(at)przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona...
Objawy i brak ciśnienia na 2 cylindrze kwalifikują silnik do naprawy. Nie możesz dłużej z tym jeździć. Jedź do zaufanego mechanika niech określi koszty naprawy i ty sama musisz zdecydować czy warto . Druga opcja kupić cały silnik , te co masz są dość tanie ale to trochę kupowanie w ciemno bo nie wiadomo w jakim stanie bierzesz silnik.
A ile ma to badziewie niby kosztować jak nie te 400zł ? Za 2000 widziałem parę i wcale nie chodzi tu tak bardzo o pieniądze . Bardziej skupiam się na sprawności tego motoru zapewne wszystkie mają najmniej 150 - 200 tyś a w ogłoszeniach po 50. Obawiam się ,że po zakupie za kilka chwil powtórzy się historia . Rzecz jasna można zaraz po zakupie zmienić...
Witam. Miałem podobny problem, falujące obroty silnika na biegu jałowym, szarpanie, efekt jak by czasem wypadał jakiś gar przy jeździe, auto oddane do mechanika i ten stwierdził że trzeba na nowo wprowadzić ustawienia do komputera. Ja odebrałem auto po naprawie i miesiąc ok ale po miesiącu znów zaczyna szarpać teraz oddaje go ponownie by to doprowadzili...
Pisząc o oleju, miałem na myśli to, że pewnie pierścienie stanęły i będzie więcej puszczać na pierścieniach. Olej był zasyfiały i nie wiem skąd to się wzięło. jakby ktoś tam wrzucił dwie szufle śmieci po sprzątaniu warsztatu. Teraz jak wiadomo, po wymianie uszczelki silnik jest zalany nowym olejem. Gdzie kupuje się taki tester chemiczny? Pytałem już...
Witam Panstwa. Mam taka zagadke co chwile pada mi w skodzie sterownik abs-u.Załozona mam teraz kolejna pompe i jak narazie chodzi. Sterownik jest firmy BOSCH O NUMERACH 6Q0907379G BPA V30,czy ktoś z Państwa próbował kiedyś naprawiacz ten sterownik rozebrałem go i znalazłem tam jedna diodę,i kondensator elektrolityczny,diodę schotiego, oraz 3 inne elementy...
Auto jak w temacie. Nie wkręca się na obroty, zalane swiece, zalany katalizator. Auto trafiło do nas po wizycie u dwoch mechanikow, gdzie wymieniono rozrząd, zawór egr czujnik położenia wału (hella nie OEM), wszystkie cewki , prawdopodobnie sondę przed katalizatorem. Błąd na komputerze 16725/P0341/000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible...
Mam Skode Fabie 1.4 MPI. Od jakiegoś czsu zauważyłem ,że silnik przy obrotach od 900 do 2000 RPM dziwnie szarpie i przy dodawaniu gazu jakby dławił sie. Skoda ma przejechane 72 tyś. km. Prosze o rade co mogę zrobić. :cry: Z góry dziękuje!!
Witam wszystkich. Jestem tutaj nowy. Pozdrawiam wszystkich. Problem pojawił się z moją SKODA Fabia z roku 2005roku. Motor jest 1.2 6v wersja silnika BMD. Samochód odpala i kręci się do 4tys obrotów i dalej nie chce iść. Jak go zgasze I odpale drugi raz chodzi normalnie. Na komputerze Problem pojawił się z wałkiem rozrządu. Cały czas wyrzucało bład....
Witam. Jestem nowym forumowiczem wiec odrazu z grubej rury.Mam Fabie z 2000 roku 1,4 16v 100 km.Problem jest tego typu.Na goraconym silniku coraz czesciej auto nie odpala i zapala sie kontrolka wspomagania kierownicy.Czasami odpali za 10 tym razem a czaseami po pol godziny.Ostatnio zmrozilo mi troche krew bo po odpaleniu obroty skoczyly na 1500 tysiaca,wskaznik...
Witam szanowne grono osób Mam taki problem trzy miesiące temu w mojej szkodzie padła uszczelka pod głowicą było robione wszystko rozrząd uszczelniacze zaworów wszystkie uszczelki Gdy kupiłem auto to lekko falowalo teraz zrobiło się tak że gdy zimno na dworze to auto jeździ normalnie a gdy ciepło to szarpie i brak mocy jak by paliwa nie dostawał była...
Witam Zabrałem się dzisiaj za wymianę łańcuszka rozrządu w Fabii I 1.4MPi i podczas odkręcania śruby na kole wałka rozrządu przekręciłem gniazdo torx w śrubie (ona jest chyba wkręcana z klejem Loctite na gwincie). Niestety jest za mało miejsca żeby wbić większy bit czy kombinować z jakimś rozkręcaniem (5cm od śruby do podłużnicy, ledwo klucz tam zmieściłem)....
Witam, Posiadam skodę fabie z silnikiem 1.4mpi z instalacją gazową sekwencyjną. Od dłuższego czasu borykam się z problem nie równej pracy silnika i dużym szarpaniem po przełączeniu się na gaz. Podczas jazdy, gdy redukuję biegi i obroty spadają w okolicach 2000 obrotów samochodem zaczyna szarpać jak cholera. Jeszcze jedno co zauważyłem, że nie ma równego...
Skoda Fabia I rocznik 2003 od jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem silnika ale nie zawsze (akumulator sprawny) Po przekręceniu kluczyka silnik nie może załapać obrotów Wyskoczył także błąd silnika. A wczoraj to nawet pedał gazu nie reagował dopiero po chwili nabrał mocy Chcialbym wiedzieć orientacyjnie co to może być zanim oddam do mechanika
Witam, jako, że jest to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość., przechodząc do rzeczy, potrzebuje kogoś kto mi coś podpowie, a może sam miał podobny problem, bo zaraz pół auta wymienię i przy okazji swój system nerwowy. Otóż gaśnie mi silnik na niskich obrotach(Fabia) i to w czasie w czasie jazdy. Mówiąc konkretnie to co wymieniłem; -filtr paliwa...
Witam Od jakiegoś czasu mam kłopot z odpaleniem samochodu skoda Fabia 1.4 diesel z 2006 roku Trzeba kręcić około 30 sek aby zapalił i zapala strasznie trzęsąc silnikiem Potrafi też zgasnąć podczas jazdy I później odpala w ten sam sposób Pod czas ostatniej wizyty w warsztacie wymienino pompę paliwa i sprawdzono układ auto alarmu lecz po kilku dniach...
Skoda Fabia 1,2 hpi. 2003 Witam wszystkich mam problem z silnikiem a dokładnie z jego pracą. Obroty silnika są nierówne, najczęściej spadają w dół, szarpie silnikiem, a od wczoraj zauważyłem, że gdy gwałtownie pusze nogę z gazu, to słyszę dziwne tak jakby zassanie powietrza. Po zdjęciu osłony silnika ustaliłem, że ten dziwny dźwięk wychodzi z przepustnicy....
Przebieg 340 000. Praca na zimnym silniku na trzech cylindrach, a po rozgrzaniu praca również na trzech cylindrach (na małych obrotach) a na czterech cylindrach na dużych obrotach. Jaka może być przyczyna?
Witam Kolejny problem ze skodą. Skoda fabia 1 1.4 mpi 2002 r z gazem 2 generacji. Po wcześniejszych wymianach czujnika położenia wału i walka rozrządu, sondy lambda, nowe świece platynowe , nowy moduł zapłonowy, Zaczęła jeździć normalnie aż do wczoraj. Podczas jazdy szkubło autem i silnik zaczął pracować jakby na 3 cylindry, wolne obroty około 600 ,...
Witam. Mam pytanie do Szanownych Forumowiczów. Posiadam Skodę Fabię kombi 2002 rok 1,4 MPI 8V przebieg 120 tysięcy km. Ostatni serwis robiłem w sierpniu 2011 w salonie skody, wymiana płynów, filtrów, pasków. Przed jak i również po serwisie odczuwalne było lekkie drganie silnika w samochodzie ale w skodzie powiedzieli że ten typ tak już ma. Oki wyjechałem...
Witam, Od kilku dni jeżdżę pożyczonym autem więc nie znam jego historii (co i kiedy było wymieniane) Przejdę do rzeczy: podejrzewam, że pierwszymi objawami problemu były chwilowe zgaśnięcia silnika podczas "hamowania silnikiem".. Poważniejszy problem pojawił się gdy w upalny dzień przejechałem 300km. Wyłączyłem auto. Pół godziny później fabia nie chciała...
witam jestem posiadaczem skody fabii z 2002 roku silnik 1.4 mpi. mam problem z zapaleniem samochodu w ogóle nie kręci rozrusznikiem i dodatkowo centralny zamek, szyby, i reszta zasilana z kolumny kierownicy (kierunkowskazy, wycieraczki) nie działają, nie wiem dlaczego czy ktoś miał już taki problem? dodam tylko,że cała pozostała elektryka, światła,...
Witam mam problem z silnikiem w swojej fabii, gdy samochód jest na luzie czuć jak silnik co chwila wpada w delikatne drgania, natomiast gdy się nim trochę przejadę słychać to wyraźniej jak co chwila wpada w drgania i w ogóle dziwnie chodzi,strasznie szybko się nagrzewa. Ostatnio wymieniałem pasek rozrządu, pojemnik płynu chłodzącego, uszczelkę głowicy....
Witam wszystkich, mam problem z autem żony, Skoda Fabia 1 w Combi z 2003 r. 1.2 silnik o mocy 47 kW na gazie. Auto jeździło, wszystko było ok, później z powodu zmiany pracy i posiadania drugiego auta Skoda stała pół roku niejeżdżona. Później zaczęła być potrzebna, ale okazało się, że auto na wolnych obrotach szwankuje - obroty skaczą, samochód czasami...
Witam, Mam problem ze swoja Skoda Fabia 1.4 z 2000r.Spedzilem juz miesiac na internecie i nie moge znalezc rozwiazania mojego problemu. Duzo jest o tym pisane ale nic konkretnego. Mianowicie mam problem z mrugajacymi swiatlami w calym samochodzie i wariującą pompą wspomagania. Gdy silnik jest zimny odpala od strzału(bo gdy jest cieply to trzeba dluzej...
Normalka po naprawach ON, mycie płynem z amoniakem i po tłuszczyku na silniku.
Prawdopodobnie będzie to mój ostatni post w tym temacie. Usterka została oficjalnie uznana przez Skodę i wydano TPI dla warsztatów serwisowych. Przyczyną jest połączenie lutowane w skrzynce bezpieczników. Niewielkie pęknięcie powoduje kurczenie się go w zimne poranki, powodując niedoskonałe połączenie. Naprawa polega na wymianie odpowiedniej części...
najłatwiej (koszty jak po gwaranccji) to pojechać do serwisu i podłączyć się pod komputer z OBD2. Jest wtedy możliwość odczytania jakichkolwiek i kiedykiolwiek występujących błędów w pracy silnika jak i wszystkich czujnikach z nim współpracujących. Jeśli takie nie występują wtedy komputer powinien pokazać błędy tzw. sporadyczne. Miałem dwa lata temu...
a co było z licznikiem że trzeba było naprawiać?? jeśli inna zawartość eepromu to trzeba: 1. spasować immo ze sterownikiem silnika (kod immo w eepromie licznika, kod streownika w sterowniku (chyba 24c02) albo na zdrapce przy kluczykach) 2. zaprogramować kluczyki
Kolego w tych silnikach producent przewiduje tylko naprawę głowicy, nie ma dostępnych pierścieni. Mogę podpowiedzieć tobie że pierścienie można dobrać ale nie orginalne. Najczęściej jest problem z zaworami wypalonymi, powstający od zużytego katalizatora. Pozdrawiam.
U mnie przelutowanie nie pomogło, ale udało się trafić sterownik na a...o co wydawało mi się niemożliwe. Życzę powodzenia w naprawie.
Podnośniki szyb na linkach się łamią, naprawa nie jest zbyt skomplikowana (w Fabii i Octavii II trzeba już wiercić i potem nitować), są zestawy naprawcze. Chyba, że wyłamało się mocowanie silnika, to będzie drożej. Ale to jest "pikuś" przy pozostałych usterkach.
https://mojafirma.infor.pl/moto/naprawa-... Zanim wyjmiesz silnik.Pompy opisane w pierwszym poście są zamienne.Jeśli jest zonk masz coś na aucie.
Skoda Fabia 2 1.4 TDI, 2008 r. Awaria licznika-wyświetlacza: wariują kontrolki, odpala i gaśnie. Wyświetlacz mryga, założony nowy akumulator. Bezpieczniki sprawdzone. Pomocy (laik) AI: Czy problem z licznikiem i gaśnięciem silnika pojawił się nagle, czy narastał stopniowo? Problem pojawił się, gdy zaczęło robić się zimno. AI: Czy ostatnio były robione...
dokładny odczyt kodów błędów wskazał awarię czujnika temperatury-ale to nie pomogło-problem nadal występuje. Ale co nie pomogło? Odczyt błędów? Jakaś naprawa?
Witam, problem z samochodem jak w temacie pali się lampka w kształcie silnika, jeździ "jakby chciał a nie mógł" osiąga max 2k obrotów do tego migające świece żarowe . Jakieś pomysły jak zdiagnozować/naprawić? wycena naprawy?
Auto zrobione jakiś czas temu, wymienione pierścienie, splanowana głowica. Od momentu naprawy nie dolane ani grama oleju a już 8 miesiąc od naprawy:).
Sterownik cały. Podłącz sam silniczek, bez sterownika pod 12 V. powinien pracować - jeśli nie to silnik do naprawy lub wymiany.
Jestem wieloletnim użytkownikiem takowego pojazdu (nawet rok starsza). To nie jest odgłos z silnika. Najlepszym "dzwonkiem" w tym samochodzie jest układ wydechowy. Odgłos pojawiający się przy dodawaniu obrotów by świadczył, że jest jakaś luźna np.wtyczka, która dzwoni np. o kolektor. Kolektor od strony grodzi to odgłos jak z silnika. Część wydechu z...
Wypada 3 cylinder Powiedzcie czy warto się bawić w naprawy czy raczej starać się o zwrot pieniędzy za samochód
Wymiana tarcz i klocków to nie remont silnika czy lakierowanie nadwozia, Prównaj ceny za wymianę tarcz przedniej osi po między n.p. SKODA FABIA i CHEVROLET MATIZ/SPARK.
Cześć Szukam samochodu w budżecie 3–6 tysięcy złotych dla pięcioosobowej rodziny. Najważniejsze dla mnie jest to, żeby auto miało niezawodny silnik, tanie części i niedrogie naprawy. Nie zależy mi na wyposażeniu, osiągach ani wyglądzie. Ma po prostu jeździć z punktu A do B. Samochód będzie używany głównie w mieście. Po przejrzeniu kilku tematów na forach...
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
To jest jakaś fabia, w której nie zepsuł się mechanizm podnoszenia szyby? Dowiedz się jaki olej jest nalany do silnika. Prawdopodobnie pomoże zmiana na taki jaki powinien być.
W ASO porządnie kasują, niestety pracownik już tak porządnie nie jest wynagradzany. Ktoś kto ma wiedzę nie będzie za takie pieniądze tam siedzieć. Dlatego pracują tam ludzie których podejście do pracy jest takie jakie jest. Zabierz im komputer i daj do naprawy samochód i tutaj kończy się ASO 😁😁😁😁
Witam, jestem posiadaczem Skody Fabii II 1.2 benzyna z 2004 r. Mam taki problem, że Skoda rano odpaliła bez problemu, zaparkowałem pod pracą i jak wróciłem po 8 h do auta, nie odpala. Kręci rozrusznikiem prawidłowo, żadnego błędu nie pokazuje, check się nie świeci. Mam takie wrażenie, jakby nie dochodziło paliwo. Bardzo bym prosił o jakieś porady, bo...
Samodzielną naprawę możesz zacząć od sprawdzenia bezpieczników, tych w kabinie i tych w komorze silnika.
Co bylo zmieszane z tą benzyną to tylko właściciel wie najlepiej :/ Nom, a wiesz może jak wyczyścić taką przepustnicę. Bo jeszcze nie kumam dobrze tego autka i troche ciemny jestem jeśli chodzi o drobne naprawy.
Auto zostało odholowane do mechanika z podejrzeniem uszkodzenia komputera silnika. Mechanik na miejscu podpiął auto pod narzędzie diagnostyczne i stwierdził brak komunikacji z silnikiem. Jeśli problem będzie dotyczył innego podzespołu, dam znać o efektach naprawy.
Bardzo dziękuję Kolegom. Dostałem się już do ECU. Na przyszłość jeżeli ktoś będzie miał podobne problemy z przerywaniem silnika przy przyśpieszaniu i błędami z czujnika ciśnienia w kolektorze to przed wymianą czujnika, który co prawda nie kosztuje dużo, ale zawsze wydatek, warto sprawdzić wiązkę. U mnie winowajcą był przewód masowy idący do MAP sensora,...
Witam serdecznie wszystkich proszę o pomoc, niedawno dałem wymienić olej w skodzie 6y fabi i teraz mam problem i nie mam żadnych dokumentów jak dokonać oględzin i naprawy przewodów od spryskiwaczy przodu i z tyłu, Pompki działają prawidłowo ale po uzupełnieniu płynu w zbiorniczku przez pewien moment przód podaje i pryszcze, ale za moment, już robi się...
Tak dokładnie przy otwieraniu drzwi i przy światłach zaczyna piszczeć , ostatnią naprawą w samochodzie był silnik ,tzn. została uszkodzona pokrywa rozrządu z niewiadomej przyczyny.
A z płynem nic się nie dzieje po tej naprawie? Czasami mechanik wymieni uszczelkę, a nie zdiagnozuje pęknięcia głowicy i płyn nam przyprawia mieszankę.
(at)tobiaszkolmasiak1 zapewne chodzi ci o silnik 1.2? A tak poza tym to masz na myśli Fabię pierwszej czy drugiej generacji? Osobiście mam 2003 1.2 - bardzo wdzięczne autko. Prosta konstrukcja, części tanie... końcówka "prawdziwej motoryzacji". W zasadzie jedyny problem jaki napotkasz to znalezienie dobrego egzemplarza. Z racji niskiej wartości auta...
Przebieg nie jest duży. Z tego co wiem to problemy z katalizatorem zaczynają się dopiero po przekroczeniu 200k km. Mniej więcej wtedy ulega on deaktywacji, a to zależne jest od ilości i jakości spalonego paliwa. Nie przypuszczam jednak, że używasz paliwa innego niż to, które jest "statystycznie" dostępne. Moja Fabia miała na liczniku 186k i katalizator...
Nie jest to sprawa aku. Podmieniłem na prawie nowy, jezdziłem i testowałem 3 dni -bez zmian ( robiłem nawet kodowanie nowego aku) BTW, to VCDS pokazuje także rezystancję wewnętrzną aku, była ona w obu moich akumulatorach bardzo niska- oba akumulatory ok. Dopatrzyłem się ostatnio tylko pewnej innej sprawy: Przy czyszczeniu przepustnicy wyszło na jaw,...
Witam forumowiczów. Tematem jest Skoda Fabia II 1.4 TDI. Powoli kończą mi się pomysły, co mogło się wydarzyć. Mianowicie pewnego razu nagle autko straciło moc, z wydechu podczas przyspieszania wydobywają się kłęby dymu, a w silniku jakby coś stukało, fukało, nie jest to metaliczny dźwięk. Na wolnych obrotach wszystko jest w porządku, a gdy załącza się...
bo takiej książki nie ma przynajmniej ja nie spotkałem ale są materiały serwisowe - lepsze ... Zwykła książka naprawy Skody FABIA, ktorą można spotkać w księgarniach, tylko że w cenie ok 50zl. Może ktoś ma jej skan?
Czy po załączeniu zapłonu miga lampka immob. i da się uruchomić silnik? (silnik nie gaśnie) Jeśli gaśnie to prawdopodobnie trzeba skasować błąd i zakodować kluczyki; koszt operacji max. 70
Już dużo wiadomo. Rozrząd nie jest przestawiony. Trochę luźny łańcuch ale nie ma tragedii. Jest nowy i zostanie zamontowany. Problemem natomiast jest woda w misce olejowej... ... z trzygodzinnej naprawy, zrobiło się ... - konieczny demontaż głowicy, przynajmniej planowanie, uszczelka a może i cała głowica do regeneracji. Rachunek ekonomiczny nie wróży...
Dlaczego kolega chce oddać głowice do naprawy,wymień uszkodzone zawory i bez planowania głowicy bo przecież silnik się nie przegrzał składaj ,wymień ślizgi lub cały rozrząd.
gdy nim delikatnie poruszać,czasami wystarczy dotknąć, to działa. Czy przekaźnik jest do wymiany? Oczywiście, że do wymiany. Nowy kosztuje kilkanaście - kilkadziesiąt zł i jeżeli nie zadziała, to masz pewność, że to nie przekaźnik.... tylko np rozgięte piny w gnieździe przekaźnika, skorodowana wiązka przewodów w okolicy akumulatora, zalany wodą sterownik...
Zobaczymy ile pożyją te co teraz mam (NGK, tylko że trójelektrodowe). Dobre opinie też czytałem o Bosch Platinum, dobrze podobno się sprawują. Samochód obecnie jest w naprawie, sprawdzają go pod kątem w/w błędów Update: Co się okazało? Zablokowany sterownik silnika. Najprawdopodobniej to było przyczyną wszystkiego, obecnie trwa walka z jego odblokowaniem....
Własnie jak miałem podpiety EGR "na luzie" bez przykręcania silnik gasł. Jeżeli chodzi o dane z kompa najszybciej w piatek napiszę będe działał z kompem i dobrym mechanikiem . Dzisiaj na diagnozie po ponownej adaptacji EGR(sonda mówią że w porządku jedna i druga) napięcie było 0,7v powinno ponoć 0,3v i nie dało sie tego zmienić wyglada brak komunikacji...
Te silniki robili po kosztach jak to jest 1.2 TSI 120kM to masz mikropękniecia w blaszce . Okólne do 200kkm to śmiga ale potem to tylko naprawy. Kropla to nie problem gorzej jak pęknie cała.
Ceny nie powalają a do 13letniej fabki niestety trzeba już dokładać poza kosztami eksploatacji. Zgadza się. Ale ja do fabii żony (z silnikiem 1,9 SDI) nic specjalnie przez te 13 lat nie dołożyłem. Samochód ma 250 tys. i jest szansa, że zrobi drugie tyle. Chyba, że jakieś korporacyjne lobby zadba, aby z jakiegoś wydumanego powodu wyłączyć auto z eksploatacji...
Skoro silnik BBY to jest tam elektroniczna przepustnica, bez linki. Przy pedale przyspieszenia jest tylko potencjometr, sygnał z tego potencjometru idzie do ECU i ono steruje serwomechanizmem w przepustnicy otwierając ją lub zamykając o zadany kąt. Serwomechanizm to silnik prądu stałego z przekładnią i enkoderem, najczęściej potencjometrem, dającym...
Silniki skody skonczyły się na 8 zaworowym 1.4 w fabii 1. Wszystko inne jest konstrukcji vw, różnią się tylko znaczkiem na pokrywie, pod pokrywą jest to samo. Ja Ci odradze 1.2 ze względu na awaryjność i wysokie koszta naprawy, znacznie lepszym wyborem w tym aucie jest 1.4 v16. Ma on przynajmniej 4 cylindry i po 100kkm nie wymaga kapitalnego remontu.
skoda fabia naprawa naprawa skoda fabia silnik skoda fabia
kamera sportowa ekran zwijacz przewód sprężyna projektor awaria wentylator
buderus logamatic cyfral cosmo
Bezpiecznik 20A do skuterów 4T – zastosowanie i dobór Sesja wygasła na Facebooku - co oznacza?