Jak się w końcu okazało przyczyną zapalania się kontrolki ciśnienia oleju była pompa olejowa.
W pompie oleju jest zaworek upustowy(miałem to u siebie zaworek się zaciął i zawory opadły)Raczej pompa oleju do wymiany.
Bez problemu są dostępne zestawy rozrządu wraz z mokrym paskiem i przednim deklem silnika, który jest zintegrowany z uszczelniaczem wału. Ps. Ten mokry pasek napędza pompę oleju i wakupompę, a nie pompe wysokiego ciśnienia CR
To pompa wtryskowa paliwa. Sprawdź czy wężyki gumowe są całe i czy opaski zaciskowe są na swoich miejscach. Ten przykręcany metalowy przewód również do weryfikacji.
Żeby nie zrobić krzywdy dla silnika musisz w takiej sytuacji podnieść w górę wolne obroty ale i tak bez warsztatu się nie obejdzie, może pompa, może panewki, możemy zgadywać a w warsztacie kilka pomiarów wyjaśni wszystko. Ewidentnie spada ci ciśnienie oleju w układzie smarowania jak nagrzeje się silnik.
Luzów nie ma, sprawdzałem jak montowałem. Kontrolka oleju gaśnie natychmiast po zapaleniu ciśnienie sprawdzałem ale nie pamiętam wartości. Sprawdzę raz jeszcze, zadarzały się tam jakieś awarie pompy oleju ?
Po pierwsze i najważniejsze. Dlaczego ubywa oleju? Zbiornik? Maglownica? Pompa? Nie lepiej naprawić i wtedy pytać jaki olej do wspomagania?
Cześć, jeżeli motor jest na pompie rotacyjnej to pojedzie nawet na oleju z biedro... i denaturacie :) Nie ma się czym martwić, dolać ropy i jeździć.
Witam mam problem ze skodą octavia 1 1.6 ben sr 74 kw 1998 rok zapala sie kontrolka oleju przy 1500 obr na jałowym jest ok powyżej gaśnie czujnik wymieniony pompa oleju nowa nie wiem jaki kolor czujnika powinien byc bo kupiłem ja z niemiec jest czarny ktoś pomoże może jakiś zawór jest przy filtrze oleju
Wg. instrukcji ciśnienie min. 2 bar przy 2000 obr.,maksymalnie wrasta do 7 bar. Według mnie w tym silniku jest tradycyjna pompa oleju ,zobacz czy nie została uszczelka ze starego filtra oleju.
Witam.U mnie był podobny problem ale to benzyna 1,8 20V .Winna była pompa oleju(zbyt duże ciśnienie i zawory opadły na szczęście nie na tyle by uszkodzić tłoki lub odwrotnie)
Przy przebiegach które maja (realnie) to wszystkie. Popatrz sobie na koszt 1 wtryskiwacza. Czy dwumasy plus wymiana. 1.9 tdi to będą PD czyli padające wałki i rozjechane gniazda pompo-wtrysków. Stare 1.9 tdi na pompach rotacyjnych są już na złomie lub blisko im tam. Ja bym szukał golfa 5 czy octavi 2 1.6 mpi. Tylko dokładnie przyjrzał by się silnikowi...
LL stosuje się głównie we flotach. Ma przejechać tyle i tyle przy niższych kosztach i częstotliwości serwisów po czym zmiana floty. Dlatego w prywatnym użytku ja osobiście bym z tego zrezygnował. Lepiej zrobić tą wymianę więcej w roku niż później wymieniać wałki rozrządu, turbosprężarkę, pompę oleju czy inne nieprzyjemne rzeczy.
OK. Wyjaśnię jeszcze raz. W moich poprzednich samochodach (Opel Astra I, Renault Megane Classic) po przekręceniu stacyjki na zapłon zapalają się czerwone kontrolki od ciśnienia oleju ,,oliwiarka" i od ładowania ,,akumulatorek". Gasną zaraz po uruchomieniu silnika. Tymczasem w tej skodzie po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon bez uruchamiania silnika,...
Dużo tego płynu ubywa? Może być uszczelka na pompie wody. Może być gdzieś rozszczelnienie przewodów. Sprawdzales w zbiorniku wyrownawczym czy są ślady oleju na powierzchni płynu?
Na nic. Gdybyś miał czym, to byś zmierzył sobie ciśnienie wytwarzane przez pompę wspomagania na rozgrzanym oleju. Załóż kolejną używaną - może tym razem trafisz na dobrą. Ewentualnie kup nową.
ASV bardzo często mają problemu z turbosprężarką, zapieka geometria, odcina turbo, co do gaśnięcia na zimno, przy dużych obrotach jak Piotrek pisze, problem z ciśnieniem oleju, wiec albo miska w dół i pompa do weryfikacji, albo zalać właściwy olej oraz markowy filtr na początek.
Witam problem migające lampki czerwonej ciśnienia oleju Skoda octavia combi 2009 r 1.8 tsi przebieg 140000tys Jest po generalnym remoncie silnika spowodowany oczywistym problemem nadmiernego poboru oleju. samochód sprowadzony z zagranicy i jest już po remoncie silnika na krasnobrodzka racing i składany w warszawie, honowanie cylindrów, rowki na moich...
Usterka naprawiona. Okazało się że z przewodu powrotu paliwa szła piana, po wymianie oringów problem zapowietrzania się układu nie powrócił. Chociaż po stanie gniazg wtryskiwaczy obawiam się że do problemu trzeba bedzie kiedyś wrócić. Ostre ranty spolerowałem papierem, ale pomimo zwilżenia gniazd olejem bardzo ciężko wchodziły, wręcz wciskałem sprężynę...
Skoda octavia 2009 rok 366tys przejechane. Olej wymienialem parę dni temu tak profilaktycznie bo już mówię może to pomoże jednak nie pomogło więc stan oleju też jest ok. Jedyne co mnie tam trochę zdziwiło to że korek z filtrem jakoś łatwo wyszedł. Wcześniej jak wymieniałem to jakoś mocniej trzymał ten korek, w którym jest filtr to może jeszcze raz to...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Pod tą pokrywą jest mechatronika, a w niej pompa oleju, która stale lub cyklicznie napełnia akumulator olejem w zależności od zapotrzebowania. https://obrazki.elektroda.pl/9177736100_...
A przy tym "zakopaniu" się autka cały czas silnik miał smarowanie? Chodzi o to, że może autko stało pochylone i próbując wyjechać naprzemian przód-tył, to może pompa oleju nie dostawała i przez kilka obrotów wał obracał się na sucho do momentu aż w końcu doszło do zatarcia i w efekcie pourywania co niektórych elementów??? Może gdybyś opisał dokładnie...
Dane samochodu: Skoda Octavia II Combi 1Z5 RS Motor: 2.0 FSI 147kw 200km Kod silnika na podstawie VIN: BWA Przebieg: 260tyś Instalacja LPG - BRAK Witam wszystkich, mam problem z moim autem i poszukuję jakiejś wskazówki lub kroków, które mogę podjąć w celu wyeliminowania błędu. Samochód przy odpaleniu na zimnym silniku, trzyma przez 10-15 sekund obroty...
Zwykle przy trafionej uszczelce samochód kopci, pod korkiem oleju / płynu chłodniczego zauważalna może być maź itp. Oglądana była nagrzewnica? Dywaniki, szczególnie przednie kierowcy/pasażera nie są wilgotne? w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione z prędkościami ok 160km/h To mogłoby właśnie wskazywać,...
Mąż ma w swoim francuzie 2.0HDI i kupiliśmy go w salonie w 2005 roku a dziś ma na liczniku 620 tys km i przy silniku i pompie nic nie robione. Prócz świec itp. Oleju bierze ale to jak każdy diesel ale dolewać nie trzeba. Więc.. a kazdy rzuca się na diesla, robi nim dziennie 1km i potem placze
Podczas trasy na wakację po ok 300 km zapaliła mi sie kontrolka płynu chłodniczego. dolałem ok 300 ml . Problem ten powraca po dłuższych trasach. Co sprawdziłem : Dywaniki suche poziom oleju ok brak masła pod korkiem zbiorniczek i płyn w nim czysty nie leci przy pompie wody brak jakichkolwiek śladów korek zmieniłem Czy wentylator chłodnicy powinien...
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
Zdaje się że różnimy się tym że ja to auto użytkowałem a Ty nie i stąd ten problem Dokładnie to problem jest stąd, że użytkując jeden samochód, nagle wszystkie rozumy na jego temat pozjadałeś - zrobiłeś się - przynajmniej we własnym mniemaniu - mądrzejszy od inżyniera który je zaprojektował. Praca ze zbyt niską prędkością obrotową, to przede wszystkim...
Witam kolegów, Posiadam od niedawna skodę octavie z 2009r z silnikiem 1.8 tsi, Autko miało problem z za niskim ciśnieniem oleju po rozgrzaniu... Chciałbym aby ktoś napisał mi wszystkie możliwe przyczyny takiej sytuacji ponieważ chciałbym się zająć problemem i naprawić ten silnik.. Pierwsze co zrobiłem po otrzymaniu tego samochodu to zbadałem ciśnienie...
W jakim stanie masz turbinę, bo nadmierne obroty silnika bez powodu mogą sugerować zużyta turbinę i zalany olejem układ interkulera. Czy silnik sam się "uspokoił", czy zgasiłeś go wysokim biegiem i hamulcem. Ciśnienie w cylindrach różni się, więc silnik początkowo może kopcić na biało i nierówno pracować. Sugeruję udać się do dobrego fachowca od diesli,...
Witam, Pozwolcie ,ze szybko nakresle sytuacje: Kupilem auto na aukcji jako "uszkodzone mechanicznie". Po odebraniu auta, zauwazylem ze stan oleju w silniku byl przekroczony o 150%. Silnik pracowal nieregularnie i dosyc glosno, po sciagnieciu obudowy klawiatury wyszly najaw "wybite" szklanki. Wymienilem szklanki i zabralem sie za odczyt kata wtrysku...
Ojciec miał zawsze auta benzynowe i jak mu koledzy doradzili kilka lat temu kupił 4 letniego diesla, jak autko podchodziło pod 200 tyś przebieg i najpierw 4 tyś na padnięte turbo a rok potem 3,5 tyś za padnięte wtryski, to że auto paliło 1,5-2 l mniej od bezyny to nic jak wydał tyle kasy za naprawy a w poprzednich benzyniakach to jak coś poszło to za...
Witam serdecznie Jestem posiadaczem Skody Octavii rocznik 2000 silnik 1.9 TDI 90 KM. Silnik zbudowany w oparciu o pompę rotacyjną (albo potocznie wirową). Problem jaki się pojawia to gaśnięcie silnika. Nie ma różnicy czy jest silnik ciepły czy zimny. Nie robi też różnicy czy pada deszcz, śnieg. Nie ma różnicy czy na dworze jest -10 czy +30 stopni. Silnik...
Jeszcze nie wiem ale na 99% to cewka (lub kable/świece a potem w efekcie cewka ale o tym poniżej). Nie wiem na 100% ponieważ problem występował na autostradzie przy szybkiej jeździe a póki co nie miałem okazji przetestować efektów naprawy. Zależy jaki masz przebieg na cewce, ja miałem 200tys. Na YT widziałem, jak jeden facet wymienia cewkę i po wyjęcie...
Witam. Borykam się z pewnym problemem w aucie Skoda Octavia II przed lift rocznik 2008. Silnik 1,9 TDI pd 105 koni BXE. Problem polega na tym że silnik szarpie przy małym obciążeniu. Sprawdzałem stan pompek vagiem. Korekty bardzo ładne nie przekraczają 1.0 na wolnych obrotach. Przy obciążeniu 4 cylinder najbardziej idzie w górę z 0,54-0,56 na 1,2. 2...
To zacznijmy raz jeszcze . Zainteresowała mnie Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM znaleziona przy przydrożnym warsztacie w miejscowości Zamość. Oględziny auta zaczęły się od ogólnego sprawdzenia wizualnego pojazdu oraz prośby o odpalenie pojazdu. Początkowo nie chciała odpalać z racji starego zużytego akumulatora. Po wymianie akumulatora na drugi odpaliła...
skoda octavia pompa pompa oleju skoda wymiana oleju skoda octavia
bd243 bd244 wzmacniacz schemat magnetofon naprawa kosiarki
truma schemat gitarowy przedwzmacniacz lampowy
Sterowniki do gamepada Manta Hunter MM817 - jak zainstalować? Schemat instalacji elektrycznej lodówki Samsung DA61-00159A-B