Dremelkiem naciąć rowek pod płaski wkrętak a póżniej najlepiej wkrętakiem udarowym.
Nie pamiętam dokładnie jak jest w Fabii, ale może być winna kostka stacyjki. Musiałbyś sprawdzić przewód od bezpiecznika w stronę stacyjki.
Moja szklana kula mówi że pytanie powinno brzmieć "czego tam brakuje". Odpowiedź - baterii typu PX625A, służy to wyłącznie do podświetlenia.
Skoda fabia 2 ma koło bezpieczników przełącznik świateł które same gasną po wyłączeniu stacyjki.
Spadek napięcia=złe połączenie,bezpieczniki na akumulatorze przewody aku -stacyjka do sprawdzenia.
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
Zmierz napięcie na zacisku prądowym 30 rozrusznika podczas gdy stacyjka jest na rozruch. Jeśli napięcie nie spadnie poniżej 12 V a w rozruszniku tyknie to najprawdopodobniej szczotki się kończą albo wieszają się w prowadnicach. Jak nie chce zapalić sprawdź czy lekkie opukanie rozrusznika pomoże.
To zostaje tylko stacyjka.
Tak niebezpieczne,zacznij od diagnostyki,wówczas wszystko się wyjaśni
Czy winna może być kostka stacyjki ?. Jak to zweryfikować bez rozbierania połowy kokpitu ? Można zamiast oscyloskopu i testera użyć żarówki a kokpit zostawić bez rozbierania.
Kostka stacyjki. PS jakiegoś alarmu nie ma?
Kostka stacyjki w pierwszej kolejności. Później przekaźnik obwodów zapłonowych.
Są to oznaczena zaciskąw samochodowych nie rozumesz po tym widze że mało masz wspulnego z elektryką i elektromechanika samochodową:) 30- stały plus z akumulatora 31- masa 15-plus po przekręceniu stacyjki
Przy stacyjce.
Sprawdź kostkę stacyjki
z radiem jest wszystko ok. brak napiecia w kablu.
Nie to jest ok, nie jest zaminione sprawdzone żarówką 50wat. Na przewodach własnie nie ok, bo nie ma +12 po stacyjce.
Możliwe że masz uszkodzony styk w kostce stacyjki który podaje zasilanie na elektromagnes rozrusznika bądź uszkodzony elektromagnes rozrusznika - jeżeli rozrusznik nie wyrzuca i nie kręci. Podaj plusa na cienki przewód przy rozruszniku a wtedy wyrzucie elektromagnes i zacznie kręcić rozrusznik - uwaga żebyś sam się nie przejechał. Jeżeli stacyjka nie...
Sprawdź na początek stan akumulatora i ładowanie. Może być np. słabe połączenie prądowe, korozja, kostka stacyjki itd.
W module komfortu sprawdź czy na czerwono-czarnym i czerwono-żółtym ma być plus po stacyjce cały czas,
Sprawdź dokładnie bezpieczniki na akumulatorze, a w stacyjce ma być plus na czerwonym...schemat nie potrzebny
Włączenie rozrusznika leci bezpośrednio z kostki stacyjki, nie ma po drodze żadnego przekaźnika, kabel czarny z czerwonym paskiem 2,5mm²
Kwestia przekaźnika rozwiązana ponieważ posiadam automat do zmiany świateł już z wbudowanym przekaźnikiem a co do 15 w komorze silnika to można prosić o wskazanie potencjalnego miejsca wpięcia się w instalację (nie posiadam schematu instalacji)
Tak jak w temacie, skoda fabia 1.9tdi 2001r, brak klaksonu gdy wyjęty kluczyk. Podczas jazdy klakson jest. Bezpieczniki ok. Gdzie szukać problemu? Kostka pod stacyjką?
Przecież na 1-ym zdjęciu w #7 nie ma nic więcej tylko ta dioda o symbolu "ED/18". Przede wszystkim opisuj piny zgodnie ze standardem ISO, a nie według własnego uważania bo trudno odgadnąć co i jak Ty odczytujesz. Na zdjęciach 1 i 2 w #1 wyraźnie widać, że w (czarnej) kostce zasilania obsadzone są (czarno-niebieskimi przewodami) piny 5 i 7. Na obu tych...
W tym modelu sterowanie rozrusznika bezpośrednio z kostki stacyjki. bez przekaźnika , styk 50b. ,
Stawiam na przekaźnik. Jeśli po włączeniu ręcznym świecą to prąd w stacyjce jest :)
Chyba pomyliłeś kluczyki i nie ten wsadziłeś do stacyjki co potrzeba.
jakieś pomysły co do reszty problemów raczej kostka stacyjki uszkodzona Sprawdzisz cienki kabelek przy rozruszniku i będzie w 99,9% pewna diagnoza.
Tak,pierwsze trzeba być pewnym że paliwo może swobodnie dochodzić. A drugie sprawdź za pomocą probówki ,czy masz prąd na zaworze pompy podczas kręcenia. Bo mogą być problemy z zasilaniem,np kostka stacyjki albo przekaźnik.
Czy kontrolka ładowania zapala się gdy silnik jeszcze się obraca- auto jedzie, bieg włączony, sprzęgło nie wciśnięte? I drugie pytanie; gdy nie możesz uruchomić zimnego silnika, czy po włączeniu "zapłonu" podawane jest napięcie na świece żarowe? włączona wcześniej lampka w kabinie powinna przygasnąć. Czy to aby nie stacyjka?
Mam problem z światłami stop które się pala cały czas.doszlo do tego że muszę akumulator odłączyć.dzisaj znalazłem że bezpiecznik od stopu jak wyjmę to się nie pala.ale po przekręceniu stacyjki to się zapalają spowrotem.swiatla odłączałem z tyłu skostek zarowki przejzalem
A sam zamek bagażnika działa? Może problem jest właśnie w samym zamku klapy. Co do odpalania, to zobacz za pomocą kontrolki czy masz zasilanie na ciękim przewodzie rozrusznika gdy przekręcasz stacyjki na rozruch.
żeby zapalił powinno wystarczyć, że tryska w ogóle tutaj masz Haynesa i inne serwisówki, powinno sporo pomóc https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem... cewka/cewki zazwyczaj mają na jednym kablu plus po stacyjce a na drugim sterowanie masą z komputera nie podpinaj +12 jak popadnie bo jak popadniesz na wyjście z kompa to spalisz...
Nie mogac połaczyc sie z pompa wszedlem can gataway tam znalazlem ten bład, pompa to trw na pierwszej kosce od canu jest 3 piny 2 od canu i plus po stacyjce
Miałem na myśli tą kostkę/wsówkę wpinaną do rozrusznika, tam po przekręceniu stacyjki nie ma napięcia.
p-p masz coś ze stacyjką a nie z immo
czy ten sterownik się usypia po jakimś czasie Podepnij miernik i sprawdź po 15-20min.jaki jest pobór. Wyciąg kostkę stacyjki i zobacz czy prąd spadnie. A gdzie ta kostka jest? Zdemontuj osłonę stacyjki i przełączników i zobaczysz kostkę stacyjki.
zasilanie przekaźnika jest na 100procent jest napięcie na stykach zasilających a po przekręceniu stacyjki także na wyjściu przekaźnika
Może też być wiązka i może też być stacyjka uszkodzona. Trzeba dokładnie zmierzyć co pobiera.
Ogólnie fabie mają bardzo awaryjną elektykę, począwszy od wiązki, stacyjka, przekaźniki, pompa wspomagania. Ale zaczoł bym od wiązki.
Dziękuję za wskazówki. Tu również jest zastanawiające to napięcie - 12.9, a podobno powinno być 14-15. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Kiedyś mieliśmy podoba sytuację, auto nie chciało odpalać ( czasem ) wszystko na tablicy się świeciło - jak odpalił to jechał normalnie mimo że kontrolki świeciły jak choinka. Problem leżał...
Witam serdecznie. Pacjentem jest Skoda Fabia 2 z 2009 r. 1.2 12v, a problem jest prosty, lecz dla mnie za trudny... wszystko działa do momentu wyciągnięcia kluczyka ze stacyjki, radio cały czas gra... światła wewnątrz nie zapalają się i nie otwiera centralnego... pierwsza myśl to kostka stacyjki, no to wymieniona na Febi i lipa. Jakieś pomysły, sugestie?...
To co tam widać w bloku 001 przy włączonym zapłonie a co przy wyjętym kluczyku ze stacyjki. Jakie jest kodowanie?
Według schematów na stacyjce zacisk do rozrusznika to 50b a nie 50
Problem była stacyjka. Po wymianie problem zniknął. Dzięki za pomoc i pozdrawiam!
Nie z ładowaniem ale ze stacyjką. Stąd po następnym przekręceniu było wszystko OK.
Mniej więcej wygląda to tak, jakbym zamykał central przy włączonym zapłonie. No właśnie... Czy coś było robione ostatnio, stacyjka, radio lub cokolwiek?
Rozumie że w stacyjce mam mieć ten sprawny pilot?
Dzisiaj wymieniłem kostkę elektryczną stacyjki i dalej to samo, nie zapala samochód. Już nie mam pomysłu, co to może być.
Nie zmieniałeś czasem radia w tym czasie? Skoro widzi pilota a nie działa w czasie zamykania to możliwe że że widzi że cały czas jest kluczyk w stacyjce przez co pilot nie będzie działał. Pokaż blok 6 (tutaj powinna być możliwość diagnozy po wyjęciu kluczka ze stacyjki więc pokaż co widzi z włączonym zapłonem i po wyjęciu klucza ze stacyjki). Czy po...
Brak któregoś napięcia. Może przekaźnik, może słaby aku, może kostka stacyjki, może... I tak dalej... Błędy?
kostka z zasilaniem jest podłączona do gniazda z głośnikami. Nie uważasz że wtedy nie miałoby to prawa wcale działać? Nie zauważyłeś także że każdy wtyk ma inny kształt z boku by przypadkiem nie włożyć go w inne gniazdo? Zobacz sobie na rozpiskę pinów we wtyku ISO, sprawdź czy stałe +12V jest tam gdzie powinno a nie przypadkiem po stacyjce.
Na tym trzecim przewodzie obok tych dwóch od komunikacji ma być plus po stacyjce. Nie naprawiam pomp - wymieniam je na sprawne.
Czyli jak odepnę zacisk nr 15 czyli 12v po stacyjce to wtedy teoretycznie silnik zgaszony i jeżeli podam wtedy napięcie na te piny to powinien się podświetlić dobrze rozumiem ?
Na podstawie zamka drzwi lub stacyjki jest opcja dociac kluczyk. Koszt około 150 zł. Plus programowanie immo. Otwarcie awaryjne pojazdu to koszt około 100 zł.
A może wkładka stacyjki się zużyła albo złącze bezpieczników zaśniedziało.
Ja obstawiam że to nie wtryski. Gdyby były wtryski to objawy byłyby inne.
Witam! Mam taki problem i być może ktoś z Was miał podobny i podzieli się rozwiązaniem. Skoda Fabia 2 rocznik 2008 po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki auto "umiera", na desce brak stanu licznika, zegara, centralny zamek nie reaguje. Po ponownym włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu do pozycji 1 po około dwóch sekundach auto wraca...
Rozumiem iż chcesz zupełnie obejść stacyjkę by radio grało nawet gdy nie ma w niej kluczyka?.
Usterka prościutka - uwalona elektronika pompy. Dla pewności sprawdź CAN pomiędzy pompą a licznikiem, jeżeli przewody dobre, zasilnie 12 V na grubych jest, 12 V po stacyjce na 4 czteropinowej wtyczki jest - to wymieniaj pompę.
To jest Skoda Fabia. Oczywiście, jeżeli podałem stałe dwa zasilania pomijając stacyjkę, to wyciągnięcie kluczyka nie ma wpływu na zachowanie radia :) Radio gra niezależnie od stacyjki, ale jak pisałem wyżej chętnie przywrócę sprawność układu po zdiagnozowaniu gdzie następuje utrata łączności.
Zasilanie to te przewody czarne z niebieskim paskiem. Jak mowilem musisz ustalić dlaczego nie ma na jednym z nich napięcia po stacyjce. Niebieska kostka to zmieniarka lub jej emulator.
Zazwyczaj siedzą w nich bateryjki 12V o oznaczeniu 23A,
nie jestem mechanikiem więc sprawdziłem ,że w szarej kostce pin A8 ma cały czas zasilanie , przy włączonej stacyjce jak i przy wyjętym kluczyku 12V
podczas wlaczania kierunkowskazow zaswiecaja sie postojowki, odpowiednio prawa przy wrzuceniu prawego kierunku i lewa przy wrzuceniu lewego kierunku(dzieje sie tak tylko przy wyciagnietym kluczyku ze stacyjki) Tak ma być . :shocked!:
Zobacz na wyłączniku tym głównym ,powinno dochodzić napięcie stałe i po kluczyku.Na pinie 56 powinno być napięcie w pozycji świateł mijania na przełączniku,oczywiście po włączeniu zapłonu.Jeżeli nie ma napięcia po kluczyku ,to może być uszkodzona wkładka stacyjki.
Dlaczego jednak niespełna roczny akumulator wypala się do takiego stopnia, że nie można uruchomić pojazdu po tygodniu stania na parkingu? W tej furmance przyczynami są przeważnie wiązka lewej podłużnicy, stacyjka, źle podpięte radio. Czasami niskie ładowanie.
Właśnie ,jak obroty widzi błędów brak to co? Kostka stacyjki może? Albo wiązka zgniła, brak gdzieś połączenia .Ale zanim wymienisz pół auta trzeba zrobić odpowiednie pomiary.
Kostka stacyjki. Czy coś jeszcze nie działa? Szyby dmuchawa?
Wygląda na kostkę stacyjki lub przekaźnik , może też kabelek nie łączyć czy bezpiecznik mieć wypalone gniazdo.
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator sie wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka??
W partnerze jest nawet opcja załaczania radia po otwarciu drzwi... Proponuję kontrolkę i przeglad przewodów w kostce - być może instalacja radia umożliwia takowe podłączenie. Jeśli nie - pozostają kombinacje z dokładaniem prostego układu i przycisku do załaczania radia, wyłączenie nastąpi po wyłączeniu stacyjki.
ja z takim samym radiem dostalem wzor kostki ISO z opisanymi kabelkami. dolna czesc (zasilanie) wyglada mniejwiecej tak(zaczynajac od prawej strony gornego rzedu): ignition, power antena,pusty, remote on. dolny rzad natomiast( tez od prawej): ground, dimmer, battery, phone mute. Moj problem z tym radiem: jak zrobic zeby dzialalo bez kluczyka w stacyjce...
Miałem podobny problem - świeciła się słabo któraś z kontrolek po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka. Niedługo potem spaliła się stacyjka tak, że spaliła rozrusznik. Kluczyk został uwięziony w tej stacyjce. Przełożyłem przewody do drugiej "kostki elektrycznej" i odpalam tą drugą. Pierwsza odblokowuje immobilizer (kluczyk na stałe:) Skoda Felicia 1.3...
Obawiam się, że to, o czym piszesz, czyli z kabla 12 v po przekręceniu stacyjki czyli pozycja ON i kabel to zapłonowy to to samo Do poprawnego działania alarm potrzebuje STAŁE 12V i ZAŁĄCZANE PO STACYJCE 12V. Oba napięcia do odnalezienia w ciągu minuty w aucie za pomocą żarówki. Jeśli jednak nie potrafisz ich znaleźć, to mam duże obawy o całość wykonanej...
Przewód 15 to +12volt po stacyjce, a gdy jest słaby akumulator to sterownik nie pozwoli uruchomić silnika pompy.
Może tak: 56 to zasilanie włącznika ze stacyjki, jak tam nie ma - przewód lub stacyjka; 56a - to wyjście na drogowe; 56b - to wyjście na mijania. I teraz: na 56 nie ma? To brak zasilania, jednak jakim cudem to świeciło Koledze po naciskaniu blaszek???
-167 to pompa itd. Sztuka trochę dolców warta jak z klimą -X to układy po stacyjce oznaczenie Odnośnie samego układu paliwowego można sprawdzić do metoda kubeczkową. Styk x sprawdzić miernikiem lub żarówka.
Będziesz otwierał i zamykał kluczem. Dawno, dawno temu wyrzuciłem Małżonce, i jest spokój . Idioci VAG zamykają się , nawet z kluczem w stacyjce. Pozdrawiam. Otworzyłeś z klucza czy pilota ? Zamknij z klucza i otwórz z klucza.
Witam mam problem z podłączeniem radia do stacyjki w Skoda Fabia. Wymontowałem fabryczne. Normalnie pod 12 V stałe działa. Ale chciałbym też pod zapłon, żeby włączyło i wyłączył. Znalazłem na kostce napięcie po zapłonie ale daje tylko 7 V . Stare radio fabryczne jak podłączę działa normalnie, ale widać że ma jeden pin więcej na wyjściu. Te nowe nie...
podepnę się do postu żeby nie zaśmiecać forum mam pytanko odnośnie wspomagania w fabii r.2000 kiedy powinna zgasnąć kontrolka wspomagania? 1/ czy po włożeniu kluczyka do stacyjki, przekręceniu go w pozycję 2 i odczekaniu pewnego czasu?? 2/ czy po dokonaniu rozruchu silnika??
W napięciu +12V po stacyjce. Może w kostce nie łączy. Jakie + 12v po stacyjce ?! Tam ACC idzie po canie ! W samochodzie Skoda Fabia fabryczne radio DANCE visteona samo się włącza, niezależnie czy kluczyk jest czy nie. Jest zestaw głośnomówiący w aucie ?
Podpowiadam jeszcze test:na załączonym amperomierzu odłączyć przewód plusowy od alternatora,a póżniej sterowanie z cewki rozrusznika -oczywiście na wyłączonym silniku i bez kluczyka w stacyjce,o ile wcześniejsze uwagi kolegów nie zlokalizują poboru prądu.
Skoro na benzynie jest tak samo to na chwile obecną nie masz czego szukać w instalacji lpg. Co do stacyjki to może kostka lub główny przekaźnik jest kilka opcji. Przepustnica też może być winna co do obrotów.
Sprawdziłem też alternator lecz było jednak to samo.. :/ Sprawdziłem amperomierzem to pobiera około 150mA z aku przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki. Jak sprawdziłeś alternator? Jaką pojemność ma aku? Ten pobór nie jest straszny. Sprawdź ładowanie.
Co do niedziałającego panelu LPG to daj jakieś zdjęcie żeby było wiadomo co to za panel a najlepiej zdjęcie sterownika LPG. Zacznij od sprawdzenia bezpieczników na wiązce od LPG. Co do radia to możliwe że ktoś przepiął jego złącze na zasilanie po stacyjce a nie po włożeniu klucza. Trzeba sprawdzić kostkę stacyjki bo możliwe że styk "S" jest uszkodzony...
Świeci się kontrolka wspomagania. Vag'iem nie mogę się połaczyć ze sterownikiem. Napięcie "po stacyjce" pojawia się,czujnik obrotu kierownicy raczej działa, ruszając kierownicą zauważyłem zmiany napięcia na jednym z pinów.Pompa nie odzywa się :( POMOCY
Losowe zamykanie może być spowodowane nadmiernym spadkiem napięcia akumulatora. Sprawdzałem jego natężenie podczas postoju. Wynosi ono 0,28A Czy sprawdzałeś po upływie 30 minut od wyłączenia stacyjki, jeżeli tak to upływ prądu dużo za duży ale nowy akumulator powinien wytrzymać trzy dni. 3 x 0,28A x 24h = 20,16 Ah.
Jest dwie wersje tego (podobnie jak sterowania szyb) ale obydwie mają podłączenie masa, +12V po stacyjce i sterowanie. Jak się nie mylę to predlift i polift albo coś w tym stylu. Jeśli chodzi o konkretny protokół sterowania, to nie zajmowałem się tym, bo zakupiłem przejściówkę do sterowania chińską nawigacją na Androidzie i jakoś to działało (jakoś,...
Tam są 3 złącza - zasilanie, czujnik, komunikacja z plusem po stacyjce. Czujnik ma kostkę na 4 piny ale tylko 3 są wykorzystane. Czujnik jest w przekladni kierowniczej.
(at)chyzio Mam ten sam problem golf diesel 96r i tylko jeden kluczyk Troche siedze takie tematy i to są maje wnioski potrzebuje interfece VAG - w produkcji :) program VWTool 2.0.9 ,Vag com 303.1 ,DeltaScan i poradnik Procedura adaptacji kluczyków (...)wkładamy prawidłowy kluczyk do stacyjki i włączamy zapłon, w programie wybieramy opcję [Immobilizer],...
Dziękuję za odpowiedź. Zajrzę pod akumulator. Nie bardzo rozumiem tych opisów: +12V ACC II 2- podłączany 2- odłączany +12V ACC I 1- podłączany -1 odłączany Rozumiem, że ACC to +12V "po zapłonie", czyli po przekręceniu kluczyka w stacyjce, ale ACC I, ACC II to już nie kumam :-( Czy możesz mi to wytłumaczyć?
Witam, mam dokładnie ten sam problem w mojej Fabii 2019. Dzieje się tak, gdy temperatura w nocy spada poniżej około 2,5°. pojawia się cała gama ostrzeżeń. Uważam, że problemem jest czujnik i powiedziano mi, że czujniki są połączone łańcuchowo, dlatego gdy jeden z nich przejdzie, oznacza wiele problemów, które nie istnieją. Myślę, że rozpoczęcie od...
Witam! Kupiłem ostatnio fajne radyjko Grundig GX-30 z myślą o odsłuchiwaniu głównie muzyczki z SD, ale jednej rzeczy mi brakuje - funkcji Shuffle/Random. Nie wiem czy jej nie ma, czy nie mogę znaleźć. Pozostałe opcje typu przełączanie folderów, intro, powtarzanie itp są. I jeszcze jena mała rzecz bez której mogę się obyć - czy można coś zrobić, żeby...
A co jest podłączone na A3 to ja nie wiem. Biało szary przewód w każdym bądź razie Poszukaj schematu instalacji elektrycznej samochodu. Może być np. zasilanie podświetlenia w radiu. Bezpieczniki sprawdziłem porządnie nawet dla pewności miernikiem. We wszystkich skrzynkach? Chciałem sobie zmienić przewody w kostce tak żeby radio działało bez stacyjki....
Witam wpadłem przypadkowo na ten temat a zdarza się często z tego co sprawdziłem sam to działa to tak mod 6Y w drzwiach kierowcy budzi się od +15 z stacyjki on budzi pozostałe moduły drzwiowe cyferką i steruje też po tej samej lini szybami radzę sprawdż + 15 br/bu a nast. moduł
Dziękuje za odpowiedzi a konkretnie chodziło mi o rozpięcie kostki poduszek .Pytałem bo różnie piszą .Odpinać aku i nie .Nie odpinałem kluczyk nie był w stacyjce .Dostałem oryginalne pokrowce do Skody i aby wyglądały super trzeba wyjmować fotele .Trudne dojcie do dołu foteli.Ale warto było.
Odłączasz akumulator i odpinasz. Oczywiście ze świadomością ze jest to ładunek wybychowy!!! - jak z jajkiem. Nie można w niektórych autach włączac akumulatora lub stacyjki bo kontrolka pozostanie na stałe, dopiero komputerkiem można to skasowac. Oczywiście co auto to inaczej. Pozdrawiam!
Witam, chciałem dziś odpalić samochód skoda fabia (dodam ze stał przez dwa tygodnie nie ruszany), niestety rozrusznik nawet nie zakrecił, a wszystkie lamki na stacyjce zapalały się i odrazu gasły. Pomyślałem ze rozładował się całkiem akumulator. Podjechałem więc z koleżanką jej samochodem, fiatem Seicento pod swoją skodę. Akumulatro już był tak rozładowany...
stacyjka skoda fabia skoda stacyjka fabia skoda fabia kostek stacyjka
phone number gruszki mercedes stopka lampy
Remington 14521HT – jak rozebrać suszarkę, demontaż krok po kroku, narzędzia, śruby, zatrzaski Tryb serwisowy pralki Beko WML15106 bez F2 – jak wejść, sekwencja, testy, kody błędów