Uszkodzony czujnik lub okablowanie. Może tylko czujnik słabo przykręcony lub kostka nie jest zapięta właściwie.
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Wyszukiwarka się kłania.Albo wiązka zgnita na podłużnicy albo sama pompa,a w zasadzie jej elektonika
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
Do demontażu i zakucia.
Zamień bezpiecznik na listwie rozprowadzającej przy akumulatorze.
Trzeba zrobić reset do ustawień fabrycznych. Potrzebny login. Po tej operacji wspomaganie ruszy ale będzie sypać błędami braku kodowania, adaptacji itd. Loginów jest kilka, które mogą działać. Szukaj na forum VCDS. Przed jakimkolwiek działaniem zapisz sobie aktualną wartość kodowania, może się przydać. Każda błędna próba logowania jest odnotowana przez...
A może by tak odzczytać Vagiem co się dzieje, prościej .
Nie miernikiem a testerem diagnostycznym.
Nie ma przekaźnika gruby zasilajacy idzie z skrzynki na aku. Sprzwdz żarówka przejście przez te blaszki bezpiecznika. Taki gruby nie powinien zgnić. Drugi po prawej stronie.
(at)przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona...
Z błędem 00816 można jeżdzić . Pompa wspomagania działa w trybie awaryjnym . Dwa lata jeżdziłem z tym błędem w mojej fabianie . Nie ma związku z domniemaną gnijącą wiązką na podłużnicy czy tam na podszybiu .Nie tędy idą kabelki.Tak samo błąd 00556. Tutaj to błąd zacisku 30. Są dwie opcje . Albo pęknięty bezpiecznik tzw. blaszkowy w skrzynce na akumulatorze...
potrzebuję schematu elektrycznego wspomagania kierownicy do skody fabia z 2001r.
Wiązkę sprawdziłem pobieżnie I to jest błąd. Od okolicy akumulatora do ścianki grodziowej. I wypruj ją z tej otuliny, tam jest siedlisko wilgoci.
Rozumiem że wspomaganie elektrohydrauliczne , w nakrętce jest bagnecik, kupisz butelkę litrową to starczy . Oświeć mnie po co chcesz zmieniać olej w pompie.
Problemem okazała się uszkodzona pompa wspomagania
01288 wspomaganie kierownicy zacisk 30 sygnał za niski lu za wysoki.
co by nie mówić to raczej zbieg okoliczności. raczej nie słyszałem aby przez diagnozę coś innego uszkodzić co innego że wspomaganie w fabii to ciekawa i dość awaryjna sprawa
Wymieniona przekładnia.
Sprawdź zasilanie obciążając na głównej wtyczce dwoma halogenami.Te pompy często psują się np.podciekając wodą poprzez wtyczki.Masz pewność,że druga jest sprawna?
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Myślę że albo wiązka albo sterownik pompy polecał.
Skoda posiada stosunkowo słabą instalację elektryczną z tego właśnie rocznika.Na przewodach szczególnie wiązki przedniej w komorze silnika.Na kablach tej wiązki jest bardzo cienka izolacja kablowa powodująca że żyły miedziane poprzez cienką izolację na kablach potrafią korodować a kable w tym miejscu pokrywają się niebieskim nalotem i w tym miejscu...
G250 to czujnik w maglu.
no to tak: Jakie konkretnie DTC rejestruje pompa ? Pomiar napięcia na CANH/ CANL nie daje żadnej informacj, no może poza tym, że nie ma zwarcia do plusa, masy.
Z tego co mówił mechanik to maglownica była zalana czerwonym olejem jakimś gównianym Czerwony olej o którym piszesz to za pewnę "Jasol ATF II" czyli hydrauliczny olej do hydraulicznych skrzyni biegów, stosowany gęsto często w koparkach, ładowarkach, fadromach, wywrotkach itp. do napędów(zamienniki momentów itp.) lecz ludzie też go stosują w układach...
Jak wypniesz czujnik to prawdopodobnie się uspokoi ale będzie o 50 procent słabsze wspomaganie. A czy to czujnik rzeczywiście to trzeba zrobić diagnozę choć na to wychodzi.
kolego mam dokladnie ten sam problem. czy moglbys podrzucic czy sie uporales z tym problemem.
Ładowanie na zimno sprawdź a najlepiej na kostce od wspomagania.
Czyszczenie i wymiana styków we wtyczce od pompy wspomagania
To prawda ,wszystko to też widać w blokach pomiarowych.
Że co nie ? Ze błąd się nie pojawi ? Pewnie masz pompę Koyo, poczytaj sobie: http://www.naprawakoyo.pl/przyczyny_awar...
A jak przeskoczysz temat czujnika na listwie? Jeden jest pojemnościowy, drugi to hall...
Błędy odczytuj gdy tylko zauważysz usterkę nie wyłączając silnika (mogą znikać) Sprawdzić zamrożone ramki w błędach. Sprawdzić poprawne ładowanie i stan instalacji do wspomagania . Kontrola silnika wspomagania.
Komunikacja z modułem wspomagania jest? stan wtyczek od elektrohydraulicznego zespołu wspomagania? Najczęstszą przyczyną jest przedostawanie się wody do środka zespołu i uśmiercanie elektroniki.
00816 - czujnik układu wspomagania kierownicy (G250) 30-10-przerwa/zwarcie z plusem - sporadyczny , czujnik masz nowy??????? bo z nim najczesciej sa problemy wchodzi wilgoc i pozniej sa takie kody i problemy ,wiec jesli uzywany proponuje wstawic nowy .
Witam Ciesze się że jest Pan zadowolony z usługi. Jeżeli chodzi o naprawę pomp w samochodach z grupy VW to trzeba podejść do tego raz a dobrze żeby podobne problemy się nie powtórzyły. Jeżeli chodzi o cenę naprawy to wynika ona z tego że ja nie muszę kupować pomp żeby je wymieniać klientom tylko naprawiam ich pompy i koszty wynikają z ceny elementów...
Marko121 Miałeś rację - kupiłem na szrocie używaną TRW (nawet nie posiadała żadnych oznaczeń) zapłaciłem za nią 700 zł dogadując się, że jakby co to wymienią mi na inną. Podpiąłem trzy kostki i odrazu nawet bez oleju kontrolka wspomagania zgasła a po odpaleniu silnika pompa ruszyła. Tak, że zalałem olejem i wszystko śmiga bez podłączania do kompa. Niektórzy...
Witajcie, Mam kilka problemów ze swoją fabianką 1,4 mpi 2001 rok Benzyna/Gaz - może ktoś mi podpowie. Ogółem zaczęło się od problemów z benzyną, na zimnym silniku obroty są ok,natomiast na ciepłym tak szaleją że jest problem z jazdą("duży problem" często silnik gaśnie)wymieniona sonda lambda(nie pomogło)ubywanie płynu chłodniczego(co 3 tygodnie średnio...
wejdz w blok 44 i tam podejżyj pompę i zobacz co pokazuje
Jakimi programami się łączyłeś ? VAG-COM 311.2-N - napewno się łączy i VAG polski też.Może masz coś z instalacją nie tak.
Pojawienie się kontrolki na desce oznacza zapisanie błędu w sterowniku pompy. Można dalej na pałę wymieniać, np. czujnik skrętu tylko po co jak można odczytać zapisane błędy i być przez to bliżej usunięcia usterki.
Jak najbardziej po pierwsze wspomniana przez jareckiego04 wiązka.w skodzie fabii to legenda.
poczytaj forum,temat bardzo dokladnie opisany,przyczyn moze byc kilka
Skoro wspomaganie słabnie ale działa to możliwe że sterownik nie widzi czujnika skrętu i wchodzi w tryb awaryjny. Musisz odczytać błędy ze wspomagania.
Tak da radę.
Jakiej pomocy oczekujesz. Najpierw diagnoza np. Vagiem, później zakup pompy wspomagania najprawdopodobniej.
Witam mam pytanie po kolizji fabia 3 2019r 1.0tsi wymienione poduszki pasy pokasowne tylko wspomagania brak. Może ktoś pomoze odblokować wspomaganie program Delphi.
Skoda Fabia 2001 czy zamieniał ktos pompe wspomagania koyo na trw? czy wystarczy jak zamienie pompe i czyjnik w listwie to wszystko zadziała i czy to wogule podejdzie? prosze o pomoc
nim wymienisz pompe sprawdz działanie czujnika skretu typowym niedomaganiem czujnika jest wycie pompy, działanie i niedziałanie na przemian ,przygasanie swiateł (pobieranie przez pompe zbyt duzej energii) proponuje najpierw podpiac sie przez złacze diagnostyczne do kompa jednak obstawim - uszkodzenie czujnika skretu (on nie pada od razu - raz działa...
Witam Nie wiem skąd masz takie auto? Skoda Fabia w standardzie miała od począdku we wszystkich wersjach wspomaganie. Pozdrawiam
Witam!! Pomoże Ci szukajka. Temat wałkowany tysiące razy! Pozdrawiam!
W jaki sposób sie sprawdza poziom płynu w układzie wspomagania kierownicy w Skodzie Fabii 1,4 50KW???. Mam taki samochód rocznik 2002 przebieg 80tyś. jak narazie wszystko oki ale chciałbym dowiedziec sie jak sprawdzić pozim płyniu i jak ewentualnie go uzupełnić a może trzeba go co jakiś czas wymieniac?? prosze o porade....
Panowie a może zajrzeć do tradycyjnej usterki w Fabii-Wiązka do pompy wspomagania.
Wszystko wskazuje na uszkodzony akumulator. Czy on może być powodem palącej się kontrolki od wspomagania podczas ostatniej jazdy?
jeżeli komputer wywala błąd sensora wspomagania prawdopodobnie sensor jest przyczyną niedomagania układu wspomagania
Poziom płynu od wspomagania prawidłowy?
macie tu sposób weryfikacji kodów usterek
Skoro brak komunikacji ze wspomaganiem to możliwe że: - uszkodzona pompa - uszkodzona instalacja w aucie - kiepski sprzęt diagnostyczny - ale to auto ogarnia każdy kabelek po linii K.
fabia ma wspomaganie elektryczno hydrauliczne.Odepnij na minutke kleme ujemna.Jezeli to nie pomoze doladuj aku mimo ze jest nowy.Ten typ wspomagania tak ma czasami
Właśnie to auto w ogóle nie ma wspomagania i chce kupić całość.
Podepnij pompę na stole i będzie jasne czy wina leży po stronie pompy czy instalacji auta, która jest kiepska(podłużnica lewa strona)
Ja bym sprawdzł jeszcze altelnator
Witajce dobrzy ludzie. Mam problem niesamowity ze wspomaganiem w fabii . Jakie są objawy proste przygasaja wszystkie światła . doszedłem do tego że pompa wspomagania ( elektryczna) dostaje wtedy tak jakby podwójnych obrotów coś jakby dochodził do niej wiekszy prąd. Jak ją odłączyłem od czujnika przy kolumnie to przestała wariować i światła nie przygasają...
Co do wiązki zobacz np tu: http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtop...
Użyj opcji szukaj. Na temat wspomagania jest 90% postów o Skodzie Fabi, można o tym niezły doktorat napisać.
Witam. Ostatnimi czasy uszkodziła mi się pompa wspomagania od Skody Fabii. Po rozebraniu owej pompy dostałem się do jej elektroniki. I tutaj moje pytanie. Co najczęściej ulega uszkodzeniu z elementów elektronicznych. Za kazda pomoc serdecznie dziekuje.
tu nie chodzi nawet o sprzęt tylko o fakt nawiązania komunikacji.
Wiązkę napraw.Na początek.Ten kawałek na podłużnicy rozpruj, wymień i ciesz się wspomaganiem.
Odlutowałem bolce od płytki i zdjąłem płytkę. http://obrazki.elektroda.net/2_125743366... http://obrazki.elektroda.net/63_12574336... http://obrazki.elektroda.net/92_12574336... http://obrazki.elektroda.net/83_12574336... Przy miejscach gdzie przylutowane są bolce gniazd widać ślady po wilgoci ( w pobliżu zaśniedziałe...
Dam znać jak wrócę od elektryka :)
Witam, mam pytanie odnośnie tego rozładowywania akumulatora, dowiedział się Pan co było przyczyną??? Bo mam dokładnie taki sam problem...
Witam. Posiadam Skode fabie 1.4MPI z pompą wspomagania marki KOYO. Jakieś dwa tygodnie temu zapaliła mi się kontrolka wspomagania, z czym od razu zgłosiłem się do mechanika, jego diagnoza pompa padła. Znalazłem więc punkt w warszawie gdzie sprzedają takie regenerowane pompy w zamian za starą pompę. Z lekkim bólem serca ale szczęśliwy że będę miał sprawne...
faktycznie często problemem jest uszkodzona płytka sterownika na skutek przedostania się płynu z pompy lub elektrokorozji. Miałem również kilka takich przypadków gdzie cała wina leżała po stronie zatartego łożyska...
Temat przerabiałem ostatnio w Renówce. Niby wszystko OK, żadnych wycieków, poziom oleju w normie ale wspomagania nie było. "Nówka" ze szrotu za kilka dyszek uzdrowiła sytuację. :D
Sprawdź czy do wspomagania dochodzi zasilanie, w następnym etapie do sprawdzenia linie od komunikacji.
Czytałem na różnych forach na temat wspomagania w fabiach. Prawdopodobnie te usterki występują w samochodach produkowanych do 2003r. Każdy który tu doradza co zrobić , to wygląda na to , że można zmieniać wszystko po kolei a na końcu okaże się , że coś nie łączyło a koszty niesamowite. Musiałby ktoś się wypowiedzieć , kto zna zasady sterowania wspomagania...
trzeba odblokowac wspomaganie po wypadku testerem.
Wiązka była sprawdzana. Wszystko jest ok. W serwisie mówią że może to być cewka ale tak samo mówili o świecach, za których wymianę zapłaciłem spore pieniądze jak na wymianę świec.
Dobrze skoro ktoś stwierdził , to czego szukałeś w innych warsztatach , łudzisz się że wymiana magiczego !(at)(at)$$ za 21zł pomoże? Oddaje autko, odbieram za tydzień i wspomaganie śmiga wspaniale. Możliwości co do uszkodzenia wspomagania jest 151 w tym aucie i zostało to podane na tym forum wielokrotnie.
Temat zamykam, Wszystko już działa.
Na zegary jak najbardziej a wspomaganiem to po prostu komputer wyłącza maglownicę. Sprawdź regulator ;)
Witam, Wiem, ze odgrzewam stary temat, ale chce podziękować koledze Deron za pomysł z odpięciem akumulatora na parę godzin. W moim przypadku pomogło, kontrolka zgasła. Dodatkowo wyczyściłem porządnie klemy i zaciski. Jeżdżę już parę tygodni i na razie nie powraca. Jako ciekawostkę dodam, że zaraz po kupnie mojej Fabii (jakieś 4 lata temu) też zapaliła...
Porównaj ze starym.
Pod skodą na wysokości układu kierowniczego nie ma wycieków płynu od wspomagania.
Witam. Diagnostyka komputerem i odczyt błędów. Sterowanie silnika pompy jest na mosfetach. Pompa przytarta i zbyt duży pobór prądu, rozłącza zabezpieczenie. Prawdopodobne że pompa wspomagania do wymiany. Ale najpierw diagnostyka.
zasilanie czujnika OK?
Mam Skodę fabie 1 z 2001 roku. Po wymianie oleju pompa wspomagania kierownicy szumi, po przejechaniu kilku kilometrów hałas znika. Co to może być?
Auto odpalone kręcisz kierownicą i masz podany prąd
Dziekuje za odpowiedz. Lewa podłużnica pod akumulatorem?
No z tego co ja wiem to tam jest elektryczne i tak powinno byc sprawdz czy w chwili braku wspomagania masz napiecie na pompie od wspomagania
nie płaćcie mu za podłączenie pod komputer jeśli nie usunie uszkodzenia Podłączenie komputera i kasowanie błędów a diagnostyka i usunięcie to dwie różne usługi. Cenowo także. A swoją drogą gratuluję usunięcia usterki :)
Wyraźnie napisałem co to za pompa.Symbol fabryczny nie ma znaczenia.Wszystkie są zamienne.
Witam. Odłącz zasilanie wspomaganie i zrób jazdę próbną czy wtedy tez będzie różnica w sile skrętu, tak stwierdzisz czy to nie wina wspomagania czy samej maglownicy . Jeżeli nie ma różnicy . Sprawdź błędy w wspomaganiu i parametry czy czujnik kąta skrętu liczy w obie strony.
WItam mam problem ze skodą fabią i wspomaganiu (elektryczna pompa). Samochód jest po wypadku i ma wystrzeloną poduszkę przy okazji wspomaganie nie działa wszystkie przewody są na miejscu i całe. Jak to uruchomić.
ten temat już leciał poczytaj o wymianie tranzystorów . pare dni temu . ktoś to w miare dokładnie opisał . choć ja uważam że lepiej wymienić na nową . szkoda kłopotów i ciągłego grzebania a jak chcesz załatwić używke pogadaj z chłopakami ze skody
Witam Moje auto Skoda Fabia 1 1.4 ma następujący ptoblem Maglownica bez wspomagania podejdzie od polo III? Ktoś się orientuje?
Wyglada na czujnik skretu kierownicy ale warto potwierdzic to na jakims dobrym sprzecie. Poprostu odczytac pamiec bledow i wartosciach przesledzic co pokazuje tester. Ewentualnie w wlasnym zakresie sprawdz czy masz dosyc plynu wspomagania
ok 40 min
W trosce o wszystkich "fabiowiczow" ;) jakby temat tego postu umarł... ponawiam prosbe o jakakolwiek ksiazke wspomagajaca prace przy samochodzie Skoda Fabia (konkretnie 1.4MPi Basic - czyli z kolami 13", bez wspomagania) Z gory dzieki!!! Pozdrawiam
wspomagania skoda fabia sterownik wspomagania skoda fabia usterka wspomagania skoda fabia
zelmer malakser silnik wycieraczek skoda octavia pług odśnieżanie
polar przeciwwaga przeciwwaga polar
Zamiennik pilota do Technics SA-E10: Opcje i Porady Dlaczego kondensatory elektrolityczne są przyklejane do PCB?