Jak nie dostaniesz to kup podobne na wymiar i trochę doszlifuj. Takie części raczej są dostępne bez problemu, ale czasami szybciej jest kupić coś podobnego i dorobić niż np. czekać 2 tygodnie na dostawę itp. ----------------------------------------... Jeśli pomogłem, kliknij "POMÓGŁ" :)
Przepona zaworu wzbogacania mieszanki i/lub pompki przyspieszającej w gaźniku(Pierburg 2E3). Chciałeś wróżby to masz.
Proponowałbym wyregulować skład i obroty biegu jałowego. Jedna śrubka regulacyjna ta od obrotów jest widoczna, jak otworzy się maskę po lewej stronie gaźnika (reguluje otwarcie przepustnicy), a od składu tuż przy niej jakby w podstawie wkręcona w środku. Fabrycznie otwór jest zasłonięty plaskikową zaślepką, którą trzeba usunąć.
Co do lokalizacji dyszy składu mieszanki najpewniejszym rozwiązaniem będzie jak cyknę fotkę i zamiesczę na stronie tematu bo wiem że nie wszystkim tłumaczenie że to takie coś obok takiego czegoś może wiele wyjaśnić;) dokładne zdjęcie powinno rozwiać wątpliwości
Wielkie dzieki za informacje , tylko jak przeprowadzic ta fachowa regulacje??? Jak juz wczesniej pisalem mysle ze to ten bi-metal ktory stracil swoje wlasciwosci, a moze nie , jak to on to gdzie sie znajduje i jak go wymienic. A moze to nie on ?? To jak wyregulowac te obroty na ssaniu. Dzieki czekam na odpowiedzi.
Też uważam że nie ma co zmieniać biegów przy niskich obrotach silnika. Optimum dla takiego silnika to między 2 - 3 tys obrotów (spokojna jazda).
to po odkręceniu pokrywy urządzenia rozruchowego sprawdzić stan sprężyny bimetalowej, cięgieł, regulację podstawową- ale to ambitniejsze już zadanie...
Witam , mam taki problem. Mianowicie, kiedy odpalam na gazie, bo tylko na gazie mogę odpalić, uzyskuję bardzo wysokie obroty, których nie mogę w żaden sposób zmniejszyć, obroty przekraczają nawet 5.000 . Natomiast na benzynie nawet nie chce załapać. Czy jest może ktoś , kto posiada wiedzę na taki temat ? Za każdą podpowiedź serdecznie dziękuję.
A na ciepłym silniku da się odpalić bez dodawania gazu? Rozrząd może mieć wpływ, ale tylko w przypadku,kiedy jest mocno łańcuch rozciągnięty, wtedy zapłon może się spóźniać i silnik gaśnie. Zobacz jeszcze aparat zapłonowy, czy nie ma żadnych luzów. W mojej skodzie dawno temu powodem identycznego były luzy na aparacie zapłonowym, po wymianie ustało....
Wydech zatkany.Poluzuj śruby na łączeniu kolektor wydechowy rura i zobacz czy sie wkręca wtedy na obroty
Tam nie ma żadnego zaworu dodatkowego powietrza bo to jest gażnik 2e2 Pierburg . Masz tam źle wyregulowane ssanie, a własciwie obroty ssania. Dobry gaźnikowiec sobie z tym poradzi. Sam to chyba nic nie wskórasz.
Witam. Posiadam Skodę Favorit z 92 roku, problem polega na tym że nie działa mi licznik obrotów. Nieraz go zgaszę samochód wskazówka od obrotów idzie do końca i spada na dół. Co może być to za przyczyna ?
A ma gaz? Nie jest zgniła? To mógł bym być chętny, ;) nigdy nie miałem Favoritki ani Wartburga, a tak to miałem wszystkie popularne (a więc tanie) samochody z RWPG, ;) oczywiście w czasach gdy były po 200-500 zł. :)
a moze masz przestawiony rozrzad i kiedy byl zmieniany
witam. ostatnio gdy moja skoda favorit chodziła na wolnych obrotach poruszyłem kablem od kopułki i nagle zgasła. i już nier mogę jej odpalić. przeczyściłem wszystkie styki i dalej nic. co to może być? jak sAdzicie?> prosze o pomoc.
Najprawdopodobniej zbyt ubogo ustawiona mieszanka biegu jałowego w gaźniku co powoduje przy wzroście prędkości napływającego powietrza(jeździe) zgaszenie silnika. Czy na postoju na biegu jałowym pracuje bez problemów równomiernie i dobrze się wkręca na obroty?
Mam dziwny problem gdy odpalam na benzynie gdy jest zimno ssanie pracuje prawidłowo natomiast gdy na gazie nie mam czasami sania tzn. czasami prauje normalnie a czasami nie wchodzi od razu na wolne obroty. gdzie szukać?
Witam i dziekuję Koledze nikusert za reakcję na mój problem, ale w dalszym ciągu nie wiem jak mają wyglądać styki bimetalów pod rezystorami. Wg. mnie oba powinny być rozwarte i dopiero przy przegrzaniu się któregoś z rezystorów powinny go zwierać, ale mogę sie mylić. Pozdrawiam. P.S. Jak najłatwiej i najprościej dobrać się do przełącznika obrotów dmuchawy?
Silnik 1.3 ze skody favorit z rocznika 1991 a gaźnik ze skody rapid rok 1989
podczas wyższych obrotów potrzebuje więcej gazu ,a niedrożny filtr może blokowac.
To nie było szczęście, bo wiedziałeś co robisz, sprawdzałeś to na wolnych obrotach, tragedia może się stać kiedy silnik zacznie gasnąć i ktoś przygazuje :!:
W instrukcji jest charakterystyka tego regulatora i kąt wyprzedzenia rośnie wraz ze wzrostem podciśnienia więc na obrotach jałowych powinno być największe podciśnienie. Przynajmniej mi się tak wydaje.
U mnie nie ma komputera :P . Styki raczej wykluczam bo problem jest bardzo powtarzalny - gdyby to były jakieś styki to raz by pokazywał dobrze a raz żle. Podejrzewam, że problem będzie w samym obrotomierzu albo w układzie który generuje impulsy na cewke, zwłaszcza, że auto pow 4000 obrotów jakoś nie chce przyśpieszać i szarpie
Heh. Widze ze wywolalem prawdziwa burze na temat mechanikow. Jest takie jedno przyslowie na ten temat: "chcesz miec cos dobrze zrobione zrob to sam". Co do odpowiedzi uzytkownika "janvsz" to istotnie ja mam tylko dwie diody w tym jedna dwukolorowa. Ale czy przy moim typie instalacji mozna zamontowac taki wskaznik ?. Widzialem u znajomego w Golfie mial....
też kiedyś myślałem o czymś takim i wymyśliłem, że może zadziałałoby to w ten sposób: zamiast ile silnik spalił benzyny wziąć informację o położeniu przepustnicy i obrotach silnika. Niestety skale należy dobrać eksperymentalnie.
Witam. Prosze o pomoc w sprawie zaplonu w favoritce. Probem wyglada nastepujaco: jak tylko chce dodac gazu powyzej 2,5 tys obrotow skoda zaczyna sie dlawic dusic i jest bardzo slaba. Problemy zaczely sie gdy wymienilem cewka w aparacie zaplonowym swiece i kable zaplonowe. Do czyszczenia wyciagalem tez aparat z gniazda. Ustawilem zaplon na lampe ale...
Witam, sory ze tu ale moze ktos da rade bo ja ju znie mam sily. Po Zamontowaniu nowej nagrzewnicy i podlaczeniu akumulatora, przestaly mi dzialac migacze, wskaznik obrotów oraz wskazniki temperatury i stanu paliwa. Cala reszta czyli awaryjne, swiatla, wycieraczki, dmuchawa dzialaja. Gdzie szukac problemu ?
dzieki, napewno to sprawdze, ale czy ktos ma jeszcze jakies pomysly co jest z tym kopceniem, przy okazji dodam gdy zapale samochodzik na zimnym silniku ma strasznie nie rowne obroty od: 400 do 800 wskazowka obrotomierza potrafi skakac a gdy juz sie maszynka zagrzeje obroty ma ok 1000 a jak sie mocno zagrzeje to potrafi nawet miec1300obrotow, moze to...
Tak, silnik odpalił po 5 minutach kręcenia, a z tym, że jest za mało prądu tak mi się wydaje, bo mam automatyczne włączanie świateł i dopiero po wyłączeniu całkiem nawiewu, radia i po dodaniu gazu do 2000 obrotów po minucie się dopiero włączają. Kiedyś od razu z odpaleniem auta się świeciły
Witam. Mam Skodę Favorit i nie działa mi ssanie, tzn. raz jest a później go nie ma. Oczywiście na zimnym silniku. Gdy działa silnik jest na wysokich obrotach ok. 2 tyś. Jak ustawić je poprawnie ? Gaźnik to Pierburg. Za pomoc dziękuje. Proszę dbać o pisownię. Poprawiłem.
zbyt wczesny zaplon jak i zbyt pożny powoduje zwiększony apetyt na paliwo,co się tyczy łańcucha to wyciągnięty jest wyrażnie słyszalny na wolnych obrotach jako ,,szeleszczenie,,i normalny mechanik bez trudu to wyslucha.a jakie były wyniki analizy spalin szczególnie na podwyższonych obrotach i jeszcze coś-w tych gażnikach lubiło się zaciąć automatyczne...
Nie będę zakładał nowego tematu wiec piszę tutaj. Mam problem z obrotomierzem albo nie działa wcale albo działa i moim zdaniem obniżona jest wartość na skali o jakieś 1-2 tys obrotów. Jeśli się nie mylę nie jest on chyba napędzany linką tylko idą tam przewody tak?? W czym tkwi problem??
tak, przerywacz jest mechaniczny. Obracający się wałek przerywa go 4 razy na obrót. W razie czego mogę również wykorzystać inny typ (favorit/felicia) gdzie nie było styków ale jakaś cewka i magnes. Ten drugi miał kabel w ekranie (dwie wsuwki) i był łączony z dodatkowym modułem zapłonowym (też ze skody favorit). Oba typy aparatów mam w garażu, moduł...
Lepiej sprawdź czy czasem tam nie ma prehistorycznej pompy paliwa z filtrem z epoki fabryki. . uważam że typowe dla Favo pompy z osadnikiem są lepsze od tych zamienników bez osadników, sa po pierwsze rozbieralne i w przypadku uszkodzenia membrany nie trzeba wymieniać całej pompy Mam nadzieję, że odpalasz to tak jak przykazano - zimny motor przed odpaleniem...
Mialem te same problemy i po odpowietrzeniu ukladu, dolaniu plynu chlodniczego i przekreceniu termostatu o 180 stopni, cos pomoglo. Mam nowy problem mianowicie, termostat jest otwarty, leci cieple powietrze z dmuchawy a auto po przekazowaniu raz schodzi ze ssania raz nie. Dopiero po wylaczeniu i ponownym zalaczeniu auta, obroty sa ponizej 1000 czyli...
Nie bede owijal w bawelne, na elektronice samochodowej sie nie znam ale na chlopski rozum skoro po dodaniu gazu napiecie sie nie zmienia to czemu lampka gasnie? Wujaszek mi pokazywal co tam w regulatorze sie stalo ale to juz bylo tak dawno ze nie pamietam dokladnie co to bylo. Wiem tylko, ze wymienil na jakis uzywany i problem jak reka odjal. Pozniej...
Zalej wodą odłącz wąż nagrzewnicy i przegazuj,będzie widac czy pompa pompuje. A to że nagrzewnica ma przelot to jeszcze nie znaczy że będzie grzała.Dobrze jest wpiąc parownik lpg w szereg z nagrzewnicą pod warunkiem że nie jest ona blokowana zaworem mechanicznym wtedy można lekko zdławić przepływ na parowniku aby uniknąc strat w obiegu płynu. Jak montowałem...
Witam Mam problem z gaźnikiem od skody favorit. Gaźnik to Jikov a problem jest konkretnie z układem wzbogacającym mieszankę przy pełnym obciążeniu (ten który otwiera drugą przepustnicę przy podciśnieniu w kolektorze ssącym). Problem polega na tym że układ lubi się zaciąć tzn kiedy dodam gazu i przekrocze około 4 tyś obrotów zalącza sie w/w układ i nie...
Skoda Favorit LX 1994 Silnik 1.3 model 135 Gaźnik Jikov 28 30 W ostatnim czasie wysłałem gaźnik do regeneracji w firmie z lublina. Po tygodniu gaźnik wrócił, po zamontowaniu i wstępnym ustawieniu pojechałem na regulacje z użyciem analizatora. Po ustawieniu chodził dobrze podczas powrotu do domu. Dwa dni później pojawił się problem, podczas normalnej...
Macie może jakieś sugestie do tego: Jak autko zimne to pali na cacy , jesli sie zagrzeje i go zgaszie i chce odpalic to albo nie odpala albo jak juz odpali to ma obroty 100-300 i załapuje po 3-4 sec. na normalne obroty!??? hmmmm??? Hyundai Scoupe na wtrysku, silnik1,5, 8 zaworowy g4dj,161 tkm nie stawiam na czujnik tem. bo jest nowy, swiece, przewody,...
Mam Skode Favorit 135L 91r z problemem zapłonu. Kupiłem ją od dziadka (jakiś miesiąc może dwa temu) ma tylko 23tys przebiegu licznik niekręcony możecie być pewni. ze dwa tygodnie stała w garażu i dwa tygodnie temu wyjechałem i działała jak należy paliła za pierwszym razem. No i akumulator padł. Trzy dni była odpalana na popych. W końcu doszło że jadąc...
Masz czasowania walkow takie: AER: ssacy: 10st+27st+180st= 217st; wydechowy: 34st+10st+180st= 224st czyli 217/224st. AEX: ssacy: 10st+27st+180st= 217st; wydechowy: 27st+10st+180st= 217st czyli: 217/217st. Jak by to powiedzial jeden pan z Krakowa regenerujacy walki rozrzadu : cmentarz ...nic sie tam nie dzieje. 15 lat temu gdy bawilem sie walkami w Skodowskim...
Witam. Skoda jeszcze na gaźniku, 1991r. Problem polega na tym, że gdy temperatura jest około 0 stopni nie chce zapalić na LPG. W zeszłym roku podczas silnych mrozów paliła na dotyk. Zawsze odpalana była tylko na LPG, paliwa było tylko na tyle aby nie zatrzeć pompy. Gdy już odpali pracuje idealnie, nic nie szarpie, nie narywa. Silnik pracuje równo, trzyma...
Nie odpowiedziales jaki to silnik? Czeski OHV Skody? Uszczelka pod glowica to miedzy blokiem a glowica, a tu chodzi miedzy kolektorem ssacym a glowica. Jesli tak to ori sa zastosowane pewnie takie uszczelki : https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole... A ja Ci polecam taka: https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kole...
witam was. na poczatku napisze to jest moj pierwszy temat i chcialbym sie przywitac. jestem z tomaSZOWA mazowieckiego na imie krzysiek i wlasnie.... opisze co sie stalo z moja skoda favorit 1.3 92r gaz benzyna. wszystko bylo dobrze do czasu gdy... ostatnio pojechalem z laska nad wode gdy wrocilem do domu zaczelo mi sierdziec cos z silnika , waz od chlodnicy...
Witam. Nie chciałem zakładać osobnego topicu ale mam bardzo podobny problem. Samochod Skoda Favorit 1.3 rocznik 91 na gaźniku kupiony 2 lata temu. Przez rok zadnych problemow, pozniej zaczely sie cyrki na kółkach. Wymieniony został akumulator. Po jakims czasie samochod mi zgasł i odmowil posluszenstwa w postaci zapalania. Brak bylo iskry. Po holowaniu...
Witam serdecznie Mam sprawę do wyjaśnienia. Pacjent to Skoda Faworit 1.3 1993r. 135L, gaźnik, aparat zapłonowy na rozdzielaczu Mam dziwny objaw wahania temperatury płynu chłodzącego w układzie silnika przez co zbiornik wyrównawczy wywala co jakiś czas płyn. Wymieniłem aparat zapłonowy bo od niego zaczęły się problemy [ale to inny temat] , ustawiłem...
Jak prawidłowo wyregulować gaźnik w Skodzie (zimny silnik samochodu nie wchodzi na obroty, po odpaleniu zaraz gaśnie).Samochód z instalacją LPG
Witam forumowiczów, Przywracam do życia autko jak w tytule. Zrobiłem kapitalny remont silnika, jednak jedna usterka sprzed remontu pozostała- silnik dławi się i szarpie podczas przyspieszania w okolicach 2-2,5tys obrotów. Czasami wyraźnie szarpie, czasami staje na np. 2 tys obrotów i nie chce się dalej wkrecac pomimo wcisnietego pedału gazu w podłogę....
Po kilku latach nawracających problemów z oryginalnym gaźnikiem Jikov postanowiłem zamienić go na prostszy gaźnik Webera. Szukając informacji na temat gaźników Jikov i Pierburg trafiłem na stronę Classic Carbs UK oferującą zestawy do konwersji z Pierburg na Weber przeznaczone dla VW. Zakupiłem zestaw przeznaczony dla Polo 1.3, pojemność oraz moc porównywalna...
1) termostat wymieniłem (dałem od skody favorit) 2) na wolnych obrotach mocno rośnie temperatura na silniku i zaczyna wrzeć plyn (nawet jak wolno jadę - małe obroty mały bieg) 3) na wolnych obrotach brak ogrzewania w środku (na wysokich jest ale dosyć słabe) 4)wentylator chłodnicy się nie załącza bo jest -20 na dworze. Moim zdaniem albo się coś przytkało...
Mam skodę z gaznikiem który ma elektroniczne urządzenie rozruchowe. Samochód po uruchomieniu silnika wchodzi na wysokie obroty, nwet po wyłączeniu sie urządzenia rozruchowego. sprawdxzałem spręzyny są ok, nwet jedna bardziej naciągnęłem ale to ni nie daje. samochod nadal ma za wysokie obroty i ciegno nie cofa sie do sruby zderzakowej. Po naciągnieciu...
Witam, nie jestem mechanikiem słabo znam nazewnictwo fachowe, więc opiszę po prostu mój problem. W zimie zauważyłem, że skoda sie szybko nagrzewa, co w sumie mnie cieszyło bo, szybko wyłączało się ssanie i zużycie paliwa było mniejsze. Dosyć rzadko jeżdżę samochodem, więc wiosnę przestała teraz potrzebuje auta trochę częściej i co zaobserwowałem: 1....
Po wyjęciu kluczyka jedyne co powinno pracować to komputer Który? Pokładowy - o ile występuje. Wychodzi Twoja bardzo słaba wiedza na temat samochodu. Zadanie domowe: jak masz samochód, idź do niego odpal go trzymaj na obrotach aż włączy się wentylator i zgaś auto, opowiedz co zaobserwowałeś. Nie będę się bronił przed tym stwierdzeniem, bo w tym temacie...
Postanowiłem sobie założyć radio i natrafiłem na dosyć ciekawy problem dotyczący zakłóceń chyba ze strony układu zapłonowego ("pierdzenie" w głośnikach wzrastające wraz z obrotami czy to na kasecie czy radio). Zasilanie najpierw prowadziłem od bezpiecznika gniazda zapalniczki, a masę z karoserii, potem bezpośrednio z akumulatora, kabel masowy, dodatkowo...
Witam! sprawdź gardziel drugiej przepustnicy.Z tego co wiem to powinna sie ona otwierać przy 3 tyś obrotach i dlatego jest taki zamulony.Też mam Pierburga w swoim aucie.Powodzenia!
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Trochę mało napisałeś z objaw. Jeżeli chodzi o to "wstrzykiwanie benzyny" - załatwia się wdepnięciem do oporu pedału gazu (raz, jak jest zimno to dwa) - odpowiedzialna jest za to membrana dająca się wymienić od przodu samochodu bez wyjmowania gaźnika, cztery śruby - tylko uważać żeby sprężyny nie zgubić - jak nie cieknie stamtąd to powinna być dobra...
Przerywacz jest nie na kole zamachowym, a na wydzielonym "palcu" na kołach zębatych. Zwarcie do masy przerywacza występuje 2 razy na jeden obrót wału. Tak, to co wkleiłeś to schemat zapłonu z instrukcji tego silnika. Jest dokładnie tak podłączony jak na schemacie. Silnik nie posiada modułu zapłonowego, czyste mechaniczne rozwiązanie. Układ ładowania...
W twoim przypadku regulacja składu mieszanki wolnych obrotów nic nie da. Mnie się wydaje, że albo jeździsz na krótkich odcinkach ( często na ssaniu ), albo masz ciężką nogę ( ostro przyśpieszasz ). Jeśli te dwie sprawy ciebie nie dotyczą udaj się do dobrego gaźnikowca. Najlepiej do tego, do którego jeździł poprzedni właściciel (wkońcu mało palił). P.S....
W tym silniku rozrząd składa się z dwóch kół zębatych i łańcucha. Nie ma napinaczy, ślizgów i itp. Rozrząd zakładasz oryginalny który kosztuje zresztą ok. 100pln w serwisie, do tego dochodzi usczelka pod dekiel, uszczelniacz wału korbowego i pasta do miski olejowej i to cała filozofia. Przy wymianie trzeba sprawdzić liniałem (lub długą suwmiarką) współosiowość...
cześć. Tez mam favoritkę z 91 na gazie i muszę powiedzieć ze kazda skoda to troszeczkę inna historia. moja najlepiej sprawuje się na swiecach NGK dobrane pod temperaturę silnika. Champiomn odpada(13litrów i czsem skoki obrotów). Spalanie max to 11l zimą/9latem, dodam ze zapłon ustawiony na słuch po wcześniejszej regulacji lpg na 12stopni(według książek...
favorit skoda schemat skoda favorit skoda favorit silnik
paski ekranie cienkie lodówka duże zużycie rozjaśnianie ekranu samsung
Jak odblokować Nokia 500 Mobile Security? Jak zmienić język w aparacie fotograficznym z chińskiego na angielski