Witam, Mam 2 pilne problemy w swoim Fiaciku: 1)Jakiś czas temu zauważyłem że na luzie strasznie skaczą mi obroty a sam silnik zachowuje się tak jakby się dławił-objaw wcześniej nie był przeze mnie zauważony a ost. stal się strasznie problematyczny… Mam dziwne przeczucie że to coś poważnego? Objaw najbardziej widoczny jest na luzie (kiedy to nie...
Witam mam problem w punto 1 1.1 55 sole lpg nie działa wskazówka temperatury wymieniłem czujnik temperatury wody ten w głowicy po lewej stronie i dalej nic wskazówka wydaje się być sprawna bo jak dotknę kabel od czujnika do metalu to wskazówka skacze do góry co to może być czy miał ktoś podobny problem.?.
Witam, mam problem z moim Punto. Poniżej przedstawiam szczegóły. Pacjent: Punto II 1.2 8V, rocznik 2000, przebieg: 230 000 km, bez LPG Objawy: Pali jak smok 10 -15l / 100km. Jak się rozgrzeje do 90 stopni po dodaniu gazu bardzo powoli wchodzi na obroty i zaraz spadają obroty i gaśnie. Tak jakby się zalewał. Nie można daje jechać. Trzeba poczekać żeby...
Witam, Mam problem, kiedy uruchomię silnik i się nagrzeje, wskaźnik temperatury płynu chłodzącego skacze w dół i w górę. Zaznaczam, że płyn ma pełen stan. Co może być tego przyczyną? Czy to może być coś z termostatem? Dodam, że jestem 21-letnią dziewczyną, która nie zna się na samochodach ale chce pomóc ojcu w naprawie auta i na podstawie tego co on...
Trzy rzeczy do sprawdzenia - jaką temperaturę silnika i powietrza widzi ECU, przewody zapłonowe (stawiam na nie, też tak miałem w takim samym Puncie) lub kończącą swój żywot pompę paliwa (kiedykolwiek wymieniałeś filtr paliwa?).
Czujnika w prosty sposób nie sprawdzisz - zdarza się, że jak dostaje temperatury to "głupieje". U mnie po przekroczeniu pewnej temperatury wskazówka "skakała" góra-dół, więc raczej miałem pewność, że to czujnik ;) Wymiana nie jest specjalnie trudna, ale wiąże się z późniejszym odpowietrzaniem układu. Wentylator jest sterowany przez komputer, więc jeśli...
Witam, proszę serdecznie o doradzenie czy też naprowadzenie na ewentualne problemy. Kiedy i jak występuje problem: - przy normalnej jeździe na zimnym silniku wszystko jest dobrze, po ok. 5 km trasy występuje problem skaczącej wskazówki obrotomierza oraz niemalże nieodczuwalne osłabienie pojazdu. Po przejechaniu około 5km bądź po zagrzaniu się silnika...
Cześć! Mam pacjenta. Prawdopodobnie BCM uszkodzony, ale chcę się upewnić. Objawy: 1. Często nie che odpalić, bo nie włącza się pompa paliwa. Po resecie zasilania pompa dostaje napięcie (chyba elektronika twierdzi, że brak paliwa w baku i nie włącza pompy). 2. Na zapłonie cyklicznie migały kontrolki (akumulator, olej, check, temperatura) i wskazówka...
Witam posiadam Punto 1.1 mam problem z tęparatura wskaznik tęperatury raz utrzymuje sie w poziomie raz skacze wentylator chłodnicy się załancza chodzi mi oto że nie pokazuje stałej tęperatury jaka może być przyczyna
1.Wypnij wtyczkę z czujnika umieszczonego w chłodnicy i zewrzyj np. spinaczem do papieru lub kawałkiem drutu, wentylator powinien wtedy zadziałać. Jeśli nie zadziała to usterka będzie w obwodzie elektrycznym np.bezpiecznik, wtyczki, złącze silnika ,masa kabel oczko, lub jeśli występuje przekaźnik to przekaźnik. 2.Usterka zamkniętego termostatu wtedy...
Czy mógłby mi ktoś poradzić. Problem mam taki ze gdy silnik się dobrze nie rozgrzeje to wszystko jest wporzodku ale jak złapie trochę temperatury to obroty zaczynają skakać na gazie jest mułowaty dużo pali. Na bezynie jest podobnie nawet czasami dośc często,jest tak gdy dodam gazu to silnik wchodzi wobroty a potem nagle ustaje.po przelączeniu na lpgi...
Witam, Mam jakiś wyciek z układu chłodzenia, nie jest on na pewno na samej chłodnicy tylko gdzieś na silniku bo tam kapie. Byłem u mechanika sprawdził i stwierdził, że to wina nadmiaru płynu chłodniczego i zapowietrzonego układu - odpowietrzył i powiedział, że jest dobrze. Po 4-5 dniach wskazówka temperatury silnika zaczęła skakać więc otworzyłem maskę...
Witam ponownie. Dziś miałem dalszą trasę około 100 km i po wymianie czujnika problem z falowaniem temperatury zniknął !! Teraz czekam na wilgotny poranek żeby sprawdzić jak wygląda sprawa z problemem opisanym na początku dotyczący odpalania auta. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za wszystkie wskazówki.
Strzała, Trochę późno jak na odpowiedź, jednak czemu nie, może to komuś kiedyś się przyda: Silnik Z 1.4 GT Turbo może być problem z upchnięciem fizycznym turbiny. Do zabawy i poważniejszych nawet startów, proponowałbym 1.2 16V na dobrych wałkach, lub 1.4 (punto) na serii, bez grzebania. Zawieszenie i napęd Jeśli już upchniesz motor (1.2/1.4/1.6), to...