Powinien być na silniku do chłodnic już nie stosują.P
Witam Przerabiałem taki temat wczoraj czyli 6 lipca br. Ty nie masz problemu ze sprężarką klimatyzacji i czujnikiem ciśnienia (presostatem) tylko z zapchaną syfem chłodnicą wody i klimy.... Brak poprawnego przepływu powietrza przez obydwie chłodnice powoduje pulsacyjne działanie klimy... Trzeba sprawdzić czy chłodnica wody i klimy nie są zapchane jakimś...
Czujnik wymieniony. Zakupiony został oryginał 1K0 959 126E, który można montować zamiennie z fabrycznie montowanym 1J0 959 126. Klimatyzacja działa. Wymiana jest bezproblemowa. Zajmuje 2 minuty pod blokiem. W przyłączu czujnika jest zawór, wyglądem przypominający ten co jest w wentylu od koła. Niemniej proponuję zakupić dodatkowo uszczelniacz czujnika...
Zostaw tylko zasilanie na moduł wentylatorów i zobacz czy dalej będą pracować.
Nr.6 jest od wentylatora
Skoro wąż wejściowy do chłodnicy jest gorący, wyjściowy jest zimny, to znaczy, że chłodnica spełnia swoje zadanie. Jeśli samochód trzyma zadaną temperaturę, to szukasz dziury w całym. Przy obecnych temperaturach masz bardzo małe szanse na gorące oba węże chłodnicy. Chyba, że będziesz bardzo długo stał w miejscu z odpalonym silniku. Ale wtedy start wentylatora...
Sterownik wentylatora chłodnicy jest uszkodzony (znajduje się bezpośrednio przy wentylatorze)
Jakby chodziły na zgaszonym to byłby uwalony czujnik temperatury załączający wentylatory. Nie miałeś przypadku, że po zgaszeniu silnika wentylatory jeszcze chwilę chodzą i schładzają nie tylko chłodnicę ale cała komorę.
Niestety nie rozwiązałem problemu jeszcze. Na dole chłodnicy po prawej stronie znalazłem czujnik dwupinowy wpinany na zawleczke (nie moge go nigdzie w sklepach internetowych znalezc , są wkrecane) .Po wyjęciu z niego wtyczki wentylator pracuje dalej. Szukam sam ponieważ jestem w Anglii i mam utrudniony dostęp do dobrego mechanika. Pozostał jeszcze ten...
Nic Ci nie ma do powiedzenia bo układ klimatyzacji manualnej nie jest diagnozowalny. Zobacz czy masz na 4 pinowej wtyczce plusa na pinie 1 i 3. Zobacz czy jest plus na 14 pinowej wtyczce na pinie 4 i plus po zapłonie na pinie 9. Masa to 6 pin. Zasilanie i masę sprawdź żarówką min 21W. Dziwi mnie Twoje stwierdzenie - zamiennik o takim samym numerze oraz...
Witam, mam pytanie, gdzie znajduje się sterownik wentylatorów chłodnicy Skoda Octavia 2 1.9 TDI kod silnika BXE. Czy jest możliwość, że jest w wentylatorze dużym, bo tak mi powiedział jeden mechanik. Ale im więcej o tym czytam, tym bardziej w to wątpię.
Bardzo dziękuje za pomoc. Mam pytanie czy jest możliwość samodzielnego wyjęcia i np. osuszenia tego sterownika czy należy zaholować auto do elektryka w celu wymiany? Wszystko zależy czy masz dwie lewe ręce. :D
Chłodnica jest gorąca i węże są takie że da się ścisnąć jak mocniej nacisne. Wiem ze na ciepłym silniku płyn powraca tym wężykiem zobaczę jeszcze na zimnym. Bo powinien od razu lecieć po odpaleniu samochodu ? Termostat wymieniony na nowy i chyba działa bo rury są gorące do chłodnicy. Tak samo nowa pompa wody i korek od zbiornika wyrównawczego. Na ciepłym...
Na starcie sprawdź pracę wentylatora oraz czy chłodnica nie jest zamulona, praktycznie po otwarciu termostatu, oba węze od chłodnicy powinny miec jednakową tempoeraturę oraz chłodnica na całej powierzchni radiatora powinna być goraca - bezpiecznie sprawdzić pirometrem, byleby nie pchac łapek w okolice wentylatora oraz wszelkich pozostałych częsci wirujących.
wymien chłodnicę to napewno pomoże?po środku zimna a po bokach gorąca i napewno nie wlancza się wentylator,
Masz 2 wentylatory na chłodnicy?
Sprawdź bezpiecznik wentylatora chłodnicy.
Tak, dokładnie.
Witam. Mam problem z Skoda Octavia II 1.9 TDI 105 KM 2006 r. Samochód nie odpala, po podłączeniu interfejsu diagnostycznego jest brak komunikacji z ECU. Sprawdziłem wiązkę idąca do ECU i sam ECU z zewnątrz i wyglądają dobrze. Znalazłem podobne tematy, ale u innych osób załączały się wentylatory chłodnic po włączeniu zapłonu, u mnie tego nie ma, ale...
Skoro to Octavia I i dziala tylko duży a mały nie dziala i jest nowy to sprawdź wiązkę idącą z lewej podłożnicy od sterownika wentylatorów do wentylatorów na chłodnicy. Ona się rozdziela na dwa wentylatory na chłodnicy i raczej tam jedzie uszkodzona.
Witam, Posiadam Skodę Octavię Mk1, 2002 rok, 1.6 benzyna, kod silnika AVU, BFQ. Czekając w korku w zeszłym roku zauważyłem, że temperatura przekracza 90 stopni. Zatrzymałem się, otworzyłem maskę i zauważyłem, że wentylatory się nie obracają. Jeśli włączyłem klimatyzację, zaczęły się obracać. Podczas diagnozy zauważyłem, że termostat, który jest kontrolowany...
Mam problem a mianowicie : wywala mi płyn w czasie jazdy z zbiorniczka , nie załącza się wentylator na 1i 2 bieg (sprawdzałem i działa ) wyjmowałem wtyczkę i na zasadzie zwarcia , sprawdzałem tez sterownik i działa (przekładałem do innego auta i tam normalnie, wymieniłem czujnik temperatury przy chłodnicy, wymieniłem termostat , test na uszczelkę zrobiony...
Coś kojarzę ze tam tak jest ze mały jest od klimy i duży może włączyć się wtedy jak by mały nie dawał rady a większy jest od chłodzenia silnika
Najpierw powinieneś podać ciśnienia na jakich pracuje sprężarka przy prawidłowej ilości czynnika.Jeśli okaże się ,że ciśnienia są nieprawidłowe,to po odciągnięciu gazu trzeba zdemontować sprężarkę.Srebrzysty olej ze sprężarki będzie świadczył o obecności opiłków. Wtedy trzeba wypłukać cały układ ,w tym parownik po demontażu zaworu rozprężnego.Skraplacz...
koda Octavia 1 1.9TDI AHF 110KM z prawdziwym przebiegiem 254 tys km. Objawy usterki: Zaobserwowałem u siebie ubytek płynu chłodzącego jakieś 400ml na 500km ( trasy). Objawy wycieku dopiero zaobserwowałem po zimie. Ubytki występują tylko przy jeździe w trasie w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione z...
To, że wchodził mi w stan awaryjnym było spowodowane tym , że jedne z kabelków był naderwany, i komputer stwierdzał błąd turbiny. Dlatego całą wiązkę wymieniłem i problem zniknął. Fantom ps. Jaką masz skrzynkę ? Stwierdziłeś który bezpiecznik jest od przepustnicy ? U mnie na nim tez jest podpięty wentylator chłodnicy.
Zaburzony przepływ ciepła ciśnienia czynnika chłodniczego. Czy na postoju włączają się wentylator chłodnicy? Może być to zawór rozprężny lub zapchany osuszacz klimatyzacji.
Czujnik temperatury lub Sterownik wentylatorów na lewej podłuznicy zwarty . Termostat niee .
Dzięki panowie za szybką odpowiedź (Frankie1984 i dzidek1968) 🍻 😉 Rzeczywiście pojechałem na specjalistyczną diagnostykę i było trochę problemu z adaptacją DPF, bo komputer w samochodzie nie chciał współpracować bez wyzerowania danych. Mieliście rację, że czujnik różnicy ciśnień wykazuje niestandardowe parametry (podczas pracy silnika OK), - jednak...
Witam. Miałem to w skodzie. Na dole chłodnicy po stronie kierowcy jest taka duża kostka. Idzie tam dwa grube kable i cienki jeden czy dwa. Trzeba rozłączyć i wysuszyć.
Gdzie on się znajduje? na chłodnicy z przodu go nie znalazłem :/ Chodzi mi o czujnik temperatury zewnętrznej.
U mnie był uszkodzony bezpiecznik w komorze silnika a dokładniej jego gniazdo. Wyczytałem iż to częsta przypadłość.Dodam iż w korkach silnik miał wzrost temperatury ponieważ wentylator chłodnicy również nie działał.Dlatego sugestia by tu zacząć ja niepotrzebnie wymieniłem czynnik.
Wcześniej napisałeś że nie dziala to kodowanie. Powodów moze być kilka. Jakie jest ciśnienie czynnika widoczne w sterowniku silnika? Czy po włączeniu klimatyzacji ruszają wentylatory na chłodnicy? Co widac w bloku pomiarowym nr 1 w sterowniku klimatyzacji?
Diesla ciężko zagrzać żeby wentylator się włączył, nawet latem.. Jak na klimie chodzą oba to jest ok. Możesz ściągnąć wtyczkę z termowłacznika na chłodnicy i zewrzeć piny - w ten sposób wymusisz 1 lub 2 bieg wentylatorów.
Najczęstszym powodem niesprawności jest zalanie np. płynem chłodniczym; można rozebrać obudowę, zobaczyć, wysuszyć lub popoprawiać luty. Ponieważ to popularny sterownik z Golfa 4 - nie warto szczegółowo naprawiać a kupić na forach VW czy równie popularnym serwisie aukcyjnym :wink:
Cześć, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu błędu usterki START-STOP, co najprawdopodobniej skutkuje zapaleniem kontrolki świec żarowych oraz CHECK engine. System wewnętrzny samochodu nie pokazuje żadnego błędu po wyłączeniu systemu START-STOP. - Pacjentem jest Skoda Octavia 3 active 1,6 TDi z 2016 roku. Opis sytuacji: Podczas jazdy na dłuższej trasie zaczęła...
Witam, kolegów auto -> Skoda Octavia II 1.9 TDI PD /77kW/2005r/BJB. Dwa wentylatory na chłodnicy obydwa się nie odpalają. Po załączeniu klimatyzacji nie chodzą ani po tym jak temperatura silnika jest w okolicach włączenia wiatraka. Odpalanie testerem nie pomaga, wszystkie bezpieczniki ok (chyba że gdzieś są jeszcze ukryte?) Do kostki dochodzą 2 grube...
Masz jak byk napisane " opory w działaniu/zablokowane". Sprawdzałeś, czy wentylator kręci się lekko, bez oporów? zobacz, czy jest jeden czy dwa. na chłodnicy. Drugi błąd może być konsekwencją pierwszego, dopóki nie sprawdzisz, nie dowiesz się.
Podczas trasy na wakację po ok 300 km zapaliła mi sie kontrolka płynu chłodniczego. dolałem ok 300 ml . Problem ten powraca po dłuższych trasach. Co sprawdziłem : Dywaniki suche poziom oleju ok brak masła pod korkiem zbiorniczek i płyn w nim czysty nie leci przy pompie wody brak jakichkolwiek śladów korek zmieniłem Czy wentylator chłodnicy powinien...
Mam problem z wentylatorem na chłodnicy klimatyzacji dostał luzów. Najgorsze jest to, że mi wychodzą z silnika dwa przewody a wtyka jest przystosowana na trzy i do jej gniazda dochodzą trzy i tak samo do czujnika w chłodnicy klimy dochodzi trzy przewody. Teraz nie mogę znależć wentylatora z dwoma przewodami co sie stanie ja założe z trzema?????????
Witam. Mam problem z octawią 1.9tdi manual, nie startuje klima. Czynnik chłodniczy jest, na zawoże ciśnieniowym są trzy kabelki między dwoma jest przejście. Nie startuje ani kompresor ani wentylatory tylko w kabinie zapala się po przyciśnięciu AC.
Witam wszystkich, mam problem z samochodem Skoda Octavia 1.9tdi 110km 2002r klimatyzacja nabita 750g. Po uruchomieniu climatronika elektromagnes spreżarki sprzęga sprężarkę wentylatory na chłodnicy oba się włączają ale klima nie chłodzi. Po podpięciu maszyny i uruchomieniu klimy niskie cisnienie miedzy 2-4 , a wysokie stoi cały czas na 4. A jeszcze...
Ciśnienia w układzie wskazują na brak wydajności kompresora. Przypuszczam ,że w Twojej skodzie zatarła się sprężarka,ale sama wymiana niewiele pomoże,bo pewnie są opiłki w układzie i bez płukania ,wymiany skraplacza i sprężarki i mycia chłodnic się nie obędzie. W skodzie octavii dieslu są trzy chłodnice ,jedna za drugą i często przyczyną uszkodzenia...
wentylator chłodnica octavia octavia wentylator chłodnica skoda octavia wentylator
makro przycisk access transformator halogenowy zmienne zwarcie wirnika klatkowego
ZOYI ZT-703S: Oscyloskop, Multimetr i Generator w Jednym Dell laptop - kod błędu 2000-0000, klawiatura nie działa