Ten jest na olej mineralny zielony ale nie pamiętam symbolu. To jak to odpowietrzyć? Od dołu może? Przepompować od strony siłownika w górę? Dodano po 1 Pompka nie padła bo siłownik sie wylał i kupiłem nowy wabco z takim samym symbolem. Więc pompka odpada. Co do odpowietrzenia metod jest kilka . Kolego, mylisz pomke z siłownikiem sprzęgła . Ja pytam...
Sprawdź połączenie wtyczki czujnika tacho na skrzyni, luz łożyska wałka wyjściowego i wykonaj nauczanie. A nie został rozwalony naczepą siłownik Range?
Witam to może być przyczyna nie w płynie tylko jest koniec tarczy sprzęgłowej podobne rozwiązanie jest w Actrosie.
Trudno określić problem trzeba się optycznie przyglądnąć niesprzęganiu (widełki) sprzęgła jak i sterowaniu sprzęgła - pedał, siłownik.
Sprawdź przy siłowniku hamulcowym z lewej strony na 3 lub 4 osi.
może byc siłownik zapowietrzony
Siłowniki sprawdziłeś?
Siłownik zmiany biegów po lewej stronie. Zacznij od sprawdzenia wtyczki na module elektrycznym. Najczęściej wysiadają ścieżki w pokrywie zaworów, więc jak wtyczka czysta to raczej trzeba będzie wymienić pokrywę sterującą. By to zrobić trzeba cały siłownik wymontować.
WITAM Przepraszam ,ze długo nie odpowiadałem, ale był problem. dziękuję za podpowiedzi, ale temat nieaktualny, gdyż taniej kosztowało przerobienie na sterowanie hydrauliczne, za pomocą siłowników.
Małe nauczanie to właśnie nauczanie sprzęgła, w GS nie są zapisywane na nowo parametry skrzyni a samego sprzęgła. Co z powietrzem? Ile ma przejechane sprzęgło? Sprawdzałeś w ogóle widełki przy okazji wymiany siłownika?
Albo NIe zostało odpowietrzone, albo Źle. Ręcznie dźwignia przy siłowniku idzie w obie strony? To patrz wyżej. :)
W serwisie przekładali pompę z innego auta sprawdzili ciśnienie, było ok. Inny specjalista zwrócił uwagę, że ciśnienie to jedno a wydajność to drugie, więc daliśmy jeszcze raz do sprawdzenia. Założyliśmy i nic się nie zmieniło. Ustawialiśmy zbieżność kół, odkręcone były poprzeczne drążki kierownicze koła obracały się swobodnie. Nie ruszany był siłownik...
Witam. W Actrosie MP3 2010r wyskakuje taki błąd (po 3 tygodniowej przerwie świątecznej). MR 17309 Ma to związek z hamulcem silnikowym. Tylko co dokładnie? Dopowiem że klapka hamulca działa prawidłowo i nie zacina się. Nie wiem jak siłownik. Z góry dziękuje za pomoc.
O wymontowaniu GS nie wspominałeś. Błędy z N, R i w ogóle biegami wzięły się u Ciebie z kosmosu. Po demontażu siłownika sprzęgła.
A może ktoś grzebał przy siłowniku?Zakładam ,że części dobrane właściwie.Ile razy próbowałeś bo czasem za pierwszym razem się nie udaje.
Witam Panowie. Mam problem z Actrosem... PO WYJĘCIU SKRZYNI OKAZAŁO SIĘ ŻE WYSPRZEGLIK BYŁ ZASSANI MIMO BRAKU POWIETRZA W UKŁADZIE po dopuszczeniu śrub kochających powietrze wyleciało i pracuje normalnie więc wymieniona została całą kaseta sterująca razem z wybieranie i zaworami zmieniło to tylko tele że nie ma żadnego błędu A dalej jest to samo po...
Zawór elektromagnetyczny napowietrzania biegów nieparzystych. Przy siłowniku biegów. :)
100% uszkodzony siłownik sprzęgła Dziękuję zamykam temat
Wina był uszkodzony nowy silownik
Taka uwaga na przyszłość: przy wszelkich demontażach zamiast rozłączać węże hydrauliczne w miejscu do tego przewidzianym można odkręcić siłowniki i wtedy odpada konieczność rozhermetyzowania układu.
Witam Mercedes actros 4148 ero5 nie podnosi i nie opuszcza kipra,kipa została podniesiona na ok 1 metr do naprawy układu hamulcowego (zamontowania szybko złączki)i już nie chce się podnieść ani opuścić kipa,pompa pompuje aż przewód się prostuje zasilający i nic się nie dzieje dodam że jest drugi układ pod inną zabudowę typu termos i druga funkcja działa...
Po kolejnym dniu walki, problem ograniczył się w zasadzie do braku biegu 7 i 8 Siłownik odpowiadający za pracę skrzyni na boki(prawo-lewo), nie odbija do końca w prawą stronę, natomiast w lewą idzie prawidłowo. Podejrzewam, że to jego wada jest sprawcą całego zamieszania. W poniedziałek przychodzi nowy, oryginalny siłownik i mam nadzieję, że sprzęt...
Zrób duże nauczanie i zapisz wyświetlone błędy. Bardzo możliwe, że winny jest tylko siłownik przełączający planetarkę. Ale w tych autach częstą usterką jest popękana obudowa satelitów na wałku zdawczym, nie wytrzymuje agresywnej jazdy w trudnym terenie.
Sprawdź pracę siłownika "Range", to ten z tyłu skrzyni. Możesz odłączyć przewody powietrza i zasterować siłownik powietrzem z zewnątrz. Przy włączonym zapłonie i włączonej dwójce na przykład, na wyświetlaczu powinna wskoczyć wtedy szóstka. A najlepiej zdejmij siłownik, przeczyść, przesmaruj i wymień uszczelki. Lub zrób nauczanie GS, jeśli ten siłownik...
Czyli co? Mając Star Diagnozę nie wykryłeś tego na samym początku i pakowałeś czas i pieniądze na chybił trafił? Prócz podglądu wszystkich wartości masz aż cztery testy siłownika z prowadzeniem za rączkę.
Jeśli jest zaprogramowany zawór proporcjonalny 2 prawdopodobnie przyporządkowany został do hamulca górskiego. Spróbuj TEXĄ wykonać aktywację tego zaworu. Nie pamiętam ale chyba znajduje się na ramię poprzecznej w środku długości pojazdu. Jeśli masz możliwość zobacz gdzie idzie rurka od siłownika klapki hamulca górskiego i czy klapka ta nie jest zacięta...
Blokują się hamulce na osi ciągnącej osi co jakiś czas po naciśnięciu hamulca, ale nie pełną siłą. Po zatrzymaniu się i zaciągnięciu hamulca ręcznego i od razu odpuszczeniu wszystko wraca do normy. Żaden błąd nie wyskakuje. Proszę o pomoc, co to może powodować? Oczywiście siłowniki i zaciski sprawdzone.
Przyciera się się siłownik, zatkany dopływ powietrza, za wcześnie zacząłeś nauczać zanim dobrze nabił zbiorniki, przy demontażu siłownika załamałeś przewód powietrzny do skrzyni... Możliwości jest wiele, łącznie z wytartą tarczą sprzęgła. Przy błędzie GS32 dlaczego szarpałeś się z siłownikiem zamiast przełożyć czujnik obrotów z dobrej skrzyni? Byłoby...
Przy siłowniku nie ma żadnego czujnika. Wspomniany czujnik jest na ramie, w okolicy zaworów tylnej osi. Wystarczy zdjąć z niego wtyczkę i wsadzić do niej kawałek drutu. Włożony - kontrolka świeci, wyjęty - kontrolka gaśnie.
Wymieniałeś cały zawór czy tylko cewkę? Czy jesteś pewien za siłownik? Jeśli ma wewnętrzną nieszczelność to też może pracować w jedną stronę. Czy na koniec procedury centruje się bez problemów?
Co się błąkasz w zeznaniach, bo na moje pierwsze pytania odpowiedziałeś: założyłem w sumie już trzy sterowniki, kompletne z zaworami, Za chwilę piszesz co innego: zaworki były nie zmieniane, trzy sterowniki a zaworki te co w nim były No to jaka jest w końcu prawda? Koledzy nie podali tu jeszcze jednej możliwości: siłowniki na skrzyni to w większości...
Wygląda to tak, jakby "europa" Ci cofała powietrze do dźwigni... Siłowniki tylne sprawne? "Przecieku" wewnętrznego nie mają?
Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem , to do odpowietrzenia muszę skołować jakąś pompkę do wtłaczania płynu pod ciśnieniem. I wtłaczam płyn przez odpowietrzniki w siłownikach w stronę lewarka ?
problem został rozwiązany wystarczyło zrobić małe nauczanie sprzęgła po czyszczeniu siłownika i hamulec górski działa jak należy. dziękuje pozdrawiam
Nie znam kodów ale, szukałbym zamarzniętego zaworu wykonawczeo ABS. No i potem kasowanie błędu.Miałem tak w "Setrze" dawał na siłownik nie więcej niż 0,5 KPa
Czy to jest ta skrzynia sterowana siłownikiem pneumatycznym?Jesli tak to wepnij sie trójnikiem i zobacz jakie jest cisnienie na skrzyni po nabiciu powietrza
Moze byc luz pomiedzy tłokiem i cylindrem na tym siłowniku. Wtedy powietrze przebija z jednej strony tłoka na drugą i nie ma siły. Mozna to sprawdzic podając cisnienie na jedną stronę tłoka i słuchając ewentualnego przecieku w otworze od drugiej strony.
Zawór sterujący przednią osią masz ukryty między lewym reflektorem a stopniem kabiny. Odłącz przewód sterujący i sprawdź czy on nie puszcza powietrza. Jak pusty to wina tego zaworu, bez podłączenia sterującego nie ma prawa na siłowniki nawet jednego bąbelka luftu puścić.
19 Błąd wprowadzania: Pojazd toczy się. Jakim cudem Ci ten błąd wyskoczył to nie wiem. Pojazd musi stać i mieć zaciągnięty hamulec postojowy. Znikające biegi z błędem GS-5 mogą być spowodowane niedostatecznym ciśnieniem powietrza w układzie pomocniczym, np. dużym ubytkiem w samej skrzyni. Może to być siłownik sprzęgła, siłowniki biegów czy range. Albo...
Jak nie wiesz gdzie spuścić olej i gdzie go zalewać to splity będą dla Ciebie czarną magią. Korki spustowe i zalewowe są na imbus 14. Po długim postoju może "złapały" zawory, siłownik, elektryka. Złóż wizytę u mechanika.
Masz w tym aucie układ elektronicznego sterowania hamulcami. Czujnik ABS dostarcza komputerowi informacji o zachowaniu się koła w każdej fazie ruchu a nie tylko podczas regulacji ABS. Jeśli brak jest odczytu prędkości podczas hamowania to komputer nie wie czy wysterowane ciśnienie w siłowniku powoduje żądany efekt opóźnienia. Stąd tryb awaryjny. W tym...
Zacznij od sprawdzenia ciśnienia powietrza dochodzącego do skrzyni. Jakieś biedne 6 barów nie wystarcza na trzy siłowniki w jednym momencie. :) Przeprowadź nauczanie GS, zapewne wyskoczy błąd GS17. Jak tak się stanie to siłownik zakresów do wyjęcia, wyczyszczenia, nasmarowania itp Sprawdzić wtyczkę i płytę z zaworkami. Często dostaje po łbie naczepą....
Ale jesteś pewny, że sprawdzili czy jest olej w skrzyni? Bo wygląda to albo właśnie na problem z tym siłownikiem, który jest wymieniony lub jakiś problem mechaniczny skrzyni.
Kolego, Euro 4 i 5 to nie sposób przeniesienia napędu na skrzynię. :) Byś nie błądził to podpowiem. W Atego centralny wysprzęlik jest cały czas zaparty łożyskiem wyciskowym o słoneczko docisku. Odpowiada za to sprężyna odpychająca łożysko od podstawy siłownika. W Actrosie łożysko jest na stałe złączone z dociskiem i również spręzyna w siłowniku utrzymuje...
Wprowadzony nieprawidłowy typ skrzyni. Nie nauczysz bez właściwego typu. Bez kompa się nie obejdzie. Chyba, że w instrumencie jest możliwość zmiany typu skrzyni, ale ja tego nigdy nie sprawdzałem. :) GS 32 Błąd wprowadzania: prędkość obrotowa wałka pośredniego Może tu leży przyczyna, sprawdź czujnik, jeśli wymontowywałeś siłownik to może wtyczki zamienione,...
Witam.Proszę szanownych kolegów o pomoc w rozwiązaniu problemu .Mercedes Actros 2535 z roku 1999. Brak hamulca nożnego na trzeciej osi podwieszanej. Po opuszczeniu oski na dół nie ma powietrza na siłownikach pneumatycznych po naciśnięciu na pedał hamulca.W układzie BS brak błędów .
Niech zobacza jakie jest cisnienie na zasilaniu siłownika od zmiany biegów ,ma tam byc min 7,5 bara jak mniej bedzie wywalało gs05 bład czasem
Witam. Potrzebuję wskazówki-schematu jak do fabrycznego centralnego zamka w actrosie 2011r podłączyć sterownik z pilotami. W drzwiach kierowcy jest moduł sterujący siłownikami ale piloty po podłączeniu nie bardzo chcą działać. Może ktoś zakładał i miał z tym styczność to prosił bym o wskazówki.
to są dwa zawory. jeden otwiera dopływ powietrza do zaworów dekompresyjnych na głowicach a drugi otwiera dopływ powietrza do siłownika zamykającego klapę-przepustnicę na wydechu, obok turbo. zdejmij wtyczki i podłącz 24v do obwodów cewek. Najlepiej przy nabitym powietrzu. będziesz widział czy coś się dzieje. Ten błąd to przerwa obwodu jednej z cewek....
Sprawdzałem jest ok po wypięciu wtyczki zaraz wywalił błąd w GS Natomiast sprawdzałem na wyświetlaczu w sterowniku GS w 15 grupie bez sprzęgła pokazuje ok 950 a po wciśnięciu sprzęgła 450 czyli drogą dedukcji sterownik wykrywa położenie. I tu pytanie czy wartości są prawidłowe bo jak zauważyłem czujnik jest magnetyczny (czyta z rdzenia metalowego) Cały...
Jeżeli jak twierdzisz nie ma błędów a skrzynia nie działa prawidłowo, to rzeczywiście zrób duże nauczanie. W czasie przełączania siłownika zakresu nauczanie zostanie przerwane i na liczniku wyświetli się dwucyfrowy błąd.
Jeżeli jest w aucie system HPS, to oznacza dodatkowy układ wspomagający pracę zmiany biegów: czujniki ciśnienia przy lewarku, siłowniki pneumatyczne i sterownik połączony CAN-em z siecią pojazdu.
koledzy zrobiłem tą kontrolke od ręcznego hamulca-kabelek był urwany w dwóch miejscach za czujnikiem na przewodzie od siłownika polutowałem i zrobiłem nauczanie i wszystko działa bez zarzutu.Dziekuje wam.
Może być to związane ze zmianą instrumentu. Z EPS masz wyświetlane biegi. Star Diagnoza by pomogła. Do Splitów musisz podejść łopatologicznie. Sprawdzić przełącznik, kabelki przy lewarku, przejścia do GM. A potem też DAS jakbyś nic nie znalazł. Funkcja półbiegów działa jak wszystko ze sprzęgłem w porządku. Wajchą bieg wrzucisz i na pół sprzęgła ale...
Kupiłem Mercedesa Actros Nie jednemu psu Burek. Actros jest w produkcji już ćwierć wieku i mógłbyś chociaż podać rok produkcji. Żeby nie trzeba było domyślać się ze zdjęć. na drugi dzień nie ma wstecznego biegu słychać jak pika w głośniku lecz nie włącza się wsteczny bieg Fajnie by było, żebyś poczytał sobie instrukcję obsługi jak się taką skrzynię...
GS 13 i 16 wyświetlone przy nauczaniu oznacza błąd wprowadzenia ścieżki. Wtedy trzeba sprawdzać siłownik z prawej strony, czujnik położenia wałka wybieraka lub cały wałek.
witam miałem podobne problemy jeżeli siłowniki od zmiany biegów i wysoka niska skrzynia są suche do wymiany będo przewody hps
Nawet jak wciskasz kilkakrotnie pedał sprzęgła to ciśnienie ma się utrzymać powyżej 7 barów. Przy prawidłowym ciśnieniu powietrza i twardym pedale masz problem z siłownikiem, pompką lub sprzęgłem. Mam nadzieję, że pozostałe możliwości ubytków powietrza w układzie pomocniczym sprawdziłeś. Na przykład siłowniki osi tylnych i układ pneumatyczny przyczepy...
Witam mam problem w actrosie mp3 wyskauje blad Gs|| 13 bląd wprowadzania :wartości wprowadzone dla sciezki sa wadliwe i nie wchodzi wsteczny pozostale biegi dzialaja bez problemu w serwisie mercedsa cha wymienić modul lecz sami twierdza ze wyglda to na mechaniczne uszkodzenie np. siłownika. Może ktoś miał taki sam problem i może mi cos doradzic
Jak masz powietrze w układzie skrzyni to została Ci jedyna możliwość. Wyciągnąć siłownik sprzęgła. Skończył się siłownik albo sprzęgło. Pod warunkiem, że w układzie hydraulicznym masz właściwy płyn i nie dolewałeś jakiegoś Tytana. :)
A jakie masz parametry sprzęgła po małej procedurze? Ona właśnie służy do kalibracji siłownika sprzęgła po naprawach związanych ze sprzęgłem. Dziwi mnie GS 31 w duźej i poprawna procedura mała.
Czyli nie chodzi o pierwszy lub drugi obwód jak sprawdzić który nie działa z dodatkowych są dwa czujniki w rozdzielaczu plus dodam jeszcze że nie mogę wykonać serwisu osuszacza a świeci się na wyświetlaczu. Gdy próbuje zrobić jaltestem wywala błąd że samochód nie obsługuje tej konfiguracji Wystarczy jak podłączysz manometr do końcówki kontrolnej na...
Czujnik hamulca ręcznego znajduje się przy tylnej osi. Albo zamocowany na tyle tylnego mostu przy przewodach idących do siłowników, lub przy zaworze sterowania hamulcem ręcznym. Trudno mi powiedzieć gdzie on się znajduje w twoim Actrosie ale też jest blisko tylnej osi. W ostatnim actrosie szły do niego przewody fioletowy i fioletowo biały. Niestety...
Skrzyni nie musisz zrzucać, wystarczy siłownik. W jedynce trzpień z widełek ma wystawać za obrys obudowy około dwóch centymetrów, przy zużytym sprzęgle będzie się chował do obudowy.
A jaki jest stan powietrza na skrzyni? Nie patrz na zegary. Pedał sprzęgła miękki po wielokrotnym naciskaniu i samo sprzęgło sprawne? Jak powietrze jest właściwe, siłowniki sprawne, to przyczyna może być w tym "dynksie" zaznaczonym na obrazku. :) Może już się urywa. http://obrazki.elektroda.pl/5660596300_1...
Wiem że w tym samochodzie mam niesprawne od samego początku czujniki zacisków hamulcowych, mogą one mieć jakiś wpływ na takie zachowanie? W przypadku systemu Wabco montowanemu w Actrosie producent przewidział wpływ na ciśnienie hamowania jeżeli na którymś kole okładziny są grubsze: Oto cytat z broszury opisującej ten układ: "Sterowanie zużyciem okładzin...
Dzięki panowie za zainteresowanie i pomoc.Temat opanowałem.Problem polegał na przycinaniu się siłownika wybieraka wzdłużnego.Po włączeniu ''N''ze wstecznego , wybierak nie wracał idealnie na środek.Pomogła wymiana siłownika.Problem dotyczył skrzyni G 210-16.Pozdrawiam.
Problem pojawia się już jesienią gdy temperatura spada i rano ciężko jest wrzucić bieg wsteczny. Wówczas słychać tylko kilkukrotne "psiukanie" powietrza i po kilku takich próbach wrzucenia biegu przestaje. Biegi do przodu wchodzą ale na zimnej skrzyni przy rozpędzaniu auta potrafi rozłączyć napęd i trzeba przerzucić na N i znów na D by powróciły biegi....
Witam wszystkich a szczególnie tych, którzy sa biegli w budowie skrzyni biegów w MB Actros. Będę wdzięczny jeśli ktoś naprowadzi mnie na trop rozwiązania następującego problemu: Actros z 1999 roku z manualna skrzynią ma problem z załączaniem połówek na wszystkich tych biegach , które są załączane przesunięciem lewarka " do przodu" czyli na biegach nieparzystych....
Siłownik zakresu się zacina. Często śniedzieje obrzeże cylindra i blokuje przesów tłoka, albo starzeje się uszczelka wargowa. Czasami pomaga tylko przesmarowanie. Z 5 na 4 też ciężko?
Sprawdź czterodrożny i siłowniki dwuobwodowe w autku. Ewentualnie odłącz naczepę i sprawdź czy napompuje tyle by spuścić ręczny w aucie. Jak napompuje to by znaczyło, ze masz dziurę w naczepie. Zawory czterodrożne to bolaczka w Actrosach, przy braku pracy odwadniania cały bałagan idzie przez czterodrożny i zalepia właśnie zasilanie układów pomocniczych.
O regulacji docisku mógłbyś mówić gdybyś miał sprzęgło dwutarczowe. Jak wszystko jest OK to dlaczego nie wysprzęgla? Nie pomyliłeś się z typem łożyska? Wyciągnij siłownik i zmierz ile wystaje za obrys obudowy trzpień popychacza widełek. W jedynce powinien około 2 centymetrów. Jak jest dużo więcej lub mniej to jednak będziesz musiał skrzynię zwalać.
witam przy takich objawach w moim przypadku była uszkodzona pompa wspomagania , wymienna razem z pompą paliwową. W takich przypadkach, z podwójnym układem, prędzej będzie walnięty zawór regulacji przepływu albo siłownik drugiej osi jesli wszystko szczelne. Dlatego zalecane badanie na manometrach a nie wymienianie pompy na chybił trafił. :) Ale autor...
Sprawdź czy nie jest zapowietrzona pompa hydrauliczna sprzęgła. Pedał powinien mieć około 1-2 centymetrów luzu. Może być też siłownik niesprawny. Jak hydraulika i siłownik OK to przeprowadź nauczanie, jeśli nie będzie poprawy to sprzęgło do zwalenia. Sprzęgło jedno czy dwu tarczowe? Przy wymianie sprzęgła decyzja czy komplet czy tylko tarczę zależy...
Wiem,że błędy dotyczą elektrozaworów w siłowniku sprzęgła jednak chciałbym poznać opis oryginalny z dedykowanego komputera diagnostycznego.Jeśli ktoś mógłby udostępnić podaję nr.VIN WDB9340621L395807.
Nie baw się w żadne kable - na 99% zwalony czujnik. Jak go znaleźć? Usytuowanie nie jest całkowicie jednoznaczne - dla różnych ram są różne miejsca. Dwa druty pneumatyczne od obu siłowników hamulcowych na tylnej osi schodzą się na trójniku nad osią. Jak ten punkt znajdziesz to już blisko do celu. Idziesz po tej rurce i szukasz gdziekolwiek czujnika....
MP4 964.403 Podłączam fabryczną przystawkę odbioru mocy. Skrzynia automatyczna brak sprzęgła. Moduł ASC ( Dawny GM Grund Modul ) zaprogramowany do przystawki pierwszego stopnia. Poustawiane wszystkie warunki, darzenia na magistrali CAN itd. Moduł MSF zaprogramowany, przełącznik przyuczony. Po naciśnięciu przycisku PTO wysprzęgla skrzynie podnosi obroty...
MB Arocs, skrzynia automatyczna Mercedes Arocs nie ma w ofercie skrzyni automatycznej. Jest dostępna w aktualnym modelu Atego, jest w Econicu - ale nie w Actrosie i nie w Arocsie. I tu mamy kwestię formalną (odnośnie nazewnictwa): prawie na pewno masz w aucie skrzynię mechaniczną, ZAUTOMATYZOWANĄ. Tak - to zwykła, mechaniczna skrzynia w której biegi...
Kolego jeśli chodzi o hamulec lewej strony osi ciągnika to skontroluj czy membrana w siłowniku niema dziury i przy hamowaniu podstawowym ciśnienie powietrza nie dostaje się na stronę hamulca ręcznego. Miałem u siebie podobny problem,w solówce ,nawet przy delikatnym hamowaniu i tarcza po chwili jazdy była czerwona .Powodzenia w usunięciu usterki.
Witam. Błąd sprawdzony na interfejsie delphi kod błędu 630A00. Regulacja wymiany gazów , stopień recyrkulacji jest za wysoki. Błędu nie da się skasować status kodu bieżący. W teście recyrkulacji widać ze siłownik wychyla się na 25,75 i sto procent. Podczas pracy silnika i zwiększaniu obrotów na wartości zadanej skacze id 0 do 15 procent lecz gdy sprawdzam...
Zrobiłem nauczenie szkrzyni biegów ale nie mogłem się ruszyc dziś więc sprawdze jutro czy to działa . Jak patrzyłem siłownik górala to chyba powinienem ręką go ruszyć (tak bynajmniej było w ategu) a tu niestety niechce nawet drgnąć. A przed wymianą sprzęgła chodził . Więc moim zdaniem nie powinien tak szybko zardzewieć??
https://obrazki.elektroda.pl/4065117600_... https://obrazki.elektroda.pl/9212039100_... https://obrazki.elektroda.pl/7581672900_... https://obrazki.elektroda.pl/8184090100_... https://obrazki.elektroda.pl/1787629600_... Dodano po 12 Ostatnio jeszcze pojawiło się coś...
Siłownik Range sprawdź, przeczyść i nasmaruj jeśli nie jest uszkodzony mechanicznie. Ważny przy nauczaniu jest też czas reakcji na polecenie systemu, suchy cylinder może to sprawić, że nie przepuści nauczania. Sprawdź czy luzu na tarczy wału pędnego nie dostał za dużego, minimalny jest normą. Te obroty na każdym biegu czy tylko przy przejściu z małej...
Stabilizator? Ostatnio pukało coś w Mercedesie Actros MP3, niby luzów brak, okazało się ze to zwrotnica. Zwrotnice są ok, zaciski też - sprawdzałem. Stabilizatora w tym ciągniku w ogóle nie ma - tylko jedno piórko, odchudzony do maksimum - 11.5.t netto z naczępą KEMPF. Sprawdzę poduszkę kabiny, ponoć jak olej z siłowniczka wyleci tak się może dziać.
Jakie zasilanie odłączyłeś od retardera, elektryczne czy powietrzne? W jakim sensie odmówił tego posłuszeństwa? Przestał hamować bez wyraźnych objawów a zawór działa to sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów. Jak będzie nadmiar to masz przyczynę odmowy posłuszeństwa. I wtedy trzeba odłączyć powietrze od retardera zanim trafi do naprawy a sam retarder...
No to możesz ten filtr paliwa wyrzucić do kosza albo na 80% szykować kasę na nowe pompy wtryskowe, chyba że się poprawili ale wątpię. :) Zrobię fotkę pompy paliwa i jej zawór ciśnienia, ale przy innej może okazji. :) Powodzenia. Cytat; "Siłownik górskiego sprawny, ośka na klapie nowa" A czy prawidłowo złożona? :P A nauczania pedału gazu nie oszukasz,...
Najprostszym sposobem będzie podpięcie komputera pod naczepę. Diagnostyka układu EBS powie Ci wszystko. Z racji tego, że to KOGEL to pod spodem spodziewam się WABCO. Pytanie tylko czy TEBS-D czy TEBS-E. Powodem "upuszczania powietrza" przez modulator może być nieszczelny któryś siłownik dwukomorowy. Nie czepiałbym się czujników (przynajmniej na razie)...
Programowałem trzy razy i nic, za czwartym razem wybiło gs17 mała duża skrzynia. tylko że założony jest nowy zawór odpowiedziałny za tą funkcje :/ Dziś jeszcze z tym powalcze, dodam na dodatek że podczas diagnostyki komputer odczytuje dziwne kody usterek? skrzynia jest z innego samochodu, pojawiają sie błedy typu nie praawidłowy typ skrzyni? tryb awaryjni...
Witam szanowne grono, Poszukuję kompletu hydraulicznego (starego typu od Atego) układu skrętnego: siłownika na trzeciej osi (chyba że będzie pasował od Actrosa), akumulatora hydraulicznego (chyba że będzie pasował od Actrosa), siłownika przy kolumnie, czujnika ciśnienia i wąsa od kolumny z dwoma otworami, przerabiał ktoś tak? Ja już mam dosyć tej elektroniki...
[Quote = "blue_17"] Mercedes-Benz Diagnostic Trouble Codes (DTC) dla modeli 1996 + Nieprawidłowe działanie układu Czyszczenie P0466 Czujnik obwodu Range / Performance P0467 Czujnik przepływu Purge Circuit Low Input P0468 Czujnik przepływu Purge Circuit High Input P0469 Obwód czujnika przepływu Purge Przerywany P0470 Nieprawidłowe działanie czujnika...
Modulator osi; regulacja ciśnienia pomocniczego. Może być uszkodzona szczelność i niedostateczne ciśnienie układu, uszkodzony czujnik wbudowany w modulator lub cały modulator. Sprawdzaj od najłatwiejszych. Drugi błąd dotyczy sprzęgła, niewłaściwa oporność czujnika położenia. Sprawdź instalację, dla pewności możesz też wymontować siłownik i sprawdzić...
actros siłownik siłownik sprzęgła actros actros hamulec siłownik hamulec
usbasp driver iskra regulator napiąć hamulce płyn
tachograf atego kosiarka honda
Jak otworzyć zatrzaśnięte tylne drzwi w Seat Leon 2? Telewizor Philips sam się włącza i wyłącza - przyczyny i rozwiązania