Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
W szopie regenerowana? Kanał smarowania turbiny ok? Sitko może na wlocie jest zabite. Sprawdzone czy jest cisnienie i przepływ na tym przewodzie. 3 turbiny zajechać to .....
Sprawdź filtr paliwa czy jest w nim paliwo. Tam jest zawleczka i można zajrzeć do środka. Jak nie ma to podłącz do filtra bańkę i/lub zalej filtr. Jak po dłuższym kręceniu zacznie się jąkać i odpali. To masz problem z podawaniem paliwa z baku do filtra. Czyli pompa padała czasem sitko na niej zabije się na amen. Zresztą po przekręceniu stacyjki pompa...
(at)Wielecki Turbina padła poprzez brak smarowania. Nikt nie sprawdził w serwisie w Nowym Targu, mitycznego już sitka. Na pytanie co było przyczyna pierwszej awarii turbiny, odpowiedź: "Nie wiadomo." Z mojego punktu widzenia, nie po to jeździ się całe życie do autoryzowanych serwisów, regularnie, jak to mówią "by the book", aby samemu musieć analizować...
Sitko na przewodzie smarowania turbiny zmienione?
Koledzy to na 100 procent zapchany smok od pompy oleju, czysciłem to nie raz, niektóre były tak przytkane że rozpuszczalnik ledwo co się przedostawał, tylko kapało po woli ze smoka, dla mnie główna przyczyną moim zdaniem są wymiany oleju robione co 20 lub 30 tyś.km., sprawdźcie też sobie sitko w przewodzie olejowym zasilającym turbinę, w c-maxie 1.6...
Niedrożne przewody zasilające turbo w olej, dość powszechny problem w tych motorach. Silnik był płukany myty wał po pierwszym szlifie. Turbina 4 miesiące.. Dostałem fakturę zakupu.. Sitko z przewodu doprowadzenia smarowania turbiny wyrzucone. Olej po 2 tys km wymieniony. Powrót oleju z turbo (przewód) wymieniony.
1.6 HDi i problem ze smarowaniem turbiny - trzeba wywalić sitko na przewodzie olejowym, - to jest główny powód zacierania się turbin w tym silniku. Ja mam 2.0 HDi to jak nigdy nie narzekałem na układ paliwowy, tak pojawiły się opiłki w paliwie - koszt naprawy - wyniósł mnie do 2 tys zł. A przebiegu sporego auto nie ma. Dobra benzyna tańsza w naprawie...
Diesel od Toyoty - najlepszy to 1.4 D4D który w tej Corolli występował. W Citroenie każde HDI które byly w C4 są dobre. A wiadomo, podstawa to zależy dużo od tego jak był eksploatowany. Np. sitko w smarowaniu turbiny w 1.6 HDi
Zdejmij miskę, wyczyść smok - odkręć go a najlepiej wymień... i kilkukrotnie wymień olej i filtr oleju. Trzeba robić płukanie :( Niestety to bolączka tych silników :( oczywiście później wyjąc sitko z przewodu olejowego do turbiny i wymienić. Zaleca się również pozbycia się go raz na zawsze :)
No sprawdzona bo firma istnieje już z 8 lat albo więcej 1k zł za reg. mi powiedzieli więc chyba nie tanio na allegro najtansze od 700zł(ew. zapytam w boshu bo tez zaczeli naprawiać). Z allegro nie chce 2 razy kupiłem i raz dość szybko zaczęła olej puszczać raz b.dobra (to loteria wiadomo). Tak poza tym to nie ma tam jakiś "pułapek" typu sitko w dopływie...
Witam padło mi turbo rav4 2.2 d4d 136 km 2008 r podczas wyprzedzania nagle zaczęło przeraźliwie gwizdac (wcześniej zero objawów) po wymontowaniu okazało się że wirnik ociera o muszle i tu moje pytanie co teraz? Wiadomo turbo do regeneracji ale zastanawia mnie czy zmielone fragmenty wirnika nie dostały się na tłoki proszę bardzo o podpowiedzi Tak sprawdź...
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie. Do (at)szachu41, wiem że wtrysków nie wolno odpinać na pracującym silniku. Nie zawsze najprostsza metoda jest najskuteczniejsza ale na pewno jest najszybsza . Przelewy nie powiedzą nic o końcówkach wtrysków, tak. Ale już wydatek wtrysku (czyli kompresja cylindra) odczytany Lexią i załączony do pierwszego postu...
i wlasnie to sitko wywala sie czesto ona przytyka sie i spada cisnienie smarujace turbine ja zawsze wywalam przy wymianie turbiny. Jak zadzwonisz tam gdzie regeneruja kazdy ci powie wywalaj to sitko podstawa.
tak jak llabor napisal ja czepial bym sie najpredzej wtryskiwaczy lub pompy, jesli chodzi o cisnienie to sa to dosc trwale i odporne jednostki (jednak jak wiadomo jak znajdzie sie oszolom to wszystko zajedzie). Kolejna sprawa to sprawdz co lejesz do baku, ja ostatni zalalem pewne nowe 98 i mialem duzy problem. Malo co nie zajechalem pompy paliwa, dobrze...
Żaden normalny olej nie popsuje tego silnika jeżeli będzie się go regularnie wymieniało co 15 tys. Druga sprawa to sitko w przewodzie turbiny. A trzecia, wiadomo - każdą turbinę na najlepszym oleju można zakatować w 40 tys., a można jeździć i 200, to już zależy od kierowcy.
Halo, cześć. Ktoś tam grzebał i źle poskładał :-( Niestety, trzeba wyjąć środek i sprawdzić co to jest. Jest duża szansa, że komputer wcześniej był zalany i ktoś zostawił turbinę bez konserwacji. Poleżało, skorodowało i teraz wydaje dźwięki. Nie piszesz jaki to model/wersja M1- a to istotne, w związku z tym szczegółów nie podpowiem. Różnica może być...
W śrubie doprowadzającej olej do turbo, tej wkręcanej w blok silnika jest sitko, filterek. Jeśli nie została wymieniona lub wyczyszczona przy wymianie turbosprężarki to może jej po prostu brakować smarowania I właśnie "sitko" to jest słowo klucz w tych silnikach :)
Skoro bez filtra działało to aż się prosi żeby go wyjąć i sprawdzić wtedy. Ale zobacz podstawy: sitko pod zbiornikiem wody, drożność grzałki, spróbuj go odkamienic porządnie. Przepływomierz też dobrze wyczyść, turbina jak jest suchy i zakrecisz ma się dosyć długo obracać bez oporów.
To raczej nie jest wina filtra. Bo niby co ma filtrować, skoro przez smok przepływu nie ma. Wydaje mi się, że to wina oleju. Ma coś w swoim składzie, co przy pracy /tarcie i temperatura/ krystalizuje się i własnie te "ciała stałe" zapychają smok. Turbina siada, bo spada ciśnienie oleju. A sitko wyrzucam ,bo jest jeszcze mniejsze niż sitko smoka. Jako,...
Błąd H oznacza problem z poborem wody. Może być uszkodzona turbina w płaszczu wodnym. Może być zatkane sitko na wężu. Może być zagięty wąż od wody. Może za nisko być zamocowany wąż odpływowy, itd ...
Problem rozwiązany . W zbiorniku nie ma pompy paliwa. Układ paliwowy nie drożny, sitko w zbiorniku zaklejone. Po przeczyszczeniu wszystkiego auto zasuwa. Pozdrawiam
Witam Czy sprawdzałeś EGR ? Czyli to na co pokazują błędy. Pisze "P0401,"Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ" P0400,"Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ" Możliwe jest że zacina Ci się EGR i dusi silnik spalinami. Można spróbować przeczyścić, może na jakiś czas będzie lepiej. Pamiętaj też że w silniku który masz jest...
Dzięki wojciechjanusz super wyjaśnione od razu założyłem sitko w odmie, moja turbina wygląda podobnie jak na tych zdjęciach, pozostało mi wyczyścić ten szlam i mam nadzieje że wróci moc. Czy ktoś ma jakiś lepszy pomysł jak wyczyścić zawór ssący bez zdejmowania głowicy? bo ja mam zamiar spróbować go rozpuścić WD40 przez wlot od kolektora ssącego.
A błędów w module silnika nie było ,bo wygląda to na klasyczny notlauf. No chyba że mu paliwa brakuje przez zapchany filtr czy sitko w baku czy padającą pompę.
Witam.Może poprawię to co napisałem wcześniej sprawdż na początku czy turbina pompy myjącej nie jest zablokowana.Więc na początek sprawdz czy dochodzi woda do zmywarki,sitko oraz elektrozawór.pozdrawiam.PS sprawdz czy na dnie zmywarki nie ma wody
Turbina w bliskiej odległości od modułu gdyż z magnesu wirnika mierzy prędkość.Sztyft żarowy wyczyszczony o oporności 1,6 oma po odpaleniu pełni funkcję czujnika płomienia ,sitko pod sztyftem wymienione.Wszystko wyczyszczone z nagaru ,założona nowa uszczelka palnika.Pompka na 100 impulsów podanych ręcznie powinna do strzykawki nakapać 1,8ml.Silnik turbiny...
Trochę sobie pomogłeś sprawdź czujnik regulacji ciśnienia paliwa. A najlepiej wymontuj go i na myjkę .Po wymontowaniu obejrzyj okolice o ringu uszczelniającego pewnie będzie dużo brudu i sitko zapchane. Dodatkowo sprawdzenie przelewu z każdego wtrysku . Tak trochę nie fachowo ale wystarczy odpiąć wężyki przelewu buteleczki 4 sztuki jednakowe wężyki...
Oczywiście, ale można to zrobić po przez masę patentów. Zaczynając od przeniesienia OBD i ukrytego odcięcia. To podjadą lawetą i załadują całość, z odcięciami i OBD. A w dziupli już się spokojnie rozbierze tuszę na rąbankę. Rozsądniej jest po prostu minimalizować ryzyko wybierając inne modele niż te z czołówki statystyk kradzieży. No to chyba dobrze?...
Witam Wymieniłem piecyk D5Z-F w VW Sharan, bo w starym sterownik robił różne numery. Po wmontowaniu nowego i wykasowaniu VAGiem błędów pięknie odpala. Problem w tym, że chodzi nawet jak woda ma już 90 st. Przestaje dopiero jakąś minutę po wyłączeniu silnika. Czy tak powinno być? Jak pamiętam, to poprzedni piecyk wyłączał się po ogrzaniu do ok. 70 st....
Panowie witam ponownie. KZFR wymienione i ustawione. Po pierwszej jeździe próbnej wyskoczyły błędy: 0136,0011,0140,0170. Tak jak uzyskałem informacje problemem mogą być elektro zaworki KZFR. Więc je zamieniłem miejscami i usunąłem błędy. O dziwo zmieniła się kultura pracy silnika lecz wystąpiły kolejne inne błędy: 0011,0010,0013. Kolejnym moim etapem...
nie wiedziałem o dodatkowym filtrze wewnątrz rurki,wiem że na smoku jest duże sitko.ale, wtedy byłyby problemy z zapalaniem-pompowtryski dostają przygotowaną dawkę z owych zaworów i jak młotem wbijają pod ciśnieniem, o ile wiem grubo ponad tysiąc bar.do cylindrów. Generalnie scania r jest PALIWOŻERNA ale coś za coś. Ale nie wybiegam przed orkiestrę,zobaczymy...
Dziś z racji pogody nie miałem możliwości podłubać zbytnio w Madzi ale wyczyściłem filtr (sitko) znajdujące się w zbiorniku, i zwróciłem uwagę na jedną rzecz, a mianowicie silnik w trakcie kręcenia dostaje jakby "cofki" , czyżby jednak był przestawiony rozrząd? , co ewentualnie może powodować w dieslu efekt "strzału" w kolelektor i owej "cofki"? Odpięcie...
Witam. Znalazłem podobny temat na forum ale mój niestety podobny lecz poważniejszy... Mianowicie silnik ma problem z wejściem na obroty. Po wciśnięciu gazu silnik tak jakby się dławi i żeby wejść na wysokie obroty trzeba być cierpliwym bo trochę to trwa. Jednak gdy silnik już osiągnie obroty ponad 2 tys załącza się turbina i silnik dostaje mega kopa...jednak...
Problem rozwiązany chodź po dłuższym czasie. W serwisie próbowali wypalać davie i tez nie ruszył. Ale serwisant podpowiedział mi abym zdemontował moduł filtra paliwa i tam powinno być sitko dodatkowe wewnątrz. I tak zrobiłem u siebie na bazie, moduł zdemontowany ale sitko czyste. Ostatnia rzecz to sprawdzenie wtryskiwacza i on po zdemontowaniu okazał...
Pacjent to Renaul Master II 2.5 2004 r. 2.5 DCI silnik bez sterowania turbo podciśnieniem tylko na przeplywce i sterowanie ciśnieniem. Mam 2 problemy w aucie: *1- problem z odpalaniem po dłuższym postoju. Zaczęło się od tego, że auto odcinało przy obciążeniu. Pierwszorzędnie wymieniono filtr paliwa + filtr paliwa pucha przy zbiorniku paliwa. Wyczyszczono...
Wirnik można przesuwać swobodnie w kierunku góra - dół. Na boki nie porusza się - próbowałem. Wirnik trzyma się sztywno, nie porusza się na boki, ponieważ trzyma go mocno pole magnetyczne. W pierwszym silniczku było inaczej. Poniżej dodatkowe zdjęcie na których widać budowę silniczka po wyjęciu z obudowy. http://obrazki.elektroda.pl/8566639800_1...
Witam Panowie i Panie.Problem poważny gdyż mechanicy rozkładają ręce,mianowicie pacjent Citroen Jumper 2.5TD jeździł sobie rześko,z gracją przemierzał polskie oraz zagraniczne drogi, kopcąc przy tym sobie troszku,aż pewnego dnia,w trasie,po zgaszeniu silnika na 3 minuty celem załatwienia potrzeby fizjologicznej,autko odpaliło,aczkolwiek nierówno bardzo...
Dopiszę swoich kilka zdań o Kiach z crdi. Mieliśmy w firmie flotę 1,4 i 1,6. Przy odbiorze samochodów handlowiec polecił nam co około 5 tys. km dolewać do pełnego baku preparat do czyszczenia wtrysków i zwrócił uwagę na to, aby tankować dobrej jakości paliwo bo potrafi się zapychać sitko smoka. Pierwsze zapchanie nastąpiło po kilku tys. km, auto zaczęło...
Mam problem z Fiatem Ducato rocznik 2005 z silnikiem 2.8 JTD o mocy 128KM. Auto ładnie odpala czy zimny czy ciepły. Nie dymi, pali w okolicach 10 litrów. Problem objawia się słabym przyspieszeniem, brakiem mocy na 4 i 5 biegu a także podczas podjazdów pod gorki, pierwszy je widzi niz ja. Nie ważne czy pusty czy załadowany. Trzeba go mocno depnąc aby...
Witam. Mam problem ze sprinter 2.9 TD 120KM z 1999r. z przebiegiem aktualnie 350 tysięcy (głównie autostradowy) Swojego czasu stracił zasilanie na pompie i nie chciał odpalić. Ściągnąłem go do warsztatu, zasilanie zostało przywrócone, jednak auto ma jedynie moc do określonej wartości obrotów (ok 2500). Po przekroczeniu tego poziomu, niezależnie od biegu,...
1. Sprawdź światła stopu i wymień wyłącznik nad pedałem hamulca to zazwyczaj pomaga - typowe objawy uszkodzenia tego czujnika są takie jak opisałeś. 2. Nie wiem jakie masz oznaczenia silnika, ale czasami pomaga "rozruszanie" kierownic w turbinie 3. śnieżynka ostrzega o temp. poniżej +4C, a dogrzewacz, który znajduje się przed lewym tylnym kołem służy...
Jak źle zmontujesz, nie zatrzymasz silnika. Regulację też zaczynałem od minimum. Kup nowe uszczelki, bo stare będą ciekły po paru dniach. Dziękuję za cenne wskazówki! Tego nie wiedziałem, może dlatego, że też bym zaczął od minimum, albo od miejsca zbliżonemu poprzedniemu położeniu. Dlatego nie pomyślałem, że tulejka ma bardzo wąski zakres pracy......
Na wstępie należy wyeliminować zatkanie sitek w wylewkach baterii lub filtrów. Trzeba to najpierw sprawdzić. Może być niesprawny czujnik do pomiaru przepływu wody. Może "nie widzi przepływu". Za załączanie odpowiada turbinka. Do podgrzewacza części są dostępne.
Wewnątrz tego czujnika masz filtr (sitko) do oczyszczenia. A najczęstsza przyczyną awarii jest zablokowanie się turbinki w środku. Często wpadnie jakiś paproszek lub piasek i ją zablokuje. Należy wyjąc czujnik i oczyścić turbinke. Przepłucz ją bieżącą wodą, lekko spróbuj poruszyć łopatkami. Czasem trzeba ją „obstukać” - oczywiście z wyczuciem....
Jaki jest numer kodu, nie enigmatyczne tłumaczenie typu "komputer wykrył stały błąd zaworu egr" ? Podaj konkretny numer, np. P1234 i nic więcej. Czemu nie robisz tak, jak Ci się doradza? zgłoś się do nas, ale z tymi kodami błędów i tabelkami. Nie mogą być same tłumaczenia, ponieważ bywają przeinaczane z powodów oczywistych i są trudności w postawieniu...
Wyjął bym panel sterowania z drzwi i sprawdził, czy nie jest zalany, albo czy któyś z mikroprzełączników nie jest zwarty Zalać ten panel, to trudno bo z góry ma nałożony ciągłą silikonową osłonę przed zalaniem z góry i czterech pozostałych stron. Taki "kaptur." Panel wyjąłem, pomierzyłem i okazało się, że 4 z 14 mikroprzełączników zmywarki są zwarte....
Whirlpool ADPF 851 IX Pobiera wodę i po chwili wyświetla kranik na czerwono pobiera dalej wodę i po pewnym czasie zaczyna wypompowywać wodę . Sprawdziłem zawór aquastop działa, sitko czyste na dole czujnik zalania działa sprawny tylko kontraktron ten od przepływomiwrza w płaszczu wody ma ciagle zwarcie. Jak się obraca turbinka nie ma impulsów jest zwarcie...
Nie wiem co masz na myśli "uległ awarii". Ona mają na wejściu wody sitko i taką małą turbinkę z magnesem jak czujnik przepływu wody. Gdy dostanie się tam syf, to nie grzeje, ale popsuty nie jest. Idzie to rozebrać i wyczyścić. Po złożeniu przez 2 minuty czy jakoś tak musi być pełen przepływ wody, żeby się znowu włączył.
Witam, w zmywarce zapaliła się dioda kranu. Zmywarka wyłącza się po minucie, pompa doprowadzająca wodę i odprowadzająca działa. Wyczyszczone filtry oraz sitko pobierania wody przy przyłączu. i Turbinka pompy odprowadzające. Spotkał się ktoś z tym problemem. Wątki na forum przejrzane, ale nie pomogły.
eberspacher sitko odkręcić sitko delonghi sitko
weller rozlutownica router zawiesza edimax sterowanie wycieraczek
elekrolux pralka elekrolux pralka
Kontrolka świateł żarówka z wykrzyknikiem – BMW, VW, Ford – świeci mimo sprawnych świateł Zamiennik pilota do Technics SA-E10: Opcje i Porady