Idź po wiązce od wentylatora albo od przełącznika aż znajdziesz płytkę z rezystorami. Jest ona wkręcona w tunel którym wentylator tłoczy powietrze (jest chłodzona powietrzem z wentylatora). Jeżeli rezystory są sprawne to sprawdź bezpiecznik termiczny. Powinien mieć przejście. Jeżeli będziesz zakładał nowy uważaj aby go zbytnio nie podgrzać bo znów będzie...
ja chcę podać napięcie bezpośrednio na jej silnik Zasilacz 12V 6A (72W) nie będzie wystarczający do zasilenia dmuchawy 12V 115W. Dopóki nie zrobisz sterowania dla silnika wentylatora, będzie on próbował pobrać ze źródła około 10A. To nie jest tak, że dając zasilacz 6A, wentylator nie będzie wymagał więcej - zasilacz po prostu albo się wyłączy (zasilacz...
Hymm... mechanik podlaczyl wszystko i zaczelo fafac, dziwne, ale dziala ;)
jaki powinien być prąd przy 4 biegu dmuchawy?
Wypnij wtyczke idącą do silnika(dwa brązy ) i tam podłącz za pomocą nasuwek i przewodów tylko żarówkę 55W np.H7 . Uruchom silnik i dmuchawę w panelu sterowania klimatyzacją. Przewód cieńki fiolet to sterowanie z panelu ,tam tylko miernikiem pomiar .
Udało się rozwiązać problem. Był problem z kablem od bezpiecznika komfortu. Gdy dostawał obciążenie grzal się i nie przewodził prądu.
A jak piszczało to dmuchawa się przycierała na tulejach ślizgowych. Dodatkowo, może dojść rezystor, gdyż poprzez DUŻE obciążenie mógł się spalić.
Witam, chciałem dopytać autorów czy mieli problem typu niedziałająca dmuchawa i 2 błędy w klimatroniku o numerach 2C6 i 4F9, prawdopodobnie 2C6 - Defrost flap motor - silniczek klapy chłodzenia, 4F9 - Air turbine motor - silnik nawiewu.
Usterka usunięta. :D okazało się, że uszkodzony był przekaźnik odciążający styk X oznaczenie 460 gniazdo jego opisane KL75. Lokalizacja: po lewej stronie kierownicy dokładnie za schowkiem na samym dole po prawej stronie. Koszt części 42 zł w serwisie Skody. Wymiana we własnym zakresie.
witam, , ale problem został wyeliminowany przez wlutowanie nowego termo bezpiecznika do chyba 190 stopni. Pozdrawiam Czyli nie został poprawnie wyeliminowany.
No właśnie nie wydaje mi się że to szczotki. Silnik dmuchawy pracuje caly czas tak samo, tylko nawiew raz jest raz go nie ma. Ktos w pracy powiedział ze może przyciera się silnik regulacji kratek nawiewu i dlatego raz wieje raz nie.
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
1. skrzynka bezpieczników do przejrzenia,być może jest tam woda, częsta przypadłość. 2. opornica dmuchawy, bt naprawy znajdziesz dużo informacji.
Szczotek raczej nie dokupię. Zamiennik dmuchawy tani ale kolega jak kupił kiedyś do swojej to miał duże problemy bo coś tam było o 2mm większe i obcierało mu o obudowę. Podobno z zamiennikami tak jest. Chyba wiec poszukam oryginalnej dmuchawy używanej
A odpala normalnie? Czy bywa tak, że po przekręceniu kluczyka jest brak reakcji? I nie nagrzewnicy tylko dmuchawy.
Możliwe że albo padł rezystor dmuchawy lub bezpiecznik jakis
Pierwsze komputer i sprawdzenie czy moje przypuszczenia są prawdziwe. Klapka od obiegu wew. Jest za schowkiem nad dmuchawa po prawej stronie. Co do klapy temp. Jest nad nogami kierowcy.
Mechanik znalazł spalony rezystor i silnik wentylatora tez sie w końcu spalił. Wiec wymiana rezystora wraz z wentylatorem i śmiga teraz super
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
Który to rocznik bo może się po prostu szczotki na silniku skończyły i jak gdzieś porusza budą to załapie bądź mało używana i syf zablokował szczotki w szczotkotrzymaczach, piszę bo miałem takie przypadki.
Jak dla mnie komputer mija się z celem ale możesz pojechać. Trzeba dobrać się do dmuchawy, ja obstawiam jej zatarcie bądź zablokowanie przez coś co wpadło do niej.
Witam i dziekuję Koledze nikusert za reakcję na mój problem, ale w dalszym ciągu nie wiem jak mają wyglądać styki bimetalów pod rezystorami. Wg. mnie oba powinny być rozwarte i dopiero przy przegrzaniu się któregoś z rezystorów powinny go zwierać, ale mogę sie mylić. Pozdrawiam. P.S. Jak najłatwiej i najprościej dobrać się do przełącznika obrotów dmuchawy?
P1944 -Moduł sterujący silnika dmuchawy chłodziwa silnika 1 - usterka temperatury roboczej Okablowanie, czujnik ECT, moduł sterujący dmuchawy chłodziwa silnika 1, ECM 1950 -Silnik dmuchawy chłodziwa silnika - usterka Okablowanie, silnik dmuchawy chłodziwa silnika, moduł sterujący silnika dmuchawy chłodziwa silnika. Przecież pisze przy błędach wyraźnie...
to jest naprawde trudne . u siebie zrobilem cos podobnego ale od strony pasażera . przejscie kabla na podszybiu w okolicy wlotu powietrza do dmuchawy
a jeszcze takie pytanie: czy ten silnik obsługuje klape która zmienia źródło z kąd dmuchawa bierze powietrze? tzn czy z zewnatrz czy z wewątrz? Tak, (V71) to silniczek klapy recyrkulacji powietrza.
Jak zółty kabelek nie bedzie łączył. Nie bedzie działać: dmuchawa, mijania, wycieraczki, klakson itp
Witam. Muszę wymienić dmuchawę od klimy w Fabii ll. Jaką firmę polecacie, bo rozpiętość w cenach od 115.-680 zł. Czy warto płacić tak dużo skoro nawet oryginały są fatalne?
Wiesz co kolego troszkę za późno napisałeś. Bo już rozebrałem pól tapicerki i co najciekawsze zrobiłem tak jak kazałeś i chodzi tylko na 4 biegu. Co teraz bo moje dwie opcje się nie sprawdziły. A może ten moduł sterowania silnika dmuchawy??
Witam, dziś zakupiłem skode i po kolejnym odpaleniu zauważyłen że jak włącze światła mijania to palą się tylko postojówki a drogowe palą się tylko po pociągnięciu wajhy do siebie jakbym chciał komuś mrugnąć, w tej samej chwili też przestała działać dmuchawa. Silnik 1.9TDI 130km
Witam. Rok produkcji 1991 ( jeszcze z bezpiecznikami rurkowymi ) Problem polega na tym, że gdy dmuchawa przestaje działać uderzenie w płytę bezpieczników czasem pomaga, ale nie zawsze. Od głównego kabla zasilającego, który idzie z płyty do silnika dmuchawy obwód jest ok. ( Sprawdzone poprzez przyłożenie napięcia bezpośrednio na plus ) Tak jakby nie...
Witam, mam problem z dmuchawą, a zbliża się zima więc należy ją wymienić. Czy ktoś może mi przesłać instrukcję wymiany dmuchawy? Problem dotyczy skody octavii 1.6 rok prod. 1998. Dziękuję.
Witam, na chwilę obecną problem z nie wyłączającą się dmuchawą rozwiązany. Winnym okazał się moduł BCM 6R0 937 086 R , w moim przypadku wystarczyło tylko odpięcie i ponowne podpięcie przewodów. Moduł znajduje się za skrzynką bezpieczników i przekaźników nad pedałami po stronie kierowcy. Możliwy jest demontaż modułu bez rozbierania kokpitu. https://obrazki.elektroda.pl/7185623100_...
Witam Dmuchawa i wycieraczka wylacza sie po okolo 1 minucie, czasami nie chce sie zalaczyc od razu.Samochod to Skoda Fabia 1.9 TDI 101 KM z 2000 roku.Podejrzewam przekaznik.Prosze o ewentualne sugestie i podpowiedz, gdzie ten przekaznik sie znajduje? Dziekuje za ewentualna pomoc
Witam W Fabii jest filtr kabinowy.Czy wymieniałeś go kiedykolwiek?Jeżeli nie to należy go wyciągnąć a można się do niego dostać od strony pasażera nad nogami po lewej stronie jest umieszczony.Trzeba przesunąć do siebie dwie zasuwki a następnie wyciągnąć całą ramkę w dół wraz z filtrem i włączyć wentylator na max powinny zostać wydmuchane zanieczyszczenia...
Zazwyczaj jest on w pobliżu rezystora- rezystorów, zamieszczonych obok silnika dmuchawy.
Kostka stacyjki. Czy coś jeszcze nie działa? Szyby dmuchawa?
cześć koledzy mam pytanie spalił mi sie silnik dmuchawy i coś strzeliło w skodzie felci98 wymieniłem na nowy i nie działa.bezpiecznik dobry niema prądu w kostce proszę o pomoc
Czyli gdzie + a gdzie - podłaczyć? kabelek sterujący pod postojówki jest podpięty. a + i - pod akumulator... Światła świecą, gasną jak włacze postojówki jedynie krótko błyskaja jak odpalam silnik, na sekundę gasną i normalnie świecą. po właczeniu dmuchawy na max na sekunde gasną...
Czyli płyn idzie ale małą dziurką. Teraz ogrzewanie przy temp silnika cirka 90st na 2 biegu dmuchawy powinno parzyć rękę na wolnych.
Witaj tak jak kolega powiedział,sprawdź czy nie dostały się inne obiekty,które mogłyby uszkodzić wiatrak wentylatora. u mnie w audi na 4biegu mocno szumi i buczy ale to wiem ze to przez to ze był on klejony już i nie jest on wyważony. Wystarczy że jedna łopatka pęknie,odwżnik spadnie z łopatki,to siła odśrodkowa sprawi że nie będziesz w stanie usiedzieć...
Opornica dmuchawy znajduje się za schowkiem w tunelu nagrzewnicy.
Skoda Octavia 2005 , 2.0 tdi , 140 KM . Pali bezpiecznik od dmuchawy. Wymieniłem na mocniejszy i chodził wentylator jeden dzień i znów spalił . Jaka może być przyczyną . Z góry dziękuję i pomoc.
Witam, sory ze tu ale moze ktos da rade bo ja ju znie mam sily. Po Zamontowaniu nowej nagrzewnicy i podlaczeniu akumulatora, przestaly mi dzialac migacze, wskaznik obrotów oraz wskazniki temperatury i stanu paliwa. Cala reszta czyli awaryjne, swiatla, wycieraczki, dmuchawa dzialaja. Gdzie szukac problemu ?
Witam, dzisiaj z niewiadomej przyczyny przestał działać climatronic, nic sie nie pokazuje na panelu, żadne dmuchawy, nawiewy również nie działają. Bezpieczniki sprawdzone, kostki panelu klimy również, wszystko ok. Co może być przyczyną? Z góry dzięki za pomoc.
Wiesz co Szanowny Kolego, mam też climatronica akurat też w OI tylko rok młodsza, ale nieistotne. U mnie jest tak, że jak włączę tryb "auto" to obroty dmuchawy regulują się automatycznie i są tym większe im większa jest różnica temperatury. Nastawiam np na +20 stopni i dmuchawa śmiga zazwyczaj na 5 czasem 6 biegu jednak z biegiem czasu jak się temperatura...
A jak bez klimatyzacji włączysz długie swiatła i dmuchawe na maksimum to też drzy silnik ?
Na kompie wywala blad silnik pozycyjny prawy i lewy klapy temperatury v159 i v158 Zbyt mala wartosc rezystancji i blad dmuchawy swiezego powietrza v2 zbyt duza roznica predkosci
14,28 V a po właczeniu świateł, radia, dmuchawy i grzania spadło do 14,9 To spadło w górę ?!
Do klapki można dostać się odkręcając schowek i dmuchawe z obudowy. Po wyciągnięciu wentylatora widać klapke, tylko nie będzie tak prosto przestawić tej klapki nie psując niczego, lepiej poszukać usterki. Po ściągnięciu samego schowka da sie ręką dostać do tej klapki, ona jest na dole z tyłu za wentylatorem.
Autor napisał że klimatyzacja się uruchamia lecz nie działa wentylator. Jeszcze musi sprecyzować czy chodzi o wentylator skraplacza czy wewnętrzną dmuchawę.
Małe sprostowanie. Akumulator ma rok nie jak pisałem wyżej dwa lata to zwykła centra. Akumulator doładowywałem okresowo ponieważ auto które mam skoda felicja ma ten słabszy alternator i akumulator ma wiecznie braki ( światła,dmuchawa ). Mogę przypuszczać że zawsze jak sprawdzałem gęstość tym areometrem to może zawsze nieco zostawało we wnętrzu urządzenia...
Podepnę się pod temat. Chodzi mi o to że po podpięciu sterownika od webasta +12 pod pin nr.1 w czarnej kostce klimatronica wszystko się załącza tak jak trzeba, tylko że dmuchawa pracuje na max obrotach i nie ma możliwości regulacji obrotów klimatronikiem. Jak to podpiąć żeby po uruchomieniu się webasta była możliwość regulacji obrotów dmuchawy klimatronikiem...
Motronic możesz podesłąć schemat. Wychodzi sygnał oświetlenia na przełączniki także i na ściemiacz przez styk włącznika również (nowy przełącznik). nie wiem co z tym przeciwmgłowym tył? no i cuda z wentylatorem dmuchawy. Pewnie nie obędzie się bez zdjęcia calej konsoli.
Mam skode octavię. Od pewnego czasu ogrzewanie przestało działać. Ogrzewam w środku fotelami podgrzewanymi. Dziaają wszystkie dmuchawy. Klimatronik przełącza strumień powietrza tak jak ma to być tylko brak ciepłego powietrza- na zimno dmucha. Jak dzwoniłem do serwisu powiedzeli mi, ze to filtr pyłkowy- wymieniłem i nic. Temperatura silnika w normie....
Ale mam do nich 60 km , jezeli wlacze radio dmuchawy , i ogrzewanie tylnej szyby do jest szansa ze nie ulegnie uszkodzeniu elektornika?
Nie wiem czy wartość 13.9V jest prawidłowym napięciem ładowania ,przy obciążeniu jak światła,dmuchawa itp.W octavi znajomego jest podobnie ale proszę o wypowiedzi fachowców.Przy okazji jak dobrać akumulator do alternatora 70A oraz 90A.Dziękuję za porady.
Podłączasz miernik i obserwujesz wskazania: 1- zaraz po odpaleniu(bez dodania gazu) 2- na wysokich obrotach 3- przy włączonych urządzeniach "prądorzernych" - światła drogowe, ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa, wentylator chłodnicy ... i kombinacje powyższych.... wskazania powinny być około 14,4 - zawsze!
Cześć mam problem skoda Octavia 1 1999r lampka AC Oświeca się na jedynce i słychać kompresor na pozostałych biegach nie działa klima. Dmuchawy działają tydzień nie działa i dzisiaj 100 km działała i znów nie działa POZDRAWIAM .
To może coś alternatorem się dzieje ,nie powinno być tak dużych wachań . Uważam, że kolega błądzi. Przy obciążeniu 30A (a tyle z lekka licząc pobierają światła, dmuchawa i szyba) na wolnych obrotach nigdy nie będzie 14V.
Mój problem z elektryką w skodzie polega na tym, że brak wspólnego jest zasilania na bezpiecznikach nr: 40-dmuchawa ogrzewania,41- wycieraczki tylnej szyby,42 - pompka spryskiwacza przedniej szyby. Z tego co się zorientowałem to ten zestaw bezpieczników jest zasilany przez zacisk X - płynie prąd przy włączonym zapłonie i jest wyłączany na czas rozruchu...
Moduł wygląda na orginalny.
Wycieraczki przestają pracować, z dmuchawą nie sprawdzałem bo radio zagłusza, ale podejrzewam, że też przestaje działać. Włączanie i wyłączanie świateł nic nie daje.
możesz spróbować psiknąć jakimś środkiem WD itp. może przestanie ale ja u siebie miałem też tak najpierw zaczęło cicho hałasować jak było ciepło w samochodzie a potem to już cały czas... Rozebrałem to ustrojstwo i na początku jak są resztki zaczepów mocujących zębatkę (takie sprzęgło kłowe)i jeszcze wystają to się wszystko obracało z takimi "dżwiękami"...
Nom fakto może też i opornica musi być gdzieś niedaleko dmuchawy nad nogami pasażera.Koszt takiego badzewia to ok70-90zł Żeby troszkę zaoszczędzić pogrzeb przy panelu sterowania :) To lepsze niż wydawać pieniądze na coś co nie jest pewne
Kolego auto ma 110 KM w dowodzie mam tak wbite. Mam pytanie mógłbyś wyjaśnić 001 na ciepło (silnik nagrzany do 90 stopni, dmuchawa wyłączona i światła również i na wolnych obrotach ten log robić - jak długo?) Logi grupy 010 od 1500 do 4000 obr?
Może się nigdy nie otworzyć na wolnych,jest za zimno Przy obecnych temperaturach, po jeździe i jak dłużej postoi to powinien, ale też ciężko będzie to zauważyć bo dolny wąż może być cały czas zimny (zanim ciepły płyn przeleci przez chłodnicę to już zdąży się zamknąć). Warto by też uzupełnić - najlepiej zostawić pokrywę silnika przymkniętą i włączyć...
Jeżeli na każdym stopniu nadmuchu jest tak samo to pewnie wentylator. Możesz się jeszcze przyjrzeć połączeniom od panelu do rezystora dmuchawy. Przerabiałem to ostatnio w Ibizie, przewód od rezystora był słabo wpięty, ruszał się, iskrzył aż przestał działać nadmuch.
Przedewszystkim to sprawdź czy coś jeszcznie nie ginie (dmuchawa, grzanie szyby)bo objaw to brak jednego prądu z kostki stacyjki. W tym włączniku pin 17 kabel szary-niebieski sprawdź czy nie ginie, tak samo piny 13,14,16 to wyjścia pozycji sprawdź czy nie ginie. We włączniku opis jako 58/l/r/d to pozycję oraz podświetlenia. Po krótce albo manetka albo...
Witam Mam problem z klimatyzacja w swej skodzie w której nie dochodzi prąd do sprężarki po uzupełnieniu czynnika. I jest jeszcze jeden problem a mianowicie włącznik od AC świeci tylko na pierwszym biegu dmuchawy ale nie włącza sprężarki. Na kolejnych biegach AC gaśnie. Sprężarka jest sprawna ponieważ była podpięta na krótko. Czy ktoś jest wstanie mi...
W czerwonym kółku masz wtyczkę od rezystora. Jak masz różnicę prędkości na najwyższym biegu, to raczej nie sprawa rezystora, bo napięie idzie bezpośrednio z przełącznika. W zielonym kółku jest wtyczka dmuchawy. Sprawdź miernikiem, alo żarówką, czy zmienia się napięcie na niej, gdy obroty falują. Zdjęcie wstawione jako plik, bo coś hosting zdjęć nie...
Octavia O2 1.9 TDI kombi, 2007, klima manualna zwana też półautomatyczną. Od wczoraj strumień powietrza płynącego do kabiny jest znacznie mniejszy niż poprzednio, niezależnie czy w obiegu zamkniętym czy nie. Dmuchawa pracuje na każdej z czterech prędkości i słychać ją dobrze, powietrza prawie wcale nie czuć, nawet na 4. biegu jest ledwie wyczuwalne,...
Problem na chwilę obecną wydaje się być rozwiązany. Po założeniu nowego akumulatora auto pali, wspomaganie działa i nie świecą się żadne kontrolki, oczywiście poza rezerwą paliwa. Pewne wątpliwości budzi we mnie jednak napięcie ładowania. Na wolnych obrotach z wyłączonymi odbiornikami wynosi ono 15V. Po włączeniu świateł mijania i drogowych, dmuchawy...
problem tkwi w tym, że wskaźnik temp. po odpaleniu wskazuje poziom zerowy. Dopiero gdy silnik pracuje około 30 minut, temperatura wskazuje poziom połowy. A według twojej logiki to jak powinno być odwrotnie? Następnie, gdy włącza się ogrzewanie, silnik zaczyna tracić moc i zaczyna szarpać. Jedyne co możesz "włączyć " to dmuchawę. Dziwny przypadek.
Witam kolegę ,też miałem kiedyś taki problem .Rozkopałem połowę auta a wystarczą do tego kombinerki .Wystarczy tylko wyciągnąć pokrętło od regulacji szybkości dmuchawy pociągając je do siebie kombinereczkami (przez szmatkę żeby nie porysować!)i tam ukaże się mała żaróweczka 3 minuty i po problemie .Pozdrawiam .
Alternator wygląda na sprawny. A jak wygląda niesprawny ? Podczas jazdy, przyspieszania - 12,2V. Włączenie dmuchawy na najwyższy bieg z włączoną klimatyzacją powoduje wzrost napięcia do 13,5V i tak trzyma. Czyli wszystko OK. bo po postawieniu na moment nie odpala Tzn nie może zakręcić wałem, czy rozrusznik w ogóle nie łapie ? I co oznacza "chwila"....
Witam Z dnia na dzień przestał działać nawiew w klimatronik i nie wiem już co działać cały dzień w warsztacie i nic Po podpięciu do komputera w warsztacie wyskoczyło 9 błędów ,dotyczące klimatyzacji i nawiewu i nie da się ich usunąć. Moduł sterujący nie jest zakodowany pod samochód i nie jest w stanie rozpoznać urządzeń. Za każdym razem kod np.rezystora...
A dmuchawa czy grzanie tylnej szyby?
Może nie być filtra kabinowego Pierwszy link z brzegu w Google: Ogólnie jazda bez nawiewu na bank nie realna (ktoś kto nie jeździ samochodem to pewnie nie wie). Troszkę jeżdżę samochodem, rocznie robię 35-40 tyś kilometrów ;) Nie, żebym marudził, ale... czasami ludzie tworzą i cudują, a czasami wystarczy prosty zabieg, który rozwiązuje problem.
Wiec tak napiecie ładowania bez zadnego obciazenia swiatła itp to 13,8 V jak włacze swiatła dmuchawe do spada 13,6 V pomiary przy predkosci ok 1000 o 1 volt wzrastaja pomiary przy predkosci ok 1500
Dzieki za pomoc. Instalacja gazowa to Landi. Czujnik ogladalem ale wydaje mi sie ze ten w szkielku nad wskazowka poziomu gazu w zbiorniku podlaczony jest do zaworu odcinajacego (podkreslam wydaje mi sie). Co do plynu to po przejechaniu ok 10 - 15 km po miescie (srednio zakorkowanym) na gazie latem wskazowka temperatury sklania sie ku czerwonemu polu....
na niskich obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na 4 biegu nie miał w ogóle ładowanie ale jak obroty wskoczyły na 1000 to już było ładowanie 14,2. Napięcie ładowania 14,2V przy obciążeniu światłami i dmuchawą jest jak najbardziej w porządku. Normalne jest również to, że na wolnych obrotach napięcie może trochę się zmniejszyć. Może Twoje problemy...
Witam, Mam problem z nadmuchem w mojej octavii (climatronic). Nadmuch chodzi tylko po rozruchu na zimnym silniku. Po krotkiej jezdzie zaczyna sie wylaczac i wlaczac az w koncu staje calkowicie i tylko czasami probuje zalaczyc ale na krotko. Gdy wracalem wieczorem z serwisu (ok 1h jazdy), caly czas dmuchalo z klimy (na zewnatrz bylo ok 15C). Z koleji...
Witam. Kupiłem diodę tę z linku 5A 60V zarobiłem podobnie z tymże dolutowałem przewody i dopiero do nich konektorki całość umieściłem w plastikowym pudełeczku pozostaje mi tylko zaizolować konektorki.. Oto wyniki pomiarów : - włączone dmuchawa i światła na luzie 11.5 jest gorzej - włączone dmuchawa i światła na wyższych obrotach 14.0 - 14.4 i włączyłem...
OKI-zrób tak-podepnij miernik pod wyjście alt,obciąż układ wszystkimi odbiornikami (światła ,dmuchawa,szyba,ale nie kierunkowskaz i wycieraczki) i zmierz naięcie.Następnie zmierz napięcie w tych samych warunkach na aku.Podaj na forum wyniki-na podstawie tego będzie wiadomo gdzie grzebać.
Witam.Wystąpił w mojej Skodzince pewien problem,otóż wracałem sobie do domu,gdy nagle,zapaliła mi się kontrolka ładowania,wszystkie wskaźniki padły,wycieraczki,kierunki i dmuchawa to samo,natomiast światła mijania normalnie świeciły.Samochód traci obroty,ale po zgaśnięciu i ponownym przekręceniu kluczyka,kontrolki się nie palą,aczkolwiek odpala bez...
Fajnie że rozwiązałeś problem z szybami. Nie powinienem robić off topa, ale powiem tylko tyle, że fabia II oprócz przyzwoitych jak na tę klasę auta właściwości jezdnych to niczym innym pozytywnym mnie nie zaskoczyła, kable instalacji z gównolitu cienkie jak polsilver, mnóstwo drobnych wkurzających usterek: - pogwizduje dmuchawa, - nie podświetla wskazówki...
Ładowanie mam na zimnym silniku powyżej 14 V, na rozgrzanym około 13,4-13,8. Przy pełnym obciążeniu (światła, stop, wspomaganie, dmuchawa, klima) spada na 12,6 -12,8... zaglądałem właśnie do skrzynki bezpieczników i nie widać aby były gdzieś nadpalone. znalazłem jeszcze taki wątek: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... u mnie wszystko...
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
Witam --trzeba miernikiem sprawdzić czy od masy pojazdu do któregoś styku w kostce dochodzi 12V , jeżeli dochodzi to oznacza że ten drugi pin w kostce masowy nie kontaktuje w 100% z masą pojazdu----może być też taka sytuacja że masa na tą pompkę pobierana jest przez inny odbiornik prądu w samochodzie (np. żarówkę ,sygnał ,silnik dmuchawy lub wycieraczek)...
Ja mam alternator Magneton 70A i oryginalny skodowski regulator napięcia. Robiłem pomiary napięcia ładowania dla trzech przypadków. 1 bez obciążenia. 2 obciążenie normalne (światła + dmuchawa na I biegu). 3 obciążenie maksymalne (światła, dmuchawa, grzanie szyby, wycieraczki). Pomiary zrobiłem dla obrotów biegu jałowego, 1500, 2000 i 3000. W przyp....
A więc tak. Mierzę napięcie między 1-4 Przy wyłączonym kluczyku - 0V Przy włączonym - 3V ! Między 4 pinem a plusem na aku - 12V (czyli niby masa ok) Sprawdziłem opór między minus na akumlatorze a 4 pinem - 500 ohm ?? Nic z tego nie rozumiem. Wygląda, że nie mam napięcia podanego, a dokładnie jest to tylko 3V zamiast 12V. A po drugie czemu między masą...
Panowie, Mam problem w Fabii 1 z wentylatorem chłodnicy (6Q0959455AE). Otóż po włączeniu klimatyzacji przestał on załączać się na wolnych obrotach. Sytuacja wygląda więc tak, że po włączeniu klimy dmuchawa załącza się okresowo na kilka, kilkanaście sekund, ale na maksymalnych obrotach. W normalnej sytuacji powinno to wyglądać tak, że wraz z włączeniem...
Witam. Mam problem ze swoim wehikułem. Kiedy wysiadałem z auta, po wyciągnięciu kluczyka wszystko było ok, przynajmniej tak mi się wydaje, ale kiedy wsiadałem patrzę i ku mojemu zdziwieniu leciutka żarzą się kontrolki od akumulatora i oleju które po normalnym włączeniu stacyjki się świecą a po zapaleniu silnika gasną. Dodam że możliwy jest alternator,...
Odkopie temat samochód ten sam fabia 1,4 16v 2005 LPG przebieg >200tys. Wspomaganie raz działało, a raz nie(były to rzadkie zjawiska-raz bezpiecznik na aku się przepalił), a teraz już nie działa- świeci się kontrolka jest na kompie błąd 1309. Pompa wspomagania Koyo -płyn jest. Tej słynnej wiązki tu nie ma auto po lificie. Podejrzewałem jeszcze alternator,...
Witam szukałem na forum ale nie znalazłem.Przestał działać nawiew w climatronic.Myslałem że rezystor i wymieniłem, dalej nic.Sprawdziłem dmuchawe i działa po podł bezposrednio do napiecia.Po podł do komputera okazuje sie ze nie potrafi wykasowac 9 błędów z klimatronika.Nie da sie połączyć. wyskakuje 0000000 tak jak by nie czytał rezystora lub panelu...
Witam Mam ten samochód od roku i spalił już trzy czujniki temperatury (przełączniki dmuchawy te na chłodnicy). Wymienione: Reduktor gazu, termostat (nie pamiętam czy z czujnikiem ale chyba bez), przełącznik dmuchawy (3 razy), pompa układu chłodzenia. Alternator ma nowy mostek i diody, akumulator też jest nowy, bezpieczniki sprawdzane kolejno przy użyciu...
Kolego możesz wyjaśnić mi te skróty :) Aż tak do przodu w elektronice nie jestem dopiero 3 lata nauki w serwisie skoda/vw. Właśnie problem z obrotami jest jak pisałem, auto odpala normalnie zimny trzyma prawie 1000 obr się rozgrzeje do spada do około 800 czyli to ok. Ale przy dojeżdżaniu do czerwonego światła,lub redukcji biegu schodzi do około 300...
To jest wersja 55A, wcześniejsze generacje miały słabsze Wszystkie miały jeden i ten sam alternator, identyczny jak w starych "Skodach" Magneton TYP-443 - z czego była tam różna wydajność,nie wiem. W każdym razie ciągniki z fabryczną kabiną miały "mocniejsze" - (2-4 dodatkowe reflektory, plus dmuchawa ogrzewania). Rozrusznik powinien być również Magneton,...
a jakie oznaczenie silnika bo w O I były jakieś małe różnice na schemacie i na jakiej pozycji pali ci te bezp ? - czujnik poziomu oleju - sterownik wentylatorów - czujnik wysokiego ciśnienia w klimie - tempomat - włącznik dmuchawy - grzanie foteli - lusterka - taksometr :) - ster nawigacji - złącze diagnostyczne - radio w zależności od rodzaju auta...
Witam . Wszystko w porządku to pojęcie ogólne, ogólne wizualne sprawdzenie bezpieczników.Należy sprawdzić czy jest napięcie na bezpiecznikach odpowiadających za te odbiorniki .Jeżeli nie ma, to może być uszkodzona stacyjka, lub przekaźnik ,który podaje napięcie na te bezpieczniki (wycieraczek ,dmuchawy ,szyby ).Brak świateł mijania i drogowych ,może...
dmuchawa skoda rezystor dmuchawa skoda skoda rezystor dmuchawa
przeprowadzić kalibracja bateria pomiar prądu przez opornik bezpiecznik klatka schodowy
cewka zaplonowa sprawdzic philips senseo
Słabe świecenie taśmy LED 12V i opóźnione gaśnięcie Błąd F3E0 w piekarniku Electrolux - czujnik NTC