Jaką wartość ma napięcie ładowania? W simsonach zasilanie głównej lampy idzie bezpośrednio z cewki.
Kalibracja polega na podłączeniu prądu przemiennego i regulacji wychylenia wskazówki. Do zasilania obrotomierza najlepszy byłby stabilizator typu LDO.
W simsonie światło przednie jest zasilane z innej cewki niż tylne. jedna zasila światło przednie druga światło tylne , stop oświetlenie prędkościomierza. Zasilanie przedniego przychodzi na pin 59 stacyjki , wychodzi z 56.
Witam . Chciałbym zrobić elektroniczy obtotomierz do simsona. Zasilanie 6v, prosze o jak najprostrzy schemat, i tanim kosztem. Oczywiście inne (tanie) pomysły milewidziane :D:P
EWR jest układem ograniczającym napięcie na oświetleniu, zabezpieczającym przed spaleniem żarówek. Tylko dodatkowo w nim ukryto mostek Graetza do ładowania akumulatora. Uszkodzony mostek powodowałby także brak światła STOP (zasilanego z cewki ładowania po wyprostowaniu).
Witam! Zbudowałem sobie dwa układy zapłonu jak na rysunku. https://obrazki.elektroda.pl/3007222000_... Po prawej stronie jest układ identyczny jak w Simsonie. Zasilanie to przetwornica 12V z ograniczonym do 5A prądem. Przerywaczem jest po prostu kabelek, który zwieram. Nie mogę zrozumieć tego dlaczego układ po lewej stronie działa pięknie...
Jaki miałby być sens tej przeróbki? Chiński moduł czy nawet droższy tajwański są tańsze niż moduły do Simsona. Druga sprawa to różnice w wykonaniu modułów, w Simsonie nie ma diody blokującej ujemne połówki zasilania. Ponadto aby podłączyć moduł Simsona trzebaby pociąć instalację.
Mhhhh....a jak? Bezpośrednio podłączyć kierunki pod zasilanie Simsona czy trzeba jakiś układzik zmontować? Czy wytwarzany w Simsonie prąd jest stały czy zmienny?
Witam. G - to jest wejście z przerywacza zapłonu. Do podłączenia modułu tranzystorowego, od przerywacza trzeba odłączyć oryginalny kondensator. C - to jest wyjście do cewki zapłonowej. Musi być połączony do zacisku 1 cewki. Zacisk 15 należy podłączyć do + stacyjki. Ten moduł posiada ograniczenie prądu cewki do 5A. Automatycznie rozłącza prąd cewki po...
Witam, chciałbym założyć akumulator żelowy do simsona, zasilał on będzie tylko postojówki, klakson i mały wzmacniacz audio ale chciałbym mieć zrobione ładowanie tak żeby przy jeździe akumulator sie ładował. Szukałem i mało znalazłem nie wiem jak podpiąć to do simsona. Akumulator jest 6 V
Co do kierunkowskazów - jesli przerywacz jest 3-końcówkowy to na jeden jego konektor przychodzi zasilanie 12V, druga końcówka połączona jest z masą, trzecia końcówka połączona jest z przełącznikiem. Pryczyny problemu mogą byc dwie - przerywacz nie taki jak trzeba albo zwarcie gdzieś w obwodzie żarówek. Sugeruję między masę a przewód do przełącznika...
Czy będziesz umiał odczytać schemat? Napisz! Jeżeli tak, to ściągnij go sobie z netu. Poszukaj, jest tego mnóstwo! Będzie łatwiej dyskutować. Instalacja jest źle podłączona! Oba kable (szaro-czerwony i czerwono-żółty nają być wpięte do prostownika lub regulatora napięcia świateł - EWR. Pewnie nie potrafisz rozróżnić elementów elektronicznych instalacji....
Wydaje mi sie ze zelowy bedzie lepszy bo ma wieksza granice rozladowania i dluzej trzyma. A tak serio to chcialem podlaczyc jak drugi w samochodzie do podlaczenia car audio tylko nie wiem czy jak podlacze rownolegle zel z kwasem to bedzie on ladowany przez kwasowke? A do simsona jak zasilanie swiatel i bajerkow bo w simsonie nie mam rozrusznika. (potrzebne...
Nie chodzi o to, że źle wygląda bo szmatka przykryła jego krawędzie. Akumulatory tej marki, obsługowe jaki i bezobsługowe są po prostu niskiej jakości, o czym przekonałem się nie raz. Zwykle po upływie roku od zakupu padają. Jak naładujesz, to następnego dnia trup, albo przy większym obciążeniu pada po kilku sekundach. Stare Awiny były już lepsze. Teraz...
Czerwono biały ten co masz w stacyjce musi być podłączony do masy, a przewód biało-czarny musi być podłączony do 31c EWR. Jest to sygnał do załączenia zasilania na przednią lampę.
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
Wystarczy prosty stabillizator typu rezystor i dioda Zenera, wartosci elementow zaleza od obciazenia.
Zastosuj to co kolega zasugerował. Nawet z 6V ta LED będzie świeciła tyle że niepełną mocą. Natomiast pomysł z przetwornicą jest dobry tylko że wydajność obwodu ładowania akumulatora jest za mała i po jakimś czasie zostanie rozładowany. Pomysł z przetwornicą jest do wykonania inaczej - trzeba byłoby zastosować w obwodzie oświetlenia taką diodę jak zasugerował...
Witam. Mam Simsona z instalacją 6V + akumulator i muszę zasilić atmegę, a nie wiem, czym mogę obniżyć zasilanie na 5V, bo popularny l7805 potrzebuje co najmniej 8V do poprawnego działania. Co polecacie?
Dahua korzysta z 4 żył. Kiedyś ucinałem fabryczne złącza RJ i zakuwałem 4-pinowe M12. Potwierdzenie moich słów w poście kolegi simsone: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Mam w związku z tym pytanie czy po przerobieniu prądnicy czy alternatora (nie wiem co tam jest) i tych wszystkich regulatorów i prostowników zmieści sie to w obudowie cartera i czy będzie na tyle silne aby ładowac akumulator i zasilać sprzęt ? Czy moc silnika ma na to wpływ i wysokośc obrotów ? Pytam bo grzebiemy czasem z kolegą w takich.
Witam mam pytanie w związku z obrotomierzem od fiata 125p... jakich trzeba zastosować przeróbek w nim żeby pracował pod napięcie 6v?? jest to do Simsona sr50...pozdro
Wpadlem na pomysl, zeby zrobic sobie w moim simsonie radyjko. Mam zasilanie 12V z akumulatora. i jedno pytanie. O jakiej mocy powinien byc wzmacniacz i glosnik, zebym cokolwiek slyszal w czasie jazdy?? Za odpowiedzi DZIEKUJE ;)
A z czego zasilasz LM3914???
1. Akumulator jest w ogóle sprawny? Sprawdź czy dwie żarówki kierunkowskazów (2x 6V 21W) działają jak należy. 2. Z przerywaczem bimetalowym trzeba mieć szczęście aby mieć prawidłowo działający. 3. Zapomnij o kierunkowskazach pracujących bez akumulatora. W Simsonie się nie da.
Witam! Rozumiem że ten kondensator 100nF jest wlutowany przy nogach stabilizatora. Musisz jeszcze przylutować kondensator 100nF (koniecznie ceramiczny, najlepiej jednopłytkowy, a nie monolit) przy samym scalaku 555, bezpośrednio przy jego nogach zasilających. najlepiej wlutować kondensator "na płasko" po stronie druku, TUŻ przy samych nogach zasilania...
Schemat elektryki w łapę i jazda! Oznaczenia na stacyjce masz według Boscha, co dodatkowo upraszcza sprawę. Brak ci załączania masy na moduł i masz na stałe zapięte zasilanie akumulatora.
Jest kilka kitów z obrotomierzami, ew. trzeba będzie przerobić zasilanie.
Muszę w tym przypadku zastosować Tyrystor i bezpieczniki skoro nie posiadam akumulatora ? Nie. Tył można podpiąć pod zasilanie lampy przód
Golf ma chyba cztery cylindry a Simson jeden....różnica w impulsowaniu i zasilaniu(6V).
Wg mnie nie działa Ci ładowanie. W motocyklach i motorowerach wyposażonych w akumulator musi znajdować się obwód odpowiedzialny za ładowanie akumulatora podczas pracy silnika. Czyli jak odpalisz alternator powinien zasilać aku jak i resztę elektryki - min. kierunki i klakson. Sprawdź regulator.
witam mam simsona i cały czas jakieś problemy z zapłonem, wiec postanowiłem go troche ulepszyć i zaprojektowałem taki modulik z czujnikiem optycznym, znaczy schemat samego modułu zaczerpniety jest z sieci ja dodałęm tylko fototranzystor szczelinowy i zmieniłem sposób połączenia w simsonie nie ma zapłonu bateryjnego ale jest akumulator z którego układ...
gdzie masz podłączone te diody? należy zasilać je z akumulatora aby były zasilane prądem stałym a poza tym opornik trzeba zastosować bo inaczej będą się przepalać
Z tymi zakłóceniami łatwo się pożegnać wpinając rezystor 1k-10k lub małą żaróweczkę między wejścia pomiarowe miernika cyfrowego. Wariowanie miernika świadczy też o złej masie lub braku opornika w fajce. Masa dla ELBA jest kluczowa. Nowa ELBA mogła się uszkodzić gdy robiłeś próby. NIE wolno zasilać ją cewką BEZ podłączenia aku. Jej konstrukcja jest taka,...
-Jak może działać dobrze układ pobierający przy 12V około 2-3A -na zasilaczu o wydajności 0.5A? -Czemu ma nie grać gdy dostanie wreszcie zasilanie takie na jakie go zrobiono? -Możesz go prawidłowo połączyć i zagra i w Simsonie i nawet obok.
A taki zestaw? [url=https://gmoto.pl/fajka-swiecy-zaplo... fajka [url=https://gmoto.pl/przewod-wysokiego-... WN Beru Zasilanie świateł na niskich obrotach idzie z akumulatora 6N11A-3A, a na wyższych przy większej mocy generowanej przez cewki następuje ładowanie i zasilanie świateł.
Jaki prąd chcesz pobierać z tego stabilizatora ? Jakie napięcie ma stabilizować ? Do zasilania tych diód stabilizator powinien być ok ale tylko pod warunkem ze bedzie występował na nim minimalny spadek napięcia proponowany przez note katalogową.
Brązowy -nr1 cewka zapłonowa czerwony -nr2 zasilanie ze stacyjki Biały -nr3 masa Niebieski -nr4 oświetlenie zegara
Witam! W simsonie mam ladowanie akumulatora z cewki zasilanej polem magnetycznym przez magneto. Cewka ta ma dwa uzwojenia - tylko jedno jest od ladowania. Czy jesli z drugiego uzwojenia zostanie zdjete obciazenie, to pierwsze bedzie wytwarzalo wiekszy prad, czy nadal taki sam?
witam 49-zasilanie po stacyjce 49a-wyście z przerywacza na przełącznik kierunków 31-masa 59-prądnica http://obrazki.elektroda.net/62_11849573... http://obrazki.elektroda.net/42_11849574... nie wiem czym się różnią ale jest fajna strona dla miłośników simsona http://simsony.net
Witam. kolega wczesnij juz pisal ze te 12 volt masz na zasilanie cewi od zaplonu.
Czyli wiemy, że problemem był gaźnik. Powodem takiego zachowania może być zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej lub coś z zasilaniem gaźnika. Nie pamiętam, jak jest w Simsonie, ale może być coś z przyspiesznikiem zapłonu.
a może by tak jakiś kondensator na zasilaniu?
acha czyli ty chcesz ten głośnik dac do motoru. Czyli jak masz w simsonie instajacje 12V ( nie pamiętam jaka tam był) to robisz wzmak jakiś prosty 10W na kanał na tda ( koledzy doradza jakie) i robisz wzmak tak żeby było zasilani od akumolatora z simsona. I koniec filozofi. gdzieś były schematy taki wzmaków na instalcje 12V. Wystarczy tylko poszukac....
Masz źle podłączoną instalację elektryczną. Światło stop winno być zasilane z cewki ładowania.
Przejrzałem kilka schematów różnych Simsonów i nie dopatrzyłem się jakiś osobnych mostków ale wszystkie miały cewki ładowania które zasilały światło stop lub jeszcze do tego pozycyjne i oświetlenie licznika może coś z tego robi jakieś zwarcie.
I takim napięciem zasilasz LM393? Jeśli tak, to się nie dziw, że przy napięciu na wejściu ponad 4V nie działa...
Generalnie nie lepiej niż tak kombinować z tym wszystkim, po prostu przewinąć uzwojenia alternatora/prądnicy? Sam wzmacniałem zasilanie w swoim motorowerze (simson) i teraz mam zamiast żarówki 6V 35W żarówkę 12V 65/55W (pełne H4, oczywiście z wymienioną lampą z powodu homologacji). Aczkolwiek podziwiam za kreatywność, ciekawe tylko jak z wodoodpornością...
Odłączyłem stop przy segu i wszystko działa. Wygląda na to że zasilanie stopu miałem podłączone 2 razy. Wystarczy zasilanie puszczone przez nowy regulator. Pozdrawiam. Temat zamykam.
Krzysiek 8588 . Nie denerwuj się na niektóre posty. Czasem brak doświadczenia, czasem nadmierne "ego". A wracając do pytania czemu żarówka 6 V świeci ciemniej, aniżeli 12 V ?. Masz uszkodzony układ zasilania i ma on małą wydajność prądową. Przy tej samej mocy żarówek, a sądzę, że podłączyłeś żarówki reflektorowe o takim samym cokole, przy napięciu...
Witam jeśli nie możesz sobie poradzić z tym zapłonem to polecam moduł ze simsona pasuje na 1000% podaje schemat blokowy wyprowadzeń zasilanie oczywiście z cewki zasilającej moduł zapłonowy pozdrawiam
Witam ! mam Simsona s50 z zasilaniem na 6v i chce kupic owiewke ufo ale wszyskie mają zaslilanie na 12v. Czy mozna cos zrobic zebo ruszyło na 6v ?? ale nie kupując nowego akumulatora .... Prosze o porady !! Pozdrawiam !! o to ta owiewka ..... http://moto.allegro.pl/item272313873_tun...
LEDy jeśli chcesz podłączyć pod napięcie przemienne, to muszą być zabezpieczone przed napięciem wstecznym. Zapomnij o światłach zasilanych z akumulatora w Simsonie. Jeśli masz elektronika, to nie "wzmocnisz" alternatora, w platyniarzu da się zainstalować dwie cewki świetlne połączone równolegle - ale wtedy potrzebujesz innego regulatora napięcia i światła...
1. Zamieść obrazek zgodnie z wymogami forum. 2. Przecież tam ładnie widać. Przypatrz się. Stacyjka jest podzielona na sekcje - 4. I każda załącza inny obwód. Sekcja 1: pozycja 1 - załącza 59 z niczym pozycja 2 - załącza 59 z 86 pozycja 3 - załącza 59 z 56 pozycja 4 - załącza 59 z niczym Oznaczenia kodowe użyte w instalacji, to oznaczenia Boscha. Każdy...
Modelem skutera nie pochwaliłeś się więc trudno wyrokować. Schemat mocno niedoskonały. Czy rzeczywiście chcesz zasilać tą żarówkę z akumulatora, czy musisz? Zajrzyj jednak do schematu firmowego pojazdu.
witam , co jest niezbędne do pracy silnika , iskra (odpowiedni moment) mieszanka poliwowo-powietrzna , ciśnienie , wiec w tylko tym tkwi praca... wiec zakładając ze , iskra OK, ciśnienie jest (tak zakładam), to pozostaje mieszanka paliwowa .. czyli układ zasilania robienia mieszanki /gaźnik/ pozdrawiam
Doskonale rozumiem.... Nie spotkałem się z zapłonem iskrownikowym o rozdzielonych cewkach.... co to takiego.... oświeć mnie ...... Na statorze pod kołem magnesowym są trzy cewki wytwarzające prąd zmienny : jedna zasila cewkę WN, druga ładuje akumulator , trzecia zasila żarówkę 25W reflektora przedniego..... jest przerywacz zapłonu i kondesator.........
Ja nie jestem zdziwiony. Nie powiem Ci teraz, bo jestem jeszcze w pracy, ile z cewki. Ja rozumiem, że Ty wiesz, ale jakbyś mógł trochę bardziej rozwijać swoje odpowiedzi, to byłoby super (nie wiem, czy jest zwarcie, skoro jest akumulator, nic nie iskrzy, są bezpieczniki, żaden nie jest przepalony). Jedynie ta sprawa, że z prostownika wychodzą dwa szare...
Umiesz czytać? A cewki zapłonowej to nie masz? I ta cewka z jednej strony jest podłączona do plusa zasilania, który pojawia sie po przekręceniu kluczyka, a z drugiej strony do wyjścia z modułu. I właśnie do tego punktu sie podłączasz. I po kłopocie!
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... A co do przeróbki go na 6v jest tam zdjęcie na którym jest wszystko pokazane. Pozdrawiam
Może warto naprawić instalację,by urządzenia elektryczne w tym motorze pracowały tak jak przed awarią? Regulator do prądnicy czy alternatora? Jeśli motor po przejściach i brakuje części to może mostek prostowniczy po prądnicy i stabilizator na 12-14 V do zasilania elektroniki.
W 1982r. miałem simsona czterobiegowy model 51S to w nim akumulator służył tylko do zasilania kierunkowskazów, światło mijania czy drogowe było zasilane prądem przemiennym bezpośrednio z drugiej cewki, a kierunkowskazy prądem stałym a akumulator służył do tego aby zasilić chwilowo kierunkowskazy bo wydajność cewki była za mała aby zasilić dwie żarówki...
Moim zdaniem masz jakis bład połaczenia przewodu od gaszenia silnika przy stacyjce. Sprawdz dokładnie poprawność połałczeń ze schematem. Aby sprawdzic układ odłącz przewód gaszenia od stacyjki i sprawdz jak pracuje silnik. Gaszenie w simsonie polega na zwarciu przez styki stacyjki z masą tego przewodu. W twoim przypadku prawdopodobnie masz podłączony...
witam mam simsona s51 elektrykę robiłem wg schematu oryginalnego teraz mój problem mam stroboskop zeg n1,podpinam kabel do fajki i do świecy odpalam silnik wkładam wtyczke (zasilanie stroboskopu 220v) i silnik gaśnie. czym to może być spowodowane, i jak temu zaradzić.
Jaki alternator w Simsonie? Proszę Cię. Sprawdź wszystkie połączenia, luty przy cewkach zasilających światła.
Niestety nie. Jeśli podłączyłbyś go do tegoż zasilania zostało by po nim wspomnienie. Musiałbyś zrobić jakiś prosty układ do zasilania. Jakim napięciem musi być zasilana obrotomierz?
http://obrazki.elektroda.pl/3037378000_1... Oto schemat. IN oznacza że musisz dać do Simsona wyjście od zasilania lamp) OUT (podepnij do żarówek lamp). Dodano po 52 Pamiętaj żeby te dwa kondensatory miały najlepiej po 50V za sztukę. Dodano po 2 Dziwny masz ten regulator, czy to wysokie czy niskie obroty silnika, napięcie na wyjściu...
Dziękuję za załącznik ale niestety źródło zasilania wynosi 12V a ja potrzebuję 6V
Obwód z żarówka 35W. Napięcie zasilania? Może układ z rezystorem szeregowym ?
1. Obok procesora jest kondensator 100nF, blisko (około 0,5cm) nóżek zasilania. 2. Jest to simson z modułem elektronicznym. Spróbuje zaekranować kabel do czujnika. Nie wiem czy kondensator nie zakłóci transmisji czujnika DS. Nawet multimer nie działa prawidłowo, gdy znajduje się blisko Simsona. Będę próbował dalej. Pozdrawiam
12W to moc maksymalna, sam obrotomierz pobiera pewnie z 5W a może i mniej, już więcej ta jego żarówka, ale pewne też nie więcej niż 5W, ale kondensatory tak czy inaczej nie zaszkodzą a wygładzą napięcie zasilania, a to bardzo wskazane
Sprawdź cewkę podłączając ją np pod prostownik - czy daje iskrę. Jeżeli tak to zobacz czy iskra będzie bez kondensatora. Może być brak zasilania z cewki pod magnetem.
Dobra czyli wiem od czego zacząć będę szukał. A jeszcze takie pytanie jak ściągnę ta pokrywę od magneta tam gdzie są te cewki to nic się nie przestawi? Dodano po 18 I wychodzi na tą że idą z silnika trzy przewodu do modułu jakby 2 zasilania i 3ci masa
http://electropark.pl/moduly-zasilania/3...
Mój Simson jest bez akumulatora tylko dynamo ma które wszystko zasila i migaczy nie ma
A gdzie to Kolega zobaczył? W/g mnie idzie pięknie na zasilanie przełącznika wyboru rodzaju świateł (mijania/drogowe) kolor przewodu biało-czarny - jak to w Niemczech. Po prostu, przechodzi na listwie z oznaczenia 59 na 56 i takiego trzeba śledzić. Dodatkowo, zasila pozycyjne (58).
Cewka w simku (pod magnetem) daje dosyć wysokie zasilanie na cewke zapłonową. A niewiem jak w motorynce, spróbuj to sie dowiesz:)
Działa - coś stacyjka świruje czyli w pozycji III jazda na światłach co ma zasilać tylną lampę ? chyba że na diagramie opisującym dzialanie stacyjki zabrakło jeszcze jednego rysunku bo właśnie w pozycji III światło pozycyjne tylne zasilane jest z cewki a nie aku . Może trochę lamerskie pytania ale nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z simsonem i...
Kolega Thomas ma rację... mógłbyś oczywiście mieć zrobione tak jak Ty myślisz ale budowa stacyjki na to nie pozwala, więc musisz znaleźć w stacyjce złącza, które są zwarte na pierwszej pozycji (wyłączony), a rozwarte na wszystkich innych ustawieniach.... Wtedy do jednego złącza przyłączasz masę, a do drugiego kabel od iskrownika i kabel idący do cewki......
Lampa przód i tył w prawidłowym podłączeniu i działaniu - również działa tak jak napisałeś , że po dodaniu gazu lampy świecą mocniej - to normalne. Ty zasilasz lampę z cewki ładowania albo cewki światła stopu
jesli będzie przeskakiwac to co to znaczy. bo kosz cały jest nowy. jeżeli przeskoczy znaczy że cewka wtórna dobra wtedy uszkodzenie albo w module albo w jego zasilaniu ewentualnie padnięty czujnik
Na alle... jest bodajże za 15zł prawie gotowy zestaw tylko go polutować podać sygnal na wejscie i podpiąc zasilanie i głosniki. Nie pamiętam ale w simsonie jest aku?? Bo jak nie ma to trzeba zrobić układ prostujący napięcie zmienne jakie generuje pradnica tego simka na napięcie stałe aby móc zasilić tego wzmaka. Lecz przy 6V nie oczekuj mocy rzędu 10W...
Ja sugerowałem się tym co napisał kolega warszawa24 , według schematu który podał . TYLKO że kolega warszawa podłącza napięcie przemienne a powinno być stałe według fotek które podał kolega dabu jest DC na zasilaniu a nie AC.
Zmiana akumulatora nie pomoże, bo prądnicy brakuje mocy do zasilania świateł, układu zapłonowego i ładowania. Zmierz prąd wypływający z prądnicy. P=U*I. Powinno być 45W.
Nie, aku nie zasila tych świateł. Jedynie postojowe, jak się nie mylę. To zrób na razie mostek z 59 na 56 i sprawdź czy zaświeci. Potem poszukaj innego pinu przy stacyjce który podaje zasilanie z pinu 59. Może na innym pinie pokazuje się to napięcie po przekręceniu, jak się nie mylę to dwa razy.
Szkoda następnych diod . Dioda LED ma zasilanie prądem stałym, a z alternatora jest zmienny. Potrzeba Ci opornik np 150Ω i diodę prostowniczą.
Żeby mieć jeszcze 100% pewności, że ew. pozostajacy w kondensatorze ładunak nie uszkodzi Ci scalaka, dodaj diodę od wejścia, gdzie jest kondensator, do "+" zasilania (noga 8), wtedy wyłączenie zasilania rozładowuje kondensator.
czyli do punktu 49 przyjdą dwa przewody ten stary czerwony z przerywacza i 6 V, prawda ? Nie znam schemacika simsonka, chyba tak, na wszelki wypadek, przy uruchamianiu daj w zasilanie bezpiecznik 10A (szkoda instalacji) :P
DC, oczywiście. Pomiar napięcia zmiennego w obwodzie którego jest zamontowany stratny regulator nie ma sensu zwykłym mienikiem Miernik nie musi być "zwykły". Nigdy nie mierzyłem instalacji elektrycznych w silnikach. Wiem, że są mierniki dedykowane (przynajmniej z opisu) do pomiarów w motoryzacji. Przypuszczam, że powinny poradzić sobie z takim przypadkiem....
Na chwilę obecną nie wiem w jakim kierunku podążać, czy przyczyną jest zapłon a może zasilanie paliwem .Chce jeszcze podmienić cewkę WN, przewód i fajkę, ostateczność wymiana gaźnika . Wg mnie, to Po uruchomieniu które jest możliwe tylko na ssaniu mocno dymi i w ciągu 5-10 sekund mocno go zalewa, na wolnych obrotach wogóle nie pracuje .Cieknie z kolanka...
Witajcie. Szukam i szukam, i znalezc nie moge, jak podlaczyc ladowanie i zasilanie swiatla przedniego z zaplonu DE w Simsonie. Zaplon pochodzi z Piaggio NRG. Sa w necie schematy tegoz skutera, lecz nie wiem, gdzie wpiac dwa kable, co mi zostaly. [url=http://obrazki.elektroda.pl/1018048... Piaggio Zaplon podlaczony, i zostaly mi...
Wyczytałem, że w elektroniku cewka w magnecie podaje napięcie 400V, tak samo z instalacją na 6V i 12V. Moduł zapłonowy też jest ten sam, do obydwu modeli. To jaka jest różnica w cewkach WN dla zasilania napięciem 6V lub 12V?
Witam daj stabilizator dla zasilenia tego układu, i w tym miejscu masz dwie możliwości: Albo dać przekażnik na 5V i całość zasilić z jednego napięcia. Albo zasilić 555 z 5V a klucz tranzystorowy i przekaźnik z 12V Sterujesz baze tranzystora z wyjścia tego układu , emiter podpinasz do masy a kolektor przez przekaźnik do zasilania. Nie zapomnij tylko...
Przydało by się podłączyć oscyloskop na zasilanie i sprawdzić, co się tam dzieje podczas pracy silnika. Przewody łączące czujnik z elektroniką dałeś ekranowane?
W takim razie masz ten nowoczesny układ więc ze schematu który masz nic nie wynika (w części instalacji silnika). należy sprawdzić cewki czasami ulegają spaleniu Jeżeli reszta (światła itd.) działa to trzeba dojść po kolei po przewodach które cewki co zasilają i wtedy będzie wiadomo w czym problem
No to dobrze, że działa. Jak widać silnik spalinowy jest stosunkowo prosty - do działania musi mieć paliwo, powietrze, iskrę i szczelny układ zasilania oraz nie może być nadmiernie zużyty - by miał choć minimum kompresji.
Cewka 12V przy zasilaniu 6V będzie dawała słabszą iskrę. Przerywacz sprawdzony? Młoteczek nie ma luzów? Iskra ma niebieski kolor czy czerwono żółty? Mokra świeca świadczy o braku iskry i czyszczenie gaźnika w takim wypadku to strata czasu. Przy braku paliwa iskra jest a świeca jest sucha. Kolega sprawdzi czy przewód WN ma przejście od fajki do cewki....
Witam!! Według mnie nic nie musisz przerabiać , na pierwotnym schemacie emitery tranzystorów i tak są na MASIE więc nie musisz ciągnąć dodatkowych przewodów, zasilanie też jest stałe i obojętnie czy bezpośrednio od altrnatora czy akumulatora
nie bardzo rozumiem pytanie (znaczy domyślam się-bo źle sformułowane) Regulator napięcia jest w jednej obudowie z przerywaczem kierunków (elba) zapewne pytasz o połączenie mostka z elbą, daje to zasilanie na elbę i przez nią (jako regulator) ładuje akumulator
W kwesti zasilania to trzeba by było , jadąc od końcówki "+" zmiejszyć wartość rezystora wpiętego w szereg z zasilaniem . na pewno w sieci jest gdzieś schemat podobnego urządzenia ze 125p można by tylko wykorzystać ewentualnie ustrój pomiarowy. Tak na marginesie w sklepie motoryzacyjnym widziałem gotowe obrotomierze uniwersalne zasilanie i ilość cylindrów...
kierunkowskazy simson simson licznik prostownik simson
przyspieszenie arduino sterownik wspomagania elektrycznego drzwi zmywarka domyka
obniżenie napięcia rezystorem grzałka nadprodukcja
Lokalizacja pierścienia magnetycznego ABS w Renault Laguna 1.9 DCI Najczęstsze usterki EPS w Nissan Qashqai J10 2010