewce świateł przednich. Może on jest uszkodzony. Jeżeli tak to da sie go naprawić.
Witam, mam problem w Simsonie ze zbyt słabo świecącą przednią lampą. Na wolnych obrotach praktycznie nie widać a z tyłu przeciwnie na wysokich obrotach świeci bardzo jasno a jest podłączona pod ten sam przewód doprowadzajacy prąd co i do przedniej. Żarówka jest 6v. W innych simsonach świeci bardzo dobrze podejrzewam, że to może być cewka świateł, ponieważ...
Ma przypchany kranik lub filtr paliwa. Za mało dostaje się do gaźnika przy wyższych obrotach. Niektóre Simsony miały zakładane dławice żeby nie przekraczały 45 km / h.
Siema. Mam problem z simsonem Gdy go odpalam strzela lekko z wydechu a gdy odpali to nie chce wejść na wysokie obroty i czasami strzela z wydechu :/
Witam , podłącz diodę przez potencjometr i ustaw tak aby na na wysokich obrotach nie paliło diod , potem zmierz oporność i wstaw rezystor o wartości wskazanej przez omomierz .
Witam po krótkiej przerwie.Wreszcie ruszyłem do przodu z tym simsonkiem.Nie mogłem przeżyć tego że dwie elby wykończyłem i rozebrałem jedną z nich i co się okazało.Jest w środku mały potencjometr regulowany ręcznie i po jego regulacjach znalazło się ładowanie na akumulatorze.Trochę ciężko go ustawić aby ładował ok 14 V.Albo ładuję ok 15-16V alko wcale(na...
W większości przypadków spala się układ scalony z powodu wystąpienia przepięcia (odłączenie akumulatora lub wyłączenie stacyjki podczas pracy silnika na wysokich obrotach). Nie musi od razu scalak wybuchnąć...
Leo vinci da nam przyrost mocy w simsonie,tylko na wyższych partiach obrotów! I żeby poprawnie on chodził to musimy mieć tuningowany cylinder itp... Na zwykłej 50ccm może on pogorszyć moc. Natomiast ten tańszy tłumik(180zł) jest dobry dla słabszych silników. Mam nadzieję że pomogłem,ponieważ mam simsona,i znam się dosyć dobrze na tym;)
Witam, to jest wrecz 'ksiazkowy' przyklad bardzo poznego zaplonu / przegrzewanie - bardzo dlugie spalanie ladunku, brak wkrecania sie silnika na wysokie obroty - brak mocy, to tak - jakby bylo zastosowane paliwo np. 110 - 120 Oktan / do silnika o stopniu sprezania 9 : 1... Sprawdz ustawienie wyprzedzenia zaplonu i kompresje silnika - czyli cisnienie...
Witam. Pacjent Simson s51. Po kupnie motorowera zauważyłem brak ładowania w moim motorowerze, pogrzebałem trochę w kablach i okazało się , że puszka bezpieczników była uszkodzona przez co prąd z cewki ładowania nie mógł przejść do regulatora/prostownika diodowego. Simson zaczął ładować lecz po zmierzeniu ładowania na akumulatorze pokazuje mi wynik około...
Mam dziwną cewkę ładowania w simsonie: cewka była przewijana przez kogoś. Niestety zamiast ok. 8V na niskich obrotach jest 12V a na wysokich 25V przez co spaliłem regulator. Moje pytanie jest takie: czy można zrobić jakiś stabilizator napięcia na 14.4V?
Zapomnij - jest fizycznie inny i nic nie bedzie pasowao. Prędzej podpasował by od simsona gdyz tam jest prawie identyczna budowa ale wymiary też są pewnie inne wiec zapomnij. Na usprawiedliwienie fakt ze w jawce masz malutki aczkolwiek dość szeroki magnes wirujacy wewnątrz cewek a w romecie magnesy wiruja nazewnatrz cewek przez co konstrukcja jest węższa....
W oryginalnym układzie ELBA 12V są inne elementy: - rezystor w dzielniku napięcia (dolny rezystor 2k2) ma wartość 6k2 - dioda zenera jest na napięcie 5V1 - układ scalony to TAA761 (6 końcówek, niedostępny w Polsce) - Tyrystor jest KT201/300 Dotyczy układu wykonanego w 88r. Układ przerywacza kierunkowskazów jest wykonany na układzie E310D Nowe układy...
Witam mam problem z moim simkiem jest to elektronik 6V instalacja . Problem polega na tym,że Simson od pewnego czasu niewkręcana się na wysokie obroty tylko przerywa jakby miał ograniczenie obrotów. było tak jadąc do domu w nony na światłach Simson zaczął przerywać a jak wyłączyłem światła to chodził normalnie i tak dojechałem do domu na 2 dzień odpalam...
Montowałem to w 2008, wtedy za nowy cylinder z tłokiem 70ccm dałem jakieś 150zł. I co w sumie była całość kosztów. Głowicę zostawiłem z 50, trzeba ją nieco szlifnąć pilniczkiem aby tłok nie uderzał. Jeździło to bardzo przyjemnie. Co do mocy, wcześniej miałem 60ccm z podszlifowanym tłokiem, więc skok mocy nie był aż tak duży jak z 50 na 70. Niemniej...
Miałem z kumplem ten sam problem w jego simsonie. Czasami odpalał ale okrutnie sie dławił. Przyczyną był źle ustawiony zapłon. Zanieś swoją maszyne do jakiegoś fachowca i poproś o ustawienie zapłonu. Zażąda za to max 30zł chociaż jak jesteś z nim w dobrych relacjach to pewnie nic nie weźmie, bo to chwila roboty :).
Powodzenia,ja jednak wolałem produkty typu Simson-bardzo wdzięczne i niezawodne maszyny ,szczególnie w wersji elektroniczny zapłon.Sama budowa skrzyni biegów powala na kolana.
Witam. Ja mam simsona SR50 1989r. Problem wygląda następująco: Jakiś czas temu simson stracił kierunki, światło stopu, a zwykłe światła święcą bardzo słabo i tylko na wysokich obrotach. Po czasie padł akumulator, ale to przez neony, których używałem jako świateł i brak ładowania(tak myślę). Myślałem, że to wina elby, więc zakupiłem nową i nowy akumulator....
Na chwilę obecną nie wiem w jakim kierunku podążać, czy przyczyną jest zapłon a może zasilanie paliwem .Chce jeszcze podmienić cewkę WN, przewód i fajkę, ostateczność wymiana gaźnika . Wg mnie, to Po uruchomieniu które jest możliwe tylko na ssaniu mocno dymi i w ciągu 5-10 sekund mocno go zalewa, na wolnych obrotach wogóle nie pracuje .Cieknie z kolanka...
Zamienniki to obecnie masz w sprzedaży. Zrobione zupełnie inaczej niż oryginalne, uproszczona konstrukcja. Oryginalne Elby paliły się w wyniku przerwania obwodu z akumulatorem przy wysokich obrotach silnika. Działo się to głównie w wyniku wyłączenia stacyjką lub przepalenia bezpiecznika. Można się bawić w przerabianie układu i rozdzielenie zasilania...
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
Niewiem czy dobrze pamiętam, ale polonez ma bodajże 7 "zębów" przy czujniku położenia wału... Więc to jest 7 impulsów na obrót... U simsona jeśli podłączyć to do przewodu wysokiego napiecia, bedzie jeden impuls na obrót, ale za to potężny... nawet jeśli część elektroniczna została zmodyfikowana, to autor z pewnoscią dostosował to do 1 impulsu na obrót......
Witam szanownych kolegów! Myślę że nawet gdyby koło magnesowe z wałem odsuwało się na pół centymetra to jeszcze mieściłby się w normie poziom sygnału z czujnika. Klin na wale nie jest ścięty, a nawet gdyby był to iskra powinna być tylko w innym miejscu. Czujnik ma oporność ~16om - chyba nie ma się czego czepiać tutaj, chociaż kto wie? pewnie tylko oscyloskopem...
Posiadam ok. 2 letni gaźnik MZA(słaba jakość wykonania) dysza główna 72, wolnych obrotów 35, dysza startowa 50.(trzeci ząbek od góry) Tak na prawdę nie mogę tego gaźnika porządnie wyregulować. Regulacja mieszanki biegu jałowego za wiele nie daję. Zawsze po okresie jazdy z maksymalną prędkością, gdy staje np: na światłach, puszę gaz Simson zawsze ma...
Witam posiadam simsona SR50 electronik z instalacją 12V. Moim problemem jest to, że simson od pewnego czasu nie pali ze startera tylko z pychu. Jeżeli już odpali to brak wolnych obrotów i trzeba go cały czas trzymać na wysokich obrotach. Podejrzewam, że przyczyną może być słaba iskra. Czujnik impulsów 100% sprawny, cewka zapłonowa, butelkowa i moduł...
Zrobiłem parę pomiarów i kopiąc jednokrotnie najwyższe napięcie jakie odnotowałem to ~90V. Kopiąc ciągle wzrosło do ok. ~130V. Ustawiłem zapłon na 1,6 mm przed GMP. Do regulacji użyłem przyrządu KR 8005A a właściwie tylko samej lampy. Zaobserwowałem że przy wzroście obrotów punkt zaznaczony przeze mnie przesuwa się w prawo. Maksimum to ok. 15 stopni....
Założyłem nowy temat ponieważ nie znalazłem nic na ten temat, jedynie o wersji elektronik chociaż jest to podobny problem. kiedy kręcę manetką na jałowym, Simson nie wchodzi na wysokie obroty tylko "zdycha" (tzn. traci szybko obroty, wydaje niski dźwięk, dusi się a na końcu gaśnie, chyba że puszcze gaz). Bawiłem się troszkę gaźnikiem (16N1-11) ale nic...
Witam, czytałem dużo postów związanych z tym tematem jednak nic ciekawego nie znalazłem Mam simsona S51 wersję elektronik 12V simson zaczął przewywać przed wysokimi obrotami nie przejąłem się tym i jechałem dalej, aż nagle zaczął przerywać na każych obrotach i zgasł odczekałem 5min i na niskich obrotach ledwo co do domu dojechałem. Następnego dnia kupiłem...
Prosty partyzancki sposób to akumulatorek 6V np 2Ah, mostek prostowniczy lub nawet prościej jedna dioda prostownicza i żarówka 6V 3W Na akumulatorze będziesz miał napięcie rzędu 6-7,5V 6V przy zgaszonym silniku 7V na zapalonym a przy wysokich obrotach nieco ponad 7V. Napiecie przemienne prostujesz diodą prostowniczą (wystarczy 1A dla aku 2Ah , dla większego...
przerywa wysokich obrotach stukanie wysokich obrotach szarpie wysokich obrotach
promienniki łazienka rodzaje pracy silników electrolux indukcyjna panel
zmywarki bosch siemens radio przenośne
Niedopasowanie fazowe głośników a jakość dźwięku Łożyska w pralce LG WD 12021D6: Wymiana i specyfikacja