Na początek odłącz biały i brązowy przewód od tego nowego siłownika. Czarny podaje masę do przełącznika, który znajduje się w siłowniku. Nie musisz go odłączać. W zależności od położenia głowicy siłownika, przełącznik zwiera czarny przewód z brązowym lub białym. Spróbuj sterować pilotem. Jeśli siłownik porusza się odwrotnie niż pozostałe to zamień przewód...
Witam. Jest tego wiele w internecie. Trzeba też "włączyć"myślenie jak to działa...poszukaj. PS. Nie jesta złośliwy😉
Myślałem o zastąpieniu orginału uniwersalnym siłownikiem, jednak zastanawiam się co mogło ulec uszkodzeniu wewnątrz starego siłownika. Kiedyś w Vectrze wymieniałem dwa microswitche wewnątrz siłownika. Trzeba było rozwiercić jeden nit, rozkręcić obudowę i wylutować dwa microswitche. W Astrze nie miałem jeszcze okazji tego rozbierać, ale myślę że konstrukcja...
Przy krótkim impulsie nie uszkodzi się, to ich normalna praca.
Tak, takie.
Ten sterownik ma tylko funkcję ,zamknij i otwórz. Powinna zostać tamta centralka a ta jako dodatek, podłączasz sterowanie masą. I wtedy dwa przewody z pilotowej dajesz na biały i brązowy.
Master tylko w lewych.
Zapomnialem że masz osobny sterownik do zamka centralnego który jest dodatkowo sterowany z tego alarmu. W sumie możesz teraz zrobić dwojako, albo wywalisz ten dodatkowy sterownik centralnego i podepniesz siłowniki bezpośrednio pod alarm, ale centralny będzie działał tylko na pilota, albo podepniesz przewody przy alarmie tak jak były i jak masz to przedstawione...
Serwomechanizmy są bardzo mocne, standardowo mają obrót 60° lub 90°, przy szerokości impulsu od 1-2 ms. Jednak można je sterować impulsami od 0,5 ms do nawet 3 ms. Wtedy mają kąt obrotu 170°, lub nawet 270°. Myślę, że nie ma potrzeby abym opisywał jak one działają. Poczytaj w internecie o tym, jest tego bardzo dużo. Np. tu: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&...
Odepnij oryginalny siłownik i zamontuj siłownik uniwersalny 5 przewodowy(master), ma on prócz styków silnika przewody do wysterowania interfejsu zamka centralnego.
ford ma jeden stały plus a podajesz na dwa pozostałe naprzemian minusy
Witam . Mam nadzieje że Ci coś ułatwi ten rysunek. Jeżeli centralny zamek będzie się zamykał przy rozbrajaniu alarmu to zamień przewody otw/zam. przy przekażnikach (86). Zasilanie przekaźników zabezpiecz bezpiecznikiem 20 A.
Ładne. Ale u Ciebie tego nie ma ? Ciesz się że nie masz Fabii lub innego przypadku z nowszej grupy VW. Tam dopiero jest zabawa! Siłowniki zintegrowane z krańcówkami drzwi a niektóre w stalowych obudowach nitowanych na nity jak w moście Poniatowskiego.Bez ruskich wierteł nie podchodż. A w środku....rety.Najlepsze sa chińskie mikrowyłącznki, takie jak...
Na blachę. Tu montowałem akurat w Polo 2007, ale idea jest ta sama. Przód: http://obrazki.elektroda.net/58_12415308... Tył: http://obrazki.elektroda.net/50_12415312... Popatrz też TUTAJ
Przy takim podłączeniu możesz uwalic alarm. Nie posiada on wyjścia bezpośredniego do siłowników, tylko wyjścia do sterowania centralką CZ. Obciążalność tych wyjść zazwyczaj nie przekracza 100 mA, a siłownik potrzebuje znacznie więcej do pracy. Potrzebujesz dodatkowego sterownika, np ST 100 lub TOP32 lub cos podobnego (jeśłi w zestwai centralnego zamka...
Pierwsze ruszenie siłownika nic nie zmieniło a następnie zaczął działać normalnie, to znaczy bez żadnego odbijania, ale odwrotnie do pozostałych. Gdy ten nowy otwierał to pozostałe się zamykały. W takim razie teraz pozostało tylko zamienić przewody od styków położenia otwarcie zamknięcie niebieski i zielony zostaw jak są , zamień biały z brązowym i...
tak - zrób tak samo jak w orginale, dziurkę na pewno masz (zamek w klapie po odręceniu plastikowej pokrywki to widać) a siłownik zwykły "chiński" działa tak samo jak ten orginalny tylko jego drut trzeba sobie wygiąć tak, żeby po przykręceniu siłownika do klapy ładnie i luźno wsuwał się w dziurkę
Na alledrogo całe zamki z siłownikiem od 50 zł.
spokojnie wstawisz uniwersalne
zapewne wyskoczyły lub poluzowały sie plastikowe tryby w centralnym, czeka Cię wymiana całego siłownika, w drzwiach przednich jest to master. Wymiana jest prosta, wystarczy odpiać przewody i i wyjąć siłownik z mocowań. Możesz też przed demontazem sprawdzić zasilanie podczas pracy centralnego.
Da się założyć uniwersalne siłowniki, tylko po co niszczyć auto skoro za kilkanaście zł można kupić oryginalne zamki z fabrycznymi siłownikami. http://obrazki.elektroda.pl/5258226200_1...
Nie widziałem co jest w 35, ale w 28 siłownik zaczepiałem o oryginalną blaszkę w kasecie zamka.
Zloty60 napisz gdzie mieszkasz, a może na forum się znajdzie chętny do zamontowania ci centralnego zamka, na forum elektrody jest naprawde dużo dobrych fachowców, jeżeli chodzi o linki które prosiłeś to będzie napewno problem, nikt nie jest wstanie zapamiętać każdej budowy(konstrukcji)drzwi w danym samochodzie bo tego jest sporo, ale jak kupisz zestaw...
Tak samo. Na styczniku w drzwiach.
Witam. Budowa oparta jest - tak jak piszesz na silniczku i przekładni. Sterowanie polega na zmianie polaryzacji przewodów. Nie wiem ile dokładnie pobierają prądu (>2A). Są dostępne wersje z kontrolą krańcowych położeń (master).
Wysuń płytkę modułu z silnika, sprawdź, czy nie pojawiła się wilgoć i śniedź w środku. Być może trzeba będzie troszkę zniszczyć część plastików wokół gniazda. Uszczelnisz to silikonem lub klejem na gorąco. Kilka octavii zreanimowałem w ten sposób.
w starych fordach nie ma centralki bo siłowniki sa tak zrobione jakby miały w sobie centralki natomiast z alarmu możesz sterować jak zrobisz najpierw sterowanie z klucza -tak łatwiej a potem schemat z podłączenia forda --wybrałeś najlepszy sposób dołożenia zamków do forda sam tak czasem robie
Można zrobić to też na układzie timera CD4541 jest w nim odrazu oscylator. http://pdf.alldatasheet.com/datasheet-pd... W 4060 jest też wbudowany układ wzmacniaczy do oscylatora tylko nie wiem, czy się wyrobi dla tak niskich częstotliwości. Możesz spróbować wg noty aplikacyjnej. Wtedy nie musiałbyś stosować dodatkowego scalaczka....
Podejrzewam, że nikt lepszych badań od Twoich nie robił ale mogę się mylić. Problem w tym, że producent czy sprzedawca nie podaje czego dotyczy te 8kg. Może taki ciężar jest w stanie utrzymać, albo przesunąć np. w poziomie. Generalnie tam gdzie siłownik ma zastosowanie czyli w samochodzie, działa trochę inaczej a producent powinien sprecyzować parametry...
Z opisu tego sterownika wynika iż służy on tylko do sterowania modułem centralnego zamka natomiast nie można podpiąć do niego bezpośrednio siłowników. Czyli robisz tak: montujesz siłowniki w drzwiach, rosprowadzasz kable, kupukesz uniwersalny sterownik centralnego zamka np. top 33(on będzie sterował siłownikami). Do niego z kolei podłączasz moduł radiowy...
Możesz go spokojnie odkręcać. I podstawić zamiast niego siłownik uniwersalny. Nawet cięgno zostawisz oryginalne. Ewentualnie do otworów po oryginalnym siłowniku przykręć blaszkę montażową, a siłownik uniwersalny niżej (jeśli będzie za długi). Ja w oplach tak robiłem, ze górny otwór w siłowniku to dolny otwór w stelażu, a blaszkę przykręcałem do stelaża...
Jak pomogłem kliknij pomógł. Dziękuje.
Wyjmij bezpiecznik od sterownika centralnym zamkiem i otworzysz drzwi normalnie od środka. Masz albo przerwane kable w wiązce w prawych dziwach przód lub zamek do wymiany .
Powinno działać, bo Felicja fabrycznie ma praktycznie taki sam prymitywny CZ jak te uniwersalne. Brązowy i niebieski to silnik, biały masa, żółty i czarny sterowanie.
Gdybyś jednak zamierzał powrócić do tej koncepcji to na początek spróbuj popracować właśnie nad tym generatorem na układzie NE555. Tu jest lektura na jego temat. http://www.elportal.pl/pdf/k01/19_11.pdf Chodziło by o taką aplikacje (generator astabilny). Możesz wykonać taki układ i na wyjściu dać diodę LED (plus rezystor). W podanym artykule jest to...
Przekażnik umieszcz obok skrzyneczki sterownika , przewód z 87 na siłownik klapy , masę znajdziesz z tyłu.
Schemat podłączenia siłowników do centralki - "D". Kolory przewodów masz opisane na obu schematach. co dalej z bagaznikiem Konieczny dodatkowy przekaźnik a podłączenie zależne od typu samochodu. kierunkami w centralce Masz jedno wyjście na kierunkowskazy , więc potrzebujesz dwie diody prostownicze aby rozdzielić na L i P lub dodatkowy przekaźnik z dwoma...
W drzwiach od kierowcy masz siłownik. Z niego wyłazi kilka kabli (najprawdopodobniej 5). Dwa będa od zasilania silnika (zmieniać sie będzie na nich polaryzacja przy otwieraniu i zamykaniu), a trzy pozostałe od przełaczniczka wbudowanego w siłownik. Na jednym z tych 3 ostatnich namierzasz mase, która pojawi Ci sie po zamknięciu (wśród nich jest stała...
Teoretycznie to jest w komplecie mały sterownik czasowy który podaje impuls na siłownik,ma określony czas.
Ze dwa razy montowałem. Nie pamiętam żeby były problemy z przejściem. Były takie wersje brava s, bez wspomagania i elektryki.
Montowałem i nic nie haczy, robiłem nawet dla jednego z kolegów zdjęcie http://obrazki.elektroda.net/10_11585169... Gumkę dzyndzla dajesz w drugą stronę, do środka drzwi. Tyłu nie fotografowałem, bo jest jeszcze łatwiej...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
http://obrazki.elektroda.pl/3668425900_1... A tu gdzie zaznaczyłem nie ma miejsca? Siłownik nie musi ciagnąć, można go obrócić i może pchać
Może to ci pomoże http://forum.opel24.com/demontaz-zamka-w...
Sam zasilacz nie starczy bo siłownik od zamka nie wyłacza sie po osiągnięcu pozycji końcowej, więc masz 3 rozwiązania: - sterować impulsami o ograniczonym czasie - dodać krańcówki - mierzyć prąd pobierany i gdy siłownik osiągnie kraniec skoku (prad wzrośnie) wyłączyć prąd.
Prawdopodobnie siłownik centralnego jest do wymiany lub ułamany przewód łączący drzwi z karoserią
golf to dosc proste auto w montażu centralnego zamka niema udziwnień a wrecz ulatwienia. każdy z zamków ma ddzielne "oczko"do zamontowania cięgna w miejsce orginalnego pneumatycznego Z tylna klapą jest różnie jesli ma wyjscie pod centralny orginalny to ok, jesli nie to trzeba kombinowac. Oczywiście siłowniki 3,5kg czyli te najbardziej popularne daja...
Mam siłownik master 3 kg kupiony wiadomo gdzie :-) , i pracuje już prawidłowo przy 12V/500mA. Wystarczy poszukać w internecie jak jest zbudowany siłownik by się dowiedzieć że prąd 5A może wasze siłowniki załatwić w fazie testów. Impuls zamknięcia wysyłany przez sterownik trwa 1-2s. Po 5 cyklach zamknij - otwórz siłownik jest już ciepły a co dopiero...
tradycyjnie się stosuje siłowniki 3,5 kg. Przynajmniej taki maja opis. W przypadkach ciężko chodzących zamków stosuje sie siłowniki mocniejsze: 6 kg i więcej. Ale standardowe w 80 % przypadków są wystarczające.
Zdejmujesz tapicerkę, odpinasz cięgna od klamki i bębenka. odkręcasz zamek, wyjmujesz, odkręcasz siłownik. Jak pamiętam to nie ma tam siłownika elektropneumatycznego z cewką, tylko zwykły siłownik z silniczkiem.
jak taki mechanizm miałby wyglądać Np.: https://obrazki.elektroda.pl/8291236700_... Zależnie od stosunku długości ramion "orczyka" zmieniasz zakres pracy siłownika. lub bardziej skomplikowana konstrukcja: https://obrazki.elektroda.pl/8100488200_...
Witam. Podłączenie przewodów w kości: http://obrazki.elektroda.pl/8430276800_1... Pozdrawiam.
Zdemontuj tapicerki drzwi, zdemontuj zamek z siłownikiem. Wszystkie cięgna wyczyść ze starego smaru z kurzem i zabezpiecz nową warstwą smaru. Rozbierz siłownik centralnego zamka i zamek, usuń stary gęsty smar, zabezpiecz nową warstwą "białego" smaru.
W picanto wszystkie siłowniki są sterowane z zamka kierowcy i jak ten szwankuje to wszystkie. Rozbierz tapicerke ściąg folie i zobacz na cięgno od siłownika centralnego zamka bo pewnie się poluzowało
Zamień jeszcze przewody od stykow sterujacych (pewnie bialy i brązowy).
Zdjęcie 2 i 3 są to siłowniki centralnego. Dioda nie będzie migała skoro alarm jest odpięty
Mam pytanie. Czy serwo będzie działać bez sterowania, podłączone bezpośrednio do akumulatora żelowego 6 V? http://botland.com.pl/serwa-typu-standar... Nie Czy da się tak sterować serwem bez sterownika? nie
http://obrazki.elektroda.pl/1579475700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1579475700_1...
Witam! Podaję Ci 2 sposoby podłączenia: http://obrazki.elektroda.net/28_11579247... Osobiście polecam pierwszy sposób ze względu na to żeby zbyt nie obciążać wyjścia na syrenkę. Jak podasz mi model auta i rocznik to napisze Ci dokładnie jakie kolory przewodów i gdzie ich szukać Pozdrawiam!
Oryginalnie są specjalne wsporniki z blachy pod siłowniki centralnego zamka. W drzwiach są pod te wsporniki gotowe otwory. Spróbuj gdzieś to podejrzeć, bo to jest bardzo pomocne. Szczególnie kłopotliwe jest ustawienie siłowników w tylnych drzwiach, ponieważ potrzebna jest tam dość duża siła i trzeba starannie wyregulować cięgna zamków. Może okazać się,...
Wymień siłownik.
Próba otwarcia od strony kierowcy skutkuje otwarciem na ułamek sekundy i ponownym zamknięciem Dołącz zdjęcie lub opisz dokładnie jak wygląda "siłownik" centralnego zamka w Twoim samochodzie ? Jest to kaseta zamka z wbudowanym "silnikiem" czy uniwersalny siłownik zamontowany na dodatkowym wsporniku ?
-Prawą 4-pinową wtyczkę podłączam według opisu, lecz jak podłączyć światła? Po przetłumaczeniu wynika aby podpiąć do pozycyjnych/postojowych, lecz nie mam pewności. Podłączasz pod '+' lamp. Masa w każdej lampie jest na stałe. lecz od znajomego dostałem inne i tu siłownik od strony kierowcy ma ich już 4, jak w takim razie to podłączyć? Chcesz wymieniać...
Wyjścia podłączasz pod światła .Zielony i fiolet razem do plus (stały) i druga taka para do świateł. Układ sterowany jest plusem i minusem czy tylko plusem? Wejście podłącz pod przewody sterujące siłownikiem centralnego zamka , światło oświetlenia kabiny lub kierunkami :) zależy czym jest sterowany układ.
Pomarańczowy i pomarańczowo-czarny do masy, żółty do +12V, biały z centralki do zielonego, biało czarny do niebieskiego, reszty nie podłączasz.
Oil to sygnał z kontrolki oleju aby wiedział że odpalony i nie ma potrzeby ponownie kręcić rozrusznikiem.Sygnaly plus z centralnego wyczytaj w instrukcji bo powinno coś tam o tym byćACC to pierwsza pozycja stacyjki czyli radio.ON 1 i 2 to ta gdzie już są kontrolkiZielony i niebieski to plusy z siłowników centralnego ale z instrukcji zobacz do czego...
Ok 15-20 zł.
w felicji beda chodzily wszystkie nawet te tanie tylko ze 6kg maja dluzsza wytrzymalosc noi sile otwierania
'Siłownik' od centralnego zamka, tanie jak barszcz.
Jeśli już, to zatrzask i mechanizm zwalniający, np z siłownika centralnego zamka. A rejestrację dopychać będzie jakaś sprężynka. A najprościej, to przyklej na dole rejestracji dwa magnesy neodymowe. W czasie jazdy się nie odczepi, a palcem ją podniesiesz.
Skoro tak to szukaj drugiego siłownika.
czeco do 7 to auto informuje ciebie ze jakis zamek sie nie zamknął, bagażnik, wlew paliwa albo któreś drzwi. Jeżeli wszystko sie zamyka uszkodzony może być któryś z siłowników centralnego (nie wysyła sygnału o zamknięciu) lub też po prostu przerwany przewód w wiązce. :!:
Zależy mi na "w miarę precyzyjnym" przesuwie w zakresie 1..2cm zależy co to ma być za precyzja 1mm / 0,1 mm ? przykładowy wygład mechanizmu , który i tak jest zależny od konkretnego modelu http://obrazki.elektroda.net/65_12556189... podstawowa sprawa to raczej brak możliwości zamontowania enkodera , można by zastosować silnik krokowy ale jak...
http://obrazki.elektroda.net/57_12521609... Witam Pragnę przedstawić siłownik do sterowania klapką kotła centralnego ogrzewania. Jakiś czas użytkowałem kocioł gdzie elementem który otwierał klapkę był elektromagnes z stycznika (wyłącznika głównego) jakiegoś nieznanego mi pojazdu. Zamocowany był do oryginalnej klapki kotła. „Jakoś”...
zakladalem uniwersalne do escorta, jest to mozliwe, mysle ze w Fusion'ie tez da sie to zrobic. Pozdr
Z jakiego powodu nie chcesz zastosować siłownika centralnego zamka ?
Co może być nie tak ewentualnie gdzie najlepiej wpiąć przewody do sterowania alarmem ?? To jest A4 8D(do2001r.) czy 8E(od2001r.) Centralka alarmu może być uszkodzona. Nie jest to jakaś uznana, bezawaryjna firma. Napisz gdzie wpiąłeś przewody sterujące z siłownika centralnego zamka?
Nie jestem pewien ale uniwersalnego w klapę chyba nie założysz w dwojce a jeżeli miałbyś oryginal to równolegle do reszty siłowników.
Sprawdź przewody w przepustach drzwiowych. Jak będą ok, to czeka Cię rozebranie siłowników i sprawdzenie switchy.
Obojętnie jaki master kupić i kombinować z podłączeniem?
Jest jakiś problem z kupnem siłownika i wymianą na nowy?
Witam, Mam taki problem, że w swoim motorku Romet 125 zamontowałem dodatkowy układ chłodzenia oleju. Jednak jeden duży obieg spowalnia nagrzewanie się oleju i po przejechaniu 9 kilometrów odcinka w zasadzie szosowego olej w ostatnie upały nagrzewa się do 85 st c. Zbudowałem taki oto termostat: https://obrazki.elektroda.pl/9933077800_...
Zamontuj siłownik nie bezpośrednio do "blachy" w drzwiach, tylko do paska mocnej gumy, która zostanie przykręcona do szkieletu drzwi. Siłownik nie będzie dotykał szkieletu drzwi - będzie to rodzaj tłumika drgań. Jeżeli myślisz o obniżeniu napięcia, to musisz obniżyć napięcie zasilające centralkę centralnego zamka.
centralny zamek drzwi Wymieniasz kasety zamka drzwi na "elektryczne" lub do swoich dokładasz dedykowany mikrosilnik. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... lub montujesz na wspornikach uniwersalne siłowniki zamka: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... klapy bagażnika Montujesz...
No to powinna być instalacja od centralnego, siłowniki itp. Zdaje się, że laguny NIE wychodziły bez centralnego.
Panowie pomoże ktoś w tym temacie? posiada i udostępni ktoś taki schemat, rozpiskę, skan z autodaty?
chodzi mi bardziej jakim prądem są sterowane siłowniki.Po schemacie to widzę że do siłowników idą 2 kable.Jeden z bezpiecznika a drugi z centralki kabiny.Po mojemu to jakoś dziwnie że na jednym przewodzie jest "+" z bezpiecznika.Zazwyczaj siłowniki elektryczne działają na zasadzie zmiany polaryzacji(zamiana + i -).A tu jakaś nowość w masterze.Może ktoś...
Witam. W którym miejscu zamontować siłownik zamka centralnego w renault thalia z 2000r.
Masz dwa siłowniki. Jakie one są, oba Master? Czy dwa różne? Jak masz to spięte, czym sterujesz? Impulsem zamknij-otwórz czy zmianą polaryzacji zasilania?
Witam. Troszkę Mnie śmieszą wasze propozycje założenia c. zamka w fordzie, gdyż jest to prostsze niż wam się wydaje. Mam Escorta z 96, a zamki bynajmniej przednie są identyczne. Ja zrobiłem to w bardzo prosty sposób, acz kolwiek zajęło to jakieś 2 godzinki. Mianowicie: wykręcamy zamek, później birzemy kawałek drutu, zaginamy go w podobny sposób jak...
dziękuje pogłówkowałem i założyłem działają pozdrawiam
Może siłownik od centralnego zamka z samochodu?
Dopinasz się z nowym siłownikiem do istniejącej instalacji centralnego zamka, przy znalezionej centralce, lub przy drzwiach, tam gdzie siedzi już taki podobny siłownik. Centralny otworzy i zamknie > przekręci kluczyk za Ciebie. Dorabiasz sobie własny włącznik do otwierania gdy siłownik będzie tylko coś wciskał- tylko otwierał. To tak jak dodatkowy kanał...
Chciałem wykorzystać siłownik centralnego zamka do innych zastosowań niż w samochodzie. Jego zadaniem byłoby przesuwanie pewnego elementu w dwóch kierunkach tak, jak w samochodzie. Załączanie siłownika ma się odbywać za pomocą ręcznego przycisku, czy też przełącznika. Moje pytanie związane jest, czy potrzebny jest jakiś układ czasowy, który ograniczałby...
Milejow ma rację. Jeżeli masz siłownik z 5 kablami poza zamkiem to jest to dokładany system centralnego zamka. Jest to siłownik typu master czyli sterujący innymi siłownikami. 2 przewody to jest zasilanie silnika siłownika (na jednym +12V na drugim masa w zależności od funkcji zamknij/otwórz). Pozostałe 3 przewody to steowanie zamkiem centralnym. Na...
Dzięki bardzo :D
Siłownik montujesz ok 30 cm niżej (niż zaznaczyłeś na zdjęciu) - tam jest dużo miejsca.
Witam. Mam problem z tylnym lewym zamkiem. Chodzi o to że jakiś czas temu, zamek przestał reagować na zamykanie i otwieranie. Reszta zamków działa prawidłowo. Pomyślałem że sprawdzę co się dzieje gdyż zaczęło mnie denerwować otwieranie tych drzwi ręcznie. No i rozebrałem. Wymontowałem cały zamek i odłączyłem przewody. We wtyczce są trzy przewody. Podpiąłem...
Jak sprawdzic na sucho czy silownik centralnego zamka dziala. czy musze go podlaczyc do jakiegos zasilacza czy moze jest jakis inny sposob. pozdrawiam.
Na prośbę Moderatora Błażeja opisze bardziej dokładnie miejsce usterki. Przewody były stopione (dosłownie stopione obrane z izolacji na długości 3 do 5cm) w lewym progu od strony kierowcy. Przypuszczalna przyczyną tej usterki była popękana izolacja na przewodach (zdjęcie ostatnie). Kable: czerwono czarny i żółto czarny (tak przypuszczam ponieważ obok...
siłownik centralnego schemat renault siłownik centralnego siłownik centralnego słaby
bufor wzmacniacz hamulec odpowietrzyć monitorowanie routera
immobiliser akumulator immobiliser akumulator
Amortyzatory w pralce Electrolux EWT912W - ile ich jest? Sterownik do wózka inwalidzkiego Meyra 415 - gdzie znaleźć?