Skoda Octavia 1,1 62 rok. Czy aparat zapłonowy będzie do niej pasował z późniejszej Skody 100 lub 105?
Zaślepka aparatu zapłonowego . Silnik Favority , wyrzucono aparat zapłonowy i założono dekielek na wałek pompki oleju . Co się dzieje ? Pozdrawiam
W późniejszych Skodach serii 100/1000/105/120 był dodatkowy rezystor żeby zapobiec spaleniu cewki. Generalnie unikaj bo nie wiesz w czy styk aparacie jest zwarty ( a jest duże prawdopodobieństwo bo krzywka jest o przekroju kwadratu). Jak chcesz sprawdzać światła to odłącz przewód z aparatu zapłonowego na ten czas.
uszkodzona ceweczka w aparacie zapłonowym. Podłącz omomierz, delikatnie ruszaj kablem.
też mam ten samochód możliwe zę masz zalany aparat zapłonowy olejem a iskrę woguóe masz jeśli nie to wypada sprawdzić aparat zapłonowy
Kolego po zmianie aparatu należy ustawić zapłon.
Pomyłka: Wymieniłem cewkę zapłnową a nie aparat zapłonowy.
Stan akumulatora sprawdzony? Napięcie ładowania w normie? Aparat zapłonowy podmieniany?
nie, mono z aparatem i hallem
Skoda Favorit 135 LS. W aparacie zapłonowym jest cewka do wyzwalania sterownika zapłonu, jaka jest jej oporność .średnica drutu. ilość zwoi.
Witam, Czy przypadkiem nie został przestawiony czujnik Halla w aparacie zapłonowym (najszersza przerwa odpowiada zapłonowi pierwszego cylindra). Palec rozdzielacza ok? Nie ma przebicia na ekran kopułki?
Sprawdź miernikiem obwód cewki - tej w aparacie zapłonowym. Pozdrawiam.
Miałem na myśli że aparat zapłonowy jest ok Pomyliłem słowa
Witam, mam problem ze Skodą Octavią - samochód do 3 tys obrotów ładnie chodzi a gdy doda się więcej gazu samochód przerywa i skaczą obroty. W samochodzie zostały wymienione przewody zapłonowe, świece, aparat zapłonowy. Z czym może być problem, pozdrawiam
A na ciepłym silniku da się odpalić bez dodawania gazu? Rozrząd może mieć wpływ, ale tylko w przypadku,kiedy jest mocno łańcuch rozciągnięty, wtedy zapłon może się spóźniać i silnik gaśnie. Zobacz jeszcze aparat zapłonowy, czy nie ma żadnych luzów. W mojej skodzie dawno temu powodem identycznego były luzy na aparacie zapłonowym, po wymianie ustało....
Wymieniłem kopulke na nową I po tym nie zapaliła. Iskra jest... ale czy w odpowiednim momencie dla danego cylindra? Czy podczas wymiany kopułki nie pomyliłeś przypadkiem kolejności przewodów do świec zapłonowych? Albo może kopułkę założyłeś w przypadkowej pozycji - tam jest taki "ząbek", musi wejść do wycięcia w aparacie zapłonowym.
Musisz ustawić aparat na odpowiednie miejsce. Ustaw na mijankę zaworów na 4 cylindrze licząc od rozrządu, zdejmij kopułkę i sprawdź czy palec rozdzielacza stoi naprzeciw trzpienia przewodu zapłonowego 1 cylindra . Obróć wałem lub rozrusznikiem i zobacz w którą stronę chodzi aparat i tak poustawiaj kolejność przewodów na kopułce.
Witam! Potrzebuję opisu albo jakiś zdjęć opisujących jak ustawić zapłon w silniku od Favorit 135 wymontowałem cały aparat zapłonowy i nie wiem jak to poskładać :cry: Pozdrawiam
Moje pytania: Czy skodiczka ma Instalacje LPG? Czy strzela przy próbie odpalania na LPG czy na Pb? Czy pływak w gażniku się "nie topi" i czy zaworek odcina dopływ paliwa do komory pływaka? Czy jest iskra naświecy? Czy pompka paliwa działa? Czy i kiedy wymieniane przewody WN Czy przerywacz w aparacie zapłonowym działa tzn czy przypadkiem sam aparat zapłonowy...
szkoda że nie napisałeś o roczniku auta i czy ma aparat zapłonowy Skoda że mody nie wywalają stąd lamerów bez pardonu. Widzisz w temacie "Silnik X14XE"?
Aparat zapłonowy cały, czy tylko kopułkę i palec?
ale zapłon jest w nim strowany przez komputer silnika, tu przecież nie ma aparatu zapłonowego mimik 12 co sugerujesz??
Tak na benzynie jest ten sam problem. więc albo zawory , albo uklad zapłonowy ,( cewka , aparat, świece itp)
Prawdopodobnie padł moduł zapłonowy albo czujnik halla w aparacie zapłonowym Proponuję sprawdzić czujnik
A dochodzi w ogóle paliwo do silnika ?? Może filtr paliwa zasyfiony i zamarzł... Kable, zwłaszcza aparat zapłonowy do sprawdzenia.
Przyczyn może być wiele m.in układ zapłonowy , świece , aparat czy cewka WN tego VAG nie wykryje , zasysane lewe powietrze
Sprawdzałem zasilanie na wtryskiwaczach i jest. Nowy problem się pojawił z tym że nie ma iskry nie wiem czym to jest spowodowane (ktoś z ekspertów zostawił włączony zapłon, albo nadmierna wilgoć) napięcie do aparatu zapłonowego dochodzi a iskry nie widać.
a zapłon dobrze ustawiony? bo może ciut za wczesny? tam jest już elektroniczny czy jeszcze na przerywaczu? heh trzeba było zamiast płacić za regeneracje to na złom pojechać i wykręcić sobie cały zestaw wtrysku z Felicii (takiej na aparacie zapłonowym) i było by to kompletnie niezawodne...
Masz uszkodzony aparat zapłonowy. Sprawdż jeszcze czy jest na nim masa. Trzeba było sprawdzić automat gdy miałeś go na "wierzchu"
Ustawianie zapłonu właśnie tak wygląda. W vag kanał 01i obroty ida do 1270 później stroboskop i ustawia się na 6 stopni wyprzedzenie zapłonu i ma działać. Ja zaznaczyłem sobie od razu kreske korektorem na aparacie zapłonowym w razie zabawy w przyszłości
E tam, wcale nie bezpieczniej, uwierz mi napodłączałem się już obrotomierzy. Tamten stary aparat zapłonowy, który masz, jest z przerywaczem mechanicznym? Nie potrzebna Ci wogóle cewka dodatkowa.
Dzięki za zainteresowanie.Myślałem,że to pełna sekwencja. Problem jest w tym czy aparaty zapłonowe z np.Golfa AEE są zamienne z AEE z Octavii?
Gdyby to kogoś interesowało moment {bezpieczny} na śrubach wychodzi w granicach 7-8 kgm {70-80 Nm} , nie polecam ciągnąc na upartego zwłaszcza tej śruby najkrótszej . Oporność cewki aparatu zapłonowego ok 3,5-3,7 kOhm , tak się składa że nie miałem iskry zaraz po złożeniu i padnięta okazała się cewka aparatu ..
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
Tam nie ma kabli, jest cały aparat zapłonowy połączony w jedną listwe, którą z resztą podmienialem na inną i nie bylo zmiany. Co do regulacji zaworów, tam sa przecież popychacze
Jedne z przyczyn wypadania zapłonów - ogólnikowo: Zużyte przewody wysokiego napięcia – w najtańszych szybko przepala się rdzeń. Może dojść do mechanicznego uszkodzenia izolacji elektrycznej przewodu. Zużyta kopułka aparatu zapłonowego – najczęściej wytarte są styki elektryczne. Awaria pojedynczych cewek zapłonowych albo zespołu cewek zapłonowych z powodu...
O składzie mieszanki decyduje gaźnik a nie pompa; poziom paliwa w komorze pływakowej i ogólny stan gaźnika pompa ma za zadanie podać paliwo do gaźnika jeśli nie poda odpowiedniej ilości to są problemy ale na pewno nie odpowiada za skład mieszanki Zimny silnik kolego barthezz odpalamy wciskając raz pedał do oporu nie dwa (można i 15 ale automat ssania...
No to trzeba go znowu rozebrać i wyczyścić gaźnik, może jakiś syf zaciągnęło, filter wymieniasz? Albo podkręcić śrubką podparcia przepustnicy wolne obroty, bo może się poluzowała. A ja tam bym wywalił ten gaźnik i założył jednopunkt z przedliftowej Felicji z aparatem zapłonowym, to grosze kosztuje, Felicje na złomach się trafiają, wykręć sobie cały...
W aparacie zapłonowym pod kopułką znajduje się bakielitowy rozdzielacz, który wiruje. W nim jest rezystor, który czasami wysiada. To może być przyczyną.
A sprawdziłeś czy jak samochód nie może zapalić to czy masz iskrę na świecach? Tak, tylko załóż jakiś aparat zapłonowy, bo w TDi zapomnieli... :D Podłącz pod kompa i wszystkiego się dowiesz... Oduczcie się zgadywać!!!
A czy wychodziły te silniki stu konne z czterema cewkami?. No bo jest u mnie fabia z silnikiem AUB stu konna ma ECU 036906034BK i jest bez aparatu zapłonowego i ma cztery cewki po jednej na cylinder...tak jak silniki 75 koni.
W palcu w środku jest sprężysta blaszka- sprawdź czy jest na swoim miejscu. Kopułka jest ustalana zębem w środku aparatu zapłonowego- do sprawdzenia czy nie poluzowany (M4?). Co do tego że nie pali- popatrzyłeś gdzie który przewód idzie do świec zanim rozpiąłeś kopułkę? Jak nie pomyślałeś pomogę znaleźć.
KLEKOTANIE podczas obciążania silnika świadczą o zbyt wczesnym zapłonie a nie o nadmiernych luzach zaworowych.sprawdz łańcuch rozrządu i aparat zapłonowy/regulatory wyprzedzenia zapl./jeśli mechanik sprawdzał zaplon lampą to przy zużytym rozrządzie musiał widzieć niestabilny punkt zaplonu.pozdrawiam.
skrzynkę zbadam jutro. Mogę obrać trochę izolacji i zrobić mostek ? bez ucinania przewodów. Ciśnienie wygląda na słabe ale jak podlałem benzyną bezpośrednio to nie było nawet jednego wybuchu mieszanki. Może aparat zapłonowy? paluch może się przestawić ? Jak można zmierzyć cewkę ? wyczytałem gdzieś ze lubią się psuć w tych samochodach.
Właśnie zostało sprawdzone u kolegi właśnie bo miał sprzęt do tego i na 1 jest 14 drugi 13 trzeci 14 i ostatni 13 Dodano po 2 Więc nie wiem kompletnie od czego mógł by nie pracować jeśli jest ciśnienie w cylindrach cały nowy zapłon jest tylko ta jedna świece zalana może aparat zapłonowa poszła bo słyszałem że też tak może byc ale nie wiem
Witam, czy ktoś może wie jakie powinno być ustawienie świec w skody Felicia na aparacie zaplonowym. Niestety niewiedza nowicjusza sprawiła ze źle ustawilem i samochód nierówno chodzi. Jakie powinno być ustawienie świec biorąc pod uwagę ze pierwsza świeca jest patrząc z przodu od lewej strony od rozrządu a na aparacie zaplonowym licząc tego od samej...
Wygląda na niedziałające ssanie, w ikovie to często się zdażało ,sprawdz jeszcze luzy zaworowe i przerwe w aparacie zapłonowym i luzy na wałku niestety to dość często było bolączką tych silników i wtedy ustawianie przerwy na 0,45 można sobie podarować.
Witam ponownie dziś mam kolejny problem ze skodą favorit, a mianowicie wsiadłem rano do auta i po kilkunastu moich próbach odpalenia auto dalej nie odpala rozrusznik kreci pompa podaje paliw a auto nie ma żadnej oznaki zapłonu mieszanki paliwowej. Odkręciłem świece i na świecy jest iskra ponadto jest ona zalana paliwem , więc z gaźnikiem chyba wszystko...
najłatwiej (koszty jak po gwaranccji) to pojechać do serwisu i podłączyć się pod komputer z OBD2. Jest wtedy możliwość odczytania jakichkolwiek i kiedykiolwiek występujących błędów w pracy silnika jak i wszystkich czujnikach z nim współpracujących. Jeśli takie nie występują wtedy komputer powinien pokazać błędy tzw. sporadyczne. Miałem dwa lata temu...
witam. Mam problem bo nagle zanikła iskra w układzie zapłonowym. wymieniłem moduł, cewke w aparacie, kopułę, oraz palec rozdzielacza.i nie wiem co mam robić? proszę o od powiedzi bo krew mnie zalewa
Witam, na wstępie chciałem wyjaśnić iż mam świadomość, że być może ponawiam tematy które były już kiedyś poruszane na forum i ktoś będzie chciał mnie o tym uświadomić, ale jest jedna rzecz która wyróżnia moje zapytanie mianowicie: Posiadam Skodę Octavie 1.6 Benzyna z 1997 r. Od jakiegoś czasu przy mokrej aurze silnik szarpał nie zależnie od prędkości,...
(at)mirrexw dzięki - to już jest jakaś opcja sprawdzenia. Tylko, że tym moim urządzonkiem chyba nie mam jak sprawdzić położenia pedału gazu, czy otwarcie przepustnicy wystarczy? Z tego co zrozumiałem to wybrane parametry na ostatnim filmie wybrałem prawidłowe (poza tym pedałem gazu), tylko muszę zrobić tak jak piszesz na 3 biegu rozpędzę się powiedzmy...
Jutro jadę do serwisu z reklamacją. Zobaczę co mi tam powiedzą, dzis nie ma temp. minusowej to mi odpaliła ;) Dodano po 1 iskre na swiecy sprawdziłem , nie było jej w czasie kręcenia,a czy napiecie do aparatu zapłonowego na plus dochodzi to nie wiem .. bo nie mam pojecia jak to sie sprawdza..
Witam forumowiczów, Przywracam do życia autko jak w tytule. Zrobiłem kapitalny remont silnika, jednak jedna usterka sprzed remontu pozostała- silnik dławi się i szarpie podczas przyspieszania w okolicach 2-2,5tys obrotów. Czasami wyraźnie szarpie, czasami staje na np. 2 tys obrotów i nie chce się dalej wkrecac pomimo wcisnietego pedału gazu w podłogę....
Aha już rozumiem. Czyli z tego co zrozumiałem to jeśli będzie coś nie tak z aparatem zapłonowym to odczuje to tylko gaz, bo na benzynie taki defekcik nie zrobi większego wrażenia tak? I dlatego na benzynie tego nie odczuwam? Ja kąt zapłonu mam ustawiony na 9 stopni i tak jak majster od gazu powiedział to niby jest w miarę. A jeśli chodzi o parownik...
Witam. Mam problem z w.w. autkiem. Mianowicie raz odpala raz nie. Temperatura otoczenia nie ma znaczenia. Kable zapłonowe wymieniłem a cewkę sprawdziłem i daje iskrę. Pompkę paliwa słychać po przekręceniu stacyjki. Dlatego stawiam na aparat zapłonowy albo czujnik Halla. Tylko powiedzcie mi jak to sprawdzić?
Ten samochód to składanka.Zmieniłem na favorit. Kupiony był cztery lata temu. Problem znalazłem.Aparat zapłonowy jest od ??? . . . kopułka od ??? palec od favorit.Palec na wałku nie blokuje się , ma skok ok.6 mm.Czyli kąt zapłonu możne przestawiać się na palcu. Aparat i kopułka z wyglądu pasuje do felicij. Pytanie?Czy aparat od felicij pasuje do favorit.Na...
Witam. Mam ostatnio problem ze swoją skodą, na początku obroty falowały na biegu jałowym i czasem potrafiła zgasnąć, a podczas jazdy szarpie, gdy wcisnę pedał gazu i przytrzymam go w jednej pozycji obroty same potrafią spadać (wygląda to na wypadający zapłon) i dzieje się to głównie na rozgrzanym silniku. Po którymś uruchomieniu rozgrzanego silnika...
Witam mam dziwny problem z skodą felicją 1.6 mianowicie jak jest troszke słabszy akumulator to wtedy kręci a nie odpala,wystarczy na kablach podpiąc drugi aku i pali od szczała,na popych pali z miejscza,przełozyłem nowy aku i wystarczy troche pojezdzić i za jakiś czas będzie kręcił a nie odpali,wystarczy pnąc i złapie,wymieniona cewka,aparat zapłonowy,sprawdzone...
Tego silnika nie robiłem. Jednak przy wszystkich innych jakie robiłem, a miały Vanos to zawsze po demontażu i ponownym montażu trzeba było go ustawić- nowy czy stary. On działa jak aparat zapłonowy - w kierunku przyspieszenia, więc podczas zakładania na zablokowanym blokadami silniku ustawiasz go w stronę "do tyłu" - tak, żeby miał możliwość wyprzedzenia...
Mam podobny problem w Vectrze A 1.6i silnik C16NZ obrotomierz też wskazuje dziwne obroty, które skaczą od 1000 do 5000. Silnik powinien odcinac zapłon powyzej 6000 a on pokazuje 7000 i dalej można przyspieszać. Na wolnych tez skacze od 800 do 2000 ( przy czy silnik nie przyspiesza ). Obrotomierzem steruje bezposrednio komputer i nie wiem co może być...
Przyczyną braku iskry może być : 1.Brak zasilania. 2. Uszkodzenie aparatu zapłonowego. 3. Uszkodzenie cewki zapłonowej. 4. Uszkodzenie modułu zapłonowego. Trzeba będzie po sprawdzić wszystkie elementy wymienione wyżej ,każdy z nich mógł spowodować powyższą usterkę.Częstą usterką w favoritkach jest uszkodzenie modułu zapłonowego.
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z Favoritką. Otóż problem jest taki,że po rozgrzaniu silnika do temperatury załączenia się wentylatora gaśnie,ale tylko w czasie jazdy-na postoju może "chodzić" i "trzy dni". Proszę ratujcie- nie umiem naprawiać zabytków. Wymienione zostały: -świece -przewody WN -kopułka,palec aparatu - cewka zapłonowa -moduł...
tak to zrobiłem jeździłem z v cds-em i podłączonym komputerem... Patrzyłem jak zmienia się podciśnienie od 1000 do 300 mbar... Tak samo fizycznie sprawdziliśmy przepustnice i była czysta. Wczytywałem się w post na temat tego czujnika i zastanawiam się jak działa... "Podobnie jest w starszych silnikach benzynowych, do obrotomierza trafia sygnał z czujnika...
Kable wysokiego napięcia mogą być problemem. również (nie wiem jak jest w przypadku Twojego silnika) jeżeli masz aparat zapłonowy ściągnij kopułkę przeczyść wszystko. Możesz delikatnie zmniejszyć seryjne przerwy na świecach. Ewentualnie sprawdź masę silnika bo też się z tym spotkałem. Sprawdź również szczelność dolotu powietrza. Jaką masz pewność że...
Witam. Wiem ,że jest już sporo postów na temat braku iskry w faworitce, ale nie ma takiego który by rozwiał mój problem. A mianowicie nie ma iskry, wymieniłem aparat zapłonowy, moduł zapłonu i dalej nic. Prawdopodobnie cewka jest dobra (tak stwierdził mechanik) ale chciałbym się przy niej chwilę zatrzymać Czy po włączeniu zapłonu na kablach cewki z...
Witam. Mam taki problem: samochód najpierw przestał odpalać. Odpalał, ale po długotrwałym kręceniu. Stracił moc, dusi się. W komputerze pokazało stały błąd czujnika położenia wału. Mechanik wymienił mi aparat zapłonowy z czujnikiem Hala. Teraz odpala, ale dusi się dalej, moc słaba, obroty lekko nie równe. Na luzie często gaśnie. Jak jeszcze normalnie...
Witam temat mnie bardzo zainteresowal sam kiedys zastanawialem sie nad opracowaniem mikroprocesorowego modulu zaplonowego podobnego do dzialania Digiplex lub Nonaploex stosowanego w cc900 cc700 i f126el taki modul mozna by bylo zastosowac do wszystkich starszych konstrukcji silnikow dwusowowych oraz czterosowowych mozna nim reanimowac simsonki mztki...
Witam Wszystkich i proszę o pomoc :) Mam prblem ze skodą felicją 1.6 2000 r . problem polega na tym ,że po rozgrzaniu silnika felicja gaśnie czy na benzynie czy na gazie - niestety zdarza sie to w czasie jazdy przy dojeżdżaniu do skrzyżowań , świateł . Na zimnym silniku nie ma żadnych problemów . Poczytałem troche forum i wymienione zostały : aparat...
Witam Przedstawie pokrótce mój problem Otóż mój samochód to Samochód to SEAT CORDOBA 1997 55KW POJEMNOSC 1.6 SE silnik ABU produkcja Lipiec 97 rok Aparat zapłonowy montowany w bloku silnika oznaczenia aparatu zaplonowego to Z 415 0 23 75 20 0 509 052 205 AH I teraz pytanie z pozoru tylko głupie i nienadające sie an forum ale każdy z pytanych przeze...
Czy te schematy oryginalnie były w kolorze?? Nie, nie, te zamieszczone przeze mnie na początku tego wątku schematy nigdy nie były kolorowe, były szare, jak na tych skanach. Wiem, bo kiedyś widziałem je w oryginale. A kolorowe to były schematy do takich specyficznych Felicii na rynek rosyjski i ukraiński, które miały zwykłe gaźniki i aparaty zapłonowe...
Witam, Mam problem z moją skodą octavią z 1999r. - silnik 1.6 8v AEE - 75KM. Wszystko zaczęło się od nierównej pracy silnika, a objaw był jakby na jeden cylinder nie działał. Wymieniłem przewody zapłonowe, świece, aparat zapłonowy, palec i samochód zaczął pracować trochę równiej. Sprawdziłem błędy na komputerze diagnostycznym i wyszło, że jest za małe...
Witam serdecznie pomocników. Problem mam ze Skodą favorit 136l, mianowicie po rozgrzaniu silnika na niskich obrotach samochód szarpie (dławi się) po dodaniu gazu.Im bardziej rozgrzany tym nie da się jechać.Na wysokich obrotach jeszcze jako tako. Jeszcze na zimnym puki jest ssanie da się jechać w miarę płynnie. Problem ten nasilał się już parę miesięcy...
Polecam zdjąć kopułkę aparatu zapłonowego i drobniutkim papierem ściernym 800 złożyć pasek szer. 1 cm na pół i krutkimi ruchami wyczyścić styki na przerywaczu oraz przeczyścić palec rozdzielacza i styki wys. napięcia w kopułce. Pozatym polecam wymienić przewody wysokiego napięcia. Myślę, że będzie OK
A skąd wiesz że paliwo dochodzi ? masz tam wtrysk MPI czy SPI , jak masz SPI to po zdjęciu obudowy przepustnicy powinieneś zobaczyć czy wtryskiwacz podaje paliwo , mówisz że nie masz zapłonu bezstykowego {HALL} no to może coś nie tak z przerywaczem {ale zaś twierdzisz że iskrę masz } pytanie tylko czy we właściwym momencie {czyt: punkt zapłonu } śmiem...
Jaki silnik-na wtrysku pojedynczym czy wielopunktowym? W MPI nie ma cewki , chyba ze ktoś chce tak nazwać listwę zapłonową myślałem, że felicja na monowtrysku halla ma aparacie. Mylić sie jest rzeczą ludzką Do autora wątku tu masz schemat jak to powinno być podłaczone http://obrazki.elektroda.pl/8437862900_1...
Witam. Skoda jeszcze na gaźniku, 1991r. Problem polega na tym, że gdy temperatura jest około 0 stopni nie chce zapalić na LPG. W zeszłym roku podczas silnych mrozów paliła na dotyk. Zawsze odpalana była tylko na LPG, paliwa było tylko na tyle aby nie zatrzeć pompy. Gdy już odpali pracuje idealnie, nic nie szarpie, nie narywa. Silnik pracuje równo, trzyma...
Witam Cóż poczytałem te wypowiedzi temat ciekawy tym bardziej że pracuję w serwisie Skody . Skoro mówisz że coś dupneło podczas dodawania gazu i był to tłumik to moę z czystym sumieniem powiedzieć że raczej zapchany wydech był przyczyą. Dziwię się bardzo że w Feli z silnikiem 1,3 gdyż te objawy występowały jedynie w Felach z silnikami 1,6, po około...
A więc panowie, na pewno był przegrzany bo wentylator się nie załączał po osiągnięciu temperatury więc wymieniłem czujnik na ten 87 stopni czułości załączania i po problemie, uszczelka była kompletnie wypalona od strony kolektora i ku mojemu sczęsciu to była jedyna przyczyna wycieku a nie typowe dla tej głowicy wżery które zawdzięczamy starym generacjom...
Witam gdy pewnego razu musiałem przez kilka dni jeździć tylko na benzynie okazało się, że Skoda pali 20l/100 km, kopci, szarpie (prędkość obrotowa rezonuje) itp. Diagnostyka wykazała, że czas wtrysku na biegu jałowym wynosił 13 ms, gdy norma to ok 3 ms. Wymieniona została sonda, ustawiony czas wtrysku i przez chwilę było dobrze. Po kilku miesiącach...
Mam Golfa 1.6B LPG silnik ABU Mam problem z samochodem. W trakcie jazdy, zaczyna się dławić, strzelać w tłumik ( rozwaliło mi nowy tłumik środkowy! ), traci moc i gaśnie. Nie daje się uruchomić. Po chwili lub po kilku minutach, losowo zapala i jeździ bez żadnego problemu. Robię dziennie 150km. I są dni że staję 4-5 razy dziennie i są dni, że kilka dni...
Sprawdź go sobie miernikiem (-) do minusa zasilania (0) do woltomierza, (+) do =12v i woltomierza. Jak pokręcisz powoli osią aparatu powinno się naprzemian pojawiać i zanikać napięcie zasilania. jak padł to niestety zakup nowej płytki z hallem (chyba że sobie kupisz drugi aparat) bo taka płytka oryginałka w Boschu kosztuje pod 100zł. (można dobrać inne...
więc musisz zrobić układ niwelujący zjawisko styku wielokrotnego. A może założyć aparat zapłonowy z modułem od favoritki?
Witam, Pytanie mam takie, ponieważ przerabiam silnik m20b27, chciałem zastosować aparat zapłonowy starego typu z m20b20 w celu kompletnego pozbycia się komputera, jednakże znajduje się w nim impulsator, o którym nic nie wiem. Z tego co widzę po zdjęciach to ten aparat podobny jest do aparatu zapłonowego jaki stosowany jest w Skodzie Favorit (jeżeli...
Może byś spróbował zaadaptować aparat zapłonowy z cewką od poloneza albo od skody faworyt tej starszej.Przerywacz ma to do siebie,że w miarę jak się zużywa,czyli maleje przerwa zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu.
Witam nie zawsze pomoże podłączenie bezpośrednio do akumulatora cb- radia ani filtra dolnoprzepustowego. W autku skoda Felicja 1,3 2000rok benzyna podłączone mam cb bezpośrednio pod akumulator i filtr dolnoprzepustowy ani pierścionek ferrytowy nic nie pomógł nawigacja ma osobne zasilanie na desce rozdzielczej przy szybie a cb na dole przewody zasilające...
Witam Mam 2 pytanka: 1) Jaki opór powinien być na cewce od aparatu zapłonowego w Skodzie Favorit?? Mierzy się ją na kablu który idzie od apratu zapłonowego do modułu (u mnie ten kabel jest biały) i opór wynosi 8000 omów. W książce wyczytałem że powinien wynosić 3500 +- 400 favo do 02.91 lub 7000+-500 Favo po 02.91. Mój rocznik to '91. 2) Podczas jazdy...
usterka jak w temacie samochód posiada instalacje gazową i elektroniczną cewkę WN czyli taką co jest założona bezpośrednio na świece posiada też wielopunktowy wtrysk (to są informacje dla niedoinformowanych bo spotkałem się z sugestią czyszczenia przerywacza w aparacie zapłonowym) a owa usterka występuje i na benzynie i na gazie więc co po kolei zrobiłem:...
Nie koniecznie byłby błąd w tym silniku Czyżby ? Nie testowałem . Czujnik położenia wałka rozrządu kontra czujnik położenia wału korbowego ? Nie mów mi że sterownik silnika w tym padle tego nie wyłapie. Mieszasz w temacie Przecież ten silnik to unowocześniona jednostka z skody Favorit. Tam nawet nie ma czujnika wałka. Za to jest wyjście na aparat zapłonowy.
Witaj. Tutaj spokojnie można by zastosować arduino. Sygnał obrotów pobrać z czujnika Halla, jako element wykonawczy dać serwomechanizm o udźwigu 1 kg spokojnie wystarczy. Wystarczy zrobić zasilanie do serwomechanizmu z 12V na 5V, Na arduino są gotowe biblioteki, można wykorzystać Bibliotekę PID. Pomysł do zrealizowania w jedno popołudnie. Koszt nie...
Tak samo jak bylo w skodzie (w skodzie silnik jest z tylu a chlodnica z przodu), stalowe giete rury do prowadzenia wodnego, tylko same koncowki sa gumowe. Wybierak bo biegow bedzie polaczony ze skrzynia gietym pretem, poniewaz wybierak ma dosc duzy ruch i posuwisty i obrotowy wiec nie jest to tak bardzo dokladny mechanizm, sprzeglo bedzie tak jak w...
Problem zaczynam opisywać od podania modelu samochodu. TYP SAMOCHODU Samochód Passat 1992 rok silnik ABS z komputerkiem Bosha i systemem wtrysku Mono-motronik. Krótko opiszę historię problemu: 1. Któregoś dnia raptem w trasie Passat zaczął mi strasznie słabo "ciągnąć". 2. Z racji, że byłem w trasie i chciałem dojechać do domu to podjechałem do pierwszego...
aparat zapłonowy skoda favorit ustawic aparat zapłonowy aparat zapłonowy honda
schemat elektryczny combo rezystor xsara jungo driver
cyfrowy polsat multiroom bc413 zamiennik
Kody błędów MID 185 PSID 19 i 20 w Renault DXi 450 Podłączenie GDW 9/70 bez zwrotnicy do ZG30/8 C115 - wpływ na tony wysokie