Witam. Nie wiem czy w dobrym dziale więc proszę o przeniesienie jakby co. Posiadam Simsona s51. Mam założony zapłon z malaguti. Jest to zapłon dokłądnie taki: A tutaj taki mały schemat podłączenia: Dokładnego schematu iskrownika i cewkomodułu nie mam ale jakby był potrzebny to postaram się znaleźć. I teraz sedno sprawy. Potrzebowałbym jakiś układ czy...
Uwaga do wszystkich użytkowników Simsonów. Producent montował dźwigienkę ssania nie dla ozdoby! Sprawny silnik ze sprawnym osprzętem NIE MA PRAWA zapalić "od kopa" bez ssania gdy jest zimny! Sprawdziłem to praktycznie na kilkuset Simsonach. Jeżeli pali to znaczy, że coś jest nie tak z gaźnikiem! Sobuś podaj więcej informacji o Twoim Simsonie. 1. Co...
Witam Simsonek nie chciał chodzić na wysokich obrotach, zapłon miał ustawiony dobrze iskra super natomiast brał chyba za dużo powietrza do gaźnika. Gdy przytkałem gaźnik chodził normalnie. Kupiłem mu nowy zapłon, cewkę zapłonowa, świece, wał, wymieniłem wszystkie uszczelki i simeringi. Zapłon ustawiłem elektroniczna suwmiarka (2 mm przed górowaniem)...
Zapłon elektroniczny miał instalację 12V (akumulator) ale układ zapłonowy oparty był na cewce 6V. Zapłon z platynkami miał cewkę 12V i napięcie w instalacji 6V(akumulator). Sam mam coprawda SR50(skuter) ale jako pierwszy właściciel pewny jestem jego oryginalności. W mojej wersji wszystkie odbiorniki i akumulator są 12-voltowe ale cewka zapłonowa jest...
Witam. Zakupiłem do mojego simsona ze sklepu internetowego JackMotors zapłon elektroniczny Ducati Energia i mam problem z jego podłączeniem ponieważ opisy na cewkomodule nie zgadzają się z tym czego spodziewałem się po schemacie którego nie dostałem wraz z kompletem. W skład wchodzi: iskrownik Ducati Energia, koło magnesowe Ducati Energia, cewko - moduł,...
Witam. widze że mam tutaj do czynienia z osobami którzy posiadają nie małe wiadomości i doświadczenie na temat motocykli więc postanowiłem zapytać o jedna rzecz która gnębi mnie ostatnio a mianowicie mam problem bo kupiłem do swojego simsona zapłon elektroniczny (wcześniej miałem zwykły stykowy zapłon) po przejechaniu jakichś 50 km spalił mi sie moduł...
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem. 2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna wynosić 0.4 (Simson) do 0.7 (skutery). Przerwa 2mm jest niemożliwa...
Na twoim miejscu zrezygnowałbym z zapłonu bateryjnego i założył zapłon CDI. Nie wymaga on zewnętrznego źródła energii. Zapłony takie są stosowane we wszelkich skuterach i wielu motorowerach. Składa się z koła magnesowego, cewki zasilającej, cewki wyzwalającej, modułu, cewki zapłonowej. Nie trzeba wtedy akumulatora - oszczędność masy. Można próbować...
W nieprzerabianych Simsonach zapłon nie ma związku z aku! Masz problem ze stacyjką. Odepnij brązowy( w oryginale) kabel ze złączki nr 2 na stacyjce i zaizoluj go. Nie będzie gaszenia czyli zwierania tego kabla do masy, ale pozbedziesz się wpływu stacyjki na układ zapłonowy. Jaki masz układ zapłonowy? Przerywacz czy elektroniczny? Iskrę sprawdzasz na...
Witam, mam mały problem z moim simsonem. Jest on na elektronicznym zapłonie. Problem w nim polega na tym, że bardzo słabo wkręca się z niskich obrotów na duże, a jak się zagrzeje i spadnie na niskie obroty to gaśnie lub bardzo ciężko a czasem wcale nie da się go już wkręcić na wysokie obroty. I gdy jest ciepły to gdy zgaśnie już ciężko go potem odpalić....
Na pierwszym zdjęciu jest prostownik do ładowania akumulatora. Na drugim jest płytka bezpieczników. Jeżeli w Simsonie był zamontowany ten prostownik to na 100% była instalacja 6V. Dodano po 6 Piszesz że wymontowałeś moduł zapłonowy. Czy możesz zamieścić zdjęcie tego modułu. Bo zdjęcia statoru które zamieściłeś są od zapłonu zwykłego więc skąd się wziął...
Witam! Nieraz spotkałem się z licznikiem rowerowym podłączonym do simsona, który działał bezproblemowo. Postanowiłem zamontowa takowy licznik do mojego simka. Tu jest problem. Co jakiś czas zdarza się - podejrzewam - mocniejszy impuls elektromagnetyczny w wyniku którego - także podejrzewam ;) - indukuje mi się napięcie w przewodzie licznika i kasuje...
Posiadasz simsona z modułem elektronicznym czy ze stykowym zapłonem? Ja kiedyś podpinałem do ogara 200 licznik rowerowy też miałem z tym podobny problem, poradziłem sobie w ten sposób że do wejścia licznika podłączyłem kondensator 0,1µF i wymieniłem kabel WN na samochodowy z włókna szklanego.
Witam! Problem polega na tym że iskra jest ale tylko przy bardzo małych obrotach wału korbowego a przy mocniejszym kopnieciu startera nie ma jej wcale... Moduł orginalny był uszkodzony i nie było iskry wcale teraz na nowym zamienniku polskim jest iskra ale w takich warunkach jak wspomniuałem wcześniej. Szkoda że nigdzie nie można znaleść informacji...
wyczytałem że aby sprawdzić czy cewki ( w iskrowniku/prądnicy w simsonie) są dobre prostą metodą można wykorzystać żarówkę. A więc tak jak mi radzono ( mam rozpiętą całą instalacje nie wiem czy miało to wpływ czy nie..) wziąłem jeden kabel do żarówki a końcówkę do ramy silnika i kopałem i na żadnym z 5 kabli (Simson elektronik) nie zaświeciła się żarówka...
Konstrukcja oryginalnego zapłonu w Simsonie sprawia że jest podzespołem autodestrukcyjnym, powodującym w konsekwencji uszkodzenie karterów. Niewielkie luzy promieniowe nie powinny stanowić większego problemu, ale przy platyniarzu zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu podczas pracy. Większe luzy promieniowe nie stanowią problemu dla zapłonu elektronicznego,...
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
Spoko troszkę mi się rozjaśnia ale teraz mam pytanko czy jak ten zapłon jest elektroniczny to nie da się go rozregulowac poprzez zdjecie koła zamachowego?
OT: Hehe dokładnie, miałem SR50C. Elektroniczny przerywacz i regulaotr ładowania. Albo przerywacz albo zapłon elektroniczny. A jeżeli chodzi o ELBE to była montowana chyba w większość SR-ek
Z nowymi modułami jest niestety tak, że często ulegają uszkodzeniu po bardzo krótkim czasie od założenia. Okazuje się że najlepsze są jednak moduły oryginalne. Jestem z dużego forum o Simsonach (nazwy nie podam, bo to byłby spam, ale można mnie znaleść poprzez Google) i tam potwierdzają się te przypuszczenia. Nawet starszy pan, który jeździ na Simsonie...
Jest kilka typów układów zapłonowych akurat podam przykład z motocykli: platynki w JAWA`ch TS 350 magneto w produktach IFA np simson mz moduł elektroniczny 2 sów jak w simson`ach SR50e i mz 251e wersja rozwojowa bazująca na magnecie moduł elektroniczny 4 sów jak w silnikach jednocylindrowych honda jest owalny magnes przykręcony do wału i tylko jedna...
Witam Zrobiłem moduł do Simsona z zapłonem SLPZ wg poniższego schematu (tak wiem że jest przeznaczony do pojazdów w wewnętrzną cewką WN opis poniżej) : Z tym że : -Zasilanie CDI mam z cewki którą nawinąłem przy rozruchu daje 120-130V -Kondensator główny mam 1u 400V -Brak rezystora 2.2k 2W (wg autora jest niekonieczny) -Diody w obwodzie "WN" to BA159...
Witam. To że cewka zasilająca dla zapłonu z przerywaczem i cewka ładująca dla zapłonu bezstykowego to wiem. Chodziło mi o to czy były wersje zapłonu z przerywaczem gdzie cewka butelkowa była na 6 V. Z odpowiedzi (at)BANANvanDYK wynika że nie było. Chciałbym wiedzieć jaką rezystancję mają uzwojenia pierwotne i wtórne cewek zapłonowych tych 12 V dla zapłonu...
Szukam schematu instalacji elektrycznej 12V oraz schematu instalacji elektrycznej z modułem "elektroniczny zapłon" do skuterka simson.
myśle że masz problem z ustawieniem zapłonu chyba jest nieprawidłowe a co do zmiany na elektronika to mam nadzieje że wiesz że przy zapłonie elektronicznym idzie inna cewka zapłonowa specjalna do elektronika
najlepiej z NGK no model podadzą Ci w sklepie motoryzacyjnym(osobiście nie pamietam bo teraz zimą nie jeżdże ) , jesli jest dobry sklep to napewno mają katalog świec do poszczególnych motorowerów .W każdym razie ja mam NGK i smiga bezproblemu, na zapłonie elektronicznym i wcześniej przed przeróbką na przerywaczu mechanicznym też ,nie ma żadnego problemu...
Witam, kupiłem nowy moduł do Simsona S51 Enduro z zapłonem elektronicznym i po wymianie silnik nie chce zapalić, podpinam stary moduł i odpala, pożyczyłem jeszcze moduł od znajomego i też zapala ale tu znowu nie chce wejść na obroty. Cewka butelkowa wymieniona na nową. W czym może być problem ? ps. Instalacja 6V
Zapłon elektroniczny. Gaźnik był czyszczony i regulowany, ponieważ wykreciła mi się śrubka na dyszy.
Od wtorku zaczynam krótki urlop to się wezmę za sprawdzanie. Jeżeli to faktycznie był SR50C to jest szansa ze ma instalację 12v i zapłon elektroniczny. Amortyzatory tylne ma z 5-stopniową regulacją co by uprawdopodobniało to przypuszczenie.
Kolego Fatko masz absolutnie rację! WSK 125 miały zwykłego platynkowego iskrownika podobnie jak komarki, natomiast 175 niały cewkę pod bakiem. Zrobiłem tak bo nie miałem cewki do iskrownika, a miałem cewkę od Jawa 50. Załatwiłem od kolegi cewkę WN do Simsona skutera elektronik. Oznaczenia: EMZA 8351.1/13 DDR GDR RDA 08/87 Czytałem że to cewka typowa...
Witam, potrzebuję pomocy, ostatnio przerobiłem instalację w simsonie z 6V na 12V z zapłonem elektronicznym(wymieniłem m.in. magneto i cały układ zapłonowy) i po złożeniu wszystkiego, odpaleniu i dodaniu gazu spaliła mi się żarówka od stopu, która jest zasilana z cewki po mostku graetza, spaliło mi również żarówkę(25W/25W) od świateł drogowych i mijania,...
Cewka zapłonowa to tylko zwykły transformator. Napięcie wtórne (to na fajce świecy) wynosi około 15000V (15KV). Każda świeca powinna wytrzymać napięcie do 40KV. Jeżeli masz problem z kupnem oryginalnej cewki, to pod pewnymi warunkami można założyć inną. Przy zapłonie elektronicznym, najważniejszym warunkiem jest oporność uzwojenia pierwotnego, które...
Witam, mam pytanie do znawców, mechaników motorowerów Simson.W jaki sposób można sprawdzić w aparacie zapłonowym elektronicznym niesprawność impulsatora.Nie wiem czy to jest tylko cewka czy coś jeszcze jest z nią zalane w"obudowie". Jeśli była by to sama cewka (uzwojenie),to jak najprościej i najpewniej oraz czym można ją sprawdzić, zdiagnozować czy...
Zakupiłem simsona s51 instalacja 6v bez silnika ( kilka części było) dokupiłem do niego silnik z zapłonem elektronicznym 12 v no i teraz mam problem z tego podłączeniem z tego co wiem powinienem mieć moduł ale i tak nie wiem jak to podłączyć . Ale posiadam iskrownik 6v z wcześniejszego silnika ale on jest zwykły i mam teraz pytanie czy żeby wsadzić...
Właśnie chodzi o to że u mnie nie było tej elby a najciekawsze to że ja kiedyś robiłem sam tą instalacje i mój brat ją spalił i wyrzucił:/ i działało mi to tylko na tym ukiładzie było ładowanie i przerywacz kierukków:/ ale po tylu latacj zapomniałem jak to podłączyałem:/ a nie mam zamiaru tego spalić:/ i simson właśnie nie ma elektronicznego zapłonu:/...
Hej. Nie wiem czy dobry dział, ale ten wydawał mi się najlepszy. A więc tak: Mam simsona sr50 z zapłonem na platynkach. Cała instalacja była w nim ok, ale dostałem silnik z zapłonem elektronicznym i chciałbym go tam upchnąć. Nie mam natomiast pojęcia jak podłączyć całą instalacje. Wszystkie schematy które znalazłem pasują albo to tej starej wersji,...
Prawdopodobnie układ ze strony do której zamieściłes linka nie będzie działał na 6V , ale może łatwiej było by tobie podpasować moduł zapłonu elektronicznego od simsona na 6V , miałem takiego simsona, który miał instalację 6V i zapłon elektroniczny :)
Czyli wychodzi na to ze nie masz zapłonu elektronicznego tego z modułem, chyba ze masz w 2 schowku moduł zapłonomy
Witam. Simson którego posiadam to S51 z zapłonem elektronicznym o napięciu 6v. Posiada także akumulator. Zarówka przód 6V 35W tył pozycyjna 6V 5W. Mój problem zaczął się po wymianie magneta ponieważ moje stare sie rozsypało. Magneto kupiłem używane z Allegro. Simson na nim działa bez problemów i nie ma żadnego bicia na nim. Dodam ze zakładałem nową...
Hej Mam pytanie - jakich części potrzebuję aby przerobić w swoim simsonie zapłon na elektroniczny + instalację na 12V. Na allegro znalazłem coś takiego : [url=]Link Czy potrzebuję coś jeszcze ?? teraz mam 6V instalację i zapłon iskrowy. Wiem ,że muszę zmienić przerywacz kierunków,żarówki . Proszę o pomoc. Z góry dzięki.
Zrób zdjęcie złącza obrotomierza. Będą 3 styki 1 - +12 2 - masa 3 - sygnał z modułu zapłonowego
Witam kupiłem do swojego simsona cały zapłon elektroniczny wcześniej miałem zwykły zapłon z przerywaczem wszystko działało przez kilka miesięcy aż zaczął rzerywać jak odkręciłem dekiel zobaczyłem że jak przerywa to iskrzy na cewce zapłonowej na końcu uzwojenia który jest przylutowany do cewki. Postanowiłem przylutować ten drucik tak jak był, jak to...
Witam mam pytanie czy ten sam moduł może pracować z 6 jak i z 12V? Spaliła mi się cewka wysokiego napięcia i nie mam jak sprawdzić na jakie była napięcie, jedynie patrząc na moduł od kierunkowskazów widnieje że jest na 12V. Jeszcze dane modułu zapłonowego: 8309.12 EEZ002 TGL 32467 DDR
Rozumiem , trema, pierwszy post. Ale wyduś z siebie coś więcej. O jakiej cewce piszesz (zapłonowej) ? Do czego ci to potrzebne, czego oczekujesz? Jeśli jest tam układ zapłonowy elektroniczny , to możesz coś "odpalić".
przede wszystkim przejrzyj zapłon - najważniejsze - czy magneto nie jest pokrzywione, czy nie ma luzu na ośce - jeśli tak - wymieniaj, płać itp. sprawdź zapłon (przerwa 0,2 mm na platynkach) a najważniejsze - sprawdź gaźnik!!!! - przeczyść koniecznie, wyreguluj (wkręcasz śrubę od mieszanki na full po czym odkręasz o 2 obroty, odpalasz i kręcisz tak...
Witam! Posiadam Simsona z zapłonem Vape (jest to elektroniczny zapłon do max 16k RPM) i potrzebuje zrobić ogranicznik obrotów załączany poprzez włącznik on/off. Wiem, że to należy wykonać na lini impulsator - cewkomoduł. No ale jestem raczej początkujący więc nie za bardzo wiem jak to wykonać. Poniżej schemat zapłonu i przykładowych rozwiązań znalezionych...
Zapłon elektroniczny do silnika 2T. Do cewkomodułu idą 3 kable ze zapłonu. Wytłumacz mi dokładniej o jaki rodzaj ci chodzi?? Jakie są opcje wyboru :)
skoro ma elektronika To nie oznacza, ze ktoś tego nie przerobił i warto się upewnić. W ETZ251 też był zapłon elektroniczny a można spotkać różne twory. Niekoniecznie. Wszystko zależy od wersji. Zapłon elektroniczny nie był obowiązkowy w etz.
W sumie to instalacja 6v nie jest super rozwiązaniem polecam przejść na 12v większy wybór żarówek do reflektora można zrobić mocniejsze światła,a i wstawić zapłon elektroniczny,typu VAPE który jest 1000 razy lepszy od każdego fabrycznego w simsonie może poza PVL . A główny problem to fakt iż już od dawna niemożna kupić np.fabrycznych platynek tzn.przerywacza...
Witam, temat jest dziwny i nietypowy. Mam Simsona jak w temacie, wersja z zapłonem elektronicznym, w którym jakiś czas temu zapomniałem zakręcić paliwo (kranik). Dojechałem do domu z pracy i stał przez 2 dni z odkręconym kranikiem, a już mi się to wcześniej zdarzyło i po tym nie chciał odpalić. Tym razem już na amen. Ponadto jakiś dowcipniś poprzecinał...
A wiesz że do precyzyjnego wyznaczenia kąta wyprzedzenia zapłonu sterowanego elektronicznie wypada mieć lampę stroboskopową? :P
No niewiem czy ci to dużo da. Cewka oświetleniowa nie pasuje rozstawem śrub do podstawki twornika :!: Pewnie coś przerobiłeś. Miałem kiedyś rometa i też się bawiłem z kierunkami akumulatorem i stopem. Mam simsona SR50, zapłon mechaniczny i stabilność na wolnych obrotach mam bardzo dużą, mimo że to nie zapłon bateryjny. Polecam cewkę 6V od syrenki, dobrą...
Tu masz linka do strony z opisem regulacji gaźnika w S-51 (miałem kiedyś takiego jak ty z zapłonem elektronicznym -super sprzęt) : Haker305 - w simsonach elektronikach zapłon jest bezstykowy - we wszystkich sprzętach z zapłonem elektronicznym nie ma przerywaczy.
Cewka zapłonowa, tak jak i cała reszta odbiorników w pojazdach jest przeznaczona na włąściwe napiecie pracy. I jeśli instalacja jest 6 V, to żarówki, cewki, klakson i co tam jeszcze jest na 6 V. To samo w przypadku 12 i 24 V. To proste. Cewka przy zapłonie elektronicznym zazwyczaj ma mniejszą oporność uzwojenia wtórnego. Zdarza się też, że moduł zapłonowy...
Witam trochę nietypowo jak na to forum ale szukam dokumenacji do motoroweru SIMSON z zapłonem elektronicznym z góry dziękuję za wszeką pomoc. Pozdrawiam Johny
A jaki to model?? ma zapłon elektroniczny czy platynki?? Mam parę schematów daję je w załączniku. musisz zobaczyć który będzie ci odpowiedał bo tych simsonów było wiele wersji instalacji.
Bo w simsonach były zapłony klasyczne, czyli przerywaczowe i elektroniczne. I to czerwone koło jest właśnie od zapłonu elektronicznego. Koło magnesowe nie stabilizuje pracy silnika. Można je zdjąć i jeśli sie uda, to odpalić silnik bez problemów. Role koła zamachowego pełnią w tym silniku przeciwwagi umieszczone wewnątrz skrzyni korbowej. I to one stanowią...
a simek ma zapłon elektroniczny tzw elektronic czy zwykły? sprawdz jeszcze koniecznie poziom paliwa w gaźniku bo jak swieca zap jest czarna mokra to znaczy ze ją zalewa... i dmuchnij jeszcze powietrza w wężyk tak aby powietrze poszło do zbiornika... ja miałem jeszcze podobnie w moim simku tez nie chciał chodzić na wys obrotach i swieca była mokra to...
cewka WN w simsonie z zapłonem elektronicznym jest zawsze 6V a nie 12 jak twierdzisz... Po to właśnie jest moduł, który czymś musi być zasilany, stad tak wysokie napięcie. Mialem gdzieś schemat modułu tylko nie chce mi sie szukać, wtedy byś zrozumiał. Skoro kolega jak wspomniał wyżej, ma omomierz to proszę zmierzyć opór cewki i bedziemy wiedzieli co...
Hehee :D Akumulator dopiero kupiony kilka tygodni temu...:D Bo jakby nie to to bym już dawno przerobił... Żarówek 6V i tak nie dostanę to muszą zostać 12V. A Ty masz przerywacz zapłonu mechaniczny czy elektroniczny i ile masz cewek pod magnetem ? Czyli wystarczy samą cewkę zmienić, akumulator i przerywacz ?
Witam Generalnie wersje S53 to są już na iskrowniku przeznaczonym do wersji zapłonu elektronicznego, więc trochę mnie dziwi że masz "platynki". Jedyne co mogę Ci podpowiedzieć to rozpoznanie cewek po ilości wyprowadzeń. Ze schematu wynika że jedna cewka musi być połączona do kondensatora i na zacisk "młoteczka" wiec to musi być cewka iskrowa.I wyprowadzenie...
w moim motorze jest zasilanie 12v zapłon elektroniczny(bezstykowy) jestem troche w temacie elektroniki. z tego co czytałem i doświadczyłem to ten obrotomierz ma sygnał podłączane z cewki WN. chce go przerobic go na prędkościomierz i żeby impulsy były dostarczene do niego jako 12v a nie ok 80v.(sygnał do niego jest dostarczany z kabla który jest owiniety...
Witam. Kupiłem simsona sr 50 CE, ale w częściach. Poskładałem go w całość ale bez rozrusznika i dlatego dopasowałem inną instalację t.j. Moser schaltplan SR 50/1c w dwu opcjach: "mit dauerlicht" i druga "one dauerlicht" dlatego że posiada; - zapłon elektroniczny - zasilanie 12v - żarówka przód hs1 - żarówka tył pojedyncza zespolona - stacyjka -0,1,2,...
To tak.. w sumie to są fopiero moje początki z zapłonem elektronicznym :P to co zauważyłem to to, że przy użyciu lampy stroboskopowej na biegu jałowym obraz jest nieźle zamazany. Znaczy na tyle, że nie widać znaku na magnecie. Ustawić zapłon za pomocą wkrętaki, ale pod obciążeniem świateł? Po rysunku technicznym dostępnym w necie nie wiem dalej jaka...
Polecam ci kupić Ogara. Z tego względu że znaleźć w dobrym stanie i w dobrej cenie Simsona to duży problem. Ogara nie chce ponieważ mam już jednego rometa a z resztą ogar jest dla mnie za słaby. Dodano po 2 Do jakiej kwoty i jakie potrzeby ma spelniać ten simsonek? :) Do kwoty nawet 2tyś ponieważ wiem że to dobra cena jak za simsona ale chciałbym kupić...
Sprawdź długość iskry na samym przewodzie WN. Zapłon przerywaczowy czy elektroniczny?
Witam! Nie wiedziałem w jakiej kategorii to napisać, więc piszę tutaj. Kupiłem elektroniczny obrotomierz do Simsona (zapłon electronic 12V), dokładnie taki: Niestety okazało się, że zawyża obroty x2, tzn. jak silnik pracuje ma 1000 obr/min. to wskazuje ok. 2000. Nie ma na nim żadnego przełącznika, więc pytanie dla Was, co można z tym zrobić? Zastosować...
Witam. Mam problem z Simsonem s51. Zaczęło się od tego że jak się rozgrzał to zaczął gasnąć jak się nie trzymało przynajmniej połowy gazy ,po zmianie gaźnika jest jeszcze gorzej a mianowicie na zimnym odpala i chodzi ładnie ale już po minucie zaczyna gasnąć i się dławić. W zeszłym sezonie zmieniany cylinder na 60ccm. Zapłon elektroniczny 12v. Próbowałem...
Jak by było ścięte to by iskra była inna lub jej nie było Bzdura. poza tym grzebałem w iskrowniku więc nie. To było napisać o tym w 1 poście. Nawet nie wiadomo czy zapłon elektroniczny, czy na przerywaczu.
Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika. to czemu cewka WN jest na 12 V Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym. Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta...
Dawniej, jak miałem MZ 150 to starałem się ją udoskonalać, pamiętam że przerabiałem zapłon na elektroniczny z przerywacza. Polerowałem komorę wału korbowego na szkło, z wydechu wycinałem sita, z zębatką na wałku zdawczym też coś zmieniałem i wtedy miałem najmocniejszą i najszybszą MZ 150 z pośród kolegów.
Na dolnej nie ma przejścia do masy. Czyli do wymiany? Mam jeszcze cewki z zapłonu elektronicznego będą pasować?
i zapłon elektroniczny czy platynkowy?
:arrow: zibi72 nie wiem czy do końca mam rację, ale wydaje mi się, że w kosiarce cewka o której wspominasz to prądnica (jak w motocyklu), która zasila układ zapłonowy i to powinno wystarczyć aby nie zatrzymać pracy kosiarki myślę, że możesz tu z powodzeniem zastosować typowy zapłon do silnika dwusuwowego pzdr MANGI dokładnie ...to bardzo stara kosiarka...
Witam!!! Chciałbym zamontować elektroniczny system sterowania zapłonem do simsona, lecz wiem, że to wszystko elektronika, a ja nieznam się na elektronice, tylko co najwyżej na elektryce, (np. zrobienie instalacji elektrycznej w simsonie). Gdzie mógłbym dowiedzieć się coś więcej na temat elektroniki oraz na temat samoróbek w systemie sterowania zapłonem?...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Źle dobrana mieszanka paliwowo powietrzna. Wyreguluj gaźnik. Zapłon elektroniczny czy mechaniczny? Jeśli mechaniczny to sprawdź czy styki młoteczka pod megneto nie są wypalone. Szczelina świecy ustawiona na 0,2mm? Piszę z pamięci jak kiedyś też miałem Simsona i zachowywał się podobnie.
Przeczytałem kilka tematów o elektronicznym module zapłonowym ktoś w temacie do simsona elektronika polecił moduł z tego tematu: Wiadomo znawcą simsonów iż moduł DDR jest bardzo dobry ale jak padnie to ciężko znaleść niemiecki używany a polskie są jakie są i chaiłbym zrobić jakiś i przetestować jak się sprawuje i mieć na zapasie. I teraz pytania moje...
Sprawdzałeś cewki może gdzieś coś się oderwało i nie styka z tego co wiem to zapłon elektroniczny 6v. Cewka butelkowa lub moduł
To może być moduł zapłonowy. Wydaje mi się że masz spuchnięte kondensatory na tej płytce, to te walce, powinny mieć płaskie zakończenia, nie wypukłe.
A więc sprostowanie sugerowałem sie wypowiedziami na rożnych forach, oczywiście nie ma odczepów. Może ktoś mi pomoże bo nie doceniałem swojego simsona sprawa jest bardziej skomplikowana podobno simsony maja tylko 3 lub 4 cewki w silniku tymczasem ja mam ich sześć ułożonych promieniście (w tym jedna zapłonowa przynajmniej tak mi sie wydaje) oraz elektroniczny...
Jak najbardziej pierwszy poprawny, z zapłonem platynkowym. Na początek jeśłi tylko się da podłącz instalacje tak, aby odpalił tylko motor. Potem dopiero będziesz podpinał resztę. Czyli wynika, że rezygnujesz z EWR, ale zostaje nieszczęsna elba. Osobiście nie polecam. Spaliłem już kilka. Jedna chodziła 15min od kupna. Najlepszy jest regulator od zwykłego...
Czytaj ze zrozumieniem, kolega pyta się o cewkę zapłonową w silniku w nie tzw. butelkową. Być może źle się wyraziłem pisząc "cewka zapłonowa" chodziło tu o cewkę zasilającą która znajduje się w iskrowniku i daje wysokie napięcie dlatego w przypadku simsona transformator jest nie potrzebny. Co do zapłonu bateryjnego to niestety ale jesteś w błędzie zarówno...
Tak. Są różne. Jak na stronie motelek.net znajdziesz schemat jakiegoś regulatora do układu ze zmasowanymi końcami cewek, to analizując go zrozumiesz wiele spraw i nie będziesz pytał. Napiszę tylko, że nie wolno odpinać akumulatora od masy! W ogóle zmiany w okablowaniu są zerowe poza układem ładowania i zapłonu. Tak więc oprócz regulatora musisz mieć...
Witam Mam podobny problem z moim simsonem. W związku z tym mam pytanie. Na jakie jest napięcie i jaką rezystancje ma oryginalna cewka zapłonowa w simsonie SR50 z elektronicznym zapłonem? Używałem już różnych cewek i po pewnym czasie na każdej moduł się spalił...
Sorki jeszcze raz ale sądziłem że wystarczy wam to co pisałem wcześniej już uzupełniam. Otóż jest to simson sr 51 (electronic). Jest on produkcji niemieckiej, rok 83. częsci sa dostępne. tylko poprostu wymieniłem ta cewke bo stara już szwankowała. Aha i prad pochodzi z Magneta czyli jest tam kilka cewek dokładnie 3 jedna do zapłonu 2 do świateł a 3...
Odnośnie jeszcze zapłonu. Właśnie skonstruowałem coś takiego na hallotronie, tranzystorze IRF i cewce zapłonowej od simsona. Działa to w napędzie paralotniowym na silniku MZ150 (napęd wg konstrukcji Karola Moskwy) Podaję schemat: Na schemacie nie ma umieszczonego hallotronu - jest to zwykły cs3141 lub podobny o napięciu zasilania od 5V do 24 (30)V Styk...
witam ostatnimi czasy zabrałem się za przerywacz kierunkowskazów do simsona. W internecie znalazłem ciekawy i prosty przerywacz. Główną jego zaletą jest to że obie żarówki nie migają jednocześnie (wg autora) lecz na przemian, raz z przodu raz z tyłu. tu jest schemat tego przerywacza i temat o nim na schemacie układ jest podłączony do cewki przez mostek,...
Panowie. Dajcie sobie spokój z pseudo-oryginalnymi kondensatorami! Jak są kiepskiej jakości to po co zakładać. Natomiast porządnego kondensatora nie założycie bo nie macie narzędzi. Pisałem o tym cały elaborat. Użyjcie szukaj. Najprościej zostawić stary, byle nie miał zwarcia!(!), a dolutować kondensator kupiony w sklepie z częściami elektronicznymi....
Tak, tak. A co powiesz na średnioenergetyczny plazmowy zapalacz mieszanki uwarstwionej w piątym wymiarze silnika Honky? Jak on wpisuje się w temat? robokop. Proponuję przeprowadzić powyższe porównanie dla WSK. BANANvanDYK oczywiście ma rację. Nawet wartości szczeliny powietrznej zgadzają się z serwisówką Simsona. To jedyny praktyczny, a przy tym banalnie...
Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!! Cewka...
Udało się. Okazało się że połączenie kabli było poprawne za to problemem okazał się EWR. Trzeba było wymienić na nowy. Gdy to zrobiłem wszystko zaczęło działać gdy nagle silnik zgasł. Okazało się że zepsuty jest też moduł zapłonowy. Więc trzeba było właściwie wymienić cały osprzęt elektroniczny, ale przynajmniej wszystko teraz działa.
No i tu się zaczynają schody. Nie wiem jak ten zapłon działa :). Nie ma tam ani żadnego przerywacza w postaci platynek ani nawet modułu zapłonowego z czujnikiem przy magnecie. Jest tylko ta ceka pod magnetem co mi się uszkodziła i cewka WN od której idzie kabel do świecy. Od cewki zapłonowej z magneta idzie tylko jeden kabelek do cewki WN i podczas...
Panowie, a nie czasem jest to kondensator? Jak jest zimny jest wszystko w porządku ale jak się nagrzeje to pierwszym objawem (dopóki go nie zgasisz) jest brak zapłonu. Kolego miałbyś rację, jak najbardziej! Tylko w tych modelach stosowany jest elektroniczny zapłon i nie ma przerywacza z kondensatorem tylko jest cewka impulsatora!
Witam! Jako że jest zima chciałbym ulepszyć mojego mopeta. Słyszałem o "wzmacniaczach iskry ". Postanowiłem założyć takie coś. Poszukałem na ten temat i znalazłem: tyle że nigdzie nie ma napisane pod jaką cewkę jest ten moduł, elektroniczną czy zwykłą. Mam w gokarcie moduł GL100 produkcji telpod i jest mega dobrze, świecy nie wymieniłem od pół roku...
nie w każdym iskrowniku simsona jest tylko jedno napięcie, zależy jaki masz ten iskrownik-prądnicę-zapłon różnie to zwią, w jednym jest całkowite 12v w innym 6v a jeszcze w innych są mieszane np zapłon 12v a ładowanie i akumulator 6v i masa jeszcze innych mieszanek , fabryka takie wypuszczała no i ok , a co jak ktoś sam jeszcze zmieniał którąś cewkę...
Ilość biegów jest tu nieistotna. Zapłon platyniarz, czy elektroniczny? Bo od tego trzeba zacząć.
Dzięki panowie za więcej uwag ;) Myślę że sprawa wyjaśniona na tyle na ile można bez testów, więc zamierzam to przetestować (bo mam taką cewkę na warsztacie więc wystarczy założyć). Natomiast pojawiły się kolejne pytania: Teraz chcę spóbować zmontować zapłon elektroniczny, który nadawałby się do założenia w każdym prl-owskim motorku na bazie tego (genialnego)...
Zmieniłem silnik w simsonie i założyłem stary zapłon (na którym jeszcze dzień wcześniej jeździłem). Silniki (w zakresie elementów układu zapłonowego) identyczne? Po założeniu zapłonu do nowego silnika nie ma iskry. Zapłon masz tam klasyczny czy elektroniczny? Co zrobić żeby była Ustalić czemu jej nie ma i usunąć przyczynę...
Kochani nie kłoćcie się. Funkcjonują dwa podstawowe rozwiązania konstrukcyjne 1. Simsony(elektroniki oryginalne) posiadają zapłon bezobsługowy, całkowicie elektroniczny - wyzwolenie iskry (wysterowanie tyrystora) odbywa się za pomocą cewki sterującej a nie przerywacza 2. Jawki MZ tki mają zapłony wysterowane przez przerywacz co w stosunku do zwykłych...
Najprostszy elektroniczny bezstykowy zapłon to czujnik zapłonu z malucha (nowszej wersji - 8zł) i moduł zapłonowy np od Simsona za 30 zł do tego jakakolwiek cewka WN, problem występuje, jeśli chcesz zasilić moduł 6V, gdyż jest przystosowany do 12V, najprościej zmienić cewkę zasilającą, jeśli to zapłon iskrownikowy lub jeśli bateryjny to zwiększyć napięcie,...
Witam. Mam taki problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem silnika komara(1 cyl.; 2suwowy; zapłon - iskrownik) i zbudowałem do niego moduł zapłonowy oparty na tyrystorze BTP 151. Wszystko chodziło OK jak kopałem ręką (magneto miał wolnę obroty) iskra była miód. Więc postanowiłem zapali na owym czymś. Silnik pracował przez ok 1 sek. i zgasł. Potem nie było...
Kolego! Po pierwsze - ogarnijcie tego Simka, bo to sprzęcik z duszą, a z tego co piszesz to niezły z niego dezel. Tuningiem pt. elektroniczne obrotomierze czy kierunkowskazy zajmijcie się na samym końcu. Po drugie - producent wyposażył go w akumulator 12V. Jeżdżenie bez akumulatora na pewno wpływa negatywnie na instalację elektryczną. Najpierw zamontujcie...
Koło magnesowe - średnica zewnętrzna -185 mm, To mało interesujący wymiar. Najbardziej potrzebna jest średnica, w którą są wpisane nabiegunniki cewek. Coś w "stylu" tych 134 z trzeciego zdjęcia, ale tak jakby były cztery magnesy. Czyli od tych 134 trzeba odjąć różnicę grubości między magnesem a wkładką stalową wyważającą i ok. 0.5 - 0.8 luzu między...
POMOCY!!!!!!! Jednak przyczyną nie jest tu gaźnik.... Pożyczyłem identyczny gaźnik od kumpla i dzieje się to samo co na moim, tzn. (odpala na moment i gaśnie), co tu może jeszcze być nie tak????? Na każdym ustawieniu zapłonu jest to samo (iskra co najdziwniejsze jest regularna i mocna)..... Zapłon jest elektroniczny..... Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi,...
obrotomierz podłączasz do cewki zapłonowej tej aluminiowej do punktu do którego dochodzi przewód z przerywacza a żeby ci odpowiedzieć ile będzie się mylił i czy w ogóle będzie się mylił napisz jaki to obrotomierz na ile cylindrów
Polecam :Erhard Werner Jeżdżę motorowerem Simson Jest tam cały rozdział poświęcony ustawianiu zapłonu w elektronikach. Jak chcesz to ci zeskanuję.
przecież tam są dwie cewki na światła jest oddzielna cewka jedna z cewek ma wyprowadzone 4 końcówki tylko nie pamiętam od czego ona jest ale chyba ładowanie i światła a ta druga do zapłonu. Napisz o co ci chodzi bo piszesz o podłączeniu regulatora a nie masz akumulatora to po co go podłączać
Witam jeśli nie możesz sobie poradzić z tym zapłonem to polecam moduł ze simsona pasuje na 1000% podaje schemat blokowy wyprowadzeń zasilanie oczywiście z cewki zasilającej moduł zapłonowy pozdrawiam
Spróbuj porządnie zaekranować obudowę elektroniki. Radia da się słuchać w pobliżu tego motorowerka, czy trzeszczy? Daj jakie małe kondensatory (100n) na zasilaniach. Nie jeden na głównym, a małe przy elektronice. Daj filtr LC na zasilaniu. I zajmij się oryginalną instalacją zapłonową.
Cewki butelkowe mają różne rezystancje uzwojenia pierwotnego i to głównie od tego parametru zależy prąd cewki. Aby ograniczyć prąd, musiałbyś użyć cewki o dużej rezystancji uzwojenia pierwotnego - powyżej 3 omów. Np. u mnie w Simsonie S51 cewka (do zapłonu z przerywaczem) ma 4 omy, co przy napięciu zasilającym 12V i uwzględnieniu min. rezystancji MOSFET-a...
Witam. Postawiłem przed sobą takie wyzwanie. Zbudować samodzielnie do mojego motoroweru zapłon CDI. Wstępny plan jest taki aby skorzystać z oryginalnej cewki butelkowej i cewki indukujące wysokie napięcie. Samemu chcę wykonać czujnik oraz moduł. Oryginalny zapłon jest elektroniczny, i ten ma zostać w razie awarii tego mojej konstrukcji. Zapłon chcę...
Na wejściu "14" napięcie przekracza 100V, lecz na wyjściu "15" napięcie jest rzędu 3V ciekawe jak dokonałeś tego pomiaru? Ciekawe ile analogicznie wyniosłoby napięcie iskry? Co do modułu elektronicznego, mam Simsona z takim modułem od roku 1984, faktem jest, że od ok. 20 lat używam go tylko w wakacje(ok 300km) i nigdy ani raz mnie nie zawiódł. Zastanawia...
Musisz pokombinować z przerywaczem i kondensatorem. Styki powinny się rozwierać w odpowiednim miejscu (położenie biegunów koła magnesowego względem rdzenia cewki zapłonowej). Kondensator, jeśli chcesz mieć porządny to kup w elektronicznym MKP 0.22µF/630V, te co można kupić w sklepach motoryzacyjnych są często niskiej jakości. Cewka zapłonowa jest...
Witam Moim zdaniem Elba 12V do akku i cewki 6V jest pomysłem nietrafionym. 1019205 Odpisuję może lekko nietrafnie bo mnie to dotyczy: Wiadomo że moduł zapłonowy w simsonie jest rozdzielony ze stroną ładowania. Może być stykowy lub elektroniczny. U mojego simsonka SR50/1 (z tabliczki znamionowej). Chwała za to że to dwie odrębne rzeczy. Te simsony są...
Rozrząd na 100% dobrze, niema takiej opcji by było źle, a gdy nie chciał odpalić to było sprawdzane wszystko 2 razy. Jedyne czego pewien nie jestem to czy udało mi się zębatkę na wale zamontować idealnie jak była, po wymianie łożysk. Ale znaki się zgadzają. Robiąc osobny układ zapłonowy ( można taki zmontować sobie nawet na stole) nie interesuje mnie...
Mam problem z wolnymi obrotami. Spada z obrotów i gaśnie i nie mogę tego ustawić. Jak ustawić wolne obroty ? Jaki ustawić poziom paliwa na "pływaku" (jakie powinny być odległości min-max). Czy w wersji elektronicznej ustawia się zapłon, jeśli tak to jak to się robi ? Zachciało mi się kupić dla syna taki pojazd i teraz mi głowę suszy.
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
Jeśli moglibyście to też prosze o wysłąni mi schematu tego zapłonu. z góry dziękuję
Witam. Do wiadomości załączam schemat instalacji Simsona S50 6V w wersji B2 z elektronicznym zapłonem tyrystorowym. To wprawdzie inny model i inny silnik, ale różnice w instalacji nie są duże. Twój SR50 ma prawdopodobnie inny prostownik do ładowania akumulatora i nie wiem czy nie różni się także napięciem instalacji, ideowo jednak powinno to być to...
hmm a jest moze zaoliwiona albo cos takiego?? jeszcze duzo zalezy od swiecy np ja raz kupiłem iskre i tyle niechce jej widziec poprostu niezdała egzaminu ja jak miałem elektoniczny zapłon tzn na module to zakładałe bosha taka na 4 styki z krutkim gwintem miał lepszego kopa i niezdazyło mi sie zeby sie z nią cos podziało umnie taka swieca kosztowała...
Co do potencjometru najlepiej wyregulować go z miernikiem w ręku podłączyć potencjometr pod wyjścia środkowe i jeden bok z tego co pamiętam albo same boki. Jak nie masz miernika idź do elektronicznego tam napewno mają miernik sprzedawca z pewnośćią ci to zmierzy i wyreguluje. A jak nie to wstaw rezystor poziomo. Albo kup potencjometr 100Ω i przekręć...
Surmacer,ja pisałem że jestem pod wrażeniemTwojej wiedzy na każdy temat,ale te wartości o których piszesz mi byc może kompletnemu ignorantowi nic nie mówią.Prośba moja może pójdzie dalej,przeciez na forum jest wielu posiadaczy simsona z zapłonem elektr.Pomóc donkelkowi mozecie ,otóż niech tylko kilku z nas zobaczy czy czerwony przewód dotkniety do masy,ten...
Kup licznik Sigmy Sport mnie (7000) w Ogarze 205 działał bez zarzutu w Simsonie działają mi nawet tanie liczniki ale mam przebudowany zapłon. Oprócz tego czasami sprawę poprawia kondensator dołożony do baterii licznika (sigma ma to w standardzie). Cewka zapłonowa niema tu nic do rzeczy nawet lepiej wypada cewka Simsona bo jest ekranowana chodzi tu bardziej...
Witam. Mam Simsona SR80 z elektronicznym modułem zapłonowym sterowanym platynami. Mam obrotomierz z Poloneza z zapłonem Abimex na podwójnej cewce. Wszytskie oznaczenia się zgadzają jedynie pieczątka się różni tam gdzie jest wybite K.J. Obrotomeirz powinien dobrze pokazywać, lecz na wolnych pokazuje mi 600 obr a na max obrotach na luzie pokazuje 5500obr....
Witam Czy w Simsonie zapłon z modułem elektronicznym da się tak podłączyć by nie potrzebował prądu z zewnątrz (akumulator)?
jak jesteś kumaty, to sobie poradzisz ;) Akurat ten schemat jest do tradycyjnego zapłonu tu przesyłam do elektronicznego
zapłon jest na platynkach tzn nie elektroniczny wielkie dzięki za informacje, będę próbował ustawić ten zapłon może się uda :) pozdrawiam wszystkich. o wyniku napiszę :)
Cewki do elektronika dają napięcie do 400V , mowa o cewce zapłonowej . A cewki do świateł są inne czyli mniej zwoi i grubszym drutem nawinięte. I niema znaczenia czy masz zapłon platynkowy czy elektroniczny . Cewki od świateł są takie same w obydwu modelach.
Dobra powiem do czego to robię ale żeby nie było postów z odpowiedziami nie warto itp. . A więc tak robię JAWĘ50speed taką na wzór tej może i znanej wam ,którą zrobił koleś w Czechach. Ja chcę wycisnąć kompletne maximum. Kwestię przerobienia gaźnika by także był sterowany elektronicznie już można powiedzieć ,że rozwiązałem i wiem jak to zrobić. Gaźnik...
Rozróżniam, rozróżniam i napisałem to kilka razy wyraźnie! Podane przeze mnie dane dotyczą cewek prądnicy. Wyraźnie jest to napisane i zostało zacytowane przez kidu22 ! Nie jest to żadna bzdura tylko dane przepisane z serwisówki! Natomiast bzdurą jest wartość rezystancji uzwojenia pierwotnego dla cewki butelkowej podana przez niego. To wartość dla ceki...
ziomek310 nie przejmuj się że schemat nie odpowiada co do przewodu i styku temu co masz w swoim Simsonie! Nie oto chodzi! Jeżeli Simson jest wiekowy (a pewnie tak jest), to mógł być przerabiany. Po prostu musisz myśleć i nauczyć się czytać i rozumieć schematy! Oto wskazówki: Instalacja Simsona składa się jakby z kilku niezależnych instalacji. Dlatego...
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
Dokładnie mi chodziło o to 6 post stąd też kolega zaobserwował (a właściwie nie zaobserwował) różnicy w jakości "światła" : Co do ceny instalacji 6V hmmm może jest tańsza w wytworzeniu, ale nie w eksploatacji ;) Poszukaj, poczytaj i znajdziesz że nikt kto miał styczność z tym reliktem PRL'u jakim jest silnik 023 nie robi instalacji 12V w wyżej zaprezentowany...
Jakaś regulacja zapłonu w tym jest... To w tym twoim ??? nie ma sklepu elektronicznego? Koszty przesyłki za taką drobnicę będzie wyższy niż wartość elementów. Jak się upierasz na internetowy, to w innym dziale jest wątek z linkami.
Tylko czemu podpinając się pod samą cewkę magneta jest przejście do masy?? Co to znaczy przejście? Jak to rozumiesz? Jak mierzysz? Rezystancja tej cewki to od 0.6 - 1.4 oma. Nie wiem ile dokładnie ma być w tym iskrowniku. :cry: ale w takim zakresie mieści się rezystancja cewek iskrownika. Więc nie jest to "przejście" do masy czyli setne oma, tylko...
Sorki za lekki sarkazm, ale podszedłeś do tego bardzo mądrze i w sumie pozytywnie. Bez obrazania się i tego typu innych reakcji. Chylę czoło. Wracając do tematu kondensatora. Kondensatory mają zazwyczaj podane napięcie znamionowe dla prądu stałego, Tak, jeżeli nie ma innych znaków na niebie i ziemi. Np. AC lub ~. To dla świadomego sytuacji "konstruktora"...
Nie pozostaje nic innego jak po kolei podmieniać elementy układu zapłonowego, na początek podmień cewkę WN- nie próbuj w ramach podmiany zakładać cewki WN pochodzącej od S51 z zapłonem stykowym - musi być od wersji elektronicznej.
jaki masz zapłon? na platynkach?? silnik z pojemnością 70 miał inny kąt wyprzedzenia zaplonu a dokaldnie 1,4 - 1,6 mm przed GZP platynki na 0,3 - 0,4 mm i przerwa na świecy podobnie takie luźne 0,4mm.. a nie jak w fabrycznej 0,7 - 0,8.. tak samo w przy elektronicznym zmniejsz przerwę na świecy..
Witam drodzy forumowicze proszę o pomoc. Kupiłem elektroniczny zapłon i wszystko ok ale zostały mi dwa oryginalne przewody od stacyjki zaznaczone strzałkami czerwoną i niebieską które oryginalnie były do prądnicy. I teraz co z tymi przewodami mają zwisać? kontrolka ładowania nie świeci bo jest ni epodłączona...
Witam! Mam problem z Simsonkiem s51 z zapłonem elektronicznym. Jednego dnia zapalał bez problemu a teraz zanika mu iskra przy wyższych obrotach (mocniejszym kopnięciu). Instalacja założona jest nowa, cewka NN nowa, moduł zapłonowy był zmieniany na drugi (regulacja potencjometrem nie pomagała). Zrobiłem własny moduł i dalej to samo. Przy powolnym kopnięciu...
Tym razem ja muszę poprawić kolegę mpczapskiego, bo przerwa przerwywacza w pozycji rozwarej ma wynosić 0,4mm. Natomiast przy ustawianiu zapłonu iskra wytwarzana jest gdy przerwa ma około 0,03mm. Ustawia się to za pomocą folii aluminiowej włożej między styki. W momencie gdy ma być iskra folia musi się swobodnie dać wyciągnąć. Co do kondensatora to mogę...
Wolałbym z tylnego bo nie szpeci wyglądu motoroweru, chodzi mi o kable wiszący z widelca który nie będzie wyglądał ciekawie :) poza tym jest mniejsza odległość do skrzynki w której będzie mieścił się układ co daje mniej śmieci łapanych po drodze (Swoją drogą dlaczego zawsze zalecane jest montowanie czujników w przednim kole? ). Konkretnie mowa o motorowerze...
ja się zastanawiam czy takie rozwiązanie będzie w stanie ŁADOWAĆ aku. Dziś byłem w sklepie z częściami i jakoś sprzedawca wspomniał że w SIMSON'ach były zapłony elektroniczne ale ludzie wywalali i zamieniali na tradycyjne. Sam już nie wiem co dobre - pewnie to co mam i lepiej nie grzebać. Niemniej jednak w/w schemat byłby przydatny do podstawowego celu...
Tylko ten zapłon to CDI a ja posiadam Simsona S51 z zapłonem elektronicznym (moduł jest zasilany z cewki).
Witam wszystkich Mam charta z 89 roku i w zeszłym roku odtwarzałem na podstawie schematu całą instalację elektryczną i udało się. Ale że ten silnik rometowski jest dość kiepski kupiłem silnik od s51. Niestety nie potrafię określić wyjść z tego silnika (5 przewodów) aby go podpiąć pod moją instalację. Nie bardzo się znam na simsonach Mój chart ma zapłon...
Jest to forum elektroniczne... Ale, na początek poszukaj jakiegoś dobrego gaźnika na 50ccm - najlepiej od jakiegoś japończyka lub simsonka... Do tego część elektroniczna - wsadź czujnik położenia wału na hallotronie i elektroniczny zapłon. Jeśli chodzi o wydech to samemu można coś takiego wykombinować, tylko trzeba policzyć kolanko... YR1
Witam, jakiś czas temu znalazłem na forum schemat elektronicznego przerywacza kierunkowskazów na 6V. Układ chciałem wykorzystać do Simsona z elektronicznym zapłonem, bo mechaniczny jest irytujący, działa jak mu się chce. Pozwolę sobie wkleić schemat tego układu i opis, bo nie mogę znaleźć linka, mam nadzieję, że autor się nie obrazi. SCHEMAT OPIS, a...
Na cewce zapłonowej występuje napięcie impulsowe o wartości rzędu kilkuset V. Cewka pierwotna układu zapłonowego dostarcza 6V, a wtórną mam na 8V. Kilkaset V występuje w Simsonie w wersji z zapłonem elektronicznym (napięcie rzędu 400V)
Najłatwiej do silnika Dezamet założysz zapłon elektroniczny ze Stelli/Charta. Na simsony.net zakładaliśmy już zapłony od Malaguti, AM6 a nawet z Yamahy (zewnętrzny impulsator). Ja sam jeżdżę na zapłonie Langfang Kokusan (identyczny do AM6, ale do silników Piaggio-Derbi). Wątki scaliłem.