Na pompie wtryskowej jest dźwignia do gaszenia silnika, w mercedesie jest tam zamontowany siłownik podciśnieniowy, który wyłączał silnik po przekręceniu kluczyka w stacyjce
Nie wiazal bym problemow z ustawieniem swiatel i ogrzewaniem ze spadkiem mocy silnika. A ja bym jednak wiązał. 1.Nastawnik turbiny (Vaccum transducer, przekładnik ciśnienia, wandler) jak widać na schemacie powyżej sterowany jest podciśnieniem. Jak podciśnienia nie będzie, to turbina będzie kulawo działać. Jak będzie kulawo działać, to pojawi się błąd...
Musso 2,9 to Mercedes jeśli chodzi o silnik. Stawiam na siłownik podciśnieniowy na pompie.
Poszukaj wymiarów siłownika od renault thalia, wygląda na niewielki. Albo poszukaj siłowników, które będziesz napędzał pompką podciśnieniową, żeby uniknąć napędu w przestrzeni, w której nie masz miejsca. Centralne zamki w chyba Mercedesach były na pompkę podciśnieniową.
- po rozruchu na zimnym silniku (rano) auto przez ok-2-3 minuty ma przyspieszone obroty, silnik pracuje nierówno, przez pierwsze kilka sekund nawet troszkę szarpie, kopci na siwo. Po tym czasie wszystko wraca do normy, kopcenie ustaje, silnik pracuje równo, zero dymu. Wygląda na to , że chodzi kiepsko na ''ssaniu''. Odłącz na próbę wężyk podciśnieniowy...
a co to za sprinter i jaki motor przecież sprintery miały silniki 2,9 zapewne masz gaszenie podciśnieniem , siłownik podciśnieniowy zamyka dzwignię przyspieszenia na pompie wtryskowej, układ podciśnieniowy się rozszczelnił , tam gdzie syczy napraw, wróci wszystko do normy
Proponuję zacząć od sprawdzenia szczelności układu. Nie ma podciśnienia - nie ma gaszenia. Do sprawdzenia siłownika na pompie przydatna jest podciśnieniowa pompka z wakuometrem - ale to proste narzędzie to już raczej szczyt marzeń ;)
problem nie jest stały jak chce odpali na dotyk nie zależnie ciepły czy zimny a jak nie chce trzeba długo kręcic to powoli zaczyna załapywać świece żarowe i załącznik oki siłownik od gaszenia działa zawór przy stacyjce też dobry przewody podciśnieniowe drożne co jeszcze można sprawdzić:?::cry:
Kolego, sprawdż, czy mechanizm sterowania turbosprężarką (taki siłownik podciśnieniowy z dźwigienką ) nie jest zapieczony w żeliwnej obudowie. Jeżeli jest zapieczony i się nie rusza, spróbować rozruszać. Jeżeli się nie uda, wymiana turbosprężarki.
Kontrolka świec żarowych świeci ze względu na przepalenie jednej z nich. Sprawne świece żarowe w tym silniku są wymagane do odpalenia, ponieważ to jest silnik z wtryskiem pośrednim. Na zdjęciach widzę zawór EGR, przepustnicę powietrza i siłownik podciśnieniowy do gaszenia silnika. Temat dawno nieaktualny, widać że linka była uszkodzona (pancerz) i przepustnica...
Gorzej jakby to była klimatyzacja automatyczna - tej informacji zabrakło w pytaniu. Klimatyzacja automatyczna ma sterowanie klap przy pomocy siłowników podciśnieniowych. Natomiast środkową klapkę przymyka się następująco: w sąsiedztwie pokrętła (trzeba wsadzić oko pomiędzy kratki nawiewu doświecając sobie latareczką) zauważysz niewielką śrubkę z łbem...
Gerri w tych rocznikach nie było fabrycznego immo... No właśnie! Co ja za pierdoły wypisuję!:D (rocznik mi się w oczy nie rzucił...) Jeżeli będzie słabe podciśnienie z vacuum pompy, to będzie twardy hamulec. Najprawdopodobniej uszkodzony jest ten membranowy siłowniczek na pompie wtryskowej - ale stuprocentową diagnozę najlepiej przeprowadzić korzystając...
A co jeżeli niektóre pompy np. w mercedesie są gaszone podciśnieniem z kolektora dolotowego ?. Jak zablokować ?. Możesz kolego zastosować specjalny zawór podciśnieniowy(jest dostępny w sklepach z autoalarmami koszt ok.100zł).Tylko że to rozwiązanie jest dość popularne i ktoś kto zna Mercedesiki jak własną kieszeń-to poradzi sobie z tym w kilka sek....
Napisałeś "regulacja ciśnienia" - a nie "kontrola ciśnienia". Czemu więc zacząłeś od wymiany czujnika ciśnienia, a nie skupisz się na układzie regulacyjnym? Czyli z angielska "transducer", z polska "przekładnik ciśnienia" - taki dupslik który jest podłączony do układu podciśnienia i reguluje wielkość wydatku turbiny. Czyli sprawdzamy czy jest podłączony...
Witam! To, co koledzy proponują, to generalnie jest o dupę roztrzaść :x Pokrótce się uściślę: Z uwagi na zawodowe powiązania z marką niejeden klient sobie życzył na przestrzeni lat, i takie są wnioski: -Nie ma chyba drugiego cholerstwa tak beznadziejnie opornego na zabezpieczenia. >Diesel jest silnikiem o zapłonie samoczynnym i nie potrzebuje iskry...
temat ten już był poruszany ale odpowiedzi w poprzednich postach to jedna wielka kłutnia i przechwalanka nie wnosząca nic stosownego więc mam prośbe do sznownego grona o wyrozumiałość No to jak w temacie vito nie ma mocy ale tylko wtedy gdy zatrzymam sie na chwile np na światłach albo w korku robi sie taki efekt że po ruszeniu mimo jakiejś tam prędkości...
To jest element układu EGR (system recyrkulacji spalin) i nie ma nic wspólnego z układem gaszenia. Siłownik gaszenia (zasilany faktycznie podciśnieniem) był stosowany przy pompach rzędowych (i przy pompie był montowany - a nie na rurze ssącej)
Bo masz dziurę na przewodach powietrznych lub przy którymś siłowniku , otwiera ciśnieniem , zamyka podciśnieniem!
Mógł zaciąłć się siłownik pneumatyczny otwierający klapę na lewą stronę albo rozszczelnił się obwód podciśnienia sterujący klapami nagrzewnicy. Pompka pod siedzeniem jest od centralnego zamka. Siłowniki nagrzewnicy sterowane są podciśnieniem z serwo.
Witam. Niestety w 123 nie ma pompki centralnego zamka.Cały układ jest obsługiwany podciśnieniem które wytwarza pompa podciśnienia(do wspomagania hamulca,gaszenia silnika ) montowana na i napędzana z silnika.Po wyłączeniu silnika podciśnienie jest akumulowane w zbiorniczku znajdującym się w bagażniku pod tylną półką.Najczęściej przyczyną usterki jest...
Zawór regulacji świateł wiadomo gdzie jest, na lewo od kierownicy, przy drzwiach, jest to ten kręciołek "góra-dół" powodujący przestawianie świateł. Diagnoza polega na odcinaniu poszczególnych obwodów, jeżeli reszta działa to mamy "bingo". Radzę zwrócić uwagę na siłownik recyrkulacji spalin, na głowicy, z tyłu. Odetnij całkowicie ten obwód, (przed elektrozaworkiem)...
witam Od jakiegoś czasu mam problem z gaszeniem silnika wyczytałem ze jest to sprawa podciśnienia. Sprawdziłem siłownik na pompie wtryskowej i działa on bez problemu gasi silnik kiedy dmucham w wężyk. Ostatnio rozbierałem regulator wysokości świateł i po tym auto normalnie funkcjonowało, ale nie na długo po 3 dniach znowu nie szło go zgasić. Zauważyłem...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
siłownik podciśnieniowy pompa podciśnieniowy mercedes mercedes siłownik
pioneer ustawi fabryczny światło pilota schemat hania
universum schemat universum schemat
Moment dokręcania nakrętki wałka ataku - Ursus C-360 Lokalizacja zespołu wodnego w piecu Beretta Ciao X