Zmierz napięcie na przekaźniku czy dostaje bo jak załączałeś indukcyjność to mogły sie skleić styki
j.w. - jakbyś podał typ sterownika to może ktoś miał z takim do czynienia. Mogą być sklejone styki przekaźnika itd.
Obstawiam sklejone styki przekaźnika:)
Masz tam 4 pola odłączając czarne przewody żarówką 60W sprawdzisz pobory prądu a na zasilaczu sprawdz stycznik po prawej stronie wentylatora czy nie sklejone styki.
No to masz pewnie strzelony termowłącznik -> sklejone styki do sprawdzenia omomierzem.
Pompę załącza przekaźnik. Może mieć sklejone styki.
Nie pamiętam, czy tam jest triak, czy przekaźnik do załączania podajnika, ale raczej przekaźnik. Prawdopodobnie przekaźnik podajnika uszkodzony, ma sklejone styki. Jeszcze czujnik temperatury podajnika, jeśli odczytuje wysoką temperaturę np. z powodu awarii tegoż czujnika, to też może załączać podajnik, ale wtedy w trybie ręcznym powinno działać zgodnie...
Kolego sprawdź przekażnik pod maską przy bezpiecznikach 208 prawdopodobnie to jego wina, będzie miał sklejone styki.
Czy nie można by zastosować blokady elektrycznej? Jeśli się skleją styki to blokada elektryczna nic nie da.
W schemacie podstawowym (bez zabezpieczeń), aby sterować bramą, 5 łączysz z 7 lub 8. Tego połączenia nie ma schemacie. Z drugiego postu: " Jest wyświetlacz i diody sygnalizacyjne i na tej postawie wg. instrukcji możesz sprawdzić gdzie jest problem." Jeżeli według wyświetlacza i diod sygnalizujących, stan bramy jest prawidłowy. Brana dalej nie chce się...
Zapewne "sklejone" styki przekaźnika grzałki na module sterownika. Ewentualnie, co mało prawdopodobne lecz do sprawdzenia, zwarcie grzałki do masy.
Możliwe że skleiły się styki w przekaźniku, sprawdź go.
W dokumentacji masz podaną trwałość mechaniczną i elektryczną (pod określonym obciążeniem) żeby się uszkodził po 1000 cyklach to trzeba go mocno przeciążać. W praktyce na sklejanie styków najczęściej narzekają ci co załączają duże obciążenia pojemnościowe, np wiele prymitywnych zasilaczy impulsowych jednocześnie. Rozładowując kondensator przez styki,...
sklejone styki blokady. zdjac pokrywe i reka probowac odblokowac od tylu. radzilbym obejrzec najpierw inna blokade od takiej pralki celem proby przymusowego odblokowania. bo w pralce to tylko na macanego dasz rade.
To dać 2 dobrej jakości styczniki mocy 25A z trzema stykami roboczymi (np. LC1D25P7). Zasilanie (fazę) każdej z grzałek poprowadzić przez dwa styki. Przewód neutralny i ochronny na stałe podłączony do grzałek. Do tego ten trzeci stycznik, do którego masz wpięty termostat zabezpieczający (bo nie wykluczone, że regulator temperatury zawiedzie i ciągle...
Sklejone styki przekaźnika.
Najprawdopodobniej uszkodzony jest termostat. Mogły sie skleić tylko styki styki.
Witam ,jeżeli jest po drodze to mogły skleić się styki i cały czas trzyma napięcie.
Musisz wyciągnąc rozrusznik i wymienić elektromagnes, bo najwyraźniej skleiły się styki.
Zgrzał się?(skleił ) Jeżeli styki są sklejone, to tak jakby tego zabezpieczenia nie było.... Łatwo to sprawdzić. Oczywiście po wyjęciu wtyczki z gniazda!
Czyli się styki się skleiły.
Moim zdaniem nie musiały się skleić styki przekaźnika. Mógł ulec awarii jeden z termowłączników, które są wkręcone w chłodnicy. Sa one umieszczone na dwóch bokach od strony silnika, każdy z nich na innej wysokości i każdy włącza jeden z wentylatorów. Możesz zamienić je ze sobą, powinny być takie same (ale nie jestem pewien), gdyż drugi wentylator praktycznie...
Sklejone styki zasilające termostat. Jedyna opcja to wymiana na nowy. To są tanie rzeczy. Musisz rozebrać kuchenkę i dokupić termostat który będzie pasował, one są standaryzowane.
Nie widziałem schematu, ale jeżeli ma przekaźnik na wyjściach to pewnie ma sklejone styki?
I znów awaria przekaźnika załączającego pompę, sklejone styki. Zabezpieczenie czasowe oczywiście zadziałało - strat zero poza zimnym mieszkaniem :) Czas przejść na lepsze przekaźniki jak rm-84.
No to tylko problem z przekaźnikiem załączającym na module. Do wymiany. Styki sklejone.
Jedno mignięcie - brak błędu. 3.2 sklejone styki stycznika zasilania. 4.2 przekroczone napięcie akumulatora . Opis błędów dla sterownika Curtis 1243
Jeżeli grzałkę włącza przekaźnik to ma sklejone styki, jak triak to przebicie A-K.
Może być zwarty włącznik bo skleiły się styki, może być uszkodzony dzwonek. Ale jak kolega wyżej napisał, diagnozę należy zacząć od sprawdzenia/wymiany włącznika.
Może termistor jest sprawny, a przekaźnik ma sklejone styki. Pokaż drugą stronę płytki, sprawdź przekaźnik załączający kompresor.
Na płytce jest transformator, ten czerwony i obok przekażnik czarny, jego trzeba sprawdzić czy nie są sklejone styki.
A ja słyszałem od gościa ,któremu skleiły się styki przekażnika i opał był ładowany do kotła bez przerwy ,Zauważył dopiero, jak mu w rurach zaczęło stukać i trząść grzejnikami .
Tak.Na pewno skleiły się styki włącznika.To się zdarza,jeśli jest za słaby /rozładowany/akumulator.Czy spaliło się coś wieęcej?Zobaczysz jak rozbierzesz rozrusznik.
Do póki nie włączasz stycznika "przyciskiem na lancy" to nie podajesz napięcia zasilania na przełącznik, więc nie wyłącza bezpiecznika. Ewentualnie odłącz przewody od stycznika do przełącznika L1 L2 LA LB i wtedy wciśnij przycisk sprawdzisz czy stycznik jest ok . Jeśli napięcie będzie na styczniku ok tzn nie są sklejone styki albo uszkodzona cewka stycznika...
Narazie odstawiłem temat na półkę, ale jak znam życie to pewnie przełącznik Tremolo się zaciął i ma sklejone styki.
Witam. Inwerter jak w tytule wskazuje błąd ID 358 (transistor&relay test fail) - błąd testu tranzystora lub przekaźnika czyżby miał sklejone styki, tranzystory mocy walnięte? Miał ktoś podobny problem. Może ktoś zna kogoś kto takie coś naprawia?
Witam wydaje się że jeden z przekaźników się skleił, musisz przemierzyć styki w przekaźnikach. Pozdrawiam...
Dziwne że 4 lampy 40W są w stanie "skleić" styki. Jakie masz te lampy? Takie po 20zl czy takie za 200zl? Te tanie maja najprostszy "zasilacz" i on nie powinien takich rzeczy robić. Znów te droższe mają często softstart i nie powinny upalac styków.
Sprawdzałeś wyłącznik ciśnieniowy,? Albo zacięty tłoczek albo sklejone styki. Wyciągnij krańcówke to będziesz wiedział co i jak
Możliwe, że jest to czujnik oparty na kontaktronie, być może ma sklejone styki. Trzeba byłoby poszukać właśnie jakiegoś taniego czujnika z kontaktronem, albo samemu coś zmajstrować z samego kontaktronu.
Ktos moze mi podesłac dokumentacje na pw? link do jpg płyty głownej, pod FAN jest cały czas napięcie mimo wyłaczenia kotla. co za to odpowiada? dysponuje ktos schematem do tej płyty? http://obrazki.elektroda.pl/7888300300_1... Dodano po 17 mam wrażenie że to ta cześć nawaliła: http://pdf1.alldatasheet.pl/datasheet-pd...
Być może skleiły się styki w presostacie
Mogły się tzw. skleić styki przekaźnik lub cewka , wymiana na nowy powinna rozwiązać problem lecz wcześniej przegląd instalacji czy nie ma przetarć i przekaźnik notorycznie jest zasterowany.
Sprawdź czy nie skleiły się styki w wyłączniku przepływowym. Jeśli są OK to masz przebitą którąś grzałkę.Do wymiany zespół grzejny. Jeśli odpowiada ci zmniejszenie mocy podgrzewacza to możesz przebitą grzałkę odciąć zdejmujac odpowiednią nasuwkę. Podgrzewacz powinien wtedy działać prawidłowo ale z mniejszą mocą.
oczywiście żarówka była dedykowana do piekarników, czyli miała odporność do 300 0C Tak, ale chińska. Co do ciągłego świecenia, to należy sprawdzić co jest elementem wykonawczym załączającym światło, w tym przypadku po przewodach. Jeśli przekaźnik, to mogą być sklejone styki, a jeśli triak, to może być zwarty.
Mogły paść przekaźniki. Może tylko styki złapały-skleiły się.
W prezentowanych przez Kolegów kompresorach brakuje mi jednej, a istotnej rzeczy - zaworu bezpieczeństwa. Co się stanie jeżeli "skleją" się styki wyłącznika ciśnieniowego?
Po problemie, sklejone styki przekaźnika, dlatego też wyskakiwał błąd err3. pozd. Grzegorz
Witam. W lewym górnym rogu masz przekaźnik od zmiany obrotów lewo/prawo wymień go i bezpiecznik, będzie pralka działać ( w przekaźniku styki sklejone ) . Pozdrawiam maniek475.
Sprawdź na płytce jaki element załącza żarówkę (koguta). Będzie przekaźnik lub triak. Najprawdopodobniej będzie zwarcie na triaku lub sklejone styki przekaźnika.
Zastosuj dwa przekaźniki ze stykiem CN/NO. Silnik między COM, + zasilania w obu do NO, - zasilania w obu do NO. Sterujesz jeden- silnik kręci się w jedną stronę, sterujesz drugi- w drugą. Zasterujesz oba- silnik stoi. Układ odporny na błędy użytkownika. Pasowało by jednak zrobić blokadę elekteyczną na dodatkowych stykach przekaźnika aby nie doszło...
Jeżeli bez podłączonego zasilania cewki dwa pozostałe piny zwarte, to styki raczej sklejone.
Moduł na stół wymontować i mierzyć, gdzie jest podłączone główne zasilanie, czy ta żółta kostka, jak kolega pisze, nie jest przypadkiem przekaźnikiem. Może ma sklejone styki, podobnie jak w modułach pralek Samsung. Wykonać pomiary od strony zasilania, przetwornica zapewne, jak wtyczka w gniazdku, to pracuje przetwornica standby, bo widzę na froncie...
Jeżeli jest w niej jakiś stycznik lub przekaźnik załączający transformator to może ma zwarte (sklejone) styki.
Sklejone styki w przełączniku zespolonym pod kierownicą.
Sprawdź czy masz napięcie na cewce przekaźnika w momencie kiedy silnik powinien stać. Jeśli jest to znaczy że uszkodzona jest elektronika- sprawdź czy nie jest zwarty tranzystor cewki (prawdopodobnie ten malutki- wyśledź go po ścieżkach). Jeśli napięcia na cewce nie ma, a przekaźnik puszcza zasilanie na silnik to znaczy, że ma zwarte/sklejone styki.
Witam, Gdy wentylatory (normalnie, sa dwa) pozostana wlaczone, wyjmij bezpiecznik F25 pod deska rozdzielcza. Jesli wentylator sie zatrzyma, to masz problem z BITRON'em lub czujnikiem, jesli nie, to ktorys z przekaznikow na obudowie wentylatorow na sklejone styki. Pozdrawiam, Georges
Obudowa i płytka przenosi drgania od stuknięcia,sklejone styki najprawdopodobniej.
Zerknij na ten sterownik: http://www.el-car.auto.pl/?69,regulator-... mam, używam i polecam. Przy twoim zestawie, musisz albo dołożyć paneli, albo zwiększyć moc grzałki, jak chcesz, aby to działało poprawnie. Termostat, to możesz od razu wywalić, przy prądzie stałym się nie sprawdzi, zaraz skleją się styki. Zreszta...
Zacznij od sprawdzenia omomierzem przekaźnika, mogły skleić się styki.
Jeżeli będziesz miał szczęście , to może się okazać , że skleiło styki przekaźnika i jego wymiana rozwiąże problem
Problem, który kolega opisał sugeruje, że najzwyczajniej w świecie się „skleiły” styki dla tzw. lewego kierunku w kolumnie kierownicy. I tutaj zacząłbym szukać. Pozostałe przez kolegę opisane problemy mogą w linii prostej wynikać właśnie, albo są konsekwencją tego… błędu? Od kolumny kierownicy jednak bym zaczął.
Jak znów się zatnie, wyjmij, otwórz zanim "pukniesz" i wtedy sprawdź czy styki są sklejone, ewentualnie sprawdzić omomierzem na wyjściach przekaźnika, czy nie są sklejone. Jeżeli styki pracują w obwodzie prądu stałego, czyli na wyjściu z zasilaczy, to mają nieporównywalnie gorsze warunki rozłączania i gaszenia łuku niż gdyby były na obwodzie AC i zasilaniu...
Może zwarcie w stacyjce, mierzyłeś czy Ci odcina napięcie? Ewentualnie przekaźnik ma sklejone styki.
Witam, Odpowiedzi znajdziesz w instrukcji czy service manual. Problem z dzwiekiem jest zapewne spowodowany albo probleme ze stykami w przelaczniku sluchawki/glosniki, jezli sluchawki odlaczaja glosniki przez styki lub w przekazniku odlaczajacym glosniki, moze miec np. "sklejone" styki, inna mozliwosc to zimne luty/urwane zlacza glosnikow. Pozdrawiam
Tak, spokojnie wystarczy samochodowy przekaźnik, dobrze byłoby zastosować przekaźnik o możliwie największym prądzie (np. 40A). Takie przekaźniki stosowane są np. w Peugeotach, w Piaggio są stosowane przekaźniki na wyższe prądy (szerokie konektory prądowe), a np. Hondach jeszcze mniejsze gabarytowo przekaźniki na 30A. Rozrusznik się nie "zrypie", a jedyne...
Może skleiło styki przekaźnika, silnik pracował nieprzerwanie bo nie dało się go wyłączyć. Doszło do oporu silnik się zablokował i grzał dalej bo nie było krańcówek odcinających albo układu wykrywającego przeciążenie. Kto wie?
Sklejone styki przekaźnika lub uszkodzona cewka któregoś w torze zamykania trefnego siłownika.
To coś jest nie tak. Dziwne, że silnik jeszcze żyje, widocznie ma super chłodzenie. Sprawdziłbym stycznik, który załącza ten silnik, czy nie są sklejone styki na 2 fazach.
Nie znam się na układach chłodniczych, ale tak na chłopski rozum to może coś z stycznikiem, zablokowany mechanicznie albo sklejone styki.
Wymiń stacyjkę, ma sklejone styki.
Jeśli przekaznik od grzałki bedzie miał sklejone styki to tak właśnie bedzie się działo.Sprawdzone na mojej pralce.
..najbardziej prawdopodobne jest sklejenie styków programatora. Ewentualnie stopienie i deformacja, plastikowego elementu, przełączającego styki. - Regeneracja programatora, przez przełożenie uszkodzonych segmentów z innego, lub wymiana na nowy. Zajżyj tu: http://diplofix.pl/forum-ZANUSSI/TL552C
Poprzez opukiwanie modułu w rozdzielnicy udało mi się jeden przekaźnik przywrócić do życia. Ten przekaźnik jest także do wymiany. Jeżeli jego styki "się skleiły" to znaczy że się przyspawały, a to znaczy, że ich powierzchnia styków uległa degradacji. Wcześniej czy później "skleją się" ponownie i to przy "zwykłym" obciążeniu.
wyłączyć jedynie po wyjęciu przekaźnika, Zamontuj inny przekaźnik, może ten ma sklejone styki. :?:
Kiedyś zawodowo zajmowałem się kontaktronami. Jeszcze tymi z początkowego okresu produkcji. Wtedy sklejanie było bardzo częste, z powodu łuku elektrycznego lub stałego namagnesowania styków. Później technologia produkcji bardzo się poprawiła. Nowe materiały i różne środowisko pracy (próżnia, gazy szlachetne itp.), złocone styki. Należy pamiętać, że...
Tutaj masz już zabezpieczenie,ewentualnie dodatkowo możesz zastosować dodatkowy stycznik+termostat(alarm) gdyby skleiło styki stycznika, ale szczerze nie spotkałem się żeby skleiło mi styki przy obciążeniu rezystancyjnym i dobrze dobranym stycznikiem. Pozdrawiam
Przy zwarciu poszedł prąd i skleił styki włącznika w przedpokoju jeśli to w tym samym obwodzie.
Raczej nic z tej suszarki już nie bedzie, ale żeby nie było, wstaw wysokiej jakości zdjęcia płytki z obu stron po wyjęciu z obudowy. Nie mniej, jesli było tak duże zwarcie, że wywaliło nadpradowy i różnicówkę, oraz skleiło styki wyłącznika sieciowego to nie wróży to dobrze dla elektroniki. Poza tym trzeba będzie ustalić co spowodowało zajście.
To co ja na schemacie oznaczyłem U1 Ok. Jest to dioda. Sprawdziłeś czy styki przekaźnika działają poprawnie? Może są "sklejone"?
Zwarty przekaznik tzn? Zaspawany. Czasem tak bywa. Sklejone styki.
Pewnie sklejone styki w włączniku świateł. Zdejmij obudowę kolumny kierowniczej i wyjmij przełącznik świateł, jest na zatrzaski, śrubek chyba żadnych nie ma, jak dobrze pamiętam. Jak wypniesz wtyczkę i światła zgasną to masz winowajcę. Jak był kontakt, to styki się grzały i wytopiły plastikową krzywkę.
Tak teraz sobie myślę czy winowajcą może być to iż do tego sterownika były podpięte dwie pompy? No to sprawdź, czy nie są zwarte (sklejone) styki przekaźnika.
Namierzyłeś ten przekaźnik, styki sklejone czy normalnie załanczają?
Okazało się że skleiło styki przekaźnika. Niestety nie powiem jakiego bo nie wiem w każdym bądź razie znajdował się obok sterownika pod maską.
Może uszkodzony przekaźnik, sklejone styki?
Probówka (neonówka) to nie jest wskażnik dla amatora bo trzeba mieć wiedzę jak jego wskazania interpretować. Zasilanie dzwonka to 8 V natomiast jakie napięcie dochodzi do dzwonka to należy sprawdzić. To że mimo zał. i wył. obwodu dzwonka cały czas jest napięcie znaczy że źle jest podłączone zasilanie na wyłącznik dzwonkowy ( powinna być faza ) lub sklejone...
To sprawdź czujnik w grzałce a jak dobry to programator możliwe sklejone styki przekaźnika albo elektronika.
Co do przekaźników - też ich nie lubię, ale przy 3kW to naprawdę sensowny wybór. Ja to zrobiłem tak, że cały sterownik jest w obudowie na szynę DIN i wyprowadziłem sygnał sterujący stycznikiem. Stycznik też kupiłem na szynę DIN, łącze jedno z drugim i jest naprawdę super. Także takie rozwiązanie ci polecam. Przekaźniki na 3kW to bym sobie jednak odpuścił,...
Masz może pomysł na jakiś schemat jak podłączyć z kolejnym przekaźnikiem ? Oczywiście ale najpierw musisz dokładnie określić jak pracuje ten przełącznik, nie ma czegoś takiego jak chyba... chyba to jest wielka ryba 😁 Mógłbyś ew. namalować jakiś schemat Twojego patentu ? Sam jestem ciekaw jak to jest zrobione... bo jeśli: 3. Do przekaźnika sterowanego...
błędy e50 związane są z silnikiem brak sygnału z tacho silnika uszkodzony obwód kontrolny triaka silnika sklejone styki przekaźnika przerwa w obwodzie silnika szczotki silnika uległy zużyciu sprawdź dokładnie to wszystko
Zwarte(sklejone) styki przekaźnika grzałki na płytce programatora.Przez to grzałka nie zostaje rozłączona po nagrzaniu do odpowiedniej temperatury.Pozdrawiam
Kolego, zrób kontrolkę z żarówki od reflektora przedniego, podłącz ją jednym przewodem do masy a drugi przewód podłącz do cienkiego przewodu od rozrusznika. Jeśli kontrolka zaświeci w chwili próby uruchomienia auta (zrób kilka prób), masz do zrobienia rozrusznik a instalacja auta jest sprawna. Następnie podaj zasilanie na krótko w miejsce tego przewodu...
Zabezpieczenie termiczne (termik) na wypadek, gdyby styki termostatu się "skleiły, czy zespawały". Materiał "kapturka" się roztapia podczas nadmiernego wzrostu temperatury i trwale rozłącza obwód.
Według wykazu błędów: "błąd silnika" Do sprawdzenia silnik oraz elektronika. W Twoim przypadku, myślę, że uszkodzony masz jeden z przekaźników na płycie, sterujących obrotami silnika. Jest to b.częsta usterka w tym typie (styki sklejone, wypalone). Powodzenia.
Przekaźnik może mieć sklejone styki jak dałeś za duże obciążenie.
Ciekawe. Sklejone styki? Czy inna usterka?
Witam Włącznik w suszarce jak na zdjęciu ma sklejony styk - nie da się wyłączyć suszarki. Udało mi się rozebrać - rozkręcić tylko to co widać na zdjęciach. Dalej nie widać nic - żadnych śrubek, którymi można by rozkręcić pozostałą część suszarki. Muszą być jakieś zaczepy, tylko gdzie - nie chcę na siłę otwierać aby nic nie ułamać. Jakby ktoś wiedział...
Stycznik K11. Może "sklejone"styki.
Łukasz, zgadzam się w 100%. Pracując w pierwszym biurze projektowym mieliśmy magiczne katalogi Legranda w których było wytłuszczone że ochronniki przepięć należy dobezpieczać wyłącznikami w zależności od zabezpieczenia poprzedzającego ochronnik - w zależności od sytuacji w schemacie lądował symbol wyłącznika. Czy to jest duża różnica? Tak, bo bezpiecznik...
polar sklejone styki styki grzałki sklejone sklejone styki wyłącznika
matryca iphone warto uruchamia makro oświetlenie przez bluetooth
mikrofon elektretowy wzmacniacz mikrofonu elektretowego
Wydajność TF2 na procesorze Intel i3 2. generacji Woda z dyszy A12 w DeLonghi EC685 podczas parzenia kawy