t6o tez moze byc cos z naciagiem lancucha albo cos za sprzeglem bo jak muwisz ze stuka na biegu.
Witam , ja miałem też problem z wysokimi obrotami , u mnie była delikatnie uszkodzona uszczelka pomiędzy cylindrem a silnikiem , kiedyś też miałem przypadek , że wyskoczył mi simering od strony sprzęgła i też szalały obroty , mocno dymił i nie miał siły. Co do ustawień iglicy to ustawienie jej na którymkolwiek zatrzasku nie powinno powodować znaczącego...
A może wlasnie przeciwnie - zalewa go? Skoro na zimnym silniku poprawnie pracuje a na ciepłym już nie? Jaki świeca ma kolor? Zmniejsz przerwę na świecy do 0,3, sprawdź czy ssanie domyka się i czy jest poprawnie osadzona gumka w tłoczku od ssania.
Układ wyglada prawidłowo, ale może być, że ładowanie impulsowe daje właśnie taki efekt. Dodaj jakiś kondensator, np. 10uF/10V między nogę 2 a 4. Opornik między nogą 3 a 4 nie jest potrzebny, a 560 ohmów zamiast 500 nie ma znaczenia, najwyżej będzie trochę słabiej świecić.
Sam sobie odpowiedziałeś - wina gaźnika, a więc do sprawdzenia drożność dysz, kanalików i usunięcie brudów po starym paliwie. Na próbę możesz podmienić świecę, na dedykowaną do tego pojazdu, sprawdzenie filtra powietrza oraz kranika, w którym też może być filtr zabrudzony. Wnioskuję, że do ustawienia zapłonu nie masz zastrzeżeń oraz do odpowietrzenia...
Domyślam się że głowica nie jest oryginalna. Sporadycznie zdarza się że drżenia są wywoływane przez żebrowanie na głowicy czy cylindrze :) . Możesz spróbować upchnąć np korka czy innego materiału odpornego na wyższe temperatury i sprawdzić czy drgania ustąpią.
Dobry sprawdzian lewego powietrza. Włączyć delikatnie ssanie. Jak RPM spadną to można podejrzewać lewe powietrze. Gdzie się dostaje to już osobny problem. Z reguły puszcza simmering pod magnetem. Puszcza powietrze DO silnika (skrzyni korbowej) i zuboża mieszankę paliwo-powietrze. Jeżeli coś tam cieknie to nie ma się co zastanawiać tylko wymienić! Gaźnik...
A tam pływak gładko porusza się po osi, czy z oporem? Sprawdziłeś go?
Jak przerywa tylko na wysokich obrotach to źle jest wyregulowany gaźnik.
witam posiadam problem ze simsonem a mianowicie chodzi o to że gdy chcę go zapalić to zapali jedynie na dodaniu ssania i gdzy przepustnica jest zamknięta a gdy jest już zapalony to wchodzi na wysokie obroty i chodzi na wysokich schodzi na niższe dopiedo gdy dam mu ssanie wtedy jest ok tak samo jest w jeździe tylko że gaśnie na małych obrotach:/ nie...
Ostatnio zmieniałem w silniku wał, łożyska, uszczelniacze. I od tamtej pory nie chce zapalic. A tłok, pierścienie i cylinder były dobre. Paliwo świeże? Uszczelniacze siedzą na miejscu? nie powypadały?
Co z iskrą? Ginie na wysokich obrotach?
A regulowałeś gaźnik ?
Na króćcu ssącym cylindra, patrząc od góry masz wybite "4" lub "5"? Sprawdź stroboskopem czy zapłon nie opóźnia się dynamicznie na wysokich obrotach. Nie ma problemów z odpalaniem, pracą silnika na obrotach biegu jałowego?
Lewe powietrze ? Sprawdź szczelność.
Usterka ustalona magneto do wymiany było
Witam. Ostatnio grzebałem w elektronice w Simsonie i po tym grzebaniu nie chciał już odpalać więc wymieniłem impulsator i moduł. Następnie Simson miał tylko wolne obroty, dając gazu robił bububu ;/ i nie dostaje żadnych obrotów są tylko małe gdy dodaję gaz bądź go ujmuję. Sprawdzone zostały gaźniki i na każdym zachowywał się tak samo. Proszę pomóżcie...
Jedyne co mi przychodzi do głowy rozłączenie alternatora z zasilaniem w momencie zbyt wysokiego napięcia prądniczki.
ok. sprawdzę.
W moim gaźniku jest coś nie tak przy otwartym kraniku cieknie bęzyna z otworu przelewowego.dlaczego tak jest co trzeba zrobić? A nie ma prawa nic cieknąć, bo NIE MA takiego paliwa!
Wystarczyło zgasić silnik z wysokich obrotów wyłączając stacyjką To akurat prawda.
Witam . Mam simsona s 51 . Od jakiegoś czasu na wysokich obrotach zaczął mi strzelać i dusić się . Kupiłem nową swiece i dalej to samo grzebałem przy zapłonie i dalej nic kupiłem kondensator przerywacz i dalej nic po jakimś czasie zmieniłem świece i jakiś czas dobrze chodził później znowu to samo , zmieniłem cewke butelkową i dalej nic ;/ Co moze być...
Witam mam problem, mianowicie ostatnio wymieniłem uszczelkę komory pływakowej w gaźniku i od tamtego czasu simson kiedy jadę na wysokich obrotach na 4 biegu i wrzucę luz zaczynają spadać mu obroty i gaśnie. Regulacja gaźnika nie pomogła, również czyściłem cały gaźnik ale też nic to nie dało co może być problemem?
Jeśli powodem nie jest niewydolność gaźnika przy wzmożonej "konsumpcji" to należy sprawdzić tzw. obroty eksploatacyjne przy module zapłonowym (instrukcja przewiduje 400-600). Jeśli ustawisz zbyt niskie będzie go łatwo uruchamiać ale będzie go brakować na wysokich obrotach (przerywanie)
Moim zdaniem przyczyna może tkwić w regulacji gaźnika, zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym i zimny dobrze pracuje, natomiast na ciepłym zaczyna gasnąć. Może też zaworek iglicowy nie trzymać, na wysokich obrotach od wibracji wzrasta poziom paliwa i się zalewa. Nie można też wykluczyć zapłonu, do sprawdzenia długość iskry na samym przewodzie WN. Zmień...
Kończymy tą dyskusję, sposób ustawienia zapłonu jest opisany na forum, wystarczy poszukać.
dziękuje za pomoc wszystko jest ok
Mój nr.gg.jest taki sam jak mojego wujka który jeździ duo 530962 zapewne zmieniałeś świece,a co ze stukami czy są'jak schodzi z wysokich obrotów?
tego nie wiem. ale regulatora nie ma w nim.
A czy byłoby lepiej zamiast diody podłączyć mostek prostowniczy w ten sposób że do jednego złącza prądu przemiennego dać kabel z cewki świetlnej, do drugiego masę z ramy a wyprowadzenie wtedy "-" bezpośrednio do żarówki no i plus pod kabel prowadzący do przełącznika świateł? Nie tak prosto, jeśli chcesz dać mostek to wszystko po mostku musi być odizolowane...
Niestety nadal iskra ginie. zaczynam tracić nadzieję. Wygląda na to że moduł nie wyrabia, co prawda jest nowy ale z tych tańszych. Jaki moduł polecacie? Jaka jest różnica między wysokim a niskim modułem? Bardzo proszę o pomoc.
Siema. Mam problem z simsonem Gdy go odpalam strzela lekko z wydechu a gdy odpali to nie chce wejść na wysokie obroty i czasami strzela z wydechu :/
Witam. To może ja się jeszcze dorzucę. Mam simson s51 i tak na sucho wszystkie biegi wchodzą ładnie a jak odpale wbije 1 i ruszę to na wysokich obrotach to tak jakby wchodził na luz . Co to może być.
Ja mam podobny problem z simsonem. Otóż gdy jade na wysokich obrotach to nic nie przerywa ale jeśli puszcze gaz od razu gasnie. Nie moge ustawić wolnych obrotów. a jak trzymam manetke na biegu jałowym na wysokich obrotach w jednym miejscu to chodzi tak przerywanie ale regularnie. Co to może być? Dodano po 12 Czy może to mieć zwiazek z plywakiem?
Kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach M53 to 1.5 mm przed GMP a nie 1.8 mm (w silnikach M541). Sprawdzić czy zapłon daje wystarczająco długą iskrę (powyżej 8 mm). Sprawdzić kompresję, a najlepiej w takiej sytuacji zdjąć cylinder i sprawdzić czy nie porysowany, czy pierścienie nie zużyte, tłok w dobrym stanie. Gaźnik musi być pewny, że sprawny. Nowe podróbki...
Witam panowie ! Jestem nowy i szukam pomocy.. Posiadam Simsona s51 82r. Simek ładnie odpala i chodzi na wolnych obrotach. Jednak jest problem. Gdy dodaje się gazu do połowy manetki wszystko jest ok. Od połowy do końca manetki , simson się dławi i nie chce wgl chodzić.. Gaśnie po prostu. Co jest tego przyczyną?
No to zobacz czy ta pzrepustnica się do końca otwiera i sprubój mu przydkać trochę powietrze. Ja bym obstawiał na złą mieszankę paliwa z powietrzem. Jak już mówiłem miałem jawke i też trochę kombinowałem i właśnie jak miał za dużo powietzra był podobny efekt jak u ciebie a jak było za mało to znowu nie chciał sie zbierać z mniejszych obrotów (szarpał)....
Witam, mam problem w Simsonie ze zbyt słabo świecącą przednią lampą. Na wolnych obrotach praktycznie nie widać a z tyłu przeciwnie na wysokich obrotach świeci bardzo jasno a jest podłączona pod ten sam przewód doprowadzajacy prąd co i do przedniej. Żarówka jest 6v. W innych simsonach świeci bardzo dobrze podejrzewam, że to może być cewka świateł, ponieważ...
Części drogie, wiec raczej wszystko dobre. Starego gaźnika nie opłaca się raczej zakładać, bo na nim tez miał odbicia takie że zapalał na 1 sekundę i gasł, albo chodził normalnie, tylko na wysokich obrotach mulił i gasł.
Witam mam problem z moim simkiem jest to elektronik 6V instalacja . Problem polega na tym,że Simson od pewnego czasu niewkręcana się na wysokie obroty tylko przerywa jakby miał ograniczenie obrotów. było tak jadąc do domu w nony na światłach Simson zaczął przerywać a jak wyłączyłem światła to chodził normalnie i tak dojechałem do domu na 2 dzień odpalam...
Kolego sprawdz jeszcze swiece bo moj kolega w simku miał podobnie wysokie obroty i ciezko palił.
Witam , podłącz diodę przez potencjometr i ustaw tak aby na na wysokich obrotach nie paliło diod , potem zmierz oporność i wstaw rezystor o wartości wskazanej przez omomierz .
Cześć, mam pytanie dotyczące instalacji Simsona S51, naprawiam instalację i występuje taki problem, że przepala tylną żarówkę postojową, a po pomiarze napięcia okazuje się, że jest tam przy wysokich obrotach ponad 12 V, na klemach akumulatora po jego odłączeniu około 10 do 12 V. Całość jest już spięta z nowym prostownikiem o oznaczeniu 8871.6. Ale tutaj...
W większości przypadków spala się układ scalony z powodu wystąpienia przepięcia (odłączenie akumulatora lub wyłączenie stacyjki podczas pracy silnika na wysokich obrotach). Nie musi od razu scalak wybuchnąć...
Niewiem czy dobrze pamiętam, ale polonez ma bodajże 7 "zębów" przy czujniku położenia wału... Więc to jest 7 impulsów na obrót... U simsona jeśli podłączyć to do przewodu wysokiego napiecia, bedzie jeden impuls na obrót, ale za to potężny... nawet jeśli część elektroniczna została zmodyfikowana, to autor z pewnoscią dostosował to do 1 impulsu na obrót......
Założyłem nowy temat ponieważ nie znalazłem nic na ten temat, jedynie o wersji elektronik chociaż jest to podobny problem. kiedy kręcę manetką na jałowym, Simson nie wchodzi na wysokie obroty tylko "zdycha" (tzn. traci szybko obroty, wydaje niski dźwięk, dusi się a na końcu gaśnie, chyba że puszcze gaz). Bawiłem się troszkę gaźnikiem (16N1-11) ale nic...
Witaj, te wycieki na wysokich obrotach mogą być spowodowane uszkodzonym zaworem pływaka. Jest w nim układ sprężynowy tłumiący drgania pływaka.
Mam dziwną cewkę ładowania w simsonie: cewka była przewijana przez kogoś. Niestety zamiast ok. 8V na niskich obrotach jest 12V a na wysokich 25V przez co spaliłem regulator. Moje pytanie jest takie: czy można zrobić jakiś stabilizator napięcia na 14.4V?
To jest kilka mozliwosci niedomagania : zbyt 'zimna' swieca zaplonowa - 'zimne' stosuje sie do jazdy na bardzo wysokich obrotach silnika, np. wg oznaczen 'Bosch' : W 260 / 280, itp., a jesli jezdzi sie 'turystycznie' - to trzeba stosowac 'cieplejsze' swiece, np. W 175 / 195 - 225 [ wg bardzo starych oznaczen Bosch ]. Moze tez trzeba stosowac mniej oleju...
Witam, w Simsonie obwód świetlny nie ma nic wspólnego z obwodem zapłonu. Możliwe, że masz zwarcie, proponuję wydrukować schemat i przejrzeć instalację. Możliwe, że zepsuła się stacyjka i w 3 pozycji zwiera ci masę do modułu powodując, przerywanie. Odłącz gaszenie (kabelek idący od stacyjki do modułu) i sprawdź czy pomogło. Czy na wysokich obrotach także...
Mam simsona elektronik i mam z nim problem.Odpala chodzi przez 3-4 sekundy i nie można go utrzymać na niskich obrotach trzeba trzymać go na wysokich i tylko na wysokich obrotach chodzi silnik gdy ujmę gazu więcej nisz pół to gaśnie. Sprawdzałem czy gaznik nie jest zepsuty i wsadziłem go do innego simsona i chodził normalnie więc kupiłem nowy zapłon...
Witam. Pacjent Simson s51. Po kupnie motorowera zauważyłem brak ładowania w moim motorowerze, pogrzebałem trochę w kablach i okazało się , że puszka bezpieczników była uszkodzona przez co prąd z cewki ładowania nie mógł przejść do regulatora/prostownika diodowego. Simson zaczął ładować lecz po zmierzeniu ładowania na akumulatorze pokazuje mi wynik około...
Witam, czytałem dużo postów związanych z tym tematem jednak nic ciekawego nie znalazłem Mam simsona S51 wersję elektronik 12V simson zaczął przewywać przed wysokimi obrotami nie przejąłem się tym i jechałem dalej, aż nagle zaczął przerywać na każych obrotach i zgasł odczekałem 5min i na niskich obrotach ledwo co do domu dojechałem. Następnego dnia kupiłem...
Mam simsona elektronik i mam z nim problem.Odpala chodzi przez 3-4 sekundy i nie można go utrzymać na niskich obrotach trzeba trzymać go na wysokich i tylko na wysokich obrotach chodzi silnik gdy ujmę gazu więcej nisz pół to gaśnie. Sprawdzałem czy gaznik nie jest zepsuty i wsadziłem go do innego simsona i chodził normalnie więc kupiłem nowy zapłon...
Witam, mam problem z moim Simsonem s51 . Na niskich obrotach gaśnie j go muli, nie chce się wkręcić, tylko lekko na ssaniu na wysokich jest normalnie . Postanowiłem wyczyścić gaźnik, wydmuchać dysze i teraz jak go się odpali, po lekkiej regulacji na ssaniu ok ale jak się wyłącza ssanie, to zaczyna wchodzić na odcinkę. Linka od gazu ok. Nie mam pojęcia,...
Efekt wymiany drutu na większy + zwiększenie ilości zwojów o 10% jest bardzo dobry. Na razie żarówka się nie spaliła :) Natomiast światło nie przygasa tak bardzo na niskich obrotach silnika jak to miało miejsce przed przeróbką no i oczywiście jest mocniejsze na średnich obrotach i wysokich. Było 132 zwoje , nawinąłem 145 zwojów , drut 2x0,7mm taki miałem.
Witam wszystkich. Mam pewien problem, ponieważ posiadam Simson S51 i przerywa mi na niskich obrotach, a na wysokich go muli.Wymieniłem kondensator i pomogło ale na chwile.Dosłownie przejechałem 5 kilometrów i dalej to samo.Co to może byc? Pomóżcie.[syntax=text][/syntax]
Łojezu! Jaki tyrystor, tam dioda siedzi - zazwyczaj uszkodzona w tym DDRowskim szmelcu. jak dioda dobra to przez nią puść ładowanie resztę omiń, jak nie masz ładowania to może palić żarówkę Ps. tyrystor jest w elbie No właśnie tam jest dioda ma przecież 2 przyłącza. Ale co zrobić z palącą sie żarówka z tyłu i z przodu?? Nie wiem czy nie mam ładowania...
Musi być akumulator aby Elba zaczęła działać. Nie można wykluczyć uszkodzenia Elby, ponieważ jest to nieudana konstrukcja. Rozłączenie stacyjki czy przepalenie bezpiecznika przy wysokich obrotach silnika powoduje powstanie wysokiego napięcia na wyjściu który ubija komparator w układzie ładowania. Niestety nie ma łatwego sposobu na przeróbkę na coś bardziej...
mam jeszcze jedno pytanie. mianowicie co zrobić bo nie moge dobrze wyregulować silnika- albo nie łapie pełnych obrotów a na wolnych chodzi jak zegarek. a jak zmniejszę troszke przerwę na świecy to na wolnych gaśnie ale za to wkęca się na bardzo wysokie obroty. co robic???
Klin jest na swoim miejscu. Nakrętka też. Od remontu ze 30 razy zdejmowałem już magneto. Co do filtra to sprawdzę, ale chodzi głównie o to że po 5 min jazdy na wysokich obrotach znika iskra i pojawia się np za 3 godziny. Czy to może być cewka butelkowa?
już czyściłem ze 4 razy i nic. ale jest gorszy problem, nie zapala, jak zapali to zgaśnie, na wysokich obrotach coś strzela w cylindrze, jest trochę słabszy niż był. czyżby kończył się silnik???
A spróbuj włączyć bieg na wysokich obrotach czyli daj mu w dupe dobrze na początku. Nie mam pojęcia co to może być (:?:)
Witam. Ja mam simsona SR50 1989r. Problem wygląda następująco: Jakiś czas temu simson stracił kierunki, światło stopu, a zwykłe światła święcą bardzo słabo i tylko na wysokich obrotach. Po czasie padł akumulator, ale to przez neony, których używałem jako świateł i brak ładowania(tak myślę). Myślałem, że to wina elby, więc zakupiłem nową i nowy akumulator....
Powodzenia,ja jednak wolałem produkty typu Simson-bardzo wdzięczne i niezawodne maszyny ,szczególnie w wersji elektroniczny zapłon.Sama budowa skrzyni biegów powala na kolana.
Paliwo płynie normalnie z kranika, 1.5L spływało do bańki w 8min. Uszkodzony uczelniacz wału dawałby efekt wysokich obrotów, ale i on był sprawdzany na rozgrzanym silniku i nie zaciąga nigdzie powietrza.
Tzn nie pierwszy raz będę wyjmował gaźnik (trochę już go wyjmowałem i doszedłem do wprawy :)) z reszta powinien sobie raczej poradzić trochę silników od motorów już rozebrałem i złożyłem (simson SR2 jawa itp.) :),wiec może jakoś złoże i ten ;p.
Witam, to jest wrecz 'ksiazkowy' przyklad bardzo poznego zaplonu / przegrzewanie - bardzo dlugie spalanie ladunku, brak wkrecania sie silnika na wysokie obroty - brak mocy, to tak - jakby bylo zastosowane paliwo np. 110 - 120 Oktan / do silnika o stopniu sprezania 9 : 1... Sprawdz ustawienie wyprzedzenia zaplonu i kompresje silnika - czyli cisnienie...
Spróbuj zakręcić kranik i pchać na biegu bez ssania, manetka na full. Objaw jakby zbyt wysokiego poziomu w gaźniku, lewe powietrze (przez simeringi) lub słaba iskra.
Poroniony ten schemat (po co ten mostek?) - do czego chcesz to podłączyć i jak? Do simsona z napięcia zmiennego na stałe Robiłem według tego i nie działa mi napięcie na wysokich obrotach 20v a na wolnych 14V https://obrazki.elektroda.pl/2025429200_...
Witam posiadam simsona SR50 electronik z instalacją 12V. Moim problemem jest to, że simson od pewnego czasu nie pali ze startera tylko z pychu. Jeżeli już odpali to brak wolnych obrotów i trzeba go cały czas trzymać na wysokich obrotach. Podejrzewam, że przyczyną może być słaba iskra. Czujnik impulsów 100% sprawny, cewka zapłonowa, butelkowa i moduł...
jak słyszysz że jest na wysokich obrotach a wolno jedzie to moze masz sprzęgło za bardzo podciągnięte ;] regulacja prz lince albo po lewej stronie skrzyni chyba czerwony korek taka śrubka 10 pozrdo ;]
Posiadam ok. 2 letni gaźnik MZA(słaba jakość wykonania) dysza główna 72, wolnych obrotów 35, dysza startowa 50.(trzeci ząbek od góry) Tak na prawdę nie mogę tego gaźnika porządnie wyregulować. Regulacja mieszanki biegu jałowego za wiele nie daję. Zawsze po okresie jazdy z maksymalną prędkością, gdy staje np: na światłach, puszę gaz Simson zawsze ma...
nie widzialem schematu simsona wiec nie wiem --tyrystor..podalem odpowiednio wiele zastepczych mozna dobrac podobny tic 106 jest popularny
Na chwilę obecną nie wiem w jakim kierunku podążać, czy przyczyną jest zapłon a może zasilanie paliwem .Chce jeszcze podmienić cewkę WN, przewód i fajkę, ostateczność wymiana gaźnika . Wg mnie, to Po uruchomieniu które jest możliwe tylko na ssaniu mocno dymi i w ciągu 5-10 sekund mocno go zalewa, na wolnych obrotach wogóle nie pracuje .Cieknie z kolanka...
W oryginalnym układzie ELBA 12V są inne elementy: - rezystor w dzielniku napięcia (dolny rezystor 2k2) ma wartość 6k2 - dioda zenera jest na napięcie 5V1 - układ scalony to TAA761 (6 końcówek, niedostępny w Polsce) - Tyrystor jest KT201/300 Dotyczy układu wykonanego w 88r. Układ przerywacza kierunkowskazów jest wykonany na układzie E310D Nowe układy...
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
Witam, mam mały problem z moim simsonem. Jest on na elektronicznym zapłonie. Problem w nim polega na tym, że bardzo słabo wkręca się z niskich obrotów na duże, a jak się zagrzeje i spadnie na niskie obroty to gaśnie lub bardzo ciężko a czasem wcale nie da się go już wkręcić na wysokie obroty. I gdy jest ciepły to gdy zgaśnie już ciężko go potem odpalić....
Zamienniki to obecnie masz w sprzedaży. Zrobione zupełnie inaczej niż oryginalne, uproszczona konstrukcja. Oryginalne Elby paliły się w wyniku przerwania obwodu z akumulatorem przy wysokich obrotach silnika. Działo się to głównie w wyniku wyłączenia stacyjką lub przepalenia bezpiecznika. Można się bawić w przerabianie układu i rozdzielenie zasilania...
Tak, opóźnia zapłon na wysokich obrotach, ale to też ma swoje znaczenie. Odłączanie zapłonu jak w ścigaczach powodowałoby częste niespalanie mieszanki, co prowadziłoby do zwiększenia toksyczności spalin. W samochodach na wtrysku nie ma odcięcia zapłonu, lecz wtrysku w celu ochrony katalizatora. Opóźnienie zapłonu zmniejsza moc silnika, jednak doprowadza...
Dociera się na pełnym obciążeniu. Wtedy elementy odpowiednio sie ułożą. Ważne aby części były wysokiej jakośći. Szwagier na chińskim tłoku do wsk ujechał 500m i spuchł.
Zacytuję tekst który umieściłem na Wikipedii: Istniały dwie wersje instalacji elektrycznej. W pierwszej włączenie świateł następowało analogicznie do starszych modeli - w pozycji 2 stacyjki. W drugiej wersji, ze stałym światłem w pozycji 1 stacyjki napięcie zasilania świateł było zmniejszone (ściemnione) natomiast po ustawieniu stacyjki na pozycji 2...
Witam, mam Simson S51 6V Elektronik, jak jest wyjęty bezpiecznik od akmulatora ( nie sprawdzałem co się dzieję gdy sie wyjmie od ładowania) to światlo tylne świeci na wolnych obrotach slabiej a na wysokich jaśniej świeci ( jak jest wyjęty bezpiecznik) A jak wloże bezpiecznik to do momentu świeci dobrze a później przygasa czym wyższe obroty tym słabiej....
Witam szanownych kolegów! Myślę że nawet gdyby koło magnesowe z wałem odsuwało się na pół centymetra to jeszcze mieściłby się w normie poziom sygnału z czujnika. Klin na wale nie jest ścięty, a nawet gdyby był to iskra powinna być tylko w innym miejscu. Czujnik ma oporność ~16om - chyba nie ma się czego czepiać tutaj, chociaż kto wie? pewnie tylko oscyloskopem...
Miałem z kumplem ten sam problem w jego simsonie. Czasami odpalał ale okrutnie sie dławił. Przyczyną był źle ustawiony zapłon. Zanieś swoją maszyne do jakiegoś fachowca i poproś o ustawienie zapłonu. Zażąda za to max 30zł chociaż jak jesteś z nim w dobrych relacjach to pewnie nic nie weźmie, bo to chwila roboty :).
Witam Kupiłem nowy akumulator kwasowy 6v, pojeździłem na nim tydzięń i aku przestało dostarczać prąd. Sprawdzałem ładowanie przy odpiętym akumulatorze i wynosiło ono 5v na wolnych obrotach i 12v na wysokich. Czy tak ma być? Szukałem na forum ale nigdzie nie mogłem znaleźć rozwiązania :/. Co może być przyczyną rozładowania się akumulatora?
W modułach virago nigdy nie padają jednocześnie 2 kanały,ja bym jednak sprawdził(mechanik) gaźnik lub klin na wale. Gażnik przejrzałem 4-ro krotnie. Membrany nie mają żadnych dziur ani dziurek. Rozciągałem gumy porządnie. Motor normalnie zapala, chodzi, zrobiłem nim 500 km tego sezon. Tylko na wysokich obrotach zaczyna siadać, krztusić się etc. Z gaźnikami...
Jak reguluję śrubę od paliwa to jakie obroty bym nie ustawił to po 10-20 sekundach gaśnie, chyba że naprawdę ustawię wysokie. I tez nie do końca równo chodzi. Nie wiem dlaczego. Jak odkręcę śrubę od mieszanki o 2 obroty to w ogóle nie trzyma obrotów na biegu jałowego.
A mój Simson 2.2l/100 km... Czytając to mam pewne uwagi. trzeba zrobić uszczelkę pod cylinder z gambitu 2,5 mm grubości Mam mieszane uczucia w tej kwestii. Płyty uszczelkowe powyżej 1 mm wykonywane są jako klejone. Wygodniej byłoby użyć podkładki z blachy. w głowicy jak ma się ten rowek gdzie wchodzi uszczelka trzeba go powiększyć do 41 mm Głowica powinna...
Większością w.w. sposobów nie przyśpieszysz nawet komarka. Jeśli masz Simsona w stanie oryginalnym, to szkoda go przerabiać niszcząc oryginalne części czy też rozbierając silnik. Simsony chodziły idealnie kiedy były w stanie "100% DDR". Na tuning trzeba przeznaczyć ok. 1000 - 2000 zł, aby to jeździło porządnie, więc mało to się opłaca. Trzeba powymieniać...
Bez wydechu efekt masz taki, że jedzie praktycznie na niskich obrotach, na wysokie się nie wykręci. Wydech musi być także z tego względu, że wpływa na zmianę składu mieszanki produkowanej przez gaźnik. Benzyna nie wyczyści nagaru węglowego z wydechu, co najwyżej rozpuści niespalony olej. Przy prawidłowej eksploatacji nagar naturalnie wypala się w wydechu....
Witam , nie miałem nigdy WSK ale u mnie w simsonie jak nie jest dobrze ustawiony zapłon to objawy występują takie same jak opisujesz. Po wymianie przerywacza trzeba ustawiać zapłon.Powodzenia.
W Simsonie zawsze musi coś dzwonić. Temat rzeka. Główne przyczyny; - Tłok (niektóre po prostu dzwonią) - Ring flutter spowodowany grubymi pierścieniami (dzwoni na wysokich obrotach z charakterystyczną odcinką mocy), rozwiązanie zastosować tłok pseudotuningowy jednopierścieniowy. - Cylinder (zużycie, próg, brak zafazowania krawędzi okien, spasowanie...
Prosty partyzancki sposób to akumulatorek 6V np 2Ah, mostek prostowniczy lub nawet prościej jedna dioda prostownicza i żarówka 6V 3W Na akumulatorze będziesz miał napięcie rzędu 6-7,5V 6V przy zgaszonym silniku 7V na zapalonym a przy wysokich obrotach nieco ponad 7V. Napiecie przemienne prostujesz diodą prostowniczą (wystarczy 1A dla aku 2Ah , dla większego...
Panowie ten gaźnik ala dellorto to jakaś porażka. To się nie nadaje do używania. Jak się silnik rozgrzeje to na oryginalnej dyszy także wchodzi na wysokie obroty. Mimo mniejszej ilości paliwa w komorze pływakowej i tak nie chce za bardzo jeździć. Dopiero jak zdjąłem filtr powietrza jakoś jechał. Nie będę się więcej z nim użerał. Zamówiłem już oryginalny...
Posiadam awo turista, prądnica od MZ, regulator napięcia elektroniczny od MZ. Mierząc napięcie przepływające przez regulator- na średnich obrotach jest ok., po zwiększeniu na wysokich- miernik pokazuje od 10V- nawet do 19V. Regulator jest podłączony prawidłowo do prądnicy, próbowałem już 3 regulator, 3 akumulatory mi padło, pierwszy miałem "niby niemiecki"...
Witam. Mam ogromną prośbę. Od pewnego czasu mój simek przerywa i nie może się wkręcić na wysokie obroty. Ma założony nowy gaźnik, nowa świece i cewkę butelkowa . Co to może być ?? Proszę o pomoc. Jeśli wybrałem złe forum proszę o przeniesienie.
Witam. Mam simsona s51 enduro o instalacji 12v elektronik. Problem jest taki że nie mam ładowania akumulatora, dziś kupię nowy mostek podłącze i sprawdzę czy będzie działać, ale to jeden problem. Drugi jest taki że nie mam schematu tej instalacji a mam źle podpięte światła bo działają tylko na 1 pozycji stacyjki czyli na zapłonie, na 2 pozycję jak przełączę...
chodzi tylko o to aby nie przegrzać silnika. Tak jak mówie najważniejsze te pierwsze 500 później można sobie pozwolić na więcej. Nie osiągać za bardzo wysokich obrotów Po prostu nie szaleć. Możesz jechać ile czasu chcesz ale przestrzegać tego co powiedziałem (nie przeciążać-unikać jazdy z pasażerem)
Witam wszystkich, co jest na przeszkodzie rozkręcić do 12 500 RPM konstrukcja gaźnika bo opór wydechowy zmniejszony przewiercony tłumik, Czy Te kosy naprawdę nie mają siły się wkręcić i blokuje je moduł zapłonu ? Czemu nie robią zaworów membranowych mieszanki wpadającej bezpośrednio do komory wału. Nawet simson się wkręca na takie obroty, Czemu nie...
jazda wysokich obrotach ładowania wysokich obrotach odpala wysokich obrotach
klepie wymianie rozrządu schemat silnik odkurzacz radio navcomm
diora bluetooth zmywarka amica pompa myjąca
Miernik Avidsen 107112 - brak reakcji wyświetlacza Niedziałający przedni panel LED w obudowie iBOX Wizard 4