i wlasnie to sitko wywala sie czesto ona przytyka sie i spada cisnienie smarujace turbine ja zawsze wywalam przy wymianie turbiny. Jak zadzwonisz tam gdzie regeneruja kazdy ci powie wywalaj to sitko podstawa.
Żaden normalny olej nie popsuje tego silnika jeżeli będzie się go regularnie wymieniało co 15 tys. Druga sprawa to sitko w przewodzie turbiny. A trzecia, wiadomo - każdą turbinę na najlepszym oleju można zakatować w 40 tys., a można jeździć i 200, to już zależy od kierowcy.
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
W szopie regenerowana? Kanał smarowania turbiny ok? Sitko może na wlocie jest zabite. Sprawdzone czy jest cisnienie i przepływ na tym przewodzie. 3 turbiny zajechać to .....
Sitko na przewodzie smarowania turbiny zmienione?
(at)Wielecki Turbina padła poprzez brak smarowania. Nikt nie sprawdził w serwisie w Nowym Targu, mitycznego już sitka. Na pytanie co było przyczyna pierwszej awarii turbiny, odpowiedź: "Nie wiadomo." Z mojego punktu widzenia, nie po to jeździ się całe życie do autoryzowanych serwisów, regularnie, jak to mówią "by the book", aby samemu musieć analizować...
Diesel od Toyoty - najlepszy to 1.4 D4D który w tej Corolli występował. W Citroenie każde HDI które byly w C4 są dobre. A wiadomo, podstawa to zależy dużo od tego jak był eksploatowany. Np. sitko w smarowaniu turbiny w 1.6 HDi
Koledzy to na 100 procent zapchany smok od pompy oleju, czysciłem to nie raz, niektóre były tak przytkane że rozpuszczalnik ledwo co się przedostawał, tylko kapało po woli ze smoka, dla mnie główna przyczyną moim zdaniem są wymiany oleju robione co 20 lub 30 tyś.km., sprawdźcie też sobie sitko w przewodzie olejowym zasilającym turbinę, w c-maxie 1.6...
Niedrożne przewody zasilające turbo w olej, dość powszechny problem w tych motorach. Silnik był płukany myty wał po pierwszym szlifie. Turbina 4 miesiące.. Dostałem fakturę zakupu.. Sitko z przewodu doprowadzenia smarowania turbiny wyrzucone. Olej po 2 tys km wymieniony. Powrót oleju z turbo (przewód) wymieniony.
Zobacz czy nie masz sitka na zasilaniu turbiny w olej, być może syf zatyka je.
1.6 HDi i problem ze smarowaniem turbiny - trzeba wywalić sitko na przewodzie olejowym, - to jest główny powód zacierania się turbin w tym silniku. Ja mam 2.0 HDi to jak nigdy nie narzekałem na układ paliwowy, tak pojawiły się opiłki w paliwie - koszt naprawy - wyniósł mnie do 2 tys zł. A przebiegu sporego auto nie ma. Dobra benzyna tańsza w naprawie...
Moim zdaniem nie pojemność silnika świadczy o żywotności turbiny a jej konstrukcja i np. podatność na awarie zasilania jej w olej. Przykładowo Focus mk2 1.6 tdci miał filtr oleju dochodzącego do turbiny w postaci sitka. Miało to prawdopodobnie chronić przed zatkaniem przez jakieś brudy wąskich kanałów olejowych. Ale przez zabrudzenie tego sitka z czasem...
oczywiście później wyjąc sitko z przewodu olejowego do turbiny Zaleca się również pozbycia się go raz na zawsze I to jest najważniejsza czynność aby nie było powtórki z rozrywki..
No sprawdzona bo firma istnieje już z 8 lat albo więcej 1k zł za reg. mi powiedzieli więc chyba nie tanio na allegro najtansze od 700zł(ew. zapytam w boshu bo tez zaczeli naprawiać). Z allegro nie chce 2 razy kupiłem i raz dość szybko zaczęła olej puszczać raz b.dobra (to loteria wiadomo). Tak poza tym to nie ma tam jakiś "pułapek" typu sitko w dopływie...
Witam Czy sprawdzałeś EGR ? Czyli to na co pokazują błędy. Pisze "P0401,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ" P0400,"Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ" Możliwe jest że zacina Ci się EGR i dusi silnik spalinami. Można spróbować przeczyścić, może na jakiś czas będzie lepiej. Pamiętaj też że w silniku który masz jest...
1.6 HDI 112KM, zacierające się turbiny. Co dziwne w wersji 90 KM problemu nie ma. Debilne sitka na magistrali olejowej
Sprawdź filtr paliwa czy jest w nim paliwo. Tam jest zawleczka i można zajrzeć do środka. Jak nie ma to podłącz do filtra bańkę i/lub zalej filtr. Jak po dłuższym kręceniu zacznie się jąkać i odpali. To masz problem z podawaniem paliwa z baku do filtra. Czyli pompa padała czasem sitko na niej zabije się na amen. Zresztą po przekręceniu stacyjki pompa...
No tak, takie zlecenie. Ze wskazaniem na myszy, ale śladów futrzaków nie ma. Natomiast jest wypalony lejek z białego(w założeniu) plastiku razem z wiatrakiem, który nie wiem kiedy i czym się włącza i co teoretycznie robi. Takie coś: https://aswoshop.aswo.com/nsearch/includ...
Oczywiście, ale można to zrobić po przez masę patentów. Zaczynając od przeniesienia OBD i ukrytego odcięcia. To podjadą lawetą i załadują całość, z odcięciami i OBD. A w dziupli już się spokojnie rozbierze tuszę na rąbankę. Rozsądniej jest po prostu minimalizować ryzyko wybierając inne modele niż te z czołówki statystyk kradzieży. No to chyba dobrze?...
Pytam dlatego ,ze wymienialismy w tych silnikach turbiny i zarówno firmy regenerujące ( konsultowalismy z 2 ) i ASO nakazuje wymiane smoka i tych srob z sitkami i zawsze to robilismy zeby miec gwarancję na regenerację . Ok . powodzenia :)
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie. Do (at)szachu41, wiem że wtrysków nie wolno odpinać na pracującym silniku. Nie zawsze najprostsza metoda jest najskuteczniejsza ale na pewno jest najszybsza . Przelewy nie powiedzą nic o końcówkach wtrysków, tak. Ale już wydatek wtrysku (czyli kompresja cylindra) odczytany Lexią i załączony do pierwszego postu...
Turbina w bliskiej odległości od modułu gdyż z magnesu wirnika mierzy prędkość.Sztyft żarowy wyczyszczony o oporności 1,6 oma po odpaleniu pełni funkcję czujnika płomienia ,sitko pod sztyftem wymienione.Wszystko wyczyszczone z nagaru ,założona nowa uszczelka palnika.Pompka na 100 impulsów podanych ręcznie powinna do strzykawki nakapać 1,8ml.Silnik turbiny...
Witam Wymieniłem piecyk D5Z-F w VW Sharan, bo w starym sterownik robił różne numery. Po wmontowaniu nowego i wykasowaniu VAGiem błędów pięknie odpala. Problem w tym, że chodzi nawet jak woda ma już 90 st. Przestaje dopiero jakąś minutę po wyłączeniu silnika. Czy tak powinno być? Jak pamiętam, to poprzedni piecyk wyłączał się po ogrzaniu do ok. 70 st....
Mechanik powiedzial, ze gora jest sucha - czyli pompa nie miala oleju jak podac z miski do gory- bo np zapchany smok, bo nie bylo oleju w misce, bo ulegla uszkodzeniu pompa olejowa lub zapchana magistrala olejowa. Sucha gora - moglo ulec uszkodzeniu - glowica jezeli jest fioletowa, turbo - trzeba sprawdzic na tym lub na nowym silniku przeplyw oleju,...
Trochę sobie pomogłeś sprawdź czujnik regulacji ciśnienia paliwa. A najlepiej wymontuj go i na myjkę .Po wymontowaniu obejrzyj okolice o ringu uszczelniającego pewnie będzie dużo brudu i sitko zapchane. Dodatkowo sprawdzenie przelewu z każdego wtrysku . Tak trochę nie fachowo ale wystarczy odpiąć wężyki przelewu buteleczki 4 sztuki jednakowe wężyki...
Dzięki wojciechjanusz super wyjaśnione od razu założyłem sitko w odmie, moja turbina wygląda podobnie jak na tych zdjęciach, pozostało mi wyczyścić ten szlam i mam nadzieje że wróci moc. Czy ktoś ma jakiś lepszy pomysł jak wyczyścić zawór ssący bez zdejmowania głowicy? bo ja mam zamiar spróbować go rozpuścić WD40 przez wlot od kolektora ssącego.
tak jak llabor napisal ja czepial bym sie najpredzej wtryskiwaczy lub pompy, jesli chodzi o cisnienie to sa to dosc trwale i odporne jednostki (jednak jak wiadomo jak znajdzie sie oszolom to wszystko zajedzie). Kolejna sprawa to sprawdz co lejesz do baku, ja ostatni zalalem pewne nowe 98 i mialem duzy problem. Malo co nie zajechalem pompy paliwa, dobrze...
Błąd H oznacza problem z poborem wody. Może być uszkodzona turbina w płaszczu wodnym. Może być zatkane sitko na wężu. Może być zagięty wąż od wody. Może za nisko być zamocowany wąż odpływowy, itd ...
W mojej t4 (2,5 tdi) też miałem problem z mocą. Wyczyściłem EGR i kolektor ssący, zero poprawy! Okazało się, że nieszczelny jest układ dolotowy do turbiny. (Puszczał oring, ten na łączeniu węża z turbiną) Po uszczelnieniu auto jedzie jak należy! Ale tak było u mnie! Katalizator sprawdź tak! Odkręć śruby mocujące go do rury od kolektora, odczep go i...
Witam padło mi turbo rav4 2.2 d4d 136 km 2008 r podczas wyprzedzania nagle zaczęło przeraźliwie gwizdac (wcześniej zero objawów) po wymontowaniu okazało się że wirnik ociera o muszle i tu moje pytanie co teraz? Wiadomo turbo do regeneracji ale zastanawia mnie czy zmielone fragmenty wirnika nie dostały się na tłoki proszę bardzo o podpowiedzi Tak sprawdź...
Skoro bez filtra działało to aż się prosi żeby go wyjąć i sprawdzić wtedy. Ale zobacz podstawy: sitko pod zbiornikiem wody, drożność grzałki, spróbuj go odkamienic porządnie. Przepływomierz też dobrze wyczyść, turbina jak jest suchy i zakrecisz ma się dosyć długo obracać bez oporów.
Jeśli twój mechanik mówi że to wina pompy paliwa to zmień mechanika - bo nie ma pojęcia o czym gada. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Prędzej już pompy oleju tylko wtedy kontrolka na zegarach powinna się zapalić. Ja obstawiam sitko jeśli jest lub słaba regeneracja turbo.
To raczej nie jest wina filtra. Bo niby co ma filtrować, skoro przez smok przepływu nie ma. Wydaje mi się, że to wina oleju. Ma coś w swoim składzie, co przy pracy /tarcie i temperatura/ krystalizuje się i własnie te "ciała stałe" zapychają smok. Turbina siada, bo spada ciśnienie oleju. A sitko wyrzucam ,bo jest jeszcze mniejsze niż sitko smoka. Jako,...
A błędów w module silnika nie było ,bo wygląda to na klasyczny notlauf. No chyba że mu paliwa brakuje przez zapchany filtr czy sitko w baku czy padającą pompę.
Problem rozwiązany . W zbiorniku nie ma pompy paliwa. Układ paliwowy nie drożny, sitko w zbiorniku zaklejone. Po przeczyszczeniu wszystkiego auto zasuwa. Pozdrawiam
Witam.Może poprawię to co napisałem wcześniej sprawdż na początku czy turbina pompy myjącej nie jest zablokowana.Więc na początek sprawdz czy dochodzi woda do zmywarki,sitko oraz elektrozawór.pozdrawiam.PS sprawdz czy na dnie zmywarki nie ma wody
Halo, cześć. Ktoś tam grzebał i źle poskładał :-( Niestety, trzeba wyjąć środek i sprawdzić co to jest. Jest duża szansa, że komputer wcześniej był zalany i ktoś zostawił turbinę bez konserwacji. Poleżało, skorodowało i teraz wydaje dźwięki. Nie piszesz jaki to model/wersja M1- a to istotne, w związku z tym szczegółów nie podpowiem. Różnica może być...
Jaki jest numer kodu, nie enigmatyczne tłumaczenie typu "komputer wykrył stały błąd zaworu egr" ? Podaj konkretny numer, np. P1234 i nic więcej. Czemu nie robisz tak, jak Ci się doradza? zgłoś się do nas, ale z tymi kodami błędów i tabelkami. Nie mogą być same tłumaczenia, ponieważ bywają przeinaczane z powodów oczywistych i są trudności w postawieniu...
Wyjął bym panel sterowania z drzwi i sprawdził, czy nie jest zalany, albo czy któyś z mikroprzełączników nie jest zwarty Zalać ten panel, to trudno bo z góry ma nałożony ciągłą silikonową osłonę przed zalaniem z góry i czterech pozostałych stron. Taki "kaptur." Panel wyjąłem, pomierzyłem i okazało się, że 4 z 14 mikroprzełączników zmywarki są zwarte....
Witam Panowie i Panie.Problem poważny gdyż mechanicy rozkładają ręce,mianowicie pacjent Citroen Jumper 2.5TD jeździł sobie rześko,z gracją przemierzał polskie oraz zagraniczne drogi, kopcąc przy tym sobie troszku,aż pewnego dnia,w trasie,po zgaszeniu silnika na 3 minuty celem załatwienia potrzeby fizjologicznej,autko odpaliło,aczkolwiek nierówno bardzo...
Witam. Znalazłem podobny temat na forum ale mój niestety podobny lecz poważniejszy... Mianowicie silnik ma problem z wejściem na obroty. Po wciśnięciu gazu silnik tak jakby się dławi i żeby wejść na wysokie obroty trzeba być cierpliwym bo trochę to trwa. Jednak gdy silnik już osiągnie obroty ponad 2 tys załącza się turbina i silnik dostaje mega kopa...jednak...
sitko zaparzacza sitko świeca webasto sitko
pamieci tomtom laguna klapa bagażnika wentylatora mercedesa
Pralka ładowana od frontu 1500 obr./min - wybór i porady Jak sflashować moduł WBR1 - instrukcja krok po kroku