Yo co napisałem wyżej!! Dodano po 1 Prościej się nie da.
Drogie =/= dobre, ani sprawne. W tej chwili wszystkie nowe podzespoły trzeba traktować dość podejrzliwie. Musisz próbować. W te chwili masz rozregulowany zapłon i paliwo. Co najmniej jedno należy doprowadzić do stanu poprawności, by eliminować usterki. Na raz będzie ciężko.
I jeszcze ten zapłon cały sterownik jest mniejszy o ok 1,5 mm od orginalnego i jak popu szczę te dwie śruby od mocowana iskrownika to on opada Podstawa zapłonu to bezużyteczna podróba, która ma średnicę 108-109 mm, gdzie powinna mieć średnicę równą 110 mm. Pewnie także cały zapłon to chińska podróba. Druga sprawa to gniazdo podstawki w karterach które...
Tak, da się to zrobić. Najlepiej wyprowadzić sobie oba kable z cewki butelkowej do schowka, dać jej kostkę na normalne konektory. Do tego kabel od kondensatora do którego będzie przy zwykłym zapłonie podpięta cewka zapłonowa. Teraz zaznaczasz sobie to jakimiś kolorami i możesz szybko zmienić instalację z bateryjnego na normalny zapłon. Pozostaje jeszcze...
Słabo szukasz. http://www.skuteryostrow.pl/strona/image...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
To nie moduł zapłonowy! To dławikowy układ ładowania. Zielono-czerwony kabel do bezpiecznika połączonego z cewką ładowania a czerwony przez bezpiecznik do akumulatora
Mam pytanie jakie przeróbki mocowania będę musiał zrobić by silnik spasował?? Przyjdzie silnik to zobaczysz pomierzysz, w silniku M541(nowszym) trzeba uciąć kawałek karteru i nawiercić nowy otwór w mocowaniach (w ramie), a jak to w przypadki silnika z Duo wygląda sam zobaczysz. Czy da się zastosować podnóżek od simsona by cięgło od hamulca było po...
Ja mam zapłon Unimoto w Jawce 50. Ten do Jawki jest droższy o 150zł od bardzo podobnych do innych modeli tylko dlatego, że pasuje do popularnego modelu. Jakość tego produktu za tą cenę to dramat... Koło magnesowe niewyważone, źle dotoczone i ocierało o obudowę generując opiłki i miejscowe przegrzanie, po długich dyskusjach o błędnym montażu i odesłaniu...
https://obrazki.elektroda.pl/1328965700_...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
witam moze tu ktos mi pomoże:) porblem jest taki jade sobie normalnie na simku i zgasł i od tego czasu nie zapala. elektronika ok (iskra itp) zimeringi widze ze jeden jest zrombany (na wale z prawej strony to wymienilem oby dwa gaźnik tez wrzucilem nowy i dalej niechce zapalić elektronika ok poziom paliwa itp tez sciagam gume Z filtra i zapala ale wiecie...
i zapłon elektroniczny czy platynkowy?
Pomimo braku sukcesu w znalezieniu przyczyn(y) dziwnego zachowania się silnika i jego przegrzania podziwiam twój upór i konsekwencję w drążeniu problemu. :D Niejeden dawno by rzucił Simsona w kąt lub wystawił na aledrogo.:| Sądzę również, że wiele się nauczyłeś prowadząc temat. Wygląda na to, ze wszyscy popełniamy jakiś błąd lub umknął nam jakiś szczegół....
Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
Witam. Od ostatniego razu nie wiem co sie dzieje z moim simosnem;/ jesli dodalem mu malo gazu to gasl, musialem dac prawie caly gaz zeby ruszyc. Zmniejszylem doplyw paliwa i wyczyscilem gaznik. Ale przyczyna byla za mocna mieszanka. Dzis do szkoly jechalem na simsonie i cos nie chcial jechac strzelalo z rury jakby byla za duza mieszanka ale jakos dojechalem....
Witam. Panowie jestem w kropce, ponieważ przez zimę wymieniałem łożyska itd w simsonie. Po remoncie postanowiłem uruchomić simsona. Niestety zapłon był przestawiony więc ustawiłem i odpalał "od kopa" . Lecz teraz wystawiłem simka i ku mojemu zdziwieniu nie pali. Pomyślałem że to zapłon i ustawiłem od nowa. Gdy simson jest ciepły pali od ręki mogę go...
Pamiętaj, że zapłon w S51 jest zasilany z cewki, czyli jest to prąd przemienny. Zwarcie i rozwarcie następuje w ścisłe określonym czasie i może przebiegać jednocześnie z odwróceniem przepływu prądu.
możesz podłączyć żarówke w miejsce cewki i sprawdź czy masz dobry zapłon
Wątpliwa sprawa aby cewka zapłonowa z S50 zadziałała w zapłonie elektroniku jako cewka zasilająca CDI. Nie wiem czy nawet fizycznie wejdzie w podstawkę. Nie da się zrobić zapłonu CDI wyłącznie na tej cewce. To jest niemożliwe konstrukcyjnie, ponieważ ta cewka to w dalszym ciągu zapłon indukcyjny. Poza tym kwestia sterowania... W prawdzie są rozwiązania...
Na chwilę obecną nie wiem w jakim kierunku podążać, czy przyczyną jest zapłon a może zasilanie paliwem .Chce jeszcze podmienić cewkę WN, przewód i fajkę, ostateczność wymiana gaźnika . Wg mnie, to Po uruchomieniu które jest możliwe tylko na ssaniu mocno dymi i w ciągu 5-10 sekund mocno go zalewa, na wolnych obrotach wogóle nie pracuje .Cieknie z kolanka...
Zapłon do kontroli.
W niektórych wersjach simsona żarówka przednia ma 35W , cewki na statorze mają inne parametry i w tych modelach cewka WN jest zasilana z akumulatora. W ŻADNYM ori Simsonie NIE było zapłonu bateryjnego! Najpierw najbardziej typowe iskrowniki z podwójną cewką (jak w Romecie) potem iskrownik z wydzielonym transformatorem (tak to działa) WN czyli przez...
a jaki masz zapłon na platynkach??
Witam, w Simsonie masz trzy znaki, jeden na karterze, drugi na płytce zapłonowej, trzeci na kole magnesowym. W momencie kiedy znaki te sie pokrywają ze sobą nastepuje zapłon. Ustaw płytke zapłonową na znak na karterze i bedzie ok. Możesz sprawdzic zapłon lampą stroboskopową.
bardzo często przyczyą spadku macy jest wypchnięcie simeringu na wale korbowym więc ściąg koło magnetyczne i sprawdż,, sprawdż też od strony sprzęgła. jaki masz zapłon stykowy czy bezstykowy pozdrawiam
Zapłon sprawdź . Dobre rady zawsze w cenie.
W jakim stanie simering po stronie zapłonu? Napewno zapłon ustawiony prawidłowo? Jak i gaźnik? Może podasz procedure ustawiania?
Podaj symbol gaźnika. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale zapłon ma być chyba 3mm przed GMP. Jak wrócę do domu, to Ci sprawdzę.
Można, ale się nie opłaca. Rozrusznik 3 generacji kosztuje ok. 1500 zł. Do niego wymagany jest zapłon VAPE — obecnie zestaw kosztuje 1500 zł. Pokrywa nie posiada napędu licznika, potrzebny jest zestaw napędu z przedniego koła — ok. 200 zł. Kartery powinny być z nowej wersji, w DDRowskich trzeba podfrezować krawędź karterów. Zdaje się że...
Jak powinien być poprawnie ustawiony zapłon w simsonie sr50 z przerywaczem, jaka powinna być przerwa na przerywaczu
Nie wiem czy to zrozumiałeś - z tego co wnioskuję z wypowiedzi - ale właśnie za słaba iskra jest przyczyną wszystkich problemów. To że nie chce palić i przestał działać na trzech świecach to też jest skutek słabej iskry. Na początek powinieneś sprawdzić na jaką odległość może przeskakiwać iskra z samego przewodu WN. Dopuszczalne minimum to 5 mm, powinien...
w s50 jest zapłon na przerywacz. opis oryginalnie do s50: jak ustawić zapłon mechaniczny (wersje N, B, B1): Najpierw, podobnie jak w przypadku elektronika, trzeba wiedzieć, w jakiej odległości od maksymalnego górnego położenia tłoka ma nastąpić zapłon. W przypadku Simsona S50 jest to 1,5-1,8 mm. Oznacza to że zapłon ma nastąpić gdy tlok, poruszając...
Polecam ci zmienić gaźnik, też miałem takie problemy jak wystrzeliwująca końcówka tłumika, strzały w tłumik, kopanie 15 min żeby zapalił :D . Gaśnięcie po paru km. Zmieniłem gaźnik od s51 enduro, ustawiłem zapłon 1.8mm przed GMP. i problem znikną simek cały czas chodził bez żadnych problemów. Jeżeli masz jakiegoś znajomego co ma simsonka to pożycz gaźnik...
Wału nie trzeba kupować nowego. Jeżeli ten od 50-tki jest OK, to wystarczy przerobić przeciwwagi. Tłok o wiekszej średnicy jest cięższy i w przeciwnym razie "zgubimy" wyrównoważnie. Silnik będzie bardziej drgał Pozostałe przeróbki/wymiany. Piszę z pamięci może coś umknąć. sorry. 1. Otwór w karterze, jak pisali koledzy, nalezy roztoczyć na średnicę ok....
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Cewka od świateł zasila tylko światło przednie a postojówka z tego co tu widze na schemacie jest zapięta do światła pozycyjnego tylnego przez stacyjke tak, że kiedy masz załączone na stacyjce światła to napięcie idzie z cewki, a kiedy przekręcisz na ostatnią pozycję (postojowe), to wtedy bierze z akumulatora... Masz chyba zapłon iskrowy... więc wychodzi...
1.Diagnostycznie podlej ok. 0.5 łyżeczki oleju pod świecę, wkręć świecę i powinien odpalić lub zamruczeć oczywiście z efektami z rury wydechowej. Potem na 100% czyszczenie świecy. Jeśli odpali = problem z kompresją, źle założone uszczelniacze na wale, przedmuchy. 2. Świeca - tylko nasza ISKRA.Cyt. "ale posiadam stary model świecy iskra" - wycieczka...
https://obrazki.elektroda.pl/2573907500_... Dodano po 1 Taki schemat dostałem z Jackmotors wraz z zapłonem.
Simson ma instalację 6V.
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
Dalej to samo, simek nie odpali, ale mam wrażenie że iskra zanika na świecy, na każdej dochodzi do tego zjawiska, co jest przyczyną?
Można spróbować sprawdzić iskrę na cewkomodule od Piaggio, lecz nie gwarantuję że nie zostanie on uszkodzony przez uszkodzony stator. Taki cewkomoduł od Piaggio niezbyt nadaje się jako zamiennik cewkomodułu PVL (brak ogranicznika napięcia). Ale jak wcześniej napisałem, problem jest z cewką zasilającą na statorze. Przy zwarciach międzyzwojowych generowane...
Simson S51, zapłon platynowy. Podczas jazdy przy przyspieszaniu jest wszystko ok, ale na równych obrotach strzela z tłumika.
Jeśli zapłon wariuje po dodaniu gazu to: - Niewłaściwa odległość impulsatora od koła magnesowego (za daleko odsunięte, lub tak blisko że impulsator i przewody się przecierają). - Koło magnesowe z niekompatybilnej partii (wówczas zapłon działa prawidłowo w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara). - Chiński moduł zapłonowy przeznaczony do Vespy...
witam niedawno kupiłem simsona sr5o 1988rok z zapłonem z przerywaczem... niewiem jaka jest elektryka silnik 4 biegi
Witam ! Mam simsona SR50 B4. Miałem go elektronika ale postanowiłem zmienić go na zapłon z platynkami ponieważ moduł zapłonowy sie palił co chwile ... :| A więc jest taki problem, gdyż mam magneto i cały zapłon nowy. Złożyłem elektryke według innego (działającego) simsona i niema iskry :| Otóż prąd z cewek wychodzi bo sprawdzałem żarówką... Cewka butelkowa...
A regulowałeś gaźnik ?
Witam, mam problem z Simson S51 Enduro. Problem tyczy iskrzenia, linki ssania i nie wiem, w czym może być problem. Patrzyłem na masę i jest wszystko dobrze, patrzyłem, czy nie jest zbyt blisko przewodu WN i jest daleko. Z tego powodu jest go dosyć ciężko odpalić. Zapłon CDI.
Źle ustawiony zapłon .
Simson działa bez zarzutu został wyregulowany zapłon wymieniony gaźnik oraz przez pomyłek kiedyś została założona cewka 6v zamiast 12 Dziękuję wszystkim za pomoc
Witam jeżeli robiłeś remont to jak znam życie to masz zerwany klin na wale na który jest nabijane magneto i masz cały czas przestawiony zapłon lub popuściła ci się nakrętka na magnecie i radze sprawdzić szczelność filtra powietrza .Pozdrawiam
zapłon simson elektroniczny zapłon simson simson zapłon bateryjny
dodatkowy wzmacniacz anteny control systems nmosfet zrobi
poziom omegas sprawdź układ wydechowy renault
Fioletowe plamy na ekranie Samsung po upadkach Brak podawania chłodziwa w maszynie - diagnostyka i rozwiązania