Jeżeli masz trochę smykałki do mechaniki, klucze typu splin to możesz się pokusić na samodzielną wymianę. Ja za wymianę zamka drzwi biorę 100 PLN, podejrzewam że u Ciebie podobnie kasują. Maksymalnie godzina roboty.
Witam Aby otworzyć TYLNE drzwi trzeba podłączyć Plus (+) pod kabel szary a minus (-) pod kabel żółty. W przypadku podłączenia kabli na odwrót zamek się zamyka.
Na 99% uszkodzony siłownik PP drzwi lub kable do niego
Trzeba wejść do bagażnika i można otworzyć zwykłym śrubokrętem. Śrubokręt wkłada się w szparę pomiędzy klapą a nadwoziem przy zamku, nie pamiętam tylko z lewej czy z prawej strony i przesuwa się w bok. Jest tam taka dżwigienka którą trzeba przesunąć i zapadka się otwiera. Jeżeli nie działa z centralnego zamka, to prawdopodobnie uszkodzony siłownik (częsty...
Rozbierałem taki z octavi 2 ale z 2007r i dał się rozebrać silniczek się zawiesił i były takie same objawy co u Ciebie najlepiej drugi na podmienić
Jeśli byly elektryczne szyby oryginalne to musiał być moduł sterowania drzwiami. Tam dochodzą dwa zasilania. Ten moduł steruje zamkiem i szybą.
A nie skrzywiła się ta blaszka (u Ciebie koloru złotego), na którą zachaczasz klamkę od zewnątrz. Miałem tak w VW, ale z kolei nie mogłem CZASAMI, później coraz częściej otwierać drzwi od zewnątrz. Od wewnatrz mogłem.
Kolego tą przypadłość samochód ma momentu zakupu? Zastanawiam się czy ktoś nie grzebał w kodowaniu centralnego zamka. Sądzę ,że tutaj należy najpierw sprawdzić prawidłowość konfiguracji.
Sprawdź na module pod kierownicą czy masz zasilanie oraz sprawdź w module w drzwiach kierowcy czy masz 2 "plusy" no i masę,to na początek.Te zamki można naprawiać bez komputera.
Sprawdź na początek czy podając masę na kable fabrycznej wiązki zamka uzyskasz zamknięcie/otwarcie
Przewody masz za plastikami po lewej stronie nóg kierowcy. Odkręć mocowanie "rączki" klapy silnika, później wkręty ukryte pod zaślepką na wysokości progu. Za tą maskownicą jest kostka z przewodami.
Przepraszam, że odpisuję dopiero teraz, ale w ciągu dnia byłem zajęty. Poranna kawa jest dobrą okazją do wymiany doświadczeń. Załączam fragment schematu. Do silniczka idą przewody na piny 1 i 2, w zależności od tego czy zamykasz czy otwierasz na jednym powinien być minus (masa) a na drugim plus 12V jednocześnie. M46 to zamek, a A195 to sterownik przy...
ROZWIAZANE. Mylnie sadzilem ze jak dochodzi napiecie do tych modulow pod silnikiem i jest komunikacja z modulem komfortu to problem nie dzialania centralnego jest gdzies w samym module - bzdura. Problem byl w przelotkach gumowych, tam dochodzi gruby przewod plusowy i jeszcze cienszy dodatkowo (zapewne na grubym znika napiecie po zamknieciu drzwi a na...
powinno byc 00259
Chyba chodzi o diodę w drzwiach kierowcy.
Juz sobie poradzilem - problem był mechaniczny nie elektroniczny /zbyt mocno napieta linka miedzy zamkiem a lkamka zewnetrzna/ Jakby co to teraz juz jestem ekspert o zamkow skody octavii i podobnych z grupy. TEMAT ZAMKNIETY :)
Sterowanie powinno być identyczne jak w Golfie 4. Kolory mogą być inne. Trzeba się wpiąć w przewody wychodzące z kasety zamka, sterowanie masą. Te przewody idą do sterownika w drzwiach. Zobacz cz masz tam kolory: biało-żółty - zamykanie czarno-żółty - otwieranie. Najlepiej podać masę przez szeregowo podłączoną żarówkę 5W. Gdy będzie to ten przewód to...
Powinno podejść coś takiego D2HW-EL291H-A515-AQD, blaszkę prawdopodobnie powinno dać się przełożyć.
Skoda octavia 1 1999. Założony nowy zamek lewy tył,bo stary sie zaciął i nie działa (to było pół roku temu nie działa do tej pory), a prąd do kostki dochodzi... Dziś założony centralny chińczyk z allegro, pare razy zamknął otworzył drzwi i nagle lewy przód przestał działać. Bagażnik otwiera wszystkie drzwi lecz już nie zamyka... Co może być powodem?
A zamek działa, może nie wpiąłeś wtyczki?
Tak wymiana zamka.
sterowanie dwie masy,przewody biało-niebieski i czarno-niebieski w 23-pinowym konektorze w module hella pod deska rozdzielczą,krańcówka drzwiowa to brązowo-biały Dodano po 7 w nowszych mógł byc zamiennie zamiast biało-niebieskiego biało-żółty i zamiast brązowo-biały[drzwi] brązowo-niebieski,ale to już bez problemu zweryfikujesz.
Konieczna była wymiana całego siłownika centralnego zamka.
Maty grzewcze (ciągłość obwodu, rezystancja) jak i napięcie we wtyczce do sprawdzenia multimetrem. Co do kontrolki otwarcia drzwi - mikrostyki w zamku lub zimne luty na płytce elektrycznej zamka.
Do wymiany siłownik. Ewentualnie jeszcze wiązka w drzwiach do przepatrzenia.
Może być to wina sterownika w tylnych drzwiach ale (tego nie napisałeś) jeżeli działa sterowanie z kluczyka to i z pilota musi. Jeżeli działa z kluczyka a z pilota nie to tylny sterownik nie ma nic do tego i masz brak sygnału ze sterownika pilota.
Naprawiło się samo Bez naprawy
schemat.
witam mam problem z drzwiami od kierowcy zamek nie działą z pilota nie otwiera ani nie zamyka ,szyby domyka tylko ten zamek nie reaguje na pilota da rade ktoś pomóc
co może być przyczyną Podłącz diagnoskop i odczytaj parametry bieżące - czy sterownik widzi wszystkie sygnały z drzwi. Sprawdź wiązki przewodów wchodzące do drzwi.
Wiązka pewnie cała, za to któryś mikroswitch na płytce zamka nie.
Zakoduj pilota VAGiem.
Octavia z 98 roku z fabrycznym zamkiem powinna miec regularny modul comfortu, co mowi na ten temat diagnoza?
Został kupiony nowy
Schemat powinien pomóc. http://obrazki.elektroda.net/99_12560635... Analogicznie w drzwiach przednich.
To poszukaj szybszego miernika.
Nie. Lecą krańcówki, dziesieć tysięcy razy opisywane na forum.
Czy jest sens się bawić czy może po prostu wymienić cały zamek? Wymień zamek. Wykonaj pomiary na wtyczce zamka.
Dyjo, Mam dokładnie te same objawy w swojej octavii , czy Tobie udało się rozwiązać problem? Jeśli tak - co było przyczyną? Takie pytania proszę zadawać na
Zamek drzwi do wymiany.
Przyczyną może być uszkodzony zamek
Okazało się, że na połączeniu wtyczka-gniazdo (przy zamku) pojawiła się patyna. W tym tygodniu zamierzam to miejsce dokładnie oczyścić i zabezpieczyć konektorem w sprayu.
Więc wyjąć zamek im go sprawdzić.
Aby dostać się do switha w zamku musisz: - zdjąć plastik tylnej klapy (jest na zatrzaskach) - odłączać złączkę wiązki elektrycznej przy zamku - wymontuj zamek (3 torxy + zdjęcie cięgna) i zobacza co się dzieje z włącznikiem. - jeżeli nic się nie da zrobić to trzeba kupić nowy zamek - 170zł w ASO
Sprawdziles przewody w przelotce,jesli sa ok to sprawdz zamek zasadniczy(ryglowy)prawdopodobnie jest uszkodzony,pozdrawiam
Nazwisko tego elektryka z adresem i nazwą zakładu. Wsadziłeś inny moduł na przysłowiową pałę i myślałeś że to załatwi sprawę. A tego o czym ja napisałem ani niczego innego nikt nie sprawdził.
Hahaha, to ja dziękuję za taką pomoc, ktoś na forum skody pisał żeby zasilanie na zamek podać
Witam uwazam ze zaczac nalezy od zaprogramowania pilota lub od odpiecia alarmu od wtyczki i dalszego sprawdzania pilota
nie kłóćcie się już jak octa jedynka to przecież nad pedałem sprzęgła po zdjęcu obudowy nad nogami kierowcy
pozdrawiam dzięki za podpowiedż ale co z tym robić .wymienić zamek?
Stało się nagle , po powodzi , czy może sam zakładałeś zdalne sterowanie zamka?
I jeszcze jedna ważna rzecz w mojej szkodzie, zamek z klczyka nie działa jak wsadzam to zamek się przekręca otwieranie działa tylko z przyciska. Ma to jakieś znaczenie przy instalacji ?
jakie masz napiecia na can w module drzwi?ile + na tym module? w tych autach potrafi zgnic calkowicie pin w przelotce dokladnie to posprawdzaj
Witam mam problem z centranym zamkiem tylnych lewych drzwi a mianowicie zalało mi silniczek i sterownik w drzwiach po wysuszeniu przestały działać wszystkie funkcje drzwi kupiłem inny silniczek i działa tylko podnoszenie i opuszczanie szyb zamek dalej nie działa a i przy włączeniu świateł zaczynają wariować inne szyby.. proszę o pomoc.
okazało się że bezpiecznik padł i teraz wszystko działa
dzięki za sugestie
Witam Koledzy mam Skodę Octavię I 2000r. w której dołożyłem centralny na cztery drzwi + klapa sterowane razem oraz komfort. Wszystko sterowane z pilotów scyzoryków. Jednakże mam pewien problem - otóż często (szczególnie latem, gdy autko jest mocno nagrzane) są problemy z działaniem centralnego zamka a mianowicie po wciśnięciu przycisku na pilocie, błyskają...
Skoro masz orginalny centralny zamek to musisz miec modul comfortu. No chyba ze centralny jest byl zakładany z tzw. zestawów dostepnych na giełdach to musi być gdzieś schowany jego sterownik. Napisz jeszcze czym był wyzwalany do tej pory ten centralny (samym kluczykiem poprzez przekrecenie wkładki zamka czy też innym pilotem???)
Za co odpowiedzialny w wiązce jest przewód brązowy. Dzięki za odp. Brązowy to po prostu masa.
Centralka podłączona otwiera i zamyka lecz mam problem z podłączeniem kierunków, szukałem probówka podłączona do masy i przystawiłem do poszczególnych pinów żeby spr czy na którymś będzie migać a tu nic jedynie świeci na kilku, popiołem pod bezp od awaryjnych i także od kierunków i też nic, Kolory mi się nie zgadzają na kostkach bo to jest anglik przerobiony,...
Marka Bloker
Witam wszystkich Mój problem to centralny zamek- kluczyk wsadzony do drzwi zamyka wszystkie -ale otwiera tylko przednie.Żeby otworzyc tylnie trzeba albo klameczką w środku albo przyciskiem. Dlaczego tak jest? Szukałem odpowiedzi w instrukcji ale mam tylko po czesku i angielsku ;-)). dzieki z góry za pomoc. Skoda octavia 2006 1.6
Witam mam podobny problem do twojego, tylko że sam zrobiłem zwarcie w samochodzie i nie działa mi centralny, otwiera tylko drzwi kierowcy a reszta jest zamknięte, możesz podpowiedzieć jak naprawiles u siebie ten problem i jaki koszt tego wyszedł.. Pozdrawiam
Da się to jakoś obejśc
Witam prosze o pomoc. Moja octawia jest z 2004 roku. Posiada centralny zamek ale tylko na kluczyk. Potrzebuje pomocy z podpieciem się do niego z centralka sterowaną z pilota. Moje pytania to. 1 Które przewody w drzwiach kierowcy to sterowanie otwarciem zamknięciem wszystkich drzwi ? 2 Które przewody to sterowanie domykaniem szyb ? 2 Czy najlepiej jest...
Witam.Siłownik jest,silnik działa bo łączyłem na krótko i działał.
Moc rezystora może być 0.25W proponuję wpinać się w okolice modułu komfortu kable 13 i 7 (biało-niebieski i niebiesko-czarny) Gdzie szukać podłączenia do kierunków oraz jak rozwiązałeś problem klapy bagażnika?
Sprawdziłem po raz kolejny i wydaje się, że piloty działają na innej częstotliwości niż powinny - było to sprawdzane metodą z TV i lepiej było na kanale 36,a nie jak powinno na 34. Podaj numer kluczyka (pod grotem powinien byc) W 35 nie wejdziesz bo nie potrzebujesz. U Cb modul komfortu odpowiada za centralny zamek.
z kasety zamka do modułu w drzwiach, dalej po CAN. Ja bym zaczął od kaset zamków. Obydwu. Diagnostyka wskazana.
Z kluczyka działa? Centralny oryginalny czy dokładany?
Hasło notlauf i parę godzin czytania. A tym błędem ukł. komfortu się nie przejmuj, jeśli wszystko związane z nadwoziem działa (zamki, szyby, oświetlenie wnętrza itd.).
Jak nie ruszy go z poziomu elektryki,to nic tylko demontaż tapicerki i blachy na zamkniętych drzwiach,i "prucie" zamka.
Przynajmniej te dwa z pękniętą izolacją są całe. Zdjąłem centymetr izolacji w miejscu pęknięcia i sprawdziłem. Być może inne są przerwane. Można to sprawdzić bez zdejmowania tapicerki? Czy skupić się na wiązce wychodzącej z drzwi kierowcy? Sprawdzać każdy kabelek, w jaki sposób? Jesteśmy w dziale "Początkujący", wiec proszę o podpowiedzi na tym poziomie.
Tak sterowanie impulsami masy
Z odczepioną klamką jest podobnie
Mam Octavię 99 r kombi i podobny problem miałem po wymianie zamków, z tym że u mnie problem zlokalizowałem w zamku bagażnika. Odpiąłem centralkę w zamku w bagażniku i korzystam z otwierania i zamykania kluczykiem - po odpięciu przestał się automatycznie alarm, awaryjne i zamki zamykać i otwierać samoczynnie.
Rozj...ć kasetę zamka.
Był to czujnik lewych tylnicy drzwi wymieniłem cały zamek.
Skoda Octavia 2000r. 1.9TDI centralny zamek seryjny z domykaniem szyb z kluczyka, Do którego przewodu się wpiąć aby zamykać szyby z alarmu? Mam rozpiskę ale 2001r. i wg tego przewód biało/niebieski odpowiada za komfort, ale po podaniu dłużej masy zamyka tylko zamki.
Kup nowy zamiennik na al.. 40-50zł. (cały zamek)
Zapytam tylko gdzie podpinałeś przewody do kierunkowskazów ? Chodzi mi dokładniej w aucie. Gdzie je znalazłeś ? Ja podpinałem się pod moduł komfortu na piny 7 i 13 .. sterowanie masą z czego na otwieranie trzeba podłączyć masę przez rezystor 180 Ohm .
Trzeba wymontować zamek, rozebrać, i polutować płytkę drukowaną na której są umieszczone mikrostyki (z reguły 4 sztuki). Lutowania mogą wyglądać na dobre, ale te mikrowyłączniki są poddawane częstym naciskom przy każdym otwieraniu i zamykaniu drzwi i cyna puszcza. Typowa usterka w Octaviach.
Możesz, sam też tak kiedyś drutowałem.
A cokolwiek działa na CAN-ie ? (szyby, c zamek etc)
Jeśli zamki są takie same jak w passacie to najczęściej przyczyną są zimne luty na płytce drukowanej w zamku w drzwiach
Wrzuć fotki pilotów, i zaznacz który obecnie działa. Jak dla mnie masz zamontowany alarm który steruje fabrycznym centralnym zamkiem. Co do dodania nowych pilotów podejrzewam że taniej i pewniej będzie założyć nowy alarm lub jeśli go nie potrzebujesz sam nowy sterownik centralnego zamka.
Witam. Skoda kombi laurent & coś tam. Centralny zaraz po otwarciu zamyka się z powrotem. Rozebraliśmy tapicerkę drzwi itp. Nie znaleźliśmy żadnej przetartej wiązki czy zaśniedziałych styków itp. Problem znika kiedy otworzy się klapę z tyłu - wtedy można zamykać i otwierać do woli - klapa w dół i zaczynają się jaja. Wymontowaliśmy mikrostyk w tylnej...
Witam.Rozetni wiazke za modułem tą która wchodzi do zamka powinien tam być zielono -czerwony i chyba niebieski - czarny ,a jak sie myle to napisz jakie tam są to ci napisze (chwilowe podanie masy przez kontrolke 5V powino spowodować zamkniecie lub otwarecie zamków) .
Przewody zostały założone poprawnie bo sam myślałem że źle więc z rodziny mają taką samą skode i sprawdziłem i zrobiłem tak samo i są w kolejność 1 cylinder potem 3,4,2 I została kopulka założona na zamek
Połamane przewody w przelotce drzwi.
U mnie niby skoda Octavia ale zasada dzialania zamka identyczna.
Dochodzi wogle napiecie do włącznika elek. szyby???
Zaznaczona na schemacie "nożyczkami" pętla jest rozcięta czy w całości ?
Dzięki za pomoc. Jutro sprawdzę.
A wcześniej jak było?
Wymieniłeś zamek w drzwiach kierowcy czy tylko wkładkę na kluczyk ?, bo jeśli w nich nie działa centralny, to uszkodzony jest sam zamek lub kable w przelotce drzwi
Udał się i stwierdzono że mechaniczna usterka kasety zamka :)
Jest też sposób na dopasowanie wkładu do posiadanego kluczyka pasującego do zamków. Odpada wówczas cały problem z immobilajzerem, chyba, że ktoś właśnie chce zmienić klucz od stacyjki wraz z immobilajzerem i wówczas można dopasować zamek do klucza od stacyjki. Tak czy tak można zrobić aby był jeden klucz od stacyjki i zamka.
na podstawie forum elki czytalem ze jest to rozbieralne sprawdz jeszcze mikrowylacznik w tym zamku
Proszę o bliższe opisanie bo ten opis nic nie wnosi co ma cetralny zamek do włączania sie alarmu.
zamek skoda octavia skoda octavia zamek bagażnik skoda octavia zamek centralny
zasilacz samodzielnego montażu koszt naprawa telewizor samsung prędkość sprinter
ABM238 Sliding Gate Controller Manual, Wiring, and Faults – Similarity to Jujiang PYM-X2208, ABM338 Schemat układu dolotowego Mazda CX-3 1.5 Skyactiv-D diesel – opis, czujniki, EGR, turbo