Maiłem kiedyś golfa 4 w sdi, silnik rewelacja ale nagrzać go zimą.... Niemniej jak wymieniałeś termostat to powinieneś sprawdzić jak działa czyli przejechać się bez ogrzewania, zatrzymać się i niech sobie chodzi a ty obserwuj temperaturę i węże chłodnicy. pamiętaj też, że jak jedziesz o tej porze roku to po zatrzymaniu chłodnica będzie praktycznie zawsze...
Witam . Temperatura jest brana z układu chłodzenia silnika.Powodem powolnego wzrostu temperatury może być uszkodzony całkowicie lub częściowo termostat.Najłatwiej sprawdzić po krótkim odcinku jazdy,czy chłodnica nie robi się ciepła,gdy wskazówka podniesie się na pierwszą kreskę wskaźnika.
Nowa chłodnica wymieniona przez serwis autoryzowany skody.Układ szczelny. Podczas spuszczania cznnika z starą chłodnicą (nabitej fabrycznie) było okoł 850 g, na naklejce pisze 550+/-25g. Prywacirz też zauważył że klimy nabijane fabrycznie mają więcej niż pisze na naklejce i co mówią serwisy. Co o tym sadzić ?. (sprzęt używany przez prywaciarza to pełen...
Sprawdź w fazie wstępnego rozgrzewania czy czasem chłodnica nie robi się ciepła. MOżliwe że i termostat. Chyba że problem w instalacji. Trzeba by podłączyć tester i sprawdzić czy nie ma błędów czujnika temp i poobserwować parametry.
Pisząc o oleju, miałem na myśli to, że pewnie pierścienie stanęły i będzie więcej puszczać na pierścieniach. Olej był zasyfiały i nie wiem skąd to się wzięło. jakby ktoś tam wrzucił dwie szufle śmieci po sprzątaniu warsztatu. Teraz jak wiadomo, po wymianie uszczelki silnik jest zalany nowym olejem. Gdzie kupuje się taki tester chemiczny? Pytałem już...
Problem został rozwiązany. Przyczyną dziwnego zachowania się wentylatora była usterka obwodu pierwszego/wolnego biegu silnika. Koszt naprawy niestety nie był mały. Orientacyjne ceny wiatraka 6Q0959455AE w sieci ASO oscylują w granicach 950 zł (sama część, bez kosztów wymiany), do tego jest duży problem z dostępnością (okres oczekiwania na część: ~14...
Bo to trzeba sprawdzić na miejscu nie przez forum. proste pytania : ogrzewanie jest? chłodnica drożna? termostat otwiera? korek na zbiorniczku dobry? Jak wysadza plyn to nie ma obiegu ,w tym chłodzenia ,korek ,albo uszczelka i koniec . Nic nie wymiślisz.
Zderzak do zdjęcia ,pod nim są mocowania. Uważaj przy mocowaniu wentylatora jest mocowany bezpośrednio na płacie
Ależ ja ci już pomogłem. Pomóż najpierw sobie. ps. Chłodnice wymieniłem przedwczoraj. Zajęło mi to około 2 godzin tylko dlatego że jedna ze śrub mocujących chłodnicę jest trochę trudna do wykręcenia i trzeba się napocić. Nie było żadnych niespodzianek wszystko poszło gładko. Po wymianie odpowietrzyłem układ ogólnie znanymi sposobami ( nagrzewanie silnika...
Dziękuję za poradę. Wystarczy taki najprostszy odb2?
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. Masz rację aby to sprawdzić praktycznie ,to należy...
Byłem przekonany że zawsze po jakimś czasie idzie w obieg duży układ chłodzenia. I włacza sie duży obieg ale jak zapier..... 130km /h to jest taki ciąg powietrza że chłodnica praktycznie jest zimna.
Ale Przy tych cisnieniach które masz tam w układzie nie włączy Ci się wentylator na chłodnicy. Są za niskie. Moim zdaniem to się po prostu nie nadaje. Pewno po nabiciu r134a wszystko wróci do normy.
Mam problem ponieważ zauważyłem cięknący czujnik, jest on wkręcony do chłodnicy, mam pytanie czy może być taka opcja że poszła chłodnica i dlatego cieknie czy poprostu czujnik gdzieś delikatnie podcieka, i mam pytani czy ktoś wie jak on jest montowany bo sprawdzałem nowe i nie wiedze nigdzie żadnej uszczelki, czy np. można go zamontować na silikonie...
Pokrętło temperatury powietrza jest ustawiony na 0 a ciągle nadmuchuje ciepłe powietrze. co sie dzieje?
Podczas jazdy na włączonej klimie potrafi na chwilę włączać się nadmuch ciepłego powietrza.Gdzie szukać przyczyny.
Witam, mam Skodę Fabię I z 2004 roku i od jakichś kilku dni szwankuje mi ogrzewanie. Po odpaleniu samochodu, włączam ogrzewanie, ale po chwili zaczyna buczeć, rzęzić i w ogóle się wyłącza (bez względu na to czy ustawiam ciepłe czy zimne i jaki stopień nadmuchu). Po kilku minutach znowu samoczynnie się włącza i tak w kółko. Przemierzając odległość 20...
Mam taki problem, po włączeniu zapłonu wyświetla mi się lampka kontrolna [Temperatura silnika/poziom płynu chłodzącego] Zaświeca się na kilka sekund, jest trzykrotne pisknięcie i świeci się cały czas na wyświetlaczu. Tak za kążdym razem gdy zapalam samochód. Poziom płynu mam prawidłowy. Czy możliwe jest to przez temperature na dworze?? Prosze o podpowiedzenie...
Nie wiem czy to dobry dział. Chciałbym zasięgnąć opinii innych użytkowników odnośnie rozgrzewania się tego auta i ogrzewania. Od momentu startu w temp -5 st silnik osiąga pełną temperaturę po przejechaniu około 10 km. Jeśli nadmuch ustawiam na 3 to po około 40 km w kabinie można już na upartego zdjąć kurtkę. Wydaj mi się to trochę słabo jeśli porównuję...
Witam, mam okazję kupić Skodę Fabię 1.2 . Zauważyłam ,że klimatyzacja działa dopiero na '4'. Na 1,2,3... cisza, nie reaguje. Czy to coś poważniejszego? Pustułka
Witam, mam taki problem, ze klima jak na dworze jest zimno tzn tak do 12-15 stopni to chlodzi jak tylko zrobi sie cieplej to leci cieple powietrze. Mam tak od poczatku, a rok temuja pojechalem sprawdzic i nabic i jest wszystko ok jesli chodzi o szczelnosc i czynnik. ktos cos ? z gory dziekuje.
Witam. Na forum jestem nowy, na autach nie znam się prawie wcale. Dzisiaj podczas jazdy usłyszałem dziwny dźwięk spod maski. Zatrzymałem się na parkingu i podniosłem maskę, poziom płynu chłodniczego był grubo powyżej Maxa, mokre od chyba oleju są też rury pod pokrywą silnika jak na zdjęciu. W sumie przejechałem nieco ponad 5 kilometrów, a silnik był...
Fabia 1.2 2003r bardzo źle działają nadmuchy wewnętrzne (auto nie posiada klimy), mam wrażenie, że dmucha wszystkimi szparami konsoli, zamiast otworami wylotowymi, jak gdyby rozłączyły się jakieś rury nawiewowe, jestem niemal tego pewien. Silniczek działa na wszystkich prędkościach, daje gdzieś wewnątrz jak odkurzacz, regulator "ciepłoty" zmienia temperaturę,...
Witam . Kupiłem ostatnio Skodę fabia 1.9 sdi . Ogólnie jestem zadowolony ,ale irytuje mnie syczenie z pod deski rozdzielczej.Ponadto auto słabo grzeje.Nie wiem czy ma to coś wspólnego z odglosami z pod deski ,ale wygląda to tak ,ze wentylator wyłączony a po odpaleniu słychać syczenie . Poprzedni właściciel nie był pewien ,ale mówił ze to przez brak...
Witam. Chce zdiagnozować usterke. Mianowicie w klimatyzacji samochodowej skody fabii 2 sprężarka włącza się ale nie chłodzi. Sama w sobie pracuje bo słychać syczenie w kabinie wąż wychodzący z niej się grzeje mocno a wentylator się nie włącza. Wentylator jest 2 biegowy jeden bieg jest uszkodzony nie wiem który być może już rok temu był. Choć po włączeniu...
Mam problem po włączeniu zapłonu ok 10 sek. zapala się kontrolka temp. płynu chłodniczego oraz sygnał dźwiękowy (trzy piknięcia),po sygnale kontrolka cały czas miga.Sprawdziłem temp. silnika jest ok. ilość płynu w układzie w porządku, auto sprawdzane KTS brak błędów.Proszę o pomoc ! co jeszcze mogło by być przyczyną że ta kontrolka miga?
czujnik wymieniłem jest to samo. Zastanowił mnie fakt (ostatnio zrobiło się zimniej) że autko trochę więcej na komputerze pali zrobiłem mały test - po uruchomieniu silnika po około 3 minutach chłodnica zaczeła się robić ciepła. Chyba mam walnięty termostat a czujnik pokazuje prawidłową temperaturę
Tak równo się nagrzewa. Autko ma 173 tysiące Termostat trzyma super wczoraj wymieniany puszcza i odraz chłodnica ciepła, po 3 min wentylator się załącza
Witam, przejrzałem forum w poszukiwaniu rozwiązania, ale i tematy i opisywane problemy/rozwiązania zawierają tylko elementy wspólne z moim, więc od początku. Mam Fabiankę od 2009r, jest zachipowana, miała wtedy ze 140KM (na hamowni). Obecnie na liczniku niecałe 300k km. Przyznaję, że nie było z nią większych problemów - zregenerowana pompa w 2015 przy...
Witam, stałem się posiadaczem Fabii 1,4 16V BBY i od razu problemy, dlatego proszę o informację i pomoc. Po włączeniu klimatyzacji wentylatory się nie włączają, choć klima działa. Po osiągnięciu temperatury pracy wentylatory też się nie włączają. Po dłuższej chwili włącza się jedynie mały wentylator. Wygląda tak jakby ten duży w ogóle się nie załączał....
Witam Szanownych Forumowiczów Mam pytanie dotyczące mojego auta, być może ktoś miał podobną sytuację bądź o takowej słyszał. W kwietniu kupiłem Skodę fabię ( 2008 rok ) 1.4 65kW 16 V od Niemca z pod francuskiej granicy. Ten rok był wyjątkowo ciepły, dlatego problem zauważyłem dopiero 3 dni temu kiedy temperatura spadła do -13 stopni. Jadąc w trasę do...
Tak na mój rozum to ciepła i tak jest za dużo michal.fita napisał: Sprawność silnika spalinowego to 25 do 40%, reszta energii schodzi na ogrzewanie otoczenia. Czyli chłodnica odda mniej ciepła do otoczenia które i tak się marnuje. No to nareszcie mamy prosty sposób na podniesienie sprawności silnika, hahaha takie proste. Panowie chłodnica może odda...
Witam. Fabia na pompowtryskach ma chyba tylko ten jeden silnik ATD o moccy 74 KW. Co do wentylatora chłodnicy to potrzebujesz mechanika.
Tak odpowiadam konkretnie, spuściłeś czynnik z układu klimatyzacji :) Wentylator nie będzie pasował .
Maska 6Y0823031 jednakowa przez cały okres produkcji, to samo z noskiem wzmocnienia 6Y0805303D, niezależnie od liftu reflektory też pasują, różnica jest między pasem w zależności od wielkości chłodnicy.
Skoda bez klimy Classic.
do sprawdzenia w skodzie w pierwszej kolejności czujnik ciśnienia na instalacji, przy chłodnicy z prawej, gniją piny w kostce itp.
Przelutowany przekaźnik na podłużnicy i jest ok.
czuć WYRAŹNIE benzynę w chłodnicy, to jeszcze często opary wręcz duszą mnie w samochodzie. Odkręcałeś korek płynu chłodniczego i wąchałeś? Wg. mnie paliwo gdzieś ucieka pod maską na zewnątrz i odparowuje a opary dostają się do kabiny.
Miałem podobny problem z moim śp. Oplem Corsa - winny był termostat na chłodnicy.
Przywróć mapy benzyny poprzez odłączenie klemy.( 1h-2h) Następnie uruchom silnik i na wolnych obrotach doprowadź do załączenia wentylatorów chłodnicy.
nie wiadomo czy LPG nie popsuło mapy PB i stąd takie błędy wyskakują. bo nie wiem czy możesz zresetować mapy ECU PB Odłączasz aku. na 0,5 h- dla pewności dłużej. Uruchamiasz zimny silnik na Pb , zostawiasz na wolnych obrotach do uruchomienia wentylatora chłodnicy. Bez gaszenia , przejechać się trochę. Masz reset. Warto spróbować . Pozdrawiam.
Ok. Na temat "magicznych" srodków już coś wiem. Prosze teraz o wskazówki dotyczące demontażu chłodnicy. Dzięki.
Określ dokładnie kolory przewodów jak możesz. Mi wyglądają na brązowo-żołty i chyba brązowo-biały, co by pasowało do czujnika temperatury zewnętrznej. Ich oderwanie może się objawiać np. włączeniem się wentylatora chłodnicy, zaraz po włączeniu zapłonu.
A trzeba wyciągać półoś, łatwiej będzie wyciągnąć i wyczyścić wszystko? Dołem wyciągamy wszystko?
Mamy Listopad i niskie temperatury na zewnątrz. Wentylator chłodnicy klimatyzacji nie musi pracować cały czas. Włącza się tylko w razie konieczności. To normalne, że latem przy włączonej klimatyzacji wentylator chłodnicy (a właściwie skraplacza) będzie pracował cały czas. Zimą niekoniecznie.
Wszystko się udało. Tylko teraz po wyłączeniu silnika wentylator chłodnicy ciągle pracuje. Spadła temperatura poniżej 90stopni ale nadal pracuje. Czy ktoś może pomóc co zrobić?
Miało być "w" a nie "a" - w skrzyni. Mi to wygląd na zdjęcie skrzyni biegów i czujnik w niej który jest od strony chłodnicy, dalej widać chyba pompę wspomagania układu kierowniczego a nad czujnikiem jest rozrusznik. po prawej wąż od chłodnicy. Czujnik znajdziesz w obudowie termostatu. Przykręcona jest do głowicy od strony skrzyni biegów. Poszukaj w...
Jeżeli dobrze kojarzę na lewej podłużnicy są kostki pod akumulatorem jak by bliżej chłodnic możesz je sprawdzić i sprawdź. Czy napięcie dochodzi do czujnika
Więcej danych o aucie. Może to motor 1,4 i świeci lampka silnika i chłodnicy? Mechanicy wymieniacze często zwalają na sondę a to wina zabrudzonego zbiornika wyrównawczego.
Tak to prawda.W vag wskaźnik jest taki orientacyjny nie dokładny.Co do tego problemu to albo czujnik na chłodnicy,brak zasilania czujnika ,albo uszkodzony wentylator.
Witajcie, Mam kilka problemów ze swoją fabianką 1,4 mpi 2001 rok Benzyna/Gaz - może ktoś mi podpowie. Ogółem zaczęło się od problemów z benzyną, na zimnym silniku obroty są ok,natomiast na ciepłym tak szaleją że jest problem z jazdą("duży problem" często silnik gaśnie)wymieniona sonda lambda(nie pomogło)ubywanie płynu chłodniczego(co 3 tygodnie średnio...
Witam. Jestem młodym kierowcą i elementy związane z elektryką/elektroniką to dla mnie czarna magia. Mam problem z Škodą Fabią 1.4 mpi z 2001 roku. Nie działają światła pozycyjne przednie, światło cofania oraz regulacja świateł, reszta działa bez zarzutu. Czy ktoś może miał podobny problem i wie, jak go rozwiązać albo podpowie, od czego zacząć szukanie...
Wiatrak chłodnicy może nie działać, trzeba podpiąć tester i posprawdzać co się dzieje
Skoda Fabia 2 zwarcie czujnika temperatury zewnętrznej Proszę o pomoc mam zwarcie w aucie i nie mogę dojść gdzie podpięty komputer pod auto pokazuję zwarcie plusa z masą anteny zewnętrznej Byłem u mechanika i rozłożył ręce miał ktoś w fabia z tym problem nowy akumulator wytrzymuje dzień i rozładowuje do zera Czujnik temperatury zewnętrznej często montowany...
Pompka jest do wymuszenia obiegu przez chłodnice spalin. Zimnych spalin do silnika można podać więcej . jej działanie jest niezbędne do prawidłowej pracy układu recyrkulacji spalin stąd ograniczenie do 2.5.
Żadne zwarcie , grzeje się płytkowy bezpiecznik alternatora(korozja i słaby styk) standard w grupie vw. Wyczyśc porządnie i załóż nowy bezpiecznik. A ten mały może być od wentylatora chłodnicy,sprawdź czy się obraca.
Witam, dzisiaj przymroziło u mnie do -3. Pierwsze odpalenie (Skoda Fabia, 1.4 TDI, 2007 r.) w takiej temperaturze i po chwili ostrzeżenie dźwiękowe, kontrolka płynu (czerwony termometr). W zbiorniku płyn w normie. Gdy silnik jest zimny, np. po całej nocy, odpala bez większych problemów. Gdy silnik się podgrzeje, nadal miga. Wystarczy zgasić silnik i...
A jak te świece wyglądają? Od spodu oczywiście ;) i jakiej firmy? Bo jak NGK to wyrzucić od razu. Węże chłodnicy nie robią się strasznie twarde po nagrzaniu? Dymi? Jak tak, to na jaki kolor?
Zbyt twarde przewody mogą być spowodowane także uszkodzeniem korka od chłodnicy(zbiorniczka wyrównawczego). A co do uszczelki.Odkręć korek,wlej płynu chłodzący na maxa (ile się da),i na dobrze rozgrzanym silniku,robiąc "ostre przygazówki" obserwuj czy nie pojawiają się w chłodnicy(zbiorniczku)pęcherzyki powietrza.(a dokładnie spalin).
Sprawdź najpierw ciśnienia jak kolega Ci napisał bo wygląda na to że czynnik poszedł do powietrza przez to miejsce w chłodnicy i dlatego masz wartość 0 na czujniku. Podłączyć zegary jeśli będzie ciśnienie równe 0 to podać azot na układ i się wszystko okaże.
koncern vw.umieszczal ten czujnik zawsze na belce miedzy zderzakiem a chlodnica bardziej po str.kierowcy,wiec w skodzie tez nalezy szukac go tam
chłodnica skoda fabia wentylator chłodnica skoda fabia skoda fabia wentylator chłodnica
silnik pralka siemens arkusze zawodowe konwerter napiąć rs232
Audi A2 - Czujnik klocków hamulcowych włącza się przy skręcie w prawo Bova Futura – nie działają drzwi, diagnostyka układu pneumatycznego i elektrycznego