Miałeś już wymieniany filtr powietrza? przejedz się bez niego czy będzie tak samo się zachowywał. To wygląda też po trochu jak nieszczelny kolektor dolotowy, ale też to mogą być świece lub coś około zapłonu, może kable przebicia mają, czy też nie przechodzi prąd do czubka świecy (raz przechodzi raz przebicie ma świeca). Sprawdź najpierw połączenia kabli...
- dioda zenera Co????
pewnie nie na długo, bo przy tym przebiegu i wieku reduktor długo już nie pociagnie
Na benzynie równe obroty
Filtr powietrza masz czysty ? Auto jak zamula to na wysokich czy niskich obrotach ?
Sprawdż masy i przewód + alternatora.A może być mostek prostowniczy.Alternatory do sprawdzenia i jak są dobre to dopiero szukanie.
Regulator nie stabilizuje napięcia i pewnie jest za duże ładowanie na wysokich obrotach.
Mają rację uszkodzenie sondy powinno skutkować błędem. Sondę można sprawdzić choćby multimetrem. Pierwsza sonda na biegu jałowym powinna falować w zakresie 0,2-1V. Czerwony od miernika do przewodu sygnałowego sondy a czarny do masy i odpalić auto. Druga powinna oscylować w zakresie 0,4V. Dodatkowo sprawdzić zasilanie grzałki sondy.
Wyszedł Ci średni koszt "diagnostyki" ok 50 zł. Więc Panowie tylko błędy poczytali. Pojechać na prawdziwą diagnostykę. Spalanie zdecydowanie za duże. Nic nie wiemy, jak oscyluje sonda. Pomoc teraz, to wróżenie z fusów. Jeśli jednak myślisz, że auto będzie spalało 5 litrów na 100 km w mieście, to szkoda Twojej fatygi.
dodam że auto pracuje na niskich obrotach 500 na jałowym biegu
Jak termostat wymieniony i cały czas 70°, to może czujnik temperatury. To by tłumaczyło też wysokie spalanie.
Ktoś pomoże? Mam podobny problem nierówna praca, strzela ciężko wchodzi na obroty. Po wykręceniu świece są czarne z sadzy
Masz po czesku
Witam Jako iż znalazłem już rozwiązanie problemu, to postanowiłem napisać to w osobnym poście. Problemem była luźna linka gazu po wyczyszczeniu przepustnicy. Na końcu linki jest metalowy bloczek w kształcie zabawkowego "bączka". Otóż końcówka tego elementu haczyła mi o obudowę silnika, przez to się blokował gaz i nie mógł powracać do biegu jałowego....
Jeśli pokazuje obroty i prędkość to wymiana linki nic nie da. Do uszkodzenia musiało dojść w liczniku.
odświeżę toszkę gdyby jeszcze ktos mial jakiekolwiek klopoty z obrotami w Felicji: 1.czyszczenie przepustnicy na błysk 2. odpalić auto po czyszczeniu,( nie dotykać pedału gazu!!), niech auto chodzi dotad az włączy się wentylator. 3. Zgasić po czym ponownie odpalić i można cieszyć się obrotami książkowymi 852obr/min. czasem przez pierwszych 500km mogą...
prawdopodobnie ktoryś z dwóch czujnikow temperatury kończy żywot ( cz. temp. płynu lub zassanego powietrza)
Co jeszcze trzeba nastawić??
Pierwsza rzecz to wyreguluj instalacje.
Texa własnie jest marna pod tym wzgledem.
Dzięki za wyczerpujące informacje. Pozdrawiam Danda
"standard" ;) Najpierw porządnie zajmij się czyszczeniem układu wtryskowego. Sprawdź czujnik położenia przepustnicy. A jak to nie pomoże, to prawdopodobnie będziesz potrzebował nową przepustnicę. dzięki ale najpierw mechanik stwierdzil ze to wina silniczka krokowego,samochod gasł przy kazdym zwolnieniu np. na światłach a teraz non stop pracuje na bardzo...
Podpiąć komputer, sprawdzić parametry, zrobić adaptację przepustnicy
Witam a co to tps i gdzie to jest ,ja mam ten sam problem-wymienilem linkę gazu nic wymieniłem świece i nic wymieniem cewkę na świecach i nic,oczywiście Skoda Felicja 130Pomóżcie
[syntax=delphi]Zwiększenie obrotów silnika powoduje spadek napięcia sięgający nawet 0,5V.[/syntax] A może szczotki się wyczerpują?
Witam, posiadam Skodę Felicię 1.6 (1998r), auto posiada instalację gazową. Problem polega na tym, że gdy dochodzi do wysprzęglenia, bardzo szybko traci obroty i gaśnie. Dzieje się to notorycznie przy jeżdżeniu na benzynie natomiast na gazie zachowuje się o niebo lepiej lecz zdarzy mu się też czasami zgasnąć. Dodam, że auto było już u mechanika na ten...
sprawdz silniczek krokowy. czesem wystarczy go wyczyscic. Czasami zdarza sie tez ze przyczyna nierownej pracy na wolnych obrotach jest zabrudzona przepustnica. pozdro
Dolot i podciśnienia posprawdzaj na początek. A te obroty miałeś wyższe, czy cały czas są takie niskie i po prostu chcesz je podwyższyć?
w takim razie zaczniemy od wymiany świec, może to coś da.
Witam. Miałem podobne objawy jak miałem uszkodzony czujnik halla.
Tylko BRISK !!! Osobiscie polecam , testowałem różne , moge smiało polecic, silnik łatwo wchodzi z tymi swiecami na obroty
A kolego to skąd wie jaka jest moc grzałki? Wróżbita? Co do wentylatora, przyda się przekaźnik, żeby prąd z zasilacza nie zasilał linii KL15. Wyjmij przełącznik dmuchawy i znajdź pin odpowiadający za niskie obroty. Podłącz zasilacz i sprawdź czy sobie radzi.
Miałem podobny problem tylko w Nubirze. Pomogło przepłukanie nagrzewnicy. Odłączona od układu, zalana wodą i od strony wylotu "przedmuchana" powietrzem pod niewielkim ciśnieniem. Zabieg powtórzony kilka razy. Nagrzewnica oczyszczona. W aucie ciepło :)
Nie patrz na błędy a patrz w parametry zmierzone!
Witam sprawdz napięcie ładowania przy różnych obrotach.Pozdrawiam.
Sprawdź czujnik temperatury silnika ten od komputera. Jak jest uszkodzony lub brudne styki to ten myśli ze silnik jest zimny i podaje więcej paliwa. Ja miałem tak. Po przeczyszczenie styków było ok. Do tego jest trochę mulowaty i jest jako tako na wysokich obrotach.
Tylko 2 opcje mogą być żeby się przełączył, brak sygnału obrotów silnika lub zbyt niska temperatura reduktora. Obroty można sobie podglądać na oscyloskopie w programie, gorzej z temperaturą, trzeba by się cały czas gapić w monitor.
Sprawdź szczelność dolotu szczególnie za przepustnicą.
Przyjrzyj sie przegubom wewnetrznym.
Zobaczymy w następnym tygodniu. Thx!
Nie ma LPG.
Powrot tam gdzie naprawiali.
Witam, Gdzie w skodzie felicii jest zawór zwrotny? Ponieważ auto na wyższych obrotach przygasa wygląda na to że winowajcą jest zawór ale nie mogę go odnaleźć. Pompkę paliwa sprawdzałem działa jak najbardziej poprawnie. :D Z góry dziękuję za podpowiedzi. :D
...a widzi VAG obroty podczas kręcenia rozrusznikiem?
Witam mam problem w moją skodzie. Jest coś takiego że gdy samochód stoi na wolnych obrotach to pracuje bez zarzutów tylko co jakiś czas schodzi na chwilke z obrotów a następnie powraca do stanu poprzedniego podczas jazdy objawy są następujące: gdy chce ruszyć z pierwszego biegu gwałtownie to zaczyna szarpać silnikiem i potafi zgasnąć a później na wyszych...
Najprawdopodobniej w pokrętle (za nim)regulatora obrotów.
Uszczelka była wymieniona na nową jeszcze przed wymianą przepustnicy, więc to raczej nie wina uszczelki. A może to nie przepustnica powoduje zawieszanie sie tych obrotów?
A jak łańcuch rozrządu też będzie rzucać szarpać.
Wygląda to na za niski przepływ płynu przy niskich obrotach. Trzeba dokładnie sprawdzić blok silnika.
dioda,jezeli znajdziesz w tej skodzie dysze wolnych obrotów a tym bardziej gaznik to jesteś mistrz...
Stawiam na pełny pobór prądu przy wyższych obrotach. Takie rupiecie jak naprzykład polonez był wiele razy mierzony i poniżej 1500 obr nigdy nie ładował co jest winą konstrukcji i jego parametrów. Nie mamy parametrów alternatora skody, więc podałem opis ogólny. Bez obciązenia żadnego, faktycznie alternator powinien mieścić się w tych wartościach. 13,8...
A drugi koniec luźno wiszącego wężyka dokąd idzie?
podejrzewam ze to uklad do regulacji pradu ladowania akumulatora sie uszkodzil bo przy wyzszych obrotach swiatla mocniej swieca.
Zwróć uwagę na parametry bieżące
Chodzi o sprawdzenie napięcia na pompie? Jeszcze tego nie sprawdzałem. Do tej pory o tym nie myślałem. A czy poza sprawdzeniem napięcia pompy paliwa jest jeszcze jakiś sposób żeby ją sprawdzić?
Błąd skasowany. Tylko mam pytanie jaki kod dostępu podać przy niektórych opcjach,podobno można zablokować dostęp po wpisaniu złego kodu. Czy przy pomocy tego kabla i oprogramowania można podnieść obroty biegu jałowego.
Witam. Mam problem z odpalaniem w/w samochodu w temperaturach -15,-20C. Nie chodzi o akumulator - kręci bez problemów. Czy może to być filtr paliwa, który zamarza? Co byście polecili na tą przypadłość? P.S. Przy temp. powyżej -10C odpala z pół obrotu.:D
Sprawdź czy na cylindrach masz odpowiednie ciśnienie czy przypadkiem jakiś zawór nie przepuszcza bo jeśli tak to nie dość ,że silnik nie będzie miał wolnych obrotów to mocy i także.
Witam, nie wiem jak jest w felicji , czy masz cewki zakładane na świece czy inaczej. To że rwie/szarpie przy przyspieszaniu to moga być cewki (przebicie między uzwojeniem. Słyszałem że można próbować je wysuszyć. co do słabego ciagu to raczej nie jest powód cewek, tym bardziej że piszesz , że przy niskich obrotach masz dobrze
Przy załączonym silniku poniżej 11,7V a na wysokich obrotach jeszcze gorzej nie mówiąc o załączonych światłach
u kojegoojca padł zespół cewek zapłonowych. kupilismy od fabii bo t5ańszy i da siedopasować, wystarczy przełożyć wtyczkę. po wymianie silnik dostał kopa na niskich i srednich obrotach.
a czy przez ten emulator mojej konstrukcji komputer moze sobie np rozkalibrowac mapy zapłonu? bo dzis zauwazyłem ze na wolnych obrotach jakos tak dziwnie trzesie silnikiem:/
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia.
Najszybciej PLAKIEM odpal silnik i psikaj wszędzie na dolot tam gdzie może dostawać się lewe powietrze i jeśli podczas psikania obroty urosną to mamy mniej więcej zlokalizowane gdzie ;)
Specjaliści jakich mało w tym serwisie :D Moja fura po wyjeździe z takiego serwisu miała odłączone zasilanie od silnika krokowego w przepustnicy ale wtedy silnik zawsze gasł na wolnych obrotach.
Witam. Posiadam taką samą Skode ('99 - 130tyś) i miałem takie same dolegliwości, które nie zależą od przejechanych kilometrów tak wg mnie tylko od temperatury przy ciepłym silniku. Ogólnie brak zapłonu w jednym z cylindrów, świeca, moduł cewek, sporadyczne wypadanie jednego zapłonu, jeśli auto Ci jeszcze nie gaśnie a jedynie jest podsiad obrotów i wszystko...
U mnie problem ze startem spowodowała przepalona żarówka w wyłączniku ogrzewania tylnej szyby. No, jakoś mi się udało go załączyć, a ponieważ jeżdżę na małych obrotach wystarczyło, żeby akumulator się nie ładował...
no i problem rozwiazany za rada kolegi przecialem czerwony przewod ale to w zupelnosci nie rozwiazalo problemu, poniewaz swiece grzaly pomimo tego ze cieply ale niestety wogole sie nie wylaczaly po wstawieniu opornika 100Ω w uklad czujnika wszystko gra po 30sek. swiece sie wylaczaja i obroty spadaja (wylacza sie ssanie) Wielkie dzieki :)
Cześć! Jestem ciekaw jak wariuje ten obrotomierz. Czy obroty bardzo rosną czy latają raczej w niskich zakresach. Jeśli to drugie to sprawdź sobie układ zasilania pompy paliwa, może tam leży problem nadinie że w Felicjach pompy paliwa to często spotykany problem i tłumaczyłoby niekontrolowane zatrzymanie pracy silnika::?:
Nie jestem pewien ale chyba masz za niskie napięcie na cewce zapłonowej.Ale u mnie gdy miałem zamoczony (przypadkiem) czujnik smarowania turbiny i czujnik od dolotu z intercoolera w vw vento 1.9 TDI silnik wchodził na obroty jakie tylko chciał bo miałem pompę sterowaną elektronicznie
Szczęśliwego Nowego Roku. Mam problem z Skodą Felicją 1,6. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach pali się lampka oleju. Olej jest pomiędzy kreskami, czyli stan dobry.
Witam moja Skoda felicia 1,3 z 95 roku z instalacją gazową gaśnie na niskich obrotach tylko na benzynie ( na gazie chodzi dobrze). Wymieniona pompa, filtra, paliwa, przepustnica przeczyszczona, komputer nic nie pokazuję błędów. Móje mechanik traci pomysły co może być przyczyną. Może ktoś kto miał podobny problem z tym autem mógł by dać jakąś wskazówkę?...
poszperałem o co Ci chodzi z tym sumatorem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... czy mam rozumieć, że mój "stary" obrotomierz również wymaga dużej amplitudy sygnału, tak, jak w przytoczonym wątku jest mowa o impulsach rzędu 100V ? do tej pory spodziewałem się że wystarczy mu 12V. jadę za godzinkę do garażu. Jeśli dobrze rozumiem, to po...
Dmucha przez uszkodzone uszczelniacze zaworowe. Rura wydechowa jest czarna w środku? Podczas jazdy wyhamuj go silnikiem z wysokich obrotów po czym depnij mu i patrz w lusterko czy jest niebiesko. Jeśli tak to uszczelniacze. Silniczek pewnie już wymęczony. Ponieważ remont = wartości auto, to możesz pokombinować z olejami typu Valvoline MaxLife lub dodatkami...
Kontrolka nie gaśnie, żarzy sie po zapaleniu silnika, czy rozjaśnia się w czasie kiedy silnik zwiększa obroty? Tam nie było kłopotów, zawsze uszkodzony prostownik. Do pomiarów odlutuj pręty stojana.
A iskrę ma? Skoro kręci normalnie a nie powoli przerzuca wałem to sprawdziłbym iskrę. Bo z kolegi pierwszego postu wywnioskowaliśmy że nawet nie zakręci rozrusznikiem. Jeżeli brak iskry to z tego co pamiętam obroty wału były liczone przy pomocy czujnika halla.
takie same objawy są na gazie jak i na benzynie więc wtrysk raczej odpada, wygląda to tak mniej więcej jak by iskra nie była dokładnie w tym miejscu co trzeba, a czasami jak zejdzie z obrotów to cyka stycznik taki szary z nr 18
Zastanowiła mnie jeszcze jedna sprawa. Dlaczego zasilanie wzbudzenia nie jest filtrowane jakimś np elektrolitem? Kondensator ładował by się do Vpp które jest znacznie większe niż Vsrednie co teoretycznie zwiększyło by prąd uzwojenia na niskich obrotach a co za tym idzie poprawiło charakterystykę alternatora ?
Na pb spada z obrotów szarpie a po chwili idzie jak burza niektórzy mechanicy twierdzą że to mogą być wtryskiwacze,
Witam. Od jakiegoś czasu ma problem z falującymi i wieszającymi się obrotami co może byś przyczyną takich objawów ?
Jaka jest temperatura przełączenia na LPG? Może dawka gazu zbyt bogata i zalewa silnik? Możliwe również, że krokowiec wadliwy (wymienić na próbę na register). PS. W reduktorze nie reguluje się obrotów tylko skład mieszanki na wolnych obrotach (tzw wolny przepływ) i stopień napięcia membrany.
Witam, moim problemem jest Skoda Felicia, a właściwie dźwięk (gwizd) który pojawia się na wolnych obrotach do około 1700 obr/min. Dzwięk wydziela się z okolic skrzyni, a mechanik powiedział że winne może być uszczelka pod głowicą. Również problemem jest szybkie grzanie się samochodu, gwałtownie osiąga wysoką temperaturę, oba te problemy nastąpiły równocześnie....
Każdy ma swoje doświadczenia . Z ASO też takie przypadki trafiają, ponieważ klienta przygniata cena nowego sterownika w relacji do rocznika i wartości auta . Co ciekawe - w wielu przypadkach nastawy wchodzą a zwiecha obrotów pozostaje - ale każdy rzeźbi jak może .
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Mam problem z wymienionym radiem. Zamonotowane jest firmowo w Skodzie Felicii LXI 1.3 MPi. Radio wylacza się samoczynnie. Dzieje się tak szczegolnie podczas zmniejszania obrotow (przy skrzyzowaniu) lub przy zwiekszaniu glosnosci. Natomiast podczas szybkiej jazdy na wysokich obrotach radio dziala bez zarzutu PROSZE O POMOC
Mam problem z wymienionym radiem. Zamonotowane jest firmowo w Skodzie Felicii LXI 1.3 MPi. Radio wylacza sie samoczynnie. Dzieje sie tak szczegolnie podczas zmniejszania obrotow (przy skrzyzowaniu) lub przy zwiekszaniu glosnosci. Natomiast podczas szybkiej jazdy na wysokich obrotach radio dziala bez zarzutu PROSZE O POMOC
Dziś sprawdziłem auto, i faktycznie nie miałem problemu z odpaleniem go, aczkolwiek pojawił się problem dość sporego szarpania podczas jazdy na niższych obrotach i spadek mocy auta... Czy muszę jeszcze wymienić kable i świece?
Witaj kolego, Założyłem naładowany akumulator i stary czujnik, auto zapaliło popracowało ok 10min, zgasło i już nie zapaliło. Pracowało jakby, na nieco wyższych obrotach i równiej, (ale to może tylko moje odczucie) a no właśnie kolego tak się składa że mam dostęp do takiego auta ten czujnik występował w dwu wersjach , z wtyczką wpinaną do niego i z...
"coś z obrotami" może sugerować uszkodzony czujnik położenia wału korbowego lub jego podłączenie ( zaśniedziałe styki, etc ), możesz to również sprawdzić.
Witam. Mam problem ze swoja felicia . Mianowicie hamulce wydaja sie zapowietrzone ale gdy pompuje pedalem hamulca silnik na wolnych obrotach zaczyna sie caly telepac i dziwnie chodzic .... Ma ktos jakis pomysl dlaczego tak sie dzieje?
Powyżej 2tys obrotów wskazówka od akumulatora znika a poniżej się zaswieca i świeci Uszkodzony alternator magneton to norma.
pomiary robione na klemach akumulatora, hmm altek wygląda ok, nic nie stuka nic nie szumi, pasek jest nowy. Wiem że wiele razy było to opisywane ale zawsze towarzyszyły temu jakieś dziwne objawy a u mnie wszystko jest w porządku prócz tego, że jak silnik schodzi z obrotów na wolne to światła przygasają no i to ładowanie przy włączonych światłach tylko...
Podłącz miernik i sprawdź, czy nie wzrasta ponad 16V. Jeśli napięcie bardzo skacze pod wpływem obrotów, to obciąż instalację i jakoś powolutku się do nich doturlaj. Chyba, że zmienisz papraków na kogoś bliższego.
silniczek krokowy odpiety i reaguje na obroty. To instalacja ostatnia przed sekwencja. Czy grzebanie sie przy gazie jest samemu wskazane? Czy moze lepiej postawic do mechanikow???
Mi Felicja 1.3 paliła do tej pory 7l na trasie, ale miałem zepsuty termostat o czym nie wiedziałem. Zobaczymy jak będzie teraz. Jeśli chodzi o ekonomiczną jazdę to uczono mnie, że silnik nie powinien przede wszystkim przekraczać 2tyś obrotów, tj. na5 biegu 70km/h w mojej Feli. Przy 90km/h jest już 2,7tyś. Niestety małe silniki nie są ekonomiczne przy...
Na szczęście poradziłem już sobie z tym problemem. Udało się wszystko doprowadzić do porządku - dzięki koledze z sąsiedniego forum. Te wszystki triki juz przerabiałem, problem leżał w ECU. Udało się wymazać z niego odpowiedni wpis i obroty wróciły do normy. Wszystko chodzi aż miło.
Po przekreceniu kluczyka na zaplon jest na benzynie. Jak zapalam auto to podczas krecenia dioda zaczyna migac wolno czyli jest na automatycznym. Jednak juz po chwili jak juz silnik zaskoczy zachowuje sie tak jak by dostał juz obroty (dioda szybko miga) i za chwile juz swieci na stałe.
Poziom załączenia obrotów ustawia sie w centralce , taki potencjometr od strony wiazki kabli. Jesli to ustawiles na maxa to została regulacja kompa.
Na pompie są trzy elementy sterowane elektrycznie,jeden,niedostępny z zewnątrz to zawór odcinający,dwa pozostałe są na wierzchu pompy.Chodzi mi właśnie o nie.Podejrzewam,że jeden to impulsomierz do obrotomierza.Silnik czasami dostaje dziwnych obrotów,objawy to jakby przestawiał się kąt wtrysku,stąd moje pytanie,czy na pompie Lucasa jest jakis elektrozawór,który...
witam. mam problem z moim radyjkiem. otóż że jak jest wyłączonym silniku to przy średniej głośności (okol24) zaczyna pulsować ekran, a jak dam odrobinę podkręcę to sam się wyłącza. A jak uruchomię samochód i trzymam na obrotach to nic takiego się nie dzieje. proszę o pomoc bo jestem ciemny w tych sprawach. Uprzedzę że samochód to Skoda Felicia 2000r.
spadek obrót skoda felicia skoda felicia wolne obrót skoda felicia wysoki obrót
wyznaczanie kąta reset czipa epson pompa transit wymiana
impuls cd4011 kasowanie inspekcji
Sterowanie długością impulsu napięciem: PWM, NE555, mikrokontrolery Xerox WorkCentre 6605: Szary zamiast czarnego w trybie czarno-białym