Witajcie, do tej pory byłem raczej czytelnikiem tego forum, teraz przyszedł czas na pisanie. 3 lata temu nabyłem Ursusa 355 w stanie wizualnym standardowym dla ciągnika który od kilku lat stał w stodole a do tego czasu obrabiał 2 hektarowe gospodarstwo. Zero modyfikacji, raczej utrzymywanie przy życiu czyli tylko przymusowe naprawy. MASKA: Gdy przywieźliśmy...
Chciałbym się zabrać za naprawę uszkodzonej regulacji kierownicy w wózku Meyra Cityliner415 "Wichajster" od zwalniania kierownicy aby móc nią regulować jest całkiem luźny a i sama kierownica również można nią swobodnie opuszczać i podnosić, samoistnie opada na siodełko. Na dole kierownicy pojawił się olej który jak widzę wypłynął właśnie z obudowy kierownicy....
pompa to "wytrzyma" każdy olej Nie do końca,choć wiele racji. Zawór przelewowy jest w pompie,nie w maglownicy.Tutaj olej ma znaczenie,bo stabilność termiczna w takim zakresie temperatur to złoto.Wlejesz za gęstą zupę do układu i ukrecisz wałek na mrozie,albo zniszczysz pasek.Pompy mają różne konstrukcje,np wiele nie ma łożysk tocznych tylko panewki.,klasa...
kierownica drży jak byś miał koła w kształcie jajka na jednej parze jest napięcie a na drugiej nie ma wcale, regulowałem czujnik położenia kierownicy niby jakieś napięcie się zmienia ale tylko na pierwszej parze na drugiej nic nie ma... Ręce opadają... Wszystko jest z angola. Samochód jest zbudowany do KJS- ów i deski tam za bardzo nie ma ale z tego...
Będzie. na pewno pasuje do orbitrola 100 i pompy z t-25
Podłączę się do tematu. Od kilku dni mam wspomaganie w T-25, orbitrol 100, siłownik 50/28/160, pompa od wspomagania VW. Problem jest taki, że kierownica dość ciężko chodzi i nie mam pojęcia co może być przyczyną. Czasami idzie lekko a czasami nie. Orbitrol jest nowy, więc raczej uszkodzony nie jest, uszczelnienia w siłowniku nowe, pompa generuje ciśnienie...
turbo się uruchamia ,bo nie ma innej opcji,ale trzeba sprawdzić czy działa obwód czujnika doładowania i zawór zbyt wysokiego doładowania. Nie znam tego silnika ,ale w wielu jest regulowana kierownica powietrza wewnątrz turbiny i często ulega zatarciu, np. w leonie, lubi zardzewieć siłownik kierownicy. sprawdż wszyskie podłączenia rurek gómowych i wtyczek.
Wracam z tematem. Dziś wszystko poskładałem. Jest lepiej ale dalej coś nie tak. Orbitrol teraz nie grzeje się w ogóle. Siłownik z dwustronnym wysuwem fajnie działa bo zapewnie identyczną ilość obrotów w każdą stronę więc to jest fajne. Tylko pojawił się problem którego nie było. Po pierwsze, żeby siłownik w ogóle zaczął się poruszać, muszę wykonać 1/3...
Zaznacz na wąsie miejsce do którego będzie zamocowany siłownik, skręć kołami od prawej do lewej strony, zmierz drogę jaką pokonuje ten punkt i masz długość siłownika.
Witam Kupione zostało auto 6x2 używane, i miałbym kilka pytań, bo nie chyba mam wszystko ok w 100%... Po pierwsze na tylnym siłowniku który skręca tylna osią, tam gdzie chodzi ten "świecący tłok" mam gumę to znaczy ta osłonę zaklejoną taśma, co mógłby świadczyć, o wymianie tego tłoka, siłownika, regeneracji, bądź ustawiany zbieżności, lecz nie ma pewnością,...
Potrzebuje informacji na temat kodu błędu nr 17958 P1550. Prawdopodobnie jest to awaria kierownicy łopatek sprężarki która czasem sie zaciera i należy ją przeczyścić. Ja podejrzewam jeszcze siłownik podciśnieniowy tej kierownicy. Kierownica po odłączeniu od cięgna chodzi w miarę luźno tylko przycina się w jednym miejscu ale nie tak mocno. Czy ten układ...
Kolego na zgaszonym silniku kierownica kręci się bardzo lekko, a siłownik w ogóle nie reaguje na kołach opuszczonych na ziemię. W takim, razie padnięty jest orbitrol lub źle podłączony. Odłącz od orbitrola przewody idące na siłownik i kręć kierownicą bez odpalania, powinno wypychać olej. Jeśli nie to przenieś do sprawdzenia zbiorniczek oleju powyżej...
Witam wszystkich na forum. Nie znalazłem nigdzie podobnego tematu. Więc tak, robię wspomaganie kierownicy w c360. I mam orbitrol 16Mpa wraz z kostką, pompę aluminiową od c330 zamontowaną na wale korbowym, siłownik najprawdopodobniej pochodzi od bizona od motowideł, czyli nie wielki. I teraz tak... czy te części zostały dobrane poprawnie, czy wydajność...
Witam jeżeli chodzi o pasy klinowe i ich zużywanie to nie jest tak tragicznie popularny bizon (kombajn) miał właśnie tak włączaną młocarnie nie pamiętam jak był włączany cheder ale prawdopodobnie w taki sam sposób. W starszych modelach był to szeroki pas transmisyjny w nowszych 3 pasy klinowe moc przekazywana przez te pasy nie była mała taki silnik...
Zapieczona kierownica w turbinie lub uszkodzony siłownik podciśnieniowy
Węże na orbitrolu dobrze podłączone? Powrót z orbitrola nie jest zablokowany? Na zgaszonym silniku i podniesioną osią skrętną przy kręceniu kierownicą koła powinny się skręcać. Tak węże dobrze podłączone i powrót nie jest zablokowany. Na podniesionym sprawdzę. Dodam że tak jest ok kierownica luźno się kręci nawet sama tyle tylko że w odwrotnym kierunku,...
Słuchaj, nie wiele tu pomogłeś i nie sądzę, że dowiem się czegoś więcej. To co chciałem już wiem. Orbitrol rozebrałem bo myślałem, że mam już na tyle wiedzy żeby go dobrze poskładać ale niestety wyłożyłem się na zaworach. Zastanów się co by było gdybym chciał się najpierw kogoś tu doradzić zamiast go rozebrać i spróbować. Ty byś mi na pewno odradził...
problem rozwiązany turbina jeszcze raz wyciągnięta wyczyszczona kierownica łopatek siłownik regulowałem tak gruszka zaciągnięta podciśnieniem =17psi regulacja pokręcona o położenia max i wszystko wyczyszczony zawór egr zacięty delikatnie był otwarty jazda próbna wszystko OK :D ciśnienie na turbo wolnych=97kpa max+231,7kpa dziękuje wszystkim za pomoc
Podnośnik ma rozkładane łapy i może podnieść przednią oś ale to nic nie zmienia. Uniesione koła też nie skręcają. Zablokowaliśmy wyjścia na orbitolu na siłownik i też nic się nie dzieje. Kierownica kręci się lekko na zapalonym i zgaszonym. Przypuszczam, że problem jest z tym piątym wyjściem z orbitrola które idzie do skrajnej sekcji rozdzielacza. Na...
Koledzy zdalne sterowanie a jazda po linii prostej z wykorzystaniem GPS to dwie różne sprawy. Autor tematu źle określił swoje założenia. W internecie można znaleźć masę filmików w których pokazana jest jazda z wykorzystaniem GPS. Kierowanie odbywało się poprzez gumowe kółko oparte o kierownicę i napędzane silniczkiem, tylko problem w tym że w tamtym...
witam panowie , panie :) zakupiłem o to taki centralny zamek na lewe i prawe dzwi na pilociki :) RTX SE2 wszystko fajnie cacy :) z centralki wychodzi 10 kabli. dwa brązowe na kierunkowskazy , czerwony czyli plus 12V ,czarny czyli masa, i zostało 6 przewodów po 3 na siłownik lewy i prawy , na lewa stronę na siłownik wychodzą 3 kable koloru "pomarańcz,biały,żółty....
Witam! Przerobiłem wspomaganie w Zetorze 8045 z serwa na orbitrol i rewelacji w stosunku do serwa nie ma, przy niskich obrotach ciężko się kręci, nie można szybko skręcić kierownicą, dopiero przy 2000 obr kręci się lekko i można szybko skręcić, podejrzewam orbitrol ponieważ kierownica się przestawia, mierzyłem ciśnienia i gdy nie ruszam kierownicą jest...
Wczoraj jeszcze popatrzałem w to wspomaganie, dolałem płynu i nic. Przy zgaszonym silniku kierownica chodzi płynnie, nie strzelają łożyska oporowe, nie czuć szarpnięć czy przeskoków. Maglownicę i drążki/końcówki wykluczam. Zauważyłem ze gdy kreci się kierownica np 1 palcem i przekręci ja o np kilkanaście stopni i lekko trzyma to sama po 1-2 sekundach...
witam, jest to turbina ze zmienna geometrią i w zależności o ciśnienia doładowania i ropożerności hehe silnika w danym momencie przestawia ją ten siłownik jak ruszysz ta dzwignia musisz usłyszeć dmuch lub poczuć go, do czyszczenia Wdek jest taki sobie (potrafi sie przypiec) ja stosuje One shot preparat rewelacyjny (jak i cena) ale skuteczność gwarantowana...
Orbitrol może być nieszczególny. To że kierownica jest za każdym razem w innym miejscu, to normalne, ale zdaje mi się że kręcenie nią przy zgaszonym silniku i braku ciśnienia powinno jednak powodować przetłaczanie oleju do siłownika. Przynajmniej tak w "Bizonie" mam.
Teraz fotka . Turbinka ze złomu siłownik + orbitrol,zamiast układu kierowniczego. Kierownica z malucha, stacyjka z poloneza.Tłumik z butki powietrza. Z prawej pąpka olejowa od samochodu,do wspomagania. A w środku tuleje od zetora. Blok rozwiercony.Srednica tłoka 102mm. I tuning w pąpie wtryskowej. Aha najważniejsze podgrzewacz paliwa widoczny. Ijakoś...
Wita Was kolejny użytkownik złomu o nazwie Ford Focus TDDI z 99r... Potrzebuje jakiejś wskazówki bo skończyły mi się pomysły a konkretnej informacji nie mogę znaleźć na forach itp. Problem oczywiście z centralnym zamkiem (fabryczny, auto bez alarmu oraz domykania szyb, posiada immo-nie sądzę żeby miało to jakieś znaczenie, ale na wszelki wypadek napisałem),...
No widzisz i temu jest aż taka różnica. Siłowniki jakie zakładają do 60-tek, 30-tek czy mtz-ta mają wymiar 50mm wewnątrz cylindra i 25 mm tłoczysko. Chociaż są i inne. U ciebie jest większa różnica pomiędzy stronami tłoka i dla tego taka różnica w ilości obrotów.
Na 3 biegu sprawdza się tak bujasz go do 3 tyś obrotów na 3 a jak je osiągnie to gaz do dechy i robisz pomiary. kierownica jest przy turbo i widać ją (jej mechanizm napędowy) od góry. jak obepniesz dźwigienkę kierownicy od siłownika to powinieneś nią swobodnie ruszać bez jakiś zacięć i skoków.
Oba siłowniki tylnych drzwi, wlewu paliwa i klapy bagażnika są zasilane z tych samych pinów UCBIC(moduł ster. kabiny). Pozostaje ci lecieć po kablu od siłownika w stronę sterownika (pod kierownicą, skrzynka z bezpiecznikami) aż zlokalizujesz przerwę bo z nią masz właśnie problem
Taki objaw miałem, przy zatartej ośce siłownika kierownicy turbiny, ale czy to samo jest u ciebie, niestety nikt nie określi, takie te auta teraz, że potrzebna jest diagnoza testerem.
Hej jak to robisz bo wykręciłem siłownik tylnej osi Aby wymienić końcówki i po założeniu siłownika nie reaguje trzecia oś w ogóle na kierownicę Jak mogę to odpowietrzyć lub co mam zrobić Pozdrawiam
Czy układ dolotowy był przepłukany przy wymianie turbo ? Siłownik sterowania kierownicami w turbinie jest sprawny ? Czy po awarii samochód zaczyna dymić ?
Sterownik jest wysoko na poziomie kierownicy za zegarami. W drzwiach kierowcy na ogól nie ma siłownika ,jest tylko mikroswitch.Japończyki oszczędzają Andrzej
Na dodatek w kierownicy nie ma oporu przy maksymalnym skręcie kół idzie nadal kręcić kierownicą. Proszę sprawdzić jeszcze raz siłownik. Najprościej zaślepić jeden przewód do siłownika. Jeśli przy kręceniu kierownicą powstanie opór naprawić lub wymienić siłownik. Powodzenia !
porównaj na VAG-u MAF Actual i MAF specified, jeśli się różnią diametralnie, to winny jest przepływomierz. Po zdjęciu sztangi siłownika kierownicy turbiny musi się ona przesuwać płynnie, bez zacięć (dźwignia of course)
A skąd , westgate sterowany ciśnieniem turbiny. Racja! Tylko w wersji z turbiną o zmiennej geometrii siłownik "kierownicy" jest sterowany z ECU, w Pandzie jest zwykła turbina i nie ma żadnego sterowania elektronicznego.
niby brzmi logicznie, ale dlaczeg działa abs? Jeżeli czujnik ciśnienia nie działa, to powinien nie działać też esp. Przed wymianą pompy był ten sam błąd, nie działa wtedy abs, esp, prędkościomierz, hamulec postojowy. Logiczne byłoby, gdyby przy niewłaściwym sygnale z czujnika ciśnienia nie działał abs i esp. I ciekawostka taka, że po włączeniu zapłonu...
do turbiny podlaczony jest silownik podcisnieniowy ktory steruje kierownicami (taka metalowa dosyc spora puszka), jak wlozysz reke pod niego to wyczujesz taki pret (sztance), pociagaj go w strone tej puszki i puszczaj, przy podciaganiu go i puszczaniu powinien chodzic jak maselko :) (oczywiscie na wylaczonym silniku), jesli nie bedzie tak to wskazuje...
Odnośnie zamka centralnego to zerknij na siłownik w drzwiach - tam może być z nim problem - po prostu wysyła głupie sygnały.
Aha czyli to nic groźnego - dziekuje za odpowiedz Sztomel , a czy silownik od kierownicy tuba na biegu jalowym ma chodzic czy ma stac? Bo wczesniej mialem niby zle ustawiony kat wtrysku i chodzilo to na biegu jalowym a teraz po niby poprawnym ustawieniu stoi w miejscu.
Raczej nie. Wąs wahliwy ma jakieś ograniczenie względem wąsa z przekładni kierowniczej? Te wspomaganie działa jak przekaźnik, lub jak wzmacniacz operacyjny w roli wtórnika. Ruch kierownicą działa na rozdzielacz, a siłownik steruje kołami. Rozdzielacz działa na różnicę pomiędzy wartością wejściową a wartością wyjściową. Nie wiem tylko, czy w tym wspomaganiu...
Witam. Do takich konstrukcji cale wspomaganie mozemy zapozyczyc od bizona zo56 na przyklad. A jesli nie cale to przynajmniej orbitrol z kolumną i kierownicą. Silownik wspomagania jesli za duzy to mozna wziac dwustronny od podnoszenia motowideł. W kombajnie zastosowano orbitrol ospc100on firmy danfos.
Dzisiaj zamontowałem stary silownik bez zmian kierownica dalej się zacina ale przy odkręcaniu przewodów razem z olejem pojawiają się opiłki więc jutro zdemontuje mała pompę wspomagania była zatarta jedna zwrotnica i chyba pompa dostała w kość kier przed naprawa chodziła ciezko ale się nie cięła po wymianie wszystko chodzi luźno ale pompa chyba się nie...
Kręcę kierownicą normalnie, a siłownik (nowy) nie ma siły pod koniec skrętu (wtedy wymagana jest najwieksza siła). Brakuje kilku barów ciśnienia. Wiem to na pewno bo w druga stronę - siłownik na wysuwie - dochodzi do końca. Dlatego chciałbym podkręcić zawór przelewowy na orbitrolu. Dlatego pytam czy ta śruba to zawór przelewowy?
(jeśli "rozdzielacz" przepuszcza w jedną stronę to wspomaganie będzie chciało skręcić kierą) w celu sprawdzenia można się przejechać ze zdjętym paskiem od pompy wspomagania Po tak doświadczonym użytkowniku nie spodziewałem się takiej gafy - przecież to nie sterowanie hydrauliczne z orbitrolem i siłownikiem - kierownica jest mechanicznie połączona z...
Jakie wartosci cisnienia powinny byc podczas testu kiedy silownik porusza kierownica? Kolega sprawdzal na nowym aucie zmienialo sie od 960 do 1040 kPa teraz jest od 960 do 980 kPa przy dawlieniu atmosferycznym ok1000kPa i ma przejechane 170kkm. Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza...
W ALH braki mocy w 90% to wina zapieczonych kierownic spalin w zmiennej geometrii turbosprężarki, rzadziej zardzewiały siłownik podciśnienia regulujący kątem natarcia kierownic spalin (czyli sztanga zatarta wewnątrz zardzewiałej gruchy). Zrobiłbyś logi dynamiczne przy użyciu VAG-COM i je tutaj wkleił to by się sprawa wyjaśniła.
Błąd czujnika g71 to akurat normalka w tym przypadku, a błąd 00575 to niestety następstwo zmiennej geometrii - zrobię Ci to córuś mimochodem. Pozdrawiam kolegów - wszystko OK. Dodano po 10 oj lukasega jednak obawiam się, że to to samo. podczas przeładowania AFN zawsze pokazuje błąd 00915 (normalka) a drugi to albo 00575 albo 17985 lub 17965. - trzeba...
Żeby np. pług swobodnie opadał trzeba wajhe pociągnąć mocno do siebie, jak lekko pociągniesz to siłownik działa w dół i podniesie ciągnik. Najpierw wymień filtry paliwa i wyczyść odstojnik. Orka na takim biegu na jakim uciągniesz 2,3.
siłownik regulacja kierownica siłownik siłownik elektryczny apollo kierownica
ciśnienia naczyniu przeponowym termet zielone gniazdo komputer livebox sieć domowa
reduktor ciśnienia oleju calculadora nokia
Schemat podłączenia MAP sensor Golf 6 1.4 TSI 122KM – opis 4 pinów, kolory przewodów, Bosch T-MAP Ford Focus 1.6 TDCi 2006 – błąd P1402, szarpanie, EGR, czyszczenie, diagnostyka