musisz zmienić kodowanie sterownika. W elsie masz podanie właściwe kodowania.
Święta racja - to zapłon! Ta wiedza jest warta dużo pieniędzy (ok. 800 zł mi to wyszło). No szkoda że dopiero teraz trafiłem na ten temat :-(. Opowiem Wam swoją historię. Kupiłem piękną Skodę Fabię z 2002 roku. 1.4 MPI, z instalacją LPG. Piękna, żółta. Alufelgi. Wszystko było dobrze dopóki nie oddałem auta do wymiany parownika. Przy okazji wymienili...
Od pół roku mam starą Skodę Fabię 1.4 Mpi, rocznik 2002. Szału nie ma, wiek swoje zrobił ale jeździła bez problemu. Od razu mówię - jestem laikiem więc postaram się prostymi słowami opisać o co chodzi. Pół roku samochód śmigał bez zarzutu, żadnych problemów, żadnych awarii usterek. Nic. I raptem, bez żadnych wcześniejszych oznak, pewnego dnia po nocy...
Cześć wszystkim, dziś rano podczas jazdy, niecały kilometr od startu zapaliła mi się ikonka kontroli trakcji, a zaraz potem check engine. Samochód stracił trochę na mocy i ogólnie nim telepie jak na fotelu do masarzu. Pacjent: Skoda Octavia II FL Kombi, 1,6 MPI. Przeszukawszy forum i internet przy tych objawach wychodzi, że to może być cewka, kable...
Czyli w zależności od roku produkcji wychodzi co 90 , lub co 120 tyś km.
Tak,jest to taki zestaw,dwie zębatki z tworzywa sztucznego,plus jedna mosięzna na wałku.Nie mam jak zrobić foto tego.Jeżeli bedziesz miał tudności z nabyciem to moge to kupić.
Ja tez mam favoritke z 1991r i pali mi okolo 10l LPG plus minu 1l. Ale zauwazylem ze licznik przebiegu troszke oszukuje i pokazuje okolo 900m za kazdy przejechany kilometr :). pozdrawiam uki
AAAAA o to chodzi - to TAK - licznik pokazuje poprawnie - czyli przejadę kilometr i na przebiegu przybywa 1 km - no chyba że się myli, ale to by trzeba było już pewnie sprawdzać z metrówką, bo sprawdzając w czasie jazdy między białymi słupkami co stoją przy drodze co 100 metrów to przybywa na liczniku 0,1 km (czyli nie budzi wg. mnie żadnych zastrzeżeń)...
https://www.youtube.com/watch?v=fRTOlgpW...
Standardowy problem, jeśli nie bardzo się czujesz na siłach mogę zrobić :D :D :D
Spróbuj tym do kasowania kilometrów w lewo godziny a w prawo minuty.
Czy w tym silniku jest egr?
Można .
Jakie jest napięcie akumulatora mierzone pod obciążeniem?
Daj zdjęcie zegarów.
W tym co piszesz jest wiele prawdy. Trzeba jednak wziąć poprawkę na to, że czasami sprzęt serwisowy ma ograniczenia działające na zasadzie - "pan ma wersję mint, komputer jest dopiero od wersji wyżej, nie włączymy tego, nie da się" i możliwe, że mówiąc to nie skłamią. Ale czego nie zrobią oni, zrobi ktoś inny;) Pozdrawiam
Czy to jest standard? Nie jest to nic nienormalnego w tych temp. Diesle tak mają... pzdr
Komp do auta i jazda obserwować parametry bieżące silnika. Wygląda jakby turbo odcinało, a przyczyn wiele i na odległość to ciężko diagnozę postawić. Napisałeś, że błędów brak, OK, a co z live data? Tam masz podstawę diagnostyki.
w serwisie powiedzieli, ze jesli to zawór N 109 to oni tego nie zrobią, bo jesli jest w pompie to za duzo rozkrecania itp ....... czysty horror jak się takie rzeczy słyszy od ponoć "wykwalifikowanych" serwisantów, takie stwierdzenie jak "jeśli jest w pompie" to mnie normalnie rozbraja no i to drugie "za dużo rozkręcania" 8-O nic tylko takich fajtłapów...
Sprawdzić ustawienie koła wałka rozrządu na fasolkach. Pewnie jest przestawione i dlatego Ci nie odpala.
Tak, o to chodzi.
Podgrzej opalarką rurkę.
Przestawiony kąt wtrysku, lub brak jego regulacji.
wtryskiwacze do góry wylotem gazu ? nie można gorzej.
Witam! Mam taki problem i być może ktoś z Was miał podobny i podzieli się rozwiązaniem. Skoda Fabia 2 rocznik 2008 po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki auto "umiera", na desce brak stanu licznika, zegara, centralny zamek nie reaguje. Po ponownym włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu do pozycji 1 po około dwóch sekundach auto wraca...
120-140 na zimówkach Fabią - gratuluję dobrego samopoczucia. Ostatnio moożna tanio kupić opony rodzimej produkcji tyle że nie leżą na półkach ( są za tanie) tylko z tyłu sklepu. Ja ostatnio kupiłem polskie Kormorany za 160 zł bruto ( 14x175x70) mniejszjsze będą tańsze. Przypominam o zasadzie że zimówki powinny być takie same lub węższe jak letnie (...
A ciśnienie jakie masz na cylindrach ? chyba zdajesz sobie sprawę że to auto zrobiło grubo ponad milion kilometrów ?
Masę sprawdź czy pasuje to wtedy reszta też powinna.
Ten błąd ABS Hydraulic Pump to albo wewnętrzne uszkodzenie albo brak właściwego zasilania.Sprawdź porządnie bezpieczniki i zasilania/masy żarówką na złączu abs.Albo zasilanie, albo padnięty moduł,lub problem z komunikacją CAN.
Sprawdź instalację, zmierz wartość rezystancji czy zmienia się ze zmianą położenia pływaka.
38MM Taki zestaw powinien być ok ( D4-846C autofren ).
Dzień dobry. Proszę o sprawdzenie poprawności odczytu pamięci z licznika VDO Skoda Fabia pamięć 93c86 i potwierdzenie przebiegu 305583 km
Ten czujnik masz na rurze obok zbiorniczka płynu.
Fabrycznie tam po drodze kostka stacyjki - rozrusznik nic nie ma . Chyba że rozrusznik odcina dokładany alarm . Poradę w takim przypadku miałeś wyżej Auto ma też zamontowany auto-alarm Co do tej pory odcinał alarm ? Znajdź centralkę i przywróć rozcięte obwody "odcięcia" do stanu fabrycznego.
Nie musisz stosować żadnej płukanki. Oba oleje są półsyntetyczne o praktycznie takich samych parametrach i możesz je zamieniać bez żadnych obaw.Oba oleje spełniają tez normę VW 5XX Poprostu jak podczas każdej wymiany rozgrzej silnik do 90stpni i spuść stary, zalej filtr oleju nowym olejem i potem wlej taki sam olej do silnika
Po jakim czasie sprawdzasz ten pobór prądu?
Pierwsze reguluje sie tak by n75 byl wysterowany w granicach 50-65 % przy zakładanym doładowaniu na pelnym gazie ( jak podczas loga ) od 2000 rpm do 4000rpm. Ja mam vcds wersja 10 i tam jest opcja z przełączyć się z bloku pomiarowego na wykres wtedy jak sie go dostosuje ( wartosci min i max oraz stała czasowa ) ładnie widać czego oczekuje ecu i co dostaje....
Czyli VAG KKL, żaden ELM.
Ale szarpałeś silnikiem na biegu? Chodzi o lekkie dodawanie gazu na ręcznym tak żeby szarpać silnikiem parę, potem na R parę razy czy w którąś ze stron poduszki nie amortyzują. Ewentualnie może któryś z przegubów, podnieś koło i i zobacz czy nie ma nadmiernych luzów przy obrocie - ale na to bym nie stawiał.
Ja też nie daję kleju.
Tego kolego nie wie nawet wróżbita Maciej. :) Poszukaj innego auta. Na start pakować 2-3tys bez sensu.
WD-40 ma zerową skuteczność jeśli chodzi o usuwanie tlenków, za to bardzo dobrze je utrwala. WD-40 to dobry środek do mycia i odtłuszczania, są do tego dedykowane środki, jak np. KONTAKT. Skrobanie to ostateczność, poza tym brak styku może występować w miejscu połączenia przewodu z elementem stykowym. Wypadałoby też przemierzyć wiązkę, może przewód...
Octavia 30mm wielokąt, fabia 36 mm wielokąt.
Elektryczny napęd
Witam posiadam skoda yeti 2.0 110 km zaczęła spalać 8 litry ropki na biegu jałowym często 9500...10000 obrotów . Czy ktośmiał taki problem . Pozdrawiam
Wygląda to na uszkodzony czujnik obrotów silnika na wale korbowym lub wiązkę od sterownika do czujnika.
Tutaj masz filmik instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=kM2U1mme... A co do zbieżności to powinieneś ustawić. Każda ingerencja w zawieszenie powinna kończyć się jej ustawieniem. Nowy sworzeń czy silentblock się tak łatwo nie podda naporom opony gdy ją ściąga do środka lub na zewnątrz, dlatego łatwo się zastanowić czy lepiej wydać 50-60 zł na...
Zestaw naprawczy łącznika 05E 198 701 A. Czyszczenie nagaru pomogło ?
To jeszcze sprawdź najlepiej suwmiarko głębokość "cyngla"na biegu wstecznym w skrzyni biegów nie wiem jak to fachowo się nazywa i porównaj z czujnikiem czy przy tej głębokości się załącza . Ile pinów ma ten czujnik 1 czy 2 ?
chodzi o insp? jeśli po lewej stronie wskaźnika jest taki "klucz płaski" namalowany to tylko vag. 17 licznik, 10 adaptacja, blok 10- kilometry (ustawić 150) blok 12 czas w dniach (ustawić 365).
Masz drugi klucz i czy też nie działa? Próbowałeś go zaprogramować?
Witam. Fabia na pompowtryskach ma chyba tylko ten jeden silnik ATD o moccy 74 KW. Co do wentylatora chłodnicy to potrzebujesz mechanika.
W silnik wkrecane są M10 W łapę wkrecane są M12x1,5
Powinno bez problemu dać się wymienić. Oczywiście jeśli stara zdejmie się bez problemów ;). Pozdrawiam.
Jeżeli przez podciśnienia ucieka gaz to reduktor do wymiany. Tylko nie zakładaj tomasetto 😉
Jarzmo dokręcasz 1 - 2 Nm 2 - 8 Nm 2 - 270(°) Nowa podkładka .
W tabelach poniżej znajdziesz opisy bezpieczników w tej Skodzie: http://obrazki.elektroda.net/79_12309738... http://obrazki.elektroda.net/100_1230973... http://obrazki.elektroda.net/4_123097397... http://obrazki.elektroda.net/87_12309740...
Zerknij na to i sprawdź napięcia na wtyczce. Wszystko opisane na ostatniej stronie.
Co do trzęsień to miałem tak w Skodzie w zakresie 130-160 Km/h jadąc szybciej nie było nic odczuwalnego, zmieniłem opony i felgi uspokoiło sie;) więc to może całkiem inna dolegliwość. Może felga lekko krzywa a może opony mają jakieś guzy sprawdź to najpierw.
Modelu instalacji nie znam , a przebieg na niej ma ok 250 000 km. Skoda zapala jak jest zimna na benzynie , więć zawsze to szarpanie przez te 10-15 sekund na niej występuje.
Skoda Fabia wyświetla kontrolkę płynu po przejechaniu 5 km, temperatura okej, stan płynu też, wymieniony zbiorniczek, kable sprawne, bo kiedy odłączę wtyczkę od zbiorniczka, wyświetla od razu.
Dwie opcje. Ciężko pracuje zwora elektromagnes lub uszkodzoną sprężyna w zworze. Dwa przednia tuleja źle nabita tj. ona ma taką małą przerwę aby ciasno wchodzić. Jeśli była krzywo wbitą lub zostały zadziory w głowicy to będzie się blokować. Tuleja ma numer sbu9022. Po montażu musisz złapać za zęby i ręką wyciągnąć jeśli tak będzie to masz ok.
Jak słabo odpala to po pierwsze sprawdź akumulator i z tego co mówisz to jest do wymiany :-( 90% problemów z odpalaniem to słaby akumulator, w późniejszej kolejności rozrusznik , no i w końcu świece żarowe. nie wiem jak jest w wersji lite, wejdź w silnik a nie w test całkowity i tam można skasować błędy. a tak ogólnie to który rocznik? bo myśle że lepiej...
Witam, mam dylemat odnośnie wyboru samochodu. Czy lepiej zdecydować się na Skodę Fabię 1.0 110 KM (2022) IV generacji czy Hyundai i20 1.2 84 KM (2021-2022)? Może ktoś miał styczność z tymi samochodami i jest w stanie się wypowiedzieć, co jest lepsze, który samochód wybrać. Z góry dziękuję za pomoc :)
507.00
popieram inwertera
znalazłem rozwiązanie
Warto sprawdzić filtr fazy ciekłej. Raczej fazy lotnej. On jest ważniejszy.
No i wyszło szydło z worka auto w końcu padło całkiem co się okazało po podłączeniu vag okazało się 01087 błąd brak komunikacji sterownika z przepustnicą czyli rozumiem własnymi siłami nie jestem nic zrobić.
Ja miałem też problem z licznikiem bo nie nabijał kilometrów i zrobiłem go trochę w spartański sposób. Mianowicie wstawiłem trybiki od mechanizmu ręcznego przesuwania kilometrów. Trybiki trochę luźno chodziły to dałem trochę cyny a potem superglue i jak narazie nabija kilometry tylko znów teraz uszkodziłem sprężynkę powrotu wskazówki od prędkości i...
Ok tu masz schemat co prawda z pasata B5 ale też ten sam silnik 1.9TDI więc powinno być to samo http://obrazki.elektroda.pl/5065914200_1...
Jak jeździć? Normalnie jak benzyna używając całego zakresu obrotomierza. W żadnym wypadku nie mulić silnika na wysokim biegu i niskich obrotach bo uszkodzisz silnik i zablokujesz kierownice w turbo nagarem. Jedynie z tym się nie zgodzę. Diesel nie lubi wysokich obrotów. Najekonomiczniejszy jest do 3500obr/min. Najlepiej jeździć dociskając go do tej...
Toyota kiepsko się sprawdza w trasie (parę godzin, prędkość powyżej 120 km/h), bowiem silnik spalinowy będzie wył, aby napędzić ten samochód. A Skoda i TSI jak się sprawdzą? Pali olej? Pożera płyn? Jeśli chodzi o moc, to pewnie nawet te 1.5 będzie lepsze/żwawsze od Corolli ze względu na turbo, ale jakoś nie potrafię zaufać tym wynalazkom. Jakiej używki...
Skoda Fabia 1,4 8V 60 KM - gdzie jest czujnik powietrza?
Kontrolka w TDI tak jak wyżej pisze Kolega ma tylko "mignąć" przy zapłonie gdy temperatura chłodziwa jest większa od kilku stopni celsjusza, owo mignięcie oznacza "ruszenie" ECU, więc grzać Ci już nie powinno. Odpalanie to całkiem inna bajka.
Napisz jakie będą przebiegi roczne i gdzie auto będzie użytkowane.
U mnie Fiat Uno 1,7TD działa dobrze. Podczas jazdy po zwiększeniu obrotów silnika ponad 4000/min z tyłu widać chmurę czarnego dymu. Przebieg ma ponad 300000 km.
Cały czas miga? Może inspekcja serwisowa?
Oc II 105 kM
Taki bezpiecznik nie istnieje. Pozdrawiam
Prześwietlić wiązkę od kompresora klimy. Zwłaszcza w miejscu gdzie łączy się z reszta wiązki silnika.
twoja kopia zawartości eepromu to jest sama sieczka niestety na tym wsadzie nie będzie działało
Jednak ja jeżdżąc ostatnio elektryczną Skodą Citigo zauważyłem, że jak się telepię 40-50 km/h to jednak zużywam mniej energii niż przy 100 km/h. Trochę za duża rozpiętość prędkości bo jak sam napisałeś, powyżej 80 km/h opór powietrza jest coraz bardziej znaczący. Porównaj w swojej Skodzie zużycie energii przy 50 i przy 70 km/h
Też tak myślałem, tylko że dopiero po 8 tys. km by się pokazał? Trochę dziwne
Tak. Obie pasują. Często wymienia się miskę na taką bez czujnika i w VW seat skoda wyłącza się aby nie świeciła się kontrolka.
Jeśli działa prawa strona to raczej to nie bezpiecznik. Może być uszkodzony silnik sterujący klapą albo sama klapa. Podłącz sprzęt, powinno wyrzucić jakiś błąd.
zrób test vagiem czy wskazówka zostaje stac na polowie wskaznika ,a co do km podeslij mapke to przebieg Ci poprawie
Przewód podciśnieniowy był odłączony.
Po zastanowieniu gdzie może być błąd i po demontaży tablicy rozdzielczej okazało się że był wciśnięty patyk od resetowania kilometrów .I to była przyczyna nie liczenia kilometrów .
miska na dół i zajrzeć... pompa olejowa i smok. potem możemy dalej gdybać
To zależy też od samego materiału na łańcuch itp. W silniku Skody (1.3 MPI) łańcuszek zaczął się odzywać przy prawie ćwierć miliona kilometrów. Co ciekawe, po wymianie na "nowy", więcej jak 60.000km się nie przejedzie :) . Ot, łańcuchy z masła.
Kiedyś miałem podobny przypadek,powodem były różnego rodzaju opony i nierówna wysokość bieżnika.Rada założyć 4 jednakowe opony.
Wymien czujnik obrotow . , a co do listew to czesto czasem nowe padaja po kilku kilometrach
Masz klasyczne objawy źle działającej instalacji gazowej. Że to najprawdopodobniej Omegas nie znaczy że nie może się zepsuć. Czasem trzeba nawet kilkadziesiąt km zrobić na benzynie żeby korekty wróciły do normy.
A ile kilometrów robisz przez te 4 miesiące?
Są różne okresy w zależności od rodzaju oleju i przebytych kilometrów. Nie można skasować tego kluczyka wcześniej dopóki nie przyjdzie czas wymiany oleju. Oczywiście że można skasować wcześniej. Nikt nie da Ci gwarancji że przy wymianie oleju została skasowana inspekcja a nie później czy wcześniej oraz czy została ona poprawnie ustawiona. To ile upłynęło...
Okazało się że nowa cewka / moduł po 1000 km jazdy padła .
90 tyś km to granica wytrzymałości pasków należy też wymienić rolki i napinacz
Dziękuję za podesłanie schematu. Mam jeszcze pytania, czy ten schemat jest konkretnie pod model mojej skody, bo trochę rozmijają się oznaczenia kabli, czy masz może legende tego schematu, i czy może wiesz gdzie jest umiejscowiony przekaźnik główny o którym wspomniałeś powyżej. Skoda Octavia 1 1.6 benzyna 102 KM silnik BFQ. Jeszcze raz bardzo dziękuję...
Nacisnąć i przytrzymać przycisk X, Włączyć zapłon, W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiaja się napis "SERVICE", Zwolnić przycisk X, Obrócić przycisk Y w prawo, w celu skasowania wskazania, Wyłączyć zapłon. (Y przycisk po lewej stronie licznika, X przycisk po prawej stronie licznika
skoda octavia licznik kilometr kilometr nabijać kilometr corsa kilometr
tłok pierścień prosty regulator prądu ładowania lewarek biegów renault
uzwojenie symetryczne światła stopu
Landirenzo Omegas - przepalający się bezpiecznik Integracja AS5600 z BASCOM przez I2C